Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

VandenBerghe: Fölöslegesek a befejezések


  • Válasz írásához lépj be
27 hozzászólás érkezett eddig

_gorak (NPC/NJK)

_gorak (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2013.07.08, 16:15

Ja, és a Mass Effect 3-nak sem kellett volna, ha már az íróknak nem hagyták, hogy megcsinálják.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.08, 16:01

Na ja, az Aliens: Colonial Marinesnak lehet, hogy fölöslegesen csináltak befejezést. :D

meouwn

meouwn

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 38 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.08, 15:48

Egyrészt nem mindegy, hogy milyen stílusú a játék. Nyilván egy Minecraft, vagy egy Sims esetén nincs értelme a befejezésnek, másrészről azért furcsa lenne mondjuk egy erősen sztori-orientált FPS vagy startégiai játék befejezés nélkül.

A 2011-es tanulmányról meg csak annyit, hogy - bár én nem olvastam, de látatlanban azért lefogadnám - valószínűleg olyan játékok is szerepeltek benne, amelyek nem igazán váltották be a játékosok hozzájuk fűzött reményeit, és azt ugye senki nem várja el, hogy egy nem túl szimpatikus, vagy játszhatatlanul rossz játékot végigjátsszunk.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5247 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.06, 06:09

Igen az nagyon kellett volna.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.05, 19:16

Mi Dungeon Siege (1) alatt multiban voltunk így. Megöltük a főszörnyet és néztünk hogy mi van? visszamentünk a fél dungeonban de semmi. Kiderült hogy multiban nem ér végett történet, hanem áll világ végtelenségig lehet benne kolbászolni. mit ne mondjak sz*r érzés volt.

Legalább kirakhattak volna egy ablakot, hogy gratulálunk, győztetek, és ha akarjátok tolhatjátok még a gémet tovább. Nem ismerem azt a játékot, úgy mondom csak.
Valaki említette a Total wart, ott így volt. Megvolt a cél, hogy mennyit kell elfoglalni és ha megvolt, kaptál egy kis videót, de tolhattad tovább, ha akartad.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5247 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.05, 13:57

Most elképzelem hogy néztem volna mondjuk Dragon Age-nél, ha miután x órán keresztül küzdök, készülök a sárkány ellen, aztán a játék véget ér sárkány nélkül. :)


Mi Dungeon Siege (1) alatt multiban voltunk így. Megöltük a főszörnyet és néztünk hogy mi van? visszamentünk a fél dungeonban de semmi. Kiderült hogy multiban nem ér végett történet, hanem áll világ végtelenségig lehet benne kolbászolni. mit ne mondjak sz*r érzés volt.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.05, 13:48

Most elképzelem hogy néztem volna mondjuk Dragon Age-nél, ha miután x órán keresztül küzdök, készülök a sárkány ellen, aztán a játék véget ér sárkány nélkül. :)

Sigmund

Sigmund

    Uwel Ökle

  • Fórumita
  • 3321 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.05, 10:24

Amúgy van egy olyan tippem, hogy az úriember a Far Cry 3 elég gyeszorára sikerült végét próbálja mentegetni. Hát mit ne mondjak, van is mit rajta.

SlyZero

SlyZero

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.05, 07:49


Fura módon én már jártam úgy történettel rendelkező játékokkal hogy nem bírt érdekelni a sztori. Pl. Fallout 3, Elder Scrolls, stb.

Egy Göthösda-féle játék pont rossz példa, náluk amúgy is gyenge a történet, nem is az a lényeg.
Nyilván azon igyekszik a Ubisoft is, mint az EA, vagy a többi nagy kiadó, minél kevesebb befektetéssel, minél effektíve kisebb mennyiségű tartalom hozzáadásával minél nagyobb nyereséget elérni. A fickó tipikusan ilyen, jellegtelen tömegjátékokat hozott fel példának. A tömeg jobban viszi a kevésbé elgondolkodtató játékokat, a történet csak feleslegesen tovább bonyolítaná a játékot. Minél kevesebbet gondolkodik a birka, ebből következően minél inkább elbutul, annál jobb a kereskedőnek, mivel annál kevésbé lesz a fogyasztó válogatós a következő játéknál.
A Sims, illetve az árkád stílusú játékok tipikusan jó példák arra hogy történet, ebből következően kevesebb új tartalom hozzáadásával nagyobb pénzt lehet kaszálni.
Kinek kell még egy Mass Effect 3-fiaskó? :D

Nem vagyok benne biztos, hogy nehezebb lenne elkészíteni egy olyan játékot, aminek jó a története, de a játékmenet kimerül abban, hogy elmégy A pontból B-be, mint egy olyat, aminek ugyan nincs erős története, de a játék világa aktívan reagál a cselekedeteidre.

_gorak (NPC/NJK)

_gorak (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2013.07.05, 02:30

Mellesleg vicces, hogy megint a kiadó katonája nyilatkozik játékfejlesztési kérdésekben, véletlenül sem egy fejlesztő...

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 22:00


Fura módon én már jártam úgy történettel rendelkező játékokkal hogy nem bírt érdekelni a sztori. Pl. Fallout 3, Elder Scrolls, stb.

Egy Göthösda-féle játék pont rossz példa, náluk amúgy is gyenge a történet, nem is az a lényeg.


