Ugrás tartalomhoz


Fotó

Szabálysarok #6


  • Válasz írásához lépj be
1062 hozzászólás érkezett eddig

ToxinBoy

ToxinBoy

    Matrac

  • Fórumita
  • 1585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.24, 15:20


]Gathererből: "If you and an opponent each control a Notion Thief, the replacement effects generated by their abilities will essentially cancel each other out. If the opponent would draw a card other than the first of his or her draw step, that draw will be skipped and you’ll draw a card. The opponent’s Notion Thief will then cause that draw to be skipped and the opponent will draw a card instead. Neither replacement effect can apply to this event again, so your opponent draws a card."

szóval aki kitoljaa húzást, az húz

Lényegében. Bár az jó kérdés, hogy mi történik, ha nagyjátékban több is kint van, és egy olyan játékos húz extrát, akinél nincs... :titok:

specialone

specialone

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 169 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.24, 11:05

]Gathererből: "If you and an opponent each control a Notion Thief, the replacement effects generated by their abilities will essentially cancel each other out. If the opponent would draw a card other than the first of his or her draw step, that draw will be skipped and you’ll draw a card. The opponent’s Notion Thief will then cause that draw to be skipped and the opponent will draw a card instead. Neither replacement effect can apply to this event again, so your opponent draws a card."

szóval aki kitoljaa húzást, az húz

ToxinBoy

ToxinBoy

    Matrac

  • Fórumita
  • 1585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.24, 10:29

ha ellenfelemnél + nálam is van 1 notion thief és kisül egy brainstorm, akkor mi történik?

Gathererből: "If you and an opponent each control a Notion Thief, the replacement effects generated by their abilities will essentially cancel each other out. If the opponent would draw a card other than the first of his or her draw step, that draw will be skipped and you’ll draw a card. The opponent’s Notion Thief will then cause that draw to be skipped and the opponent will draw a card instead. Neither replacement effect can apply to this event again, so your opponent draws a card."

specialone

specialone

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 169 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.24, 09:58

ha ellenfelemnél + nálam is van 1 notion thief és kisül egy brainstorm, akkor mi történik?
vagy ha multit játszunk és 2 játékosnál van a fenn említett lény, majd a 3. játékos(akinél nincs thief) kisüt egy laphúzást, akkor mi zajlik le?

Zolo

Zolo

    Letiltva

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.22, 13:56

kösz szépen :)

Tekozlo_fiu

Tekozlo_fiu

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.22, 13:36

Ellenfelemnél kint van egy Thragtusk és én kijátszok egy far/away-t.És használom a "fuse"-zal mindkét oldalát és a sorrendet eldöntve először vissza küldeném a targtuskot a kezébe aztán áldoztatnék vele egy lényt így meg tudok szabadulni a tokentől is ?

Split Cards with Fuse: [...] you have the option to cast both halves as a single spell [...] Instructions on the left half are processed first, then the instructions on the right, and targets for the two halves are chosen separately.

Tehát a Far//Away egyetlen spellként kerül a stackre, nem pedig egy külön Far és egy külön Away spellként. Így jelen esetben az ellenfél visszaveszi kézbe a Thrugtaskot, majd áldoz egy lényt. Miután a spell rezolvált, stackre kerül a Thrugtask triggere, és az ellenfél kap egy beast tokent.

Módosította Tekozlo_fiu: 2013.06.22, 13:39


Zolo

Zolo

    Letiltva

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.22, 12:52

Hali olyan kérdésem lenne,hogy:

Ellenfelemnél kint van egy Thragtusk és én kijátszok egy far/away-t.
És használom a "fuse"-zal mindkét oldalát és a sorrendet eldöntve először vissza küldeném a targtuskot a kezébe aztán áldoztatnék vele egy lényt így meg tudok szabadulni a tokentől is ?

Válaszotokat előre is köszönöm.
üdv Z.

Aedm

Aedm

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 795 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.21, 11:29

hali!

Redirect új targetválasztásával el tudom lopni az ellenfél sphinx revelationját?


nem, mert nem target playerre vonatkozik, hanem you-ra, azaz kizárólag csak is a castolóra vonatkozik

máshogy megfogalmazva, a Revelation nem céloz, csak olyan spellt tudsz befolyásolni Redirecttel, aminek van targetje

Módosította Aedm: 2013.06.21, 11:30


spektre

spektre

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.21, 11:24

hali!

