Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 1 Szavazat

A tűz és arany városa RPG (magyar nyelvű kivonat)


  • Válasz írásához lépj be
19 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.25, 14:20

Köszi!



nonfiction

nonfiction

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 64 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.25, 14:17

Sebezhetetlen hősök fegyvertörő harca.

Forrás: Hoppál-Jankovics-Nagy-Szemadám (2000): Jelképtár. 6. kiadás. Helikon Kiadó. 64. oldal.

A Fegyverzet címszó mellett akadtam rá.

Beágyazni sajnos nem tudtam.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.25, 10:55

Ha valakit érdekel, megkeresem és beszkennelem ide (neten nem találtam).

 

Engem érdekelne. :sor:



nonfiction

nonfiction

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 64 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.02.25, 10:49

 

Szia nonfiction!
 
Én kicsit több, mint egy tucat játékalkalmon vagyok túl -- sajna eddig csak alapjátékosként vettem részt, kalandor játékosként még nem --, a "kisebbik felét" a Város, a többit a "teljes változat" (tehát a Worlds Without Master 1. évad, 3. számában megjelent Swords Without Master) alapján játszottam. Utóbbi is pontosan ugyanezt az élményt kínálja -- ugyan több eszközt ad minden résztvevő kezébe, de ezeket is csak az tudja jól használni, aki elég jól érti a játék célját és logikáját.
 
A legfontosabb tapasztalatom a játékkal kapcsolatban, hogy még hétpróbás szerepjátékosok sem értik meg azonnal (pláne alacsony kitettségű kishazánkban, de szerintem a sokat megélt The Jank Cast is elég közepeset játszott) és ha a játék is nehéz, és nem is értjük, az az álmoskönyv szerint nem nyerő felállás.
Ugyanakkor egy kevés kitartó magyarázat egészen jó arányban gyümölcsöt hoz és akkor lelkes és céltudatos (nem pedig elveszetten bolyongó) szövetségesekkel indulhatunk neki viszontagságos történetünknek. Szerintem Eppy-nek ez az írása az egyik ilyen kulcs. Ha valaki ezt érti, akkor van fogalma erről a játékról és nagyjából el tudja dönteni, hogy szüksége van-e rá.
 
Más: sokáig úgy éreztem, hogy ez a játék nem a kerek történetekről, logikus cselekményről szól, hanem csakis a hősök egymástól független mozdulatairól, pózairól -- utóbbiakat kiválóan meg lehet valósítani egy-egy kockadobáson, hozzászóláson belül, a koherens eseménysorhoz viszont folyamatos együttműködésre van szükség a résztvevők között. Ma úgy gondolom, hogy bár a játék közvetlen célja egyértelműen a kalandorok felépítése, de azt hiszem, hogy az összefüggő cselekmény, mint egy kiváló eszköz a hősök dicsőítéséhez, előbb-utóbb megjelenik a kitartó játékosok, csapatok eszköztárában.

 

 

Sajnos csak ilyen későn vettem észre a választ, de köszönöm!

A The Shield and The Ring c. cikknél eszembe jutott egy kép. Talán a Jelképtárban, vagy a Mitológiai Enciklopédiában olvastam. A kép címe: Halhatatlan hősök fegyvertörő párbaja. A képen két szakállas fazon áll mellettük elszórva kettétört fegyverek, szemükkel nem egymásra, hanem a másik kezében lévő még ép fegyverre néznek, és arra is céloznak (azt hiszen, legalább az egyik kezében felhúzott íj és nyíl volt). Ha valakit érdekel, megkeresem és beszkennelem ide (neten nem találtam).
 



Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.27, 21:51

Szia nonfiction!
 
Én kicsit több, mint egy tucat játékalkalmon vagyok túl -- sajna eddig csak alapjátékosként vettem részt, kalandor játékosként még nem --, a "kisebbik felét" a Város, a többit a "teljes változat" (tehát a Worlds Without Master 1. évad, 3. számában megjelent Swords Without Master) alapján játszottam. Utóbbi is pontosan ugyanezt az élményt kínálja -- ugyan több eszközt ad minden résztvevő kezébe, de ezeket is csak az tudja jól használni, aki elég jól érti a játék célját és logikáját.
 
