Ugrás tartalomhoz


Fotó

Helvéczia - általános


  • Válasz írásához lépj be
438 hozzászólás érkezett eddig

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.14, 12:26

A korábban emlegetett találkozón végül nem jött össze elég ember, így a mesém elmaradt.

 

Viszont a "tesztjáték" folytatódott, s vasárnap túlestünk A hegyek titkai második felvonásán. Bár Milagros ezúttal sem került meg (majd a következő alkalommal, ugyanis most már forró nyomon van a csapat), azonban sikerült a háttérben munkálkodó "Gonoszt" elkapni (noha tervének végrehajtásában megakadályozni már nem) és megszabadítani Salugart a "rémeitől"...

 

Nem hiszem, hogy lesz játékbeszámoló, igazából a modult szeretném megírni olyan formában, hogy bárki felhasználhassa, szóval abba fektetem majd az energiáim... De talán utólag egy összefoglalószerűséget csinálok majd. Azonban még van legalább egy fél alkalom a kalandban, azt le kell előbb játszani. :)


  • elGabor, Ratface és Garaboncias kedveli ezt.

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.16, 21:01

 Szerintem egyébként nem Alatriste az igazi sztár a könyvben, hanem Don Francisco, a sánta, pápaszemes költő, aki azért oda tud csapni ha kell. (Francisco de Quevedo)

 

Mindig a valós személyek a legérdekesebbek, még fikcionalizálva is. Nem véletlenül választottam tőle jelmondatot a kalandhoz, de valszeg ez lesz az egész kampányfüzeté is: „¡No queda sino batirnos!” ami az angol fordítás alapján kb. a "Nincs választásunk, csak a harc!" jelentéssel bír. 

 

Egyébként Don Fransisco neve a kalandban is elhangzott, bár végül Jacques-Como egy Lope de Vega szonettet dalolt el a szépséges czigánylánynak, Lolának.


  • Ratface kedvelte ezt

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4130 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.16, 18:21

Filmajánló rovatunk: Alatriste kapitány kalandjai 

 

(Állítólag van olyan jó, mint a könyv, lehet, nem olvastam.)

 

A film jó, de nekem nem volt egyértelmű, hogy aki nem olvasta, az mennyit ért meg belőle. Több regény cselekménye van összefoglalva, így nincs elég játékidő mindenre. Ettől függetlenül szerintem menő, a korabeli Spanyolország elég jól átjön, a harci jelenetek pedig zseniálisak.

 

 

 

REgény:

 

Pérez-Reverte elég termékeny író, nagyjából évente ír egy könyvet. Ennek megfelelően a színvonal elég ingadozó... Amiket olvastam tőle azok nagyjából egyenlő arányban kerültek a menő és a szemét kupacba.

Az Alatriste alapvetően mondjuk pont tetszett (még a rosszabb Alatriste-könyvek is elég jók voltak), főképp az, ahogy bemutatja az elvileg legyőzhetetlen, de mégis rengeteg belső problémával küszködő Spanyolországot. Maguk a könyvek inkább lazák, nem túl bonyolult cselekményűek, leginkább a karakterek viszik el a hátukon. (ez mondjuk több másik regényében is így van) Szerintem egyébként nem Alatriste az igazi sztár a könyvben, hanem Don Francisco, a sánta, pápaszemes költő, aki azért oda tud csapni ha kell. (Francisco de Quevedo)

Van egy csomó dolog, amiben hasonló Dumas regényeihez (állandó pénztelenség miatt elvállat munkák, államügyek, nőügyek), de alapvetően sötétebb. Van a könyvben egy jelenet, mikor Alatriste - pénzért - párbajt provokál egy piperkőccel, az kínjában elfogadja, és kábé az első szúrással megöli, majd hátrahagyja. Simán.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.16, 10:37

A filmet réges-rég láttam, csak az maradt meg, hogy nagyon-nagyon hangulatos és szép. Addig nem tervezem újranézni, míg nem olvastam el az összes Alatriste-regényt, mert elvileg többet is feldolgoz (megvettem az első kettőt bookdepón angolul, az elsőt hamar elolvastam, most a második jön majd, ha lesz időm szabadidős olvasgatásra). De azért néha megnézem egy-egy jelenetét, például ezt a harcjelenetet:

 

 

 

Az esős madridi tél... :D Ilyen szomorú idő volt tegnap is Acueronában.
Amúgy már az első regényből is sok ötletet merítettem, bár ez egyelőre nem jött elő, majd a későbbiekben, biztos a következő regények is nagyban gazdagítják majd a kampányt.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1948 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.15, 22:58

Filmajánló rovatunk: Alatriste kapitány kalandjai 

 

(Állítólag van olyan jó, mint a könyv, lehet, nem olvastam.)

