Ugrás tartalomhoz


Fotó

Helvéczia - általános


  • Válasz írásához lépj be
437 hozzászólás érkezett eddig

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 10:46

@Térkép (menjünk át az általános mesélői fórumba, mert Helvéczia ügyben kevéssé vagyok érintett)
Arról nem is szólva, hogy a játékosok "korhű" térképét aligha hexákkal rajzolja a "geográfus czéh mestere".
Ami a romokat illeti - a térképre felkerülő romokat alighanem rég átnézték már a parti előtt mások.

 

Történelmi kitekintés: a skót koronaékszerek az 1707-es Egyesülési Törvény után több mint 100 évre elvesztek. Konkrétan senki nem tudta hol vannak. Tudjátok, milyen pokolian rafinált, elképzelhetetlenül obskurus helyen rejtőztek? Az edinburgh-i várban egy lelakatolt ládában.

 

Ha ezt a valódi történelemben 100 éven keresztül nem találták meg, akkor az sem hihetetlen, hogy az erdők mélyén álló romokat se háborgassák évszázadokon át - pláne egy olyan világban, ahol ténylegesen léteznek ilyen helyeken szörnyek, boszorkányok, ördögök, stb..


  • Narmor kedvelte ezt

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10672 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 10:43

- nem szeretek középkorias keretek közt életszerű, 5-10000 fős városokban játszani. Ha városi kampány van, akkor az legyen részleteiben megismerhetetlen nagyváros.
 

 

Aláírom. Nyíregyháza 100 ezres, de még itt is - főleg a szüleim generációja - vagy ismer mindenki-mindenkit, de legfeljebb 5 mondattal találnak közös ismerőst. 5-10e fő az "falu", főleg ha nincs tévé, net, celebekkel foglalkozó bulvársajtó, akkor marad a pletyi a többiekről.

 

Erre a "megoldás" a Vornheim című kiadványban, vagy ingyenesen Zak blogján meg is van  :)
http://dndwithpornstars.blogspot.hu/2009/12/urbancrawl-rules-for-slacker-dms_21.html?zx=b681e4ceec742d89
 

 

Kösz a linket.

 

Én várost úgy csináltam, hogy tudtam, miből indult ki (Hertaxnál egyfajta arkológia), mi kell bele (boszmester, tűzvarázsló, boszorkány, több különböző hit papjai) és ebből elég hamar kijött valami történelemféle - és a térkép ez alapján ki is alakult (egyelőre csak leírásban), de felskiccelni már nem gond.

 

Ami mókás lehet, hogy végiggondolod

- világítás (Nyíregyházán pld nem volt közvilágítás, de éjjel kötelező volt lámpással mászkálni, különben azt feltételezték, hogy rosszban sántikálsz. Nyílt lánggal - akár még pipával se - mászkálhattál, a zsúpfedelek miatt)

- negyedek közötti közlekedés vagy annak hiánya

- egyéb közművek, netán hiányuk  ("trágyahordó talyigás ember" vagy még az sem)

- rendfenntartás (őrség, céhes polgárőrség, bandatagok, stb.)

- építészeti előírások - ha van.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4108 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 08:46

Ugyanez városban. Alap felvetések:
- nem tudok normális térképet rajzolni
- a konkrét helyszíneknek pontos helyére nincs szükség játék közben
- annak viszont van jelenősége, hogy ne "odamenjenek a célhoz" hanem inkább "várakozzanak a Mahler-szobor alatt az újságosnál"
- továbbá annak is, hogy minden városnegyednek legyen valami általános hangulata*
- nem szeretek középkorias keretek közt életszerű, 5-10000 fős városokban játszani. Ha városi kampány van, akkor az legyen részleteiben megismerhetetlen nagyváros.


