Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Koncepcionális összefoglaló a Projekt D – 4. kolonizációról


  • Válasz írásához lépj be
30 hozzászólás érkezett eddig

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 08:34

Nagyon korrekt a hozzáállás, hogy a T. szerzők nem csak ígérnek, hanem konkrét dolgok kerülnek eddig tetszik, pár kérdés:
-a rendszerről konkrétabb dolgok érdekelnének, milyen kockát és szisztémákat használ (2d6; 3d6; d10; d20 --alá vagy fölé dobással? :titok: )


Benne van a cikkben :D :) : ) d6 aládobás vagy 2d6 rádobás. :) :)

Módosította auer: 2013.09.10, 08:35


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 08:32

Nagyon korrekt a hozzáállás, hogy a T. szerzők nem csak ígérnek, hanem konkrét dolgok kerülnek eddig tetszik, pár kérdés:
-a rendszerről konkrétabb dolgok érdekelnének, milyen kockát és szisztémákat használ (2d6; 3d6; d10; d20 --alá vagy fölé dobással? :titok: )
-láttam írtátok a robotokat és a mesterséges intelligenciákat, lesz-e lehetőség pl. MI-vel rendelkező robottal való játékra? :cyber: :gerjedek:

Malitia

Malitia

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 348 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 08:04

Ha "könnyebb befogadni hogy "kinek a dobása nagyobb"." azon is elgondolkozhattok, hogy esetleg a sima próbát is lehetne úgy csinálni, hogy képzettség + rádobás, amit egy célszámhoz mértek.

A lényeg hogy lehetőleg egyféle legyen. Könnyebb megjegyezni, könnyebb váltani a dobások közt ha hirtelen a másik kellene stb..

Samurai

Samurai

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 203 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 07:56

Képzettségeket láttam említeni, de tulajdonságokat nem. Remélem ez így is lesz.

A karakteralkotás/fejlődésben az életkor fontossága viszont első blikkre nekem nem jön be. Azokat a játékokat utáltam a legjobban, ahol úgy ment a karakteralkotás, hogy "na és hova jártál iskolába? Végy fel 2 ennek megfelelő képzettséget...".
Felnőttkor elérése után az életben szerintem már nem lesz egyre táposabb az ember, csak valamire specializálódik, mást meg elfelejt.

Mindenesetre ez a beszámoló már sokkal többet villantott meg a játékból, és vannak szimpatikus részei. Ha nem lesz túl szarrágó a rendszere, akkor tetszhet.

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 07:47

Észrevetélek:

1.) Nagyon jó, hogy ki van jelentve, hogy a játékosok hősök, akiken a világ eseményei megfordulnak és egy szervezet tagjai. Így nem lesz kérdés, milyen játékos karakterekről szól maga a játék. Ebből szerintem nem is érdemes visszavenni (átlagember JK), mert felesleges, elviszi a fókuszt.

2.) Ez egy modern világ, ahol a titkos, kevésbé titkos és nyilvános hősies-cselekedeteket a Média felkapja. Szerintem nem szabad elkenni a karakterek hősiességéből fakadó modern következményeket, a csillagközi bulvárt, a nyomást és az elvárásokat, sőt, külön rendszerként kéne beleépíteni a játékba. Az információs társadalomban a legnagyobb érték...

3.) Valóban kár a "reális" űrutazást erőltetni, amikor vannak féregjáratok. Ide ugyanúgy csak egy másik furcsa nevet, meg egy hajtómű típust kell beírni, hogy miért nyolc óra/egy nap/ két nap a Plútó és nem hatvan. Gondolom az űrhajók sem mind kivétel nélkül kör alakúak lesznek, hogy legyen rajtuk kamugravitáció. Tehát lesz gravitáció-csináló gép = Bármi lehet. Brighton féle térindukciós mezőgenerátor, amitől félig meddig téren kívül, gyorsabban megy a hajó.

4.) Hangulat. Ez ugyanaz, mint auer kérdése. Mi lesz ez? Firefly féle western a Szövetség árnyékában? A kapitalista társadalom kritikája a gondolkodó hajókban ülő, kibervermentes (űrutazás!) hősök és a robotoló átlagemberek közti különbségről? Egy játék az elszakadó bolygókon élők elfajzásáról (fejlődéséről)a transzhumanizmus kezdetéről, kiberiáda az űrben?
Fojtogató, sötét és ismeretlen űr? Simán szétlőhető, felismerhető űr?

