Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

`... hogy legyen utánpótlás.` - Új társas-, és szerepjáték klub Szegeden


  • Válasz írásához lépj be
26 hozzászólás érkezett eddig

Seul

Seul

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 66 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.17, 16:39

Ez nagyon jó kezdeményezés. Még ha nem is konkrét szerepjáték megy, legalább tudunk segíteni személyesen egymásnak karakterek kidolgozásában stb.

Hoild

Hoild

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 238 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 22:19

Elismerésre méltó kezdeményezés. Sok szerencsét!

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 17:57


A klubnak van esetleg mailes elérhetősége?


[color=#333333]heleledel@gmail.com címen tudtok kommunikálni a szervezőkkel :)[/color]

:sor: köszönöm :) .

Antiserver

Antiserver

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 35 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 17:48

A klubnak van esetleg mailes elérhetősége?


heleledel@gmail.com címen tudtok kommunikálni a szervezőkkel :)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 15:53

A hiba szerintem egyedül abban az előfeltételezésedben van (elGabor is említette), hogy: szerepjátékos = "sorozatokat szereti." Értem, QuippeR, hogy amit írtál, elsősorban nekünk, már szerepjátékosoknak írtad (akik hagyományosan "sorozatosként" szocializálódtunk),



Fura, én pont fordítva látom, sokkal "megszokottabb" a hosszú, játékalkalmakon átívelő történet, mint az "egy este egy kaland".

QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 969 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
    2                      

Kelt 2013.11.14, 15:42

Urban:

Nem akarok egyik játékmód felett sem pálcát törni, mert nagy híve vagyok a váltakozó használatuknak. Az analógiák meg sajnos természetüknél fogva vesztik el az értelmüket, minél tovább használják őket. (Mondjuk ettől függetlenül itt az epizodikus sorozat vs. nem epizodikus volt az analógia, a film kihagyásával. Tehát az egyalkalmas játék értéktelensége helyett inkább arra próbáltam utalni, hogy szerintem az epizodikus kampányjáték könnyebben megunható az átívelő szálra épülőnél.)

A továbbiakat a linkelt topikban, amennyiben folytatódik a beszélgetés.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 15:37

A klubnak van esetleg mailes elérhetősége?

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 15:34

mi most hetente játszunk így van egy kampány ami ad egy stabil alapot, és fixen tudunk rá készülni. a játékülések közt sem telik el annyi idő hogy sok minden felejtődne így van létjogosultsága a hosszabb meséknek.

Ha nálunk is összejönne a hetenkénti játék, és biztosan tudnám, hogy ugyanaz a csapat mindig ott is lesz, valószínűleg én is mernék nagyobb ívű történetekben, kampányokban gondolkozni. Mivel örülök, ha 3 hetente sikerül összetrombitálnom a többieket, megelégszem azzal, ha az új kaland laza folytatása az előzőnek, és nem töröm annyira a fejemet háttérben húzódó összeesküvéseken, meg bosszúra szomjazó visszatérő ellenségeken. Persze ezek jópofa dolgok lennének, de egyszerűen nem érdemes még csak elindulnom sem ebbe az irányba, mert egyrészt úgysem emlékeznénk 4-5 üléssel (azaz szűk fél évvel) később tisztán arra, hogy mi volt az elsőn, másrészt tutira abban a pillanatban menne a csapatból valaki külföldre, babázna le, vagy öntené el a túlóra a munkahelyén. :)
Kénytelenek vagyunk a 3 hetente 4-5 órányi játékra berendezkedni, és erre megtalálni azt a formulát, ami a lehető legkevesebb fennakadással szórakoztat. Nálam ez a Savage Worldsre váltást eredményezte, amit a csapat elég jól fogadott egyelőre, de talán ebben segített az is, hogy asztali szerepjátékot aktívabban csak az egyikünk űzött az elmúlt pár évben, és így óhatatlanul sem hasonlítgatott senki semmit semmihez.