A legfontosabb tapasztalatom a játékkal kapcsolatban, hogy még hétpróbás szerepjátékosok sem értik meg azonnal (pláne alacsony kitettségű kishazánkban, de szerintem a sokat megélt The Jank Cast is elég közepeset játszott) és ha a játék is nehéz, és nem is értjük, az az álmoskönyv szerint nem nyerő felállás.
Ugyanakkor egy kevés kitartó magyarázat egészen jó arányban gyümölcsöt hoz és akkor lelkes és céltudatos (nem pedig elveszetten bolyongó) szövetségesekkel indulhatunk neki viszontagságos történetünknek. Szerintem Eppy-nek ez az írása az egyik ilyen kulcs. Ha valaki ezt érti, akkor van fogalma erről a játékról és nagyjából el tudja dönteni, hogy szüksége van-e rá.
 
Más: sokáig úgy éreztem, hogy ez a játék nem a kerek történetekről, logikus cselekményről szól, hanem csakis a hősök egymástól független mozdulatairól, pózairól -- utóbbiakat kiválóan meg lehet valósítani egy-egy kockadobáson, hozzászóláson belül, a koherens eseménysorhoz viszont folyamatos együttműködésre van szükség a résztvevők között. Ma úgy gondolom, hogy bár a játék közvetlen célja egyértelműen a kalandorok felépítése, de azt hiszem, hogy az összefüggő cselekmény, mint egy kiváló eszköz a hősök dicsőítéséhez, előbb-utóbb megjelenik a kitartó játékosok, csapatok eszköztárában.

Módosította Pett-moondevil: 2014.08.27, 21:53


nonfiction

nonfiction

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 64 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.05.22, 21:27

Játszott valaki a teljes változattal? Mik a tapasztalatok?



Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.26, 15:16

slaGerzson:

Számomra sokkal bejövősebb, mint a Remeber Tomorrow. Abban a kockák szigorúbbak és egy szerencsés szereplő hamar nagy hallá válhat, amíg egy kezdetben szerencsétlen szereplő kalandja könnyen végzetes vesszőfutássá válhat.

Ez a játék sokkal több teret enged a résztvevők drámai érzékeinek, szóval a mindent legyőző és a mindenben elbukó szereplők csak akkor történnek meg, ha így játsszátok -- ezt részben úgy éri el, hogy egyáltalán nincs pozitív visszacsatolás a kockákban, ellentétben a másik játékkal.

slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 256 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.25, 13:42

Hehe, nekem nagyon tetszik ez a játék, ez is új színt hoz a szerepjátszás lehetőségeibe (vagy csak keveset ismerek). A "Remember Tomorrow" című mesélő nélküli cyberpunk szerepjáték jut róla eszembe, amiről akartam írni egy ismertetőt, de az a baj, hogy azt én magam se értem teljesen. De ez mintha gördülékenyebbnek tűnne...

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 21:42

Kabal, nem akarok nagyon kukacoskodni - ne feltétlenül itt vitassuk meg ezt - , de biztos, hogy a szabályok szerint játszottatok? Mi köze a narrációnak az alacsony dobáshoz? Ha lassan szaporodnak a Motívumok, akkor miért nem írsz föl Te Motívumot ahelyett, hogy őket piszkálod?


Bocs, régen volt már, talán rosszul idéztem fel a szituációkat. Mindenesetre annak ellenére, hogy így lehordtam a játékot, határozottan szellemesnek tartom, csak nem az én világom, számomra túl absztrakt gondolkodást igényel. Az Ambernél és a LARP játékok zöménél lényegesen jobb, de nálam a Castle Falkenstein verhetetlen a műfajban.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 13:50

A cikkedből a szakaszok (én így fordítom a phase-t) tömör magyarázatai tetszenek a legjobban. Azokat nagyon eltaláltad szerintem.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 13:40

Én azóta ismerem a Sw/oM-ot, amióta ez a demó először megjelent és azonnal beleszerettem.
Sajnos még csak négy alkalommal volt szerencsém játszani vele és akik értették a játékostársaim közül, azoknak is nagyon meglepő volt a szabály. És mivel a 4 alkalmat 3 különböző csapattal játszottam, így senkinek nem sikerült belejönni a szabályokba, még nekem sem egészen. (Bár őszintén szólva a formátuma sem kedvezett nekem, hiszen ha felolvastam volna az angol szöveget, nem értette volna a többi játékos.)
Ez a cikk -- a maga ötletes fordításaival és néhol sajátos, de jó értelmezéseivel -- olaj a tűzre. Köszönöm, away! Jobb lett a napom.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 12:53

Úgy látom, ezt most benéztem - bocsánat, kabal.