 



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.15, 20:29

Ezen a szép őszi napon megejtettük az első Katalónia játékot, egyben A hegyek titkai modul tesztét is (igaz, nem sikerült a végére érni, az majd a következő alkalomra marad). A játék számomra kifejezetten szórakoztató volt, én legalábbis imádom elhallgatni a karakterek egymás közti interakcióit, játékos csipkelődéseiket, amelyek egy részét szerencsére sikerült lejegyeznem a jövőbeni játékbeszámoló számára.

 

Addig is álljon itt a hősök névsora, kik részt vettek a kalandban:

 

Don Álvar Diaz Garcia Vega de Valencia y Vivar, nemes andalúz fegyvermester
Angelu Esparza, baszk bajnok

Ignatio Sanchez, andalúz vagabund

Jaques-Como Sangcaval, occitán vagabund 

Don José Emilio Belmonte de Galvez y Riviera, nemes andalúz deák

Tuco de Caliban, kasztíliai lövész

 

Egy kis hangulatmorzsa:

 

Angelu hitetlenkedik, mikor a többiek valami ördögi befolyást sejtenek a háttérben.

Don José: "Úgy gondolja, hogy az Ördög nem jár-kel a világban?"

Angelu: "Én nem találkoztam még vele. Szerintem nem jön a Pokolból fel, legalábbis Baszkföldre biztosan nem."

Don José: "Nyilvánvalóan elképzelhető, hogy Baszkföldre még az Ördög se megy el."

 

Egy másik:

 

Don José vesz egy meleg katalán köpenyt, mert számára nem túl kellemes ez a késő októberi esős idő: "Borzasztó ez a Katalán tél."

Jaques-Como: "Tél? Izzadok, alig bírom magamon tartani a bőrzekémet ebben az enyhe időben..."

 

 

Egyelőre nem túl valószínű, hogy a Szférák Vándorain is lemesélésre kerül a modul, mivel nem jelentkeztek rá elegen az induláshoz, de a későbbiekben talán modul formájában a közösséghez is eljut a kaland. :)

 


Módosította Narmor: 2017.10.15, 20:30

  • Ratface, Orastes és Garaboncias kedveli ezt.

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.28, 13:43

Október 22-én a Szférák Vándorai szerepjátékos találkozón Katalóniát mesélek homok hegyek titkai címmel. Ha valakit érdekel, a következő linken megtalálja a részleteket.

 

A mesém hangulatkeltője:

 

 

A hegyek titkai

„¡No queda sino batirnos!” –

 Don Francisco de Quevedo

 

Elfojtott érzelmek! Összetört szívek! Sötét vágyak! Oly sok mindenről hallgatnak Katalónia kéklő hegyei. Ki bírhatná szóra e néma monstrumokat?

 

Pablo, az acueronai Aranysárkány (Dragón de Oro) fogadó gazdája, akit mindenki csak Pultos Pablóként ismer, soha nem volt még ilyen levert – még akkor sem, mikor Kotrijk mellett a francziák ellőtték a lábát. Hőn szeretett fiatal felesége, Milagros majd’ egy hete nem adott életjelet magáról. Miután a fiatalasszony földije, egy gyanúsan jóképű fiatalember, feltűnt Acueronában, s állítólagos rossz híreket hozott szülővároskájukból, Milagros csapot s papot hagyva (pusztán egy röpke ígérettel, hogy amint odaért, levelet küld), elindult a hegyekbe. Az idő telik, s az ígért levél még nem érkezett meg. Pultos Pablót pedig szörnyű kételyek gyötrik: felesége vajon bajba jutott vagy elszökött a legénnyel?

 

Titeket, kik egy ideje már amúgy is hitelre fogyasztotok nála, kér fel, hogy derítsétek ki, mi történt Milagrosszal, s ha lehet, hozzátok őt épségben haza. Jutalmatok nem marad el, minden tartozásotok elfelejti s kedvetekre ehettek-ihattok az Aranysárkányban egy álló hónapig.

