Ugrás tartalomhoz


Earthdawn kérdések és válaszok


  • Válasz írásához lépj be
1768 hozzászólás érkezett eddig

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2085 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.14, 12:41

Nekem elég gyorsan megy a karaktergenerálás. Az elején a tulajdonságok osztása telik csak több időbe.

ED meg ilyen, egyre több a lehetőség, ez egyre bonyolultabbá és elhúzódóbbá teszi a harcot.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 984 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.14, 10:31

Ha igazán áramvonalasat szeretnél, a Dungeon World hacket ajánlom. Szerintem jobb, mint az alap DW.

 

http://divnull.com/blog/2015/seed-fourth-world/

 

Mi most ezzel játszunk.



Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.14, 10:08

 

Ugyan nem én voltam megszólítva, de én abban, hogy 5-6. körtől egy rendesebb harc (még csak nem is boss fight) a töménytelen képességek/képzettségek miatt cca. a játékosszámmal megegyező óra időtartamú (i.e.: 4 játékos esetén min. 4 óra) ...

 

És persze a karakteralkotás is mai szemmel nézve már nagyon fájdalmas, hosszú és túlbonyolított (szigorúan 1-2. kiadásról beszélek, de ahogy elnéztem, a 4. kiadásban sem lehet 30 perc alatt karaktert alkotni).

Nyugodtan válaszolj, nem gond, sőt.

 

Nekem nem idegen a hosszú, elnyúló  harc. Legutóbb D&D 3.5-ben legalább másfél óra volt a harc (3 ellenfél, szakaszolva uyganazon a helyszínen), de SW20-ban és WH40K DH-ban is volt szép hosszú küzdelem. Ha kockák megvadulnak, nincs mese...

 

Karakteralkotás: szerintem össze lehet hozni gyorsan, az elején a pontelosztásnál lehet vakarózni a főtulajdonságok miatt, de én ezen gyorsan túlvagyok. NjK-k generálásánál leszoktam a számolgatásokról, a főtulajdonságok fokozatát behasalom (vagy átlagos értékek vagy egy-két kirívó és kettő rossz), a képességek és képzettségek szintjét az illető feladatához osztom szét.

 


NPC-ket illetően én is mindig a Prelude végén található archetípusokat használtam, de azt az ezer meg egy képességet állandóan figyelni, eh... ennél már csak az Exalted volt rosszabb, a teljesen eltérő képesség csomagból dolgozó különböző lényeivel...

 



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.14, 09:50

Ugyan nem én voltam megszólítva, de én abban, hogy 5-6. körtől egy rendesebb harc (még csak nem is boss fight) a töménytelen képességek/képzettségek miatt cca. a játékosszámmal megegyező óra időtartamú (i.e.: 4 játékos esetén min. 4 óra) ...

 

És persze a karakteralkotás is mai szemmel nézve már nagyon fájdalmas, hosszú és túlbonyolított (szigorúan 1-2. kiadásról beszélek, de ahogy elnéztem, a 4. kiadásban sem lehet 30 perc alatt karaktert alkotni).

Nyugodtan válaszolj, nem gond, sőt.

 

Nekem nem idegen a hosszú, elnyúló  harc. Legutóbb D&D 3.5-ben legalább másfél óra volt a harc (3 ellenfél, szakaszolva uyganazon a helyszínen), de SW20-ban és WH40K DH-ban is volt szép hosszú küzdelem. Ha kockák megvadulnak, nincs mese...

 

Karakteralkotás: szerintem össze lehet hozni gyorsan, az elején a pontelosztásnál lehet vakarózni a főtulajdonságok miatt, de én ezen gyorsan túlvagyok. NjK-k generálásánál leszoktam a számolgatásokról, a főtulajdonságok fokozatát behasalom (vagy átlagos értékek vagy egy-két kirívó és kettő rossz), a képességek és képzettségek szintjét az illető feladatához osztom szét.



Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.13, 12:57

 

Nagyon kedvelem az Earthdawn világát, a hangulatot - a rendszert viszont nem annyira.

Nagyon sokféle mechanizmus van benne, nem "áramvonalas".

Van valamilyen alternatíva a rendszerre, ami nem nyúl a lényeghez (adeptusok, képességek, mágia, stb.) de áramvonalasabbá teszi, egységesíti a mechanizmusokat?

