Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kérdezz-felelek


  • Válasz írásához lépj be
319 hozzászólás érkezett eddig

Agasvary

Agasvary

    Biológusgeek

  • Fórumita
  • 678 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.21, 13:03

Köszi a választ! Igen tudom, hogy nem illendő papnak hívni őket.

És érvényes rájuk is az, hogy nem forgathatnak rendes fegyvert mint a katolikus papok?



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 936 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.21, 10:58

Játéktechnikailag:

"- A kálomista karakterek a játék elején véletlenül határozzák meg, az alacsony vagy a magas Virtus felé húznak. Ebben az irányban minden cselekedetük egy ponttal jelentősebbnek számít; az ellenkező tartományba azonban csak egy legalább 2 pontos cselekedettel juthatnak be.

- A bűnök megvallása hetenként templomon kívül is visszaad Virtust, de csak 1d3 pontnyit: 1d3+2 pontot úrvacsora után, két szín alatti áldozással lehet szerezni.
- A helvét hitvallást követő papok úrvacsorával, hetente kapják vissza varázslataikat, mégpedig az eleve elrendelés tana értelmében véletlenszerűen: és meg nem tarthatják, ami korábban birtokukban volt."

 

Ha teológiai oldalról közelítenéd meg, akkor a kálvinizmus szerint minden igaz hívő papnak számít (Krisztus a főpap) – ez az egyetemes papság elve. A "pap" osztályú református karaktereket pedig érdemes inkább lelkésznek vagy lelkipásztornak nevezni. És – a fenti szabályszöveggel ellentétben – soha ne hívd két szín alatti áldozásnak az úrvacsorát! ;)



Agasvary

Agasvary

    Biológusgeek

  • Fórumita
  • 678 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.21, 10:12

Üdv!

 

Lenne egy gyors kérdésem: Kálvinisták lehetnek -a szabályrendszer értelmében- papok?

 

:tokaji:

 

Elnézést, közben megtaláltam: igen.



Agasvary

Agasvary

    Biológusgeek

  • Fórumita
  • 678 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.21, 10:09

Üdv!

 

Lenne egy gyors kérdésem: Kálvinisták lehetnek -a szabályrendszer értelmében- papok?

 

:tokaji:



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1198 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.06.12, 20:00

Az Igaz Fegyveres Ládikót használja valaki? Mik a tapasztalatok?

 

Csak mert készülvén a Katalónia kampányomra eszembe jutott, hogy van ez az anyag, de személy szerint megint (a megjelenésekor is már átolvastam) rá kellett jönnöm, hogy ennek nem én vagyok a célközönsége, s az eredeti szabályok sokkal jobban fekszenek nekem, ami a fegyvereket s főképp a lőfegyvereket illeti. Érdekelne, hogy ti hogy vagytok ezzel.



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.03, 12:40

 


Igen, más a valószínűsége a 3D6-nak, de mivel a tulajdonságok is 3-18 között vannak, ezért jobban megfelel szerintem a tulajdonságpróbára.

 

Csak tartsd fejben, hogy sokkal determinisztikusabb: ha karaktergeneráláskor sikerült viszonylag magasat dobni egy értékre, azzal szinte mindig sikeres lesz a próba, ha az átlagnál alacsonyabb érték jött ki, szinte mindig kudarcot vall. Ha pl. 15 egy érték (nem lehetetlen, pláne 4-1d6-al), akkor a 3d6-os próbák arra a tulajdonságra kb. 91% százalék valószínűséggel sikerülnek majd, tehát alig lesz benne kockázat. Ha pedig pl. 9-et dobtál karaktergeneráláskor (és Helvécziában, K&M-ban ez átlagos, tehát negatív módosító nélküli!!! érték) akkor meg amíg él az a karakter, a kérdéses tulajdonságpróbáját 74% eséllyel el fogja bukni - ami nekem indokolatlanul drasztikusnak tűnik. "Átlagos" értékkel az ember ne bukjon be minden négy próbájából hármat.

 

 

Ez egyáltalán nem így van. :)

Nyilván a mesélő adhat módosítókat. A példáddal élve, egy 15-ös erejű (meglehetősen erős) magyar huszár, ha fel akar kapni egy mennyecskét, akkor azt mondjuk +2-vel teheti. Ez neki abszolút nem kihívás jellegű, mindemellett18-as dobásnál megvan az esélye a rontásra. Igaz ez minimális.

Nem hiába...a bortól eltompult katonaember hibázhat néha.

