Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

DnD Next tesztélmények


  • Válasz írásához lépj be
86 hozzászólás érkezett eddig

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 784 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.22, 14:24

Az, hogy a gyógyulásra, erőforrás visszanyerésére, sok opcionális szabályt adjanak ki, - már most is kettő van asszem - de ne házi-szabályozni kelljen, hanem legyen miből választani.

Bár ha a Healer feat-et így hagyják bent, az egész értelmetlenné válik, remélem nem fogják. :)

 

4E-ben két harccal le lehet fogyasztani az erőforrásokat (főleg a surge-öt, essentials karakterek esetében) aztán a következő harc már kifejezetten kiélezett lehet. Hirtelen belecsöppenve egy napi első harcba, tényleg vagy nem különösebben veszélyes, vagy instakill lehet. Inkább arra mennek a karakterek, hogy kevesebb erőforrás felhasználásával nyerjenek meg egy csatát.

 

A kővé-válás mint instant halál forrás, meg nekem is rendben van, amíg nem egy dobáson múlik. (Két-három rontott mentő esete.) És nem visszafordíthatatlan. Nem kell, hogy szükségszerűen elmúljon idővel, de legyen rá valami varázslat, vagy módszer, hogy helyreállítsuk az áldozatot.

A halál sem végleges állapot egy DnD-ben.



QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 967 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2                      

Kelt 2014.01.22, 12:43

Petrus:

Ha Warhammer Fantasy, akkor "hagyománya van" a gyakori, véres és akár értelmetlen halálnak. Tudom, mert a kampány 27 alkalmán vagyunk túl, és csak az én eredeti karakterem van életben, 0 fate ponttal, mert ő minden kemény helyzetnél menekülőre fogta, és amúgy meg igen szerencsés voltam karaktergeneráláskor, ezért sok HP-je van. (Ráadásul 1000 XP-nként visszajön egy FP, ami asszem nem hivatalos, csak háziszabály nálunk.)

 

Egyébként én is totál a te véleményedet osztom, de a WH játékstílusa szerintem ilyen. Ezért attól az ötlettől sem zárkózom el, hogy akár más rendszereknél is ez a játékstílus legyen a cél.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.22, 10:40

Marvin: te meg szinte minden karakteredet úgy játszod, hogy szinte minden elől elfut, és nem szólok bele, miért is, baj, hogy én hogy én hogy csinálom, és te hogyan? :nemertem:



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1996 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.22, 10:12

Szerencsére a haldoklás/gyógyulás pont olyan dolognak ígérkezik a Nextben, amit könnyű háziszabályozni, és a korábbi nyilatkozatok alapján a rendszer is úgy kalkulál majd vele, hogy a mesélő a kampánya grim&gritty-szintjéhez igazítja majd. (A gyógyulás ütemét biztosan.)

 

Az instantkill powerek kis mennyiségben jót tudnak tenni a rendszernek (szerintem). Egyszerűen kell néha, hogy a játékosokban keresztbeálljon a szar ijedtükben, ha pl. kövé vált kalandozók maradványaira bukkannak az erdőben, amit gyanúsan baziliszkusznyomok vesznek körbe. Ez a túlbiztosított rendszerekben nem működik túl jól.

 

Ha már mindenképp kell a mentőöv, valami sorspontos megoldás - bár D&D-től idegen -, jobban működne a karakterek védelmében. Nekem ez azért szimpatikus, mert a játékos dönthet róla, hogy vállalja-e a kockázatot, és herdálja-e a menekülési lehetőségeit. Ha mindet ellőtte, vagy átvált óvatosba, vagy így járt.

 

A haldoklás és a minusz sok HP-ba ütés, mint a meghalás módjai, pláne a naponta visszanyerhető HP (4E) és minden egyéb számottevő erőforrás (powerek) ahhoz vezettek, hogy a kihívásokban vagy alacsony a kockázat és a reális veszély, vagy félő, hogy TPK lesz belőle. A kettő közti határmezsgye keskenyebb, és főleg a DM-en múlik, hogy melyik lesz a kettő közül.