 

De vajon ti, kik az útra vállalkoztatok, sejtitek milyen sötét rettenet lappang a néma csúcsok árnyai közt? Mi az, amiről oly mélyen hallgatnak a hegyek?

 

 

Rendszer: Helvéczia szerepjáték a készülő Katalónia kiegészítővel

 

Karakterek: Lesznek előgenerált 2. szintű karakterek, de előzetes egyeztetés alapján saját karakter is alkotható.

 

 

Pieter-Boddingh-van-Laer-%E2%80%9CSelf-p


  • Orastes és Garaboncias kedveli ezt.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4071 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 22:13

Nem teljesen véletlen, mert a proto-Helvéczia (még ötletszinten) egy Averoigne-stílusú Kard és Mágia-kampány lett volna egy-két háziszabállyal (plusz harcikutyás, Grimm testvéres beütésekkel). Ekkor fogtam egy kettébe hajtott A4-es lapot, és elkezdtem írni az ötleteket, hogy miben lenne más a kampány, és mire a négy kis oldal megtelt, nagyjából el is készült a különálló rendszer váza. :)

 

Ez a sötétebb tónus egyébként érdekes, mert a kiadó ezzel a motívummal kínálja a könyvet, de nekem az Averoigne-sztorik mindig groteszkül humorosnak tűntek. Nem elsősorban a bennük történtek miatt, hanem azért, ahogy Smith a maga távolságtartó, irónikus stílusában elénk tárja őket. A Hyperborea-ciklusban (Sarki regék) még erősebb ez a hatás; főleg amikor a Mítosz alakjai szembekerülnek az emberi kisszerűség megnyilvánulásaival (vagy egyenesen maguk jelenítik meg azokat). Kár, hogy ezzel - mármint hogy ezek végsősoron humoros történetek, amelyeket az író nem vett halálosan komolyan - a magyar fantasy kiadásnak még a legjobbjai sem tudnak mit kezdeni.


Módosította elGabor: 2017.09.24, 22:21


Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 21:52

Ha már ihletforrás a téma, akkor a Clark Ashton Smith-féle "Gonosz mesék" novelláskötetet is ajánlom -- a teljes novellák, és a szinopszisok között is vannak jóféle kalandötletek. A Helvécziához azért is passzolhat, mert a bonyodalom és a cselekmény általában egyszerű, és gyorsan le is zajlik, ami a rövid, epizódszerű sztorikhoz jól passzol. A történetek egy képzeletbeli, középkori francia tartományban, Averignonban játszódnak (a kötetben még térkép is van róla), a helyszínek viszont sokszor mesések, és ezt CAS nagyon plasztikus leírásai, ékesszólású prózája is támogatja, nagyon jól megelevenednek olvasás közben. A könyv ugyan a kissé sötétebb tónust képviseli, viszont közel nincs olyan szadista, földhözragadt és mocskos, mint a Renier-féle Exorcista - annál jóval kalandosabb.

Ez az.


  • Ratface kedvelte ezt

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.22, 21:22

Ma fejeztem be Reniertől Az Exorcistát, amely bőven darkosabb a Helvéczia alaphangulatánál, meg régebben is játszódik, azonban van pár ötlet, amit nyúlni fogok belőle. De alapvetően nem ezért írtam, hanem mert belekezdtem a következő listámon lévő könyvbe, ami már most telitalálatnak tűnik a Helvécziához. Ez Anatole Farance A Lúdláb királynő / Nyársforgató Jakab meséi című könyveMár most bátran ajánlom mindenkinek, pedig még csak pár fejezetet olvastam. (A kiadó boltjában - a Gellért térnél, Budán - meglehetősen kedvezményes áron, 800 magyar forintokért beszerezhető.)

 

További ihlető percekért pedig álljon itt az Alain Delon főszereplésével készült Zorro, mert biz Katalónia ebből is táplálkozik:

 

 

Amúgy a Katalónia projekt jól halad, elkészült a játékosi füzet is, amit már egy hete nézegethetnek jövőbeli játékosaim, két csapat van kilátásban, az egyikben már a karakterek is körvonalazódnak. :)


  • Ratface kedvelte ezt

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 17:33

KLM, ha én szívatni akarom a karaktereket, akkor a térkép és a terep alkalmas erre, de azért vannak izgalmasabb módszerek is.

