Ugrás tartalomhoz


A cyberpunk feeling


  • Válasz írásához lépj be
442 hozzászólás érkezett eddig

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.26, 14:25

Mi a kettő közt szoktuk, 1x 7-es 2x 6-os a több 5 vagy kisebb. A pénzt meg a kereseti tábla alapján. Ha kijön a szólónak a két hónapnyi pénz akkor már jól ki lehetett hozni cyberwareből egy jobb géppisztollyal. Persze olyan is volt amikor süketen 0 eb-vel mászkálunk NC-ben és az egyik karakter a s*ggét árulta az utcán 100 eb-ért. Nem a legkedvesebb élményem.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2624 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.26, 14:13

Asszem, ez főleg erőszint kérdése. Mint mondtam, nálunk inkább a 2 véglet jelent meg. Teljesen kezdő korunkban senki nem mondta, miért is nem lehet kezdő szólónak vagy bárkinek felvenni 10-es Erőt, (Body? nem emléxem már), Harci Érzéket, Reflexet, hozzá reflexturbó, bőrszövés, MetalGear és az eredmény nagyon is hollywoodi látványvilág a '80-as évekből - Sly, Svarci vagy a Terminátor megy előre, lába nyomán töltényhüvely hegyekben és eldobható szerencsétlenek (rendőrök, katonák, boosterek, civilek) hűvös halomba lőve.

Másik az utcai gyülevészek szintje max. 5-ös különleges tulajdonsággal és minimál kezdőpénzzel. Kiberver alig (nem volt rá pénz), úgyhogy itt már az is nagy szám, ha valakinek akad 1 közepes pisztolya. Ezzel a játékosok tisztában is voltak és ennek megfelelően játszottak, lövöldözés nem volt sűrűn, vagy ha mégis, akkor menekültek vagy csak a náluk is bénábbakkal erősködtek (nyugdíjas néni, csöves, guberáló - lehet, hogy nem túl heroikus, de viccesnek elég vicces).

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.26, 14:12

Ez nem tápolás hanem a játékélmény szintjének változtatása. Persze van egy rakat non-comat lehetőség is de cp-ben ott van A HARC ahol semmi más nem számít. Hiába írom le x-edjére h harcban hosszú sorozattal (szinte) bárkit ki lehet szedni, és egy véletlen golyó is halált okoz ez nem megy át. És harc nélküli cp elég érdekes játék.
A karma rendszer (főleg h nem tudod mennyi van) jó ötlet ez kellett. Arra pár alkalomra meg fogja tenni.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.26, 13:54

Nem mellesleg ha direkt felrúgod a világ szabályait, hogy minél előbb, minél tápabbnak érezzék magukat, akkor kár csodálkozni, hogy nyavalyognak amiatt, hogy tüske ment a körmük alá.


Ezt most mire érted?



Üdv!

Arra értem, hogy ha a hirtelen karakterhalált ki akarod venni belőle - ami szerves része a játéknak, azért van benne, hogy ne mindent fegyverrel akarjanak megoldani a karakterek, hanem gondolkozzanak is - akkor azzal felrúgod a világ szabályait.

Értem én, hogy kötődni akarnak a karakterükhöz. De akkor miért akarnak minden egyes problémát fegyverrel megoldani? Másként kérdem. Miért dobod őket olyan szituba amit csak fegyverrel lehet megoldani? Vagy miért van a kettő kombinációja?
A Karma/Szerencse rendszerrel lehet tompítani rajta...de erről eszembe jut egy vicces sztori.

A kalandomban eljutott a csapat arra a pontra, hogy a négy főből (két solo, egy assassin meg egy rocker ha jól emlékszem) az egyik lesérült annyira, hogy egyetlen sebpont választotta el a haláltól. Elmondtam neki, hogy ha nem is lóg a bele, de ereje alig, ezer sebből vérzik, mindene fáj, stb. Reakció: lemegy a földalatti bunkerba, ahol TUDJÁK, hogy egy harci kiborg és pár ZSOLDOS várja őket. Meghalt, és napokig hisztizett, hogy mi az már, hogy meghalt a karaktere?!