 

És itt jön a módszer szépsége képbe, ugyanis nem kell előre kitalálnia a KM-nek a módosítókat (mint jelenleg a célszámot). Ugyanis dob a JK 3D6-tal a tulajdonsága alá:

1. Ha eléggé elrontja (mondjuk min 3-mal), akkor az így is-úgyis (módosítókkal) bukta.

2. Ha eléggé megdobja, akkor az így is-úgyis sikerül neki.

3. Ha a tulajdonság értékének a közelébe dobott, akkor kell egyedül megvizsgálni a helyzetet.

 

Ez utóbbinál kell egyedül a KM-nek a módosítókkal bajlódnia. Ekkor górcső alá veheti, hogy ez most rutin dolog volt, átlagos nehézségű, vagy épp igazi kihívás, majd a megfelelő módosítót alkalmazva eldől a próba sikeressége.

 

Ennek a megoldásnak a lényege, hogy a lehetséges 3 kimenetel közül egyetlen egynél kell számolgatni, és akkor is a próba után. Szerintem gyorsabbá, gördülékenyebbé teszi a játékot.

 

De ne értsetek félre, nem akarom a módszert reklámozni, erőltetni. Szükségből jutott az eszünkbe. Így, hogy már ismerjük a hivatalos metódust az sem kizárt, hogy nem is alkalmazzuk többé.

Ettől függetlenül, a fenti eszmefuttatás alapján, én látok benne potenciált.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.03, 10:13


Viszont ha a szokásos módon dobunk (3d6 + módosító vs. nehézség), akkor a 3d6 lehet egy kevésbé szóródó, biztonsági dobás.

Nekem Stars Without Number játék közben nagyon bejött az, hogy amíg a képzettségpróbák viszonylag kiszámíthatók (2d6+mód vs. nehézség), a csata, a szokásos D20 dobásokkal nagyon kaotikus, és figyelembe véve a "rengeteg" HP-t, eléggé oroszrulett jellege van.

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 596 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.02, 23:34

Mielőtt valaki beleköt: a pontos százalékértékek nem biztos, hogy a lentiek - attól függ, hogy "alá" vagy "alá vagy egyenlőt" dobatsz. De ez a mondanivalóm lényegét nem érinti.



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 596 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.02, 20:36


Igen, más a valószínűsége a 3D6-nak, de mivel a tulajdonságok is 3-18 között vannak, ezért jobban megfelel szerintem a tulajdonságpróbára.

 


Csak tartsd fejben, hogy sokkal determinisztikusabb: ha karaktergeneráláskor sikerült viszonylag magasat dobni egy értékre, azzal szinte mindig sikeres lesz a próba, ha az átlagnál alacsonyabb érték jött ki, szinte mindig kudarcot vall. Ha pl. 15 egy érték (nem lehetetlen, pláne 4-1d6-al), akkor a 3d6-os próbák arra a tulajdonságra kb. 91% százalék valószínűséggel sikerülnek majd, tehát alig lesz benne kockázat. Ha pedig pl. 9-et dobtál karaktergeneráláskor (és Helvécziában, K&M-ban ez átlagos, tehát negatív módosító nélküli!!! érték) akkor meg amíg él az a karakter, a kérdéses tulajdonságpróbáját 74% eséllyel el fogja bukni - ami nekem indokolatlanul drasztikusnak tűnik. "Átlagos" értékkel az ember ne bukjon be minden négy próbájából hármat.



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.02, 19:51

Mentségünkre szóljon, hogy tényleg perceink voltak az egész áttanulmányozására. :)

 

De ezzel a 3d6-os aládobós dologgal egészen elegáns és egyszerű megoldást alkottatotk, tetszik!

 

No akkor legalább volt valami haszna a dolognak. :)

Igen, más a valószínűsége a 3D6-nak, de mivel a tulajdonságok is 3-18 között vannak, ezért jobban megfelel szerintem a tulajdonságpróbára.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4348 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.02, 11:52

A szabálykönyv 5. oldalán írja, hogy minden próbadobást d20 + módosítók formában kell dobni. :) A legpontosabb összefoglaló a dobozban található, és le is tölthető mappán (segédlapokon) található.

 

De ezzel a 3d6-os aládobós dologgal egészen elegáns és egyszerű megoldást alkottatotk, tetszik! (Bár a 3d6 sokkal kevésbé véletlenszerű, mint az 1d20 - tehát a játék hangulatára is lesz hatása!)



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.01, 20:36

 

Egyszerű:

tulajdonságpróba: d20 + tulajdonság-módosító: 37. oldal, mesélői könyv, bár nem egyértelmű

képzettségpróba: d20 + karakter szintje + tulajdonság-módsító: 15. oldal, játékosi könyv

 

 

 

Nálam csak a játékosi füzet fordult meg.

Mi sokkal egyszerűbben oldottuk meg a Tulajdonság próbát. Simán 3D6-tal alá kell dobni a karakteralkotáskor kidobott tulajdonság értékednek. Így nem kell módosítókat hozzáadni, célszámokkal agyalni. Gyorsítja a játékmenetet.

