Ugrás tartalomhoz


Fotó

Goblin Town D6 (volt Azar Kalandorai)

fantasy

  • Válasz írásához lépj be
61 hozzászólás érkezett eddig

Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.12.05, 16:59

Arra törekszem,hogy egy változatos karaktergenerálásban legyen része a játékosnak.

Ha mondjuk teszem azt nemes akarna lenni aki a kardot választotta ahelyett,hogy a székébe fingik lukat és számolgatja a pénzt hát lelke rajta.

Szóval igazából van is kaszt meg nincs is. Tehát egy szimpla kalandozót gyárt le a játékos. Ehhez hozzáadja a születést és egyéb dolgokat amik még kiegészítik az előtörténetét.

majd végül a hovatartozása dönti el végleg,hogy akkor ő most mi :D
Lásd: Nem minden Elf íjjász vagy mágus :D

De először az volt tervben,hogy legyártok pár fajhoz való kasztot mi is lehetne avégkifejlet. Aztán jöttegy olyan is,hogy nem lesz se kaszt se semmi hanem síma kalandozó és felvesz olyan képességet vagy adottságot amit akar.

Az arany középútnál maradtam és a játékos maga dönti el és formálja a karakterét. Tehát azt is megteheti mondjuk,hogy a karaktere tökéletes harcos alapanyag, erő és harcitudás a toppon a fajból és születésből kiindulva....de teszem azt zsebmetsző lesz.....mivel a mászás és egyéb osonás erőt és ügyességet kíván...amiből jócskán van számára.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.12.05, 13:23

Ha jól értelmezem, akkor azt szeretnéd, hogy a karakter által kezdéskor ismert dolgokat az előtörténet/karakterkoncepció alapján a szabálykönyv egyértelműen leírja?


Ha az a cél, hogy azon játékosok számára, akik nem akarnak vagy tudnak osztály nélküli rendszerben karaktert optimalizálni, legyen egy mankó, akkor sokkal egyszerűbb, ha kidolgozol 6-8 alaptípust nekik, amik fix pontértékbe kerülnek és egy kevés nem elköltött ponttal személyre szabhatók.
Van ilyen Chtulhuban (aszem 60% van meghagyva a játékosnak személyre szabásra), All Flesh must be eaten-ben (minden könyvben 8-10 tipikus figura), Shadowrunban...


Pl.:
Őrmi
Erő 2, Ügy 2, Fiz 5
Int 2, Érz 3, Ake 5

Előnyök/hátrányok:
kapcsolatok (hadsereg és kormány), kegyetlen, humortalan, acélidegek, ellenállás (fáradtság), elkötelezettség (kormány)

Képzettségek:
atlétika 3, mr. fixit 1, gun fu 3, doctor 1, meggyőzés (megfélemlítés) 3

Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.12.05, 12:17

Nos erre van egy kiküszöbölési törekvésem.

A Karakter először választ fajt (pluszok mínuszok jönnek), majd választ családod azaz milyen környezetben nőtt fel és kik a felmenői PL: a rabszolgaságtól kezdve az utcagyerekig egészen a nemesi származásig meg sem állva lehet belebonyolódni) Itt is jönnem plusszok mínuszok.

Majd miután ez is megvolt választ Területet azaz országrészt ahol töltötte mindennapjait. Itt is járnak plusszok mínuszok.

Majd végül a hova tartozz elvet követve lehet csoportokhoz vagy céhekhez tartozni,

PL: Tolvajcéh és egyebek.

Példakarakter ezek által.

Halgrim
Faj: Ember
Szegény osztály: Fegyverkovács fia
Országrész: "XY" terület. Tételezzük fel,hogy egy elnyomott sanyargatott vasmarokkal uralt ország.
Csoprt/Klán/Szövetség: Qvazár harcos szövetsége

Tehát a karakterünknek nem idegen a fegyver forgatás és azok előállítása, az ország melybe született egy nyomortanya...de a túlélésre (talán zsebmetszés és lopakodás) megtanította.
A Csoportba pedig csak azokat veszik fel akik már bizonyítottak, majd a felvétel után kiképzik az illetőt.

Tehát egy kalandozót alkottunk....aki mégis valahogy harcos kasztú lett.

Szóval lehet mondjuk pár karakter egy azon családmodellben születve de ha mondjuk már az ország más, vagy a Csoport/klán/szövetség más....akkormár mindjárt különböznek.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.12.05, 11:02

Hamarosan ha kész egy linket feltöltök ide.
Olyan kérdésem lenne,hogy mint kalóz nekem nincs fullos Acrobat Readerem (talán ha crackelem :D)
Képes bármely program....mondjuk a Word pdf-et gyártani ?