Esetleg bennem lehet a hiba, de úgy érzem a Te játékosaid is ilyesmi cipőben járnak. :)

Tisztelettel:
Morak

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.26, 10:10

Hali!

A páncél és a kaliber már csak a nagyon végső része a dolognak.

Nézd úgy, hogy először az érzékelés-lopakodás ellenpróbák mennek le, aztán a kezdeményezés és csak végül a golyóváltás (és a sebzés). Ekkor máris több dobáson múlik a karakter élete.

Ne félj durva módosítókat használni - a csatornákból előgomolygó gőz meg a villogó (ám a retektől homályos) neonfények éjszakája a legjobb kiberszemet is próbára teszi.

Ami a "karmát" illeti: próbáld ki a gyorsabban frissülő Szerencsével, méghozzá úgy, hogy akár az ellenséges támadó dobásból is le lehessen vonni vagy a találat helyét megváltoztatni vele.

Adios
KLM

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.26, 08:55

Márpedig fhanciorszáhban lehet bort kapni a mekiben. Új rendszerre ezért nem fogunk átállni az fix. Pár alkalmas játékról lenne szó, ez a karma dolog nagyon jó ötlet megoldja a problémát rövid távon. Arra a pár alkalomra amíg elökörködünk vele meg fog felelni.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.26, 08:48

CP2020-ban a véletlenszerű karakterhalál rendszertechnikai elemek oka (dupla sebzés fejre, véletlenszerű találati hely, sebzésszintek).

Ez a mocskos jövő játéka, ahol az élet fabatkát sem ér. Ha nem veszi be a játékosok gyomra, akkor másik játékot kell választani.

A leírásod alapján a játékosok nem CP2020-at akarnak játszani, hanem valami közeli jövőben játszódó hollywoodi lövöldözőst, amiben moziszerű akciókat lehet nyomni. A CP2020 kétség kívül nem ez, hanem inkább a 80-as évek nyomozós rendőrfilmjei, ahol a nyomozásé, a korrupcióé a főszerep, nem pedig a fegyvereké. Ha elő kerül egy lőfegyver, akkor ott valaki meg fog halni. Akár főszereplő, akár nem.

Moziszerűbb játék érdekében javaslom a Savage Worlds rendszert, ami gyors, pörgős, nem annyira halálos, mint a CP2020 (de nem is lehet büntetlenül kiállni a golyózáporba). Ha akartok cyberware-t, akkor dolgozni kell kicsit a rendszeren, de mozis-lövöldözős mókát anélkül is lehet játszani. Ha angolul nem is tudnak a játékostársaid, akkor sincs nagy gond, mert nem olyan bonyolult a rendszer, hogy ne lehetne 15 perc magyarázat után belevágni és kb 2-3 óra intenzív játék után már menni fog nekik.

Tényleg nem csesztetni akarlak, csak úgy tűnik, hogy ebben az ügyben betértetek a McDonald's-ba pörköltet enni. :)

Bulldy

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.26, 06:41

Megsúgom: egyik sem a szívem csücske. De amíg az AC egy szabályrendszeri elem, addig a karakterhalál játéktól függetlenül jóval komolyabb kihatással van a játékosokra.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.25, 22:04

Szvsz CP2020-ban a halálosságon fennakadni olyan, mint D&D-ben az AC működésén. Mindkettő szerves része a rendszernek, ha ennyire nem tetszik, akkor valami mást kell választani.

Bulldy

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.25, 12:49

Ez egy jó ötlet kösz.
Anno volt nálunk is karma, most ugrik be. Igaz úgy mint egy skill minden játékülés után kapott egyet a játékos a és a tizedik után volt 1-es. És azt lehetett ilyenképp felhasználni.

