Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Hősök Hajnala: A világ védelmezői – D&D 4 kalandmodul


  • Válasz írásához lépj be
3 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4393 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2014.02.11, 09:47

A koncepció érdekes, kicsit ilyen Mortal Kombat jellegű ("meghívásos" kieséses torna).

 

 

A legjobban a Doomguy tetszik, jópofa lett! (nem tud ugrani, hehe)



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2014.02.11, 08:03

Nekünk mesélőknek, íróknak és tesztelőknek valószínűleg jóval maradandóbb élmény marad ez a modul, mint az egyszeri játékosoknak, nekem biztosan. :)

 

A lénytervezésnél én igyekeztem beleerőszakolni minden nemű elvadult képességeket, amik mondjuk nem álltak távolabb a DnD4 szellemétől, mint maga a modul alap koncepciója. Egyébként jelentős részüket megtaláltam utólag mint játékosi képesség, vagy legalábbis nagyon hasonlókat.

Az Űrgárdisták ellen-rohama egy 3. szintű Ranger encounter, a Dalekok (végül kivett) szuper grabbelése jellemző a Brawler fighterre, a Drider Lich változatos megszakító cselekvései meg nem játék idegenek, a játékos karakterei ilyen téren sokszor "rosszabbak" azoknál amiket én találtam ki.

 

Kicsit összeütközésbe kerültünk itt a kaland írásánál, én úgy vagyok vele, hogy egy NPC bármilyen képességgel bírhat amivel egy PC, de lehetőleg inkább szemetebbekkel.

A közönséges taktikai harcra ott a heroic tier, én úgy álltam először hozzá, hogy ha már Paragon, akkor a heroic téren begyakorlott, bevett taktikák omoljanak össze, egy ennyire idegen környezetben. Ha csak a számok nőnek nincs igazi átlényegülés a tier-ek között.

Persze lehet nem is kéne lennie, nekem ez volt az első Paragon játékom valaha.

 

Az igazán elvetemült ötleteim sorra ki lettek szórva, (lehetséges hogy ennek köszönhetően nem fulladt vérbe a Világ Védelmezői lemesélése úgy hiszem :-) ) de maguk a harcaim így kicsit gyengék lettek.

Az Űrgárdista encounter 4 db 15. szintű Standard és egy 15. szintű elite, akik keményebbek, mint bármi a szintjükről a Monster Vaultban. Leszámítva, a 15% mínusz HP-t amivel a harcot akartam begyorsítani.

Egy közharcra 16. szintű ellenfeleket kellett volna beraknom? Hát, kicsit úgy érzem, a 4E közép paragon szintje már nem olyan szépen tesztelt mint a Heroic, a játékosok képességei, lehetőségei és számértékei egyszerűen túlnövik a szörnyeket.

 

A Dalek harc különösen gyenge lett két 16. szintű elittel, persze kérdés, hogy ha felnyomom 18. szintre akkor nem-e esnek át a ló másik oldalára, de kétlem.

 

A Drider viszonylag jól muzsikált, az hogy mindenki körében volt lehetősége cselekedni szerintem kifejezetten hangulatos szörnyé tette, aki folyamatosan irányítása alatt tartja a helyzetet, amik le nem gyalulják ízenként a lábait. :-) Eredetileg egy kissé túlbonyolított folyamatosan erősödő játékmechanizmust gondoltam neki, végül csak opportunity attackjai lettek, amikre így utólag érdemes lett volna még rátenni néhány D8 sebzést.

 

A többiek encounterjeit kifejezetten szerettem, egyedül a nácik sültek el kicsit balul, a Doom-os csávó volt a legkellemesebb meglepetés.

A vége harcot megint gyengének éreztem, annak valahogy nagyobbat kellett volna szólnia. Ha jól tudom a teljes versenyen egyetlen agyszívás történt. (Az is én voltam, és csak valami Koboldot sikerült meglékelni.) De legalább (majdnem) mindenki sikerélménnyel hagyhatta el az arénát. Ez már győzelem. :-)

 

Amik különösen jól sikerültek azok a helyszínek, a térképek, kifejezetten Paragon hangulatúak lettek, ha tudom mi az a paragon hangulat egyáltalán... rengeteg kreativitást öltünk bele, néhol karakteresebbek lettek, mint maguk a harcok. Öt terep alapkoncepciója származik tőlem, bár Glowface itt is kijavította a csetléseimet, illetve maguknak a térképeknek a külsejét végül ő rakta össze. Na azok tényleg f***ák lettek, azt a "könyvetmindenkinek ajánlom letölteni és felhasználni otthoni mesékben!

 

Ha lemesélném itthon a kalandot, valószínűleg a modul minden kihívására rápakolnék egy-két szintet, lehet a csapat volt különösen professzionális akiknek meséltem, de úgy mentek át a egészen mint forró kés az ooze-n.