Erre a "megoldás" a Vornheim című kiadványban, vagy ingyenesen Zak blogján meg is van :)
http://dndwithpornstars.blogspot.hu/2009/12/urbancrawl-rules-for-slacker-dms_21.html?zx=b681e4ceec742d89
- kitalálsz 8-10 egyedibb kerületet. A lényeg, hogy tudj dobni rá tehát 6,8,10,12 kerület legyen. (ennyi elég. Ha belegondolsz Soroksár és Pesterzsébet, vagy Martintelep és Görömböly között nincs semmi lényeges különbség egy szerepjátékkampány szempontjából, így indokolatlan a 23 kerület.)
- csinálj egy elnagyolt térképet (csak azért kell, hogy tudjuk egy út során melyik kerületeken kell átmenni)
- vannak egyedibb épületek, amiből általában csak 1-2 darab van. Városháza, színházak, laktanya, kikötő/rakpart, állatkert, nekropolisz (ha van). Ezeket tedd bele egy-egy kerületbe, ott lesznek mindig.
- ha valami általános dolgot keresnek (pékség, temető, benzinkút, stb.), akkor valószínűleg lesz a kerületben egy olyan
Mi kell mellé (szerintem):
- egy d100 tábla, hogy ne csak "odamentek a címre" hanem valami ennél érdekesebb leírást tudj adni
- városi találkozások kerületenként, hogy átadd a kerület hangulatát


Alternatív módszer (nem tudom hol olvastam):
csinálj egy d20 táblát kerületekkel. Az aljára kerüljenek a szerinted "kötelező" elemek (szegénynegyed, rakpart, nekropolisz), a tetejére a csodásabbak, amik nincsenek minden városban (varázsló egyetem, egyház központja, hasadt dimenzió, alsóváros élőholtakkal, stb.).

Dobj el egy egész kockakészletet (d4 - d20) plusz még négy d6-ot. A kockák egymáshoz viszonyított helye lesz a kerületek helye. A kockák értéke lesz a kerületek típusa. Ha ugyanolyat (pl. három kettest) dobsz, akkor ehelyett a táblázat aljáról válassz egy elemet, sorban. (ha ketteseket dobsz, de még nincs egyes, akkor forgasd egyesre a kockát)



*sose felejtem el, mikor átmentünk Ceutába komppal (Spanyolország része, de afrikában van). Alig vártam, hogy reggel menjen vissza az első :) A másfél méter széles sikátorok tele vannak csuklyás helyiekkel, mint a filmekben. Ha megállsz inni, akkor melletted terem három kisgyerek, hogy add oda a végét az italodnak. Folyamatosan olyan érzésed volt, ha kimentél a városközpontból, mintha egy baromi nagy céltábla lenne a hátadon.


Módosította galu22: 2017.09.07, 08:50


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4108 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 08:13

Én mindig bajban vagyok, amikor egy nagyobb világrészről kéne előre (10-20- ... játékülésnyi játékra) térképet készítenem. Egyszerűen úgy érzem, hogy előre lekorlátozom magam vele, és később már nagyon megszorít a térkép, ha improvizálnék, vagy folyamatosan bontanám ki a szálakat, helyszíneket, a játékosi és a saját érdeklődés szerint. Ha pl. lerakok 3 romot egy ilyen térképre, akkor azokat előre ki is kell dolgoznom, hiszen a JK-k bármikor rábökhetnek, hogy ők most odamennek



Az az alap, hogy a mesélői térképet nem adod oda a játékosoknak, csak egy egyszerűsített változatot, amin a közismert lokációk vannak rajta :)
További helyszíneket, pláne ha rejtettek, keresniük kell (vagy vezetőt fogadni: a Múmiában így bérelik fel a légióst, mert tudja hol a holtak városa)


Alapvetően kétféle módszer van. A hagyományos, hogy egyedül készíted el a térképet, illetve a másik, hogy bevonod a játékosokat az ötletelésbe, DE az ötleteiket nem egy az egyben használod fel.


