Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Tűz és Jég Dala – Trónok Harca szerepjáték ismertető


  • Válasz írásához lépj be
19 hozzászólás érkezett eddig

lordgabeta

lordgabeta

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.25, 10:19

Sziasztok! Van-e a játéknak magyar nyelvű kiadása?

Miritar

Miritar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 19:16

Madovick: hasonló tapasztalat:
nálunk nagy csatában a nehéz lovasság bizonyult a rendszert követve túl erősnek. Egy képzett nehézlovas egység (20 fő) minden nehézség nélkül szétvert volna egy veterán gyalogságot (100 fő). Kitaláltunk hirtelen szabályokat, h ellensúlyozzuk a dolgot (lerántás,stb). Persze mondhatá az ember, h egy lovas katona felér akár 10 gyalogossal, de ha fennakad a lovas roham és körbe vesz a gyalogság (ami 20 lovas esetén nem nagy művészet) akkor vége a dalnak...


gorduin19

gorduin19

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 467 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 17:42

Köszönöm szépen az ismertetőt, nagyon tetszett a leírás és őszintén mondom, kedvet kaptam magához a játékhoz is; ami már meg se tudnám milyen régen történt csak velem (és ezt kimondottan a játékismertető színvonalának és nem a könyv-filmsorozat népszerűségének tudom be :) )

Madovick

Madovick

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 106 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 16:08

Mi nagyon sokat játszottuk a SIFRP-t tavaly nyáron, az alábbiakban foglalom össze a tapasztalatainkat.
Pro: A játék tényleg nagyon jól hozza a könyvek hangulatát, a rendszer pedig első ránézésre kitűnően leképez mindent, ami fontos a szériában. Tetszett, hogy a seregszintű csaták és az intrika gyakorlatilag a harccal egyenrangú alrendszert képeznek a SIFRP-ben, amire lehet és érdemes ugyanúgy specializálódni. A család megalkotása valóban óriási erőfeszítés és rengeteg időbe kerül, de szerintem ez része a játéknak. Mi nagyon élveztük, amíg kidolgoztuk a saját házunkat, beleértve a részletes történelmet, birtokokat és a családfákat is.
Kontra: Ahogyan már előttem is írták, a SIFRP rendszeréről messziről ordít, hogy mennyire teszteletlen és átgondolatlan. Megfelelően fejlesztett karakterekkel könnyű óriási kockakészleteket összecsalni, ráadásul bizonyos fejlesztések sokkal előnyösebbek, mint a többi, például a braavosi kardforgató a harcban szinte verhetetlen. Az intrikarendszer jó ötletnek tűnt, de valahogy nem állt össze igazán. A legrosszabbul mégis a csatarendszer teljesített nálunk. A SIFRP-ben a tapasztalt íjáaszok aránytalanul erősebbek minden más egységnél, így a nagyjából a harmadik csatára kitapasztaltuk a lehetőségeket annyira, hogy egy lövészárokharc szintjére hoztuk az ütközetet: az egymással szemben álló íjászok azonnal lemészárolnak akármilyen egységet, amelyik besétál a lőtávjukba, a támadás ezzel gyakorlatilag lehetetlenné válik.
Összességében jó játéknak bizonyult a SIFRP abból a szempontból, hogy lehetőségünk volt egy kicsit kibővítenünk Martin világát és megalkotnunk a saját történetünket Westeros történelmében, ugyanakkor a rendszer miatt senkinek nem ajánlanám ezt a játékot, aki nem olyan fanatikus, mint mi voltunk abban az időben.

GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 15:40

Annak idején én is próbálkoztam vele és nekünk rövid úton kiderült, hogy nagyon broken a rendszer. Eleve fura volt, hogy gyakorlatilag sima kezdő karakterek vívásban messze verték Jamie Lannistert, de ez ment bármilyen skill esetében a vonatkozó űberpotentáthoz képest. Nagyon könnyű volt benne sok kockát összerakni és a célszámok ehhez mérten nagyon gyengécskék voltak. Játszottunk egyszer-kétszer, kidolgoztunk egy házat jó alaposan, én mesélőként a környéket, szépen fokozatosan "megismerhető" módon, de aztán egyreszt a rendszer brokensága, másrészt időhiány miatt végül abbahagytuk.

Miritar

Miritar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 15:04

"A rendszerhibákkal együtt, ha valaki szereti a regényeket, akkor legalább egy próbát megér a játék."

Ez így van! Tényleg érdemes kipróbálni! Mondanom sem kell, hogy maga a rendszer alapjaiban magasan veri a D20-at!

Proximo

Proximo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 202 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 14:53

Köszönöm mindenkinek a kiegészítéseket!

Sajnos a játékon tényleg érződik, hogy nem tesztelték, a Trónok Harca kiadáshoz már a megjelenést követő hónapban új errata került napvilágra és még ez is kiegészítésre szorul.

A Night's Watch kiegészítő megismétli az alapkönyv házalkotási logikáját, csak itt nemesi udvar helyett a Fal egyik helyőrségét vagy vadaknál a törzset dolgozzuk ki.

A rendszerhibákkal együtt, ha valaki szereti a regényeket, akkor legalább egy próbát megér a játék.

Miritar

Miritar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 13:16

ez így van Krynn, ám mivel Trónok Harcáról van szó, nem hinném, hogy egy éjjeli őrségeges, fantasy-hez hasonó (Falon túl) kalandozásos játék céljából ülne le valaki SIFRP-t játszani.
Természetesen ízlések és pofonok, de ha már SIFRP, akkor az intrika áztatta Westeros nemesi házainak tetteit modellezni hivatott rendszert véleményem szerint vétek szimpla "kalandozzunk mert az jó Westeroson is" típusú játékokra használni.

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 12:56

A rendszer legnagyobb előnye, hogy a könyvekben olvasott figurákat nagyon jól meg lehet vele csinálni, érezhető a trónok harca hangulat a karaktereken.

"Maga a nemesi ház teljes kidolgozása több órát vesz igénybe (egy egész játékalkalom), de ezen kívül gondolni kell a környékre is."
Ez csak az egyik játékmód, bár valószínűleg a legérdekesebb. A könyv javasol még másik 3-4 játékmódot is emlékeim szerint - az éjjeli őrséges játékhoz még külön kiegészítő is jelent meg.

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 11:19

Ebből szerintem nagyon jó fórumos, vagy levelezős játék lehetne. :)
Néha össze lehet ülni egy-egy harcolászásra, de azokat is lehet akár Vassalon tolni.
Vagy van ilyen, csak én nem tudok róla?

Miritar

Miritar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 09:49

nagyon szívesen auer!
igen, sajnos ahhoz hogy nagy játszóközönsége legyen nem végeztek alapos munkát a Roninnál (ezt támasztja alá a több oldalas errata valamint a már 3 javított (és még mindig csak formai hibákat korrigáló) verziós alapkönyv). Volt is szó róla a játék fórumán, hogy átolvasás/értelmezés és tesztelés nélkül adták ki sietve az alapkönyvet. Es sajnos egyértelműen látszik is rajta, de aki rajongó (mint magam is) megpróbál ezeken felülemelkedni és ha van energiája/ideje korrigálni a hiányosságokat.