Redirect új targetválasztásával el tudom lopni az ellenfél sphinx revelationját?

ToxinBoy

ToxinBoy

    Matrac

  • Fórumita
  • 1585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.19, 20:53

Kérdés 1:
(Pl) Thraben Sentry (vagy morph-os lény) lap kap +1+1 számlálókat (vagy bármilyen jelzőt). Megfordulás esetén mi történik a jelzőkkel?

Kérdés 2:
elfogy a húzópakli, mikor vesztek? Ha nme tudok már húzni, vagy akkor is, amikor dobatnának a húzó pakliból, de nem tudok már dobni?

1: Ugyanaz a permanens (objektum) marad mind a transmute-os, mind a morph-os lap a megfordulás után, tehát a jelzők ugyanúgy rajta maradnak.

2. Amikor húznod kellene a pakliból, de nincs benne több lap, ezért nem tudsz húzni, akkor vesztesz. A lapok pakli tetejéről grave-be (vagy ha már itt tartunk, exile-ba) történő rakása nem jár ilyen hatással, ha nincs több lap a pakliban.

Babyface

Babyface

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.19, 18:57

Kérdés 1:
(Pl) Thraben Sentry (vagy morph-os lény) lap kap +1+1 számlálókat (vagy bármilyen jelzőt). Megfordulás esetén mi történik a jelzőkkel?

Kérdés 2:
elfogy a húzópakli, mikor vesztek? Ha nme tudok már húzni, vagy akkor is, amikor dobatnának a húzó pakliból, de nem tudok már dobni?

Tekozlo_fiu

Tekozlo_fiu

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.18, 10:05

Ha Mostmutasdmeg kártyának engedelmeskedve játékba tételezek egy Duplicant kártyát, akkor megeheti-é az ellen által azonos hatás által a páston elhelyezett kreatúrát?


Hoppá, elnézést, nettó baromságot mondtam. :szerencsetlen: Csak a klón effektek nem tudják másolni a lényt, a Duplicant Imprint kulcsszava egy ETB trigger ("When Duplicant enters the battlefield [...]"), ami természetesen működik.

Módosította Akelir: 2013.06.18, 11:19


ToxinBoy

ToxinBoy

    Matrac

  • Fórumita
  • 1585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.18, 07:22


1.token lény ha meghal hova kerül?


1, A tokenek érintik a grave-t de ott egyből exile-be kerülnek onnan nem hozhatók vissza semmiképp még akkor sem ha amúgy visszajönne pl egy oblivion ring alól.

Ez így nem pontos. Egy token ha zónát vált, tehát ha elhagyja a battlefield-et, megszűnik létezni ("cease to exist"). Vagyis ha meghal és temetőbe kerül, ha exile-ba küldi egy O-ring, vagy kézbe egy bounce spell akkor egyszerűen eltűnik, mintha nem is lett volna. Így értelemszerűen nem lehetséges temetőből visszarakni játékba, nem tér vissza, ha leszedik az O-ring-et, és nem lehet kézből újra kijátszani.
Hozzá kell tenni, hogy a zónaváltás megtörténik, tehát ha pl. egy triggered ability arra kapcsol be, hogy egy lény temetőbe kerül (pl. Grave Pact), akkor egy token elhalálozása esetén a képesség bekapcsol, mert "látja" temetőbe kerülni a lényt, és a képesség bekapcsolása szempontjából mindegy, hogy utána a lény ott is marad, vagy eltűnik.

A többi válasz is igényel némi magyarázatot, de max később.
(OFF)Meló van! :)(/OFF)


onigen

onigen

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 49 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.17, 22:44

Sziasztok!

1-2 kérdés merült fel nálunk:)

1.token lény ha meghal hova kerül?

2.grave betrayal lap vissza hozza e a tokent?

3.az enchant a lénnyel megy a temetőbe? ha a lényt vissza hívják rajta marad?

4. ha a lény meghal de regenerálják az ehcnat és az infi counter rajta marad?

5.regenerálodás után a lény újra képes egyből blockolni vagy 1 kőr pihi?

6.grave betrayal lapnál ha a lény ami meghal undiying-es kihez kerül vissza?

előre is köszi!

