Ugrás tartalomhoz


Fotó

Szabálysarok #6


  • Válasz írásához lépj be
1058 hozzászólás érkezett eddig

szilard6

szilard6

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 171 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.15, 11:59

Üdvözletem.

Soulfire Grand Master i. & s. lifelink ability-je "life lose" effekt esetén is működik?

Tehát:
Ha van a térfelemen egy Soulfire Grand Master és eltolok egy Bump in the Night spellt, gyógyulok-e?

dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.14, 21:11

Kiln Fiend van az asztalon, kijátszom egy Stubborn Denial. a kérdésem, hogy a Stubborn Denial látja amikor kisül, hogy a kin field már 4 power-ű? kisüléskor kell a Stubborn Denial "képességét" megvizsgálni, vagy cast-oláskor? (tudtommal kisüléskor, de nem vagyok benne biztos) 



Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.03, 09:06

A mártír képessége a következő:

Költség: fizetsz egy manát és megmutatsz x lapot - egyszerre.

 

És áldozod.



zskiraly

zskiraly

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.03, 08:19

 

Sziasztok!

 

Egy villámkérdésem van: Karlov és Martyr of Sands a battlefielden. Áldozom a mártírt, mutatok neki fehér lapot, Karlov hányszor triggerel?

 

thx, zsolt

 

A mártír képessége a következő:

Költség: fizetsz egy manát és megmutatsz x lapot - egyszerre.

Hatás: gyógyulsz 3x életet - szintén egyszerre.

Tehát ha pl. két lapot mutattál, akkor a hatás ami a stackre megy az egyszer hat életpont gyógyulás és nem két hatás megy fel egyenként három életpontnyi gyógyulással (vagy hat darab egy életpontnyival). Vagyis Karlov csak egyszer triggerel.

 

 

Köszi!



All_in

All_in

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 61 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.02, 23:36

Sziasztok!

 

Egy villámkérdésem van: Karlov és Martyr of Sands a battlefielden. Áldozom a mártírt, mutatok neki fehér lapot, Karlov hányszor triggerel?

 

thx, zsolt

 

A mártír képessége a következő:

Költség: fizetsz egy manát és megmutatsz x lapot - egyszerre.

Hatás: gyógyulsz 3x életet - szintén egyszerre.

Tehát ha pl. két lapot mutattál, akkor a hatás ami a stackre megy az egyszer hat életpont gyógyulás és nem két hatás megy fel egyenként három életpontnyi gyógyulással (vagy hat darab egy életpontnyival). Vagyis Karlov csak egyszer triggerel.



zskiraly

zskiraly

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.02, 19:40

Sziasztok!

 

Egy villámkérdésem van: Karlov és Martyr of Sands a battlefielden. Áldozom a mártírt, mutatok neki fehér lapot, Karlov hányszor triggerel?

 

thx, zsolt



dendrobatidae

dendrobatidae

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 122 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.27, 21:28

Sziasztok!

 

Azt kérdezném, hogy Mimeoplasm etb abilityjét el tudom-e orozni a Mizzium Meddler-rel?

 

Válaszokat köszi!

ha jól gondolom azt a mondatot hiányolod a mizzum meddler-ről, hogy "if able". mivel a plasm csak graveyardban lévő lapokkal foglalkozik, semmilyen módon nem lenne legális célpont, egy az asztalon lévő lény. de a plasm azt mondja hogy: " as the mim. enter the battlefield, you may exile two creature cards from graveyards". a plasm olyan mint a phantasmal image, nem target-el, ergo már úgy jön játékba, hogy a két lényt "másolja". nem céloz, és nem is választhatsz 1 lényt, mivel a plasm-on nincs rajta az "up to" szöveg.



dokaan

dokaan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.27, 20:44

Sziasztok!

 

Azt kérdezném, hogy Mimeoplasm etb abilityjét el tudom-e orozni a Mizzium Meddler-rel?

 

Válaszokat köszi!



Warrax2

Warrax2

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.27, 20:13

Hali!

 

Brago képességével ki tudom blinkelni a lényeim ha irányitom Kira, Great Glass-Spinner-t! Csak mert Brago-n nincs ráirva hogy "target". Sürgős lenne a válasz! Előre is köszi :)

Bocsi benéztem, rá van irva a target..



Warrax2

Warrax2

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.27, 15:44

Hali!