[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3]Az strato féle váltásnak én is érzem igényét csak én kb fél éves ciklusokban [/size][/font][/color] :)

Érdekes. Szerintem, ha én és a csapatom rendszeresebben találkoznánk, szerintem én még a mostaninál is gyakrabban igényelném a váltást, illetve azt, hogy néha más meséljen. :)

Orastesnak igaza van. Aki ezt a vonalat szeretné tovább fűzni, inkább fáradjon át mondjuk ide:
http://lfg.hu/forum/index.php?showtopic=3604

Módosította strato: 2013.11.14, 15:36


Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 15:23

A probléma megoldását amúgy nem abban látom, hogy megpróbálunk egy-az-egyben áttérni a filmekre, hanem abban hogy a sorozat pilot-része előtt nem tervezzük be fél évre előre a heti szórakozásunkat, mert tisztában vagyunk vele, hogy csak az első pár rész után dönt a csatorna is, meg mi is a sorozat sorsáról. És persze filmeket is nézünk, a változatosság kedvéért.


Ez összességében egy nagyon jó hasonlat volt, szépen érzékeltette a különböző igények és elvárások keretét.

A hiba szerintem egyedül abban az előfeltételezésedben van (elGabor is említette), hogy: szerepjátékos = "sorozatokat szereti." Értem, QuippeR, hogy amit írtál, elsősorban nekünk, már szerepjátékosoknak írtad (akik hagyományosan "sorozatosként" szocializálódtunk), de a cikk az utánpótlásképzésről szólt, akik nem feltétlen ilyenek. Nagy hiba összemosni saját igényeinket az elképzelhető hozzáállásokkal, mert úgy a lendülettel a lehetséges érdeklődők fele is kiszitálódik.

Gondoljunk csak egy Breaking Bad és CSI esetre. A CSI emészthető, óriási sikere is van, de a Breaking Baddel nem mérhető össze valódi értékben, meg se tudja karcolni azt a mélységet.

Ez meg inkább csak jól hangzó analógia, de szerintem fals. Életem legjobb játékalkalmát, amely ténylegesen katartikus volt, egy kb. 4 órás Fiasco játékkal értük el, pedig egészen kezdésig nem gondoltam volna, hogy van kedvem a "Született feleségek" szetthez. Szóval ízlések-pofonok.

Módosította Urban: 2013.11.14, 15:29


QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 969 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
    2                      

Kelt 2013.11.14, 15:21

Azért az epizodikussághoz tegyük hozzá (saját példámnál maradva): nem véletlen a TV-sorozatok esetén sem, hogy az utóbbi évtizedben látványos az epizodikus sorozatok kritikai fogadtatásának hanyatlása, vagy mondjuk inkább, hogy az átívelő szálra épülő szériák sikere. Az epizodikussággal ugyanis koncepciójánál fogva nem érhető el olyan mélység, ami folyamatos építkezéssel megvalósítható.
Gondoljunk csak egy Breaking Bad és CSI esetre. A CSI emészthető, óriási sikere is van, de a Breaking Baddel nem mérhető össze valódi értékben, meg se tudja karcolni azt a mélységet.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 15:19

(OFF)Jó téma, amit feszegettek, de szerintem ennek inkább a Mesélői sarokban, vagy hasonló topikban lenne jobb helye (/OFF)
:csingcsung:

Módosította Orastes: 2013.11.14, 15:20


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 15:17

Jó eszmefuttatások, érthető a "másik oldal" álláspontja is. Talán annyit tudok hozzátenni hogy mi most hetente játszunk így van egy kampány ami ad egy stabil alapot, és fixen tudunk rá készülni. a játékülések közt sem telik el annyi idő hogy sok minden felejtődne így van létjogosultsága a hosszabb meséknek.