 

A dilemma egyébként a combat as sport vs. combat as war cikkre emlékeztet.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.22, 08:23

1.: Ez abban az esetben igaz, ha a mesélő régi stílusú halállabirintusokat mesél, ahol minden szobára jut egy tucatnyi, teljesen kiszámíthatatlan halálos csapda, olyasmik, hogy "aki bal lábbal lép be, az dezintegrálódik". Sehol semmi figyelmeztetés, csak dob a mesélő egy 50% -ot, hogy melyik lábával lépett be a karakter. Ez is egyfajta játékstílus, nekem rövid távon szórakoztató (mondjuk eltölteni ezzel egy rövid délutánt és számolni, hogy hány karakterből lett megoldva a kazamata).

Tévedés. :) Pont legutóbb úgy halt meg teljesen értelmetlenül a karakterem Warhammer 2-ben, hogy zsinórban öt félelem mentőt rontott. Kerek 33% esélye volt rá, de már korábbi alkalmakkor is mindig ez volt vele, sorban 5-6-ot rontottam el. Márpedig WF2-ben egy elrontott Fear után nincs cselekvési lehetőséged a körben. Mozdulni sem tudsz, csak kitérés (ha képzett) és nagypajzsos hárítás lehetséges, mert ezek free akciók. Totál szimpla csontvázakkal harcoltunk, a WF2-ben nekik már van Fear-jük, ez nem D&D. Normál esetben 1-2 ütésből levertem volna őket (már fejlesztett, erős, jó harcos karakter volt, és már a 33% is nagyobb, mint az átlagemberé), de így felszecskáztak és az első kritikus rögtön halálos volt. A rendszerben van Fate pont, de az nekem már nem volt, korábbi hasonló események miatt. A környezet is az előnyünkre lett volna, egy bejáratot védtünk ketten (egy másik PC-vel), plusz tudtuk/láttuk a szövetségeseket is harcolni a háttérben, tehát nem is az volt, hogy bután besétáltunk valamibe.
Ez van, játékosként mindig sz*rul dobok, mesélőként nincs probléma (pedig gyakran ott is nyíltan dobok). :)

Módosította Petrus: 2014.01.22, 08:24


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2393 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.22, 02:41

Orastes: Azért ha nem örökké, de van, amelyik elég soká él, az "ész nélkül lerohanunk / megnyomkodunk mindent, de tényleg MINDENT, háme' én vagyok a kalandodzó, aztán őszintén csodálkozunk, ha megpadlózunk"-áttitűdöt én nem merésznek, regényesnek vagy bármi másnak nevezném, hanem csak szimplán, ööö, hülyének, de ez nyilván ízlés kérdése (nem).



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 784 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.22, 00:17

Cleric, cantrippel (korlátlanul) tud 1 hp-t gyógyítani haldoklón, igaz ez a köre akciójába kerül. Egyébként van egy Healer nevű feat, amit gyanítom ki fognak javítani a kiadott verzióra, mert jelen állás szerint, két harc között korlátlan és kimeríthetetlen gyógyítás forrását jelenti. D6+4+szint HP-t gyógyít öt percenként minden karakteren, remélem a teljes verzióban már fog hit dicet (korábbi healing surge) fogyasztani. A cleric cantrip is felvehető feat-el, kicsit hasonlóan mint a 4E multiclass featjei. Harcban minden karakteren egyszer lehet használni, a használó akciójából.

Persze kérdés, hogy ki fog ilyesmit felvenni a nagy ritkán kapott featből. (Én simán, ha a jelenlegi varázslóm viszem tovább 5. szintű tesztre, a healer jelen állapotában durva.)

 

Nekem is úgy tűnik, hogy csak az első pár szinten veszedelmes ennyire egy random harc. 1. szintű goblin a D6 sebzésével (ami a leggyengébb ellenfél a játékban) ne szedhessen ki egy dobásból karaktert.

