Ugrás tartalomhoz


A cyberpunk feeling


  • Válasz írásához lépj be
442 hozzászólás érkezett eddig

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5201 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.10.20, 06:35

'92ben 2020 is hihető volt :)

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.10.20, 00:05

Ezek szerint más is későbbre helyezi a cp történeteit, nem csak az én heppem ez. Én 2040-be helyeztem a cp jelenét, de minél későbbi, annál könnyebb elhinni, hogy lehet ilyen is a jövő.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.10.19, 16:52

Üdv!

Kép


http://hardwired.hu/forum/forum.phtml?area=comment&id=31422

Tisztelettel:
Morak

anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 804 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.06, 19:28

Most, hogy láttam az új Total Recall előzetesét, újra megjött a hangulatom Cyberpunkot játszani. :) Mi mindig is ilyen Szárnyas Fejvadászos, Emlékmásos, Ötödik Elemes környezetben szoktuk játszani (repülő autók meg minden). :)

Módosította anarion: 2012.08.06, 19:28


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.06, 11:23

ez tiszta, én is olvastam a könyvet, de miképpen viselkedik a csapatban, hogy veszik a hasznát, ilyesmi...

Szerintem ne így állj hozzá a dologhoz, mert ez csak gondot fog okozni, ez hatványozottan igaz, ha te vagy a mesélő.
Inkább azt a megközelítést javaslom, hogy a csapatnak legyen saját koncepciója. 188. oldal
Lényegesen könnyebb így mesélni, mint amikor a mesélő erőfeszítéseinek jó része pusztán arra irányul, hogy a csapatot igyekszik egyben tartani. Pláne összemesélni, ami nem szokott szórakoztató lenni, így a legfölöslegesebb időtöltések egyike. Játékosi oldalról is könnyebb, nem kell valami délibábos izét kitalálni a karakternek, csupán illeszkedni a csapat stílusához, ami egyértelműen le van fektetve. Továbbá a mesélőnek több ideje marad az izgalmasabb dolgokra és nem kell unatkozni a rengeteg különutas rész alatt.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5201 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.06, 09:09

Oknyomozó riporter. Szerintem láttál ilyen filmet ez is hasonló, beépül nyomoz hogy meglegyen a sztori. Néha esetleg saját kézbe veszi a történetet és közbeszól.

valeriusblack

valeriusblack

    Törzs-fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 727 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.06, 07:26

ez tiszta, én is olvastam a könyvet, de miképpen viselkedik a csapatban, hogy veszik a hasznát, ilyesmi...

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6564 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.05, 21:25

értem, köszönöm, hasonló kérdésem lenne a médiákkal kapcsolatban is




Oknyomozó riporterek, összeesküvés elméletek, riportok olyan személyekkel, akik nem akarnak találkozni senkivel, "A Nagy Sztori", élő közvetítés a céges túlkapásokról, bizonyítékok gyűjtése, stb.

Mókás verzióban:

Beyond Good and Evil

Kevésbé mókásban, ez nagyjából egy média műve CP-ben (az meg egy külön kampány, mire adásba mehet valahol...)

Deus Ex: Purity First

(A francia aláírásért bocs, de nem volt kedvem sokat keresgélni. A lényeg, hogy a hang emberi nyelven van. :) )

Bulldy

valeriusblack

valeriusblack

    Törzs-fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 727 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.05, 21:04

értem, köszönöm, hasonló kérdésem lenne a médiákkal kapcsolatban is

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6564 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.05, 21:02

Közben eszembe jutott, hogy ha "akciócsoport" üzemmódban megy a parti, akkor egy alacsony Resources (Erőforrások) értékkel rendelkező Céges még beférhet. Valószínűleg csúnyán bukott valamit, vagy ott akart pozíciót, ahol nem kellett volna, így megrekedt egy szinten. Nappal céges, éjszaka pedig az egyéb képességeit kamatoztatja. Időnként azért ki hoz ezt-azt a cégtől, ami hasznos lehet az aktuális melóhoz és még a céges világban is járatos, így az ebben járatlan csapatnak hasznos "tolmácsa és kalauza" lehet a pénzvilág dzsungelében.