A 2010-es előtti MS Office programok (esetedben a Word) egy külön plugin telepítése után képesek .pdf formátumba menteni. A 2010-es MS Office-ban már alapból benne van ez az opció. Az ingyenes irodai programcsomagok közül a LibreOffice (régen ez volt az OpenOffice) alapból tud .pdf formátumba menteni.

Az itt (lfg.hu) megjelent Savage Worlds Próbamenet és a Moszkvai Kapcsolat modul is MS Word-ben készült, a végén mentettem egyet pdf-be.

Egyéb programból egy pdf-nyomtató (pl.: Cute PDF) segítségével "csirkhatsz ki" .pdf formátumó fájlokat.

Más:

A kaszt-talanság átka tényleg az, hogy könnyű olyan karaktert alkotni, ami nagyon hangulatos, de gyakorlatilag életképtelen. Nálam a Savage Worlds kampányban van egy karakter (Szerencsés Rúfusz), aki a statjai szerint is nagy mázlista és túlélő. Sajnos azonban miután felvette az ehhez kellő előnyöket, nem nagyon maradt fejlesztési lehetőségre másra, így két kaland után fellépett a "amúgy azon kívül, hogy vicceseket mondasz, minek is hurcolunk magunk mellett" szituáció, és a játékos is érezte, hogy nem hasznos tagja a csapatnak. A blogon már az új értékek vannak fenn.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.12.04, 20:04

a szürkék "ufók" fantasy változata


Máig az egyik kedvenc játékosi ötletem, hogy az elfek legyenek ennek a megfelelői.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.12.04, 09:33

Kifutottam az időből.
Még annyit, hogy néhány sort minden fajról kéne írni: mit csinál, miből él egy tipikus egyed (nomadizáló állattartás, bányászik és védi magát ott, ahol más faj nem tud megtelepedni, kereskedik, zsoldosnak áll, stb.), illetve hogy viszonyulnak hozzá (tisztelik, rettegik, esetleg kihasználják őket).

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.12.04, 09:23

Ha ilyen egykoron bányásznak használt rabszolgafaj, akkor én inkább úgy csinálnám, hogy:

- kapnak bónuszt bármilyen monoton, hosszan tartó fizikai próbára (futás, úszás, fizikai munka) vagy az ilyesmire ható varázslatok ellen (fáradtság, fizikumra ható átok, stb.)
- levonást kapnak a karizmájukra és a fellépést igénylő helyzetekben, pl. parancsnoklás, meggyőzés, alkudozás, stb, esetleg a konkrét képzettségekre (lévén engedelmes rabszolgának vannak teremtve)
- levonás a varázslatellenállásra (ha már mágiával alkották, akkor a varázsló beépíthetett egy ilyen biztonsági szelepet)

Az intelligencia lehet korlátozott (ha mágiával tenyésztett lény, akkor a varázsló mondhatta, hogy "minek ennek"), de a karizma korlátozása legyen erősebb



más:
- ha varázsláshoz kell intelligencia (vagy bónuszt ad) akkor szerintem önmagában az elég, hogy ha valaki varázslót akar akkor ne ogre legyen. (ha valami random módszerrel csinálja a karaktert, és így dobja ki, akkor meg lehessen, ha akar :D)
- ha varázslók alkották őket, akkor lehetnének "kasztok" az ogrék közt: akik bányásznak, akik harcolnak, akik felügyelnek (kb. mint a rabszolgák közül kiemelt, ostorral ösztönző volt rabszolgák: az ogréknál lehetnének ezek útált fajtársak, akiket a többiek kénytelenek megtűrni, mert csak ők tudják összefogni őket)
- ha varázslók alkották őket, akkor lehetnének sterilek
- ha varázslók alkották őket, akkor nehezen van saját vallásuk, lévén tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy mi végre teremtették őket, illetve saját kultúrájuk, lévén nem önmagukban alakították ki, hanem a helyi szokásokat adaptálták (valószínűleg)



edit:
Én szeretem, ha a fajok nem csak "erős ember" "hippi" vagy "bányász" sztereotípiák.
Mielőtt kidolgozol mindent, kérdezd meg a játékosaidat, hogy mire van igényük! Felesleges munkától kíméled meg magad... Illetve hátha van valami jó ötletük (pl. starcraft protoss fantasy változata, vagy a szürkék "ufók" fantasy változata, ilyesmi)

Módosította galu22: 2012.12.04, 09:26


Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.12.03, 00:42

Érdeklődnék,hogy ez mennyire Paradox dolog.