üdv

K


Ezek még egyszerűbb kérdések :)
1, A tokenek érintik a grave-t de ott egyből exile-be kerülnek onnan nem hozhatók vissza semmiképp még akkor sem ha amúgy visszajönne pl egy oblivion ring alól.
2. nem
3. igen, de vissza nem jön a sírból
4 igen
5 a regenerate tap-eli a lényt az utána következő első esetnél amikor grave-be kerülne (utána még lehet többször regelerálni ettől még)
6 a grave betrayer end stepben hozza vissza így az még előtte ownerhez megy vissza.

Módosította onigen: 2013.06.17, 22:45


stfux

stfux

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.17, 22:30

Sziasztok!

1-2 kérdés merült fel nálunk:)

1.token lény ha meghal hova kerül?

2.grave betrayal lap vissza hozza e a tokent?

3.az enchant a lénnyel megy a temetőbe? ha a lényt vissza hívják rajta marad?

4. ha a lény meghal de regenerálják az ehcnat és az infi counter rajta marad?

5.regenerálodás után a lény újra képes egyből blockolni vagy 1 kőr pihi?

6.grave betrayal lapnál ha a lény ami meghal undiying-es kihez kerül vissza?

előre is köszi!

üdv

K

Negator

Negator

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 308 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.17, 20:44

Hoi!

Ha Mostmutasdmeg kártyának engedelmeskedve játékba tételezek egy Duplicant kártyát, akkor megeheti-é az ellen által azonos hatás által a páston elhelyezett kreatúrát?

Kösze!

Aedm

Aedm

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 795 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.05, 13:04

Sziasztok!
Szeretném a segítségetek kérni.
Haverokkal játszottunk és az aktuális körben lejött a Viashino Firstblade tehát 4/4-es. ( +2/+2 mikor lejön)
Erre lett nyomva egy Searing Spear ( -3 ) és egy Tragic Slip,magyarán a szörny védelme 0 lett.
Ekkor meghal a szörny??
Mert hogy pl 0 védelme van a Force of Savagery nevű lapnak dettó.

Köszi:Bolcs


ehhez még annyit, hogy a Viashino etb triggerel a plusszolásért és reakcióban a triggerre simán elkerülhetitek a Spearrel, így nem is kell a tragikus elcsúszás

Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.05, 10:06

Sziasztok!

Ability counterléssel kapcsolatos dolgokat szeretnék megtudni. Mi történik, ha mondjuk Stiflével a következő activated abilityket counterlem, ahol írok példát ott abban az esetben (kézben marad a lap, kivonódik, temetőbe megy, stb):


Akkor először tegyük tisztába a dolgokat, mert amiket írtál, azok közt nem sok activated ability van :) De semmi gond, a Stifle triggered abilityket is counterel, kérdés csak az, hogy melyiket akarod az adott példákban counterelni - mert egy-egy keyword képesség (pl. Suspend) több képességet is takar.

Activated ability mindegyik, amelyikben kettőspontot látsz.

Activated Ability
A kind of ability. Activated abilities are written as “[Cost]: [Effect.] [Activation instructions (if any).]” See rule 112, “Abilities,” and rule 602, “Activating Activated Abilities.”

Triggered ability mindegyik, amelyik a "When, Whenever, vagy At" szavakkal operál.

Triggered Ability
A kind of ability. Triggered abilities begin with the word “when,” “whenever,” or “at.” They’re written as “[Trigger condition], [effect].” See rule 112, “Abilities,” and rule 603, “Handling Triggered Abilities.”

Minden más, amely a fentiekhez nem tartozik, Static ability. - ezek ugyebár stackre sem kerülnek, nem lehet őket counterelni.

A képességek magyarázatát magyar nyelven meg tudod nézni egy régebbi cikkemből: http://www.mtgportal.hu/clanok.php?id=666

De annyira nem reklámozom a cikket, mert nagyon régi, és a Lifelink, Deathtouch leírása már nem hatályos benne, illetve más apróbb újítások is hiányoznak belőle, új zónák nevei stb, nem beszélve a 2009 után bevezetett keyword abilitykről - egyszer majd frissítem.

a) Evoke (pl.: Reveillark)


Magát az Evoke költségért való kijátszást nem tudod Stiflézni, mert az statikus, de amikor megérkezik a lény, annak feláldozása triggered ability. Ha ez Stiflét kap, a lény megmarad a pályán.