Hagyományos
Nekem nagyon bevált a Sine Nomine kiadványokban található módszer. Mi kell hozzá:
- egy megegyezés, hogy a játékosokkal a játékalkalom végén megbeszéled, hogy merre mennek legközelebb, és azt az egy dolgot kidolgozod legközelebbre :) (így mindig egy kalanddal tudsz előrehaladni, nem végzel felesleges munkát)
- tegyél a térképre 8-10 települést
- tegyél a térképre 8-10 kalandhelyszínt (ha ezek két település között vannak, hamar játékba fognak kerülni, ha "üres" részen, akkor később)
- a településekhez kell néhány NPC és néhány "jellegzetesség": egy potenciális szövetséges, egy potenciális ellenfél. A jellegzetességek közt legyen egy-két helyszín, ami a település esszenciáját adja, és egy-két probléma. Ekkor még elég ennyi!
- a települések és a kalandhelyszínek közül dolgozz ki kettőt játékra alkalmasan. Azaz elsőre lesz egy városi és egy városon kívüli kalandod. (ezt azért nem kell túltervezni. Én azt szoktam csinálni, hogy 3 potenciális ellenfél, 3 potenciális szövetséges, 3 érdekes helyszín, illetve pár érdekes tárgy - ez már ad annyi kombinációt, hogy egy játékot simán el lehet vele lenni, példaképp nézd meg PEtrus kalandját:
https://peterpghu.blogspot.hu/2016/11/az-erdei-ember-wfrp-kalandmodul-vazlat.html)

Ami sokat segít, azok a JÓ (!) véletlen generátorok. HA akarsz jó példát erre, akkor nézd meg az (ingyenes) Stars Without Number TAG-jeit, illetve az (ingyenes) Godbound mesélői részét (running the world)

pro:
egyszerűbb, mint előre megcsinálni mindent
a játékosok maguknak csinálják a térképet
kontra:
azért mégiscsak egyedül találsz ki mindent (bár a jó generátorok segítenek ebben)



Közös
Az az alap, hogy bevonod a játékosokat. A probléma ezzel az, hogy így elveszítik a felfedezés izgalmát. Vagy mégsem?

Beyond the Wall:
- a karaktergenerálás playbookokkal történik, amikben ilyen választások vannak, hogy "egy kovács tanítgatott, +1 erő, rajzold be a térképre a kovácsműhelyt, és nevezd el a mestered"
- a kargen végére lesz egy falud, benne minden játékosnak 2-2 kontaktja, és egy térképed!
- ha ez megvan, mindenki sorban kitalál egy kalandhelyszínt, leírja pár mondatban, és meghatározza a faluhoz mért távolságát (1 nap, 1 hét, több hét utazás). Ha nagyon veszélyes dolgot tenne közelre, kérdezz rá, hogy a falu akkor ezzel hogy bírkózik meg!
- ezután mindenki kiegészíti a másik játékos kalandhelyszínét valamivel. (mellékhelyszínnel, hangulattal, stb. Pl. tehetnek a FEkete-erdőbe egy megrontatlan forrást, amire egy öreg remete vigyáz)
- megkérdezzük, hogy járt ott személyesen, hallott róla, vagy olvasott róla. A válasz tükrében dob egy főjellemző próbát. A sikerből határozzuk meg, hogy amit összeírtak az igaz, részigazság, vagy valamit nagyon félreértettek.
Ha elkészülsz, lesz egy falud, valamint játékosok száma +1 kalandhelyszín.

pro:
- a faluban a kontaktok jellemzően érdeklik a játékosokat (van _valami_ ami már rögtön érdekli őket)
- a karaktergenerálás érdekesebb így, mint 3d6 sorban, adj hozzá egyet, stb.

- elvileg olyan kalandhelyszínek jönnek létre, amik érdeklik a játékosokat, de nem lehetnek biztosak benne, hogy minden úgy van-e, ahogy ők gondolják

kontra:
- valójában csak kalandhelyszíneket hozol létre, nem egy térképet. El tudnak indulni valahova, de útközben - ha van valami egyáltalán - azt neked kell kidolgozni.
Ez nem biztos, hogy baj egyébként! Olyan kampányokhoz ideális, ahol elfér a sok vadon. (Hobbit, 13. Harcos, utolsó mohikán...)

