Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Mass Effect 3 avagy Lost in Space


  • Válasz írásához lépj be
25 hozzászólás érkezett eddig

_gorak (NPC/NJK)

_gorak (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2013.10.16, 06:10

Borzasztó dolgot követett el az EA a Mass Effect 3-mal. A befejezéssel sikerült szétverniük egy értékes franchise-t. Hasonló eredményt értek el, mint a Gearbox a Duke Nukem, és az Aliens franchise-zal. Legközelebb a Mass Effect-rajongó kétszer is meggondolja, mielőtt előrendel, vagy megvesz egy Mass Effect-folytatást.
Arcul köpték mindazon játékosokat, akik egy igazán epikus befejezést vártak a Mass Effect franchise utolsó részétől, legalábbis ami Shepard történetét illeti. Hasonlót ahhoz, amilyen a kettő befejezése volt, ahol közvetlenül a játékos döntésein múlt ki éli túl az utolsó csatát.
A sztori erősen hajazott Stephen Baxter Xeelee-sorozatára (magyarul nem jelent meg), főleg miután utólag kiszivárgott az eredetileg tervezett befejezés. Ugyancsak utólag derült ki, hogy - ahogy az egyébként gyanítható volt - Hudsonék az utolsó pillanatokban csapták össze a befejezést. Hudson diktált, Walters csak azért volt ott, hogy a végeredménynek legalább távolról legyen valami köze a történetíráshoz.
Az EA ahelyett, hogy a kettőre építkezett volna, olyan játékmechanikai változtatásokat eszközölt, amivel a játék sokkal kedvezőbb lett a casual játékosoknak, illetve az akciójátékok kedvelőinek. Az akció sokkal gyorsabb, pörgősebb, a ME2 jól eltalált fedezékkezelését átvette a fedezékből fedezékbe ugrálós mechanika, szkriptelt akciójelenetek amik csak akkor érnek véget, ha elfogy a lőszered. Szerencsére a macot nem vezették vissza, tekintve hogy a ME1 után szinte mindenki köpködött rá.
Bevezettek egyfajta multiplayer-módot, ami a legprimitívebb az összes közül, de a casual játékosok igényeinek megfelel. Jönnek az ellenfelek, neked meg le kell lövöldöznöd mindet.
A gátlástalan húzáson, miszerint kénytelen vagy multiplayer-játékra, hogy jó eredménnyel fejezd be az egyjátékos módot, már meg sem lepődünk. Felháborító, akár az első napon kiadott DLC, aminek egy része rajta volt a játék gyári lemezén. Felháborító, de az EA-től ez megszokott, szinte már kötelező.
Sajnos az a benyomása támad az embernek, hogy az EA igyekszik megszabadulni az intelligensen gondolkodó ok-okozati összefüggéseket felismerő játékosoktól, akik kritizálnak, ha valamilyen problémát találnak.

Sigmund

Sigmund

    Uwel Ökle

  • Fórumita
  • 3321 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.30, 12:40

Ellenpontnak a Binary Domaint tudom ajánlani. Nem RPG, sima fedezékes lövölde. Robotos, mesterséges intelligenciás sztorija van, szerintem elég érdekes. Sajnos ebből is többet ki lehetett volna hozni, rengeteg blőd dialógus és kínosan pocsék jelenet keveredik elgondolkodtató és izgalmas részekkel. Emellett valamiért a legtöbb jelenet azzal ér véget, hogy a kamera rázoomol a főszereplő marcona arcára, ahogy a fegyverét emeli keményen.
Ugyanakkor a történet végig követhető, saját magához képest logikus, és a befejezés is tökéletesen illeszkedik mind az addigi témákhoz, mind a szereplők jelleméhez, mind a játék hangulatához. Ezzel nálam sikeresen felülmúlta a Mass Effectet, pedig imádtam azt a sorozatot.