The fuck?

sly0007

sly0007

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 58 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 20:01

Hát én 20%-nál kevesebb játékot vittem végig. De amit végigvittem annak örültem, hogy van vége. De a maradék 90% amivel csak jászottam míg meg nem untam, abba felesleges volt a befejezés :)
De ez szerintem nem igazán újdonság senkinek aki játéktervezéssel foglalkozik :) Csak most valaki le merte írni, és hír lett belőle :)
Egyetértek az előttem szólükkal, ahol storycentrikus a játék oda jó ha van befejezés. World of warcraftba meg nem :)p

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 19:04

Egy Göthösda-féle játék pont rossz példa, náluk amúgy is gyenge a történet, nem is az a lényeg.
Nyilván azon igyekszik a Ubisoft is, mint az EA, vagy a többi nagy kiadó, minél kevesebb befektetéssel, minél effektíve kisebb mennyiségű tartalom hozzáadásával minél nagyobb nyereséget elérni. A fickó tipikusan ilyen, jellegtelen tömegjátékokat hozott fel példának. A tömeg jobban viszi a kevésbé elgondolkodtató játékokat, a történet csak feleslegesen tovább bonyolítaná a játékot. Minél kevesebbet gondolkodik a birka, ebből következően minél inkább elbutul, annál jobb a kereskedőnek, mivel annál kevésbé lesz a fogyasztó válogatós a következő játéknál.
A Sims, illetve az árkád stílusú játékok tipikusan jó példák arra hogy történet, ebből következően kevesebb új tartalom hozzáadásával nagyobb pénzt lehet kaszálni.
Kinek kell még egy Mass Effect 3-fiaskó? :D



Hm... A Total War vagy az EU széria ugye történet sandbox, de nem nevezném egyiket sem "tömeg számára könnyen fogyasztható arcade"-nek.

Szerepjátékból vagy akciójátékból kihagyni a sztorit lehetséges (pl.: az Escape from butchers bay nekem tetszett), de nagyon nagy hozzáadott értékkel bírhat (pl. GTA sorozatban hasonlítsd össze a free roaming-ot, meg a küldetéseket. Baromi sokat ad a küldetéshez az a pár perces felvezető, amiben mondjuk James Woods a titkosügynök hangja).

_gorak (NPC/NJK)

_gorak (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2013.07.04, 15:55

Fura módon én már jártam úgy történettel rendelkező játékokkal hogy nem bírt érdekelni a sztori. Pl. Fallout 3, Elder Scrolls, stb.

Egy Göthösda-féle játék pont rossz példa, náluk amúgy is gyenge a történet, nem is az a lényeg.
Nyilván azon igyekszik a Ubisoft is, mint az EA, vagy a többi nagy kiadó, minél kevesebb befektetéssel, minél effektíve kisebb mennyiségű tartalom hozzáadásával minél nagyobb nyereséget elérni. A fickó tipikusan ilyen, jellegtelen tömegjátékokat hozott fel példának. A tömeg jobban viszi a kevésbé elgondolkodtató játékokat, a történet csak feleslegesen tovább bonyolítaná a játékot. Minél kevesebbet gondolkodik a birka, ebből következően minél inkább elbutul, annál jobb a kereskedőnek, mivel annál kevésbé lesz a fogyasztó válogatós a következő játéknál.
A Sims, illetve az árkád stílusú játékok tipikusan jó példák arra hogy történet, ebből következően kevesebb új tartalom hozzáadásával nagyobb pénzt lehet kaszálni.
Kinek kell még egy Mass Effect 3-fiaskó? :D

Sigmund

Sigmund

    Uwel Ökle

  • Fórumita
  • 3321 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 14:24

Szerintem egyszerű: ha van történet, az legyen befejezve, ha nincs, vagy csak a világ adott, akkor felesleges.

Karret

Karret

    Mestertolvaj

  • Fórumita
  • 203 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 12:36

Fura módon én már jártam úgy történettel rendelkező játékokkal hogy nem bírt érdekelni a sztori. Pl. Fallout 3, Elder Scrolls, stb.


Egyéni dolog tudom, de én pl. először pont hogy úgy jártam Fallout 3-mal, hogy ledaráltam a fősztorit annyira magával ragadott :P Egyedül a 2 az amit a mai napig nem vittem végig, mert mindig elveszek a világban (persze nem szó szerint ;) )

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 12:15

Fura módon én már jártam úgy történettel rendelkező játékokkal hogy nem bírt érdekelni a sztori. Pl. Fallout 3, Elder Scrolls, stb.



Fura módon az általad említett játékoknak szinte nincs is története [vagyis az a történetük amit te, mint játékos véghezviszel]. Ettől olyan "sandboxosak".

A sztori-orientált játékoknak megvan az az előnyük, hogy bár nincs szabadságod cserébe képes vagy követni a történetet. :D
Amit azért jó, mert a céltalan bóklászás [unalom] helyett van mivel lefoglalni magad.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 11:39

Én szeretem végigvinni a játékokat, ha azoknak van története. A nyitott befejezés [vagy a másik "kedvencem" a cliffhanger] vagy a semmilyen az nálam kiveri a biztosítékot.



Fura módon én már jártam úgy történettel rendelkező játékokkal hogy nem bírt érdekelni a sztori. Pl. Fallout 3, Elder Scrolls, stb.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 11:09

Én szeretem végigvinni a játékokat, ha azoknak van története. A nyitott befejezés [vagy a másik "kedvencem" a cliffhanger] vagy a semmilyen az nálam kiveri a biztosítékot.

Vagy ne legyen történet [Sim City] vagy ha van, akkor azt zárják le tisztességesen [Fahrenheit: The Indigo Prophecy].

*A zárójeles címek a személyes preferenciáimat tükrözik, mellyel más véleményét megmásítani nem kívánom.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1852 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.07.04, 10:52

Én spéci szeretem a JÓ történetcentrikus játékokat (pl. Dragon Age: Origins)


Bwahhahahahah.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]