Bár ha lemesélném itthon a kalandot, beleszőnék valami továbbélést, mondjuk egy multi-galaktikus kollektíva polgárháborút, ahol Mamnón visszanyúl a Világ Védelmezőiért. :) Jó encounter lehetőségek lettek kiszavazva ebből a meséből.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2014.02.10, 10:54

Hát, jó kis modul lett ez, végül is.

Gondolkoztam is, hogy versenykereteken kívül tök érdekes lenne mesélni. A mesélő rengeteget improvizálhatna, hogy melyik frakció mit lép, ki kivel szövetkezik, ki ellen, kit árul el, kivel csap össze... jópofa lenne.

És persze, van jó sok harc! Huhh, csak tesztelés közben végigpróbálgatni is kemény volt. Lássuk csak...
  • Acél Kereszt Légiója: na, ők viccesek voltak. Megsz miatt ragtuk be őket eredetileg a modulba, ő viszont hamar kiszállt. Végül Godpower koncepciója alapján dolgoztuk ki őket, asszem újév napján ültünk össze vele és Calinicusszal háramasban, ötletelni. Aztán utána megstatoltam őket, megdesignoltam a jelenetüket... de kipróbálni nem maradt időm. Úgy tűnik, kicsit súl sok lett a sebzőpotenciáljuk...
    De pl. csak ebből a jelenetből érdekes kalandot lehetne kihozni, külön.
  • Bábjátékos: Callinicus csinálta meg végül, sokáig nem volt gazdája. Aztán én megkritizáltam a koncepcióját, mire őt átírta. Aztán kipróbáltuk harcban... mire kicsit kiakadt pár tesztelőtársam. (Na jó, a körönként 5 immediate aciton fura volt). :) Úgyhogy Callinicus átírta, én belefirkáltam, aztán valahogy kiegyeztünk. Végülis elég jó lett, asszem.
  • Dzsihád: Chomy kreálmánya. Jópofa volt, de valahogy végül nem igazán sikerült maradandót alkotni velük. Harcban egyszer teszteltük, jó volt, bár szerintem Chomy mesélés közben javítgatta az előre leírt statokat.
  • Fekete Sáskák: ígéretes társaság volt, Chomy csapott le rájuk. Megírta őket, egyszer ütöttünk is velük próbaharcot. Nem volt rossz, bár utólag úgy érzem, szólhattak volna nagyobbat is.
  • Fürkészők: ok, róluk én tehettem. Asszem nem lettek a legütősebbek koncepcióban sem, harcban meg egy tesztre hullottak, mint a szentjánosbogarak. Kicsit felpumpáltam őket, bát talán a versenyen senki se ütötte őket.
  • Halál Angyalai: megint Callinicus frakciója, persze. Első tesztre nagy kiakadás lett belőlük, mindnféle trükkökkel túl sokféle játékosi cselekményt írtak felül. Átirkálás után szerintem egész jók lettek - bát talán kicsit gyengék, ahhoz képest.
  • Kollektíva: őket én dolgoztam ki. Szerintem hangulatosak lettek, harcban egyszer teszteltük őket. Nem voltak igazán izgisek, kicsit fel kellett pumpálni őket - így se okoztak óriási komplikációt a legtöbb játékosnál.
  • Megsemmisítők: Callinicus tehet róluk is! Megírta, kipróbáltuk, ideggörcsöt kaptunk, átírta, átirtam, átirta, véleményeztem, végelegesítette, átirtam... végül is, lett ami lett. ;)
  • Pokoljáró: Chomy ragaszkodott hozzá, minden ellenkezésünk ellenére. Aztán megírta, kipróbáltuk, és nagyon fun kis jelenet lett, mindenki élvezte. Mondjuk, úgy láttam, a játékosok vagy szerették, vagy gyűlölték Pokoljárót, szóval hatásos volt, na!
  • Sárkány: ez Peti kreálmánya volt. Sok időt töltöttünk vele, 2-3szor próbálgattuk, harcban is, harcon kívül is. Nehéz volt Peti koncepcióját DnD4 kompatibilissé tenni. Végül csak azt sajnálom, hogy a nem-harci encounter kicsit ellaposult, volt, amikor sokkal izgalmasabbnak alakult volna.
  • X: ezt a frakciót én gyártottam le. Átolvastam, kicsit erősítettem a statokon, és egy kemény de élvezetes próbahacban ütköztünk velük. Kicsit sajnáltam is, hogy a végén talán a versenyen nem harcolt az X frakcióval senki - aggresszívabb viselkedést kellett volna kitalálni.
Szóval, szerintem király anyag lett ez a végén - de jó túl lenni rajta. :)

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6277 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2014.02.10, 10:54

A Hősök Hajnala versenysorozatával tavaly elértünk ötrészes, epikus mini-kampányunk, a Kígyó legendájának végére. Professzionális kalandszervezői hírnevünkhöz méltán ravasz kérdőívvel felmértük játékosaink véleményét, mire is lenne igényük a jövőben a Hősök Hajnalán. Ezután választ kellett találnunk minden projekt egyik legutálatosabb kérdésére: hogyan tovább?

Hősök Hajnala: A világ védelmezői – D&D 4 kalandmodul


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]