Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői Akadémia


  • Válasz írásához lépj be
3049 hozzászólás érkezett eddig

Talbot

Talbot

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 28 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.17, 16:28

Horror on the Orient Express? :)

 

Uh, az egy horror... :tex:

 

Amit jó szívvel tudok ajánlani, a No Man's Land (CoC WW1 scene), bár az max. 2 alkalmas kaland (mi R.R. mester értő interpretációjában játszottuk... majdnem végig :rip: )

 

Esetleg a Dreaming Stone (CoC Dreamlands)... azt ugyan nem játszottam, csak meséléshez használtam fel, és az álomföldi kalandokhoz nem haszontalan némi, khm, illumináltság sem...



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 20:44

Hogy ne vaktában lövöldözzek, mit szeretünk: elég széles a skála: wh fantasy, wh40k, cyberpunk téma, star wars, sci-fi vonal, Cthulhu variánsok, steampunk.

 

 

 

Az a fura, hogy elég sok modult használok (főképp rövid, alacsony szintűeket), de a megjelölt stílusban nem mozgok otthonosan, és nem is sok olyat tudok mondani, amit szívesen ajánlanék.

 

 

Amit meséltem vagy játszottam, és merem ajánlani:

- Death on the Reik, (WH fantasy) bár az eredeti prezentáció fájdalmas, a sandbox maga nagyon jó

- Sacraments of Evil: Six adventures of victorian horror (Cthulhu d100)

- Dark Designs (Cthulhu d100)

 

 

A Cthulhu kalandoknak szerintem jót tesz az 1890-es angliai környezet, jól működött mesélés közben.

 

Nem meséltem, de jónak tűnik:

- Pelgrane press horror dolgai. A Trail of Cthulhu modulok is (főképp az Armitage files), de a legnagyobb királyság a Zalozhniy Quartett. Ha a rendszert nem is használod, ez a nem hagyományos (!) horror lények elleni vadászat, mint egykori elhárítótisztek (~Ronin) elég menő.

- Hard Light: stars without number sandbox. Keep on the borderlands jellegű. (biztonságos bázis + fura bolygók anomáliákkal, ereklyékkel, stb.)


Módosította galu22: 2019.03.27, 20:45


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6529 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 09:51

Több Savage Worlds világnak van eseményvezérelt kampánya (plot point campaign). Ez rövid kalandok sorozata, amik egy hosszabb történetté állnak össze. Hátrányuk, hogy egy-egy kaland nincs kidolgozva, megadja az alapszituációt, a konfliktust és hogy mire fut ki az egész, de a mesélőnek kell kidolgozni a részleteket.

Általában a Deadlands (western-horror), a 50 Fathoms (fantasy-kalóz) és a Neccesary Evil (szupergonoszok idegen megszállók ellen) kampnyait szokták dícsérni.

Bulldy

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.27, 09:33

Én most a Masks of Nyarlathotep-be vagyok beleesve.

Még csak tervezem, hogy mesélem, szóval nem teljesen fair ajánlás.

 

Kevés modulok egyike amit játszottam.:)



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1075 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.26, 16:00

Én most a Masks of Nyarlathotep-be vagyok beleesve.

Még csak tervezem, hogy mesélem, szóval nem teljesen fair ajánlás.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.25, 22:44

Horror on the Orient Express? :)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.25, 19:03

@auer:
Mint szégyentelen önreklám, olvastad már a "Nem akarunk hősök lenni" SW modulomat?

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.24, 18:51

Ötleteket kérnék. Kicsiny csapatunk hamarosan kedvenc játékát fogja a játszani: "milyen játékkal játszunk" Felmerült hogy fordítsuk meg a dolgot, keressünk hivatalos(=nyomtatott, előre megírt, kész) kalandot és azt meséljük/játsszuk. Szóval most olyan kalandokat keresnék amiket játszottatok, meséltetek - de nem saját kútfőből (esetleg publikáltátok:)) és pozitív élmény volt.

Lehetőleg nem együléses, hanem 3-4+ időre kösse le a csapatot.

