Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Visszajelzés a játékosoktól


  • Válasz írásához lépj be
53 hozzászólás érkezett eddig

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.20, 17:18

"Senki se szeretné, ha meghalna a karaktere."

Na, hát, itt kezdődnek a gondok.

Ignis

Ignis

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.09, 07:35

jó kis táblázat, ötletes, de a párbalyhősön egy picit felhördültem...


sorry, csak az nem hibáz soha, ki semmit sem tesz... ;) általában nem így írom...:)

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.09, 00:44

jó kis táblázat, ötletes, de a párbalyhősön egy picit felhördültem...

Ignis

Ignis

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.08, 21:54

Ignis
toltsd fel pl a http://tinypic.com/ -ra es az [ i m g ] tag-es reszt illeszd be :)




Köszi a tippet:)

Hát ím:
Kép

Módosította Ignis: 2012.08.08, 21:57


BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.08, 21:31

Ignis
toltsd fel pl a http://tinypic.com/ -ra es az [ i m g ] tag-es reszt illeszd be :)

Ignis

Ignis

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.08, 21:13

Sorry, képként sem ment a csatolás, sajna nem vagyok egy advanced user... ;)

Egy sima excel tábla lett volna, melynek sorait a játékosaim alkotják, oszlopait pedig legfontosabb tudnivalók a karakterükről (név, főbb jellemvonások, szerepe a játékban, nyílt céljai, titkos céljai, fontosabb kapcsolatai stb.).

Erre elég egy pillantást rávetnem, máris képben vagyok a karakterek vágyaival, bajaival, s egyéb dolgaival - mindez jól jön közvetlen játékülés előtt, de kalandalkotás idején is...

Módosította Ignis: 2012.08.08, 21:14


Ignis

Ignis

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.08, 20:47

Sziasztok!

Nem jellemző, hogy beírjak egy fórumra, de talán építőleg hat a saját sztorim is e helyütt.

Szerintem a cikk teljesen jogos törekvés arra, ami a szerepjáték lényege: egymás megértésével, megismerésével egy kölcsönösen kellemes intellektuális élmény létrehozása.

Kölcsönösen kellemes pedig akkor lehet egy játékülés, ha a mesélő sikerrel eltalálta a játékosai igényeit - a cikk pedig arra próbál buzdítani mint DM-et, hogy próbáld felmérni a játkosaid igényeit.

Korábbi hozzászólásokat kommentálva: egyetértek azzal, hogy a teljesen más játékstílusok más és más előtörténet-kidolgozást, illetve mesélői hozzáállást igényelnek - viszont a fentebbi alaptörvény igaz marad mindég: a mesélő akkor teszi dolgát a legjobban, ha azt adta, amit a hallgatósága vágyott kapni.

Jómagam általában életutat mesélek saját fantasy világon, de frissítő szünetként előfordulnak 1-2 üléses "epizód" jellegű játékok, instant karakterekkel... :)

Aki szintén életutakat mesél talán hasznát veheti újabban alkalmazott "karakter-mátix"-omnak, melyet játékosaimmal töltettem ki a kampány indulása előtt, hogy egyrészt ők maguk is letisztázzanak pár fontos tényt a saját karakterükről, másrészt én is beleszőhessem ügyeiket a fősztoriba.
Természetesen nem láthatták a teljes mátrixot, hiszen nem ismerték egymást a kaland elején...

Játékosaimnak: SPOILER, ne olvasd tovább :)


Csak képként tudtam csatolni, remélem akit érdekel tudja kopizni és nagyítani hogy elolvassa:

Módosította Ignis: 2012.08.08, 20:49


LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.31, 11:00

Avaaris:

Bocsi, nem akarom túlragozni, lehet, hogy én fogalmaztam rosszul. Csak kicsit úgy jött ki a postodból, mintha létezne az elősztoris/karakterközpontú életút típusú játék, és minden más dungencrawlerkedés lenne.
És arra akartam kilyukadni, hogy kidolgozott előtörténetet nem igénylő játékosoknál, mesélőknél és játékvonalaknál - azaz ahol mese közben épül a karakter, a kijátszás során - is rengeteg (akár beleélős-színészkedős!) kalandtípus létezik, aminek az ég világon semmi köze nincs a Dungeon Crawl-hoz (amit mellesleg én kifejezetten kerülök, mert nemigen van élvezeti értéke számomra).
Sok kvázi előszorti-mentes (vagy nagyon minimalista elősztoris) játékban vettem részt mesélőként, játékosként is, és éppolyan élvezetesek, sokrétűek lehetnek. Bizonyos játékoknál (CoC, Paranoia, Cat vagy bármi más állatszereplős vagy "anthro" játék, humoros játék vagy mini-rpg és a legtöbb fentezi) én pl. ezt kedvelem, másoknál (WoD, Kult, "personal horror" cumók) meg a hosszas elősztori alkotást/olvasást (kivéve ha nagyon lazára vett, one-shot a játékülés). Egyszerűen más a megközelítés, ennyi.

