Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

MAGUS - NJK Gyűjtemény


  • Válasz írásához lépj be
70 hozzászólás érkezett eddig

pont4859

pont4859

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.27, 05:15

Ez tényleg egy pepecselős rendszer sajnos (bezzeg a régi 3d6...).
Én a magam részéről már rég óta várok egy ilyet. Bár rég játszottam csapatommal M*-t többször felvetődött, kéne csinálni egy igényes NJK gyűjteményt, amibe csak belenyúlunk, és bárki mesél ki tud venni fél vagy teljesen kész statokkal rendelkező karaktereket. Ha egyszer valóban neki állunk, akkor ez alapján a minta alapján, mert kellően részletes szerintem.

Általános problémák:
A legnagyobb kérdés milyen a városőr, és HOL milyen?
1.  tsz? Már veterán harcos és kiemelkedő rangú tiszt? (lásd régi zöld)
3.  tsz? Most vették fel a gárdába, és éppen hogy csak kiképezték? (lásd felvétel egy tolvaj klánba kérdésköre, ahol teljes jogú SENKI lehetsz 3. tsz-nél)
6.  tsz? Kiképzett városőr, aki napi rutinnal tessz rendet kisebb tömegverekedések közepén is?
10. tsz? Erionban itt indul egy Városőr, aki valóban "ráhatással" tud lenni a kalandozókra?

Ez az a téma, amin minden fórum fel tud robbani M* ide vagy oda (a jövedelmek a M* rendszerében a másik ilyen). Amennyiben azonban nem anyázunk és elfogadjuk hogy mindenki másként értelmezi ezt, akkor rögtön lehet statokat készíteni. Bulldy egy régebbi posztjával nagyo negyet értek: Becsüljük meg és örüljünk neki, hogy a kiadók pereskedése közben van aki dolgozik. Hogy ezek ráadásul olyan arcok mint Selmo és Hula, akik pöpre csiszolt dolgokat adnak ki a kezükből az csak külön mázli.

Ha és amennyiben ez a sorozat folytatódik én csak örülni fogok neki bár tisztában vagyok vele, hogy 3-5. tsz-ű NJK-kat alkotni "tömeg" szinten. Már erősen véleményes több szempontból is.

Ennek ellenére én tudnék örülni annak, ha egyik napról a másikra ehhez a rendszerhez megjelenne 20 harcos karakter
5 talpas
    1 felderítő
    1 nehéz páncélos
    1 könnyű páncélos
       Északról
       Délről
         Satöbbi helyről
    1 lándzsás
    1 stb
5 íjjász
5 lovag
5 stb
és ezek ki lennének dolgozva 1-5 szintig
(meg persze vannak más kasztok is és gyors fejszámolás után ez is  már 100 karakter típus)
Hogy erre nincs is igény, mert mindenki másként képzeli el a világot?
Lehet.

És igen szar a M* és lehet fikázni a rendszert csak azt nehéz támadni, hogy mi f* játsza annyi ember.
Nincs sok hozzászólásom még a fórumon így itt tenném közzé későbbi kérdéseket megelőzve:
Játszott rendszereim:
M* Régi zöld szerint
M* Új tekercsek szerint
M* Új törvénykönyv szerint
Coc
Vamp régi rendszer szerint
AD&D
Shadow run
Dragon Age
Vamp régi rendszer szerint
AD&D
Shadow run
ezek mellett érintőlegesen ismert:
Trónok harca, DC univerzum, WoD más részei, meg valami Dungeon redszer
Kedvenc rendszer statok szempontjából:
Dragon Age (megfelelő mennyiségű káronkodás a 3d6 miatt, de gyors stat rendszer adi is valami támaszt de nagy mesélői szabadsággal /persze ez utóbbi bármelyik rendszerre igaz kellő IQ val/)
Világ szempontjából
Vamp DA és Masquarade (megfelelő mennyiségű politizálással és cselszövéssel)

Módosította pont4859: 2013.01.27, 05:17


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6226 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.23, 00:30