- nem mindenki vevő az ilyesmire




Perilous Wilds
Mindenhez, ami a későbbiekhez felmerül, lehet rendelni különféle cimkéket. Például: pusztulat, veszélyes, stb.
1. létrehozol régiókat, ezek jellemzően tájegységek vagy városállamok, birtokok. (Fekete-erdő, Besenyők szállásterülete, Temesi ispán birtoka) Ezekhez hozzárendelsz néhány cimkét. Példa: Besenyők szállásterülete: kopár, veszélyes, határvillongás (Bizánc), nem keresztény, mérsékelt övi éghajlat
Mindenki létrehoz egy régiót, jellemzően 6-8 kell összesen.
2. a régiókon belül létrehozol kisebb egységeket. Jellemzőjük, hogy ezeken belül nem érvényesülnek a régió cimkéi, csak a sajátjai.
Ezek lehetnek minirégiók, pl. tündérkert, települések (kerestény kolostor a puszta közepén), vagy útjelzők (gázlók, hatalmas kőoszlopok, stb.)
Mindenki létrehoz 2 kisebb ilyen egységet.
3. mindenki bejejöli, hogy honnan származik, és az eddigi legfontosabb élményének helyszínét. (pl. a pusztai asszonytól tanultam a szellemekkel beszélni, itt lakik: X)
4. felrajzolod az utakat és folyókat. (minden települést érintsen egy folyó)
Használat: ha véletlen találkozást dobsz, akkor az eredmény vonatkozhat egy kisebb egységre, vagy a régióra. Pl itt lehetne úgy, hogy: 1. kolostor, 2. tündérkert, 3. gázló, 4-6. besenyő szállásterület. Azaz teljesen azért nem random :)

Alapvetően úgy néz ki, hogy lesz régiónként egy A4-es lapod a cimkékkel, alárendezve az alrégiók a saját cimkéikkel, illetve mindenhol néhány véletlen talákozás ötlet.

 

pro:

- sok ingyenes ötletet kapsz, de ennek meg is fizeted az árát (a játékosok tudják mire számítsanak)

- nem kell megtanulni semmilyen szoftvert

kontra:

- pontos helyszínek kidolgozására ez sem jó (bár ez sokszor nem is szükséges)


Mind működőképes, nekem a legjobban az első módszer tetszik. Néhány szavas vázlat helyszínenként, amit kibővítek ha kell.


  • Nocturna kedvelte ezt

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10672 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 08:02

@elGábor

Jajj... :pislog:



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4055 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 07:57

Arról nem is szólva, hogy a játékosok "korhű" térképét aligha hexákkal rajzolja a "geográfus czéh mestere".

Dehogynem; le van az becsületesen írva:

 

 

A jobb úti térképeken, mik utazók kezébe kerülni szoktak, hatszögmértékű rács találtatik, és skálájuk (szokványosan 2 helvét Stunde avagy 10 km) a távolságok leolvasását igen könnyűvé teszi bármely fő irány mentén.

(Pont a felvilágosodás elején járunk - valami őrült encziklopédistának akár eszébe is juthatott volna a dolog.)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4055 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 07:53

Üdv!

 

Ahogy Narmor írta, egy teljes térképet nem praktikus és nem is igazán működőképes már a játék elején teljesen kidolgozni. Azt a viszonylag szűk, de azért felfedezésre invitáló környezetet viszont igen, ahol a játékosok először mozognak. A többihez tényleg elég pár odavetett ötlet, amiből később lehet építkezni ("Itt volt valaha a katarok rosszhírű erőssége"; "Ebben az erdőben rablók garázdálkodnak", "Ez a város szigorú erkölcsiségéről és az Új világba induló vakbuzgó hittérítőiről ismert").

 

A mi teljes Helvéczia-kampányunk (két és fél év?) elfért egy térképlapon. Ebből az elején egy folyóvölgy környéke volt meg (kb. nyolc-tíz oldal mesélői jegyzet) két városkával, két kidolgozott kalandhelyszínnel (az Elátkozott Pincze, Gudmundshof), meg öt-hat vázlatos kalandszituációval (egyenként fél - egy lap). A lényeg az ötletszerűség és az, hogy ebből szükség esetén a játék alatt ki lehessen valamit kerekíteni. Később kicsit bővült a játéktér, de az alap bőven elég volt egy időre.