_navaratna (NPC/NJK)

_navaratna (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2012.07.30, 17:47

LadyCrow remekül összefoglalt sok mindent, amit én is írtam volna.

Ahhoz mit szólsz, hogy soha nem kértem előtörténetet (21 évnyi játék alatt)? Majd a játék közben kialakul, mindenki annyit árul el magáról (vagy annyit hazudozik), amennyit akar.


Kabal: erre azt mondom, vannak olyan modulok, amihez ennyi is elég, sőt. Még szórakoztató is lehet.

Érdekeseknek találom a nem sztereotip karaktereket, de jó, ha alá is van támasztva, mért lett olyan, amilyen.

Ez amúgy teljesen jogos megfigyelés, totálisan random dolgokból menet közben tök új sztoriszálak születhetnek, ha az ember picit nyitott és rugalmas


Aluminiumtrioxid: mindig bírom az ilyen fordulatokat ;)

Jegyzetelés: hm, mesélőként szoktam, játékosként nem :)

Avaaris

Avaaris

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.29, 12:57


Jó a One Shot dungeoncrawl is, de az annyira nem az én műfajom...

Azért irgalmatlanul sok játékvilág -megközelítés és -stílus van, ami nem "előtörténetből építkező karakterközpontú életút" és totálisan nem is "dungeon crawl". ;) Szép, színes és változatos dolog az rpg paletta (irigylem is azokat, akinek van lehetőségük végigpróbálni minden ínyencséget, ami tetszik nekik).
Ha jól sejtem, az előtörténetet ignoráló játékosokat úgy egyől-egyig bepakolni a "dungeon crawler" konzervbe pont olyan derogáló lehet, mint amikor az oldszkúl-fanok nevezik "álművészkedő buziságnak" az előtörténettel való hosszas, örömteli babrálást és a karakterfókuszált "színészkedős" játékot. ;)


Nem skatujáztam én senkit sehova, a dungeoncrawl meg nem értem miért lenne derogáló... és sajna eddig nem tudtam kipróbálni még túl sok játékot. (én a saját rendszeremben, SW d20-ban, meg DnD 3.5 ben szoktam mesélni, és a csapatban 80-90%-ban pályafutásom során, én voltam a mesélő). A dungeoncralwlal meg semmi bajom nincs, sőt, olykor én is élvezem/ném. A "nem az én műfajom"-at meg úgy értettem, hogy mesélni nem szoktam ilyesmit.

Narmi

Narmi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 237 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.28, 18:20

Touche. :)

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.27, 12:55

Jó a One Shot dungeoncrawl is, de az annyira nem az én műfajom...

Azért irgalmatlanul sok játékvilág -megközelítés és -stílus van, ami nem "előtörténetből építkező karakterközpontú életút" és totálisan nem is "dungeon crawl". ;) Szép, színes és változatos dolog az rpg paletta (irigylem is azokat, akinek van lehetőségük végigpróbálni minden ínyencséget, ami tetszik nekik).
Ha jól sejtem, az előtörténetet ignoráló játékosokat úgy egyől-egyig bepakolni a "dungeon crawler" konzervbe pont olyan derogáló lehet, mint amikor az oldszkúl-fanok nevezik "álművészkedő buziságnak" az előtörténettel való hosszas, örömteli babrálást és a karakterfókuszált "színészkedős" játékot. ;)

Avaaris

Avaaris

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.27, 08:05

Kabal, Marvin, Birbin:

Viszont vannak bizonyos karakterközpontú, sokszor lokálisabb fókuszú játékok, ahová nem feltétlenül elég egy emlékezetes egymondatos és attól függően, hogy a mesélő és a parti voltaképp milyen kalandokat is terveznek játszani ebben a világban és egyáltalán milyen élményeket keresnek magában a hobbiban, nem feltétlenül elég a (vagy a könyvben leírt, vagy nem) tipikus kérdéssor sem.