Mondjuk valóban ízlésvita, de

- a Codex szerintem csöppet sem bonyolultabb a CoC-nál, még a karakteralkotása sem lassabb
- a karakteralkotása valóban hosszabb, mint a KéM-é, de játék közben legalább olyan jól pörög
- ha harcról van szó és előkerül valami tőrnél nagyobb eszköz, akkor frankón halálosabb, mint bármilyen OD&D cucc
- én ugyan nem vagyok most benne otthon a rendszeres partiban, de mikor eljutok, frankón jót játszok a haver által kivonatolt Codex rendszerben mesélt MAGUS-al
- 1 mesélő, 3 játékosból ketten ismertük a rendszert, a másik kettő ("casual") játékos is lazán feldolgozta a kb 4-5 oldalra kivonatolt rendszert

Szóval lehet zsigerből utálni, de csak azért nem játsza senki, mert nem futtatják. Nem pedig azért, mert 'idejétmúlt' vagy 'rossz'. (A rossz rendszer mondjuk a MAGUS, vagy az OD&D. Vagyis inkább "nem kiforrott".)

Bulldy

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.22, 23:42

sika,
lehetne most esszéket írni a Codexről, Magusról, AĐ&D-ről, meg bármelyikről, hogy melyik milyen jó, vagy rossz, abszolúte nem lényeges, a kérdés az: játszik-e még bárki az adott játékkal, vagy csak áll a polcon, porosodik, és ha az ember vet rá egy nosztalgikus pillantást, attól semmi nem lesz.
A múltkor föladtam egy hirdetést, hogy eladó a Codex alapkönyv + Grimoár, rá se bagózott senki.
Esélyesen azért, mert aki akart magának egy példányt, annak van, meg a kutya se játszik vele (vagy kb 20 ember összesen az országban, vagy annyi se) és nem is fog hozzá kijönni semmi, vele kapcsolatos rendezvény sem lesz, tehát döglött a dolog. Vagyis, nem nagyon érdemes vele foglalkozni.

nekem is van olyan játékom, amint kevesen ismernek, pedig Gary Gygax írta (beperelték miatta a TSR-nál, a játékot megvették, meghalt, pár dolog kijött hozzá, tábora nem nagyon van) hű. Na és? Nem lényeges dolog -gyanítom, Attila erre írta a kommentjét, meg hogy alapvetően ízlésvita, innentől meg minek rajta kattogni?

Módosította Orastes: 2013.01.22, 23:43


sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 350 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.22, 20:29

'Egy eltérő vélemény, bár érdekes, lényegtelen.'

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.22, 19:51

Én vagyok az egyetlen, aki ezt a csévelyt olvasva riadtan ellenőrizte, vajon tényleg 2013-at írunk?

sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 350 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.22, 19:10

Bulldy,

úgy érzem, kinőttem a Codexet, meg el is járt felette az idő -amíg volt, én is jártam Tiltott Kantonba, meg játszottunk is vele, de nagyon régen volt :bezzeg:

megváltozott a látásmódom a játékokat illetően, és ha ma le akarok ülni játszani, akkor csillió jobb és könnyedebb rendszer közül válogathatok, ha nagyon akarok -ennek ellenére is csak Kém, AĐ&Đ, Coc, és pár másik jön szóba, ha játszunk, a Codex ötlet szintjén sem merül fel, bármennyire úttörő is volt anno :ezvan:


Erősen kétlem, hogy a Codex felett az idő járt volna el. A felsoroltak egész más kategóriát képviselnek mint a Codex, olyan mintha egy sportautót és egy kamiont hasonlítanál össze, mindkettőnek megvannak a maga előnyei.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.22, 00:03