Az strato féle váltásnak én is érzem igényét csak én kb fél éves ciklusokban :)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 15:08

Érdekes. Én meg az ilyen egylapos moduloktól meg univerzális rendszerektől idegenkedek. Az ide felkerült modulok nem voltak nagy számok (vmi random dungeon többségében) az univerzális rendszereknél meg sosem értettem minek valamit hekkelni ha van egy oda szánt rendszer (oké itt mondjuk lehetnek durva kivételek, de azért nagyrészt működnek a saját rendszer világ kombók)

Nem vagyunk egyformák. :) Nálunk valószínűleg befuccsolna egy komolyabb, hosszabb kampány kábé az ötödik ülés után, ha nem váltogatnánk közben néha másra. Nem feltétlenül a játékosok miatt, hanem inkább miattam, a KM miatt. Nekem olykor-olykor kell a szünet, hogy felfrissítsem magam. Egy kis kitérő egy teljesen másik settingbe elegendő lehet. Ha valaki más meséli azt, akkor meg pláne. Persze ehhez olyan csapat is kell.
Az univerzális rendszer használata teremti meg azt az alapot, amivel bármit bármikor játszhatunk úgy, hogy ne kelljen mindig új rendszert megtanulnunk (legfeljebb egy-két, a konkrét settingre jellemző kisebb szabályhalmazt). Persze most nagy a szám, mert épp csak belekezdtünk a Savage Worlds használatába, de fantasy környezetben már jól szerepelt, és bízom benne, hogy a Shadowrunra váltás sem fog gondot okozni, ahogyan későbbiekben a horror és a sci-fi megugrása sem...

Biztosan vannak olyan szerepjátékok, amiket nehéz univerzális rendszerben leképezni, vagy az átültetésük lenyesi pont az egyediségüket adó ágaikat, de erre azt tudom csak mondani, hogy mi akkor olyat a jelenlegi felállásban nem fogunk játszani, mert nincs rá erőforrásunk. Felnőtt fejjel kénytelenek vagyunk kompromisszumokat kötni, ha rendszeresen és változatosan szeretnénk játszani, és azt élvezni is szeretnénk.
Természetesen te ugyanígy mondhatod, hogy neked meg ez nem menne, nem tudnál ilyen kompromisszumokat kötni és nem bírnád a "csapongást" sem, de nálad valószínűleg más a háttér. Te és a csapatod bizonyára megvagytok azzal a (gondolom) nem nagy számú játékkal/világgal, amit játszotok, nem váltogatjátok őket sűrűn, és hosszabb kampányokat szerettek játszani bennük. Ezek alapján valószínűleg nem te leszel az, aki a cikkben szereplő klubban péntekenként mindig új játékosokkal játszani fog (függetlenül attól, hogy Szeged milyen messze van a lakóhelyedtől; most nem ez a lényeg :)). Ez persze nem baj, csak ha már ennek kapcsán indult el ez a beszélgetés, itt most visszacsatolok hozzá.

Az egylapos kalandok nem szoktak nagy számok lenni, de nem is feltétlenül ez a céljuk. Én sem azért említettem őket, hogy bárki is rendszeresen (és különösen módosítások nélkül) nyúljon hozzájuk, de vannak esetek, amikor jól jönnek.
Ha az a cél, hogy viszonylag kevés készüléssel neki lehessen kezdeni a játéknak, akkor instant megoldásként szóba jöhetnek. Ha a KM jó, akkor az egylapos kaland által adott vázra már könnyen és gyorsan rá tud húzni újabb elemeket akár előre tervezetten akár menet közben improvizálva.
A nálunk használatba kerülő új rendszer első kipróbálására például tökéletes volt egy ilyen egylapos, mert jobban tudtam így a szabályok alkalmazására figyelni. Néha az egyszerű jó. :)