Ja és amíg egy karakternek nincs legalább 17 HP-ja, egy átlagos, sleep dobással, kiszedheti az ellenfél 10 körre a harcból. Ez egy 2. szintű harcost már nem visz el, de egy 3. szintű varázslót még akár igen. (Ja akcióból fel lehet ébreszteni...) De ahogy nézem, csak ez az egy varázslat van tényleg ilyen emberesen elszúrva és remélem ezt is javítják majd.

Tudom én majd játszom 4+ szinten.

 

Elvileg a játékban magasabb szinten is veszélyesek lehetnek a kis szintű ellenfelek.

Valóban a goblin hasonló eséllyel találja el a 4. szintű karaktert, mint az 1. szintűt. A HP növekmény mellett nem tudom mennyire lesznek jelentősek, (tudom csak a goblinok számától függ) egy sima +3-as connal bíró fighter/paladin/ranger, szintenként 9 HP-t kap, ha törpe akkor 10-et. Néhány szint alatt lehagyják eben a számban még a 4E karaktereket is, amik 20-30 HP-ról kezdik az első szintet. Szerintem nagyon jó volt 4E-ben, (egyebek mellett) hogy 1. szinten volt egy életképes mennyiségű HP-d. Bár én ott is 3+ szinten szeretek játszani, kell a sok feat meg power. :)

 

Én abszolút 4E-sen gondolkozom, ahol ritka madár a karakter halál, Glow-nál múltkor mégis úgy döntöttünk, hogy nem kockáztatjuk a karaktereink életét, egy valószínűleg amúgy megoldható harci helyzetben, (bár lehet az insta-halál lett volna, Glow tudhatja csak) hanem inkább kikerüljük azt. Korábban is volt, hogy próbáltam (néha sikerrel) elkerülni a harcot, pedig az több XP, és nagyon szeretek harcolni, főleg 4E-ben, de a karakterem elvileg egy törpe életét sem akarja feleslegesen elherdálni, ha megoldható a helyzet másképp is.

Ez a játékosokon múlik, nem a rendszeren.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2907 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 23:09

Attila:

A Next nem tűnik különösen halálos rendszernek. Ha elfogy a hp-d, elájulsz. Körönként dobsz módosítatlan d20.szal halál-próbát, 10+ a siker. 3 siker: stabilizálódsz; 3 bukás: meghaltál. Ezt még befolyásolja, ha az ájult karaktert macerálják közben (elvágják a torkát, vagy esetleg véletlenül belekerül egy kóbor tűzlabda hatókörébe).

Egy hirtelen-halál szabály van: ha az az ütés, ami 0 hp alá visz le, lesebez mínuszban még annyit, mint a max hp-d, akkor azonnal meghalsz. Ez a szabály nekem pl. nem jön be, mert 1. szinten túl könnyen összejöhet (különösen, ha már eleve sebesült volt a karakter, és még egy találatot kap); de kicsit magasabb szinttől már ultra-ritka esemény lehet, mert egy hatás nem fog max hp + valamennyi hp-t sebezni.

 

Külön fate point / karma / más megmentő mechanizmus nincs benne, de ugye 3-5 körös haldoklási szabály miatt nem is nagyon kell.


Módosította Glowface: 2014.01.21, 23:10


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 22:28

Azt azért tegyük hozzá, hogy egyik eset sem derült égből villámcsapás módjára jött, hanem játékosként tudatosan, az egyértelmű fenyegető előjelek dacára keverted halálos veszélybe. Vagyis a pech nem tiszta pech, hanem bevállalt és elbukott kockázat volt. :)

 

(Igaz, aki kockáztat, az néha nagyot is nyerhet.)

 

Igen, ez igaz. Berisztót ugyan sajnáltam, mert a szívemhez nőtt, de hát semmilyen karakter nem él örökké (jó, Középföldén a tündék :bolond: ) főleg, ha azt veszélyesen teszi.