 

Hogy ne vaktában lövöldözzek, mit szeretünk: elég széles a skála: wh fantasy, wh40k, cyberpunk téma, star wars, sci-fi vonal, Cthulhu variánsok, steampunk.

 

Ami nem annyira begyere: Lo5R, generic fantasy, maid tsai, FATAL :), Wod (úgy cakkumpakk), dnd5 kalandjai (adventures league, curos of strahd)



SirThomas

SirThomas

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2049 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.06, 13:30

Egy kissé olyan ez az ötlet, mint a reboot-ja egy régi kalandomnak, amiről még cikket is írtam itt 2008-ban.

http://lfg.hu/14931/meseloknek/kalandotlet-jatekosok-kinpadon/


Módosította SirThomas: 2018.01.06, 13:47


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.06, 10:42

Most már kíváncsi lettem a gyakorlati tapasztalataidra ezzel kapcsolatban, úgyhogy hajrá! :)

Sajnos nálunk lassan, már-már visszafelé őrölnek a malmok, de ahogy beindul valami, mindenképpen beszámolok róla :) .



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.02, 18:45

Dekszter: nekünk egyszer olyan játékunk volt, hogy a karaktereink betévedtek egy sivatagi városállamba. Itt ért véget a játékalkalom. A következő előtt a mesélő küldött listát választható karakterekről, akik ebben a városállamban vannak kisebb-nagyobb pozícióban és mondta, hogy ezekkel játszunk egy alkalom ereéig. Amikor elkezdtünk játszani, kaptuk a város urától a feladatot, hogy nyomozzuk ki, mit akarnak az utazó idegenek (a saját karaktereink) és reagáljuk le az uralkodónak megfelelően.

Ebből az lett, hogy úgy döntöttünk, az idegenek bizonytalan erőkkel játszó bajkeverők, le kell fogni őket. :D

A következő alkalmat a tömlöcben kezdtük. Közben jött valami kataklizma-szerűség, az elől menekültünk, de közben szépen minden egyalkalmas karakterről kiderült, hogy mi történt vele ( = hogy halt meg :) ).

Nagyon nagy buli volt, jól összerakta a mesélő, illetve mi játékosok is érdekesnek találtuk, hogy a saját karaktereink ellen játszunk. :P

Bulldy

 

 

Nem tudom már hol olvastam egy játékbeszámolót, ahol a belépő a dungeonba "kézhez kapott" karakterekkel történt, egészen addig, amíg egy fő maradt életben. Az "igazi" csapatnak ő mesélte el mit látott.
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6529 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.01, 13:43

Dekszter: nekünk egyszer olyan játékunk volt, hogy a karaktereink betévedtek egy sivatagi városállamba. Itt ért véget a játékalkalom. A következő előtt a mesélő küldött listát választható karakterekről, akik ebben a városállamban vannak kisebb-nagyobb pozícióban és mondta, hogy ezekkel játszunk egy alkalom ereéig. Amikor elkezdtünk játszani, kaptuk a város urától a feladatot, hogy nyomozzuk ki, mit akarnak az utazó idegenek (a saját karaktereink) és reagáljuk le az uralkodónak megfelelően.

Ebből az lett, hogy úgy döntöttünk, az idegenek bizonytalan erőkkel játszó bajkeverők, le kell fogni őket. :D

A következő alkalmat a tömlöcben kezdtük. Közben jött valami kataklizma-szerűség, az elől menekültünk, de közben szépen minden egyalkalmas karakterről kiderült, hogy mi történt vele ( = hogy halt meg :) ).