702.72a Evoke represents two abilities: a static ability that functions in any zone from which the card with evoke can be cast and a triggered ability that functions on the battlefield. “Evoke [cost]” means “You may cast this card by paying [cost] rather than paying its mana cost” and “When this permanent enters the battlefield, if its evoke cost was paid, its controller sacrifices it.” Paying a card’s evoke cost follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.

b) Flashback


Ez egy (illetve két statikus képesség, ami alternatív költségként való kijátszását engedi meg a kártyának a temetőből. Nem Stiflézhető.

Más kérdés, hogy pl. a Snapcaster Mage-nek triggered abilityje van, ami Stiflézhető, miután megcélzott egy kártyát. Ekkor az a kártya nem kap Flashback-et.

702.32a Flashback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities: one that functions while the card is in a player’s graveyard and another that functions while the card is on the stack. “Flashback [cost]” means “You may cast this card from your graveyard by paying [cost] rather than paying its mana cost” and “If the flashback cost was paid, exile this card instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack.” Casting a spell using its flashback ability follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.

c) Recover (pl.: Grim Harvest) [ez activated ablity egyáltalán?]


Triggered ability - teljesen lényegtelen, hogy a kisüléskor ennek fizethetsz manát, mivel nincs benne kettőspont, ezért nem activated - azaz nem használhatod akármikor, hanem kizárólag a trigger kisülése közben, annak a részeként, és csak egyszer fizetheted ki.

Stiflézhető - de csak addig, amíg az ability stacken van, vagyis még mielőtt a gazdája eldönti, hogy fizetni kíván-e. Remélem ez érthető - az ilyen abilityknek a kisülése közben fizetsz, tehát ha megengeded hogy kisüljön és fizet a játékos, utána már nincs prioritásváltás, az ability sikeresen létrejön. Így van ez egyébként a Miracle-ös triggereknél is - ha megvárod, hogy az ellenfeled kifizesse a fehér manát a Terminusért, utána már nem tudod Stiflézni a miracle-triggert.

702.57a Recover is a triggered ability that functions only while the card with recover is in a player’s graveyard. “Recover [cost]” means “When a creature is put into your graveyard from the battlefield, you may pay [cost]. If you do, return this card from your graveyard to your hand. Otherwise, exile this card.”

d) Cycling (pl.: Krosan Tusker)


A Cycling maga egy aktivált képesség, aminek van valamilyen költsége, ebben a költségben pedig a kártya eldobása is benne van. Stackre ekkor az kerül, hogy "draw a card". Ezt meg lehet stiflézni, tehát magát a Cyclingot, ekkor az ellenfél nem húz lapot, a kártya persze a temetőben van, amit eldobott.

A Tuskernek, és sok más Cyclingos lapnak e mellett van egy triggered képessége, amely arra kapcsol be, hogy: "When you Cycle [this card]..." Ez azt jelenti, hogy "amikor kifizeted ennek a lapnak a Cycling költségét". Magyarul a triggert nem érdekli, hogy a Cycling végül kisül-e vagy stiflét kap, be fog kapcsolni, és egy Stiflével mindig el kell dönteni, hogy a triggert, vagy a draw a card aktivált képességet akarod e counterelni.

Érdekesebb példa: Decree of Justice, kör végén az ellenfél fizet 3 manát és bejelenti hogy cyclingolja. Ekkor a 3 mana elveszett, a Decree a temetőben van, és a stacken két képesség van - alul egy aktivált, ami azt mondja, hogy "draw a card", és e fölött egy triggered, ami ha kisül, megengedi, hogy fizess X manát, és jönnek a tokenek.

Ha megvárod, hogy az ellenfél kifizesse az X manát, megkapja a tokeneket, mert ezzel engedted kisülni. Ha az X fizetése előtt Stiflézed a triggert, nem tud fizetni X-et és nincs token. B verzió hogy sitflézed a Draw a card-ot, de attól még a trigger kisül.

702.27a Cycling is an activated ability that functions only while the card with cycling is in a player’s hand. “Cycling [cost]” means “[Cost], Discard this card: Draw a card.”

e) Suspend (pl.: Aeon Chronicler)


Ha egy lapra az van írva, hogy "Suspend", az valójában 3 képességet jelent. Az első statikus, és megengedi, hogy kézből való kijátszás helyett Exile-ba tedd a kártyát egy költség kifizetésével, X darab counterrel. Ez nem használ stacket, nem Stiflézhető.

