Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői Akadémia


  • Válasz írásához lépj be
3041 hozzászólás érkezett eddig

SirThomas

SirThomas

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2046 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.06, 13:30

Egy kissé olyan ez az ötlet, mint a reboot-ja egy régi kalandomnak, amiről még cikket is írtam itt 2008-ban.

http://lfg.hu/14931/meseloknek/kalandotlet-jatekosok-kinpadon/


Módosította SirThomas: 2018.01.06, 13:47

  • Orastes kedvelte ezt

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.06, 10:42

Most már kíváncsi lettem a gyakorlati tapasztalataidra ezzel kapcsolatban, úgyhogy hajrá! :)

Sajnos nálunk lassan, már-már visszafelé őrölnek a malmok, de ahogy beindul valami, mindenképpen beszámolok róla :) .



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.02, 18:45

Dekszter: nekünk egyszer olyan játékunk volt, hogy a karaktereink betévedtek egy sivatagi városállamba. Itt ért véget a játékalkalom. A következő előtt a mesélő küldött listát választható karakterekről, akik ebben a városállamban vannak kisebb-nagyobb pozícióban és mondta, hogy ezekkel játszunk egy alkalom ereéig. Amikor elkezdtünk játszani, kaptuk a város urától a feladatot, hogy nyomozzuk ki, mit akarnak az utazó idegenek (a saját karaktereink) és reagáljuk le az uralkodónak megfelelően.

Ebből az lett, hogy úgy döntöttünk, az idegenek bizonytalan erőkkel játszó bajkeverők, le kell fogni őket. :D

A következő alkalmat a tömlöcben kezdtük. Közben jött valami kataklizma-szerűség, az elől menekültünk, de közben szépen minden egyalkalmas karakterről kiderült, hogy mi történt vele ( = hogy halt meg :) ).

Nagyon nagy buli volt, jól összerakta a mesélő, illetve mi játékosok is érdekesnek találtuk, hogy a saját karaktereink ellen játszunk. :P

Bulldy

 

 

Nem tudom már hol olvastam egy játékbeszámolót, ahol a belépő a dungeonba "kézhez kapott" karakterekkel történt, egészen addig, amíg egy fő maradt életben. Az "igazi" csapatnak ő mesélte el mit látott.
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.01, 13:43

Dekszter: nekünk egyszer olyan játékunk volt, hogy a karaktereink betévedtek egy sivatagi városállamba. Itt ért véget a játékalkalom. A következő előtt a mesélő küldött listát választható karakterekről, akik ebben a városállamban vannak kisebb-nagyobb pozícióban és mondta, hogy ezekkel játszunk egy alkalom ereéig. Amikor elkezdtünk játszani, kaptuk a város urától a feladatot, hogy nyomozzuk ki, mit akarnak az utazó idegenek (a saját karaktereink) és reagáljuk le az uralkodónak megfelelően.

Ebből az lett, hogy úgy döntöttünk, az idegenek bizonytalan erőkkel játszó bajkeverők, le kell fogni őket. :D

A következő alkalmat a tömlöcben kezdtük. Közben jött valami kataklizma-szerűség, az elől menekültünk, de közben szépen minden egyalkalmas karakterről kiderült, hogy mi történt vele ( = hogy halt meg :) ).

Nagyon nagy buli volt, jól összerakta a mesélő, illetve mi játékosok is érdekesnek találtuk, hogy a saját karaktereink ellen játszunk. :P

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 431 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.01, 13:15

Változó tempóban fog haladni a két történet, még akkor is, ha nem ez lenne az eredeti szándék, így könnyen lehet, hogy fordított irányban is kell majd a másik meséhez igazodni. De ezek úgyis olyasmik, amelyek menet közben alakulnak ki. Most már kíváncsi lettem a gyakorlati tapasztalataidra ezzel kapcsolatban, úgyhogy hajrá! :)

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.01, 12:00

Mivel itt nem időutazásról lesz szó, hanem az előzményben szereplő karakterek ténylegesen teljesen más karakterek, így legfeljebb azokat "változtathatják" meg, amik a korábbi játékban nem voltak kőbe vésve. Vagyis ha korábban tudnak arról, hogy pl. a varázsló tornya összedőlt (mert megkérdezték/látták/tudják), akkor az előzményben el kell pusztulnia, bármit is tesznek.

