Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

A Bunker – másfél oldalas kalandötlet


  • Válasz írásához lépj be
21 hozzászólás érkezett eddig

ElfQT

ElfQT

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 272 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.29, 10:32

A "csak álmodtátok" egyel fogyaszthatóbb verziója, a la Jákob Lajtorjájá (a film), hogy mondjuk a valóságsó bunkerében a kultisták/terroristák/akármi megmérgezték a játékosokat. Míg a valóságsó orvosi stábja az újjáélesztésükön dolgozik, a játékosok a purgatóriumban vergődnek.
Ez is csak egyel jobb, de ha a kaland jó, megbocsájtható.

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.28, 13:57

Semmi gond, én is tévedtem, mert valóban nem a PDF-ben szerepelt.

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.28, 09:59

szabadid
jogos a felvetes, csak nem a pdf-ben hanem azon kivul szerepelt ez a szoveg:

Az Bunker egy rövid kaland ötlet, mely egyetlen helyszínen játszódik, s fókuszában elsősorban a szerepjáték - a játékosok közötti interkació - áll. Az alapötleten túl három lehetséges feldolgozást olvashatsz. Alapvetően rendszerfüggetlen, ám az alábbi játékokhoz javaslom: Cthulhu Hívása, KULT, Unknown Armies, World of Darkness.


sorry, csak a pdf-bol dolgoztam :(

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.27, 18:03

Nálam az eredeti PDF-ben szerepelt egy ajánlás, hogy mely rendszerek alá érdemes beilleszteni (KULT, Unknown Armies, CoC, WoD, ha jól emlékszem).

KaptiDavy

KaptiDavy

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.24, 16:37

Nekem az első verzió tetszett legjobban (a " The Shining"-ot meg láttam és olvastam is...), és úgy vélem az egyalkalmas karakteralkotásban is vannak lehetőségek - persze csak ha a játékosok hajlandóak kicsit beleélni magukat... én személy szerint csinálnék egy rakás kártyát, mindegyiken valamiféle magánéleti darabkával, és hagynám, hadd húzzon mindegyikük legalább kettőt, aztán lássuk, ki mit hoz ki belőle?
A tapasztalat szerint egy kedvenc karakterben is bőven előfordul annyi klisé, hogy senkinek se kelljen agyon erőltetnie magát, hogy ilyen szoros irányelvek közepette csináljon karaktert.

A harmadik változatban meg akkor lehet szerintem igazi potenciál, ha sikerül izgalmasra kidolgozni a kultusz elveit, és a szökött kultistáknak - vagy a betolakodókat elfogó házigazdáknak - sikerül elbizonytalanítaniuk a karaktereket: talán ők tudják rosszul? tényleg vége lett valamikor? vagy sokkal eszményibb társadalmat hoztak itt létre? akkor páran talán itt maradnának, és ezért hajlandóak feláldozni azokat, akik hazamennének (a la Part...)

A story lélektani jellege miatt pedig mindenképp olyan rendszert választanék, ami nem ragad le egy bokorugrás célszámainál...

Módosította KaptiDavy: 2013.01.24, 16:38


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.24, 14:22

. Teny, hogy igy nem olyan hatasos, de szerintem azert igy is eleg jol tud mukodni


SZvsz pont ezért nem jön be nekem, nekem egy ilyenfajta kalandnál kéne az élmény is és nem csak karakterszinten.

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3337 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.24, 13:52

Ezzel egyetertek, tenyleg hatasosabb a korabbi jatekok soran tapasztalt dolgokat felvonultatni. Azzal is, hogy ilyen karaktereket nagyon nem etikus elkerulhetetlen meszarszekre vezetni. Ugyanakkor, mivel abban nagyjabol kiegyeztunk, hogy ez leginkabb one-shot otlet itt, direkt erre krealt karakterekkel, igy a "nem emlekszik, mit irt le a sajat karakterjellemzeseben, hattereben" dolog nem allja meg a helyet. Teny, hogy igy nem olyan hatasos, de szerintem azert igy is eleg jol tud mukodni (erre hoztam a CoC-us peldam, az nalunk mindahanyszor egyalkalmas karaktereknek kerult lemeselesre).

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.24, 12:39

Ezzel maximalisan nem tudok egyeterteni. Nagyjabol annyi a feltetele, hogy ne a jatekules elott alkoss papirmase karaktert, hanem kuldd el a kedves meselodnek par nappal a jatek elott, es lehetoseg szerint alljon tobbol, mint egy tucat szam. Ugy maris szemelyre tudja szabni a meset.