Bulldy

valeriusblack

valeriusblack

    Törzs-fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 727 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.05, 18:14

köszöntem

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5201 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.05, 17:30

Én a fixer fehér oldali megfelelőjét látom benne. Szervező ember aki (elvileg) a cég érdekeit nézi. Szociális karakter(nek kéen lennie). Ő az aki arra tette fel az életét h egy ségben egyre magasabra törve szerezzen pénzt és hatalmat.
In-game:összekötő ember, agytröszt. mindenképp olyan játékba jó ahol érvényesülni, tud ha mindig berúgom az ajtót típusú akció van akkor nem az ideális.
Remélem tudtam segíteni.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6564 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.05, 17:26

Pár szóban légyszo foglaljátok össze, hogyan lehet jól kijátszani egy cégest, mire, és hogyan jó, mire érdemes vigyázni, esetleg tapasztalatok.


Függ attól, hogy milyen céghez tartozik, mivel foglalkozik, milyen szinten van a céges ranglétrán, stb.

Szvsz a Cégesre nem lehet ráhúzni egy sablont, mind különböző. Egy sima, fekete akciókat végrehajtó csapatba nem is nagyon fér bele, legfeljebb njk szerepben, háttéremberként.

Ha jk, akkor célszerű köré építeni a csapatot, így ő fog diktálni, az ő céljaiért harcolnak a többiek. De még mindig ritka lesz az a szituáció, amiért a Céges "terepre megy".

Forrásnak biztos találsz valami CP könyvet róluk, de ott a Ventrue Clanbook is. ;)

Meg a való élet, nézegesd komoly cégesek, pénzemberek életrajzát, életútját.

Bulldy

valeriusblack

valeriusblack

    Törzs-fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 727 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2012.08.05, 14:20

Sziasztok, bocsi hogy ide írom, de ez áll hozzá legközelebb. Nagyon kezdő kérdés következik.

Pár szóban légyszo foglaljátok össze, hogyan lehet jól kijátszani egy cégest, mire, és hogyan jó, mire érdemes vigyázni, esetleg tapasztalatok.

evil_abrosz

evil_abrosz

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 98 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.05, 08:46

A cp rendszere valószerűen halálos, de szintén valószerűen messze nem csak a kaliber és a páncél számít benne.

A gyakori karekterhalál elkerülésének legjobb módja nem túlbecsülni a karaktereket (a játékosok és a mesélő részéről egyaránt) és kerülni a gung-ho viselkedést, harcban pedig gondolkodni. Ne vadásszon rájuk Arasaka-kommandó rögtön az elején. Ne is kössenek bele ilyenekbe (sokkal kevésbé ilyenekbe se egyelőre), hiszen még a "senki" státuszt elnyerni is kezdők.

Persze kaphatnak több pontot-pénzt az elején, viszont ez valójában nem számít. Ha a jobb skillektől és felszereléstől megmámorosodva azt lépik, hogy westernesen felsorakoznak az ivó Arasaka-torony előtt vonalban az utcán, abból nem hollywoodias lövöldözés lesz, hanem területtűz.

Sőt. Bármikor, bármilyen ellenséggel szemben lépik, amennyiben annak van legalább egy automata fegyvere és nem hülye, területtüzet fognak kapni. Vagy durvábbat.

"Ti talán nem ezt tennétek?"

Tegyük fel, hogy nincs feji csonkolásszabály. Vegyünk egy átlagos testalkatú embert (BODY 5, BTM-2), akit közvetlen közelről (point blank, max dmg) lőnek fejbe (head, x2 dmg) egy harmincnyolcassal (d6+2). Kritikus sebet kapott, vagyis az esetek 70%-ában elájul, de biztosan nem hal meg.

Ezt gondolom nem akarjuk.