Játszható faj

Ogre: Körülbelül 1000 évvel a 4-dik Nagy háború után Daemostenes a Sötét Mágus démoni praktikával megalkotta munkásait akik mágikus érceket bányásztak neki. Óriási erejükből kifolyólag egy átlag rabszolgánál jóval többet tudtak kitermelni.

Később mikoron a mágus hatalma meggyengült és a nemzetek eggyesítve erejüket leverték hadait Daemostenés az Ogreket is bevetette...de nem számított arra,hogy eme bestiák az idők folyamán törzsekbe mondhatni családokba verődtek. Fellázadtak alkotójuk ellen és a szabadság nevében a nemzetek sorai között irtották ki a mágust.
Kép

Faji tulajdonságok,Kezdő értékek
erő:5
Kitartás:4
Intelligencia -3
Karizma-2

Faji hátrány: A faj tagjai irtóznak a mágia bármely fajta megnyílvánulásától is. Bennük él az ősi félelem a misztikus tudástól amit még régen Mesterük plántált beléjük. Mégis mivel a mágia hozta őket létre, bennük él az affinitás a varázslatok felé.

Szociális hátrány: Egy mágiatudó vagy mágia érzékeny Orgét a társai félelemmel és gyakran útálattal sújtják.

Kérdés: MI a véleményetek, a szociális hátrány miszerint kiközösítik azt aki mágiát használ....az vajon mennyire tántorítja el a játékost ,hogy mágus Ogret alkosson ?

Ezzel én nem akartam sugalni,hogy az Ogre már pedig csak harcos legyen....csak nekik dióhéjban ez a történetük. Szolgának születtek és most szabadok,de még nem igen tudnak mit kezdeni a szabadsággal. Viszont a mágiát ott ahol csak tudják megvetik.

scaurus

scaurus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 681 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.23, 21:21

....épes bármely program....mondjuk a Word pdf-et gyártani ?


Számtalan ingyenes .pdf nyomtató program van, amik pdf fájlt készítenek.Nekem leginkább a PDFCreator vált be.

Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.23, 20:08

Na akkor a project elkezdődött. Megalkotom a rendszer dolgokat, a harc lebonyolítását, mágiarendszert.....kasztok helyett inkább hagyom az alap kalandozót viszont a kasztok illúziója meglesz mégpedig Céhekhez vagy netán klánokhoz/szektákhoz/csoportosulásokhoz tartozással.

PL: egy Kalandor felszerelve magas Akaraterő/Karizma....vagy bármivel ami majd a mágiához kell megvan neki akkor mondjuk csatlakozhat a Mágus céhhez vagy netán a csatamágusok köréhez.

Hamarosan ha kész egy linket feltöltök ide.
Olyan kérdésem lenne,hogy mint kalóz nekem nincs fullos Acrobat Readerem (talán ha crackelem :D)
Képes bármely program....mondjuk a Word pdf-et gyártani ?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6479 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.23, 14:39

szerintem nem egészen mindegy, hogy egy szerző mit tart lényegesnek, és megint más, hogy a célközönség nem -mik azok a pontok, ami miatt egyáltalán érdemes lesz leülni játszani az adott játékkal?

a saját rendszerem sem tér el nagyon sokban a Kém-től (d20-as rendszer, 6 tulajdonsággal, fölédobással, nagyobb részt) mégis tettem bele olyan dolgokat és megoldásokat, amitől más lesz, mint az, amiből (d20 + gyakorlalatilag a D&D majdnem minden kiadásából vannak belőle átvéve ötletek) eredetileg vétetett.

Módosította Orastes: 2012.11.23, 14:39


QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 969 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
    2                      

Kelt 2012.11.23, 12:58

Az teljesen világos, hogy te látod mi lesz a különbség, csak mi meg nem. Ezért kérdezzük, hogy mégis miben lesz más? Ha semmi lényegesben, akkor gondolom nem fog senki meglepődni, amennyiben nem érezzük egyből át a lelkesedésed.

Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.23, 12:24

Orestes látom nem vagyok egyedül :D

Vannak márlétező rendszerek, de néhány játék nagyon behatárolt lásd én is átlapoztam a Kard és Mágiát....volt már próbajátékunk belőle ....de mégis egy kicsit hiányosnak találtam.