Az alapvető félelmeim nem is történet lemesélésével voltak/vannak, hanem egyes játékosok reakciójával - bár mint említettem, azóta puhatolóztam és széles mosoly jött a nem happy endes játék ötletére :) .



pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 578 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.31, 16:50

Nekem az idöutazásnál a következö könyv az etalon: (miután sok jó müvet, köztük néhány alapmüvet a témában és annál több pocsék, elsösorban képregények közül kerültek ki ez utobbiak furcsa modon) https://moly.hu/konyvek/terry-pratchett-ejjeli-orjarat Hiszen egy hangya eltaposása nem változtatja meg a történelmet (történelmi tehetetlenség), de egy ember is hatással lehet rá (kevesebben halnak meg vagy legalább például)

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.30, 10:56

pierredelacroix: csak olyat engedélyeznék, amiről az első sztori során tudnak, így elkerülném a történelem meghamisítását - bár az is igaz, hogy x év alatt a történetek változhatnak ahogy szájról szájra terjednek. Ők úgy tudják, hogy mindenki odaveszett, de valójában sokan (mindenki?) megmenekültek :) .



scaurus

scaurus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.29, 17:28

...
Úgy tippelem, hogy kaptam kb. 3-4 óra nettó játékidő lehetőséget, hogy valami betekintést adjak, oszt' vagy megtetszik nekik, vagy nem. :kavar:
...

Sajnos, nem jött össze, részben betegség, részben munkabeosztás miatt elmaradt a rokonok számára tervezett próbajáték.
Új év, új remény, így marad a majd jövőre...

pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 578 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.28, 12:33

 

Tehát maximum csak a pusztítás minimalizálására van esélyük (főleg ha időutazás is bekavar: azért utaznak vissza, hogy vmit megakadályozzanak, ami ha nem következik be, nem utaznak vissza, tehát nem akadályozzák meg).

Tulajdonképpen igen, ha a minimalizás alá belefér a város teljes pusztulása, de elérhetnek olyan célokat, amik a jövőben (a másik kampányban) segíti/segítette őket :) .

A karakterek ténylegesen más karakterek lesznek, így az időutazással járó "kellemetlenségek" kizárva :) .

 

Hát, ha nagyon ügyesek, én engedélyezném számukra azt, hogy a sárkány egy "üres" (a fíling kedvéért: római patríciusok és gallok*) várost pusztít el (a lakosok - legalábbis a legtöbb, lásd előző zárójelet - ugyanis időben elhagyták: a játékosok pedig egy nagy vándorló tömeg közepén találják magukat a következő kalandban.)

*

(OFF)"De volt továbbra is min csodálkozniuk! Mikor sorra járták a házakat, az a különös meglepetés érte őket, hogy a szegényebb házak alaposan be voltak zárva, el voltak reteszelve, mintha tele volnának kincsekkel, míg a tetszetős, külsejükre is gazdag, pompás házak tárva-nyitva álltak, szabad a ki- és bejárás.

Bár továbbra is tartottak a cseltől, most már mégis benyomultak ezekbe a házakba. Az együgyű, tudatlan barbárok most rémültek csak meg igazán! Mit láttak? A termekben vagy a nyitott, díszes udvarokban egy-egy pompás díszruhába öltözött, mozdulatlanul ülő férfialakra bukkantak, akik szó nélkül, merev tekintettel fogadták a belépőket. A ragyogó katonai jelvények, a fényes ruhák, ünnepi öltözetük, de főleg méltóságos magatartásuk istenekhez tette őket hasonlóvá. A gallok nem győzték bámulni őket, mint valami csodás, szent szobrokat.

Egyik ilyen gazdag ház udvarán egy volt konzul, Marcus Papirius ült díszes elefántcsont székén. Ruházata olyan, mint a többi konzulságot viselt öregé, tekintete éles, tartása hajlott kora ellenére is egyenes, kezében pompás faragású elefántcsont pálca. Az ő házába is bámuló szemekkel léptek be a gallok, főleg őt magát csodálták, nem tudták, isten-e vagy ember, eleven-e, vagy csak szobor. Az egyik gall katona azonban, erőt véve félelmén, odalépett hozzá, megtapogatta ruháját, majd - hogy Papirius nem mozdult - megrántotta szakállát.

Papiriust elöntötte a méreg. A szobor megelevenedett. A kezében levő elefántcsont pálcával akkorát ütött a gall katona fejére, hogy az elszédülve a földre zuhant.

