Ugrás tartalomhoz


Fotó

Szabálysarok #6


  • Válasz írásához lépj be
1058 hozzászólás érkezett eddig

dominictoretto

dominictoretto

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 165 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.30, 16:51

bolcs, mtomix96:

Megpusztul, kinyiffan... De nem értem, hogy mit vagytok ennyire fennakadva ezen, már egyszer megkérdeztetek, mondtam, hogy bedarálódik...

aliensk

aliensk

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1028 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.30, 16:48

Sziasztok!
Elnézést, ha volt már a kérdés (vagy hülye :) ):
2 ellentétes oldalon levő Notion Thief hogyan működik együtt?
Végtelen ciklus vagy mivel mindkettő skippelteti a másikkal a drawt, így senki sem húz?

Köszönöm a választ!

bolcs

bolcs

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 55 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.30, 16:35

Sziasztok!
Szeretném a segítségetek kérni.
Haverokkal játszottunk és az aktuális körben lejött a Viashino Firstblade tehát 4/4-es. ( +2/+2 mikor lejön)
Erre lett nyomva egy Searing Spear ( -3 ) és egy Tragic Slip,magyarán a szörny védelme 0 lett.
Ekkor meghal a szörny??
Mert hogy pl 0 védelme van a Force of Savagery nevű lapnak dettó.

Köszi:Bolcs

mtomix96

mtomix96

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.30, 16:30

Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy a pályán lent van egy 4/4-es szörny és én meglövöm a lényt egy Searing Spear-rel ( 3-at lő játékosba vagy szörnybe) és egy Tragic Slipet( -1/ -1 a kör végéig) még mellé akkor a lény meghal vagy sem?
Köszönöm!
Üdv,

Módosította mtomix96: 2013.05.30, 16:30


Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.26, 10:27

Valaki össze tudná foglalni az új szabályváltozásokat?
1K köszönet! :)


Egyelőre, hivatalos szöveg hiányában, csak röviden:

1. A Legend Rule megváltozik. Ezentúl, ha ugyanannál a játékosnál egyszerre több, ugyanolyan levű Legendary permanens van játékban, a gazdája kiválasztja az egyiket (bármelyiket) és csak az marad ott, a többi leesik. Ha több játékos irányít ugyanolyan nevű legendát, az nem probléma, tehát más játékos legendáira a szabály nem vonatkozik, csak ugyanannál a játékosnál lehet majd belőle egy. Ha tehát ott egy Thrun a túloldalon, én lehozol egy Phantasmal Image-et és másolom, akkor most már nekem is van egy Thrunom, nem esnek le.

2. A Planeswalker Uniqueness Rule is megváltozik, teljesen azonosan az 1. pontos szabályhoz.

3. Constructed versenyeken a main deck továbbra is minimum 60 lap, felső limit nélkül, de a Sideboard innentől 0 és 15 között bármennyi lapból állhat. A másik változás, hogy nem vagy köteles 1-1 alapon cserélgetni a lapokat side-oláskor. Tehát a 60/13-as legál maindeck/sb az első játék után nézhet ki úgy, hogy 73/0, vagy 61/12, de 59/14 nem lehet.

4. Az Indestructible képesség innentől Keyword lesz, vagyis a más permanenseket azzá tevő hatások innentől ezzel a képességgel ruházzák majd fel őket.

5. Az Unblockable nem lesz keyword, a lényeken a "can't be blocked" szöveg várható.

6. Az extra földek kijátszásának lehetősége egyszerűsödik le. Bevezetnek egy számlálót, amit azt fogja megmutatni, hogy az adott körben hány földet tehetsz le (normál, 'play a land' módon). Ez minden körben alap helyzetben 1. Ha kijátszol egy Explore-t, akkor ez a szám 2-re nő. Miért jelent ez változást? Jelenleg, amikor egy földet leteszel - bár sokan nem tudják - meg kell mondani, hogy ez most az Explore miatti extra föld kijátszás, vagy a normál land play-ed? A jövőben ez már nem így lesz, minden földkijátszás felhasznál egyet a számlálóból.

