Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Koncepcionális összefoglaló a Projekt D – 4. kolonizációról


  • Válasz írásához lépj be
30 hozzászólás érkezett eddig

Magnus_H

Magnus_H

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.13, 16:33

Miért Volshan?
A felfedezőről kapta a nevét.

Miért sci-fi (Orastes)
Ha a wiki kategóriáit szeretném használni, akkor olyan hard sci-fi, amiben űropera elemek vannak.
Nálam a fókuszban a terraformálás és hatásai állnak. Hogyan lehet(ne) terraformálni? Hogyan lehet egy minimum 100 éves periódusra tervezni emberi ésszel? Miért éri meg? Mi lesz akkor, ha ekkora energiákat "könnyű" lesz kiszolgálni? Mi van akkor, ha a nyersanyagok szinte végtelen mennyiségben rendelkezésre állnak, és a kérdés csak az, hogy mennyi idő alatt érhetők el? Mi van akkor, ha a sok bolygó miatt nem fenyegeti teljes pusztulás az emberiséget egy háborútól? Ez csak pár kérdés, aminek hatása van a játékra, a klasszikus AI/bio/klón/űrutazás kérdés-válaszkörön kívül.

V-járatok
Nem akarom megmagyarázni tudományosan, mert nem lehet. Ez egy kitalált játékelem, szóval Dralius teljesen igazad van. A csillagközi hajóban a bio-rész a számítástechnikai igényt kell helyettesítse elsősorban.

Dralius

Dralius

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.12, 10:02

Az Auer és Orastes által felvetett problémákra reagálva, szerintem kézen fekvő hogy a Volshan technológia legyen egy tudományos anomália. Ne lehessen más működő elméletekkel magyarázni, minél kevésbé érthteő annál jobb. Legyen meg a maga kiismerhető logikája és működése, de a miértek legyenek megmagyarázhatatlanok. Szóval én a kvantumfizikai magyarázatokat is hagynám.
Így egyrészt nagyjából elejét lehet venni az olyan vitáknak hogy minek és hogyan kellene egyesek szerint a járatban működnie. Mint alkotó negmondod és az úgy van. Másrészt remekül belehet majd építeni a soft science oldaláról az erre a jelenségre való reakcióit a társadalomnak.
Egyeseknek ez vallásos jelenség, "miért csak a nem élőkre hat a dolog?" mások a tudomány hitelét kérdőjelezik meg, felbukannak áltudományok, összeesküvéselméletek a Volshan járatokról vagy arról hogy az emberiséget szándékosan egy alacsonyabb tudományos színvonalon tartják, míg megint mások jöhetnek egy új tudományos forradalommal amit a Volshan technológia és annak meg nem értése tüzel.

A csillagközi hajókban meg csak annyi biológiai dolgot kellene amit muszáj. Hisz például az optikai kábeleket meg lehet oldani ledek és diódák nélkül, biolumineszcens és fényérzékeny sejtekkel is.

Ja és a low-tech esetén szerintem az alap mindig ez lesz:
http://www.projectrho.com/public_html/rocket/index.php
http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1267449198
Ezt kell csak fel sci-fisíteni.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6220 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.12, 08:36

Mi a helyzet a játékban azzal, amit a sci-fi egyik alapvetésének tartanak? Vagyis: "A tudományos-fantasztikus mű olyan művészeti (irodalmi, film stb.) alkotás, mely legtöbbször valódi vagy képzeletbeli tudomány(ok)nak a társadalomra, vagy egyes egyénekre gyakorolt hatását mutatja be. Ezeknek a műveknek a közös jellemzői, hogy zömében egy lehetséges jövőben játszódó képzeletbeli történetek."
(forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Sci-fi)

Elsősorban a társadalmi vonatkozásokra gondolok, mert önmagában a technoblabla miatt nem lesz valami sci-fi.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.12, 06:58