Aedalas

Aedalas

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 175 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.29, 18:54

Aedalas:
Vitathatatlan, hogy a játék fő erényének nem a harcot szerették volna, de szvsz mégis az lett. Pörgős, ötletes, szép és egy szitut sokféleképpen meg lehet oldani (persze biztos nem mindenkinek jön be, de az ne is játsszon vele).


Akkor most miről is beszélünk? :) A 3-ra tényleg kiforrott egy pörgős harcrendszer, de az előbb még a sorozatról vetetted fel ezt, ami teljes mértékben cáfolható. Ha az összképet nézzük persze, fejlődött, de erre is elmondhatjuk, hogy ezerszer láttuk már máshol. A ME3 harcrendszere - ha jól emlékszem - erősen egy bizonyos xboxos sikerszériára hajaz (talán az első résszel játszottam is PC-n).
Igen, meglehet oldani többféleképpen az adott szituációt. Azonban ha valaki egyféle megoldóképletet erőltet (kilyuggat mindenkit), az nem egy túl bonyolult jellem...


A biowearről meg csak annyit, hogy szerintem korábban sem voltak a játékaikban zseniálisnak és szuper-egyedinek nevezhető történetek (inkább kliséhalmaz és sablon újraszínezés sokkal inkább). Ettől függetlenül szerintem egy játéknak nem kell arisztotelészi, vagy shakespeare-i magasságokba emelkedni, hogy jó legyen.


Az lehet, de úgy hasznosítják újra, úgy kombinálják ezeket az ötleteket, hogy mégis egyedit és hangulatosat hoznak létre vele. A Bioware nagyon sokáig garancia volt a minőségre - hogy mostanában mi ütött beléjük, azt nem tudom.

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.29, 16:29

Herbie, így persze sértés. Remélem azért nem sírják el magukat! :rohog:

Aedalas:
Vitathatatlan, hogy a játék fő erényének nem a harcot szerették volna, de szvsz mégis az lett. Pörgős, ötletes, szép és egy szitut sokféleképpen meg lehet oldani (persze biztos nem mindenkinek jön be, de az ne is játsszon vele).
A biowearről meg csak annyit, hogy szerintem korábban sem voltak a játékaikban zseniálisnak és szuper-egyedinek nevezhető történetek (inkább kliséhalmaz és sablon újraszínezés sokkal inkább). Ettől függetlenül szerintem egy játéknak nem kell arisztotelészi, vagy shakespeare-i magasságokba emelkedni, hogy jó legyen. Egy szó mint száz, nem vártam sokat a játéktól, de azt megkaptam! :D

Herbie

Herbie

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1119 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.29, 15:23

Steel: A készítők a sztorit A-kategóriás sci-fi eposznak SZÁNTÁK, ami a Star Wars-szal és a Star Trekkel vetekszik. Erre céloztam, amikor azt írtam, ennél nagyobb sértést keresve sem találhattál volna. :D

Savior: A Kaszások (Reaperek) elég burkolatlan Chtulhu-utalások a Mass Effectben.

Savior

Savior

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 68 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.29, 13:49

Hát nem tudom, szerintem Lovecrafthoz elég kevés köze van a játéknak, ellentétben a Star Control I-II-höz viszont jóval több. Ott egyébként konkrét Lovecraft referenciák vannak.

Avaaris

Avaaris

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.29, 10:28

Godfrid:
"A DLC mérete, pedig minden bizonnyal a videók különböző felbontású képeiből fakadnak."

:) Azt nem hinném... képzeld, ha ez a kis fika a végén ennyit foglal, akkor az alapjátéknak mekkorának kéne lennie... vagy ha a videók végén az állóképekre gondolsz, azt is igencsak lehetetlennek tartom

(lehet h le kéne töltenem, és fel kéne boncolnom, ha már ennyire izgat...)

Aedalas

Aedalas

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 175 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.29, 07:02

A lényeg, hogy a ME sorozat erénye a játékmenet és a harci részek. Aki dramaturgiai zsenialitást, forgatókönyv gyöngyszemeket, vagy logikus és mindenkit kielégítő történetvezetést várt az szerintem egy kicsit túlértékelte a Bioweart. Amúgy jó a cikk!