 

De legalább már tudom, hogy mi a szabályrendszer szerinti módszer. :)

 

gallu22:

Persze a harc az más téma. Ott egyértelmű amit írsz a változó kritikus esélyekről. Valamint azt meg is találtam a könyvben. A tulajdonságpróbát nem, de mint az imént kiderült azért nem, mert nem is szerepelt a játékosi füzetben. :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.01, 19:18



Pár napja egy "egylövéses" kaland alkalmával volt szerencsém megismerkedni a rendszerrel. Nagyon jól szórakoztunk. Minden bizonnyal az én hibám, de első nekifutásra nem találtam meg az alapkönyvben, hogy a képzettség dobásokat és a tulajdonság próbákat milyen kockákkal kell gurítani.

Végül 3D6-ot használtunk ezekre, de szerintem az előbbire a D20 tán megfelelőbb lett volna.




3d6-tal nehezebb maximumot (kritikus találatot) dobni, mint D20-szal.

0,45% vs 5%

3d6-tal megadnám a kritikus találatot dupla hatosnál (a harmadik eredménytől függetlenül).


Esetleg:
http://www.un-twenty.com/

3* egyes dobás: doomed
2* egyes dobás: epic fail
2* hatos dobás: epic win
3* hatos dobás: glory
minden duplázás (3,3,5 dobás pl.) +1 a végösszeghez a kockák összegén kívül
minden triplázás (4,4,4 dobás) +3 a végösszeghez a kockák összegén kívül

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.01, 18:58

Egyszerű:

tulajdonságpróba: d20 + tulajdonság-módosító: 37. oldal, mesélői könyv, bár nem egyértelmű

képzettségpróba: d20 + karakter szintje + tulajdonság-módsító: 15. oldal, játékosi könyv

 

 



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.01, 18:32

Teljesen érthető volt. Köszönöm! :)



Ratface

Ratface

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 272 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.01, 18:12

Aleister: szerintem jó következtetésre jutottál. A D20 megfelelőbb lett volna.
(bár, ha jól emlékszem a KéM példajátékában említette Áron, hogy d20 hiányában a 3d6 is használható)
A Helvéczia szabálykönyv 5. oldal jobb hasáb alján olvashatóak a "próbadobás" szabályai, és a 15. oldal jobb hasábja szól a képzettség témaköréről; a "Nehézségek" és a "Képzetlen képzettséghasználat" (micsoda költői képzavar) pontok alatt olvasható a "képzettségpróbák" "próbadobás"-hoz való hasonlatossága.
Remélem, nem bonyolítottam túl a választ :)

 



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.01, 17:27

Sziasztok!

 

Pár napja egy "egylövéses" kaland alkalmával volt szerencsém megismerkedni a rendszerrel. Nagyon jól szórakoztunk. Minden bizonnyal az én hibám, de első nekifutásra nem találtam meg az alapkönyvben, hogy a képzettség dobásokat és a tulajdonság próbákat milyen kockákkal kell gurítani.

Végül 3D6-ot használtunk ezekre, de szerintem az előbbire a D20 tán megfelelőbb lett volna.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4348 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.19, 09:19

Minden bizonnyal, de tekintve, hogy legjelesebb képviselőjük a legritkább kuriózumok közé sorolva szerepel a Mesélői Almanachban, ez sokat elmond gyakoriságukról. Vagyis a Helvéczia nem egy különleges és fantasztikus gépezetekkel benépesített szetting, de az eldugott sarkaiban - no meg mindenki előtt, a legcsillogóbb palotákban - előfordul ez-az. Az ördöngős óraszerkezetekből viszont több is található, néha egészen meglepő helyeken.

 

A második kérdés felsorolása egyben válasz is: sokféleképpen elképzelhető ez.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.18, 22:32

Léteznek a Helvécziában mindenféle különös és csodálatos gépezetek, mechanikus szerkezetek, ami alatt nem a megelevenített pánczélvérteket és hasonlókat értem, hanem akár órák, vagy bábuk és más effélék.

 

Mi kell ahhoz, hogy játékos karakter ilyeneket tudjon elkészíteni? :titok:

-kell-e hozzá mindenképpen mágia vagy ördöngös segítség?

-szakma vagy mesterség (ha valaki német, vagy csak egyébként választja, képzettségként) elég-e hozzá, vagy kell más is?

-a tudományt az elméleti részhez jónak látnám (deákok előnyben) de kell gyakorlat is. Egy deák osztályú, mesterséggel is rendelkező karakter milyen esélyekkel indul? Tegyük fel, hogy alapanyagokat be tud szerezni.

-kellhet-e egy műhely, vagy egyéb, vagy az alkatrészek alapjait egy kovács is el tudja készíteni? Netán valami öntő-eszköz kellene?

 

Röviden: nagy ritkaság is, és van veszélye, ha karakter akarna efféléket?

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.08, 19:19

Ön rendkívül elfogult :durci: :rohog:




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]