Nagyon nagy buli volt, jól összerakta a mesélő, illetve mi játékosok is érdekesnek találtuk, hogy a saját karaktereink ellen játszunk. :P

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 936 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.01, 13:15

Változó tempóban fog haladni a két történet, még akkor is, ha nem ez lenne az eredeti szándék, így könnyen lehet, hogy fordított irányban is kell majd a másik meséhez igazodni. De ezek úgyis olyasmik, amelyek menet közben alakulnak ki. Most már kíváncsi lettem a gyakorlati tapasztalataidra ezzel kapcsolatban, úgyhogy hajrá! :)

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.01.01, 12:00

Mivel itt nem időutazásról lesz szó, hanem az előzményben szereplő karakterek ténylegesen teljesen más karakterek, így legfeljebb azokat "változtathatják" meg, amik a korábbi játékban nem voltak kőbe vésve. Vagyis ha korábban tudnak arról, hogy pl. a varázsló tornya összedőlt (mert megkérdezték/látták/tudják), akkor az előzményben el kell pusztulnia, bármit is tesznek.

Az alapvető félelmeim nem is történet lemesélésével voltak/vannak, hanem egyes játékosok reakciójával - bár mint említettem, azóta puhatolóztam és széles mosoly jött a nem happy endes játék ötletére :) .



pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.31, 16:50

Nekem az idöutazásnál a következö könyv az etalon: (miután sok jó müvet, köztük néhány alapmüvet a témában és annál több pocsék, elsösorban képregények közül kerültek ki ez utobbiak furcsa modon) https://moly.hu/konyvek/terry-pratchett-ejjeli-orjarat Hiszen egy hangya eltaposása nem változtatja meg a történelmet (történelmi tehetetlenség), de egy ember is hatással lehet rá (kevesebben halnak meg vagy legalább például)

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.30, 10:56

pierredelacroix: csak olyat engedélyeznék, amiről az első sztori során tudnak, így elkerülném a történelem meghamisítását - bár az is igaz, hogy x év alatt a történetek változhatnak ahogy szájról szájra terjednek. Ők úgy tudják, hogy mindenki odaveszett, de valójában sokan (mindenki?) megmenekültek :) .



scaurus

scaurus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.29, 17:28

...
Úgy tippelem, hogy kaptam kb. 3-4 óra nettó játékidő lehetőséget, hogy valami betekintést adjak, oszt' vagy megtetszik nekik, vagy nem. :kavar:
...

Sajnos, nem jött össze, részben betegség, részben munkabeosztás miatt elmaradt a rokonok számára tervezett próbajáték.
Új év, új remény, így marad a majd jövőre...

pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.28, 12:33

 

Tehát maximum csak a pusztítás minimalizálására van esélyük (főleg ha időutazás is bekavar: azért utaznak vissza, hogy vmit megakadályozzanak, ami ha nem következik be, nem utaznak vissza, tehát nem akadályozzák meg).

Tulajdonképpen igen, ha a minimalizás alá belefér a város teljes pusztulása, de elérhetnek olyan célokat, amik a jövőben (a másik kampányban) segíti/segítette őket :) .

A karakterek ténylegesen más karakterek lesznek, így az időutazással járó "kellemetlenségek" kizárva :) .

 

Hát, ha nagyon ügyesek, én engedélyezném számukra azt, hogy a sárkány egy "üres" (a fíling kedvéért: római patríciusok és gallok*) várost pusztít el (a lakosok - legalábbis a legtöbb, lásd előző zárójelet - ugyanis időben elhagyták: a játékosok pedig egy nagy vándorló tömeg közepén találják magukat a következő kalandban.)

*

(OFF)"De volt továbbra is min csodálkozniuk! Mikor sorra járták a házakat, az a különös meglepetés érte őket, hogy a szegényebb házak alaposan be voltak zárva, el voltak reteszelve, mintha tele volnának kincsekkel, míg a tetszetős, külsejükre is gazdag, pompás házak tárva-nyitva álltak, szabad a ki- és bejárás.

Bár továbbra is tartottak a cseltől, most már mégis benyomultak ezekbe a házakba. Az együgyű, tudatlan barbárok most rémültek csak meg igazán! Mit láttak? A termekben vagy a nyitott, díszes udvarokban egy-egy pompás díszruhába öltözött, mozdulatlanul ülő férfialakra bukkantak, akik szó nélkül, merev tekintettel fogadták a belépőket. A ragyogó katonai jelvények, a fényes ruhák, ünnepi öltözetük, de főleg méltóságos magatartásuk istenekhez tette őket hasonlóvá. A gallok nem győzték bámulni őket, mint valami csodás, szent szobrokat.

