Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kérdezz-felelek


  • Válasz írásához lépj be
295 hozzászólás érkezett eddig

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1030 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.12, 20:00

Az Igaz Fegyveres Ládikót használja valaki? Mik a tapasztalatok?

 

Csak mert készülvén a Katalónia kampányomra eszembe jutott, hogy van ez az anyag, de személy szerint megint (a megjelenésekor is már átolvastam) rá kellett jönnöm, hogy ennek nem én vagyok a célközönsége, s az eredeti szabályok sokkal jobban fekszenek nekem, ami a fegyvereket s főképp a lőfegyvereket illeti. Érdekelne, hogy ti hogy vagytok ezzel.



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.03, 12:40

 


Igen, más a valószínűsége a 3D6-nak, de mivel a tulajdonságok is 3-18 között vannak, ezért jobban megfelel szerintem a tulajdonságpróbára.

 

Csak tartsd fejben, hogy sokkal determinisztikusabb: ha karaktergeneráláskor sikerült viszonylag magasat dobni egy értékre, azzal szinte mindig sikeres lesz a próba, ha az átlagnál alacsonyabb érték jött ki, szinte mindig kudarcot vall. Ha pl. 15 egy érték (nem lehetetlen, pláne 4-1d6-al), akkor a 3d6-os próbák arra a tulajdonságra kb. 91% százalék valószínűséggel sikerülnek majd, tehát alig lesz benne kockázat. Ha pedig pl. 9-et dobtál karaktergeneráláskor (és Helvécziában, K&M-ban ez átlagos, tehát negatív módosító nélküli!!! érték) akkor meg amíg él az a karakter, a kérdéses tulajdonságpróbáját 74% eséllyel el fogja bukni - ami nekem indokolatlanul drasztikusnak tűnik. "Átlagos" értékkel az ember ne bukjon be minden négy próbájából hármat.

 

 

Ez egyáltalán nem így van. :)

Nyilván a mesélő adhat módosítókat. A példáddal élve, egy 15-ös erejű (meglehetősen erős) magyar huszár, ha fel akar kapni egy mennyecskét, akkor azt mondjuk +2-vel teheti. Ez neki abszolút nem kihívás jellegű, mindemellett18-as dobásnál megvan az esélye a rontásra. Igaz ez minimális.

Nem hiába...a bortól eltompult katonaember hibázhat néha.

 

És itt jön a módszer szépsége képbe, ugyanis nem kell előre kitalálnia a KM-nek a módosítókat (mint jelenleg a célszámot). Ugyanis dob a JK 3D6-tal a tulajdonsága alá:

1. Ha eléggé elrontja (mondjuk min 3-mal), akkor az így is-úgyis (módosítókkal) bukta.

2. Ha eléggé megdobja, akkor az így is-úgyis sikerül neki.

3. Ha a tulajdonság értékének a közelébe dobott, akkor kell egyedül megvizsgálni a helyzetet.

 

Ez utóbbinál kell egyedül a KM-nek a módosítókkal bajlódnia. Ekkor górcső alá veheti, hogy ez most rutin dolog volt, átlagos nehézségű, vagy épp igazi kihívás, majd a megfelelő módosítót alkalmazva eldől a próba sikeressége.

 

Ennek a megoldásnak a lényege, hogy a lehetséges 3 kimenetel közül egyetlen egynél kell számolgatni, és akkor is a próba után. Szerintem gyorsabbá, gördülékenyebbé teszi a játékot.

 

De ne értsetek félre, nem akarom a módszert reklámozni, erőltetni. Szükségből jutott az eszünkbe. Így, hogy már ismerjük a hivatalos metódust az sem kizárt, hogy nem is alkalmazzuk többé.

Ettől függetlenül, a fenti eszmefuttatás alapján, én látok benne potenciált.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3919 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.03, 10:13


Viszont ha a szokásos módon dobunk (3d6 + módosító vs. nehézség), akkor a 3d6 lehet egy kevésbé szóródó, biztonsági dobás.

Nekem Stars Without Number játék közben nagyon bejött az, hogy amíg a képzettségpróbák viszonylag kiszámíthatók (2d6+mód vs. nehézség), a csata, a szokásos D20 dobásokkal nagyon kaotikus, és figyelembe véve a "rengeteg" HP-t, eléggé oroszrulett jellege van.

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 509 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.02, 23:34

Mielőtt valaki beleköt: a pontos százalékértékek nem biztos, hogy a lentiek - attól függ, hogy "alá" vagy "alá vagy egyenlőt" dobatsz. De ez a mondanivalóm lényegét nem érinti.



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 509 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.02, 20:36


Igen, más a valószínűsége a 3D6-nak, de mivel a tulajdonságok is 3-18 között vannak, ezért jobban megfelel szerintem a tulajdonságpróbára.