 

Ellenpélda is van: ha emlékszel, Helvécziában Stanislav kockáztatott, és jól járt, mikor az óriásvarjak ellenére tovább haladt, majd legyőzte a hágó őrét. Volt jutalom is, persze a kockázat sem volt kicsi. :cool: (Most van a kis 1 on 1 kaland/kitérő után egy elég jó páncélja, meg elég sok pénze is)



Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 22:23

Ismét csak szerintem az 1. szint alacsony hp-ja, és a Next automatikus halál szabálya (meghalsz, ha egy ütés mínuszban a max hp-dra vinne le) túlzott óvatoskodásra sarkallhat. Amikor a széltől is óvni kell a karaktert, mert hátha lesz itt egy goblin, 20-ast dob, és leüt, az az én izlésemhez képest túlzott kockázatot jelent minimális veszélyekre is.

Nem néztem ezt a DnD next-et, de ilyen problémákra már ősidők óta vannak olyan megoldások, mint a fate pont, vagy éppen olyan rendszerelemek, mint az eszméletvesztés után is rendelkezésre álló nagy rakás HP. (Utóbbi kiváló arra is, hogy vesztes csata után legyen esély az ellenfél tömlöcében ébredni karaktergenerálás helyett.)

 

Ilyesmikkel nem operál a rendszer?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6457 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 21:47

Godpower:

 

Van ilyen, de szerintem teljesen korrekt, ha egy első szintű karakter egy csapástól elfekszik, ha az egy normál ellenfél normál fegyverétől érkezett. Például egy első szintű karakter számára egy hobgoblin hosszúkarddal felszerelkezve igenis "vagy én, vagy ő" ellenfél, nem a "tucatjával hányom halomba" kategória. Az első szintű karakter tömegellenfele a kaszt nélküli, 1/2HD -s, erő-levonással rendelkező kobold, d4 -et sebző fegyverrel (kis méretű lándzsa). Így valószínűleg (1d4-2 sebzés) egy ütéstől egy hápét sebződik a "hős", durva esetben kettőt, kritikusnál esetleg négyet! Ráadásul ezen lények támadás bónusza is -1 - -2 körül lesz, tehát a 17 -es VF (pikkelyvért, pajzs, +1 -es ügyesség) komoly védelmet jelent. Kaszabolás jellegű képességgel, Lángoló Kezek varázslattal pedig lehet tarolni közöttük.

 

Sokan a fönti alap matekot nem veszik figyelembe, ha első szint, akkor ork, de az még harmadik szint körül is halálos a d12+3 -as sebzésével. Ha meg van egy-két szint barbár benne, akkor kimondottan kerülendő. Meg nem feltétlenül kell mindenkit megölni, lehet a kaland célja az is, hogy szabadítsanak ki valakit a JK -k, ebben az esetben a "lerohanjuk őket" egyértelműen nem jó megoldás, borítékolható az emberveszteség, azon távolról, távolsági fegyverekkel, üss-és-fuss taktikát alkalmazva elcsalhatók annyira, hogy a parti másik része közben szabadítson.

 

Persze a hivatalos modulok a kötelező harcokkal nem a legjobb példák.

 

Bulldy



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2907 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 21:37

Akkor mosr következik a drámai észrevétel: szerintem az nem baj, ha a rossz döntéseket hozó karakter komoly veszélybe kerül; az viszont nem jó, ha a rendszer mindenkit folyamatos kockázatban tart, mert akkor a már emlegetett "mindentől félő, semmibe bele nem vágó, túlóvatoskodó, játékölő" mentalitás jöhet elő.

 

Ismét csak szerintem az 1. szint alacsony hp-ja, és a Next automatikus halál szabálya (meghalsz, ha egy ütés mínuszban a max hp-dra vinne le) túlzott óvatoskodásra sarkallhat. Amikor a széltől is óvni kell a karaktert, mert hátha lesz itt egy goblin, 20-ast dob, és leüt, az az én izlésemhez képest túlzott kockázatot jelent minimális veszélyekre is.