Viszont azt sem akarjuk, hogy a puskával 100 méterről szerencsésen fejbelőtt PC szinte bármilyen sebzésdobásnál automatikusan megpusztuljon. Ezért a feji csonkolás ne öljön, hanem vigyen magával egy darabot emlékbe: fület, orrot, fogakat, szemet, állkapcsot, gégefőt, zárja rövidre a drótozást, okozzon -műtét nélkül órákon belül halálos- agyi vérömlenyt, maradjon kiműthetetlenül beágyazódva későbbi meglepetésért stb. Végtagon hasonlók, ne egyszerűen leessen. Törzsön Halálos sebeknél szintén játékba hozható (miért ne durranhatna szét a mája, törhetne gerince stb).

Az előző bekezdésben történt csúnya baleset után óvatosabb PC a következő alkalommal a csapat (páncélozatlan) járművében várja a tűzharc végét, ám az egyik ellen csodásan Észleli, 200 méterről ráereszt egy sorozatot és a szélvédőn keresztül eltalálja a törzsét. Mortal 2-be sebzi, tehát most 70% a halál esélye körönként (mivel ő a felcser és magát nem tudja stabilizálni - ami túl szigorú, hiszen vette már ki ember a saját vakbelét).

Ezt sem akarjuk igazán (pl mert nem igazán valószerű).

Legyen talán úgy, hogy sikeres halálmentővel nincs változás (újra dobhat), de sikertelennel nem meghal, hanem annyit ikszel, ahányszor sebesült (a példában egyet) és újra dobhat. Továbbá, hogy a tizenhatos (törzs-)halálmentővel rendelkezők se legyenek túl boldogok, minden ellátatlan sebesülés, ha nem pihentetik (a testrész max lassú, óvatos használata) körönként még egyet vérzik / roncsolódik / whatever, erőltetéskor (ugrándozás, harc) még egyet - de összesen legfeljebb az eredeti sebzéssel egyenlőt. Így egy hét pontos sebbe már bele lehet halni, de még egy sokkal súlyosabbat sem csak a kibermonszták képesek túlélni.

A stabilizálás nehézsége a sebzés helyett lehet a seb jellegétől függő (pl lövés: karc 10, hússeb 15, töréses / csúnyán vérző 20, többszörös trauma 25, robbanó 30), esetleg a páciens aktuális stun módosítójával megfejelve.

A sorozatlövés szabálya nem jó. Szerintem locsolva csak nagyon közelről lehet sok találat, géppisztollyal 35, automata puskával 90 méteren nem. A találatok száma = dobás - célszám képlet a probléma. Inkább esetleg választhatóan 10 lövedékenként +1 összesen egy találatért ("megszórom a környékét") vagy x lövedékenként -1 x lövedékenként egy találatért ("pásztázom").

Továbbá.

Az encounter-táblázat opcionális. Lebutíthatók az ellenségek. Rögtön profi megbízás helyett adhat a világ feladatot. Mondjuk egy feltörekvő utcai (nem booster) banda vezetőjét elfogják a rendőrök. Az egyik alvezér zseniális ötlete: a rendőr PC-t szeretett rokonát (az őt felnevelő nagybácsit) elrabolva megzsarolják, legyen belső ember a főnök kiszabadításakor, a hét végén. Egy másik PC -1. gyerekkori barátja- fixer, kapcsolatban áll a bandával de idegesítik és összességében rontják az üzletet. A 3. a testőre, szóló. Kezdő karakterek. A banda 30-40 fős, pisztolyokkal, sörétesekkel, pár AK-val. Megrohamozni a központjukat (lepusztult gyárépület) öngyilkosság.