A karakterkészítés a SaW-ben gyorsan megvan, különösen, ha csak egy-két menetre kell felépíteni a karaktert, de akár az előregenerált vagy mintakarakterek is percek alatt személyre szabhatók. Lehet, hogy ez is csak a "fast food" érzet felé tolja az univerzális rendszerekről alkotott véleményedet, de ismétlem, nem vagyunk egyformák. Van aki szeret elveszni a részletekben, és aprólékosan kidolgozni a karaktere lovát/űrsiklóját is, és van, aki abban leli örömét, ha pillanatok alatt magára ölthet egy Indiana Jones jellegű szerepet, és már utazhat is Amazóniába feltárni egy ősi templom rejtélyeit, anélkül, hogy komoly előtörténetet írna.
Ha rengeteg szabadidőm lenne, valószínűleg nálam is máshol lenne a kompromisszumok határa, így viszont inkább a "fun" faktorra koncentrálok abban a kevés időben, amit rá tudok szánni a szerepjátékra, mint az egyéb aspektusokra.

Módosította strato: 2013.11.14, 15:15


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 15:03

A kampányt kell ahhoz igazítani, hogy változó a csapatösszetétel, illetve a játékalkalmakkor játszott kalandokat úgy időzíteni, hogy ne "to be continued..." -al érjenek véget. Így nincs azzal gond, hogy a következő játékalkalmon teljesen más emberek vannak a kazamatában, mint az előzőn.

Illetve olyan csapatot kell csinálni, ahol lehet ki-be venni karaktereket: Ars Magica - szerűen egy játékos / több karakter; vagy egy kommandós osztag, ahova mindig máshogy rakják őket össze; globális természetfölötti csapat, akik egy-egy akcióra állnak össze. Van lehetőség bőven.

Itt bejön egy olyan lehetőség is, hogy információt kell átadni a "központnak": jelentést írni a bevetésről, munkát adni a szolganépnek, kapcsolatoknak, akármi. A lényeg, hogy a játékosoknak az ülés végén kelljen összegezni, hogy mi volt, így ez képezheti alapját a következő csapatnak adott "briefing" -nek.

Az univerzális rendszerek jók, de nem kizárólagosak. Tényleg akkor szerencsések, ha sűrűn változik a játékok stílusa - vagy ha olyan a kampány, hogy tudnia kell kezelni a lézerpisztolyt és a mágiát is (pl. időutazós/"sliders" -es kampány).

Szóval én inkább szervezési problémákat látok, illetve azt, hogy nem akarunk elszakadni a tinédzserkori megszokástól. Családos embereknek pl. a hétvége délután egy játékra általában nem jön össze, vagy negyedévente egyszer, míg egy hétköznap este akár hetente is.

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 14:56

Ez innentől nem különbözik egy normál kampánytól. Ott is vannak kalandok egymás után felfűzve egy kb közös témára (példánál maradva az Enterprise űrhajó) Az hogy 1-2 v3 játékülés meg csak az epizód hossza. Saját tapasztalat hogy a kicsit hoszabb kalandot (mondjuk 2-3 játékülés) jobban ki leeht dolgozni mert több fér bele, és arányiban jobb élményt ad mint egy rövid együléses kaland.


Pont abban különbözik, hogy a történet úgy van megírva, hogy egy alkalom által lejátszható legyen. A 2-3 játéküléses kaland nyilván részletesebb lehet, viszont ott bejön az általad említett probléma: mi van ha 2 játékos nem jön el, de beszállna egy új?

4 óra játék kábé arra elég, hogy a játékosok - egy szünettel - 5-6-7 jelenetet lejátsszanak. (pepecselős harcrendszereknél - pl. shadowrun - ez tövább csökkenhet) Így eleve másképp kell hozzáállni a történet összerakásához is.



Max egy durván sandbox mese az ahol nem lehet egyértelműen meghatározni egy kaland végét az ellentéte akkor.


Saját szomorú tapasztalat, hogy nem lehet (pontosabban én nem tudok) sandboxot normálisan mesélni havi egy játék rendszerességgel. Még a lelkesebb játékosok is elfelejtik a részleteket.