A többi gall erre megdühödve kardot rántott, és megölte Papiriust. A kiömlött vértől megvadultak, és most már félelem és csodálkozás nélkül kardélre hányták a véneket. Ezek nem védekeztek, nyugodtan ültek curulisi székükön, és így várták be a halált.

A gallok egyetlen óra alatt felkoncolták Róma legderekabb öregjeit. De vérengzési lázuk nem csillapodott. Most már minden házba betörtek, az elreteszelt kapukat fölfeszegették, és ledöftek mindenkit, akit csak találtak, nem számított, ellenállt-e vagy sem, gyermek volt-e, asszony vagy aggastyán. A házak berendezését is összezúzták, nem kíméltek semmit, még azt sem, amit zsákmányul elvihettek volna."(/OFF)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.28, 11:44

Tehát maximum csak a pusztítás minimalizálására van esélyük (főleg ha időutazás is bekavar: azért utaznak vissza, hogy vmit megakadályozzanak, ami ha nem következik be, nem utaznak vissza, tehát nem akadályozzák meg).

Tulajdonképpen igen, ha a minimalizás alá belefér a város teljes pusztulása, de elérhetnek olyan célokat, amik a jövőben (a másik kampányban) segíti/segítette őket :) .

A karakterek ténylegesen más karakterek lesznek, így az időutazással járó "kellemetlenségek" kizárva :) .



pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 578 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.28, 11:25

Csak annyit tudnak, hogy majd jön egy sárkány valamikor :) . A második játék elején annyit fognak tudni, hogy abban az évbben járnak, de napra pontosan, hogy mennyi idő múlva jön azt nem :) .

Bár nem hagyományos "fantasy"-megoldás, de én akkor is Aeneas történetét ajánlom ekkor is. Hiszen őt is előre figyelmeztették, hogy az istenek elhatározták Trója bukását (amit földi halandó semmiképpen - értsd: semmiképpen, lásd Laokón sorsát - nem képes majd megakadályozni) - hja, ekkorra mákja nincsen sok embernek, hogy a mutterja a szerelemistennő. Ennek ellenére szinte végig harcolt, de bukáskor inkább a menekülőket fogta össze és elment új várost alapítani, hiszen az istenek atyjának döntésével, amelybe az istenek tanácsa is beleegyezett, senki sem szállhat szembe (hacsak nem akar gyorsan meghalni egy villámcsapás által - és ez még a legjobb eset). 

Tehát maximum csak a pusztítás minimalizálására van esélyük (főleg ha időutazás is bekavar: azért utaznak vissza, hogy vmit megakadályozzanak, ami ha nem következik be, nem utaznak vissza, tehát nem akadályozzák meg).

Vagy ha kevésbé szeretik a klasszikus irodalmat, akkor a Gesztenye, a honalapító története is ugyanez, ahol az egyik vézna nyúl megjósolja a telep vesztét (lényegében elolvas egy táblát), mert az emberek lakóparkot építenek a helyére. (És a nyulaknak szembeszállni az emberekkel kb. annyi az esélyük, mint a karaktereknek egy sárkánnyal).



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.28, 11:08

Csak annyit tudnak, hogy majd jön egy sárkány valamikor :) . A második játék elején annyit fognak tudni, hogy abban az évbben járnak, de napra pontosan, hogy mennyi idő múlva jön azt nem :) .



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.28, 10:05

Kissé "túlaludtam" a hétvégét...
A prequel karaktereinek nem lenne tudomása jó ideig a sárkányról. Először csak a csatlósai (low level party: koboldok, goblinok?) okoznának gondokat és egyre nagyobb bajokat. Végül akaratukon kívül(?) a város lakói haragítanák magukra a sárkányt pl. egy tojás ellopásával.

Garabonciás: azt hiszem a Draconomiconban olvastam, hogy koboldok pl. próbálkoznak nagy ritkán wyrmnling idomítással. Talán ők próbáltak a saját szakállukra tervezgetni a sárkány háta mögött, de a tojást ellopják tőlük. Talán a playerek, talán a városból valakik.
Esetleg lehetne egy áruló/rosszakaró a városban (party-ban?), aki a sárkányt használja fel, hogy pl. a családját ért sérelmekért bosszút álljon. Például ha a családját a város vezetőjének elődje tette tönkre. Esetleg ez a valaki életben lehet az eredeti kampányban, mint bűnbánó segítő. De lehet, hogy ez már sok lenne :aboci: .
Talán erről a későbbi történetek nem is szólnak, így a játékosok nem tudhatják, hogy mi dühítette fel a sárkányt annyira, hogy elpusztítsa a várost. Talán elintézik annyival, hogy fehér sárkány, ami nagyon territoriális és mindent megtámad a közelben :) .