 

Az "átszegdelt" terep miért lenne szivatás? Ha lovasság üldöz és gyalog vagy, egyenesen áldás.



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 398 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 17:09

KLM, a hexás térképesdinek az a lényege, hogy a hexa területének nagysága fix (tehát a hexa szélei közötti távolság a lényeg), és az áthaladási sebesség változik (pl. terepviszonyoktól függően).



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5937 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 17:01

KLM, ha én szívatni akarom a karaktereket, akkor a térkép és a terep alkalmas erre, de azért vannak izgalmasabb módszerek is.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 16:51

 

MErt egy hexa lehet 10 km, de mivel Orastes is hiányolja a szintvonalakat, lehet, hogy ami légvonalban 10 km, az gyalog 50 (fel, le, körbe, majd gázlót-hidat-kompot keresni...)

 

Poénnak szántam, mivel néha szoktunk vicczelni azzal, hogy mikor a Szürkecsuklyások hiperrészletes térképei megjelentek, hogy kéne pollentérkép, meg Ynev gombahatározója, stb. Nem, épp elég, ha tudom, hogy a hex időjárása pl. "magashegyi" az nekem elég.

 

 

Az alpesi legelő és a három-négy kanyon szabdalta hex is magashegyi, de az egyikben 10 km tényleg 10 km, a másikban meg akár 50 is lehet gyalog egy 10 km-es légvonalbeli táv.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5937 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 16:32

MErt egy hexa lehet 10 km, de mivel Orastes is hiányolja a szintvonalakat, lehet, hogy ami légvonalban 10 km, az gyalog 50 (fel, le, körbe, majd gázlót-hidat-kompot keresni...)

 

Poénnak szántam, mivel néha szoktunk vicczelni azzal, hogy mikor a Szürkecsuklyások hiperrészletes térképei megjelentek, hogy kéne pollentérkép, meg Ynev gombahatározója, stb. Nem, épp elég, ha tudom, hogy a hex időjárása pl. "magashegyi" az nekem elég.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 16:22

 

Hextérkép IN-ben Helvécziában sztem egyszerűen hülyén néz ki, őrült enciklopédisták ide vagy oda, de még mesélőként is kibírtam nélküle (fogtam egy tollat, felrajzoltam a térképet egy üres lapra, mint az állatok, sarkába a léptéket ("10 mérföld"), ennek alapján el lehetett dönteni, odaérnek-e 1-2-3 nap alatt valahova, ennél bonyolultabb kérdések nemigen merültek fel).

 

Emellé még behúzhatod a főbb utakat és ráírod - mint a rómaiak - hogy az adott út hány nap/óra. 

 

MErt egy hexa lehet 10 km, de mivel Orastes is hiányolja a szintvonalakat, lehet, hogy ami légvonalban 10 km, az gyalog 50 (fel, le, körbe, majd gázlót-hidat-kompot keresni...)

 

SOkadjára: ne menjünk át az általános mesélői topicba? 

 

 

Még egyelőre van köze a Helvécziához, szóval nem szükséges átmenni, szerintem.

 

Ha megnézitek, a térképemen egyszerre jelöltem a lényeges növénytakarót és szintkülönbségeket (dombság, hegység stb.) Szóval a Helvéczia kapcsolódó táblázatának segítségével gyermekjáték utazást tervezni - akár a vadonban is, nemcsak az utakon. (Az, hogy most egy domb 200 vagy 500 méter magas, érdektelen...)

 

Ha a játékosok kapnak egy efféle színes-szagos térképet, sokkal boldogabbak, mintha csak gyorsan felskiccelek előttük valamit - szerintem legalábbis. Plusz nekem mindenképp szükségem lesz egy hextérképre, szóval akkor már miért ne kaphatnának a játékosok egy lebutítottat? 

 

Amúgy ez egy alternatív világ, ahol mindenféle mesés dolog megtörténhet, miért az veri ki a biztosítékot nálatok, hogy hextérképeket használnak tájékozódásra? Minden technikai feltétel adott a hextérképek készítéséhez és sokszorosításához is (sőt, nyomdászati szempontból a hextérkép kifejezetten praktikus és könnyen elkészíthető).