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 07:42

Kalandok, kalandok, kalandok: Azt a megoldást választottam, hogy minden rendszer (vagy bolygó) mellé egy kalandötletet tettem. Tökéletesen egyetértek, hogy nagyon (nagyon-nagyon) fontos lesz pár használható kalandmodul, hogy az íze meglegyen.


Hosszútávon jó, viszont mindképp javaslok egy kalandot az alapkönyvbe vagy mellé. Te alkottad a világot/játékot biztos van elképzelésed hogy mit érdemes játszani és hogyan - ezt érdemes megosztani a többiekkel is, hogy értsék mi célod a játékkal.

Ha elérhető lesz a végleges akkor szerintem kipróbáljuk a partival (max lenyomom a torkukon :)) A tesztelés több macera mint amire időnk lenne így azt hanyagoljuk.

Elektronika: Nem működik a kibernetika, nanocuccok semmi. Ha valakinek műszíve van, akkor meghal (ha jól emlékszem pont ez a példa van a leírásban is) Ha kilépsz belőle, olyan mintha újraindulna az elektronikus kütyü.


Nem tudom mennyire megszokott a rendszerek közti utazás a világban. Ha elég sűrű (mint manapság a repülők) akkor viszont a műszív olcsó tömegcucc a gyári melósnak, a vezérigazgató inkább saját sejtekből klónozott eredetit használ.

Magnus_H

Magnus_H

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 07:14

Malitia/Auer:
Két változat került tesztelésre. Az egyiknél az ellendobásoknál is a sikeresség számít (ki ért el többet) a másik a rádobásos rendszer. Valójában szükségtelen játékrendszer szempontjából a külön megoldás, de lehet, hogy könnyebb befogadni hogy "kinek a dobása nagyobb". Majd kiderül.

Auer:
"végre ideje volt már": Lehet, hogy furán fog hangzani, de ennek örülök a legjobban. Ez azt jelenti, hogy érdekelt annyira, hogy várjad :) Amúgy sok minden közbeszólt, hogy nem jött előbb (család, nyaralás, betegség, munka és egyebek) de hát ez minden indie fejlesztés hátránya.
Csillagközi Szövetség: Köszi, nem voltam figyelmes rá. Meglátom mi lesz vele.
Idő: Értem. Amikor mi játszottunk soha nem ez volt fókuszban (könyvelés) sokkal inkább az, hogy a közbenső helyeknek is van szerepe. Ettől eltekintve nem szeretném figyelmen kívül hagyni, a tesztcsapatoktól visszakérdezek erre az Alfa 2-ben.
Elektronika: Nem működik a kibernetika, nanocuccok semmi. Ha valakinek műszíve van, akkor meghal (ha jól emlékszem pont ez a példa van a leírásban is) Ha kilépsz belőle, olyan mintha újraindulna az elektronikus kütyü.
Kalandok, kalandok, kalandok: Azt a megoldást választottam, hogy minden rendszer (vagy bolygó) mellé egy kalandötletet tettem. Tökéletesen egyetértek, hogy nagyon (nagyon-nagyon) fontos lesz pár használható kalandmodul, hogy az íze meglegyen.

(Ne támadásnak vedd, de ez mind olyan ami így külső szemmel nem egyértelmű): Semmi olyat nem veszek támadásnak, ami előrelendít. Az ilyen megjegyzéseket tisztelettel megköszönöm, mert hasznosítani tudom, és értékes dolgokat tudok meg belőle. A használhatatlan/feleslegesen agresszív kommenteket meg egyszerűen figyelmen kívül hagyom :)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 07:02

Néhány megfigyelés:

"Az űrutazást amennyire lehetséges a valóság közelébe szeretnénk szorítani. Az utazási időt 20-60 napra számoljuk egy naprendszerben, ami egyensúlyt ad a játszhatóság és a valóság között, egyben kiváló kalandlehetőségeket ad – hiszen a hosszabb utazási idő miatt közbenső állomásokra is szükség lesz."