Módosította galu22: 2013.11.14, 14:56


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 14:45

Ez innentől nem különbözik egy normál kampánytól. Ott is vannak kalandok egymás után felfűzve egy kb közös témára (példánál maradva az Enterprise űrhajó) Az hogy 1-2 v3 játékülés meg csak az epizód hossza. Saját tapasztalat hogy a kicsit hoszabb kalandot (mondjuk 2-3 játékülés) jobban ki leeht dolgozni mert több fér bele, és arányiban jobb élményt ad mint egy rövid együléses kaland.

Max egy durván sandbox mese az ahol nem lehet egyértelműen meghatározni egy kaland végét az ellentéte akkor.

Módosította auer: 2013.11.14, 14:47


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 14:40

Ebben mondjuk van valami. Viszont könnyebb mesélői és játékosi oldalról is egy fix kampányt tolni. Egyrészt nem kell minden alkalomra új karaktert hozni/alkotni, vagy egy komplett új rendszert megtanulni. Próbáltunk olyat akkor most két kampány közt tolunk több kisebb játékot aztán a többől lett 1 azaz egy darab mert elment a kedv az új rendszer magyarázatától, mesélésétől.
Plusz a régi vén rókák beleszoktak mára jóba :)



Az epizódikus történetmesélés nem igényli új rendszer megtanulását, vagy minden alkalomra új setting megismerését, új karakterek készítését.

Kábé, mint egy sorozat: minden epizódnak van eleje és vége, és minden epizódban más szereplők kapnak hangsúlyt. Azaz: múlt héten megfejtettük a termikus zseb miatti anomáliát, ezen a héten diplomáciai kapcsolatba lépünk a kolóniával. Mivel Mr. Spock el van foglalva a laborban (a játékosa nem jött el), a küldöttséget Kirk vezetésével Uhura és McCoy alkotja.

Ha van rá igény, különálló, lezárt epizódokból is lehet nagyobb ívű cselekményt fabrikálni. (pl. az X-aktákan folymatosan feltűnő kormányzati összeesküvés-szürkék inváziója szál)

Módosította galu22: 2013.11.14, 14:41


QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 969 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
    2                      

Kelt 2013.11.14, 14:39

Nyilván mindegyik külön műfaj. Ahogy képes vagyok végignézni akár 10 évadot egy számomra érdekes sorozatból, ugyanúgy megeshet, hogy igencsak élvezek 5 különböző témájú filmet. Vannak, akik csak filmeket néznek, és nem bírják a sorozatokat, meg olyanok is, akik számára egy film megnézése csak a héten kijött epizódokra szánt idő elpazarlása.

Nyilván mielőtt megnézném a Donnie Darkot, nem tudhatom, hogy az lesz a kedvenc filmem. Míg ha kijön egy új Sharpe tv-film vagy egy Homeland epizód, már a film elindulása előtt is egyértelmű, hogy érdekelni fog és leköt.

A probléma megoldását amúgy nem abban látom, hogy megpróbálunk egy-az-egyben áttérni a filmekre, hanem abban hogy a sorozat pilot-része előtt nem tervezzük be fél évre előre a heti szórakozásunkat, mert tisztában vagyunk vele, hogy csak az első pár rész után dönt a csatorna is, meg mi is a sorozat sorsáról. És persze filmeket is nézünk, a változatosság kedvéért.

És ez most a szerepjátékról szólt. A társas esetén inkább az a probléma jön elő, hogy művészfilmet nézzünk vagy hollywood blockbustert.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 14:35

Örvendetes kezdeményezés, drukkolok, hogy megmaradjon a klub, és ahhoz is, hogy a szerepjátékos vonal is megerősödjön! :cool:

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2013.11.14, 14:05

Érdekes. Én meg az ilyen egylapos moduloktól meg univerzális rendszerektől idegenkedek. Az ide felkerült modulok nem voltak nagy számok (vmi random dungeon többségében) az univerzális rendszereknél meg sosem értettem minek valamit hekkelni ha van egy oda szánt rendszer (oké itt mondjuk lehetnek durva kivételek, de azért nagyrészt működnek a saját rendszer világ kombók)

Módosította auer: 2013.11.14, 14:06



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]