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.25, 12:42

A gond a (túl)könnyű karakterhalál. Igazából ez elég visszatartó tényező. A játékosok nem szeretik ha elhullik a karakterük.

Akkor adj minden karakternek a játék előtt 1-2-3 karma zsetont, amit ha bedobnak, akkor halál helyett valami vicces maradandó sérüléssel megússzák. Ha meg nem akarod, hogy előjöjjön a "a puszta mellkasommal belefeszítek a légvédelmi géppuska sorozatába, vagy leugrom a századik emeletről, mert még van karmám" jellegű manírok, akkor ne mondd meg a játékosoknak, hogy mennyit zsetont kapott a karaktere.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.25, 10:23

Ne értsetek félre nem azzal van bajom h kvázi realisztikus. A gond a (túl)könnyű karakterhalál. Igazából ez elég visszatartó tényező. A játékosok nem szeretik ha elhullik a karakterük. Szeretnek kötődni hozzájuk. Többször felmerült előzetesen a játék és van akinek ez visszatartó tényező.

Másrészt egy utcai gengszter nálam kicsit jobb lenne ennél, legalább 3-4 ponttal összesítve. Nameg ha

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.25, 10:09

És egy egyszerű random encounter szintű lövöldözés is könnyen végződhet halállal. Nincs kitérés, semmi védekező jártasság csak abban lehet bízni h a másik nem céloz fejere és/vagy elhibázza a dobást.


Auer, amennyire én tudom, a CP2020 szabályait úgy rakták össze, hogy tükrözze napjaink lövöldözési statisztikáit, tehát egy átlag bandatag (Ügyesség 5, Pisztolyok 1 - mert legtöbbször csak pózol a fegyverrel, a lövéstechnikája pedig a 'gangsta' filmekből származik és még azt sem tudja, hogy miért nem célravezető oldalra fordított fegyverrel tüzelni, a speciális képessége sem a Combat Sense hanem a Family, hogy minél több tesót hívhasson) 10-es célszámra sem lő biztosan, 15-öst meg csak nagy mákkal talál el. Viszont ha talál, akkor jó eséllyel minimum kórház a vége.

Ehhez képest ne csodálkozzunk, ha egy jó képességű, jól képzett és gyakorlott hivatásos (ügyesség 7, pisztolyok 7) könnyen fejbelő valakit néhány (10-) méterről.

Gondolom azt sem kell ecsetelni, hogy mennyire reális a világban egy 17 éves istenadta tehetség kiválló képzéssel, jelentős harctéri tapasztalattal (ügyesség 10, pisztolyok 10, Combat Sense 10). Ok, a rendszer engedi, de azért, mert a mesélő tudja, hogy milyen kampányt szeretne és mit enged be. (Mondjuk egy Al Simmons és barátai afrikában kirándulnak... mesébe.)

Szóval nem árt tisztázni a csapattal, hogy mire lehet számítani, beleértve a hirtelen halált is. Ha ez nem tetszik, akkor kereni kell egy "engedékenyebb" rendszert és abban játszani CP díszletek között.

Bulldy

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.25, 09:16

Ez teljesen más banda mint a WH. Mármint amin az előzetes tapasztalatok alapulnak, de a wh-s játszana cp-t.
Ettől függetlenül egy szóló mi a francért ne hosszú sorozattal lőné szét a másik felet (és fordítva) ha ez a leghatékonyabb. Két dolog számít a kaliber és páncél. Mondtam már wh-ban de cp-re hatványozottabban igaz.
Lehet mesélni kevésbé véres modulokat is, de a harc jelentős részét képezi az egész világnak, és ott minden más huszadrangú ha egyszer az ellenfél 18ra kezdeményez te meg 8ra. Ez itt a probléma.
És egy egyszerű random encounter szintű lövöldözés is könnyen végződhet halállal. Nincs kitérés, semmi védekező jártasság csak abban lehet bízni h a másik nem céloz fejere és/vagy elhibázza a dobást.