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 398 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 15:53

Az sem mindegy, hogy mi a világtérkép: pl. a Helvécziában találhatót használod, esetleg egy korabeli Európa-térkép (vagy más, kidolgozott világok esetén Forgotten Realms, Westeros, Ynev, akármi) a kiindulási pont, vagy abszolút saját szettinget kell felépítened a nulláról.

 

Utóbbi esetén hiába nagyobb a szabadság, egyúttal nehezebb is a dolog, de valóban érdemes mikroszettingtől a makroszetting felé fokozatosan közelíteni. Elég, ha mindig a karakterek aktuális tartózkodási helyéhez képest minden irányba (most hexákban elgondolva) olyan 2-3 játékalkalomnyi helyszín legyen kidolgozva - ez legelsőre nagyobb munka, menet közben már könnyebb lesz. S hogy egy játékalkalomba mennyi fér bele egy partinak, az személyfüggő, ezt nem árt, ha a mesélő előre tudja (tök ismeretlen partinak én nem biztos, hogy elkezdenék részletes szettinget kidolgozni).

 

Az már ízlés kérdése, hogy ki mennyire szeretné ezt kockadobások által meghatározni, és ki szereti inkább felépíteni a terepet. Én a kockára általában eseményeket szoktam bízni, nem helyszíneket, de legutóbb én is random dungeon-részeket dobálgattam ki. NJK-k esetében meg inkább a dramaturgiára hagyatkozom: amikor érzem, hogy na, most jól jönne ide X vagy Y, akkor mesélem be (hacsak nincsenek helyszínhez vagy eseményhez kötve, de az másik eset).


Módosította Garaboncias: 2017.09.07, 15:55


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 15:46

Hextérkép IN-ben Helvécziában sztem egyszerűen hülyén néz ki, őrült enciklopédisták ide vagy oda, de még mesélőként is kibírtam nélküle (fogtam egy tollat, felrajzoltam a térképet egy üres lapra, mint az állatok, sarkába a léptéket ("10 mérföld"), ennek alapján el lehetett dönteni, odaérnek-e 1-2-3 nap alatt valahova, ennél bonyolultabb kérdések nemigen merültek fel).

 

Emellé még behúzhatod a főbb utakat és ráírod - mint a rómaiak - hogy az adott út hány nap/óra. 

 

MErt egy hexa lehet 10 km, de mivel Orastes is hiányolja a szintvonalakat, lehet, hogy ami légvonalban 10 km, az gyalog 50 (fel, le, körbe, majd gázlót-hidat-kompot keresni...)

 

SOkadjára: ne menjünk át az általános mesélői topicba? 


Módosította KLM: 2017.09.07, 15:47


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1948 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 15:43

Hextérkép IN-ben Helvécziában sztem egyszerűen hülyén néz ki, őrült enciklopédisták ide vagy oda, de még mesélőként is kibírtam nélküle (fogtam egy tollat, felrajzoltam a térképet egy üres lapra, mint az állatok, sarkába a léptéket ("10 mérföld"), ennek alapján el lehetett dönteni, odaérnek-e 1-2-3 nap alatt valahova, ennél bonyolultabb kérdések nemigen merültek fel).



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5937 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 12:49

@elGábor

Jajj... :pislog:

 

(Csak azért idéztem, hogy legyen mihez kötni időben.)

 

A Helvéczia korában viszonylag bonyolult mechanikus szerkezetek vannak leírva, nem hiszem hogy egy hexarácsos térkép meghaladná bárki képességeit, főleg hogy van nyomdagép is. :hogymi:

 

Ezen felül egyébként is remek, mivel a mesélő kezében meg vannak rajta a következők:

-tereptípusok (hegy, mocsár, erdős, város, etc) ami megmondja hogy milyen távot lehet megtenni

-találkozási esélyek, amik sűrűbbek is lehetnek, ha valaki (pl egy rablóbanda) állandóan ott van.

-esetleges épületek vagy rejtélyes helyszínek, amik nincsenek felderítve

 

Minden adott egy jó kalandhoz, még akár egy csatát is lehet részletesen előkészíteni, vagy üldözést, kommandózást, mivel minden megvan.

(Igen, haragszom elGáborra, mivel a szintvonalakat, az átlagos csapadékmennyiséget és a pollenkoncentrációt lehagyta a térképekről. :nono: )

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]