Szeretnék egy saját magam kipofozott 2.0-át alkotni. Nem akarok plagizálni persze. De a sok háziszabály ésegyéb dologból mostmár megalkotok egy saját világot, rendszert nem feltétlen....de törekszem egy kis egyediségre.

Azért mondjuk tisztelet jár az alkotónak(alkotóknak is),hogy 64 oldalba belesűrített egy egész jó játékot. Én sem akarom túlcifrázni.

Utóirat: Harcos Képzelet játékkönyv. Szabályok és rendszer elmagyarázása kb 5 oldal....onnantól a fantáziádon múlik a játék :D

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6479 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.23, 10:35

A Harcos Képzelet fantasztikus játékkönyv remake-d szimulációjára a Kard és Mágia vagy a Savage World általános rendszere már-már "világában" is tökéletes alkalmas.
Miért készítenél hát egy másikat? :)


az idézet végén a kérdés jogos lehet, de szerintem több oka is lehet. A "Kard és mágiát" pl. nagyon kedvelem, játszom is olyan partival, ahol ez a rendszer fut, ugyanakkor én is készítettem egy saját variációt (egyszerűbb d20-rendszert) mert:
-nem minden megoldással voltam elégedett
-bizonyos pontokon kevésnek láttam, nem mindenre kínált nekem megfelelő megoldást
-mást láttam bele, mint ami a rendszer alapkoncepciója
-szerettem volna egy olyan d20-as rendszert, amit én szabhatok személyre mert máshol nem, vagy csak részben láttam ez engem érdeklő megoldásokat, egyben sehol sem.

illetve benne volt az, hogy a saját magam kedvéért csináltam a dolgot, nem feltétlenül csak az vezeti az embert, hogy más legyen egy rendszer, mert van egy rakás olyan mininjáték, meg szabályvariáns, amikkel el lehet lenni, és alternatívákat kínálnak föl.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.22, 22:43

Nos én nem egy forradalmian új rendszeren dolgoztam, mivel az majdnem ,hogy lehetetlen.Csak talán egy már létező rendszert akartam kipofozni saját igényekre.

Hát nagyon elgondolkodtam azon,hogy legyenek e kasztok. Rossz példa de kapásból Az Elder Scrolls Skyrim vagy a Dungeon Siege 2 jut eszembe. Ahol azzá válsz amit többször használsz és fejlesztesz. PL: ha te kapásból mágiát használsz és a jövőben is azokat fejleszted akkor nevezheted magad mágusnak. Ha ijászkodsz akkor íjász leszel és stb. Nem akartam beskatujázni alapból a leendő játékost azzal,hogy márpedig lesznek kasztok.

Nem tudom ez egy kicsit keményebb dió...szabadabb de nehezebb is.



karakterosztályok: Szerintem igazából azoknak segítség, akik vagy újak (és nem feltétlenül tudnak életképes karaktert alkotni képzettségekből), vagy szeretik ha fix helyük van a csapatban (ha kalandor vagyok, mindenképp én leszek a csapat képzettségfelelőse).


Illetve volt olyan, ha jól emlékszem Ars Magicában, ahol valaki hozott egy dörzsölt zsoldost, a másik meg egy kisnemest, és a karakterlapon minimális volt az eltérés. Tovább fennáll a veszélye, hogy a karakterek egy hosszú kampány alatt túlságosan hasonlítanak majd egymásra. Ennek tipikus példája a Cthulhu hívása, ahol a gyakran használt képzettségek jobban fejlődnek (többször dobsz rá fejlődést). Ez egy hosszú kampány alatt oda vezet, hogy minden játékos 70% feletti észrevétel, kitérés és sörétes puska képzettségek rendelkezik (a kommandós 80% felett, a gyerekorvos 70% felett) Nyilván csökken a karakterek közti különbség, a karakter egyedisége (a karakterlapon látható statok legalábbis)


Én egyébként szeretem a karakterosztályokat, csak olyan settingben nem használom őket, ahol a játékosok várhatóan több mindent is fognak csinálni pályafutásuk során. Tipikus példa a western: Doc Holliday: fogorvos, utazó, szerencsejátékos majd pisztolyhős. Wyatt Earp: szerencsejátékos, seriffhelyettes, bölényvadász, kocsmáros, aranyásó, borbély.