 

Más kérdés, hogy a Helvécziát nyugodtan lehet a "felfedezős" üzemmód helyett epizódikus stílusban is játszani, és akkor ez nem merül fel, a játéktér pedig absztrakt és homályosan definiált marad (vagyis úgy működik, mint a hazai játékkultúrában szokásos). Vagy elég egy nagyon szűk miniszettinget kidolgozni (a Mesélői Almanachban van rá két példa - a Verhói erdő egy magyaros kampányból, és egy ötletszerűen feldobott, rémromantikus sztorikra kihegyezett erdei hűbérbirtok az "Ármány és szerelem" részből).


  • Ratface kedvelte ezt

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10672 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 23:33

@Térkép (menjünk át az általános mesélői fórumba, mert Helvéczia ügyben kevéssé vagyok érintett)
Arról nem is szólva, hogy a játékosok "korhű" térképét aligha hexákkal rajzolja a "geográfus czéh mestere".
Ami a romokat illeti - a térképre felkerülő romokat alighanem rég átnézték már a parti előtt mások.

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3241 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 23:24

A játékosi térképen szándékosan csak a városok és a főbb útvonalak vannak rajta, viszont se fogadók, se kolostorok, se erődök, se udvarházak, se romok, se ritkán járt utak és egyéb érdekes helyszínek nincsenek. Ezek egy részének amúgy megvan már a helye, de a mesélői térképre kerültek, és annál szerintem egyáltalán nem probléma, ha a kampány közben kiegészül újabb helyszínekkel. Szóval van egyfajta keret, de ez nem korlátoz be igazán, szerintem.

Ez a kettős térkép valahogy még nem jutott eszembe, de ahogy a fentieket írod, kerek a dolog.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 21:53

Nem pont a Helvécziához kapcsolódik, de a térképed kapcsán jutott eszembe.

 

Én mindig bajban vagyok, amikor egy nagyobb világrészről kéne előre (10-20- ... játékülésnyi játékra) térképet készítenem. Egyszerűen úgy érzem, hogy előre lekorlátozom magam vele, és később már nagyon megszorít a térkép, ha improvizálnék, vagy folyamatosan bontanám ki a szálakat, helyszíneket, a játékosi és a saját érdeklődés szerint. Ha pl. lerakok 3 romot egy ilyen térképre, akkor azokat előre ki is kell dolgoznom, hiszen a JK-k bármikor rábökhetnek, hogy ők most odamennek. De ha később egy sztorihoz szükségem lenne egy másik helyszínre, máshol, akkor meg adja magát a kérdés, hogy "ha a másik 3 rom rajta volt, akkor ez a helyszín miért nem?". Oké, a térképek nyilván lehetnek hiányosak is, de ezt ellőni mindig kicsit suta.

 

Nálad, nálatok ez hogy megy?

 

(Átvihetjük ezt másik témába is, csak elsőre nem leltem, melyik lehet ennek megfelelő hely.)

 

Egyelőre itt válaszolok, mert még kapcsolódik a Helvécziához.

Először ötleteket írtam össze, csak utána fogtam a térképhez, így már eleve tudtam, mire van szükségem. Elég változatos is lett a táj emiatt. De persze nincs minden kidolgozva, közel sem, és nem is lesz a játék elején még. Csak azt a környéket csinálom meg részletesen, ahonnan a kampány kiindul, a többi rész pedig később jön. A játékosi térképen szándékosan csak a városok és a főbb útvonalak vannak rajta, viszont se fogadók, se kolostorok, se erődök, se udvarházak, se romok, se ritkán járt utak és egyéb érdekes helyszínek nincsenek. Ezek egy részének amúgy megvan már a helye, de a mesélői térképre kerültek, és annál szerintem egyáltalán nem probléma, ha a kampány közben kiegészül újabb helyszínekkel. Szóval van egyfajta keret, de ez nem korlátoz be igazán, szerintem.

Amúgy a városok, bár rajta vannak a térképen, nincsenek mind kidolgozva, és nem is lesznek, csak akkor, ha a csapat a közelükbe kerül. Addig elég róluk egy-két mondatot lejegyezni, ha érdeklődnének irántuk. Kicsi az esély, hogy egy távoli és egyben még kidolgozatlan városba induljanak, hiszen a környéken tuti lesz valami izgalmasabb tennivaló, amivel elüthetik az időt. Én meg addig kidolgozom azt a várost, mert már tudom, hogy érdekli őket.


