Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

XCOM: Enemy Unknown ismertető


  • Válasz írásához lépj be
25 hozzászólás érkezett eddig

Ragaf

Ragaf

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 27 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.01.30, 11:41

Köszönöm a szerzőnek az igényes cikket. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy együtt élhetek két UFO tesztelővel (12 és 14 évesek), akik az elmúlt fél évben a régi UFO-val játszottak némi atyai ráhatásra. :-) Karácsony után pedig természetesen az új UFO-t is elkezdték tesztelni.
A tesztelők végkövetkeztetése: a régi UFO a jobb! Bonyolultabb, főleg a csaták izgalmasabbak, nagyobb taktikai lehetőséget kínálnak.
Az új UFOban sablonosak a pályák, kicsit megvan az az érzés, hogy csak egy irányba tudsz haladni, igazi átkaroló hadműveletekre nincs lehetőség stb. A legnagyobb hibának a körönkénti max. két cselekvést tartják, sokkal jobb volt a régi, időegységes rendszer. Valamint hiányoztak nekik a feszültséget növelő jelenetek: pl. amikor kinyitottak egy ajtót és az ajtó mögött lévő UFO már le is lőtte a katonát vagy az, hogy már nem volt idő a körülnézésre és nem vették észre a sarokban kuporgó UFO-t, aki a köv. körben már lőtt is. A többi hibát már az előttem szóló leírták.
Az új UFO persze szebb, csillogóbb, nem is rossz játék, de... Jó lenne egy nagyobb javítócsomag, ami változtatna ezeken a játéktechnikai dolgokon. Addig pedig marad a DOS emulátor. :-)

grungi

grungi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 325 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.01.30, 10:59

Nagyjából én is hasonló következtetéseket vontam le a az általam írt blogban. Úgy látom, hogy nem vagy elégedetlen a játékkal. Én pl. jól szórakoztam amikor kétszer is végigjátszottam.
Igyekeztem növelni a csapat létszámot az elején és törekedtem a felszerelés fejlesztésére is, főleg a páncél területen. Minél több embered van annál nagyobb esélyed van a találatra, főleg ha kicsi az alap esély. A sniper pl. hihetetlen hasznos tag lett. Nálam ő vezette a kill statot, mert megvettem neki azt a képességet ami megengedte, hogy kétszer lőjön körönként. Később már ezen felül is kapott extra shot-ot. Ez akkor jött jól különösen amikor a brutál robotot kellett leszedni ami 30 körüli hp-val rendelkezett és aaz assault és heavy karakterek is bénáztak ellene, mert páncélnak köszönhetően nehéz volt betalálni. Sniper+plazma sniper rifle+extra shot kihagyhatatlan combo. Ezt megfejeltem még egy archangel armorral is és felülről osztotta az áldást.
A pszi-nél jól jött a brutál területre ható képesség nagyon erős ellenfelek ellen és az ellenség átállítása. Utóbbi sokszor megfordította a csatát. Support karaktereknél inkább a gyógyításra mentem rá, volt olyan, hogy kétszer 3 gyógycsomaggal mentek csatába. Assault nem annyira tetszett, nem is volt 1-nél több a csapatban és az sem használt shotgunt, mert baromi pontatlan. Inkább a pontosságra mentem rá. Én elfogásra használtam ezt a karaktert. Heavy sokszor kisegített, de a rakétázást nem használtam gyakran, mert rombolta környezetet és ezzel csökkentette a zsákmányt.

Darklight

Darklight

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 480 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.01.30, 10:48

Nekem sajnos nem ilyen pozitív a véleményem róla. Megértem, hogy a régi játék bonyolultságán nyirbálni kellet, hogy kommerszebb és pörgősebb legyen a cucc, de sztem túl sokat vettek ki belőle és kevés újat adtak hozzá. Az inventory minimalizálása és az, hogy akció közben nem lehet a hátizsákban matatni, rettentően leszűkíti a taktikázást az eredeti játékhoz képest. Fájó pont volt az is számomra amikor rájöttem, hogy nem lehet kizsebelni a lelőtt ellenséget. Ez pl. a taktika mellett egy kis plusz izgalmat is adott régen a játékhoz, hogy meg lehetett kukkolni olyan cuccokat is amiket még amúgy nem kutattunk ki. Friendly fire sincs - egy elvétett lövés soha nem talál el másik katonát és ufonautát sem lőhetünk le véletlenül. Ebből egyébként arra következtettem, hogy valószínűleg az xcom teljesen máshogy - egy sokkal gyengébb módszerrel - vizsgálja a lövéseket/találatokat. Míg a régi verzióban a terep is aktív része volt ennek a dolognak, itt gyakorlatilag csak pár százalékos értéket vesz alapul a találat kiszámítására: katona tulajdonságait, az ellenfél távolságát, azt, hogy fél vagy teljes fedezékben van-e és aztán ebből a pár értékből számolja ki, hogy volt-e találat vagy sem. Emiatt ráadásul néha elég furcsa látványokat produkál a játék: lehetetlen szögekből látja meg az ellenfelet, masszív falakon lő át...
De hogy pozitívat is mondjak, a hangulatot szerintem nagyon jól sikerült hozniuk!

Brutalis

Brutalis

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 372 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.01.30, 09:52

Hojj!

Jó lett az ismertető, pöpec munka!

A játék nekem nagyon bejött. Most másodjára játszom végig a Second Wave-es játékmódok közül kiválasztott opciókkal. Az első végigjátszás során én azon akadtam fenn, hogy a taktikai képernyőn a tájékoztató jelleggel megadott százalékok valójában nem jelentenek véletlen számot. Félrevezető, prosztó húzás, és ezen az sem változtat, hogy az UFO:EU-ban is pont így nézett ki. Az egy Skyranger szerintem szintén vicces kicsit. Ugyanakkor a játék összhatása nagyon eltalált, ezért az összes hibáját hajlandó vagyok neki megbocsátani.

Keshik

Keshik

    főnökasszony

  • Fórumita
  • 1427 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.01.30, 09:20

Nagyszerű cikk, köszönöm ! De egyébként az az 1993 valójában 1994. :)

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6530 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.01.30, 09:20

1993 óta sokan sokféleképpen próbálták megismételni az UFO: Enemy Unknown sikerét, de egyik sem záródott be annyi játékos szívébe, mint az eredeti játék. Vajon a Firaxis tavaly ősszel megjelent XCOM játéka fel tudja venni a kesztyűt? XCOM: Enemy Unknown ismertető


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]