Ugrás tartalomhoz


Fotó

Szabálysarok #6


  • Válasz írásához lépj be
1058 hozzászólás érkezett eddig

dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.20, 13:41

proliferate - (You choose any number of permanents and/or players with counters on them, then give each another counter of a kind already there.) - érthető hogy miért lehet a játékoson lévő poison counterek számát növelni.

 

a kérdésem az lenne, hogy az  experience counterek számát is lehet növelni?



dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.03, 18:11

trample képesség pontos szabály leírása:

http://mtgsalvation.gamepedia.com/Trample



dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.03, 18:06

trample halálos sebzést mér a lényere, a fenn maradó sebzést tovább üti, a játékosba. - valahogy így tudom egyszerűen megfogalmazni. amennyiben a lény indestructible, rá tud mérni halálos mennyíségű sebzést a lényre, csak a lény ebbe nem hal bele, mert a képessége megmenti. remélem így érthető. ruhan 2-t üt tajic-ba és 5öt a blokkoló player-be. a tajic nem hal meg, mert a képessége megmenti.

Hello van itt egy szabály, ami mindig kérdéses idehaza (amikor nincs kézközelben egy bíró sem), mert mindig elfeljtjük hogy mi is a pontos eljárás:

Hogyan oszlik el a sebzés a következő szituációknál, ha:

a) Van egy Ruhan of the Fomori támadásban (7/7) és meg van buffolva egy Predator Strike-kal, ami által trample meg +3/+3 lesza jussa. Blokkolja egy Tajic, Blade of the Legion, aki ugyebár indestructible. Az én gondolásom alapján Ruhan sebez kettőt Tajicba, aki nem hal meg, majd további 8-at a védekező játékosba. Tévednék?

b) Ugyanez a szitu és ugyanaz a buff, csak a blokkolásnál egy Prot from Red-es lény blokkol ami mondjuk 2/2-es. Véleményem szerint itt is lejön kettő sebzés a blokkolóra, a többi meg megy playerbe. Tévednék?

 

Summázva: A trampléval rendelkező lény átviszi-e a sebzését a blokkoló indestructible és/vagy protos lényen túlra, bele a pláyerbe?

 

Köszi

 



Kalevias

Kalevias

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.03, 11:47

Hello van itt egy szabály, ami mindig kérdéses idehaza (amikor nincs kézközelben egy bíró sem), mert mindig elfeljtjük hogy mi is a pontos eljárás:

Hogyan oszlik el a sebzés a következő szituációknál, ha:

a) Van egy Ruhan of the Fomori támadásban (7/7) és meg van buffolva egy Predator Strike-kal, ami által trample meg +3/+3 lesza jussa. Blokkolja egy Tajic, Blade of the Legion, aki ugyebár indestructible. Az én gondolásom alapján Ruhan sebez kettőt Tajicba, aki nem hal meg, majd további 8-at a védekező játékosba. Tévednék?

b) Ugyanez a szitu és ugyanaz a buff, csak a blokkolásnál egy Prot from Red-es lény blokkol ami mondjuk 2/2-es. Véleményem szerint itt is lejön kettő sebzés a blokkolóra, a többi meg megy playerbe. Tévednék?

 

Summázva: A trampléval rendelkező lény átviszi-e a sebzését a blokkoló indestructible és/vagy protos lényen túlra, bele a pláyerbe?

 

Köszi



siroraod

siroraod

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.01, 23:16

Még néhány releváns szabály amiket nem adtam hozzá a korábbi hozzászóláshoz:

"616. Interaction of Replacement and/or Prevention Effects
616.1. If two or more replacement and/or prevention effects are attempting to modify the way an event
affects an object or player, the affected object’s controller (or its owner if it has no controller) or the
affected player chooses one to apply, following the steps listed below. If two or more players have
to make these choices at the same time, choices are made in APNAP order (see rule 101.4).
(...)
616.1d Any of the applicable replacement and/or prevention effects may be chosen.
616.1e Once the chosen effect has been applied, this process is repeated (taking into account only
replacement or prevention effects that would now be applicable) until there are no more left to
apply."


siroraod

siroraod

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.01, 22:43

A releváns szabályok az alábbiak:

"702.26. Buyback
702.26a Buyback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities that
function while the spell is on the stack. “Buyback [cost]” means “You may pay an additional
[cost] as you cast this spell” and “If the buyback cost was paid, put this spell into its owner’s
hand instead of into that player’s graveyard as it resolves.” Paying a spell’s buyback cost
follows the rules for paying additional costs in rules 601.2b and 601.2f–h."


