Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Fate Core ismertető


  • Válasz írásához lépj be
19 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.21, 21:32

Fate Core a TableTopban:

 



cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.11.12, 23:03

(és egyszerűen nem hagyja, hogy írjak ide... semmi csúnya szó, semmi engedély nélküli link... most kezd szétvetni a tehetetlen düh...)

megpróbálom lerövidítve, tőmondatokban:
- Akiknek a Fate Core túl hosszú, azoknak ott van a lerövidített Fate Accelerated, melyet volt szerencsém lefordítani nagyjából: http://utveszto.uw.hu/rpg/rpg_fate.html
- A helyzeti jellemzők addig érvényesek, amíg a történet indokoltnak tartja, ha valaki megkapja a Földre Került jellemzőt, az nem csak egyszer használatos a jelenet során.
- A Képzettségek mélysége számmal és melléknévvel is ki van fejezve, szerintem nem olyan nehéz érteni, mire képes a szereplő.

Most tervezünk a FAE forditásod alapján egy kampányt. Nem tudsz esetleg kiegészitő , leginkább fantasy forditást?

slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 256 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.05, 12:09

Köszönöm a linket, átfutottam, elég összekapkodottnak tűnik. Szerintük a Jellemzők egyszerűen az Előnyök és Hátrányok összeolvadása, pedig szerintem többek ennél rendszertechnikailag. Aztán teljesen más a "sérülési rendszer", a Fate-ben ki van dolgozva a cselekvések négy fajtája (megoldás, előnyszerzés, támadás, védekezés), elég jól szedték össze a tág Képzettségeket is, melyek mindegyikénél külön foglalkoznak a négyféle cselekvéssel és mindegyikhez írnak három példa kunsztot. Konkrétabb ötleteket adnak a Kunsztok (Stunts) készítéséhez, ugyanígy az Extrák elkészítéséhez is. Szerintem elég eredeti a szereplők fejlődésének rendszere is (Mérföldkövek - Milestones), amiben nincs semmilyen tapasztalati pont, hanem megkülönböztet a szereplő útja során háromféle jelentőségű mérföldkövet (Minor, Significant, Major), mindegyikhez leírja, hogy egy olyan elérésénél mik közül választhat a játékos, a mesélő pedig eldönti, hogy szeretné-e jutalmazni a szereplőt és mikor, és hogy a három fokozat közül melyikkel. Jójez a játék, na.

Én azon töprengtem első olvasáskor egy csomót, hogy a Jellemzők (köztük a High Conception - Főmotívum), a Képzettségek, Kunsztok és Extrák egy kicsit összeolvadnak, vagyis vannak olyan területeik, melyek nem különülnek el egymástól élesen (az Accelerated változatból ki is hagyták az Extrákat). Mert beírhatod Szereplői Jellemzőnek is, hogy kibernetizált űrkalóz, vagy egy megoldhatod a kibernetikákat Kunsztokkal is, de talán jobb inkább Extrákként használni. És akkor itt van még a varázslás és más rendkívüli dolog is. Persze ez is jó a Fate-ben, hogy sokféleképp oldhatsz meg dolgokat (és akár egyetlen játékon belül is!), például a legelső Fate verzióban vagy 8-9 féle mágiaszabályt is felsorolnak mintául...



gront

gront

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.05, 11:00

Ami imho szinten fontos, nem elhanyagolhato es vagy atsiklottam felette vagy nem szerepelt, az az ara: pay what you like ha jol emlekszem (de siman letoltheto az oldalukrol am miert ne tamogatna az ember egy ilyen jo cuccot/vallalkozast?:))

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.05, 00:17

Valóban a cikkből kimaradt, hogy a Fate a Fudge-ból fejlődött ki. Elsősorban azért, mert úgy gondolom, hogy ami igazán zseniális a Fate-ben, azt saját kútfőből tették hozzá, nem pedig átvették.

Bár a fudge-ot rég olvastam, nem rémlik, hogy lettek volna benne jellemzők (ebben a formában) vagy a képzettségek kreatív felhasználása, mint a meghatározások (declarations) a Fate-ben.

Nem akarom a fudge-t leértékelni, zseniális alkotás a maga nemében.

Ugyanakkor csak mert ugyanazt a dobási rendszert használja, nem feltétlenül abból származik minden jó ötlete. A Dark Heresy-ben is d100-zal kell dobni, mégse mondanám, hogy egy MAGUS klón :-)

 

 

 

Talán pontosabb lenne az a megfogalmazás, hogy a készítők fogták a Fudge motort és annak rendszerépítő tippjeit és abból megépítették a saját rendszerüket...