Dronner: azzal, hogy a játékosok az eredeti kampányban csak annyit tudnának, hogy a sárkány "simán" elpusztította a várost, de nem tudnának konkrét okokat vagy titkokat, talán fel lehetne rázni őket. Nem csak "várjuk a sárkányt" lenne, hanem meglepetés is :) .

auer: olyan ötlött még fel, hogy az áruló kivonja őket az egyenletből úgy, hogy eltávolítja őket a városból a végső támadás előtt. Például minő véletlen, tudomást szereznek egy mágikus mütyűrről, amivel le lehetne győzni a sárkányt, de a tárgy nem létezik és a térkép a már említett tönkretett/romos családi birtokra vezeti őket, ahol végül a playerek szembesülhetnek vele, hogy kijátszották őket és, hogy mi történt a múltban. Mire visszaérnek, a városuk már egy jégkocka.

 

A főszereplők valószínűleg nem tudnák legyőzni Smaugot, így "a mesélő" offscreen megöleti a sárkányt.

Elképzelésem szerint ezek a karakterek (prequel) egyetlen egyszer látnák a sárkányt, amikor elpusztul az otthonuk és ott szépen fade to black, mivel ténylegesen esélytelenek lennének ellene.
A komolyabb gondom az lenne, hogy ne akarjanak azonnal a sárkány után menni, amikor kiderül, hogy sárkány veszélyezteti a várost.

 

Megkérdeztem az egyik playerem (a legrutinosabbat), hogy tetszene-e neki egy nem happy endes történet és teljesen felcsigázva bólogatott és helyeselt :).

 

Tudják, mikor jön a sárkány, vagy csak tudják, hogy valamikor jön egy sárkány? Ha tudják az időt, azonos az időszámítás?
 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.20, 03:11

Kissé "túlaludtam" a hétvégét...
A prequel karaktereinek nem lenne tudomása jó ideig a sárkányról. Először csak a csatlósai (low level party: koboldok, goblinok?) okoznának gondokat és egyre nagyobb bajokat. Végül akaratukon kívül(?) a város lakói haragítanák magukra a sárkányt pl. egy tojás ellopásával.

Garabonciás: azt hiszem a Draconomiconban olvastam, hogy koboldok pl. próbálkoznak nagy ritkán wyrmnling idomítással. Talán ők próbáltak a saját szakállukra tervezgetni a sárkány háta mögött, de a tojást ellopják tőlük. Talán a playerek, talán a városból valakik.
Esetleg lehetne egy áruló/rosszakaró a városban (party-ban?), aki a sárkányt használja fel, hogy pl. a családját ért sérelmekért bosszút álljon. Például ha a családját a város vezetőjének elődje tette tönkre. Esetleg ez a valaki életben lehet az eredeti kampányban, mint bűnbánó segítő. De lehet, hogy ez már sok lenne :aboci: .
Talán erről a későbbi történetek nem is szólnak, így a játékosok nem tudhatják, hogy mi dühítette fel a sárkányt annyira, hogy elpusztítsa a várost. Talán elintézik annyival, hogy fehér sárkány, ami nagyon territoriális és mindent megtámad a közelben :) .

Dronner: azzal, hogy a játékosok az eredeti kampányban csak annyit tudnának, hogy a sárkány "simán" elpusztította a várost, de nem tudnának konkrét okokat vagy titkokat, talán fel lehetne rázni őket. Nem csak "várjuk a sárkányt" lenne, hanem meglepetés is :) .

auer: olyan ötlött még fel, hogy az áruló kivonja őket az egyenletből úgy, hogy eltávolítja őket a városból a végső támadás előtt. Például minő véletlen, tudomást szereznek egy mágikus mütyűrről, amivel le lehetne győzni a sárkányt, de a tárgy nem létezik és a térkép a már említett tönkretett/romos családi birtokra vezeti őket, ahol végül a playerek szembesülhetnek vele, hogy kijátszották őket és, hogy mi történt a múltban. Mire visszaérnek, a városuk már egy jégkocka.