Szerintem ez holtidő. Úgy értve, hogy bár lehet kalandlehetőségként felfogni a tankolást, szervízkiállást, de nem hinném hogy ez túl nagy élmény játékos oldalról.
Valami ilyesmihez mit szóltok?
http://cowboybebop.wikia.com/wiki/Astral_Gate


"Hasonlóan a naprendszerekhez, számos (20-25) nagyobb állammal számolunk, ezekből maximum 5-10 kidolgozása lesz részletesebb – reményeink szerint ez elegendő az alapokhoz."

Nagyon nehéz jól használható véletlen generátort írni erre, de szerintem elég sok elemmel (államforma, telep célja, jellegzetesség, stb.) működne. A Travellerhez én már láttam ilyet, szerintem inspiráció miatt érdemes megnézni.


"A történetünk szerint a „gyártás” alapú indítás óhatatlanul rabszolga-szerű tartáshoz vezet, aminek a következménye végül lázadás/szabadságharc, és egy állam létrejötte, ahol ők vannak többségben."

Érdemes elgondolkodni hogy ez hogy fordulhatott elő. Roy Batty ugye 4 évig él összesen, de pl. a Brave new world-ben a dolgozóknak született gammák - amellett hogy szorgosan dolgoznak - egy dologra vágynak csak, a napi drogjukra amit benyomnak munka után (úgy vannak tervezve, hogy ne legyen szükségük elismerésre vagy gyarapodásra a boldogsághoz)

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 06:21

Végre, ideje volt már. Innen nézve pár meglátás:
- Csillagközi Szövetség - ez az Andromédában volt ilyen néven. Nem mondom hogy nem lehet csak a szubkultúrában elég ismert.
- Képzettségrendszer: nem a legszerencsésebb hogy egyszer alá egyszer fölé kell dobni. Pl.:
Km: dobj lopódzáspróbát. Jk dob egyet (alá), Km meg vakarja a fejét hogy akkor most erre hogy dobjon ellenpróbát. Vagy minden dobásnál jön a visszakérdezés hogy ez most ellenpróba? Jobb lenne egy egységes mechanizmus ami tudja kezelni az egészet.
- Idő: 20-60 napos utak és hasonlók: "reális" de unalmas. Játszottam már hasonló rendszerben (wh40k RT) ahol így nézett ki: elindultuk, 2 hét a rendszer széle felé. Hiperugrást kidobáljuk. Megérkeztek 2 hét az új helyen a rendszer belseje felé. Egy-egy nagyobb, többet utazós kalandnál ez inkább unalmas sallang lesz mit hasznos játékelem. Plusz ha jól értem a fejlődés idő alapú (év) tehát ezeket még számolgatni is kell külön ami plusz macera. Hajó készlet feltöltésről és hasonlókról nem is beszélek. Nem mindenki szeret könyvelő sci-fit játszani.
-"Nem működik az elektronika a járatokban, aminek rengeteg következménye van " Erről írhatnál bővebben. Pl a kibernetikus testrészek, nanocuccok is leállnak? Akinek műszíve van az meghal?
- És a legfontosabb: kalandok. Szép meg jó, de miért érdemes a Te játékodat választani? Mi az amiben többet tud mint mondjuk egy cp2020 a csillagok közt? Mik a fő konfliktusok, milyen konkrét szerepeket szánsz a karaktereknek a világban? Ha kijön a játék nagyon javaslom hogy jelenjen meg pár kalandmodul mellé amiben látható hogy te hogyan gondolsz el egy kalandot.

(Ne támadásnak vedd, de ez mind olyan ami így külső szemmel nem egyértelmű)

Módosította auer: 2013.09.10, 06:23


Malitia

Malitia

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 348 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 06:20

Az egyetlen fontos gonadolatom így elsőre: Miért kell külön mechanika a sima próbáknak és az ellendobásoknak? O.o

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6456 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.09.10, 06:20

A világ és a technológia alapja az „elképzelhető jövő”. Ezzel életközelibb, könnyebben elképzelhető világot szeretnénk alkotni. A terraformálás, gyorsabb űrutazás, fejlett erőforrások, komolyabb genetikai módosítások, lézer és plazmafegyverek és még sok minden más olyan alapokon nyugszanak, amit már ma is lefektettek. Koncepcionális összefoglaló a Projekt D – 4. kolonizációról


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]