 



Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.04, 19:13

--- Évekkel ezelőtt lefordítottam majdnem az egész Fudge-ot és ezt egy kicsit túlzásnak érzem - bár régen olvastam át a Fudge-ot, körülbelül a "Létrát" (Ladder) és a kockadobást használták fel belőle (bár a Létrát is átalakították egy kicsit).


Itt egy viszonylag jó áttekintés a különbségekről, már amennyire emlékszem a Fate dolgaira:

http://balagan.info/comparison-of-fate-rpg-and-fudge-rpg

slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 256 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.04, 17:42

(és egyszerűen nem hagyja, hogy írjak ide... semmi csúnya szó, semmi engedély nélküli link... most kezd szétvetni a tehetetlen düh...)

 

megpróbálom lerövidítve, tőmondatokban:
- Akiknek a Fate Core túl hosszú, azoknak ott van a lerövidített Fate Accelerated, melyet volt szerencsém lefordítani nagyjából: http://utveszto.uw.hu/rpg/rpg_fate.html

- A helyzeti jellemzők addig érvényesek, amíg a történet indokoltnak tartja, ha valaki megkapja a Földre Került jellemzőt, az nem csak egyszer használatos a jelenet során.

- A Képzettségek mélysége számmal és melléknévvel is ki van fejezve, szerintem nem olyan nehéz érteni, mire képes a szereplő.


Módosította slaGerzson: 2014.03.04, 17:47


slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 256 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.04, 17:34

(most írok valami rövidke próbát, mert valamiért a hosszabb hozzászólásomat nem akarja engedni a rendszer... hátha ezt...)

Na, ez megy. Akkor megpróbálom darabonként.

 

-------

 

Örülök, hogy végre írt róla valaki, szerintem is az egyik legbabább játékrendszer, a különböző jellemzőkön keresztül talán ez mozgatja meg a legjobba a játékosok fantáziáját és váratlan elemeket is hozhat a játékba, mivel a szabályok "rákényszerítik" a mesélőt, hogy bizonyos helyzetekben találjon ki újabb jellemzőt, amit a többi játékos felhasználhat.


"Talán pontosabb lenne az a megfogalmazás, hogy a készítők fogták a Fudge motort és annak rendszerépítő tippjeit és abból megépítették a saját rendszerüket..."

--- Évekkel ezelőtt lefordítottam majdnem az egész Fudge-ot és ezt egy kicsit túlzásnak érzem - bár régen olvastam át a Fudge-ot, körülbelül a "Létrát" (Ladder) és a kockadobást használták fel belőle (bár a Létrát is átalakították egy kicsit).
 


Módosította slaGerzson: 2014.03.04, 17:36


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 14:20

Érdekel valakit esetleg egy Fudge 10th anniversary edition ismertető?

 

Mivel ezeket a rendszereket csak hallomásból ismerem, én ugyanúgy elolvasnám, mint ezt.

Közvetlenül a Bastion ismertető után.  :gonosz:


Módosította strato: 2014.03.03, 14:20


Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 14:14

Ha Batman-nek és Superman-nek is +4-es az "ereje", akkor miért csak az utóbbi képes felemelni egy kamion-t? (azért, mert csak utóbbi "more powerful then a locomotive")


Nem egészen értem, hogy ez most hogy merült fel, a Fate-et nem ismerem annyira, de ha ez is a Fudge megoldásain alapul, akkor egész jól egymás mellé rakhatóak benne az ilyen eltérő képességek.

Fantasy fajoknál meg szuperhősöknél is boncolgatták a többféle skálázhatósági lehetőséget, a rendszer összeácsolóján múlik, hogy mennyire csiszolja össze a dolgokat. Pl az egyik fajnál (pl normál embernél) az átlagos erő az a másiknál (pl szuperhős) csak borzalmas kategória.

Érdekel valakit esetleg egy Fudge 10th anniversary edition ismertető?

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 13:11

Jó cikk, köszi!
 
A karakteralkotást érdemes annak is elolvasni, használni, aki más rendszert mesél. Az szerintem borzasztóan jó lett, közös sztorit, valódi kapcsolatot ad minden játékos karaktere közt. Nincs többé szükség "ültök a fogadóban, és pont egy asztalnál volt már csak hely" stílusra.



Így igaz, viszont elvesz egy-másfél órát.
Azaz nem ajánlott csak olyan csapatoknak, ahol viszonylag állandó a jelenlét. (nálunk pl. 6-7 emberből mindig másik 3-4 ér rá)
Vagy elég hosszú a játékra szánt idő, hogy ebből egy órát ezzel el lehessen szöszölni.

Ha megvannak az előfeltételei, akkor viszont tényleg hasznos dolog!


 

Játékosként kicsit nehéz belerázódni nekem, mert nem látom a léptékeket elsőre. Nehéz megfogalmaznom, hogy miért is. Valamiért egész nagy vonalakban van csak meg, hogy mire képes a karakterem, nem látom, hogy az adott problémának bátran nekimehet, vagy eleve kudarcra ítélt. Gondolom sok játék után kialakulna ez.