Gondolkodtam ezeken a járatokon és arra jutottam hogy nekem nem tetszik (tudom szubjektív). Nagyon érezhetően kilóg abból a low-tech világból ahol gravitációs kerékkel haladnak az űrhajók. Ez az összes bio cucc, megint csak nem annyira illik ebbe low-tech környezetbe. Az egésznek kb annyi a célja h A-ból B-be eljusson a hajó. Nincs kommunikáció vagy harc az út során kívülállókkal, szóval max hajón belüli eseményeket lehet játszani ahol jelenkori fegyverekkel tudja egymást és az njk-kat ütni a parti. Így kintről nézve nem érzem úgy hogy felesleges problémákon túl bármit hozzáadna a játékélményhez ez az utazási mód.
Ellenpélda: wh40k warp utazás. A warp egyfajta alternatív dimenzió ahol démonok élnek és onnan származik a mágia. Geller mezők óvják a hajót vagy démonok manifesztálódnak rajta. A warp (nagyon is) része a világnak az utazásokon kívül.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.12, 06:49

Miért nem működik az elektronika?
A magyarázat szerint sugárzás miatt, ami az elektronikus kütyüket tönkreteszi, de az embereknek nem különösebben árt. Az árnyékolás egyelőre nem nagyon lehetséges (ismerünk pár ilyen sugárzást) csak igen nagy nehézségek árán.
Az emberi agy: Na ez az a kérdés, amin mi is a legtöbbet vitázunk :) Volt olyan verzió, amiben az emberek elájulnak, amikor belépnek a járatba...

Egy javaslat: lehetne valami kvantum izé, ami a fémek és félvezetők vezetőképességét szünteti meg.

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.11, 23:44

Miért Volshan?

Magnus_H

Magnus_H

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.11, 20:29

Bioszámítógépek és nem-elektronikus technológiák
Ez egy elég érdekes téma, nekem is sok utánajárásba telt, mire egy többé-kevésbé életképes koncepció összeállt. Azt azért elárulom, hogy az első verzió a mechanikus számítógép volt (van ilyen!) kattogó, forgó alkatrészekkel... Utána rátaláltam a bio-számítástechnikára, ami bár gyerekcipőben jár, nagyon-nagyon érdekes és sok lehetőséget rejt...
Amúgy a mohák és hasonlók helyett egyszerűbben gondolkodtam - sűrített levegős technológiákban, folyékony halmazállapotban tárolt gázokban stb.
Emiatt persze a Volshan járatokban használatos hajók sokkal több mindent kell, hogy tartalmazzanak mint a hagyományos űrben működő hajók. És van egy utánozhatatlan hangulata, hogy a csövekben víz folyik, a világítás (bio)kémiai alapon jön létre stb.

Miért nem működik az elektronika?
A magyarázat szerint sugárzás miatt, ami az elektronikus kütyüket tönkreteszi, de az embereknek nem különösebben árt. Az árnyékolás egyelőre nem nagyon lehetséges (ismerünk pár ilyen sugárzást) csak igen nagy nehézségek árán.
Az emberi agy: Na ez az a kérdés, amin mi is a legtöbbet vitázunk :) Volt olyan verzió, amiben az emberek elájulnak, amikor belépnek a járatba... Ez az a pont ahol a játszhatóság és a valóság között egyensúlyt kell találni. A Volshan járatok amúgy is "a játék miatt vannak" ezért itt szabadabban merek alkotni, míg azon kívül egyértelmű koncepció a mai tudományos alapokon nyugvó futurisztikus technológia.

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.11, 13:51

20-60 napos űrutazások hosszúak
Én még egyszer sem meséltem le részletesen ezeket

Akkor szükség van arra, hogy 20-60 naposak legyenek? Amikor Fred Pohl Átjárója alapján meséltem, ott a hasonló időtartamú utazásoknál pont az volt az érdekes, hogy hogyan bírják ki egymás mellett a karakterek. Ha nem akarod lemesélni, akkor lehetne valami hibernátor/sztázis dolog, és akkor jogos, hogy átugorható.