 

Brago képességével ki tudom blinkelni a lényeim ha irányitom Kira, Great Glass-Spinner-t! Csak mert Brago-n nincs ráirva hogy "target". Sürgős lenne a válasz! Előre is köszi :)


Módosította Warrax2: 2016.10.27, 15:45


Jushi

Jushi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 28 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.25, 10:48

Nagyon jó! Pontosan így történik minden  :hedbeng2:

 

 

Köszi a helpet! :D



Leinad87

Leinad87

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 177 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.25, 10:44

 

 

1) "A" játékos játszik egy spell-t, mondjuk Rite of Replication-t, választ neki targetet.

2) "B" játékos erre Cryptic Commandot tesz a stackre counter és draw

3) "A" játékos copyzza a Cryptic Commandot 2szer, Egyikkel counter az eredeti Commandot és Return X permanens, másikkal Return Y permanens és Draw.

4) "B" játékos Force of Will-el countereli a Rite of Replication-t.

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy pontosan milyen sorrendben, és mi fog történni?

 

Ha lemásolsz egy spellt, azzal a módjait is másolod, úgyhogy a 3. pontot nem tudod így megcsinálni.

 

De gondolom arra vagy kíváncsi, húzol-e végső soron lapot, illetve mikor mi counterelődik meg.

 

Egy spell akkor counterelődik meg, ha az összes célpontját elveszíti. Modal spellek esetén (Commandok) előfordulhat, hogy több célpontja van, így ha az egyik elvész, attól még nem counterelődik meg. Viszont a "counter-draw" tipikusan az az eset, hogy a varázslatnak egy célpontja van (mert a laphúzás nem céloz), így, ha a megcélzott spell lekerül a stackről, akkor a Command is meg a levesbe.

 

A fentiekben egy stackháborút vázoltál fel, amiről azt kell tudni, hogy mindig a stackre utoljára tett spell sül ki először. Ha ez a stack alján lévő spellt counterel, akkor az lekerül a stackről. Ezután meg kell nézni, hogy célozta-e valami azt az adott spellt. Ha igen, és az az egyetlen célpontja, akkor az is megcounterelődik, és egy szép kis dominó-effektus indul meg, vagyis a játék sorra ellenőrzi, hogy van-e szabályos cépontja a spelleknek, s ha nem, leveszi őket a stackről.

 

Illetve belekevertél a dologba egy másolást is. Úgy írod le, mintha a másoló spell létrejött volna, és a másolatok is stackre kerülnek. Ha viszont az a helyzet, hogy eleve a másoló spellre reagál valaki, akkor a másolatok még nem kerülnek stackre, így lehet, hogy ha a másoló spell nem is jön létre, így nem kerülnek a másolatok a stackre.

Ha a 3. pontot újraírod, konkrét választ is tudok adni :)

 

 

Szóval akkor helyesen így kellett volna?

1) A player castol egy Rite-ot legal targettel

2) B player castol Counter+Draw (továbbiakban C+D) Commandot, target a Rite

3) A player feltesz egy spellt a stackre, ami létrehozna 2 db C+D command copy-t

4) B player castol egy FoW-ot, targeteli a Rite-ot

5) Kisül a FoW, Rite leesik a stack aljáról

6) Meg kell nézni mi targetelte a Rite-ot, és mivel a Rite volt az egyetlen célpont ezért az a spell (eredeti C+D Command) counterelődik, meg a grave-be

7) Meg kell nézni mi targetelte az eredeti C+D Commandot, és ha az volt az egyetlen target (Copyzós spell) akkor az is counterelődik.

8) tehát nem jön létre semmi, csak a FoW, minden más counterelődik (ezért vagy azért)

 

+1) annyit még bonyolítanék rajta, hogy a Copyzós spell flashback-el lett castolva, akkor az ilyenkor temetőbe megy, vagy exile-be?

 

 

Nagyon jó! Pontosan így történik minden  :hedbeng2:

+1) Ha flashback-kel játszol ki egy spellt, akkor az a stackről mindig az exile-ba kerül. Akár létrejön, akár nem.



Jushi

Jushi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 28 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.25, 10:25

 

1) "A" játékos játszik egy spell-t, mondjuk Rite of Replication-t, választ neki targetet.

2) "B" játékos erre Cryptic Commandot tesz a stackre counter és draw

3) "A" játékos copyzza a Cryptic Commandot 2szer, Egyikkel counter az eredeti Commandot és Return X permanens, másikkal Return Y permanens és Draw.

4) "B" játékos Force of Will-el countereli a Rite of Replication-t.

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy pontosan milyen sorrendben, és mi fog történni?

 

Ha lemásolsz egy spellt, azzal a módjait is másolod, úgyhogy a 3. pontot nem tudod így megcsinálni.

 

De gondolom arra vagy kíváncsi, húzol-e végső soron lapot, illetve mikor mi counterelődik meg.