Ezt főleg az 1. verzióra értem: A gond az h az ember általában kidolgoz egy karaktert akit elképzeli, ír egy előtörténet, ami olyan amilyen. Aztán a játék alatt rakódik rá ez, az, sok olyan amire egy ilyen helyzetben lehet utalni.
Pl megjelenik egy NJK. Ha ez csak egy mondat az előtörténetből (amire fél év után már nem is emlékszik), akkor tudomásul veszi. Viszont ha ez egy több kalandon át visszatérő vki aki komoly kihívás volt akkor teljesen máshogy áll hozzá a játékos. Magából a játékosból is kivált valami reakciót nem csak, eljátssza hogy a karakter így meg úgy érez.
És ezt a reakciót nemigen lehet elérni egy ilyen egy ülésre alkotott karakterrel, életút karakternek meg triviális vég a fulladás, ahol jogosan bosszús a játékos.

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3337 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.24, 12:27

Hali!

Erdekes, az alaphelyzet bejon. Teny, hogy ez elegge mas szemleletu hozzaallas, mint az eddigiek. :) (Bar ez 1.5 oldalas :D). Engem egyaltalan nem zavar, hogy one-shot koncepcio.

A kifogasom az vele, hogy tul sokmindent hagy a meselore. Hogy pontosabb legyek, nagyban novelne a hasznalhatosagat, ha a harom lehetseges szalbol pl. csak egy lenne ismertetve, a mostani terjedelemben. (Vagy mindharom, de akkor mar 4-5 oldalas lenne.) Ekkor nem csak par effekt, meg otletszilank kerulhetett volna bele (nem, nem a statokat hianyolom), hanem tobb kapaszkodo is. Szoval tobb konkretum sokkal hasznalhatobba tenne, szerintem. Egyebkent szamomra a 3. otlet tunik a legerdekesebbnek, kar, hogy ehhez van a legkevesebb info - ugyanis szerintem eleg felelmetes lehet az, hogy a JK-k megismerik es kontroll ala veszik a kis vilagukat (a bunker), majd rajonnek, hogy alatta-mogotte-tul egy sokkal nagyobb, komplexebb akarmi van, hatborzongato veszelyekkel, ami viszonylag szabadon kozlekedik a kis placcukkal.

Az egyalkalmast úgy értetem hogy csak erre csinált karakterekkel, esetleg rendszerfüggetlenül. Ilyenre kidolgozni megfelelő mélységű karaktereket és azokat kijátszani nem egyszerű, inkább esélytelen.
Valahogy nehezen tudnám kampányba világba illeszteni. Max cp2020 de nem illik (szvsz) a koncepcióba.

Ezzel maximalisan nem tudok egyeterteni. Nagyjabol annyi a feltetele, hogy ne a jatekules elott alkoss papirmase karaktert, hanem kuldd el a kedves meselodnek par nappal a jatek elott, es lehetoseg szerint alljon tobbol, mint egy tucat szam. Ugy maris szemelyre tudja szabni a meset. Persze, az ilyesmi jatek sokkal jobban passzol a horror zsanerhez, pl. Kult, CoC, ahol eleve ilyen karaktereket krealsz, es nincsen varazskardod, amibe kapaszkodhatsz, ha para van. Egy korabbi CoC modul, amit ide toltottem fel (The Travesty) is eppen erre alapul, tobbszor meseltem, mas is meselte a jegyzeteim alapjan, es teljesen mukodokepes, nem kellenek hozza angstos szineszpalantak sem, csak megfelelo hozzaallas.

Olman

Olman

    Magiszter

  • Fórumita
  • 2469 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 22:29

Kedvcsináló, ihletforrás lehet Joss Whendon Cabin in the Woods c. filmje. :)



Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 491 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 12:57

Nekem kifejezetten tetszik, részben pont az egylövetű jellege miatt. Mióta újra elővettem az Outer Limits-et kezdem értékelni a műfajt :) Szerintem egészen frankó WoD vagy UA mesét lehetne fabrikálni belőle.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1010 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 11:10

Dehogy nincs természetfeletti :) nézd meg a Ianus Games - Night's Edge kiadványokat. Vámpírok és cp.
Amúgy azért a cp-t hoztam ki mivel ez az egyetlen általam játszott játék ami a jelenben/közeljövőben játszódik és van létjogosultsága egyáltalán a koncepciónak.
Mondjuk egy Coc kalandban jobban felhasználható az ötlet.


Üdv!