"702.33. Flashback
702.33a Flashback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities: one that
functions while the card is in a player’s graveyard and another that functions while the card is
on the stack. “Flashback [cost]” means “You may cast this card from your graveyard by paying
[cost] rather than paying its mana cost” and “If the flashback cost was paid, exile this card
instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack.” Casting a spell using its
flashback ability follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2f–h."


Az egyszerű magyarázat az, hogy a buyback a kezedbe akarná tenni a graveyard helyett, a flashback pedig exile-ba bármi más helyett. A "bármi más" a kezet is magába foglalja, ezért "erősebb" a buyback-nél.

A bonyolult és pontos magyarázat az, hogy két replacement effect alkalmazható egy zónaváltás eseményre (ezek azért replacement effect-ek, mert maguk az ability-k ilyen hatásleírással bírnak (azaz használják az "instead" szót ahol egy eseményt írnak le és helyette leírnak egy módosított eseményt)). Mindkettő a saját spelledet érinti, tehát te döntöd el hogy milyen sorrendben alkalmazod őket.
- Ha flashback exile-ját alkalmazod előbb, akkor a módosított esemény az, hogy a spell exile-ba kerül graveyard helyett. A játék újra megnézi hogy van-e replacement effect ami ezt módosítaná. Nincs, mert a buyback a graveyard helyett tette volna a kezedbe, tehát az már nem alkalmazható. Megy exile-ba.
- Ha a buyback kézbe helyezését alkalmazod előbb, akkor a módosított esemény az, hogy a spell hand-be kerül graveyard helyett. A játék újra megnézi hogy van-e replacement effect ami ezt módosítaná. Van: A flashback replacement effect-je még mindig alkalmazható és még nem alkalmaztad erre az eseményre, tehát alkalmazni kell (mert nem opcionális). A spell exile-ba kerül a kéz helyett.

dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.01, 00:42

snapcaster mage + buyback képesség gondolom nem működik. flashback esetén a lap kisülés után/zóna váltás esetén a lap exile-ba kerül. buyback esetén mi a szabály? szinte biztos vagyok benne hogy a flashback exile effektje győz, de nem tudom mi dönti el az erőviszonyokat.



dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 21:48

igen. ETB trigger stackre megy, így prioritás váltás van mielőtt kisülne. az ellenfél, és te is reagálhatsz rá. te reagálhatsz úgy, hogy használod karlov képességét, és megcélzod a sowert, ilyenkor a karlov képessége a sower képessége felett lesz, így hamarabb jön létre. ha ez megtörtént a sower képessége lejön a stackről hatástalanul.

If Sower of Temptation leaves the battlefield before the ability resolves, the ability will have no effect.

Üdv!

 

Van a battlefielden egy Karlovom, 6 counterrel. Ellenfél Sower of Temptationt castol, Karlovot célozza. A Sower ETB-triggerére reagálva használhatom Karlov képességét és exile-olhatom a Sowert?

 

kösz, zsolt

 



dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 21:38

legjobb tudásom szerint, a két képesség párhuzamosan teljesül, így kvázi unblockable lesz a lény

Hello lehet kérdés volt már, de:

 

- Mivan ha egy Boggart Brute-ra egy Vorrac Battlehorns-t equippelünk?

:D

 



zskiraly

zskiraly

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 07:50

Üdv!

 

Van a battlefielden egy Karlovom, 6 counterrel. Ellenfél Sower of Temptationt castol, Karlovot célozza. A Sower ETB-triggerére reagálva használhatom Karlov képességét és exile-olhatom a Sowert?

 

kösz, zsolt



Kalevias

Kalevias

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.26, 18:19

Hello lehet kérdés volt már, de:

 

- Mivan ha egy Boggart Brute-ra egy Vorrac Battlehorns-t equippelünk?

:D



siroraod

siroraod

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.23, 14:52

copy minden esetben put to stack

Ez nem teljesen így van. Vannak olyan kártyák amik cast-oltatják a copy-kat. Ha ilyen van, akkor a kártyára írva van (vagy régebbi kártya esetében javasolt ellenőrizni az oracle text-et) hogy "cast the copy", "you may cast the copy" vagy hasonló. A lényeg hogyha ott van hogy "cast" a copy-nál, akkor castolod. Ha nincs ott, akkor nem castolod.
Példák: Spelltwine, Eye of the Storm, "Cipher" képesség, Isochron Scepter, Panoptic Mirror..
Tény hogy lényegesen több olyan kártya van ahol nem castolod a copy-t, és használhatóbbak is. Szóval ez a pont inkább móka EDH-soknak érdekes. :)

dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.22, 19:24

copy minden esetben put to stack. castnak az minősül amikor manát fizetsz hogy egy lap idézési költségét kifizesd. minden copy esetén put-olod a stack-re. pl: játékban van egy chalice of the void rajta 1 counter. shattering spree kijátszása esetén ha tulajdonos fizet R-t hogy lemásolja, akkor a chalice csak az eredeti lapot tudja counterelni, a másolatot nem, mert ekkor már nem triggerel a chalice.