 

Egy spell akkor counterelődik meg, ha az összes célpontját elveszíti. Modal spellek esetén (Commandok) előfordulhat, hogy több célpontja van, így ha az egyik elvész, attól még nem counterelődik meg. Viszont a "counter-draw" tipikusan az az eset, hogy a varázslatnak egy célpontja van (mert a laphúzás nem céloz), így, ha a megcélzott spell lekerül a stackről, akkor a Command is meg a levesbe.

 

A fentiekben egy stackháborút vázoltál fel, amiről azt kell tudni, hogy mindig a stackre utoljára tett spell sül ki először. Ha ez a stack alján lévő spellt counterel, akkor az lekerül a stackről. Ezután meg kell nézni, hogy célozta-e valami azt az adott spellt. Ha igen, és az az egyetlen célpontja, akkor az is megcounterelődik, és egy szép kis dominó-effektus indul meg, vagyis a játék sorra ellenőrzi, hogy van-e szabályos cépontja a spelleknek, s ha nem, leveszi őket a stackről.

 

Illetve belekevertél a dologba egy másolást is. Úgy írod le, mintha a másoló spell létrejött volna, és a másolatok is stackre kerülnek. Ha viszont az a helyzet, hogy eleve a másoló spellre reagál valaki, akkor a másolatok még nem kerülnek stackre, így lehet, hogy ha a másoló spell nem is jön létre, így nem kerülnek a másolatok a stackre.

Ha a 3. pontot újraírod, konkrét választ is tudok adni :)

 

 

Szóval akkor helyesen így kellett volna?

1) A player castol egy Rite-ot legal targettel

2) B player castol Counter+Draw (továbbiakban C+D) Commandot, target a Rite

3) A player feltesz egy spellt a stackre, ami létrehozna 2 db C+D command copy-t

4) B player castol egy FoW-ot, targeteli a Rite-ot

5) Kisül a FoW, Rite leesik a stack aljáról

6) Meg kell nézni mi targetelte a Rite-ot, és mivel a Rite volt az egyetlen célpont ezért az a spell (eredeti C+D Command) counterelődik, meg a grave-be

7) Meg kell nézni mi targetelte az eredeti C+D Commandot, és ha az volt az egyetlen target (Copyzós spell) akkor az is counterelődik.

8) tehát nem jön létre semmi, csak a FoW, minden más counterelődik (ezért vagy azért)

 

+1) annyit még bonyolítanék rajta, hogy a Copyzós spell flashback-el lett castolva, akkor az ilyenkor temetőbe megy, vagy exile-be?



Leinad87

Leinad87

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 177 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.25, 08:29

1) "A" játékos játszik egy spell-t, mondjuk Rite of Replication-t, választ neki targetet.

2) "B" játékos erre Cryptic Commandot tesz a stackre counter és draw

3) "A" játékos copyzza a Cryptic Commandot 2szer, Egyikkel counter az eredeti Commandot és Return X permanens, másikkal Return Y permanens és Draw.

4) "B" játékos Force of Will-el countereli a Rite of Replication-t.

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy pontosan milyen sorrendben, és mi fog történni?

 

Ha lemásolsz egy spellt, azzal a módjait is másolod, úgyhogy a 3. pontot nem tudod így megcsinálni.

 

De gondolom arra vagy kíváncsi, húzol-e végső soron lapot, illetve mikor mi counterelődik meg.

 

Egy spell akkor counterelődik meg, ha az összes célpontját elveszíti. Modal spellek esetén (Commandok) előfordulhat, hogy több célpontja van, így ha az egyik elvész, attól még nem counterelődik meg. Viszont a "counter-draw" tipikusan az az eset, hogy a varázslatnak egy célpontja van (mert a laphúzás nem céloz), így, ha a megcélzott spell lekerül a stackről, akkor a Command is meg a levesbe.

 

A fentiekben egy stackháborút vázoltál fel, amiről azt kell tudni, hogy mindig a stackre utoljára tett spell sül ki először. Ha ez a stack alján lévő spellt counterel, akkor az lekerül a stackről. Ezután meg kell nézni, hogy célozta-e valami azt az adott spellt. Ha igen, és az az egyetlen célpontja, akkor az is megcounterelődik, és egy szép kis dominó-effektus indul meg, vagyis a játék sorra ellenőrzi, hogy van-e szabályos cépontja a spelleknek, s ha nem, leveszi őket a stackről.