Módosította galu22: 2012.11.22, 22:48


Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.22, 12:58

Nos én nem egy forradalmian új rendszeren dolgoztam, mivel az majdnem ,hogy lehetetlen.Csak talán egy már létező rendszert akartam kipofozni saját igényekre.

Hát nagyon elgondolkodtam azon,hogy legyenek e kasztok. Rossz példa de kapásból Az Elder Scrolls Skyrim vagy a Dungeon Siege 2 jut eszembe. Ahol azzá válsz amit többször használsz és fejlesztesz. PL: ha te kapásból mágiát használsz és a jövőben is azokat fejleszted akkor nevezheted magad mágusnak. Ha ijászkodsz akkor íjász leszel és stb. Nem akartam beskatujázni alapból a leendő játékost azzal,hogy márpedig lesznek kasztok.

Nem tudom ez egy kicsit keményebb dió...szabadabb de nehezebb is.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.22, 09:37

Az Unisystem is hasonló, csak "áramvonalasabb" mint a CP.


emberi átlag képesség: 2
emberi átlag képzettség: 0-2
átlagos célszám: 9
próbadobás: képesség + vonatkozó képzettség + D10

Azaz egy átlagos (de képzett) ember 60% eséllyes sikeres egy átlagos próbán.
2+2+D10 > 10 (5-6-7-8-9-10 dobásokkal)
Egy átlagos, de teljesen képzetlen ember pedig 40% eséllyel. (2+0+D10>9, 7-8-9-10 dobásokkal)


Ellenállás próba (mikor nem fix célszám van, pl. ellopakodni az őr mellett, leütni valakit):
aktív fél alapképesség + képzettség + D10
vs.
passzív fél alapképesség + képzettség + D10

Ha a aktív fél sikert ér el, sikerült. Ha az aktív több sikert ért el, akkor az bónuszt ad. Ha döntetlen, vagy a passzív ért el sikert, a passzív nyer.


Pl.
aktív: el akar lopózni az őrszem mellett
passzív: az őrszem

támadó:
ügyesség 2 + bűnözés 2 + 6os dobás D10en
védekező:
érzékelés 2 + megfigyelés 2 + 5ös dobás D10en

Azaz, az "aktív fél" el tud lopakodni, 1 sikerszintet ért el.
Verekedésnél, csábításnál, szkandernál, varázslatnál és ellenállásnál ugyanígy.





Ennél nehéz lesz egyszerűbb rendszert kitalálni.



Azért a cinematic unisystemet hoztam példának, mert az egyik legkönnyebb rendszer, és nincsenek benne karakterosztályok.
VISZONT ennek megvan az a hátránya, hogy
- egyes játékosok stílusos de használhatatlan karaktert készítenek
- nem egyértelmű a karakter helye a csapatban (DnD klónokban ugye a harc - varázslás - képzettség fókusz mindig elkülönül, és a szakterületen a karakter mindig a legjobb lesz. Aki nem tud dönteni a harc és varázslat között meg megy pappal)

Módosította galu22: 2012.11.22, 09:41


Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.21, 13:35

Zaethus:
A dobáskód csak a statisztikára van. Minimális a különbség a között, hogy 2d6-al hétre vagy 2d100-al 100-ra dobsz. Amikor a "különbségek"-ről van szó egy játék esetén, mindig fel kell tenned magadnak a kérdést, hogy az adott megoldásod relevánsan más-e, mint egy tiédhez hasonló alkotás esetén. A te esetedben ez a Kard és Mágia. Bottá egyszerűsített rendszer, minden létező szempontból, egészen kiválóan el is látja a feladatát, mint ahogy sok másik ún. "old school" rpg. Az hogy adott értékre d6-al, d10-el, d12-vel dobsz, tökmindegy.
A Harcos Képzelet fantasztikus játékkönyv remake-d szimulációjára a Kard és Mágia vagy a Savage World általános rendszere már-már "világában" is tökéletes alkalmas.
Miért készítenél hát egy másikat? :)

Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.11.21, 11:05

Mi a célod a játékkal? Ki a célközönség? Mennyiben tér el egy hagyományos D&D játéktól a kalandstruktúra? Egyéb ismert old-school rendszerektől miben fog ez eltérni?


Nos a célközönség először csak én magam lette mvolna meg a baráti köröm. Viszont most úg gondolom, ha elő tudnék állni egy jól kialakított világgal amiben ajáték ráadásul pofon egyszerű akkor talán nagyobb közönségek is érdeklődhetnek iránta.