  • elGabor, Ratface és alister kedveli ezt.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10672 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 21:14

 

(Átvihetjük ezt másik témába is, csak elsőre nem leltem, melyik lehet ennek megfelelő hely.)

 

Mesélői sarok?



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3241 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 21:06

Nem pont a Helvécziához kapcsolódik, de a térképed kapcsán jutott eszembe.

 

Én mindig bajban vagyok, amikor egy nagyobb világrészről kéne előre (10-20- ... játékülésnyi játékra) térképet készítenem. Egyszerűen úgy érzem, hogy előre lekorlátozom magam vele, és később már nagyon megszorít a térkép, ha improvizálnék, vagy folyamatosan bontanám ki a szálakat, helyszíneket, a játékosi és a saját érdeklődés szerint. Ha pl. lerakok 3 romot egy ilyen térképre, akkor azokat előre ki is kell dolgoznom, hiszen a JK-k bármikor rábökhetnek, hogy ők most odamennek. De ha később egy sztorihoz szükségem lenne egy másik helyszínre, máshol, akkor meg adja magát a kérdés, hogy "ha a másik 3 rom rajta volt, akkor ez a helyszín miért nem?". Oké, a térképek nyilván lehetnek hiányosak is, de ezt ellőni mindig kicsit suta.

 

Nálad, nálatok ez hogy megy?

 

(Átvihetjük ezt másik témába is, csak elsőre nem leltem, melyik lehet ennek megfelelő hely.)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 20:32

Régóta adtam hírt a Katalónia kampány előkészületeiről, úgyhogy most megosztom veletek az elkészült játékosi térképet. Az eredeti tervemmel ellentétben nem tartottam meg a nagyobb helyszínek valós neveit és a tájat is sokkal szabadabban kezeltem, hogy a valóság ne korlátozza a fantáziám.

A térkép a Hexographer ingyenes változatával készült, ezt viszonylag egyszerű kezelni.

 

Nos, tehát itt van jövőbeli kalandjaink helyszíne.
 

 

Egy kis bónusz a hispániai hangulathoz (az egyik kedvenc rajzfilmem, az Irány Eldorádó marhára passzol a Katalónia kampányhoz, főleg a film eleje, ami még Spanyolországban játszódik):

Koczkajáték az utczán:


Vívás és menekülés:

 


Módosította Narmor: 2017.09.06, 20:36

  • elGabor, Orastes, Garaboncias and 1 other like this

fankinn

fankinn

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.04, 11:23

Hoy,

 

Koszi az észrevételt, hibát javítottam, bar a Gaunerzinken formát választottam.

 

 

Készítettem egy apró gyűjteményt Gauenzinkenekbol.

 

Tolvaj- és csavargójelek, Gauenzinken

 

Tök jó, de ezt szerintem a nevét elírtad. Gaunerzinken lesz a helyes. ;)

Lásd még: https://de.wikipedia.org/wiki/Zinken_(Geheimzeichen)

 

 

Pontosan ahogy  elGabor mondta, ezeket nem saját kútfőből találtam ki.
Viszont, mivel nem akartam képeket összeollózni, ezert puszta kézzel rajzoltam a jeleket, ezert egyik másik elég érdekes formát vett fel (például az a fránya macska, bar ott a fordítás is elég szabatosra sikerült).

 

Egészen ötletes, bár vannak benne érdekesebb darabok, pl. a "csak férfiak vannak a háznál" jel olyan, mint egy %-jel. :hogymi: Lehetne egyiken-másikon faragni még.

 

Pontosan ez volt a koncepció, egy plusz lap aminek segítségével egyes kalandok vagy karakterek plusz színezetet kaphatnak. A kompánia be akar törni egy elhagyatott házba az erdő szelén, de a vagabundus észreveszi a figyelmeztető jeleket (több jel egymás mellett, amiket akar a játékos félre is érthet), vagy a játékosok helyezik el a jeleket megtévesztve ezzel a közelben ólálkodó haramiákat.