A második egy triggered ability, ami azt mondja, hogy minden kör elején vegyél le egy Time-countert. Ha Stiflézed, akkor nem vesz le countert, majd a köv. körben.

A harmadik is egy triggered ability, ami azt mondja, hogy amikor az utolsó countert levetted, játszd ki a lapot. Ha ezt stiflézed, akkor a lap marad Exile-ban, soha többet nem lehet onnan kijátszani, mert nincs többé time counter rajta és nem számít már Suspended lapnak sem.

A Chroniclernek egy negyedik képessége is van, az is egy triggered ability: amikor leveszel egy time countert róla, húzz egy lapot. Ha Stiflézed, nincs laphúzás.

702.60a Suspend is a keyword that represents three abilities. The first is a static ability that functions while the card with suspend is in a player’s hand. The second and third are triggered abilities that function in the exile zone. “Suspend N—[cost]” means “If you could begin to cast this card by putting it onto the stack from your hand, you may pay [cost] and exile it with N time counters on it. This action doesn’t use the stack,” and “At the beginning of your upkeep, if this card is suspended, remove a time counter from it,” and “When the last time counter is removed from this card, if it’s exiled, play it without paying its mana cost if able. If you can’t, it remains exiled. If you cast a creature spell this way, it gains haste until you lose control of the spell or the permanent it becomes.”

f) ha esetleg van valami különleges eset amit nem soroltam fel


Van, százával, de most bele sem kezdek.

Módosította Akelir: 2013.06.05, 10:07


khoor

khoor

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 356 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.06.04, 21:29

Sziasztok!

Ability counterléssel kapcsolatos dolgokat szeretnék megtudni. Mi történik, ha mondjuk Stiflével a következő activated abilityket counterlem, ahol írok példát ott abban az esetben (kézben marad a lap, kivonódik, temetőbe megy, stb):

a) Evoke (pl.: Reveillark)
b) Flashback
c) Recover (pl.: Grim Harvest) [ez activated ablity egyáltalán?]
d) Cycling (pl.: Krosan Tusker)
e) Suspend (pl.: Aeon Chronicler)
f) ha esetleg van valami különleges eset amit nem soroltam fel

Nagyon köszönöm a választ!
Khoor

Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.05.31, 10:46


Haverokkal játszottunk és az aktuális körben lejött a Viashino Firstblade tehát 4/4-es. ( +2/+2 mikor lejön)
Erre lett nyomva egy Searing Spear ( -3 ) és egy Tragic Slip,magyarán a szörny védelme 0 lett.
Ekkor meghal a szörny??

Ha 1 lénynek 0ra csökken a hpja, meghal.


Ez a válasz borzasztóan pongyola, és éppen emiatt nem értik az újabbak, hogy mi különbség 3 sebzés okozása és egy -1/-1 hatás között.

Röviden: a (normál) sebzés soha nem csökkenti a lény Toughness értékét. A lény a fenti példában ugyanúgy 4/4 marad (a Slip előtt), de úgy, hogy van rajta 3 sebzés. A játék azt figyeli, hogy ha van rajta annyi sebzés, mint amennyi a Toughnesse, akkor elpusztul (destroy-effekt, regenerálni lehet a lényt, Indestructible képesség megvéd tőle, Protection képesség preventálja, stb.).

A mínuszolás ténylegesen csökkenti a lény Toughness értékét. A játék azt is figyeli, hogy van-e olyan lény, akinek a Toughnesse nulla, és az a lény ekkor a tulajdonosa temetőjébe kerül (nem destroy-effekt, nem regenerálható, Indestructible képesség nem véd meg tőle, nem preventálható stb.).

A fenti példában az a végeredmény, hogy van egy 3/3-as lényed, akin van 3 sebzés. Ezért Destroy-hatásban pusztul el, ami regenerálható, vagy kivédhető pl. Indestructible képesség adásával. Attól még persze marad 3/3.

Olyan kérdésem lenne, hogy mondjuk PTQ-n van e valami szankciója annak, hogy a kölcsönlapokat úgy különböztetem meg, hogy a shieldbe egy kis papírt csúsztatok, mármint a lap elé.
Elvileg nem lehet megkülönböztetni keverés közben.


Elvileg semmi gond nincs vele, de mutasd meg verseny előtt a főbírónak.

Módosította Akelir: 2013.05.31, 10:49



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]