PL: a Cyberpunk 2020 rendszere is közrejátszott a dologban hisz nem oly nehéz véghezvini mondjuk egy harci akciót. Egy tulajdonság+egy képzettség kell + dobás.

D&D klón..hmmm bevallom nagy hatással volt rám. A világ kialakításában minden bizonnyal. De lássuk be én most egy Harcos Képzelet fantasztikus játékkönyv remake-upgrade-et alkotok.Ha valaki esetleg nem ismeri ezen könyveket akkor dióhéjban elmondom.

A játékos/olvasó megszemélyesíti a könyv főhősét. Tulajdonságai Életerő, Támadási képesség, Védettségi szint, Szerencse, Varázserő.

Van mindegyik értéknél egy kezdő érték. ami egy átlag kalandozó értékei. Nos ezt módosítja a D6 kockadobás. Ha a játékos belőtte az értékeit akkor választ fajt amelybe tartozik a karaktere.
Barbár ember no comment.
Oggun egyfajta gyík humanoid
Ork no comment
Tündér Alias Elf

varázslatok szempontjából kevés de mégis hangulatos dolgot mutat fel a játék. 2D6-al dob támadó varázst a játékos. Azaz egy véletlenszerű varázsefektust idéz elő a karakter. Ez lehet mondjuk Fagsugár villámcsapás vagy netán egy konkrét lényidéző evokáció.

Ellenvarázs is szerepel a játékban. Minden támadó varázslatnak van egy deffenzív formája amely kioltja a támadó varázst. 1D6 dobás kell hozzá. PL: A Fagysugár védelme a tűztükör 1-3 is kell dobnia. Ha 4 és fölötte dob akkor a varázs nem jön létre.

Nos ez mind a Harcos Képzeletről dióhéjban.
Én is nagyon hasonlót szeretnék,de mégis különállót. talán a mágia rendszer lesz kiemelkedően más mint a megszokott fantasyban. Ezen felül tervezek még egy külön pontrendszert a Tulajdonságok mellé. Egy D6-al meghatározható pontértéket amit felhasználhat extra effektus eléréséhez a játékos. Lásd: Warhammer 40.000 fate pontok.
Itt a játékos eme becses és nehezen visszanyerhető...mégnehezebben fejleszthető pontokat extra akcióra, nagyobb sebzésre, gyógyulásra vagy netán egy igazán drámai akcióra költhetné el.

Példa: Rufio felhúzza íjját és becélozza az orkot, tudja ,hogy eme faj egyedei szívósak és egy nyílvessző még nem fogja leteríteni célpontját. Ezért fohászt mormol Istenéhez és kéri,hogy vezesse kezét a pontos lövés érdekében. Elkölt egy ilyen pontot majd dob sebzést. 2D6=9 (6,3). AZ egyik dobás 6os ezért dobhat ismét egy sebzést de csak 1D6-al. 1D6=6 szintén hatos lett ezért megpróbálkozik még egy sebzésdobással 1D6=2 össz sebzés 17 Az ork holtan terül össze.
De mégez is kísérleti mivel majdnem,hogy a Warhammer 40k Fate rendszere jelenik itt meg

Példajáték: Khadgar a Barbár egy holt harcossal találja szembe magát akit megszállt egy lidérc.
Kezdeményezés: 2D6 Khadgar 5-öt dobott a Lidérc 11-et.
A lidérc megemeli szörnyű pallosát és villámgyorsan a barbár felé suhint vele.
Fegyverforgatás: 1D6+15 1D6=3 tehát az érték 18
Védekezés: 1D6 + Ügyesség (workin progres) 1D6=3+14 17 sikertelen
Lidérc pallos: 1D6+5 = 3+5 =8
A lidérc kardja a barbár húsába mar,de nem okoz vele halálos sebet.

Ez mind mind még kísérleti próbálkozás.

Nem szeretném nyakatekerten bonyolítani a dolgot de mégis is tartalmas és jól átgondolt játékot szeretnék. Olyan játékot amivel bárki játszhat és talán egy ugródeszka lehetne a többi jól ismert öreghez: D&D M.A.G.U.S. és társai.

QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 969 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
    2                      

Kelt 2012.11.21, 10:21

Mi a célod a játékkal? Ki a célközönség? Mennyiben tér el egy hagyományos D&D játéktól a kalandstruktúra? Egyéb ismert old-school rendszerektől miben fog ez eltérni?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]