De a mesélő lebutíthatja őket:
- combat sense legfeljebb egy-két hozzájuk csapódott grand piti szólónak (1-3) (kellemetlen meglepetés, vagy megvásárolható segítség, esetleg mindkettő)
- a tagok csak kicsit harcképesebbek az átlagnál: REF 5-7 Melee 2-4 Handgun 1-3 (nemigen tartanak lőgyakorlatot) Rifle 1-2 (pláne)
- egyszerre két pisztollyal lövöldözni cool (szerintük, szerintünk -3 mindkettőre)
- a vízszintes tartás is (-1)
- tartalék lőszer elvétve
- sörétesek csöve (-1) ésvagy tusa (-2) lefűrészelve
- AK-khoz nincs válltámasz (-2, sorozatlövésnél akár több)
- isznak, drogoznak
- stb

A játékosok is ügyelhetnek karaktereikre:
- a fixer a kapcsolatot kihasználva felderíthet, becsempészhet meglepetéseket, kcsit turbózott piát?
- a szólók megkörnyékezhetők egy vállalhatóbb csapathoz tartozás lehetőségével?
- kamutipp a bandának egy rosszul (aha) őrzött fegyverszállítmányról?
- határvitát generálni a szomszéd bandával?
- épület terveit megszerezni, csatornahálózaton belopózni?
- elzárhatják a vizet / okozhatnak csőtörést?
- a rendőr akadémiáról ismert haverja felderítésspecialista, netán maxtac mesterlövész?
- szárnyai alá vette egy vén róka?
- elkaphatják (letartóztattathatják!) az alvezért valahol, tovább növelve a fejetlenséget?
- szervezhetnek aggódó polgárokból segédcsapatot?

És így tovább (a környék-sandboxban).

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.02, 08:36

Hali!

Nem futkorásznak pl. a boosterek Armalite44-esekkel,mint ahogy Militech roninokkal sem,mer irreális lenne.Ilyen fegyverekkel a profik mászkálnak,


Khmm...

Hát azért egy-egy AK, vagy brenekére töltött sörétes, netán pont egy .44-es (igaz, már 30 éves) forgó csak-csak előfordul a "kisembernél" is.

Ezek meg azért még a MetalGear-t is "behorpasztják".

Charles Bronson jelleggel egy-egy vietnami veterán is előfordulhat egy M60-assal, persze M61-es patronra töltve...

Adios
KLM

kisstamas830401

kisstamas830401

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.01, 14:43

Egyetértek Morak-al a legtöbb dologban amit leírt,ez egy ilyen játék,nagyon nagyon halálos,az alapkönyv többször taglalja,hogy az elleneket hogyan kell elintézni.Pl.ők legyenek lőtávban,te nem,ők legyenek meglepve,te nem,robbantsd fel a kocsijukat,rakd tele az adatlapjukat a netben súlyos komplikációkkal,csald őket hazai pályára,mert ha szemtől szembe kiálltok,akkor jön a vadnyugat feeling,ahol ez egyik meghal,és ebbe előbb utóbb te is belecsúszol,ennyi..

Másrészről mi azért odafigyelünk a dolgokra,tehát egy rossz dobás miatt nem szoktunk megölni karikat,ha okosan fedezékből lődöz,vagy ésszel oldja meg,azért nem fogom fejlövéssel kiiktatani,mert nem etikus,még a CP-ban sem!!!!-másrészről azért a Trauma Team épp ezért van :D

Meg ugye,írta valaki előttem is,nem mindenki mesterlövész,giga Solo,és hasonló dolgok,az ellenfeleket itt is a csapatra kell méretezni,sőőőt mégjobban mint valami 600 HP-m van Fantasyben.

Nem futkorásznak pl. a boosterek Armalite44-esekkel,mint ahogy Militech roninokkal sem,mer irreális lenne.Ilyen fegyverekkel a profik mászkálnak,és ők halálosak is.,de könyörgöm,őket nem lehet csak úgy simán lenyomni,hogy dobunk,aztán nekem nagyobb a pisztolyok képességem...halott ügy.

CP-ben is lehet életutat nyomni,csak okosabban,és realisztikusabban kell gondolkodni,különben mehetsz a szervbankba,csak darabokban :D

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.06.26, 16:43

Nem ragozom tovább nem érted amiért az egészet elkezdtem. Miszerint a szerencsének más játékokhoz képest jóval nagyobb szerepe van a túlélésben. És a karakterhalál játéktól függetlenül romboló tényező a játékosok moráljára. Ennyi.