Eddig nem nagyon hozott lázba ez a játék, de most már érdekelni kezdett :)

away

away

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 09:36

1. A játék legelején, az első fejezetben ha a Mesélő két egyformát dob, akkor eldöntheti, hogy melyik legyen. Ha ezek után bárki bármikor két egyformát dob, akkor az Alaphangulat megfordul az előző fejezethez vagy állapothoz képest. Az Alaphangulatot érdemes egy pénzérmével vagy kátyával vagy hasonlóval jelezni, és akkor könnyű megfordítani.

2. Motívumot bárki fölírhat, a Motívumok listája közös. Ha több fejezetig senki sem talál semmi érdekeset semmiben, amit a többiek mondanak, akkor valami óriási gond lehet, mert akkor miért játszotok együtt?

3. Játékosként csak akkor adhatod tovább a kockát, ha már dobtál, tehát valami történt. A Felfedezés fázisban mindenképpen másik Kalandornak kell adnod, ha nincs még vége a fejezetnek. A Küzdelem fázis pont úgy fejeződik be, hogy valaki a MEsélőnek adja a kockát, a Kaland fázisban pedig ekkor a Mesélőhöz kell intézned egy kérdést.

4. Nincs semmilyen szabály, de ugye ez egy kooperatív játék.

5. Nincs róla több infó, ez csak egy kis kapaszkodó a karakterhez. Ha a érdekes, akkor gondoljátok tovább, ha nem érdekes, akkor hagyjátok figyelmen kívül. Az eredeti szövegben sok ilyen kis színes volt, de azokat nem fordítottam le. A karakter viszont nem érthető enélkül, és ezért lóg ki furcsán a szövegből.

6. Két egyenlő kockánál csak problémát mesélhetsz, sikert nem, és ez fontos. A kockadobás ráadásul ezen kívül még két dolgot meghatároz: a Hangulatot, valamint hogy születik-e Rejtély vagy Tanulság.

7. Nos, ekkor kell készíteni több karaktert. Ezt másodforrásból hallottam a szerzőtől (lehet, hogy nem kellett volna a fordításba írni), a szöveg explicite négy játékosról szól.

way


Pár kérdés:
1) Az alaphangulat meghatározása: Mi van, ha két egyformát dobok? Akkor mi fordul át miből? Vagy addig dobálok, amíg valamelyik nagyobb nem lesz?
2) Motívumok: Ha nekem egyik játékosi megjegyzés se tűnik túl érdekesnek, akkor mi történik?
3) Kockák: Mi van, ha a játékosok azonnal a mesélőnek adják vissza a kockát?
4) Kockák: Van arra szabály, hogy a mesélő mindig más játékosnak adja a kockát? Vagy mindig ugyanannak is adhatja?
5) Féreg szekta: Kik ezek? Miért érdekes, hogy velük lehet harcolni, ha nem tudok róluk semmit?
6) Dobás: Ha sikeres a dobásom, és a dobás eredményétől függetlenül mesélhetek sikert vagy vereséget, akkor miért számít a dobás?
7) Játékosok: Az elején írod, hogy hárman vagy hatan is lehet játszani. A háromnál, gondolom, kimarad valamelyik kalandor. Hatan hogy lehet?



Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 09:20

Pár kérdés:
1) Az alaphangulat meghatározása: Mi van, ha két egyformát dobok? Akkor mi fordul át miből? Vagy addig dobálok, amíg valamelyik nagyobb nem lesz?
2) Motívumok: Ha nekem egyik játékosi megjegyzés se tűnik túl érdekesnek, akkor mi történik?
3) Kockák: Mi van, ha a játékosok azonnal a mesélőnek adják vissza a kockát?
4) Kockák: Van arra szabály, hogy a mesélő mindig más játékosnak adja a kockát? Vagy mindig ugyanannak is adhatja?
5) Féreg szekta: Kik ezek? Miért érdekes, hogy velük lehet harcolni, ha nem tudok róluk semmit?
6) Dobás: Ha sikeres a dobásom, és a dobás eredményétől függetlenül mesélhetek sikert vagy vereséget, akkor miért számít a dobás?
7) Játékosok: Az elején írod, hogy hárman vagy hatan is lehet játszani. A háromnál, gondolom, kimarad valamelyik kalandor. Hatan hogy lehet?

away

away

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 09:07

Kabal, nem akarok nagyon kukacoskodni - ne feltétlenül itt vitassuk meg ezt - , de biztos, hogy a szabályok szerint játszottatok? Mi köze a narrációnak az alacsony dobáshoz? Ha lassan szaporodnak a Motívumok, akkor miért nem írsz föl Te Motívumot ahelyett, hogy őket piszkálod?

Módosította away: 2013.04.22, 09:11


away

away

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 08:50

Igen, hát nekem is van olyan játékosom, akinek nem ajánlanám.

Játszottam viszont ilyesmire fogékony emberekkel egyszer-kétszer, és zseniálisan működik. Gyors, elegáns és egy óra után már nyilvánvalóak a szabályok. Olyannak tűnt, mint a go: csalókán egyszerű az "alja", de amikor játszod, akkor érzed, hogy ezt sokkal-sokkal jobban is lehet, ha sokat gyakorlod.

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 08:42

Pár hónapja tettünk egy próbát a fenti játékkal (két játékalkalom). A játékosaim egyik felének tetszett (nem meglepő módon azoknak, akiknek a Dogs in the Vineyard és a My life with Master is bejött), a másiknak nem (Earthdawn/D&D brigád). Nekem az alapvető gondjaim nem az alapötlettel voltak (szeretem, ha a játékosok alakítják a sztorit), hanem a rendszerrel. Ide-oda váltogatni a Hangulatok között, amit ráadásul kockadobás határoz meg-minek? OK, játékos, lehetsz te a jelenet narrátora, de csak ha mindkét kockadobásod 3 vagy kisebb! Pedig neked egy nagyon jó ötleted/mondásod lenne? Sajnálom, két egyformát dobtál! Gyerekek, találjatok már még egy pár Motívumot, mert különben sosem lesz vége ennek a kalandnak! Az ilyen megoldások nem segítik a szabad történetmesélést, inkább korlátok közé szorítják.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.22, 00:50

kabal, a hozzáállásod nekem a klasszikus hamar ítélkezés esetének tűnik. Nem egy játékkal fordult már elő, hogy elsőre indie sznobizmusnak tűnt számomra, de kipróbálva bejött mindenkinek, és nem egy klassz játékkoncepció bukott meg már a játékasztalnál. Konkrét játékélmény hiányában én nem mernék megítélni egy ilyen szokatlan játékot.

Azt kb sejtem, hogy mire, miért lehet jó. Nem tudom, hogy élvezném-e, de nekem úgy tűnik, leginkább mesélői (narrátori) igényekkel bíró játékosoknak ajánlott.

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.21, 10:06

Ez nem Sword&Sorcery, hanem Dice&Foolery. Rendszer nélküli RPG-nek túl komplikált, az ellentétének túl művészkedő. Amolyan két szék közt a pad alatt. Ha a beszélgetés és a történetbogozás a lényeg, minek kell kockákkal bonyolítani?
Sok beszédnek sok az alja: ez nekem túl indie.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6369 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.04.21, 10:06

Az alábbi írás a The City of Fire and Coin, a Swords Without Master adventure by Epidiah Ravachol magyar nyelvű kivonata. A szöveg nem az eredeti direkt fordítása, a cél a szabályok minél pontosabb tolmácsolása volt. Példákért és további magyarázatokért érdemes az eredetit olvasni. Jó játékot! A tűz és arany városa RPG (magyar nyelvű kivonat)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]