Miritar

Miritar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 09:43

kabal: az intrika része a legjobb a SIRFP-nek. Mindezt azzal a fenntartással mondom, hogy kicsit erőltetett ha végig el akarjátok játszani az egyes dobások (amikből sok van) eredményét. A nagy státusszal rendelkezők (Lord-ok, befolyásos kereskedők) ellen szinte esélytelen egy "Örökös" is (aki a legmagasabb rangú játékos, mivel Lord-ot nem szokás játékos karakternek engedi).
Az intrika lényege, hogy az ellen "Nyugalom Pontjait" (én inkább fordítanám "lélekjelenlétnek" vagy "magabiztosságnak")"0"-ra csökkentsd le. Na most ez a rendszer szofisztikáltsága (intrika védelem, különböző "támadási" technikák, stb) miatt nem túl gördülékeny sajnos. Számomra ennek ellenére élvezetes volt, mert addig nem láttam még hasonlóan kidolgozott rendszert. Azóta már találtam sokkal jobbat persze, no de ez nem tartozik a témához.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 09:28

Kösz az infókat.
Valószínűleg ez is a sosem fogok vele játszani típusba kerül nálam (nem az én stílusom), jó tudni az ilyen apróságokat.

Miritar

Miritar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 09:19

Nos...itt sajnos nincs szabály szerinti korlát. Bármekkora sereged lehet egy nagyon kis birtokon is a szabályok szerint. Én erre anno háziszabályt alkottam (népesség és birtok nagyság) függvénye lett a reguláris sereg nagysága.
Minden háznak vannak ugye különböző erőforrásai és ezekből vásárolható a birtok (külön pontokba kerülnek a teljessség teljes igénye nélkül a következők: füves puszta/dimbes-dombos tájék; legyen rajta falu, folyó, stb)
Külön erőforrás a "Power" is, melyből a reguláris haderő vásárolható, fejleszthető. itt lehet venni ostromgépeket is, valamint később akár ennek az erőforrásnak a terhére lehet toborozni zsoldosokat is.
Van még több erőforrás, de ezeket most nem részletezném.

A dobások/szerencse olyan szempontból számít, hogy minden hónapban lehet (negyedévente kötelező) dobni gazdálkodásra. Ezt általában egy arra szakosodott ember (intéző) teszi. Ennek a dobásnak a függvénye (egy egyre javuló eseményeket felsorakoztató táblázatban - minél nagyobb az eredménye a dobásnak annál kisebb a negatív esemény valózsínűsége), hogy az adott időszakban nyert vagy vesztett bizonyos erőforrásokból pontokat a birtok. Pl. lehet, hogy a "Földterület" erőforrás nyer 2 pontot - mert mondjuk mocsarat csapoltak le (ti találjátok ki, hogy mi történt). Ezt később be lehet fektetni.

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1269 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 09:10

Kicsit Ars Magica, kicsit Birthright, kicsit Pendragon...
De azért politikai/intrikázós kampányt sokkal szívesebben játszanék vele, mint M.A.G.U.S.-al vagy D&D-vel.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 09:05

Kösz. Ettől féltem, ismerek több hasonló rendszert én is próbálkoztam ilyet alkotni, de mindig van vmi ami miatt nem lesz jó az egész.
Gondolom a csapatok a birtokgazdálkodásra épülnek a birtok tartja el őket. Azt mennyire okés? Pathfinderben (egy kalandsorozatban) volt hasonlók ott nem volt rendesen átnézve azért a végtelenségig kitápoltuk a dolgot, a végén részben ezért is hagytak félbe. Itt ez a két rész menyire koherens? nagy birtok, nagy csapat, dobások/szerencse számít...?