 

A főszereplők valószínűleg nem tudnák legyőzni Smaugot, így "a mesélő" offscreen megöleti a sárkányt.

Elképzelésem szerint ezek a karakterek (prequel) egyetlen egyszer látnák a sárkányt, amikor elpusztul az otthonuk és ott szépen fade to black, mivel ténylegesen esélytelenek lennének ellene.
A komolyabb gondom az lenne, hogy ne akarjanak azonnal a sárkány után menni, amikor kiderül, hogy sárkány veszélyezteti a várost.

 

Megkérdeztem az egyik playerem (a legrutinosabbat), hogy tetszene-e neki egy nem happy endes történet és teljesen felcsigázva bólogatott és helyeselt :).



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.19, 17:30

Dexter:

A kérdésen kicsit pontosítanál? A katasztrófa a saját karaktereik által (közreműködésével) jön el, vagy csak "it happens", hogy a katasztrófa után ugyanott játszottak egy másik karakterrel?

 

Az a dilemma, hogy tudják, hogy majd el fog bukni a város, vagy az, hogy pontosan tudják, hogy hogy fog elbukni a város?

 

Ami az időutazási paradoxonban is lehet megoldás, hogy a jövőbeli "énjük" rosszul tud valamit. Hiába küzd valami ellen, - noha a történelem így emlékezik - valójában nem az okozta a bukást. Ami a kaland érdekessége lehet, hogy kiderítik, hogy mi is volt az igazi ok, és láthatják, hogy hogyan változik meg az a történelem szemében. Tudhatják, hogy mi történt, de valamiért - pl. saját érintettség okán - nem tehetnek a "történelemhamisítás" ellen semmit. De lehet pl. a "bűnös" utána a túlélők lelki támasza, azok megmentője, akit ha erkölcsileg megingatnák, akkor tovább tetéznék a problémát. Pl. Sötét Lovagban Kétarc.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.17, 09:52



Dexter

 

Ami eszembe jutott  működhet: A hősök képesek megmenteni a sárkánytól a várost viszont olyan döntési helyzetbe kerülnek ahol egyszerűen máshol kell lenniük és legyőzni egy nagyobb rosszat*. Mire hazaérnek a város már romokban. Ez úgy üthet jobbat ha játékosként sem dörgölöd a helyeztet az orruk alá, hanem egyszerűen megtörténik. Sztem az üt még ha előtte a város élt (pl tartozást akartak megadni/kapni, volt pár homályos érdekes kalandcél) teát úgy térnek vissza a városba hogy dolgunk van... és nincs többé

 

 

*M*ból jutott eszembe: a Dúlás során a kráni 13ak lezúzzák a gömbszentélyt. Akiknek esélyük lett volna ellene (pl Sonor...) az épp az Ibarát túrja hogy a manifesztációt megakadályozza/elhalassza. Persze lehet csavarni egyet úgy h a krániak (nálad a sárkány) küldi el őket közvetve.

 

Végülis a Hobbit is hasonló. A főszereplők valószínűleg nem tudnák legyőzni Smaugot, így "a mesélő" offscreen megöleti a sárkányt. Ennek lehet nem mindenki fog örülni mondjuk. (példa a No country for old men című filmben Llewelynt kinyírja egy "mexikói random encounter". Emlékszem, hogy egy cimbim majdnem beberzerkelt a moziban)

 

 

Néhány ötlet, hogy az elpusztulás ne legyen egyértelmű bukás:

 

- újrakezdés: a legenda szerint trójai menekültek alapították Rómát, ravennai menekültek alapították Velencét, stb.

- a város, bár elpusztul, sikerül kimenekíteni az újrakezdéshez (vagy az ellenállás megszervezéséhez) életbevágó személyeket. (Konstantinápolyt is elfoglalták párszor. Mikor létrejött a Latin Császárság, rögtön három bizánci utódállam alakult, amiből az egyik vissza is foglalta a várost)

- van olyan, hogy nem annyira szép, mint amennyire látszik. Ninive (Moszul) asszír fővárosként például Babilon után a legnagyobb város lett, óriási könyvtárral, rengeteg művésszel, stb. Maga a birodalom azért mégiscsak a környező népek leigázásán nyugodott, amik el is söpörték, mikor meggyengült. (elfogytak a katonaparasztok).

