Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői Akadémia


  • Válasz írásához lépj be
3057 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11624 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.12, 08:33

Köszi srácok :) .A leendő(?) 4 fős csapatból 1 fő lenne, akit érdekelne a dolog, őt is nagyrészt NPC ötletelés szintjén - aztán, hogy az ő ötletéből nekem mi születik a fejemben, az már legyen neki/nekik meglepetés. Bevallom, időhiány miatt nem jönne rosszul a segítség egy játékos részéről (ahogy  galu22 is említette, így lenne egy kép a hangulatról), de nem tudtam mennyire bevett szokás.

 

1-2-3 "mikrovilágot" érdemes megcsinálni, mert 

  • a következőnél jobban tudsz improvizálni, pláne ha kijönnek hibák
  • egy-egy elemet (NPC-t, "vállalkozást", törvényt) simán lehet újrahasznosítani


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4694 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.11, 18:03

Köszi srácok :) .A leendő(?) 4 fős csapatból 1 fő lenne, akit érdekelne a dolog, őt is nagyrészt NPC ötletelés szintjén - aztán, hogy az ő ötletéből nekem mi születik a fejemben, az már legyen neki/nekik meglepetés. Bevallom, időhiány miatt nem jönne rosszul a segítség egy játékos részéről (ahogy  galu22 is említette, így lenne egy kép a hangulatról), de nem tudtam mennyire bevett szokás.


Egy ilyen félig sörözős megbeszélést minden kampány zárás után szoktunk tartani. Ki milyet szeretne következőnek, mennyire legyen komoly, mennyire felfedezős, kazamatás, városi. Horror, sci-fi, fantazi, azon belül milyen alzsáner (már ha ez egy létező szó).

Megjegyezném, hogy ezt a megállapodást nem érdemes szentírásnak venni, és sokat készülni előre. Több példa van rá, hogy egy-két alkalmat sem él meg az egyezség. Saját példa: nagyon sok energiával felépített, Rejtő Jenő+Guy Ritchie+Gloriana hangulatra felfűzött, kocsmatöltelékek a mágikus Londonban kampányom a tervezett ívben három (3) alkalmat haladt előre, mikoris egy óriási tűzvész után a karakterek megpattantak a városból, és többet már vissza se mentek...

Ez egyébként az előző kampány utózöngéje lehetett még. Másik tapasztalatom az, hogy egy hosszabb kampány lezárása után kell 3-4 új kampányt kezdeni, vagy eleve demókat tervezni, amíg megtaláljuk az igazit.

 

 

 

 

Ha ennél többre vágysz, van egy egyszerű módszer a Beyond the Wall-ban. Mindenki bővítheti a térképet helyszínekkel. (város vagy település, régi vagy újkeletű kazamata, átjáró egy másik világba vagy egy másik dimenzió szelete, mágikus fókuszpont, stb.) Ekkor még csak általánosan határozhatja meg a helyet (közel-messze-nagyon messze)

Eldöntheti, hogy járt ott, hallott róla, vagy olvasott róla. Ezzel - nem nyilvános módon - azt választja ki, hogy mennyire pontosan ismeri a helyet (ha ezt választja, pontosan kijelölheti a térképen), mennyire pontosak az információi, vagy mennyi pletykát ismer. Pontosan sosem ismeri a részleteket, de az általános hangulatot igen. 

 

Miután mindenki kért egy helyet magának, a többi játékos kap egy lehetőséget arra, hogy kiegészítse, vagy kicsit kifacsarja a leírást, hangulatot.

 

Elég jól működik, bár a mesélőnek kicsit moderálnia kell a trollkodó játékosokat. ~2 óra alatt be lehet zsebelni néhány egész inspiráló ötletet.

 

 

YMMV

 

Könnyen adaptálható a módszer NPC-k megalkotására is.

 

Az előző kampányban egyedül készült minden és sok npc üresjáratra lett kárhoztatva mert a playerek "elmentek mellettük".