Csakhogy ennek a játéknak alapvetően nem a harci rész - lenne - a lényege. Az csupán másodlagos. Nézd meg mennyi időt töltesz el lövöldözéssel, és mennyit a világgal való egyéb interakcióval. Jó példa, hogy szép számmal akadnak olyan küldetések, ahol a fegyveredet sem kell elővenned.
Emlékezz egyébként vissza az egyre, abban borzalmasan frusztrálók voltak a fegyveres részek - ez alapján pont, hogy nem nevezném a sorozat erényének a harcot.

A Bioware-t illető megállapításod pedig azért értelmetlen, mert a Biowaretől pont azt várta mindenki a korábbi teljesítménye alapján. Az a csoda, hogy a legutolsó két (vagy három?) játékuk ekkora negatív hullámokat váltott ki a közönségben.

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.28, 20:57

Herbie, félreérthetően fogalmaztam. A játék sztorijának nagy része és a párbeszédek egy "B" kategóriás sci-fi film szintjét ütik meg (ami nem feltétlenül baj). A játék maga szerintem nagyon jó és "A" kategóriás! :-)
A lényeg, hogy a ME sorozat erénye a játékmenet és a harci részek. Aki dramaturgiai zsenialitást, forgatókönyv gyöngyszemeket, vagy logikus és mindenkit kielégítő történetvezetést várt az szerintem egy kicsit túlértékelte a Bioweart. Amúgy jó a cikk!

Godfrid

Godfrid

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.28, 18:40

A vége nagy csalódás volt nekem is. Azt megértem, hogy valóban minden döntésnek komoly szerepet adni, de még csak 3 igazi elágazás bépítése is iszonyatosan nagy munka, de pont a végén tehették volna meg, ahol a döntések beérnek, - révén nem kell tovább írni utána a dinamikus döntéseknek megfelelően a dolgot- hogy több végkimenetelt raknak be, amik egymástól nagy mértékben eltérnek.
A játékmechanika egész jó lett az utolsó részre, de ordas nagy hibának ítélem, hogy 1-2shotgunt és 1-2 mesterlövészpuskát leszámítva nincs értelme más fegyvert használni. A rohampuskák és a géppisztolyok tökéletesen használhatatlanok, és a pisztolyoknak is elég kevés értelme van. Tehát eladták régi/új tartalomnak a fegyverek nagy számát, a moddingolhatóságát, csak hát nem jó semmire az egész.

A DLC mérete, pedig minden bizonnyal a videók különböző felbontású képeiből fakadnak.

Herbie

Herbie

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1119 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.28, 17:47

Steel, asszem keresve sem találhattál volna nagyobb sértést, minthogy B-kategóriásnak nyilvánítottad a játékot. :D

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.28, 15:03

Megmondom őszintén nekem nem volt csalódás befejezés. Az egész játék egy B kategóriás sci-fi volt egy-két felvillanással, a vége pedig pontosan ennek megfelelő. Kicsit patetikus, hollywood szindrómás nyál némi közhely dömpinggel és logikai hibákkal.
Amúgy nagyon élveztem a játékmenetet és a sztorit is (többször végigtoltam). De ehhez nem árt helyén kezelni a dolgokat.

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 997 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.28, 10:50

Garvey:

Srry, valamiért a BW maradt meg a sorozat kapcsán.

Sigmund

Sigmund

    Uwel Ökle

  • Fórumita
  • 3321 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.28, 10:12

Herbie: az lesz a következő DLC állítólag, Leviathan címmel.
Az új befejezések sem segítenek rajta. A trágya nem lesz finomabb attól hogy szétkenik. A Bioware lassan a temethető kategóriába kerül; én a CD Project Redben bízom, hogy átveszik a stafétát.