- elképzelhető, hogy egy nagyobb rosszat sikerül megakadályozni. Mi van, ha a sárkány a város alatt ébredező Leviatán/Cthulhu miatt lett behívva? (csak miután a karakterekkel szövetkezve legyőzni a leviatánt, kiderül, hogy mindenkit átvert.)

- az is lehet, hogy a város fordul a hősök ellen, és "átadják a kulcsokat" a sárkánynak. Pl. Giustinianit néhány beszámoló szerint bizánciak ölték meg, a spártaik hátába vezeti a perzsa sereget egy áruló; de van olyan legenda is, miszerint Filippo Scolarit lefizették, hogy kerülje el Velence feldúlását.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.17, 08:52

Dexter

 

Ami eszembe jutott  működhet: A hősök képesek megmenteni a sárkánytól a várost viszont olyan döntési helyzetbe kerülnek ahol egyszerűen máshol kell lenniük és legyőzni egy nagyobb rosszat*. Mire hazaérnek a város már romokban. Ez úgy üthet jobbat ha játékosként sem dörgölöd a helyeztet az orruk alá, hanem egyszerűen megtörténik. Sztem az üt még ha előtte a város élt (pl tartozást akartak megadni/kapni, volt pár homályos érdekes kalandcél) teát úgy térnek vissza a városba hogy dolgunk van... és nincs többé

 

 

*M*ból jutott eszembe: a Dúlás során a kráni 13ak lezúzzák a gömbszentélyt. Akiknek esélyük lett volna ellene (pl Sonor...) az épp az Ibarát túrja hogy a manifesztációt megakadályozza/elhalassza. Persze lehet csavarni egyet úgy h a krániak (nálad a sárkány) küldi el őket közvetve.



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 431 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.16, 17:28

Az se mindegy, hogy a hősök a prequelben előidézői lesznek-e a sárkány megérkeztének, vagy a sárkány érkezése olyan esemény, amely a karakterek kalandjaitól függetlenül is előbb-utóbb felbukkanna. Mert azért az utóbbi esetben több a sandbox-lehetőség.

 

A hobbit kapcsán egyébként pont Erebor és Suhatag (Dale) gazdagsága és virágzása csábíthatta oda Smaugot, más kérdés, hogy vajon közvetlenül érezte-e meg az aranyhegyek jelenlétét vagy közvetetten valaki (pl. a Feketemágus, azaz az inkognitóban Dol Guldurban rejtőző Sauron) sugallatára ment oda az aranyért. A filmváltozatban emellett még ki van hangsúlyozva Thrór király sárkánykórsága is, mint előidéző ok, s bár Thór végül Azog keze által esett el Moriánál, végső soron aranyéhsége okozhatta bukását.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.16, 17:11

Azt szeretném, ha maga a város szerves és központi részt töltene be mindkét játékban. Mondhatni, az eredeti sztoriban a fő történés a város felszabadulása és újászületése lenne, míg az előzmény játékban a  város  (vagyis nem a hősök) bukása lenne a drámai esemény. A hősök talán csak távoli tanúi  lennének a város pusztulásának (egy fehér sárkány által), de az előzményben ugyanabban a városban járnának, laknának, csak itt tele lenne élettel és sok-sok (remélhetőleg) érdekes npc-vel, akik már nem élnek/nem laknak ott az "eredeti" történetben, nekem pont ez adna neki egy kicsit keserű-szomorú ízt, ami a cél lenne.
Szerencsére a játékosaim elég messze állnak a metagame/on-off keveréstől, tulajdonképpen csak ezért mert megfogalmazódni a gondolat is, hogy visszafele mesélnék el egy történetet, de bíztató szavak mellett bőven kapok Tőletek óvó szavakat is, és lássuk be, itt mindenki rutinosabb mesélő mint én :aboci: .

(A Hobbit trilógiát néztem az elmúlt napokban, és azóta nem szabadulok Dale városától, innen jött az ötlet.)

 

A Hobbit olyan szempontból nem túl jó példa, hogy a főszereplők nem buknak el :)

Alapvetően nem az prequel a probléma, hanem a garantált bukás, bár alább mondtak jó tippeket arra, hogyan lehetne ezt jól (győzelemként) eladni.

 

Ami még eszembe jutott: nézd meg, hogy a jelenlegi kampányban kik a legfontosabb személyek, és a karakterek legyenek az ő szüleik. Így nem valószínű, hogy kinyírják őket :D De egyébként létezik feltámasztás, klónozás, szóval annyira nem gáz a dolog.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]