Te miben látod a problémát? Tény, bizonyos esetekben nekünk hangolni kellett, hogy kihasználhassa az ember a lehetőségeket...

 

 

Ugyan nem én voltam megszólítva, de én abban, hogy 5-6. körtől egy rendesebb harc (még csak nem is boss fight) a töménytelen képességek/képzettségek miatt cca. a játékosszámmal megegyező óra időtartamú (i.e.: 4 játékos esetén min. 4 óra) ...

 

És persze a karakteralkotás is mai szemmel nézve már nagyon fájdalmas, hosszú és túlbonyolított (szigorúan 1-2. kiadásról beszélek, de ahogy elnéztem, a 4. kiadásban sem lehet 30 perc alatt karaktert alkotni).
 



Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.13, 12:54

Nagyon kedvelem az Earthdawn világát, a hangulatot - a rendszert viszont nem annyira.

Nagyon sokféle mechanizmus van benne, nem "áramvonalas".

Van valamilyen alternatíva a rendszerre, ami nem nyúl a lényeghez (adeptusok, képességek, mágia, stb.) de áramvonalasabbá teszi, egységesíti a mechanizmusokat?

 

 

Ez ugyan elég rendesen, de az adeptusok/karma/talentek, mágia marad:

http://www.vagrantworkshop.com/index.php?categoryid=29



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.11, 17:26

A 4. kiadásba belenéztél már? 

Nem, de követtem a fórumon az elemzését. Most nem hiszem, hogy váltanánk, egyenlőre a régi rendszer szerint folytatjuk a régen kezdett és abbamaradt történetet.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2085 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.11, 14:46

A 4. kiadásba belenéztél már? Szabadabb karakterfejlődés, csomó egyszerűsítés. Nincs sikerszint táblázat pl. Nincsenek szintes levonások, a varázslatok célszámai egységesen a körüktől függenek, mindenkinek D6-os karmája van stb. A hátránya mondjuk, hogy a világ erőszintje megnőtt. Kezdő karakter indul 7-es támadással és van 9-es védelme, minden seb után levonás van. A tetemember 3 körös kihívás; 9-es védelmei vannak és 10/12 támadás/sebzés. Cserébe egy csomó opciót kapott minden lény. Már az a kb. 30, ami át lett írva.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.11, 10:10

Nagyon kedvelem az Earthdawn világát, a hangulatot - a rendszert viszont nem annyira.

Nagyon sokféle mechanizmus van benne, nem "áramvonalas".

Van valamilyen alternatíva a rendszerre, ami nem nyúl a lényeghez (adeptusok, képességek, mágia, stb.) de áramvonalasabbá teszi, egységesíti a mechanizmusokat?

Te miben látod a problémát? Tény, bizonyos esetekben nekünk hangolni kellett, hogy kihasználhassa az ember a lehetőségeket...



T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.10, 21:38

Nagyon kedvelem az Earthdawn világát, a hangulatot - a rendszert viszont nem annyira.

Nagyon sokféle mechanizmus van benne, nem "áramvonalas".

Van valamilyen alternatíva a rendszerre, ami nem nyúl a lényeghez (adeptusok, képességek, mágia, stb.) de áramvonalasabbá teszi, egységesíti a mechanizmusokat?

 


Módosította T10: 2017.03.10, 21:39


Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.10, 13:52

Igen, ez a probléma vele, szélsőségesek az előnyei és a hátrányai is, sok odafigyelést igényel mindkét oldalról. Az se jó, ha "ellopja a showt" a többi játékos elől, meg az se szerencsés, ha a zuhogó esőt személyes kitolásnak veszi. Nagy többletterhet ró a mesélőre, ha számolnia kell valakivel, aki bárhová befér, bárhová berepül és bármit megnéz asztrálban. A játékosnak meg számolnia kell vele, hogy a legtöbb helyen egy cuki állatként fognak rátekinteni, hogy ki van téve az időjárás szeszélyeinek, no meg a nagyobb névadókénak és a fizikai dolgokban sokszor tehetetlen.

Ráadásul - régi emlékeim szerint - csak 2 évszak van a Csapás után, így fokozottan érezheti a játékos, hogy a zászló nem neki áll (ezért is mesélek most Csapás előtt).