#modernesekfigyelem!

 

mivel a copy nem cast, nem triggerrel a prowess képesség sem.

Hali!

 

Megcélzom az általam irányitott Zada, Hedron Grinder-t és még van pár lényem mellette. Az általa másolt spell-ek is castolásnak minősülnek? Pl prowless képesség bekapcsol minden spell után?

 


Módosította dendrobatidae: 2016.11.22, 19:25


Warrax2

Warrax2

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.22, 17:24

Hali!

 

Megcélzom az általam irányitott Zada, Hedron Grinder-t és még van pár lényem mellette. Az általa másolt spell-ek is castolásnak minősülnek? Pl prowless képesség bekapcsol minden spell után?



dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.21, 18:27

ez pontosan úgy működik: bejelented, hogy használod liliana -2 képességét. leveszel 2 jelzőt, és a képesség a stackre kerül. ekkor az ellenfeled dönthet úgy hogy erre reagálva befolyásolja a temetőd tartalmát, pl exile-olja. Ha az ellenfél vissza adja a prioritást, akár csinált valamit akár nem, kisül a képesség (hagyjuk most a stifle-t). a képesség kisülése közben nincs lehetőség csinálni semmit, ergo még ha üres is a temetőd, de a két lap között van olyan ami tetszik, akkor azt visszaveheted a kezedbe. képesség és spell kisülése közben senki nem kap prioritást, nincs lehetőség lapot kijátszani/képességet aktiválni.

 

Köszönöm, szuper.
Ezek szerint a kiválasztott lényt az opponent már nem is tudja graveből exile-ba tetetni semmivel, ugye?
 

 

Liliana, the last hope -2-es ability 1. használatakor, akkor is visszavehetek egy lényt a grave-ből, ha már a használata előtt egy target lény a temetőben volt?

Gondolom igen, mivel nincs zárójelben, hogy csak azok közül választhatok, amik az ő használatával kerültek a grave-be.


nem tudom erre gondoltál-e, de:
Rulings:
Liliana’s second ability doesn’t target the card to return to your hand. After putting the top two cards of your library into your graveyard, you may choose from among any creature cards there.

szóval igen, és eleve nem is targetel

 

 


Módosította dendrobatidae: 2016.11.21, 18:32


adofo

adofo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.21, 15:39

Köszönöm, szuper.
Ezek szerint a kiválasztott lényt az opponent már nem is tudja graveből exile-ba tetetni semmivel, ugye?


Liliana, the last hope -2-es ability 1. használatakor, akkor is visszavehetek egy lényt a grave-ből, ha már a használata előtt egy target lény a temetőben volt?

Gondolom igen, mivel nincs zárójelben, hogy csak azok közül választhatok, amik az ő használatával kerültek a grave-be.


nem tudom erre gondoltál-e, de:
Rulings:
Liliana’s second ability doesn’t target the card to return to your hand. After putting the top two cards of your library into your graveyard, you may choose from among any creature cards there.

szóval igen, és eleve nem is targetel


Jushi

Jushi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 28 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.20, 19:22

Liliana, the last hope -2-es ability 1. használatakor, akkor is visszavehetek egy lényt a grave-ből, ha már a használata előtt egy target lény a temetőben volt?

Gondolom igen, mivel nincs zárójelben, hogy csak azok közül választhatok, amik az ő használatával kerültek a grave-be.

 

nem tudom erre gondoltál-e, de:
Rulings:
Liliana’s second ability doesn’t target the card to return to your hand. After putting the top two cards of your library into your graveyard, you may choose from among any creature cards there.

 

szóval igen, és eleve nem is targetel



adofo

adofo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.20, 14:26

Liliana, the last hope -2-es ability 1. használatakor, akkor is visszavehetek egy lényt a grave-ből, ha már a használata előtt egy target lény a temetőben volt?

Gondolom igen, mivel nincs zárójelben, hogy csak azok közül választhatok, amik az ő használatával kerültek a grave-be.

Leinad87

Leinad87

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 177 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.15, 12:51

 


Módosította Leinad87: 2016.11.15, 12:52


Jushi

Jushi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 28 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.15, 12:00

Dendrobatidae:
 

Jól tudod.

 

  • Ferocious abilities of instants and sorceries that don't use the word "instead" will provide an additional effect if you control a creature with power 4 or greater as they resolve.

 

szilard6:

 

Nem működik. a "Lose life" nem sebzés, a lifelink pedig csak sebzésre kapcsol.


Módosította Jushi: 2016.11.15, 12:06



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]