 


Csak tartsd fejben, hogy sokkal determinisztikusabb: ha karaktergeneráláskor sikerült viszonylag magasat dobni egy értékre, azzal szinte mindig sikeres lesz a próba, ha az átlagnál alacsonyabb érték jött ki, szinte mindig kudarcot vall. Ha pl. 15 egy érték (nem lehetetlen, pláne 4-1d6-al), akkor a 3d6-os próbák arra a tulajdonságra kb. 91% százalék valószínűséggel sikerülnek majd, tehát alig lesz benne kockázat. Ha pedig pl. 9-et dobtál karaktergeneráláskor (és Helvécziában, K&M-ban ez átlagos, tehát negatív módosító nélküli!!! érték) akkor meg amíg él az a karakter, a kérdéses tulajdonságpróbáját 74% eséllyel el fogja bukni - ami nekem indokolatlanul drasztikusnak tűnik. "Átlagos" értékkel az ember ne bukjon be minden négy próbájából hármat.



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.02, 19:51

Mentségünkre szóljon, hogy tényleg perceink voltak az egész áttanulmányozására. :)

 

De ezzel a 3d6-os aládobós dologgal egészen elegáns és egyszerű megoldást alkottatotk, tetszik!

 

No akkor legalább volt valami haszna a dolognak. :)

Igen, más a valószínűsége a 3D6-nak, de mivel a tulajdonságok is 3-18 között vannak, ezért jobban megfelel szerintem a tulajdonságpróbára.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 3952 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.02, 11:52

A szabálykönyv 5. oldalán írja, hogy minden próbadobást d20 + módosítók formában kell dobni. :) A legpontosabb összefoglaló a dobozban található, és le is tölthető mappán (segédlapokon) található.

 

De ezzel a 3d6-os aládobós dologgal egészen elegáns és egyszerű megoldást alkottatotk, tetszik! (Bár a 3d6 sokkal kevésbé véletlenszerű, mint az 1d20 - tehát a játék hangulatára is lesz hatása!)



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.01, 20:36

 

Egyszerű:

tulajdonságpróba: d20 + tulajdonság-módosító: 37. oldal, mesélői könyv, bár nem egyértelmű

képzettségpróba: d20 + karakter szintje + tulajdonság-módsító: 15. oldal, játékosi könyv

 

 

 

Nálam csak a játékosi füzet fordult meg.

Mi sokkal egyszerűbben oldottuk meg a Tulajdonság próbát. Simán 3D6-tal alá kell dobni a karakteralkotáskor kidobott tulajdonság értékednek. Így nem kell módosítókat hozzáadni, célszámokkal agyalni. Gyorsítja a játékmenetet.

 

De legalább már tudom, hogy mi a szabályrendszer szerinti módszer. :)

 

gallu22:

Persze a harc az más téma. Ott egyértelmű amit írsz a változó kritikus esélyekről. Valamint azt meg is találtam a könyvben. A tulajdonságpróbát nem, de mint az imént kiderült azért nem, mert nem is szerepelt a játékosi füzetben. :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3919 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.01, 19:18



Pár napja egy "egylövéses" kaland alkalmával volt szerencsém megismerkedni a rendszerrel. Nagyon jól szórakoztunk. Minden bizonnyal az én hibám, de első nekifutásra nem találtam meg az alapkönyvben, hogy a képzettség dobásokat és a tulajdonság próbákat milyen kockákkal kell gurítani.

Végül 3D6-ot használtunk ezekre, de szerintem az előbbire a D20 tán megfelelőbb lett volna.




3d6-tal nehezebb maximumot (kritikus találatot) dobni, mint D20-szal.

0,45% vs 5%

3d6-tal megadnám a kritikus találatot dupla hatosnál (a harmadik eredménytől függetlenül).


Esetleg:
http://www.un-twenty.com/

3* egyes dobás: doomed
2* egyes dobás: epic fail
2* hatos dobás: epic win
3* hatos dobás: glory
minden duplázás (3,3,5 dobás pl.) +1 a végösszeghez a kockák összegén kívül
minden triplázás (4,4,4 dobás) +3 a végösszeghez a kockák összegén kívül

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.01, 18:58

Egyszerű:

tulajdonságpróba: d20 + tulajdonság-módosító: 37. oldal, mesélői könyv, bár nem egyértelmű

képzettségpróba: d20 + karakter szintje + tulajdonság-módsító: 15. oldal, játékosi könyv

 

 



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.01, 18:32

Teljesen érthető volt. Köszönöm! :)



Ratface

Ratface

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 254 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.01, 18:12

Aleister: szerintem jó következtetésre jutottál. A D20 megfelelőbb lett volna.
(bár, ha jól emlékszem a KéM példajátékában említette Áron, hogy d20 hiányában a 3d6 is használható)
A Helvéczia szabálykönyv 5. oldal jobb hasáb alján olvashatóak a "próbadobás" szabályai, és a 15. oldal jobb hasábja szól a képzettség témaköréről; a "Nehézségek" és a "Képzetlen képzettséghasználat" (micsoda költői képzavar) pontok alatt olvasható a "képzettségpróbák" "próbadobás"-hoz való hasonlatossága.
Remélem, nem bonyolítottam túl a választ :)

 



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.01.01, 17:27

Sziasztok!