A Volshan járatokban az elektronikus berendezések miért nem működnek? Ha valami külső zavar, akkor le lehet árnyékolni valamivel? Ha maga az elektromosság nem működik, akkor az emberek nem halnak meg?

gorduin19

gorduin19

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 467 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.11, 09:59

Be kell valljam, hogy nem vagyok éppen valami nagy sci fi rajongó, de ez a projekt maximálisan elnyerte a tetszésemet. A világ, az alapkoncepció, meg amennyit a rendszerből láttam az is. Koherens. Annyit azért hozzáfűznék,hogy játéktapasztalataim alapján nem túl szerencsés, mikor egy játékmotor egyik alrésze az aládobást (minél kisebbet dobj) a másik meg a fölédobást követeli meg. (most meg minél nagyobbat)Sokszor zavaró, sőt, idegesítő lehet. Talán megpróbálhatnátok némi szabály- vagy rendszermódosítással egységesíteni a játékrendszer alapjait.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.11, 07:10

Nekem kapásból valami biológiai megoldás ugrott be. Bioengineered gombák, mohák. Érdekes húzás, hogy nem engedik a világot simán a technológiára fókuszálni, mert a járatokban úgysem működik és a felmerülő problémákat ott is meg kell tudni oldani. Kíváncsi vagyok ez hogyan hathat ki a mindennapi életre. Már ha kihat egyáltalán és nem korlátozzák ezek elérhetőségét.

Jogos, de én azért nem vetettem föl, mert nekem kicsit túlságosan is kézenfekvő. Sztem ha ez lenne a megoldás, akkor az ipar pár évtized alatt átállna a "bitekre", és probléma eliminálva. Igaz, az átmeneti időszakban érdekes lenne
Ellenben ha a megoldás a primitívség, akkor lényegében nincs jó megoldás, csak ezerféle fura kísérlet.

Módosította Noro: 2013.09.11, 07:12


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.11, 06:09

Csillagközi Szövetség:
Egy kicsit utánamentem, és az Andromédában Commonweath néven (Systems Commonwealth) futnak ha minden igaz, ami inkább "Nemzetközösség" vagy "Nemzetközösségi Rendszerek". Nem csak a magyar fordításban volt Csillagközi Szövetség? Ennek ellenére lehet, hogy egy másik név erősebb lesz, ezen még futok egy kört.


igen magyarban volt ez, viszont az Androméda még elég régi ahhoz h többség magyarul nézze így másnak is beugorhat szerintem.

Magnus_H

Magnus_H

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.11, 03:21

Csillagközi Szövetség:
Egy kicsit utánamentem, és az Andromédában Commonweath néven (Systems Commonwealth) futnak ha minden igaz, ami inkább "Nemzetközösség" vagy "Nemzetközösségi Rendszerek". Nem csak a magyar fordításban volt Csillagközi Szövetség? Ennek ellenére lehet, hogy egy másik név erősebb lesz, ezen még futok egy kört.

Magnus_H

Magnus_H

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 18:04

Látom rendesen kommenteltetek, összegyűjtöttem a válaszaimat. Ha kihagytam valamit írjatok!


20-60 napos űrutazások hosszúak (nem kalandlehetőség a tankolás, szervízkiállás stb)
Én még egyszer sem meséltem le részletesen ezeket – egyszerűen ennyi az utazás. Ahogyan egy fantasy játékban sem mesélem le a ha 2 hétig utazik a party... Igazából a két dolog nagyon hasonló, és eddig nem láttam problémát vele. Ha meg a fogadóban ellopják a hordó bort gonosz tolvajok, és a fogadós ad egy teljes aranyat ha visszahozza a party, na az már sztorigyanús...
Nálatok ez hogyan működik mese közben?

Generátor a naprendszerekhez/államokhoz
Az alapkönyvben ilyen biztosan nem lesz. Kiegészítőben, vagy online pedig várható.

a génmódosítottak/klónok hogyan lázadhattak?
Erre megvan a sztori, néhány oldalban összefoglalva.