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2085 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.10, 13:07

Igen, ez a probléma vele, szélsőségesek az előnyei és a hátrányai is, sok odafigyelést igényel mindkét oldalról. Az se jó, ha "ellopja a showt" a többi játékos elől, meg az se szerencsés, ha a zuhogó esőt személyes kitolásnak veszi. Nagy többletterhet ró a mesélőre, ha számolnia kell valakivel, aki bárhová befér, bárhová berepül és bármit megnéz asztrálban. A játékosnak meg számolnia kell vele, hogy a legtöbb helyen egy cuki állatként fognak rátekinteni, hogy ki van téve az időjárás szeszélyeinek, no meg a nagyobb névadókénak és a fizikai dolgokban sokszor tehetetlen.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.10, 10:32

 

Nem vagyok híve a "játékegyensúlynak" a szó patikamérleg szerinti értelmében.

Egy kizárólag gyakásra kihegyezett kalandban a megfelelően felépített szélszerzet verhetetlen, ez tény.

Én életút játékokban játszottam, ahol nem kalandoztak, hanem "éltek" a karakterek. A szélszerzet valóban ritkán került a földre, sokszor ő látta el a sebesülteket a csata végén. De ő volt az is, aki kíváncsiságból csak azért is belenézett a Rém szemébe...

.....

 

Feltételez némi érettséget a mesélő és a játékos részéről is, hogy az előnyös adottságai ne szorítsák háttérbe a többi karaktert. De ha a játékot nem eredményorientált versenykét, hanem szerepjátékként játsszák, szerintem remek karakter lehet.

Igen, sok kompromisszumot kell hozni mind mesélői, mind játékosi részről. Véleményem szerint előbb utóbb az ellenfél felkészül a csapat ellen - főleg nem gyakásorientált történet esetén - és pont az erősségei miatt a szélszerzet lesz a gyenge pont. Példádnál maradva ha őt semlegesítik elsőnek, akkor  a többiek támogatása megszűnik esélyesen. Ezt pl. mindkét félnek tudnia kell.....



T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.10, 08:39

 

Mindig szerettem szélszerzettel játszani. Kicsit kívülálló a "nagyok" világában. Szabadon jön és megy, könnyedén eltűnik a veszedelem útjából, és ha kell, komoly ütőerőt képvisel, akár varázstudóként, akár másként is. Kell hozzá némi mértékletesség és elvontság, az biztos.

Egen, csak tudod roppant módon bosszantó, hogy amikor a csapat fele egy harc után kinyiffant vagy kiájult, a szélszerzet sértetlen maradt. Tényleg érdekes faj lett, de nehéz az előnyeit (60 darab D10 karma, repülés, magas fizikai védelem) kiegyensúlyozni a hátrányaival. Szerintem nagyon megérzi a játékos, hogy bizonyos körülmények a karaktere ellen vannak. Nálad ezek mennyire jöttek elő?

 

Nem vagyok híve a "játékegyensúlynak" a szó patikamérleg szerinti értelmében.

Egy kizárólag gyakásra kihegyezett kalandban a megfelelően felépített szélszerzet verhetetlen, ez tény.

Én életút játékokban játszottam, ahol nem kalandoztak, hanem "éltek" a karakterek. A szélszerzet valóban ritkán került a földre, sokszor ő látta el a sebesülteket a csata végén. De ő volt az is, aki kíváncsiságból csak azért is belenézett a Rém szemébe...

A történetekben sok olyan helyzet adódott, ahol a szélszerzet egyszerűen nem rúgott labdába. Vagy, mert fizikai erőt igényelt volna, vagy mert a társadalmi interakciókban egyszerűen nem volt súlya a szavának, hiába volt 5-6. körös adeptus.

Ha pedig feltámadt a szél, csak kapaszkodott és imádkozott...

 

Feltételez némi érettséget a mesélő és a játékos részéről is, hogy az előnyös adottságai ne szorítsák háttérbe a többi karaktert. De ha a játékot nem eredményorientált versenykét, hanem szerepjátékként játsszák, szerintem remek karakter lehet.

 

 

 

 



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.10, 08:01

Mindig szerettem szélszerzettel játszani. Kicsit kívülálló a "nagyok" világában. Szabadon jön és megy, könnyedén eltűnik a veszedelem útjából, és ha kell, komoly ütőerőt képvisel, akár varázstudóként, akár másként is. Kell hozzá némi mértékletesség és elvontság, az biztos.