 

Pár napja egy "egylövéses" kaland alkalmával volt szerencsém megismerkedni a rendszerrel. Nagyon jól szórakoztunk. Minden bizonnyal az én hibám, de első nekifutásra nem találtam meg az alapkönyvben, hogy a képzettség dobásokat és a tulajdonság próbákat milyen kockákkal kell gurítani.

Végül 3D6-ot használtunk ezekre, de szerintem az előbbire a D20 tán megfelelőbb lett volna.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 3952 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.19, 09:19

Minden bizonnyal, de tekintve, hogy legjelesebb képviselőjük a legritkább kuriózumok közé sorolva szerepel a Mesélői Almanachban, ez sokat elmond gyakoriságukról. Vagyis a Helvéczia nem egy különleges és fantasztikus gépezetekkel benépesített szetting, de az eldugott sarkaiban - no meg mindenki előtt, a legcsillogóbb palotákban - előfordul ez-az. Az ördöngős óraszerkezetekből viszont több is található, néha egészen meglepő helyeken.

 

A második kérdés felsorolása egyben válasz is: sokféleképpen elképzelhető ez.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.18, 22:32

Léteznek a Helvécziában mindenféle különös és csodálatos gépezetek, mechanikus szerkezetek, ami alatt nem a megelevenített pánczélvérteket és hasonlókat értem, hanem akár órák, vagy bábuk és más effélék.

 

Mi kell ahhoz, hogy játékos karakter ilyeneket tudjon elkészíteni? :titok:

-kell-e hozzá mindenképpen mágia vagy ördöngös segítség?

-szakma vagy mesterség (ha valaki német, vagy csak egyébként választja, képzettségként) elég-e hozzá, vagy kell más is?

-a tudományt az elméleti részhez jónak látnám (deákok előnyben) de kell gyakorlat is. Egy deák osztályú, mesterséggel is rendelkező karakter milyen esélyekkel indul? Tegyük fel, hogy alapanyagokat be tud szerezni.

-kellhet-e egy műhely, vagy egyéb, vagy az alkatrészek alapjait egy kovács is el tudja készíteni? Netán valami öntő-eszköz kellene?

 

Röviden: nagy ritkaság is, és van veszélye, ha karakter akarna efféléket?

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.08, 19:19

Ön rendkívül elfogult :durci: :rohog:



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 3952 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.08, 19:14

Ha a kérdés Stanisławra vonatkozik, akkor a válasz :nyenye:



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.07, 21:44

Orastes: Természetesen igen! És elég morcosak is lesznek miatta.

 

:cool:

 

 


Arra, hogy a pokol vagy a menny hogyan figyel fel egy karakter cselekedeteire, és mi következik ebből, nincs precízen kidolgozott szabály. Én még egy csapatban játszó karakterekként sem kezelném ugyanúgy.


 

.. és ha valaki netán eltéved egyedül a vadonban, de a virtusa 21-es akkor számíthat segítségre, ha imádkozik? :nos:



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 3952 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.07, 20:43

Orastes: Természetesen igen! És elég morcosak is lesznek miatta.

 

A szentek cselekedeteiről számtalan egyházi írás és népi monda olvasható, ami nyilvánvaló bizonyíték arra, hogy élő valójukban is a földön járnak csodákat tenni. Vegyük például az alábbi történetet Benedek Elek gyűjtéséből:

Spoiler

 

Arra, hogy a pokol vagy a menny hogyan figyel fel egy karakter cselekedeteire, és mi következik ebből, nincs precízen kidolgozott szabály. Én még egy csapatban játszó karakterekként sem kezelném ugyanúgy.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5622 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.12.07, 19:23

Ördögök  és szentek kapcsán egy-egy kérdés:

-a nevesített mefisztókat ha megölik, akkor visszakerülnek a Pokolba és vissza is térhetnek, ha az Ördög küldi őket? Ugyanez krampuszoknál és alantasoknál is így van?

-szentek megjelenhetnek-e nagy veszedelemben, ahol pl. éltek, vagy mártírhaláluk következett be? Angyalokról van szó a mesélői füzetben, de más eset is előfordulhat?

 

hasonló témában:

Van szó arról, hogy akik meghalnak, egyes hatások esetén, nagyon ritkán akár jóindulatú szellemmé is válhatnak, és segítenek. Ilyesmire gondolok, hogy szentek hasonlóan, nagyon ritkán, magas virtusúaknak megjelenhetnek. Illetve a 21-es virtusnál már az égiek is felfigyelnek az karakterre, ez is ée van érdekelne, hogy egy ilyen helyzet hogyan állhat elő?




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]