Miritar

Miritar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 08:57

Első olvasatra jónak tűnhet a mass combat, de valójában nem az! Nem állnak össze az egyes elemei és ez a struktúrálatlanság csak játék közben jön ki igazán.
100/20/5-ös egységek (gyalogság/lovasság/hadihajók) lehetnek a nagy csatákban. Erőforrás pontokból vásárolhatók, fejleszthetők az egységek. Játékosok vs sereg esetét úgy kezeli, hogy elkülönítik a nagy csatás és egyéni időegységet. Ha nem vezér a karakter, akkor úgy vehet részt, mint morált adó hős a csatában. Ha egymaga neki megy 100 embernek, akkor annyi van, hogy az ellen kap asszem +20 védelmet ellene (amit ha át is törsz még ott van a páncél felfogó érték). Minden egységnek van egyedi ún "Health" értéke, ami ha "0" vagy az alá csökken a csapat demoralizálódik. Ha nem sikrül a vezérnek összeszedni a csapatát és az megint bekap egy ütést, akkor futnak. Az elhullott emberek nyomon követése opcionális, elvonatkoztat ettől a rendszer. A csata végén dobni kell D6-al +/- módosítók és ennek következtében veszít/nyer az egység "képzettség szintet". Ha pl egy "képzett" egység a csata végén ha veszített "képzetlenné" degradálódik (az elvesztett embereket újoncokkal pótolva romlott az összhatékonyság). Ha győzedelmeskedtek, akkor "veteránokká" avanzsálódhatnak.

Készültek háziszabályok, amik már az utánpótlás kérdését is kezelik. Pl. minden X egységhez kell egy utánpótlás egység. A menetelés fáradalmait egyszerűen lehet kezelni. Ostrom nincs túlcifrázva, itt is kicsit elvonatkoztat a rendszer. Rajtaütés van külön. A hadvezérnek van megadott számú parancsa, amit egy csata körben kiadhat. Hadviselés próbát kell tennie minden egyes kiadott parancs kapcsán (célszám az adott egység "fegyelme" + a parancs nehézsége + minden előzőleg kiadott paracs 3-al nehezíti). Ha sikerül a próba, akkor az adott egység végrehajtja a parancsot (egészen addig, amíg új parancsot nem kap/veszít/győzedelmeskedik).

Huh, ez hosszú volt...bármi kérdés van nyugodtan tegyétek fel.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 08:30

Érdekes ismertető, nekem kicsit túl pepecselős játéknak tűnik, ahogy Miritar is írta, nagyon sok háttérmelót igényel. Meg ajánlott jó világismerőnek, rajongónak lenni.

A csatamodellezés mennyire használható? Mi van ha játékosok futnak bele az ellenfél pár száz katonájába? Futnak?

Komplett hadjáratokat is lehet vele játszani? (utánpótlás, menetelés, elhullott emberek, ostrom, rajtütés stb...)

Miritar

Miritar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 08:07

Sziasztok!

Proximo, köszönjük szépen a bemutatót.
Annyit tennék hozzá - mint tapasztalt, ám de jó pár hónapja leköszönt SIFRP mesélő - hogy egy valmit is érő és hosszan kitartó játék rengeteg előkészületet igényel. Maga a nemesi ház teljes kidolgozása több órát vesz igénybe (egy egész játékalkalom), de ezen kívül gondolni kell a környékre is. Ez utóbbi során ki kell térni/dolgozni a környező nemesi házakat, fel kell vázolni a geopolitikai viszonyokat és sok-sok npc-t kidolgozni (egyedieket és bármikor játékba hozhatókat).
Magával a játékkal az a gond (a rendszerbeli "logikátlanságok"-on kívül, hogy ha nem valami "izgalmas" környékek játszotok, akkor elég nehéz érdekes és izgalmas játékokat tartani. Nem lehetetlen persze, de túl sok munkával jár és nem biztos, hogy megéri.
Véleményem szerint a Trónok Harca is olyan dolog, amit inkább olvasni jó, mint szerepjátszani.

Üdv,
Miritar

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6571 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.04.15, 08:07

Történetünk 1996-ban kezdődik, amikor George Martin kiadta a Tűz és Jég Dala ciklus első regényét Trónok harca címmel. A fantasy műfajt újraértelmező regény és folytatásai gyorsan óriási rajongótábort gyűjtöttek össze, mégis 2005-ig várni kellett, hogy a Guardians of Order egy szerepjátékot készítsen belőle... Tűz és Jég Dala – Trónok Harca szerepjáték ismertető


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]