Egen, csak tudod roppant módon bosszantó, hogy amikor a csapat fele egy harc után kinyiffant vagy kiájult, a szélszerzet sértetlen maradt. Tényleg érdekes faj lett, de nehéz az előnyeit (60 darab D10 karma, repülés, magas fizikai védelem) kiegyensúlyozni a hátrányaival. Szerintem nagyon megérzi a játékos, hogy bizonyos körülmények a karaktere ellen vannak. Nálad ezek mennyire jöttek elő?



T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.09, 23:00

Mindig szerettem szélszerzettel játszani. Kicsit kívülálló a "nagyok" világában. Szabadon jön és megy, könnyedén eltűnik a veszedelem útjából, és ha kell, komoly ütőerőt képvisel, akár varázstudóként, akár másként is. Kell hozzá némi mértékletesség és elvontság, az biztos.

 



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.09, 12:38

Nálunk viszonylag ritka mindkettő. Volt pár szélszerzet és pont innen tudjuk, hogy mesélői szempontból pain in the ass. Aztán, ha jön egy nagyobb ragadozómadár és elviszi, akkor meg jön a sírás.

Ezt én is így tapasztaltam. Ráadásul a szociálisan is neccen a szélszerzet szerintem, mert el nem tudom képzelni, hogy egy normál méretű névadó érzelmileg befolyásolni tudja feltűnés nélkül..... Obszid dettó.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2085 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.09, 12:30

Nálunk viszonylag ritka mindkettő. Volt pár szélszerzet és pont innen tudjuk, hogy mesélői szempontból pain in the ass. Aztán, ha jön egy nagyobb ragadozómadár és elviszi, akkor meg jön a sírás.

Egyszer viszont indítottunk csupa obszidember csapatot, na az vicces volt. Ha valaki más is mesél majd, akkor kipróbálom az új rendszer szerint mennyire lett erősebb.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2431 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.09, 08:13

Nekem pont fordítva. A szélszerzet nagyon erős főleg az elején, mikor ott röpdös 10+ FV-vel, mikor a csapat felének csak 8 van, később meg 10-20 méterről varázsolgat, íjászkodik. Persze, ha kap egy sebet és elrontja a leütést, az 20 méterről utolsó esély, de ez ritka. Ellenben az obszidember roppant gyenge, nagy az ereje meg a páncélja, de cserébe szarok a védelmei, lassú és ha elájul egy 4 fős csapat alig bírja megmozdítani.

Igen, én pont ezekért nem támogatom ezt a két fajt. Persze ha valaki ragaszkodna hozzá nem emelhetek kifogást, de számolni kell ezekkel a hátrányokkal - az egész csapatnak. (Azt azonban el kell ismernem, hogy nálam az obszid sosem sérült meg. Egyszerűen nem hatottak rá a kockák: vagy nem találtam el, vagy páncélsemlegesítő találatnál gyalázatosan kicsit dobtam).

 

Sokoldalúság: nálunk csak 3 játékos van, maximum. Így mindenkinek van 2. diszciplínája, lehet ezért nem feltűnő? Amikor én voltam humán tudós-mágus, vigyáztam, hogy nagyon ne maradjak le. De - a korábban említett - varázslatok beszerzési költsége úgy is sokba került, hogy szorgalmasan írtam naplót a plusz legenda pontért.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2085 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.08, 23:56

Nekem pont fordítva. A szélszerzet nagyon erős főleg az elején, mikor ott röpdös 10+ FV-vel, mikor a csapat felének csak 8 van, később meg 10-20 méterről varázsolgat, íjászkodik. Persze, ha kap egy sebet és elrontja a leütést, az 20 méterről utolsó esély, de ez ritka. Ellenben az obszidember roppant gyenge, nagy az ereje meg a páncélja, de cserébe szarok a védelmei, lassú és ha elájul egy 4 fős csapat alig bírja megmozdítani.

Sokoldalúság meg lassít, nagyon, ember harcossal éppcsak 8 körbe léptem, mikor a többiek 9.-be s ugye itt már 50.000-es tételekről beszélünk. De ugye 9 képesség 8. szinten... gyakorlatilag 4. körtől folyamatos a körhátrány vagy csak 2-3 képességet vesz fel.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]