De legfőképp: vannak játékosok, akik szeretnek a karakterük dolgaival bíbelődni játéküléseken kívül is, esetleg egyenesen szeretnek előtörténetet kitalálni, elmesélni/leírni. Meg vannak mesélők, akik szeretnek, sőt, akarnak előtörténeteket hallani/olvasni, és esetleg egyenesen abból építkezni. Ha totálisan mindenki ilyen típus az erpégés köreidben - téged is beleértve - akkor valszeg elősztorikban fogsz gondolkozni még olyan játékvonalak esetén is, ahol tényleg opcionális a dolog.


Remekül összefoglaltad, én is így gondolom.
Az korábbi hsz-eimnél ezt vettem alapul, mivel én MINDIG karakterközpontú, életút / nagyobb lélegzetvételű kampányt mesélek. Szóval az átmeneti "csőlátásért" sorry...
Jó a One Shot dungeoncrawl is, de az annyira nem az én műfajom...

Birbin:
A kiemelt résznek a lényege az volt, hogy: nyulat a kalapból, mese közben... a csökönyösség csak ront a helyzeten... Mindenesetre az ilyesmire a válaszom általában NEM (ezt mindenki el is fogadja, mivel én eleve úgy kezdek neki egy kampánynak, hogy leszögezem, hogy a döntés joga, az utolsó szó mindig az enyém /ha új ember van;... a régiek meg tudják :D /), kivétel, ha 100-on klappol a már felépített dolgokhoz, és még kifejezetten jól is jön (nem feltétlen csak a játékosnak). Egyébként meg vagyok annyira rugalmas, hogy két ülés közt ki lehessen egészíteni a hátterét a karinak, de akkor is feltétel a 100% klapp.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.27, 00:44

Erre Kornya Zsolt módszerét érdemes használni, elegánsan egyszerű. Ő írása szerint egyenesen kimegy a szobából azzal, hogy a játékosok találják ki, miért nem szúrják egymást hátba és szóljanak ha készen vannak vele.

Ha partnerek ebben a játékosok, akkor nagyon kellemes az ilyen, ha nem, akkor valószínűleg egy olyan játékülés, amit kb. az ég világon senki se élvez. És hát erre mondtam, hogy az én játékosaim nem valami találékonyak ilyesmi terén (nem a kreatívan kooperatív arany sandbox játékos típusok, evvan). Próbáltam már ilyet, nem jött össze. Előzetes, közös koncepció-egyeztetéssel igen, de "on the spot" sosem. :)


Amúgy az ON tartalom kimaradt (mea culpa):

A cikk nekem tetszett, hasznos és jópofa ötletek vannak benne, nyilván erősen szelektálva, irányadónak használva őket. Én kifejezetten igénylem a feedbacket (mesélőként, játékosként is) és ha egy mesélőnél már eleget játszottam, hogy legalább sejtés szinten képbe legyek, hogy mi az, ami simán "a stílusa" és mi az, ami "eseti" volt nála, akkor bőséggel osztogatom is az észrevételeket (ha igényli, meg néha akkor is, ha nem...). De néha tényleg piszkosul nehéz megtalálni, és pláne megfogalmazni hogy mi tetszett vagy mi nem tetszett és miért, meg "szemantikai zaj" jellegű félreértések nélkül prezentálni, hogy a továbbiakban milyen irányvonalat szeretne (és mi az, amit határozottan nem) a játékos a továbbiakban.
... Valamint nem hinném, hogy a meredeken eltérő igények összefésülése kizárólag a mesélő feladata lenne (lásd pl. fentebbi problémám, ezért szeretem játék előtt tudni kábéra az irányvonalat, motivációt, stb, már persze ha olyan a játék, ahol az ilyesmi egyáltalán szükséges lehet). Eseti szinten kisülhet ebből igazi faja ötletbörze és ihletbomba, de az inspiráció totális gúzsbakötése és a jó öreg "mesélői blokk" is.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1786 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.27, 00:16

A többi játékossal való előzetes, akár mesélőn keresztül folytatott egyeztetés mondjuk nem árt. Tudom, ez is ízlés dolga, de én személy szerint agyf***t kapok tőle, ha totálisan összeférhetetlenek a karakterek, nem kezelem jól az ilyen helyzeteket (általában vagy "kényszerhelyzet és izoláció" az eredmény, vagy egy idő után szétesik a kaland játékos számú 1on1 szálra).