Hm. Ezt nem tudom, mert nálam a Cp2020 az megáll a Main Rules-nál. :)
Abban viszont egyetértek, hogy egy CoC kampány részeként teljes mértékben megállja a helyét, vagy egy WoD történetben (nyilván halandó, extrém, power gamingtól nem berezelő GM esetében Mage).
Habár...egy Lesser Shades of Evil vagy Kult történet részeként sem lenne teljesen elvetélt ötlet. Szerintem.

Maradok tisztelettel:
Morak

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 10:49

Dehogy nincs természetfeletti :) nézd meg a Ianus Games - Night's Edge kiadványokat. Vámpírok és cp.
Amúgy azért a cp-t hoztam ki mivel ez az egyetlen általam játszott játék ami a jelenben/közeljövőben játszódik és van létjogosultsága egyáltalán a koncepciónak.
Mondjuk egy Coc kalandban jobban felhasználható az ötlet.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1010 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 10:27

Az egyalkalmast úgy értetem hogy csak erre csinált karakterekkel, esetleg rendszerfüggetlenül. Ilyenre kidolgozni megfelelő mélységű karaktereket és azokat kijátszani nem egyszerű, inkább esélytelen.
Valahogy nehezen tudnám kampányba világba illeszteni. Max cp2020 de nem illik (szvsz) a koncepcióba.


Üdv!

A CP2020-ba egyedül a szektás megoldás illik. A másik kettőt nem támogatja sem a rendszer, sem a világ, lévén nincs benne természetfeletti elem.

Maradok tisztelettel:
Morak

Lord-Nova

Lord-Nova

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 15 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 10:11

A koncepcióval nekem is az a gondom, hogy tipikusan olyan fajta kaland, amit külön erre készített karakterekkel, alkalmi jelleggel lehet elmesélni. Ennek kapcsán a "Pokoli Show" ötlettel az a gond, amit már itt előttem is írtak: nagyon nehéz megfelelő mélységű karaktereket kidolgozni hozzá, és ha ez nem sikerül, akkor könnyen unalomba fulladhat. A sokat megélt életút-karaktereknek sokkal inkább le lehetne mesélni, de ott meg nagyon etikátlan ez az "álmában mindenki megfulladt" dolog. Persze el lehet lőni a klasszikus "csak álmodtátok az egészet" is, de pl ha én ezt mondjuk az aktuális Shadowrun-partynak megpróbálnám lemesélni, tudom, hogy egyik verziónak sem örülnének.
A második lehetőség már sokkal jobb, bár tapasztalatom szerint kísértethistóriát élvezetesen mesélni, úgy, hogy ne poénkodják el a játékosok, megint csak nagyon nehéz. Arról nem is beszélve, hogy lehet, hogy a megoldás helyett a játékosok egyszerűen csak megpróbálnak lelépni.
A harmadik ötlet a legjobb szerintem, ehhez viszont jól jönne a "Dö Dándzsön" megrajzolása is.

Minden esetre nem szeretném a szerző kedvét szegni, gondolatébresztőnek mindenképpen jó, de a magam részéről jobban tudok használni mesélőként egy olyasfajta egylapost, mint az "Elf zombik" (fantasy-kampányba beépítve, nem mint önálló és kész kalandot), mint ezt.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 09:22

Az egyalkalmast úgy értetem hogy csak erre csinált karakterekkel, esetleg rendszerfüggetlenül. Ilyenre kidolgozni megfelelő mélységű karaktereket és azokat kijátszani nem egyszerű, inkább esélytelen.
Valahogy nehezen tudnám kampányba világba illeszteni. Max cp2020 de nem illik (szvsz) a koncepcióba.

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 972 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 09:07

Szerintem is ötletes, köszönjük. Persze, hogy egyalkalmas, mint minden modul.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 07:49

Nekem ez már túl szabály/világfüggetlen. Ötletnek nem rossz, de inkább egyalkalmasnak tűnik, arra meg kevés az infó. Nem az én stílusom.

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 07:48

ja igen... koszi a modulotletet! :)
a kisertettanya nekem bejott.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.01.23, 07:47

Hát nem tudom... Az első kettő nehezen lemesélhető. Az elsőnél szerintem rossz megoldás, hogy a "karakterek álmukban meghalnak", ezért minden játékos jogosan fog hisztizni. Illetve ez a saját purgatórium dolog filmen tök jó, de szerepjátékban nehéz jól eladni.
A második eset a szellemekkel szintén furcsa, valszeg megpróbálnak felmenni a lifttel rögtön, vagy felmászni a liftaknában valahogy (tekintve hogy kaja jön le, akkor valamikor biztos felhívják)
A harmadik ötlet nem lenne rossz, viszont ott meg a lényeg, a kultisták rejtekhelye hiányzik.

Módosította galu22: 2013.01.23, 07:48



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]