Bulldy,

úgy érzem, kinőttem a Codexet, meg el is járt felette az idő -amíg volt, én is jártam Tiltott Kantonba, meg játszottunk is vele, de nagyon régen volt :bezzeg:

megváltozott a látásmódom a játékokat illetően, és ha ma le akarok ülni játszani, akkor csillió jobb és könnyedebb rendszer közül válogathatok, ha nagyon akarok -ennek ellenére is csak Kém, AĐ&Đ, Coc, és pár másik jön szóba, ha játszunk, a Codex ötlet szintjén sem merül fel, bármennyire úttörő is volt anno :ezvan:

sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 350 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 21:30

Nem ismervén annyira az ÚTK rendszerét, inkább kérdésként feltéve, az ÚTK-s kezdő kalandozók erősebbek az ETK-nál? mert ebben a kiegben a statok alapján egy-két átlagember simán hülyére ver egy ETK-s 1-3. szintű kalandozót (fegyver nélkül 38 TÉ, 84 VÉ egy kovácsnál?). Persze ebből a kérdésből megint elkanyarodhatunk a "hol van az 1. szintű karakterek helye a világban" általános kérdéshez.


Egyszerűen arról van szó, hogy az ÚTK az alap TÉ VÉ KÉ kiszámolásánál teljes tulajdonság értékkel számol, míg az ETK csak a 10 feletti értékkel, cserébe persze ETK-ban kaszttól függő érték is rájön, de ez még egy harcosnál is kevesebb, mint pl. TÉ értéknél - ÚTK esetében - az a bizonyos +30-as érték ami jön a gyorsaság, ügyesség, erő értékből.

Módosította sika: 2013.01.21, 21:34


_hysteria (NPC/NJK)

_hysteria (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2013.01.21, 18:42

A tulajdonságpróbához még annyit, hogy 0-val M*-ban elcseszed, még az adott tulajdonság 20-as is, elég vacak megoldás (vagy mondjuk 21-es tulajdonság kell, passz).


Én annak idején a RuneQuest nagyon frappáns kis szabályát vettem kölcsön, és alkalmaztam M*-ban:

Tulajdonságpróba = százalékos megdobás

Könnyű feladat: Tul×5
Átlagos feladat: Tul×4
Nehéz feladat: Tul×3
Nagyon nehéz feladat: Tul×2
Hősies feladat: Tul×1

Korrektül működött.. :)

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1945 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 18:10

30-ra föl lehet tornászni ai IQ-t? :eeek: A módszer, amit írsz jónak tűnik, ti hogyan használjátok a tulajdonságokat?

én eladtam az ÚTK-példányomat már, amúgyis csak a kritika miatt vettem meg, ami végül nem került ki címlapra, de egy darabig fönt volt a neten :buszke:

talán az egyik oka éppen az, hogy nem játszom M*-t, az ilyesmi "elfajzások" meg valahogy a világát sem érzem vállalhatónak.

Nem, csak faji maximumig, de nagyon sok képzettségből lehet növelni, igazából nem is nagyon érdemes 12-13-nál többet költeni még varázslónak sem indulásnál. Az összes tudományos képzettség IQ alapú. Ha egy képzettséget felveszel 4. fokra, akkor a vonatkozó tulajdonságok egyikét megnöveli eggyel, szóval IQ-t növelni nem nehéz, sőt a képzettség követelmények miatt még kötelező is. :) Ez hosszú távon egyfajta D&D-s kasztmentő növeléshez hasonlóan növeli a próbák sikerét. A másik pedig, hogy képzettségre dobott próbánál a képzettség foka módosítja a próbát. 1 foknál-1, 2.-nál 0, 3.-nál +1, 4.-nél +2, 5.-nél +3. Szóval ez már elég jól árnyalt, csak mint mondtam kissé kiegyensúlyozatlan. Persze lehet venni KAP-ból is tulajdonságnövelést, csak kissé drága. :D

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6226 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 15:41

A tulajdonságok leírása pedig (XY értéknél mit tud a karakter) elsősorban Codexes hülyeség, amit a M* későbbi kiadásai átvettek, ki tudja, minek? :titok:


Nekem (nekünk) tetszett. :)

#=nálunk volt olyan háziszabály, hogyha több pontot is elköltött az illető egy képzettségre, akkor annyival könnyebb volt aládobni (pl. a druidánk herbalizmusra +4 pontot dobott bele, akkor nem Int -2-vel dobta, hanem Int +2-vel, ami lényegesen eredményesebb lehet).