Ez ellen nem véd. Komolyan nem :)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.11, 08:57

Köszi srácok :) .A leendő(?) 4 fős csapatból 1 fő lenne, akit érdekelne a dolog, őt is nagyrészt NPC ötletelés szintjén - aztán, hogy az ő ötletéből nekem mi születik a fejemben, az már legyen neki/nekik meglepetés. Bevallom, időhiány miatt nem jönne rosszul a segítség egy játékos részéről (ahogy  galu22 is említette, így lenne egy kép a hangulatról), de nem tudtam mennyire bevett szokás.
Az előző kampányban egyedül készült minden és sok npc üresjáratra lett kárhoztatva mert a playerek "elmentek mellettük".



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11624 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.10, 12:52

Sziasztok

Városi kampányok során (pl. WoD) be szoktátok vonni a játékosokat helyszínek/npc alkotásba ötletelés vagy komolyabb szinten?

 

Mondjuk egy 300 éves, a halandók "macerálásával" amúgy foglalkozni szerető és tudó vámpír esetén nehéz kihagyni, ha az illető az utóbbi 250 évben az adott városban "élt". 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.10, 12:33

Városi kampányok során (pl. WoD) be szoktátok vonni a játékosokat helyszínek/npc alkotásba ötletelés vagy komolyabb szinten?

 

Ahogy Auer is utal rá, ez a kérdés szerintem tökre csapatfüggő. Ha a te játékosaid fogékonyak ilyesmire, és érdemben hozzá is tudnak és akarnak tenni, akkor lehet értelme. Jelenthet nekik egy pluszt, hogy részeiben a sajátjuknak érezhetik a settinget.

Ellenkező esetben csak kidobott idő és esetleg rossz szájíz maradhat utána...

 

Én egyszer kísérletképpen egy poszt-apokaliptikus kampány előtt lenyomtam a csapattal A Spark in Fate Core-t. A Fate-specifikus részeket vagy valahogy átértelmeztem az általam használt rendszerre (Other Dust), vagy egyszerűen figyelmen kívül hagytam. Gyorsan megvoltunk vele, mindenkit bevont, de senki nem érezte erőltetettnek, és egész jó kiindulási alapot adott a játékhoz. (Sajnos a kampány utána egyéb okokból csak 2 játékülést élt meg.)

 

És igen, ahogy galu is írja, sok múlik azon, hogy milyen szinten akarod bevonni a játékosokat a "teremtésbe". A Spark csak nagyon hasznos körvonalakat rajzol fel a helyszíneknek, NJK-knak és fenyegetéseknek, a többit a mesélőre bízza. Nagyjából azokat a dolgokat, amiket a helyszínen élés során, vagy kérdezősködés/pletykák által amúgy is megtudna a csapat, csak ezeket így már induló tudásként lehet kezelni.
Ennél komolyabban én a saját csapatomat nem akarnám bevonni. Egyrészt azért nem, mert akkor nem maradna lehetőség a fordulatokra és meglepetésekre, másrészt meg azért, mert szerintem mélyebben belevonódni már ők sem akarnának.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4694 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.10, 12:27

Sziasztok

 
Városi kampányok során (pl. WoD) be szoktátok vonni a játékosokat helyszínek/npc alkotásba ötletelés vagy komolyabb szinten?

 
 
Komolyabb szinten semmiképpen. Az a tapasztalatom, hogy nagyon roncsolja a felfedezés élményét, ha tudják konkrétan mire számíthatnak.
 
 
Ötletelés szinten igen. Azért azzal nem árt tisztában lenni, hogy milyen hangulatú és típusú kalandokra számítanak. Nem mindegy, hogy Fülig Jimmy vagy Vronszkij típusú NPC kell majd a kalandokhoz.

Módosította galu22: 2019.09.10, 12:28


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.10, 11:57

Sziasztok

Városi kampányok során (pl. WoD) be szoktátok vonni a játékosokat helyszínek/npc alkotásba ötletelés vagy komolyabb szinten?