Üdv!

Sajnálom, hogy nem értjük egymást. :(

Utolsó kísérlet:

A CP-ben a harc alapelve, hogy tervezd meg előre, készítsd elő, gondold végig, stb. Ha ez nem jön össze akkor: hátrálj, bújj fedezékbe, menj minél messzebb és rendezd soraidat.

Aki utolsó életerőpontig harcol, és "csakazértis" marad amikor baj lehet, az nem random karakterhalál hanem széllel szembeni vizelés. :)

Egyébként sejtem, hogy az a "baj", hogy mennek, mendegélnek a "kalandozók" aztán egyszer csak előbukkan a random encounter és véletlen fejbelövi a dédelgetett karaktert aki meghal. Na, ez ritka, és nem tudom másként írni, mint a GM gonoszkodása.

A CP-ben van egy pár nagyon szemléletes térkép, ami alapján látni lehet, hogy nagyon aprólékosan van kidolgozva a harc. Egyszerűen nem működik a "dobáljuk a kockákat maj csak lesz valahogy" stílus. Minden dobás előtt aprólékos tervezés kell. Olyan, amire egy valódi tűzharcban nem lenne esély, ergo eleve sokkal táposabbak a legalapabb karakterek is.

Véletlen meg mindig lesz. 100%-osan elkerülni a halált nem lehet.

"A legjobb páncél a sérülés ellen, ha jó messzire vagy a harctól."

Persze ez szvsz. A karma rendszer tompít rajta, de teljesen meg nem szűnteti. Lehet már az első harcban elfogy a 3 token. :)

Tisztelettel:
Morak


U.i.: Tényleg alaposan rágd át a játékosokkal, hogy itt komoly tervezés, stratégiázás és ügyeskedés kell minden körben, és az látványosan növeli a túlélési esélyeket. :) Tapasztalatból írom, bár már nagyon rég volt amikor legutóbb CP2020-at meséltem.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5201 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.06.26, 16:26

Nem ragozom tovább nem érted amiért az egészet elkezdtem. Miszerint a szerencsének más játékokhoz képest jóval nagyobb szerepe van a túlélésben. És a karakterhalál játéktól függetlenül romboló tényező a játékosok moráljára. Ennyi.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.06.26, 15:59

Hiába írom le x-edjére h harcban hosszú sorozattal (szinte) bárkit ki lehet szedni, és egy véletlen golyó is halált okoz ez nem megy át. És harc nélküli cp elég érdekes játék.


Üdv!

Képzeld átjön. :)

Az én olvasatomban, neked nem megy át, hogy az nem tragédia ha a karakter könnyen belehal egy fejlövésbe. :D
Valahogy nekem misztikfákker ha valaki túlzásba viszi a keménykedést, olyanba köt bele akibe nem kellene, a feje szétloccsanna - tök jogosan - de valami angyali vagy isteni közbeavatkozás miatt miután lepörgött élete filmje rádöbben, hogy nem halt meg, csak maga alá hugyozott.

Úgy értem...persze ha mellémegy a golyó akkor is lehet nagyon rendesen cidrizni, hogy "úristenúristenúristen ez majdnem elvitte a k***szott fejem!", és akkor illik észbekapni, hogy nem szerencsés a nyílt utcán, megfelelő fedezék és páncél nélkül egy golyózápor közepén ÁLLNI.

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a fejlövés az halálos. Pár rendszer nem kezeli. Ez igen. ÉS mivel kezeli, illenék a játékosoknak eszerint játszani. A véletlen fejlövés annyira azért nem gyakori, hogy emiatt kelljen aggódni, a szándékosnak meg elég nagy a célszáma ahhoz, hogy ne jöjjön össze mindenkinek.

Tisztelettel:
Morak


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]