AD&D 2. kiadásban ez hivatalos szabály. :)

A Codex szapulásánál ne felejtsük el, hogy ott van nehézsége egy próbának. Ha ezt megdobja, akkor sikeres a próbája, tulajdonságtól függetlenül, mert mákja volt. Ha a tulajdonsága alá megy, akkor is sikeres van, mert profi. Probléma csak akkor van, ha a kettő közé dob, akkor csúnyán felsül.

Pl.: A karakter ügyessége 12, egy ugráshoz a mesélő 5-ös nehézséget ad meg. K10-el kell dobást tenni, az eredményei a következők lehetnek:

1-2 : a karakter magabiztosan hajtja végre az ugrást
3-4 : a karakter valamit félrenéz, csúnyán felsül az ugrással
5+ : a karakternek mázlija van és sikeres az ugrása

Szerintem ez egy teljesen jó megoldás, elég "emberséges" is és tiszteletben tartja az alacsony főjellemzőket is.

(Mondjuk úgy, hogy a Codex lazán átgondoltabb, játszhatóbb rendszer, mint a MAGUS összes kiadása együttvéve. Bár valóban, néhány helyen sok a sallang, de ez nálam nem von le a rendszer érdemeiből.)

Bulldy

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 14:57

@Orastes: Ismerem a D20-at. :) Az elszúrtat a 3-18-as tulajdonságértékekre értettem. 10 feletti részre dobatni alapból ökörség módosítók nélkül, mégis ezt találta ki valamelyik iq bajnok. Ennél sokkal jobb lett volna egy célszámra dobatni D10-zel, vagy simán 1-10-ig osztani a tulajdonságokat. Deeeee nem. ÚTK ugye próbál segíteni a képzettségből adódó plusz módosítókkal, és tulajdonságnöveléssel de az is kevés néhol. Egészséget pl elég kevés képzettség növel, míg IQ-t 30-ra fel lehetne tornászni. :)


30-ra föl lehet tornászni ai IQ-t? :eeek: A módszer, amit írsz jónak tűnik, ti hogyan használjátok a tulajdonságokat?

én eladtam az ÚTK-példányomat már, amúgyis csak a kritika miatt vettem meg, ami végül nem került ki címlapra, de egy darabig fönt volt a neten :buszke:

talán az egyik oka éppen az, hogy nem játszom M*-t, az ilyesmi "elfajzások" meg valahogy a világát sem érzem vállalhatónak.

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1945 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 13:55

@Orastes: Ismerem a D20-at. :) Az elszúrtat a 3-18-as tulajdonságértékekre értettem. 10 feletti részre dobatni alapból ökörség módosítók nélkül, mégis ezt találta ki valamelyik iq bajnok. Ennél sokkal jobb lett volna egy célszámra dobatni D10-zel, vagy simán 1-10-ig osztani a tulajdonságokat. Deeeee nem. ÚTK ugye próbál segíteni a képzettségből adódó plusz módosítókkal, és tulajdonságnöveléssel de az is kevés néhol. Egészséget pl elég kevés képzettség növel, míg IQ-t 30-ra fel lehetne tornászni. :)

@Blob: Igen, erősebbek az induló karakterek, mindenkinek fix alapja van, nem kasztfüggő, hanem tulajdonságból származik. ETK alapján egy TÉ: alap+10 feletti részek+HM; ÚTK-nál: teljes tulajdonságok+HM. A 20+4+3+3+HM pedig kisebb, mint a 14+13+13+HM.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 11:08