Kalandok az alapkönyvben
A naprendszerek/bolygók mellett van egy-egy ötlet, és az egyik melléklet egy példakaland lenne. Ennél többet nem merek beletenni, de mindenféleképpen kellenek majd modulok (tegyük hozzá, hogy én az 1-2 oldalasak híve vagyok)

műszív vs klónozott szív vs Volshan járat
A példa miatt hoztam én is a műszívet, de a fejlett technológia egyértelműen tenyésztett szívet használ. Viszont így tökéletesen egyértelmű, hogyan működnek a járatok. (A járatok neve Volshan járat)

Csillagközi bulvár (tetszik a hangzása)
Van egy gyerekcipőben járó rendszer rá, de nagyjából fél oldalban el van intézve egyelőre. A tesztek egyik kérdése, hogy érdemes-e jobban kidolgozni.

Mesterséges gravitáció
A játék egyik alapkoncepciója az elképzelhetőség. A forgó vagy gyorsulás jellegű gravitációt el tudom képzelni és mások is – a gravitáció csináló gépnek nem látom semmilyen tudományos alapját.

Hangulat/egymondatos összefoglalás/hook
Írtam vagy húsz ilyet, a prezentációkon is elmondtam. De egyik sem olyan, amivel elégedett lennék, így egyelőre nem teszem közkincsé. Ha megüti azt a szintet amit szeretnék, akkor azonnal megtudjátok :) Egyelőre csak hosszan tudom elmondani ami nem elég.

Csak képzettségek
A rendszer képzettség alapú. Az előny-hátrány rendszerben vannak „kiemelkedő” vagy „gyenge” tulajdonságok, de ezek nem kötelezőek.

Iskolák és fejlesztés
Ez végtelenül egyszerű. Életed elején sok FEP-et kapsz, amiből gyorsan fejlődsz. Utána lassul a fejlődési görbe. Az iskoláknak két szerepe lesz: Egyrészt gyorsítja a szereplő megalkotását, másrészt ad bónuszokat. Semmi olyasmire ne számíts, hogy „akkor vegyél fel 2 ilyen képzettséget”. Ez inkább a teljesen szabad szereplőalkotásra utal nekem.

Robotok és AI-k
Nem tervezett, hogy játszhatóak lesznek. Amúgy a világban összesen 2 db AI van...

Használt kockák
Mindösszesen 1 db hatoldalú kocka. (ha félreérthető volt az én hibám)

Szervezetek
Elvileg bármi. Alapesetben lesz titkoszsolgálat, média, vállalat, titkos társaság, vallási közösség, kalózcsapat, stb) A szervezet játékosonként változhat, bár ennek sok értelmét nem látom, mert könnyen party attack lehet belőle. Persze lehetnek kiegészítő szervezetek, ekkor nem gond. Az általam mesélt tesztjátékok kalózcsapatokkal futottak.

Miért vannak a kolonizációs területen?
Ennek van egy sztorija, kicsit hosszabb, úgy 5-6 oldal. QuippeR kérdéseire ez (remélhetőleg) 99%-ban választ ad.

Low-tech űropera
Ezt még nem hallottam a játékra, de talán egész jól leírja...

Gyorsulás és valós utazási idő
Számolgattam, 1g gyorsulásra és lassulásra. Némi kompromisszummal így jött ki a 20-60 nap.

Nem működik az elektronika és komikusság
Elsőre nagyon fura. Azután jön a kérdés, hogyan oldanád meg? Bizony rendesen megdolgoztatja az agyat... Hirtelen előkerülnek a sűrített levegős/lendkerekes/mechanikus/bio és egyéb szerkezetek... A gyakorlat azt mutatja, hogy a legtöbb embernek nagyon bejön, hogy kicsit fura ott a környezet, és meg lehet lepni a mesélőt.

Számítógépek és a Volshan járat
Éppen hezitálok a mechanikus és a bio számítógépek között. Jelenleg a biogépek állnak nyerésre.