Egyik ilyen gazdag ház udvarán egy volt konzul, Marcus Papirius ült díszes elefántcsont székén. Ruházata olyan, mint a többi konzulságot viselt öregé, tekintete éles, tartása hajlott kora ellenére is egyenes, kezében pompás faragású elefántcsont pálca. Az ő házába is bámuló szemekkel léptek be a gallok, főleg őt magát csodálták, nem tudták, isten-e vagy ember, eleven-e, vagy csak szobor. Az egyik gall katona azonban, erőt véve félelmén, odalépett hozzá, megtapogatta ruháját, majd - hogy Papirius nem mozdult - megrántotta szakállát.

Papiriust elöntötte a méreg. A szobor megelevenedett. A kezében levő elefántcsont pálcával akkorát ütött a gall katona fejére, hogy az elszédülve a földre zuhant.

A többi gall erre megdühödve kardot rántott, és megölte Papiriust. A kiömlött vértől megvadultak, és most már félelem és csodálkozás nélkül kardélre hányták a véneket. Ezek nem védekeztek, nyugodtan ültek curulisi székükön, és így várták be a halált.

A gallok egyetlen óra alatt felkoncolták Róma legderekabb öregjeit. De vérengzési lázuk nem csillapodott. Most már minden házba betörtek, az elreteszelt kapukat fölfeszegették, és ledöftek mindenkit, akit csak találtak, nem számított, ellenállt-e vagy sem, gyermek volt-e, asszony vagy aggastyán. A házak berendezését is összezúzták, nem kíméltek semmit, még azt sem, amit zsákmányul elvihettek volna."(/OFF)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.28, 11:44

Tehát maximum csak a pusztítás minimalizálására van esélyük (főleg ha időutazás is bekavar: azért utaznak vissza, hogy vmit megakadályozzanak, ami ha nem következik be, nem utaznak vissza, tehát nem akadályozzák meg).

Tulajdonképpen igen, ha a minimalizás alá belefér a város teljes pusztulása, de elérhetnek olyan célokat, amik a jövőben (a másik kampányban) segíti/segítette őket :) .

A karakterek ténylegesen más karakterek lesznek, így az időutazással járó "kellemetlenségek" kizárva :) .



pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.28, 11:25

Csak annyit tudnak, hogy majd jön egy sárkány valamikor :) . A második játék elején annyit fognak tudni, hogy abban az évbben járnak, de napra pontosan, hogy mennyi idő múlva jön azt nem :) .

Bár nem hagyományos "fantasy"-megoldás, de én akkor is Aeneas történetét ajánlom ekkor is. Hiszen őt is előre figyelmeztették, hogy az istenek elhatározták Trója bukását (amit földi halandó semmiképpen - értsd: semmiképpen, lásd Laokón sorsát - nem képes majd megakadályozni) - hja, ekkorra mákja nincsen sok embernek, hogy a mutterja a szerelemistennő. Ennek ellenére szinte végig harcolt, de bukáskor inkább a menekülőket fogta össze és elment új várost alapítani, hiszen az istenek atyjának döntésével, amelybe az istenek tanácsa is beleegyezett, senki sem szállhat szembe (hacsak nem akar gyorsan meghalni egy villámcsapás által - és ez még a legjobb eset). 

Tehát maximum csak a pusztítás minimalizálására van esélyük (főleg ha időutazás is bekavar: azért utaznak vissza, hogy vmit megakadályozzanak, ami ha nem következik be, nem utaznak vissza, tehát nem akadályozzák meg).

Vagy ha kevésbé szeretik a klasszikus irodalmat, akkor a Gesztenye, a honalapító története is ugyanez, ahol az egyik vézna nyúl megjósolja a telep vesztét (lényegében elolvas egy táblát), mert az emberek lakóparkot építenek a helyére. (És a nyulaknak szembeszállni az emberekkel kb. annyi az esélyük, mint a karaktereknek egy sárkánnyal).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]