Selmo,

a mentődobás önmagában nem lenne egy rossz koncepció, de pár dolog ennek kapcsán:
-a mentő AD&D-ben egy esély arra, hogy az amúgy halálos veszélyt elkerüld, ott az egyfajta "mentőöv" volt, hogy egy hatást elkerülj, de lehetett súlyozni, és nem mindig volt halálos a hatás.
-a rossz alkalmazása az, hogy túl alacsony mentőnél is halálos egy hatás
-a jó pedig az hogy magasabb szinten egy hatás ellen is könnyebb megdobni
-bónuszokat kell rá adni esetleg, ha olyan a helyzet, de ehhez kell az is, hogy a játékos viselkedése is megindokolja: pl. egy lehellet-jellegű támadáskor a pajzsát is használja, vagy beugrik egy fedezékbe, vagy elvetődik a sugár elől, stb.

valahol ezek között kell lavíroznia a mesélőnek, ha már alkalmazza, ott is voltak tápok (pl. a törpe, félszerzet, gnóm faj nagyon alacsony -fölé kellett dobni- mentői, vagy a lovag, aki +2-t kapott minden mentőjére).

ehhez képest pl. a D&D 3. kiadás még egyensúlyozni próbálta ezt, de voltak erős túlzások, pl. a lovag minden mentőjéhez hozzáadhatja a Karizma-módosítóját (ez 18-nál +4, mindenre!) vagy a képességek közül minden mentőre volt olyan variáció, hogy +2-t kaphatsz rájuk -ez még viszonylag rendben van.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 07:35

Nem mondanám erősebbnek. Inkább más. Az UTK karakteralkotója szerint te döntöd el h a karaktered adott szinten mennyi HM-et, kp-t, MP-t, pszi-t, fp-t vesz magának. Mindezt egyetlen értékből teszi (KAP) tehát zsonglőrködni kell h mire mikor mennyit. Ezt megfejelik bizonyos a képzettségek ami a fentiekhez adnak pluszt szintenként (kp-t ugye értelemszerűen nem ) tehát érdemes számolni h megéri egy 10 szinten át 15 HM-et venni szintenként vagy jobban megéri felnyomni a harctéri gyakorlatot 5. fokra (+3 HM/szint). Általában a második a nyerő (főleg ha hosszabban játszik a parti) így alacsony szinten a többség kp-t vesz ezért a harcértékei valamilyen szinten alacsonyabbak mint az ETKs társaiknak viszont ahogy nőnek a szintek a feljebb elírt dolgok miatt jóval feléjük kerekedik.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 07:34

@sika: Ezt dobta a kocka, én csak elosztottam, ami kijött. :)
A rendszerhiba, meg ott van, hogy a tulajdonságok leírása vs. a tulajdonságpróba, vs. a képzettségek tulajdonságkövetelménye úgy köszönő viszonyt ápol. 13-as egészség pl. "idejét sem tudja, mikor volt utoljára beteg". Aztán, ha dobni kell erre az értékre, hát biza beteg az mindig. Mérgekről már szót sem ejtek, instanthalál. Ha átlag 11-es ügyessége van valakinek, akkor sohasem fog tudni 2. fokon lovagolni. Szóval ez egy elszúrt ad&d örökség, amit nem sikerült azóta sem kiírtani sajnos.

@WBC: Ha rám hallgatsz, regényeket nem olvasol, előző verzióknak a közelébe sem mész és M*-t nem ismerőkkel kezdesz játszani. :D /Ja és boszorkányt sosem engedsz JK kezébe./



A D20 játékokban az a jellemző, hogy mentődobást kell dobni, amire az alapképesség csak bónuszt vagy büntetést ad. A reflex mentő elsősorban kasztjellemző (a tolvajnak jobb, mint a varázslónak), az alacsony ügyesség nem garantálja önmagában a sikertelenséget.



Sajnos tényleg ez az elterjedt mesélési mód a módosítók nélküli tulajdonság próbák dobáltatása, ami véleményem szerint a legnagyobb butaság.