Garvey

Garvey

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2698 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.28, 09:19

Baka csak a pontosság kedvéért a KOTOR 2 nem a Bioware hanem az Obsidian csinálta és 1 évük volt az egész játékra hála a Lucas artsnak mert karácsonykor ki kell adni játékot. Igy kb a harmada ki is maradt a párbeszédeknek állítolag.

Az utolsó felvonás igy már élvezhetőbb lett de közel se tökélets.

Avaaris

Avaaris

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.28, 05:37

Hát azért ez már egy fokkal jobb... de én sem értem, hogy mi van ebben 1,8 GB.

Hellguard666

Hellguard666

    The Fallen One

  • Fórumita
  • 2313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.27, 19:12

Srácok ez szarcsi, foscsi... :-( Bevallom a ME2-höz se volt türelmem mert kissé a ME1 kiherélésének éreztem, de ezek után nem töröm össze magam, hogy a ME3-al próbálkozzam.

Kicsit az Amerika Kedvencei jutnak az eszembe, amikor a rendező elküldi a trailert, ami 3 másodperc, és a filmcímet mutatja... és egy levelet vele: "Ugyanezt tudjuk kék háttérrel is." :lol:

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 997 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.27, 19:11

Részemről a ME3 végén semmi baj nem lett volna az endingekkel ha eleve ezeket kapja meg a játék (Control endingnél szinte teljesen ugyanezek a dolgok jártak a fejemben amiket viszontláttam a videóban).

Viszont nem hogy egy trilógia befejezésének, de akármilyen játéknál három különböző befejezésnek beállítani azt hogy lejátssza ugyanazt a videót három színben, valami eszméletlenül trehány és undorító.

Annak idején a KOTOR2 is egy jól felépített játék volt az utolsó harmadáig, aztán ott is szétesett minden. Úgy látszik a Bioware átka a sikeres kezdés utáni félkész folytatások kiadása...

Herbie

Herbie

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1119 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.27, 18:42

Most olvastam valahol, hogy volt egy olyan terv is, hogy létezik egy renegát Kaszás, aki nem ért egyet az egésszel és bujkál. Mekkora királyság lett volna?!

Aedalas

Aedalas

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 175 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.27, 17:21

Tegnap végigszenvedtem a letöltését, mert iszonyat lassú volt a netem, hátha... Megmondom őszintén pár napja, amikor jött a hír, hogy 'na, most megjelenik' nekiláttam egy régebbi, félbehagyott karakteremmel a 2-nek. Spoilert nem olvasok, mert magam akarom látni a végkifejletet, de az első általános reakciók mind lehangolóak.

Teljes mértékig egyetértek a cikk írójával: a befejezés nem volt befejezés. Vagy lehet, hogy az volt, de akkor nem tudom minek a vége. Azok, akik hosszú éveket vártak a történet végére igenis több odafigyelést érdemeltek volna ennél a 'művészinek' nevezett kavarásnál. Kereknek, egésznek kellett volna lennie (ezért mondtuk többen is, hogy még a giccsparádé is jobb lenne ennél, mert akkor legalább tudnánk, hogy van valami, amiért dolgoztunk ezen a Shepard nevű srácon/csajon). Az is igaz, hogy túl magasra tette a lécet a BW, akkora elvárásokkal volt mindenki a játék iránt, hogy félő volt a bukás (emlékszem, a multi bejelentése idején már nyíltak a bicskák, de ki gondolta volna, hogy nem ez lesz a játék gyenge pontja). De, végül is mindenki megkapta azt, ami neki járt - legalábbis a készítők szerint biztosan.

Nekem egy kicsit olyan érzésem van, hogy be fogják jelenteni a Mass Effect 4-et/Origint/Chroniclest - csak hogy tovább húzzák a pénzt a névből. Nem különösen érdekli őket, hogy elvadítják a rajongókat, csengeti nekik a pénzt a sok casual játékos, akinek tetszenek a pukkanások, meg a formás idegen fenekek.

Egy kérdés a cikkírónak/közönségnek: Mi volt a DLC-n 1,8 giga?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]