Mit kezdjek a világgal?(kérdezi a játékos és mesélő)
Na ez amit ügyesen ki kell találni. Az elején nagyon kell néhány indítólökés, ami miatt a mesélő EZT akar mesélni. Nem lesz egyszerű, ezzel a legprofibb játékok is küzdenek. Utána jön, hogy akkor 10 mesénél többet is lehet mesélni benne? (Lehet!)

Rendszerek közötti kommunikáció
Futárhajókkal történik, és ez is remek kalandforrás. Nem lehet rádióval kommunikálni, és a tekervényesség miatt fénnyel sem.

Amadeus

Amadeus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 16:25

Nagyon örömteli, hogy elkezdődött a nem hivatalos, nem piacorientált játékok lassú de minőségi megjelenése idehaza, fantasy és sci-fi terén is! Nagyra tartom a tervezőket, írókat, és azokat is akik segítik őket munkával, építő gondolatokkal! Komolyan, srácok! Le a kalappal! Nagyok vagytok, és készüljön minél többféle játék! Annak örülnék a legjobban ha a szerepjáték mint olyan, messzire elszakadna a piactól és újra kiépülne! Ehhez az kell hogy olyan játékok készüljenek amik valamivel, amivel az eddigiek nem tudták, megszólítsák majd a jelen kor és a közeljövő emberét is! Jó és eredményes munkát és sok játékot mindenkinek! :)

Fenyx

Fenyx

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 16 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 15:02

Hamár társadalom és a féregjáratok elektro-diszkriminációja:

Hogyan kommunikálnak egymással a benépesített naprendszerek? A leírtak alapján az tűnik következetesnek, ha informácót sem lehet átsugározni a járatokon. Van valamilyen módja a gyors info küldésnek ami nem igényel járat használatot? Vagy van valami olyan kütyü ami tud sugározni egyik nyitott kapuból egy másikba? Esetleg NINCS semmi ilyesmi, és minden rendszerek közötti kapcsolat a "postával" van megoldva, tehát az űrhajók viszik a csomagokat, "leveleket"?
Személy szerint ez utóbbi illene talán legjobban a játék hangulatához, ráadásul eléggé magától értetődő kaland-csaliként is funkcionál.

Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 491 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 10:25

Nem működik az elektronika a járatokban, aminek rengeteg következménye van (Hogyan lehet irányítani az űrhajót? Hogyan lehet kommunikálni? Levegőt kapni? …)

Nem féltek attól, hogy ez egy picit komikus lesz? Elsőként nekem az ugrott be, hogy akkor olajkályhával kell fűteni...


Nekem kapásból valami biológiai megoldás ugrott be. Bioengineered gombák, mohák. Érdekes húzás, hogy nem engedik a világot simán a technológiára fókuszálni, mert a járatokban úgysem működik és a felmerülő problémákat ott is meg kell tudni oldani. Kíváncsi vagyok ez hogyan hathat ki a mindennapi életre. Már ha kihat egyáltalán és nem korlátozzák ezek elérhetőségét.

Elképzelem ahogy a csempészek mennek mohát lopni, majd megpróbálják tenyészteni hogy felkészítsék a hajót a járatokra és persze lassan mind megfulladnak mikor kipróbálják mert nem tudták megteremteni az ideális körülményeket. Szellemhajókkal népesítve be a járatokat.

Eddig ez a játék legszimpatikusabb vonása.

Egyetértek az előttem szólókkal. Egy világos, jól megfogalmazott és a világ által erősen támogatott fókusz rengeteget segíthet. Eclipse Phase-el is az volt a bajom, hogy adott egy részletes, színes szagos, zseniálisan kitalált világot csak ötletem nincs mit kezdjek vele és ebben a könyv sem segít.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4694 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 08:49

Szimpatikus a szerző, a játéknak még nem látom a karakterét. Leginkább



Valami néhány szóban összefoglalható koncepció tényleg nem lenne rossz. A karakterek "az inkvizíció szolgái akik a gonosz ellen harcolnak" vagy "nyughatatlan alakok akik ismeretlen területeket térképeznek fel" esetleg "szabadságharcosok, akik az emberek tenyésztése ellen harcolnak".