 

elGábor, itt bizonytalanodtam el egy kissé: "A lehetőségekhez merten próbáltam korhűen összeszedni a jeleket, de sajnos nem tudom biztosra, hogy a források amiket használtam megbízhatóak-e."

 

Összességében tetszetős, sőt, akár a kalandok részévé is lehet tenni (egy kinyomtatott lappal) hiszen korabeli világhoz hozzátartozott.

 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4055 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.03, 13:06

A források nem megbízhatóak, mert régen vajmi kevesen foglalkoztak a tolvajok és koldusok szociológiájával - na meg ők sem voltak ebben segítőkészek. :) Így van néhány tolvajnyelv-szótárunk (magyarul is!), de a Gaunerzinkennél nem eldönthető, hogy ezek a jelek mennyire hitelesek, mennyire (voltak) elterjedtek, és ma mennyire alkalmazzák őket. A német bulvárlapokat határozottan érdekli a téma, pár évente megfuttatják, mert misztikus és lehet rajta kellemesen borzongani.

 

A Helvécziában minden bizonnyal hitelesek! 


  • Orastes kedvelte ezt

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.03, 11:40

elGábor, itt bizonytalanodtam el egy kissé: "A lehetőségekhez merten próbáltam korhűen összeszedni a jeleket, de sajnos nem tudom biztosra, hogy a források amiket használtam megbízhatóak-e."

 

Összességében tetszetős, sőt, akár a kalandok részévé is lehet tenni (egy kinyomtatott lappal) hiszen korabeli világhoz hozzátartozott.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4055 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.03, 11:26

Egészen ötletes, bár vannak benne érdekesebb darabok, pl. a "csak férfiak vannak a háznál" jel olyan, mint egy %-jel. :hogymi: Lehetne egyiken-másikon faragni még.

De Orastes, ezek nem szerepjátékos kitalációk, hanem (a német bulvármédia által persze előszeretettel misztifikált és kiszínezett) eredeti koldus- és tolvajjelzések. Nincs rajtuk mit "faragni".


Módosította elGabor: 2017.08.03, 11:26


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4055 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.03, 11:22

Üdv!

 

Ez az, ami azért maradt ki a játékból, mert nem találtam autentikus, korabeli tolvajjeleket. A legközelebbi az a néhány példány volt, ami a Fürocheni Bolondünnep egyik illusztrációján (5. oldal) látható, meg néhány másik egy késő középkori kódexből, amelyről ma már a történészek sem tudják, mit jelentenek.

 

Érdekesség kedvéért az angol Helvécziában végül találtam egy pofás megoldást a kezelésükre, amely a Jelek Olvasása képzettséget helyettesíti:

 

 

Kriptográfia (Int, vagabundok, deákok és papok): a képzettséggel a karakter el tud olvasni más nyelven írt írásokat és feliratokat, különösképpen az okkult és titkos scriptúrákat. További használata (amely azonban csak Vagabundoknak elérhető) lehetővé teszi, hogy a karakter "koldusjeleket" (Gaunerzinken) keressen a környezetében. Ezeket a jelzéseket utazók hagyják hátra, hogy figelmeztessenek a veszélyre, hasznos tanácsokkal szolgáljanak, megmutassák a biztonságos táborhelyeket és menekülőutakat, stb. A czivilizált vidékeken 1:2 eséllyel találni jeleket, útmentén 1:3 eséllyel, a vadonban pedig 1:6 eséllyel. A karakternek azonban aktívan (sikeres képzettségpróbát téve) kell keresnie a jeleket, hogy rájuk találhasson.


  • Ratface és Orastes kedveli ezt.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.03, 08:41

Egészen ötletes, bár vannak benne érdekesebb darabok, pl. a "csak férfiak vannak a háznál" jel olyan, mint egy %-jel. :hogymi: Lehetne egyiken-másikon faragni még.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7347 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.03, 08:24

Készítettem egy apró gyűjteményt Gauenzinkenekbol.

 

Tolvaj- és csavargójelek, Gauenzinken

 

Tök jó, de ezt szerintem a nevét elírtad. Gaunerzinken lesz a helyes. ;)

Lásd még: https://de.wikipedia.org/wiki/Zinken_(Geheimzeichen)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]