Erre Kornya Zsolt módszerét érdemes használni, elegánsan egyszerű. Ő írása szerint egyenesen kimegy a szobából azzal, hogy a játékosok találják ki, miért nem szúrják egymást hátba és szóljanak ha készen vannak vele.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.27, 00:06

Kabal, Marvin, Birbin:

Tény, a "generic adventurer" kartonpapír-figura egy kalandozós, világfelfedezős játékban, amit majd a játékosok megelevenítenek, feltöltenek jellemmel és háttérrel a játék során, teljesen okés hozzáállás, oldszkúl vagy retro játékoknál abszolut ez az alap, és egy csomó, mára már némiképp más irányú játéknál is eredendően (CoC -> "generic lovecraftian archetype"). Szűkebb fókuszú, narratív minijátékoknál is felesleges, sok esetben egyenesen gáz dolog pár mondatosnál több elősztorit írni (ha valaki egy "kill puppies for satan" játékülésre beállít egy kisregénnyi mééélységes elősztorival, az még az én ízlésemnek is "bazzeg, de freak" kategória).

Egyszerű és aranyos mondjuk sztoriszempontból a Mouse Guard, ahol a karakter elkészítése és a képességei/jártasságai kitöltése során gyakorlatilag mindent kitalál a játékos az egere elősztorijáról és hátteréről, amire a játékban szüksége lehet - ez külön összeírva már bőven több lenne, mint ami egy alap K&M-hez kéne mondjuk (Marvin példája akár), de még mindig emészhetően tömör.

Viszont vannak bizonyos karakterközpontú, sokszor lokálisabb fókuszú játékok, ahová nem feltétlenül elég egy emlékezetes egymondatos és attól függően, hogy a mesélő és a parti voltaképp milyen kalandokat is terveznek játszani ebben a világban és egyáltalán milyen élményeket keresnek magában a hobbiban, nem feltétlenül elég a (vagy a könyvben leírt, vagy nem) tipikus kérdéssor sem.

De legfőképp: vannak játékosok, akik szeretnek a karakterük dolgaival bíbelődni játéküléseken kívül is, esetleg egyenesen szeretnek előtörténetet kitalálni, elmesélni/leírni. Meg vannak mesélők, akik szeretnek, sőt, akarnak előtörténeteket hallani/olvasni, és esetleg egyenesen abból építkezni. Ha totálisan mindenki ilyen típus az erpégés köreidben - téged is beleértve - akkor valszeg elősztorikban fogsz gondolkozni még olyan játékvonalak esetén is, ahol tényleg opcionális a dolog.


Nyilván amúgy a mesélőnek kell prezentálni a sztorit (ahol és akiknél kell sztori), nem a játékostársaknak.
A többi játékossal való előzetes, akár mesélőn keresztül folytatott egyeztetés mondjuk nem árt. Tudom, ez is ízlés dolga, de én személy szerint agyf***t kapok tőle, ha totálisan összeférhetetlenek a karakterek, nem kezelem jól az ilyen helyzeteket (általában vagy "kényszerhelyzet és izoláció" az eredmény, vagy egy idő után szétesik a kaland játékos számú 1on1 szálra).
Teljesen nyitott vagyok a vad, egyenesen anti-sztereotíp ötletekre, csak szeretem őket előre tudni (Aberrált pedofil sorozatgyilkos FBI ügynök? Simán, csak magyarázd el, hogyan, eddig kiket/hányat, milyen családi háttere vagy zakkanása volt/van amiből ez fakad, hogy trükközte ki a háttérellenőrzést és hogy tartja titokban egy ilyen kaliberű szervezetnél a kis dolgait) és szeretem, ha a játékos igyekszik alapjáraton hű maradni ahhoz, amit kitalált, és játék során/után lehetőleg kvázi logikusan változtatni a karakterén.
Ami meg a parti túlzott változatosságát illeti...az egy bizonyos szintig tök f***a, csak már koncepciószinten sem nagyon fér be nálam, ha mondjuk a közismert rabbi, a (nyílt) neonáci, és az (evidensen) félcsöves drogárus bandatag pusztán azért "lógnak együtt", mert... a játékosak játszani szeretnének? Tudom, hogy elvileg rengeteg kreatív módon kiaknázható egy ilyen alapfelállás is, és mindez aktív játékosi kooperációval mégis "koncepcióhű" módon, csak valszeg nem vagyok ilyesfélében elég találékony - és rendszerint a játékosaim se. Ha egy mesélő viszont nyitott az ilyesmire és tudja is kezelni, akkor játékosként teljesen vevő vagyok rá.



(Tudom, tudom, blabla, és spanyolviasz.)