Nem mellesleg ha direkt felrúgod a világ szabályait, hogy minél előbb, minél tápabbnak érezzék magukat, akkor kár csodálkozni, hogy nyavalyognak amiatt, hogy tüske ment a körmük alá.


Ezt most mire érted?

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.25, 09:00

Üdv!

Auer: Ugyanabban látom a problémádat, mint a W40k-ban. A csapatod semmi mást nem akar, mint Terminátor lenni...látványosan, kevés kockadobásból akarnak lemészárolni tucatnyi ellenséget, sokszoros túlerőt, miközben badass páncélokban masíroznak keresztül a golyózáporon. :punny:

Talán ha megpróbálnád kicsit powergaming helyett szerepjátékra tanítani őket, nem lenne ilyen sok bajuk. :)

Nem mellesleg ha direkt felrúgod a világ szabályait, hogy minél előbb, minél tápabbnak érezzék magukat, akkor kár csodálkozni, hogy nyavalyognak amiatt, hogy tüske ment a körmük alá. :sherlock:

Tisztelettel:
Morak

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.23, 22:50

Szvsz a CP2020 nagyon oldschool!

(OFF)Szerintem is - csak próbáltam árnyaltan fogalmazni, hogy kisebb legyen a felzúdulás.(/OFF)


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.23, 21:56

Azaz ilyen szempontból kissé hasonlít az oldschool-ra: ha a játékosok az előzetes gondolkodás helyett a kockákra bízzák a karaktereik életét, akkor az az ő döntésük - de akkor ne csodálkozzanak, ha igazolódik a mondás, miszerint "a jövő eldobható... és te is"


Szvsz a CP2020 nagyon oldschool! És valóban, nem arra találták ki, hogy gondatlan lőfegyver-párbajokat és kung-fu csatákat lehessen benne nyomni. Ha kenyértörésre kerül a sor, akkor valakinek valami nagyon fájni és csúnyán vérezni fog.

Bulldy

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.23, 21:28

Amúgy emlékeim szerint a Cp alapkönyv hosszasan és vehemensen taglalja, hogy miért nagyon rossz ötlet úgy harcba keverednie a játékos karaktereknek, hogy az részükről nem meglepetésből leadott (és nem bekapott!) lövésekből, illetve azzal egyenértékű akciókból áll. Azaz ilyen szempontból kissé hasonlít az oldschool-ra: ha a játékosok az előzetes gondolkodás helyett a kockákra bízzák a karaktereik életét, akkor az az ő döntésük - de akkor ne csodálkozzanak, ha igazolódik a mondás, miszerint "a jövő eldobható... és te is"

kisstamas830401

kisstamas830401

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.23, 18:36

Beleolvastam a fórumaba,és mi is küzdöttünk ezzel a problémakörrel,amit mi úgy oldottunk meg hogy reálisabban játszunk,mint a legtöbb RPG-s.Tehát igenis mindennek következménye van,nem lehet metalgear-ben,automata fegyverekkel még a B zónában sem futkosni mert hamar lekapcsolnak,és általában pont nem a lövöldözés része a lényeg a játékban,hanem a futurizmus,a sötét jövő felfogás,és általában a karakterekre nem lőnek fejre,mert minden percben karikat gyártanánk,hozzáteszem amit itt írtok,nincsenek is ilyen 10+6 os puskák kombók...Nekünk a karijaink 57 pontból vannak felépítve,pontosan ezért,mer tegy időben nem is CP2020-at játszottunk,hanem olyan Maximum metal-t,amitő még Mike Pondsmith is berosált volna,szal a lényeg nálunk,amíg jól játsza és értelmesen valaki a kariját,addig nem fog belehalni egy eltévedt golyóba(ha mégis akkor meg jöhet a Trauma Team ) :D

kisstamas830401

kisstamas830401

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2012.06.23, 18:16

Oké,köszi addig is!!


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]