 

Illetve belekevertél a dologba egy másolást is. Úgy írod le, mintha a másoló spell létrejött volna, és a másolatok is stackre kerülnek. Ha viszont az a helyzet, hogy eleve a másoló spellre reagál valaki, akkor a másolatok még nem kerülnek stackre, így lehet, hogy ha a másoló spell nem is jön létre, így nem kerülnek a másolatok a stackre.

Ha a 3. pontot újraírod, konkrét választ is tudok adni :)



Jushi

Jushi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 28 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.25, 07:27

Sziasztok!

 

Következő szituáció van:

 

1) "A" játékos játszik egy spell-t, mondjuk Rite of Replication-t, választ neki targetet.

2) "B" játékos erre Cryptic Commandot tesz a stackre counter és draw

3) "A" játékos copyzza a Cryptic Commandot 2szer, Egyikkel counter az eredeti Commandot és Return X permanens, másikkal Return Y permanens és Draw.

4) "B" játékos Force of Will-el countereli a Rite of Replication-t.

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy pontosan milyen sorrendben, és mi fog történni?



Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.19, 14:52

 

Hali!
 
Az alábbi szituációhoz kapcsolva szeretnék kérni egy megerősítést, hogy a folyamatok a megfelelő módon és sorrendben vannak-e leírva. Kicsit szájbarágós és nem feltétlenül életszagú a szituáció, de érdekelne, hogy ha mindenhez szigorúan ragaszkodunk, akkor az így lenne-e a megfelelő.
 
Spoiler
 
 
Lehet, hogy értelmetlen, de szeretném átlátni a folyamatot egészében. Tudni, hogy hol lehet beleszólni (prioritás) és milyen sorrendre kell figyelni, hogy az ellenfél ne pampogjon, illetve ha kell, én is el tudjam másnak értelmesen magyarázni a menetet.

 

 

Úgy van, ahogy leírtad. A szabály, amit nem találtál meg: ha a legutóbbi prioritásváltás óta több ability triggerelt, akkor a következő prioritásváltáskor azok APNAP sorrendben kerülnek stackre.

 

603.3b. If multiple abilities have triggered since the last time a player received priority, each player, in APNAP order, puts triggered abilities he or she controls on the stack in any order he or she chooses. (See rule 101.4.) Then the game once again checks for and resolves state-based actions until none are performed, then abilities that triggered during this process go on the stack. This process repeats until no new state-based actions are performed and no abilities trigger. Then the appropriate player gets priority.

lifegrip

lifegrip

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 590 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.18, 21:24

Hali!
 
Az alábbi szituációhoz kapcsolva szeretnék kérni egy megerősítést, hogy a folyamatok a megfelelő módon és sorrendben vannak-e leírva. Kicsit szájbarágós és nem feltétlenül életszagú a szituáció, de érdekelne, hogy ha mindenhez szigorúan ragaszkodunk, akkor az így lenne-e a megfelelő.
 
Spoiler
 
 
Lehet, hogy értelmetlen, de szeretném átlátni a folyamatot egészében. Tudni, hogy hol lehet beleszólni (prioritás) és milyen sorrendre kell figyelni, hogy az ellenfél ne pampogjon, illetve ha kell, én is el tudjam másnak értelmesen magyarázni a menetet.

Módosította lifegrip: 2016.10.18, 21:29


arkain

arkain

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.17, 17:06

Sziasztok!

Játékban van három Biovisionary és egy Saheeli Rai. Saheeli másolja az egyik lényt. A kör végén megnyerem a játékot?

 

Köszi a válaszokat!
Fefi

 

Igen.

Mivel mindket ability end step elejen triggerel es mindkettot te kontrollalod, ezert meghatarozhatod, hogy milyen sorrendben menjenek a stackre.

Amennyiben a biovisionary abilityje rezolval eloszor, akkor azelott megnyered a jatekot, minthogy a token exileba menne.

Ha a pw abilityje rezolval eloszor akkor viszont nem, mivel a wincon kisulesekor nincs meg a 4 biovisionary.

 

 


Módosította arkain: 2016.10.17, 17:07


Fefi

Fefi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 15 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.15, 18:34

Sziasztok!

Játékban van három Biovisionary és egy Saheeli Rai. Saheeli másolja az egyik lényt. A kör végén megnyerem a játékot?

 

Köszi a válaszokat!
Fefi



Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.10, 09:27

az ellenfelemnél az asztalon van egy kira, great grass spinner. kijátszom egy lightning storm lapot használom a képességet, és 3 counter után az ellenfelemet célzom, és átadom a prioritást. az ellenfelem tesz egy counter-t a lightning storm-ra és a kira lesz az új célpont. ilyenkor a lightning storm-ot a kira képessége countereli?

 

Igen.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]