Módosította LadyCrow: 2012.07.27, 00:10


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1786 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.26, 23:07

Szerintem nem érdemes összekeverni a módszer hatékonyságát és azt, hogy egy adott személy tudja/nem tudja/akarja alkalmazni azt. Attól, hogy valaki megpróbálja, de nem sikerül neki, még nem biztos, hogy a módszer rossz :freud:

Már megtettem a legelső hsz-ben.
Azóta támadtak a témával kapcsolatos gondolataim. Néha előfordul. Ha nem tetszik, ne olvasd el.

Lehet ízlés dolga, de én utálom, ha a játékos előhúz valamit, mint nyulat a kalapból, a nem létező elősztorijára hivatkozva, kiváltképp ha ezt ellentmondást nem tűrően próbálja véghezvinni.

Antiszociális játékossal nem érdemes kezdeni. Nem éri meg az energiát. Ennek semmi köze az előtörténet meglétéhez.

Nos... igen. Tökéletes a megfogalmazás, mert egy szerepjáték esetében a szerep (role) határozza meg a karakter viselkedését, reakciót, világnézetét. Szerintem!

Szerintem meg a játékos. :)
Sajnálom, de Marvin kalandközpontú játékát is szerepjátéknak hívják.

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 597 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.26, 20:52

Vonatkoztassunk el egy kicsit a játéktól! A való életben egyből meg tudjátok mondani, ki a jó ember és ki a rossz?


Nem, nem tudom megmondani. Ellenben nem is várnám el egy játékostól sem, hogy közzétegye az előtörténetét. Csupán jobb szeretem előre tudni, hogy ki milyen karaktert hoz, mivel így, ha akad kakukktojás - aki, teszem azt, nem akarna zsoldosnak szegődni -, figyelmeztethetem, hogy nem passzol a karaktere akár az én, akár a többiek elképzeléseihez.
Nekem ez nagy könnyebbséget jelent.

"Tökéletes a megfogalmazás, mert egy szerepjáték esetében a szerep (role) határozza meg a karakter viselkedését, reakciót, világnézetét."
Jaj, ne menjünk már vissza a középkorba, hogy "te Törvényes Jó lovag vagy, ezért nem használhatsz mérget"! A karakter viselkedését a JÁTÉKOS fogja meghatározni, nem a skatulyája/kasztja/faja/előtörténete. Én a sztratoszféra magasságából teszek rá, hogy mi van írva a karakterlapra (de ha már valaminek rajta kell lenni, inkább jellemvonások vagy "kínai portré" szerepeljen rajta, mint "Káosz, Élet"). Szadista lovag, szexuálisan aberrált tünde, életvidám vámpír, tömeggyilkos Jedi? Kéretik a játékasztalomhoz fáradni!


Az újabb félreértés elkerülése végett az eredeti mondatod úgy szólt:

Vagy az előtörténet irányítsa a szereplő viselkedését?


Szerintem: igen, mert ha a karakterem koncepciója, hogy egy aberrált tünde, akkor ez (az előtörténete, a háttere, a jellemvonásai) fogják befolyásolni a tetteit.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1764 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.26, 20:22

Egy kérdésem lenne:
Van olyan, aki sosem jegyzetel játék közben? :)


Én nem szoktam, de attól még elvárom a nálam játszóktól, hogy ha nem tudják fejben tartani a rájuk zúdított infókat, akkor írják le (vagy viseljék figyelmetlenségük következményeit - és itt nem az olyan értelmetlen gecizésre kell gondolni, hogy "nem emlékszel XY NJK nevére? oké, mostantól utál", hanem a mellékes sztoriszálakra, amiket amúgy lényegtelennek tűnő részletek elhanyagolásával kihagynak).

Hopp, ez dupla lett, fórummotort itt még szokni kell, bocs.

Módosította aluminiumtrioxid: 2012.07.26, 20:23


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1764 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.26, 20:19

Tessék, több havi játéklehetőséget rögtönöztem egyetlen -látszólag- megoldhatatlan konfliktusból. :)


Ez amúgy teljesen jogos megfigyelés, totálisan random dolgokból menet közben tök új sztoriszálak születhetnek, ha az ember picit nyitott és rugalmas (pl. a legutóbbi általam mesélt DH-ülés során a játékos egy-két szavas elejtett elejtett megjegyzései alapján mindent on-the-fly improvizálva sikerült bemutatni neki a játék egy későbbi központi antagonistáját, beleverni az orrát abba, hogy a döntéseinek következményei vannak, pár évszázaddal gazdagítani az épp aktuális helyszín történelmét, és két fontosabb, de addig csak vázlatosan felskiccelt NJK-nak kidolgozott háttérsztorit adni).


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]