Pl:
- Mai szabályokkal, ha lehozol egy Oracle of Mul Dayát, aztán lehozol egy földet, mondván, hogy ezt az Oracle képességével teszed le, aztán lelövik a lényt, te még mindig hozhatsz le egy földet, mert a normál land play-edet még nem használtad fel. Sőt, ha ez után lehozol egy másik Mul Dayát, az neked 3 land play összesen ebben a körben. Az új szabályok szerint ugyanez a szitu: Lehozod a Mul Dayát, a kitehető földek száma 2, lehozol egyet, így a 2-ből egyet használtál el. Lelövik a lényt, a számod 1-re csökken, és mivel tettél már ki 1 földet, nem hozhatsz ki többet. Ha lehozol most még egy Mul Dayát, akkor 2 a szám, és 1 a föld letétel, hozhatsz le még egyet.
- Szélsőségesebb példa: Fastbondot játszol ki. Leteszel vele 2 földet. Az ellenfél ez után lelövi a Fastbondot. Te kijátszol egy Explore-t. Eredmény: Nem hozhatsz le több földet, mert 2 a szám, és már tettél le 2 földet.
- Még egy szitu, amire jelenleg, a pontos szöveg hiányában nincs válasz: mi van a feltételes additional land droppokkal? Kint van nálam egy Oracle of Mul Daya és egy Gaea's Touch. Nem hoztam még le földet. A dekkem tetején van egy Forest, kijátszom. Alatta van még egy Forest, azt is kijátszom. Utána van a tetején egy Island. Kitehetem? Reméljük a hivatalos szövegből kiderül majd.

Van lent nekem egy Root Maze-em ([color=#000000][font=Arial][size=2]Artifacts and lands come into play tapped[/size][/font][/color]). Ellenfél lehoz egy shockland-et. Ha kifizeti a 2 életet, akkor állva jön le, vagy pedig mindenképpen tappolva?


Kifizetheti a két életet, de akkor is tappelve jönnek be, mindkét hatás érvényes földre, az élet fizetésével azonban csak az egyiket tudja feloldani.

Módosította Akelir: 2013.05.26, 10:29


rexsimus

rexsimus

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 55 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.26, 10:03

Van lent nekem egy Root Maze-em (Artifacts and lands come into play tapped). Ellenfél lehoz egy shockland-et. Ha kifizeti a 2 életet, akkor állva jön le, vagy pedig mindenképpen tappolva?

snike

snike

    Krónikás

  • Fórumita
  • 507 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.25, 02:40

Valaki össze tudná foglalni az új szabályváltozásokat?
1K köszönet! :)

Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.24, 22:36

Az indestructible keyword-é nyilvánítása van-e bármilyen hatással Elspeth Knight-Errant ultijának működésére?


Van, hiszen annak a szövege is meg lesz változtatva akként, hogy "Indestructible" képességet ad az érintett permanenseidnek, a helyett, hogy képesség adása nélkül tenné őket elpusztíthatatlanná.

Ha pl. az Emblem létrehozása után megérkezik pl. egy Humility, a lények elveszítik ezt a képességet, és egy Wrath of God pusztítja őket majd.

Egyéb példa:

Muraganda Petroglyphs mellett van egy mezei 1/1 Saproling tokened, aki az Enchantment miatt 3/3. A jelenlegi szabályok szerint, ha kisül Elspeth ultija, a helyzet változatlan. A szabályváltozást követően a Saproling Elspeth ultija után 1/1 lesz, mert már van képessége.

Módosította Akelir: 2013.05.24, 22:41


ToxinBoy

ToxinBoy

    Matrac

  • Fórumita
  • 1585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.24, 10:29

Az indestructible keyword-é nyilvánítása van-e bármilyen hatással Elspeth Knight-Errant ultijának működésére?

Tekozlo_fiu

Tekozlo_fiu

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.23, 17:40

Sziasztok!

A minap játék közben felmerült bennünk az alábbi kérdés:

Volt a pályán nekem egy Wolfir Silverheart, egyedül volt, nem akart még házasodni. Jött belőle még egy, és ketten már párosodtak. Ilyenkor mindkettő 12/12 lesz?

Dom


Volt nekem egy kedves kutyám Buksi. Egy darabig megvolt, de most már nincs meg. Azóta macskám van. A válasz igen.

dominictoretto

dominictoretto

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 165 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.23, 16:53

Sziasztok!

A minap játék közben felmerült bennünk az alábbi kérdés:

Volt a pályán nekem egy Wolfir Silverheart, egyedül volt, nem akart még házasodni. Jött belőle még egy, és ketten már párosodtak. Ilyenkor mindkettő 12/12 lesz?

Dom

Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.20, 11:48

a storm által "stackre rakott" copykra triggerel-e a nivix cyclops vagy kiln fied?

Szóval, hogy az play-e?


Nem, a stackre rakott másolatokat nem játssza ki senki (nem "cast" hanem "put" az utasítás) nem triggerel rá egyik lény képessége sem.

702.38. Storm

702.38a Storm is a triggered ability that functions on the stack. “Storm” means “When you cast this spell, put a copy of it onto the stack for each other spell that was cast before it this turn. If the spell has any targets, you may choose new targets for any of the copies.”