Ez az ára annak, hogy gyors és könnyen tanulható a rendszer.

Ha Batman-nek és Superman-nek is +4-es az "ereje", akkor miért csak az utóbbi képes felemelni egy kamion-t? (azért, mert csak utóbbi "more powerful then a locomotive")

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 11:50

Aki ki szeretné próbálni fate kocka nélkül:

1) kő, papír, olló négyszer (nyersz +1, döntetlen +0, veszítesz -1)
2) kiveszed egy pakli francia kártyából az összes treffet és a két jokert, majd húzol négy lapot (pikk: +1, káró: +0, kör: -1)

 

A kártyás verzió macerás, mert minden "dobás" előtt újra kell keverni.

 

A sima hatoldalú szerintem a legegyszerűbb, mert az úgyis mindenkinek van. 1-2 a mínusz, 3-4 a semmi, 5-6 a plusz.


Módosította strato: 2014.03.03, 11:51


Samurai

Samurai

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 203 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 11:49

Jó cikk, köszi!

 

A karakteralkotást érdemes annak is elolvasni, használni, aki más rendszert mesél. Az szerintem borzasztóan jó lett, közös sztorit, valódi kapcsolatot ad minden játékos karaktere közt. Nincs többé szükség "ültök a fogadóban, és pont egy asztalnál volt már csak hely" stílusra.

 

Játékosként kicsit nehéz belerázódni nekem, mert nem látom a léptékeket elsőre. Nehéz megfogalmaznom, hogy miért is. Valamiért egész nagy vonalakban van csak meg, hogy mire képes a karakterem, nem látom, hogy az adott problémának bátran nekimehet, vagy eleve kudarcra ítélt. Gondolom sok játék után kialakulna ez.

 

A másik dolog, amit még nem emésztettem meg, hogy egy jellemzőt egy jelenetben csak egyszer tudsz használni. Ha földre vitted az ellenfelet, akkor egyszer rácsapsz +2-vel, utána már hiába van a földön, ugyanúgy harcol, mintha állna.

 

Illetve még, hogy más léptékeket, mágiát ebbe a rendszerbe nehéz rakni szerintem. Túl sok új szabályt hoz be.


Módosította Samurai: 2014.03.03, 11:52


Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 11:11

Köszi a cikket, hasznos!

 

Az Attila által idézett bekezdésnél nekem is felszaladt a szemöldököm, de szerintem (ebből a szempontból) Fate Core < Fate Accelerated!



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 11:10

Aki ki szeretné próbálni fate kocka nélkül:

1) kő, papír, olló négyszer (nyersz +1, döntetlen +0, veszítesz -1)
2) kiveszed egy pakli francia kártyából az összes treffet és a két jokert, majd húzol négy lapot (pikk: +1, káró: +0, kör: -1)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 10:12


Az ismertetőért köszi!




Talán pontosabb lenne az a megfogalmazás, hogy a készítők fogták a Fudge motort és annak rendszerépítő tippjeit és abból megépítették a saját rendszerüket...



Tudtam, hogy valahonnan ismerős, régebben összefutottam a Fudge valami ingyenes verziójával, ezek szerint onnan.
(nekem már az is túl áramvonalas volt)

Aldor_a_harcias

Aldor_a_harcias

    Birodalmi Parancsnok

  • Fórumita
  • 314 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 09:49

Ez nagyon jó!

Köszönjük az ismertetőt!

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 08:56

"Az Evil Hat alkotói fogták mindazt, amit elődeik a szerepjáték 40 éves története során felépítettek, és visszabontották az alapokig. Tüzetesen megvizsgáltak minden építőelemet, és amiről úgy gondolták, hogy nem járul hozzá a mókához, attól nemes egyszerűséggel megszabadultak. A maradékból felépítették a Fate-et, ami egy történet központú, letisztult és rettentően szórakoztató játék lett – már amennyiben szereted az efféle játékokat."

Talán pontosabb lenne az a megfogalmazás, hogy a készítők fogták a Fudge motort és annak rendszerépítő tippjeit és abból megépítették a saját rendszerüket...

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 01:31

Érdekesen hangzik, köszi az ismertetőt!

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6369 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.03, 01:31

2013 egyik legnagyobb szerepjátékos sikertörténete a Fate Core című kezdeményezés volt a Kickstarter-en: a kitűzött 3000 helyett kicsit több, mint 430.000 dollár gyűlt össze, hogy a Fate rendszerét általános, bármilyen világon használható formába öntsék az alkotói. Tényleg ennyire jó a Fate Core? Vajon érdemes megismerkedni vele?

Fate Core ismertető


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]