Mondjuk, az első próbajátékok alatt szerintem ez nem jött ki, szóval lehet, hogy csak percepció. Egy-egy életveszélyes helyzet volt csak a játékban. Leginkább, amikor a veszélyes pusztaságban táborűz mellett pihentek, az őrködő karakter sajna elbambult, az alvó karakterek nem ébredtek volna fel a zajra, amikor pár goblin martalóc körbevette őket, és íjjal tartol volna köztük. (A goblinok meglepetésből bónuszt sebeznek).

De aztán mégse lett karakterhalál, mert viszajátszottunk: kiderült, hogy a Warforged harcos az "alvás" közben is teljesne éber, büntetés nélkül észlelhet, így mégsem lepte meg a társaságot a goblin falka.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 21:33

Én is azt szeretem ha a karakterem életképes, de szeretem valamennyire én azzá tenni.

 

Hát ez már kicsit más téma, de én sose fogom megérteni, mi a jó abban, hogy ha a karakter egy-két peches dobástól meghalhat. Ez akkor sem jó, ha éppen csak leültél játszani, és akkor sem, ha adott esetben már hosszú játékalkalmak sorozata áll mögötted.

 

Bár ahogy néztem, csak az előbbi eset veszélye áll fent. Az első szintű tolvaj/varázsló az 5-10 HP-jával, megfekhet egy kritikus találatot elérő goblin íjásztól. (6+d6 sebzés), de a "meghalsz az elrontott mentőre" jellegű effekteket kigyomlálták a magasabb szintű varázslatok közül is.

Még a Level 9-es "Power Word Kill" is csak akkor öl (igaz akkor bárminemű dobás nélkül) hogyha a célpontnak 100 vagy kevesebb HP-ja van, máskülönben nincs hatása. Az meg hogy egy 17. szintű varázsló tud 100-at sebezni, annyira nem hangzik eltúlzottnak.

 

Oké, egyetértek abban, hogy ez nem való mindenkinek. Viszont vannak, akik szeretik az ilyesmit: miért akadályozná meg a rendszer az alacsony szintű játékot?

Aki ezt nem szereti, kezdjen 3-4. szinten.



GODPOWER

GODPOWER

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 21:26

Ha nem baj akkor megint beleszólnèk egy picit.
Tudjátok kibicnek semmi sem drága.

Szóval én úgy gondolom, hogy az nem mindegy mikèppen hal meg az ember karaktere.
Egy dicső harcban elhullani az egèszen más színezetű mint mondjuk verembe esve.

Nekem a kevés hp-s dolog azért fáj kicsit, mert a tesztjátékban konkrétan egyszer találtak el, és az le is vitt -végtelenbe. Szóval nekem ez a fajta játék nem jön be annyira.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6457 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 20:49

Petrus:

 

1.: Ez abban az esetben igaz, ha a mesélő régi stílusú halállabirintusokat mesél, ahol minden szobára jut egy tucatnyi, teljesen kiszámíthatatlan halálos csapda, olyasmik, hogy "aki bal lábbal lép be, az dezintegrálódik". Sehol semmi figyelmeztetés, csak dob a mesélő egy 50% -ot, hogy melyik lábával lépett be a karakter. Ez is egyfajta játékstílus, nekem rövid távon szórakoztató (mondjuk eltölteni ezzel egy rövid délutánt és számolni, hogy hány karakterből lett megoldva a kazamata).

 

Nálunk inkább úgy szokott menni, hogy:

 

J1: "Jó, hát a mocsárjáráshoz nem ért közülünk senki, a közelben nincs falu, ahol bérelhetünk vezetőt, szóval marad az, hogy elkérem a varázsló botját, azzal tapogatózok magam előtt és haladunk előre."