706.10. To copy a spell or activated ability means to put a copy of it onto the stack; a copy of a spell isn’t cast and a copy of an activated ability isn’t activated.

targeting, gain control, illegal target kérdés.
tegnap meele-ztünk, és ellopták Marek átalakult gideonját egy vedalken shackles-zel.
én már kiestem, így nekiültem rákeresni a comprehensive rules-ban, hogy mi vonatkozik erre.
az alap kérdés az volt, hogy a shackles effect-je vizsgálja-e a lap típusát, miután kisült az aktivált képessége. értelemszerűen a bilincs kontrollere állította váltig, hogy ez egy hülyeség, és nem vizsgál semmit, csak ellop, és úgy marad.


A Shackles a következő módon működik:

Két időpillanat van, ami lényeges - 1. Amikor az ability stackre kerül, és 2. amikor kisül. Ebben a két időpillanatban lényeges az, hogy a megcélzott dolog Creature legyen, és a Powere maximum akkora legyen, mint ahány Islandje van a Shackles gazdájának.

Ha ebben a két időpillanatban ez a két feltétel adott, akkor sikeres az ellopás. Ezt követően azonban, teljesen mindegy, hogy mi történik az ellopott dologgal - hacsak zónát nem vált - csak és kizárólag az fog számítani, hogy a Shackles a helyén legyen és tappelve maradjon. Ezért lehet vele ellopni maradandóan bealakult Treetop Village-eket is, vagy hasonlóakat.

Mindez a Shackles szövegezése miatt van így. A mondatszerkezet úgy lett összeállítva, hogy a célzási feltétel része a "target creature with power less than or equal to the number of Islands you control", míg az egyszerű "gain control" hatásnak egyetlen egy időtartama van: "for as long as Vedalken Shackles remains tapped."

Módosította Akelir: 2013.05.20, 11:52


Meadin

Meadin

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 59 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.19, 15:02



Sziasztok!

Nekem van egy Yeva, Nature's Herald, ellennek egy Teferi a pályán. Mi történik efféle ellentmondás esetén?

Dom


Ez már nálunk is felmerült és az történik, hogy amíg Teferi a játékban van addig csak sorseryben kasztolod a lényeidet.


És akkor erre lenne egy olyan kérdésem is, hogy miért? Mert ez esetben olyan a helyzet, mintha Yeva ott se lenne a pályán...

Aki tudja a miért kérdésre a választ, az legyen szíves, írja le nekünk! :)


Mert Teferi azt mondja, hogy az ellenfeleid csak sorsery sebességgel kasztolhatnak, Yeva meg csak annyit csinál, hogy a zöld lényeidet Flesh--sé teszi. Ezért írja felül Teferi képessége Yevaét.

dominictoretto

dominictoretto

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 165 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.19, 13:44


Sziasztok!

Nekem van egy Yeva, Nature's Herald, ellennek egy Teferi a pályán. Mi történik efféle ellentmondás esetén?

Dom


Ez már nálunk is felmerült és az történik, hogy amíg Teferi a játékban van addig csak sorseryben kasztolod a lényeidet.


És akkor erre lenne egy olyan kérdésem is, hogy miért? Mert ez esetben olyan a helyzet, mintha Yeva ott se lenne a pályán...

Aki tudja a miért kérdésre a választ, az legyen szíves, írja le nekünk! :)

Meadin

Meadin

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 59 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.19, 12:07

Sziasztok!

Nekem van egy Yeva, Nature's Herald, ellennek egy Teferi a pályán. Mi történik efféle ellentmondás esetén?

Dom


Ez már nálunk is felmerült és az történik, hogy amíg Teferi a játékban van addig csak sorseryben kasztolod a lényeidet.

dominictoretto

dominictoretto

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 165 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.19, 11:37

Sziasztok!

Nekem van egy Yeva, Nature's Herald, ellennek egy Teferi a pályán. Mi történik efféle ellentmondás esetén?

Dom

Draakenlinge

Draakenlinge

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 559 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.19, 10:31

targeting, gain control, illegal target kérdés.
tegnap meele-ztünk, és ellopták Marek átalakult gideonját egy vedalken shackles-zel.
én már kiestem, így nekiültem rákeresni a comprehensive rules-ban, hogy mi vonatkozik erre.
az alap kérdés az volt, hogy a shackles effect-je vizsgálja-e a lap típusát, miután kisült az aktivált képessége. értelemszerűen a bilincs kontrollere állította váltig, hogy ez egy hülyeség, és nem vizsgál semmit, csak ellop, és úgy marad.

realpiggyhu

realpiggyhu

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 87 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.17, 10:22

Bíróbá,

a storm által "stackre rakott" copykra triggerel-e a nivix cyclops vagy kiln fied?

Szóval, hogy az play-e?

Előre is köszi.
L

Akelir

Akelir

    DCI Judge Level 2

  • Moderátor
  • 3710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.05.13, 13:21

Itt lehet folytatni a kérdések feltevését és - helyes - megválaszolását :)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]