Mondjuk megoldható, ha az alap, módosító nélküli próbát D20/2D10/3D6 dobással (ki milyen eloszlást szeret :D) dobjuk az egész alapképesség érték alá.
Mi legalábbis így csináltuk mikor mágusoztunk.

Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 05:53

Nem ismervén annyira az ÚTK rendszerét, inkább kérdésként feltéve, az ÚTK-s kezdő kalandozók erősebbek az ETK-nál? mert ebben a kiegben a statok alapján egy-két átlagember simán hülyére ver egy ETK-s 1-3. szintű kalandozót (fegyver nélkül 38 TÉ, 84 VÉ egy kovácsnál?). Persze ebből a kérdésből megint elkanyarodhatunk a "hol van az 1. szintű karakterek helye a világban" általános kérdéshez.

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1945 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.21, 02:06

ez ebben a formában téves, hibás, mivel az AD&D-ben nem a 13 az átlag, hanem a 8-13 intervallum, a képtettségekre pedig úgy kell dobni, hogy a vonatkozó tulajdonság -/+/0 és ezt a mesélő módosíthatja(#) a tulajdonságokra pedig simán d20-al alá. Nincs egyéb megkötés, hogy valaki ne vehetne föl egy képzettséget, nincs alsó limit, mint M*-ban.

A tulajdonságpróbához még annyit, hogy 0-val M*-ban elcseszed, még az adott tulajdonság 20-as is, elég vacak megoldás (vagy mondjuk 21-es tulajdonság kell, passz).

A tulajdonságok leírása pedig (XY értéknél mit tud a karakter) elsősorban Codexes hülyeség, amit a M* későbbi kiadásai átvettek, ki tudja, minek? :titok:

#=nálunk volt olyan háziszabály, hogyha több pontot is elköltött az illető egy képzettségre, akkor annyival könnyebb volt aládobni (pl. a druidánk herbalizmusra +4 pontot dobott bele, akkor nem Int -2-vel dobta, hanem Int +2-vel, ami lényegesen eredményesebb lehet).

Itt is 9-12 az átlag. A probléma az, hogy nincs valami táblázat, hogy teszem azt átlagos próba +3 módosító, vagy eddig az értékig ne is dobass. Egy egészségpróbába meg simán belehalhatsz a mérgek szerint. :(

Ezt most nagyon nem értem, miért ne tudna második fokon lovagolni? ÚTK-ről beszélve mindössze annyit jelent, hogy mivel nem éri el a tulajdonsága a követelményt, ezért nehezebben tanulja meg, esetünkben +1 KAP-ot kell ráköltenie, mi ezzel a probléma?? Egy zseni valószínűleg könnyebben tanul meg olvasni, mint egy full idióta, ez teljesen normális dolog.

Utánaolvasva a szabálykönyvben tényleg csak a tanulásra írja a tulajdonságkövetelményt. Ezek szerint mi hardcore ÚTK-t játszunk. :D Valahol mindkettőben látom a realitást, de szerintem nálunk már így marad.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.20, 23:41

nekem nem hiányzik, hogy az alapkönyv 5 oldalon kereszül, minden tulajdonságnál leírja, hogy az 1-2 érték életképtelen, a 3-7 érték béna, a 8-12 érték közepes, a 13-15 érték közepesnél kicsivel jobb, a 16-18 már majdnem Superman, a 19-20 meg félisteni.

ha ezt egyszer leírják, az nekem elég, de nem akarom 5 oldalon keresztül ugyanazon sablon szerint minden tulajdonságról a t. szerző csodás sziporkáit hallgatni, hogy ő ebben is milyen fantáziadús dögunalommal tud terjengeni a semmiről is, 5 oldalon át :ezvan:

Módosította Orastes: 2013.01.20, 23:42


sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 350 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.01.20, 23:18

A tulajdonságok leírása pedig (XY értéknél mit tud a karakter) elsősorban Codexes hülyeség, amit a M* későbbi kiadásai átvettek, ki tudja, minek? :titok:


Aztán mi abban a hülyeség?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]