 

Általában nem. Mondjuk 5-ből 1 játékos tud érdemben hozzátenni (vagy akar). Próbálkoztunk párszor a közös játékkörnyezet megalkotásával, de őszintén szólva ami kijött azt én magam is összedobtam volna, annyit nem adott hozzá.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.10, 11:20

Sziasztok

Városi kampányok során (pl. WoD) be szoktátok vonni a játékosokat helyszínek/npc alkotásba ötletelés vagy komolyabb szinten?



Talbot

Talbot

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 28 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.17, 16:28

Horror on the Orient Express? :)

 

Uh, az egy horror... :tex:

 

Amit jó szívvel tudok ajánlani, a No Man's Land (CoC WW1 scene), bár az max. 2 alkalmas kaland (mi R.R. mester értő interpretációjában játszottuk... majdnem végig :rip: )

 

Esetleg a Dreaming Stone (CoC Dreamlands)... azt ugyan nem játszottam, csak meséléshez használtam fel, és az álomföldi kalandokhoz nem haszontalan némi, khm, illumináltság sem...



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4694 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 20:44

Hogy ne vaktában lövöldözzek, mit szeretünk: elég széles a skála: wh fantasy, wh40k, cyberpunk téma, star wars, sci-fi vonal, Cthulhu variánsok, steampunk.

 

 

 

Az a fura, hogy elég sok modult használok (főképp rövid, alacsony szintűeket), de a megjelölt stílusban nem mozgok otthonosan, és nem is sok olyat tudok mondani, amit szívesen ajánlanék.

 

 

Amit meséltem vagy játszottam, és merem ajánlani:

- Death on the Reik, (WH fantasy) bár az eredeti prezentáció fájdalmas, a sandbox maga nagyon jó

- Sacraments of Evil: Six adventures of victorian horror (Cthulhu d100)

- Dark Designs (Cthulhu d100)

 

 

A Cthulhu kalandoknak szerintem jót tesz az 1890-es angliai környezet, jól működött mesélés közben.

 

Nem meséltem, de jónak tűnik:

- Pelgrane press horror dolgai. A Trail of Cthulhu modulok is (főképp az Armitage files), de a legnagyobb királyság a Zalozhniy Quartett. Ha a rendszert nem is használod, ez a nem hagyományos (!) horror lények elleni vadászat, mint egykori elhárítótisztek (~Ronin) elég menő.

- Hard Light: stars without number sandbox. Keep on the borderlands jellegű. (biztonságos bázis + fura bolygók anomáliákkal, ereklyékkel, stb.)


Módosította galu22: 2019.03.27, 20:45


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6532 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 09:51

Több Savage Worlds világnak van eseményvezérelt kampánya (plot point campaign). Ez rövid kalandok sorozata, amik egy hosszabb történetté állnak össze. Hátrányuk, hogy egy-egy kaland nincs kidolgozva, megadja az alapszituációt, a konfliktust és hogy mire fut ki az egész, de a mesélőnek kell kidolgozni a részleteket.

Általában a Deadlands (western-horror), a 50 Fathoms (fantasy-kalóz) és a Neccesary Evil (szupergonoszok idegen megszállók ellen) kampnyait szokták dícsérni.

Bulldy

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 09:33

Én most a Masks of Nyarlathotep-be vagyok beleesve.

Még csak tervezem, hogy mesélem, szóval nem teljesen fair ajánlás.

 

Kevés modulok egyike amit játszottam.:)



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1075 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.26, 16:00

Én most a Masks of Nyarlathotep-be vagyok beleesve.

Még csak tervezem, hogy mesélem, szóval nem teljesen fair ajánlás.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.25, 22:44

Horror on the Orient Express? :)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11624 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.25, 19:03

@auer:
Mint szégyentelen önreklám, olvastad már a "Nem akarunk hősök lenni" SW modulomat?

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.24, 18:51

Ötleteket kérnék. Kicsiny csapatunk hamarosan kedvenc játékát fogja a játszani: "milyen játékkal játszunk" Felmerült hogy fordítsuk meg a dolgot, keressünk hivatalos(=nyomtatott, előre megírt, kész) kalandot és azt meséljük/játsszuk. Szóval most olyan kalandokat keresnék amiket játszottatok, meséltetek - de nem saját kútfőből (esetleg publikáltátok:)) és pozitív élmény volt.