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 08:49

A világ és a technológia alapja az „elképzelhető jövő”.

Ez tetszik, mint alapötlet. A low-tech űropera regényekben eléggé népszerű, ilyen játékot viszont nem is nagyon tudok hirtelen mondani.

Szerintem ennek borzasztó fontos hangulati eleme a lassú űrutazás és a mesterséges gravitációs gépek hiánya. Én tehát nem hagynám, hogy lebeszéljenek róla :) (Egyébként meg fantasyben is van talán létjogosultsága a térkapu nélküli világoknak, ahol a parti néha kénytelen utazni :P)
Mondjuk egy ilyen világban az ember valószínűleg akkor utazik, amikor muszáj, nem pedig szórakozásból. Nagy hangsúlyt kaphatnak akár a Nyolcadik utas-típusú, teljes egészében útközben zajló kalandok is. És vészhelyzetben inkább saját erőből kell megoldani a bajokat, mint másik bolygóknak üzengetni - hacsak nincs más megoldás. Azt is jól ki lehet hangsúlyozni, hogy amíg utazunk, a célban zajlanak az események (a naprendszeren belüli kommunikációban a késés ugyebár csak néhány perc), és milyen frusztráló, hogy nem tudunk beavatkozni.

Ja, olvassátok Vernor Vinge-től a The Deepness in the Sky-t. Low-tech űrutazó kultúráról nincs még egy ilyen jó regény.

(Én egyébként a háttérben elpiszmognék azzal, hogy az űrhajók milyen gyorsulásra képesek, és ebből számolgatnék nagyságrendileg hiteles utazási időket. Publikálni persze elég az eredményeket, mert kevés mesélő akar a négyzetes úttörvénnyel tökölni :D Nem egy borzasztóan fontos dolog, de így elkerülhetőek a fájdalmas ellentmondások, amik a sci-fi könyvek és játékok meglepően nagy részében felbukkannak. Aztán persze lehet, hogy ez csak az én fixa ideám.)

Nem működik az elektronika a járatokban, aminek rengeteg következménye van (Hogyan lehet irányítani az űrhajót? Hogyan lehet kommunikálni? Levegőt kapni? …)

Nem féltek attól, hogy ez egy picit komikus lesz? Elsőként nekem az ugrott be, hogy akkor olajkályhával kell fűteni...

Módosította Noro: 2013.09.10, 08:49


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6220 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 08:46

Auer, furcsa, hogy nem találtam meg, pedig kétszer is átolvastam, de köszi :ize:

QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 967 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2                      

Kelt 2013.09.10, 08:37

Szimpatikus a szerző, a játéknak még nem látom a karakterét. Leginkább a fő konfliktusforrás érdekel.
  • Milyen szervezetekre kell gondolni, aminek része lesz a JK? (Megavállalatok? Államok? Titkos társaságok? Egyházak?)
  • Az egész parti ugyanahhoz a szervezethez fog tartozni, vagy ez játékosonként változik?
  • Mit keresnek a JK-k a kolonizációs területen? (Kitől van rá engedélyük? Mihez van joguk ott, és mit nem szabad tenniük? Egyáltalán van-e ott igazságszolgáltatás, vagy a pénz és a fegyver beszél?)
  • Mégis mi a céljuk ott a szervezet ügynökeként vagy zsoldosaként? (Profitot akarnak szerezni a szervezetnek, területet, ásványi kincseket? Más szervezeteket szabotálnak? Felfedeznek?)
  • Hogy jelenik meg a naprendszer és a kolóniák ellentéte (mint konfliktusforrás) ezen a távoli helyen? (Akadékoskodó bürokraták? Ellenséges katonák? Terroristatámadások?)



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]