M: "Rendben, de azt tudod, hogy így nagyon lassan haladtok. Ez érinti a varázslatok hatóidejét - már amelyik néhány óra hosszú - és nagyobb eséllyel találkoztok valami kóborló mocsárlakóval, mert több időt töltötök el kóborlással, útkereséssel.

J2: "Az nem baj, a szörnyektől megvéd a páncélom, a mocsárba eséstől nem!"

 

Játéktechnikailag "rászánja az időt" - take20, ha így ismerősebb, én viszont egy véletlen találkozás helyett háromszor dobok. (Ez nem azt jelenti, hogy egy helyett három találkozás lesz, hanem azt, hogy egy helyett háromszor van esély találkozásra, és még ha találkozás van, az sem instant harc.)

 

2.: A karakterek értéke nálunk pont attól szűnt meg, hogy nem volt veszély. Volt olyan játékos, aki nem velünk szocializálódott szerepjáték-szinten, ő az első két-három karakterhalálig azt hitte, hogy a kalandozás csak olyan örömmeló, meg hogy a karakterhalál nem etikus, ezért nem lesz. Mint kiderült, ők tényleg úgy játszottak korábban, hogy ha meghalna a karakter, akkor csak elájul, ha TPK van, akkor pedig valami csoda folytán a legközelebbi városban feltámadnak. Ezért aztán minden hülyeséget megcsinált, mert úgysem lesz következménye. A többi játékos, aki elhullott karakterek során át (Klasszikus AD&D, 2. szint: "Simán lenyomjuk a jegesmedvét, az csak egy állat, én meg harcos-pap vagyok!") szokott hozzá a játékhoz, pedig fogta a fejét.

 

Nem mondom, hogy a következmények nélküli játék nem lehet jó, vagy szórakoztató, de engem például kimondottan frusztrál, ha mindig mindenből megmentik a karakteremet. Elveszi a bátorság ízét.

 

Bulldy



Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 18:34

Öhm, a karakter értékét épp nem növeli meg az sem, ha nem kerül kockázatos helyzetekbe, ahol megsérülhet, meghalhat. Ha pedig megvan a halál esélye, akkor ott időnként bekövetkezik a halál is.
Az, hogy a karaktert akkor sem fenyegeti veszély, ha nem elővigyázatos, szintén nem tűnik túl jó alapnak a feszültség megteremtéséhez. Ha egy veremcsapdába zuhanás azzal jár, hogy a karakter meghalhat, akkor jogos, hogy piszkálja maga előtt a folyosót. Ha nincsenek veremcsapdák, vagy legfeljebb csak piti sérülést okoznak, akkor fölösleges foglalkoznia velük a játékosnak. (Sőt, ekkor a mesélőnek is, mert feszültséget nem igazán teremt, és csak a játékidőt húzná velük.)

Amúgy meg mit nevezünk véletlen halálnak?
Ha valaki lemegy mondjuk egy labirintusba, és ott végez vele egy csapat ork vagy egy rázuhanó halálcsapda, az nem véletlen történik, hanem azért, mert a biztonságos kovácsmunkák helyett az életét kockáztatta.
A Petrus által leírtak nekem kicsit narrativista megközelítésűnek tűnnek, ahol a játék lényege az, hogy a karakterek egy kerek történetet játszanak le. Ha a plot pusztán annyiból áll, hogy a karakterek mennek és azt csinálnak, amit akarnak, ott nincs olyan, hogy plot elkerülés.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 17:55

Az alacsony szinteken jelen lévő "hirtelen halál" megtanít arra, hogy gondolkodj és ésszel játssz, ahelyett, hogy a magas értékekre dobálsz folyamatosan.