Lehetőleg nem együléses, hanem 3-4+ időre kösse le a csapatot.

 

Hogy ne vaktában lövöldözzek, mit szeretünk: elég széles a skála: wh fantasy, wh40k, cyberpunk téma, star wars, sci-fi vonal, Cthulhu variánsok, steampunk.

 

Ami nem annyira begyere: Lo5R, generic fantasy, maid tsai, FATAL :), Wod (úgy cakkumpakk), dnd5 kalandjai (adventures league, curos of strahd)



SirThomas

SirThomas

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2049 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.06, 13:30

Egy kissé olyan ez az ötlet, mint a reboot-ja egy régi kalandomnak, amiről még cikket is írtam itt 2008-ban.

http://lfg.hu/14931/meseloknek/kalandotlet-jatekosok-kinpadon/


Módosította SirThomas: 2018.01.06, 13:47


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.06, 10:42

Most már kíváncsi lettem a gyakorlati tapasztalataidra ezzel kapcsolatban, úgyhogy hajrá! :)

Sajnos nálunk lassan, már-már visszafelé őrölnek a malmok, de ahogy beindul valami, mindenképpen beszámolok róla :) .



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4694 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.02, 18:45

Dekszter: nekünk egyszer olyan játékunk volt, hogy a karaktereink betévedtek egy sivatagi városállamba. Itt ért véget a játékalkalom. A következő előtt a mesélő küldött listát választható karakterekről, akik ebben a városállamban vannak kisebb-nagyobb pozícióban és mondta, hogy ezekkel játszunk egy alkalom ereéig. Amikor elkezdtünk játszani, kaptuk a város urától a feladatot, hogy nyomozzuk ki, mit akarnak az utazó idegenek (a saját karaktereink) és reagáljuk le az uralkodónak megfelelően.

Ebből az lett, hogy úgy döntöttünk, az idegenek bizonytalan erőkkel játszó bajkeverők, le kell fogni őket. :D

A következő alkalmat a tömlöcben kezdtük. Közben jött valami kataklizma-szerűség, az elől menekültünk, de közben szépen minden egyalkalmas karakterről kiderült, hogy mi történt vele ( = hogy halt meg :) ).

Nagyon nagy buli volt, jól összerakta a mesélő, illetve mi játékosok is érdekesnek találtuk, hogy a saját karaktereink ellen játszunk. :P

Bulldy

 

 

Nem tudom már hol olvastam egy játékbeszámolót, ahol a belépő a dungeonba "kézhez kapott" karakterekkel történt, egészen addig, amíg egy fő maradt életben. Az "igazi" csapatnak ő mesélte el mit látott.
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6532 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.01, 13:43

Dekszter: nekünk egyszer olyan játékunk volt, hogy a karaktereink betévedtek egy sivatagi városállamba. Itt ért véget a játékalkalom. A következő előtt a mesélő küldött listát választható karakterekről, akik ebben a városállamban vannak kisebb-nagyobb pozícióban és mondta, hogy ezekkel játszunk egy alkalom ereéig. Amikor elkezdtünk játszani, kaptuk a város urától a feladatot, hogy nyomozzuk ki, mit akarnak az utazó idegenek (a saját karaktereink) és reagáljuk le az uralkodónak megfelelően.

Ebből az lett, hogy úgy döntöttünk, az idegenek bizonytalan erőkkel játszó bajkeverők, le kell fogni őket. :D

A következő alkalmat a tömlöcben kezdtük. Közben jött valami kataklizma-szerűség, az elől menekültünk, de közben szépen minden egyalkalmas karakterről kiderült, hogy mi történt vele ( = hogy halt meg :) ).

Nagyon nagy buli volt, jól összerakta a mesélő, illetve mi játékosok is érdekesnek találtuk, hogy a saját karaktereink ellen játszunk. :P

Bulldy


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]