Szerintem meg nem nevel semmire, sőt, ellentétes a hatása. :) A véletlen karakterhalálok a legrosszabbak, amelyek történhetnek egy játékossal, mert legfőképpen két dolgot erősítenek:
1. A következő karakter legyen gyáva nyúl (vö. "Patkányisten imádata"), aki a legkisebb kihívástól is megijed és értelmet nyer a korábban kiröhögött "10' pole" és hasonló segédeszközök szerepe. Ennek eredménye a plot-ok folyamatos elbukása, szándékos kerülése, valamint a session lelassulása, mesélői szemmel meg baromira rossz hangulatú, mechanikus lesz az egész mese, amit inkább jobb dobni.
2. A karakterek "értéke" megszűnik, egyre jobban elterjed a "majd hozok másikat" szemlélet, illetve játék közben egyre gyakoribbak lesznek az "a következő karakterem olyan dolgot fog tudni, hogy..." megjegyzések.

Itt most a véletlen, a tényleg balul elsült, buta halálokról beszélek, nem a szándékos, vagy tudatlan, de erőltetett esetekről, amiket példaként felhoztál. (És Callicinus is az előbbiekre utalt, ahogy olvastam.)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6457 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 15:47

Hát ez már kicsit más téma, de én sose fogom megérteni, mi a jó abban, hogy ha a karakter egy-két peches dobástól meghalhat. Ez akkor sem jó, ha éppen csak leültél játszani, és akkor sem, ha adott esetben már hosszú játékalkalmak sorozata áll mögötted.

 

Az alacsony szinteken jelen lévő "hirtelen halál" megtanít arra, hogy gondolkodj és ésszel játssz, ahelyett, hogy a magas értékekre dobálsz folyamatosan. Kineveli azt az igen hasznos hozzáállást, hogy addig jó a karaktereknek, amíg nem kell dobni. Ha kell, abban benne van a csúnya szívás, ne adj isten karakterhalál esélye.

 

Pl. volt az egyik kampányomban egy varázsló, aki a (fejlesztett) familiárisát, egy földelementált, leküldte Faerűn egyik nagyvárosának a közepén kincset keresni. Tisztességes esélyt adtam annak, hogy semmi nem történik, de a véletlen dobás szélén ott volt a lehetőség a kincsre, de arra is, hogy valami csúnyába szalad bele. Ez történt, a játékos fel volt háborodva a familiáris és az XP vesztés miatt, mire egy játékos megjegyezte neki, hogy mégis mit várt, ha olyan helyre küldi a 3-4 HD -s állatkáját, ahova 7-8. szintűként ők járnak szörnyekre vadászni. Legalább valami könyvtári kutatást végezhetett volna, hogy lássa mik az esélyek, vagy hasonló.

 

Nem sokkal később a varázsló meghalt, mert mindenképpen le akart nyomni egy 15-20HD -s Shambling Mound -ot - pedig a vándor szólt neki, hogy inkább hagyni kéne. A pap (aki korábban az előzetes kutatás fontosságára hívta fel a figyelmet) közölte, hogy akkor sem támasztaná fel, ha már ismerné a varázslatot, mert nem volt itt semmi más, mint darwini kiválasztódás.

 

Szóval az első két-három szint mérsékelt fájdalom mellett tanít meg értelmesen játszani. Vagy emlékezteti régi játékosokat, hogy hogyan is mennek a dolgok. Meg amúgy is szórakoztató. :)

 

Bulldy



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4326 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 15:10

Orastes: Azt azért tegyük hozzá, hogy egyik eset sem derült égből villámcsapás módjára jött, hanem játékosként tudatosan, az egyértelmű fenyegető előjelek dacára keverted halálos veszélybe. Vagyis a pech nem tiszta pech, hanem bevállalt és elbukott kockázat volt. :)

 

(Igaz, aki kockáztat, az néha nagyot is nyerhet.)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.21, 14:59

Abban sem láttam semmi rosszat, amikor a harmadik szintű karakterem visszavonhatatlanul kővé vált (Kard és mágia) van ilyen, vagy amikor egy hetedik szintű olvadt tócsává a tüskés, csigaszerű félisten emésztőnedvei által, teljesen rendben van. :cool: :ezvan:




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]