Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői Akadémia


  • Válasz írásához lépj be
3049 hozzászólás érkezett eddig

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.28, 11:08

Csak annyit tudnak, hogy majd jön egy sárkány valamikor :) . A második játék elején annyit fognak tudni, hogy abban az évbben járnak, de napra pontosan, hogy mennyi idő múlva jön azt nem :) .



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5387 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.28, 10:05

Kissé "túlaludtam" a hétvégét...
A prequel karaktereinek nem lenne tudomása jó ideig a sárkányról. Először csak a csatlósai (low level party: koboldok, goblinok?) okoznának gondokat és egyre nagyobb bajokat. Végül akaratukon kívül(?) a város lakói haragítanák magukra a sárkányt pl. egy tojás ellopásával.

Garabonciás: azt hiszem a Draconomiconban olvastam, hogy koboldok pl. próbálkoznak nagy ritkán wyrmnling idomítással. Talán ők próbáltak a saját szakállukra tervezgetni a sárkány háta mögött, de a tojást ellopják tőlük. Talán a playerek, talán a városból valakik.
Esetleg lehetne egy áruló/rosszakaró a városban (party-ban?), aki a sárkányt használja fel, hogy pl. a családját ért sérelmekért bosszút álljon. Például ha a családját a város vezetőjének elődje tette tönkre. Esetleg ez a valaki életben lehet az eredeti kampányban, mint bűnbánó segítő. De lehet, hogy ez már sok lenne :aboci: .
Talán erről a későbbi történetek nem is szólnak, így a játékosok nem tudhatják, hogy mi dühítette fel a sárkányt annyira, hogy elpusztítsa a várost. Talán elintézik annyival, hogy fehér sárkány, ami nagyon territoriális és mindent megtámad a közelben :) .

Dronner: azzal, hogy a játékosok az eredeti kampányban csak annyit tudnának, hogy a sárkány "simán" elpusztította a várost, de nem tudnának konkrét okokat vagy titkokat, talán fel lehetne rázni őket. Nem csak "várjuk a sárkányt" lenne, hanem meglepetés is :) .

auer: olyan ötlött még fel, hogy az áruló kivonja őket az egyenletből úgy, hogy eltávolítja őket a városból a végső támadás előtt. Például minő véletlen, tudomást szereznek egy mágikus mütyűrről, amivel le lehetne győzni a sárkányt, de a tárgy nem létezik és a térkép a már említett tönkretett/romos családi birtokra vezeti őket, ahol végül a playerek szembesülhetnek vele, hogy kijátszották őket és, hogy mi történt a múltban. Mire visszaérnek, a városuk már egy jégkocka.

 

A főszereplők valószínűleg nem tudnák legyőzni Smaugot, így "a mesélő" offscreen megöleti a sárkányt.

Elképzelésem szerint ezek a karakterek (prequel) egyetlen egyszer látnák a sárkányt, amikor elpusztul az otthonuk és ott szépen fade to black, mivel ténylegesen esélytelenek lennének ellene.
A komolyabb gondom az lenne, hogy ne akarjanak azonnal a sárkány után menni, amikor kiderül, hogy sárkány veszélyezteti a várost.

 

Megkérdeztem az egyik playerem (a legrutinosabbat), hogy tetszene-e neki egy nem happy endes történet és teljesen felcsigázva bólogatott és helyeselt :).

 

Tudják, mikor jön a sárkány, vagy csak tudják, hogy valamikor jön egy sárkány? Ha tudják az időt, azonos az időszámítás?
 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.20, 03:11

Kissé "túlaludtam" a hétvégét...
A prequel karaktereinek nem lenne tudomása jó ideig a sárkányról. Először csak a csatlósai (low level party: koboldok, goblinok?) okoznának gondokat és egyre nagyobb bajokat. Végül akaratukon kívül(?) a város lakói haragítanák magukra a sárkányt pl. egy tojás ellopásával.

Garabonciás: azt hiszem a Draconomiconban olvastam, hogy koboldok pl. próbálkoznak nagy ritkán wyrmnling idomítással. Talán ők próbáltak a saját szakállukra tervezgetni a sárkány háta mögött, de a tojást ellopják tőlük. Talán a playerek, talán a városból valakik.
Esetleg lehetne egy áruló/rosszakaró a városban (party-ban?), aki a sárkányt használja fel, hogy pl. a családját ért sérelmekért bosszút álljon. Például ha a családját a város vezetőjének elődje tette tönkre. Esetleg ez a valaki életben lehet az eredeti kampányban, mint bűnbánó segítő. De lehet, hogy ez már sok lenne :aboci: .
Talán erről a későbbi történetek nem is szólnak, így a játékosok nem tudhatják, hogy mi dühítette fel a sárkányt annyira, hogy elpusztítsa a várost. Talán elintézik annyival, hogy fehér sárkány, ami nagyon territoriális és mindent megtámad a közelben :) .

Dronner: azzal, hogy a játékosok az eredeti kampányban csak annyit tudnának, hogy a sárkány "simán" elpusztította a várost, de nem tudnának konkrét okokat vagy titkokat, talán fel lehetne rázni őket. Nem csak "várjuk a sárkányt" lenne, hanem meglepetés is :) .

auer: olyan ötlött még fel, hogy az áruló kivonja őket az egyenletből úgy, hogy eltávolítja őket a városból a végső támadás előtt. Például minő véletlen, tudomást szereznek egy mágikus mütyűrről, amivel le lehetne győzni a sárkányt, de a tárgy nem létezik és a térkép a már említett tönkretett/romos családi birtokra vezeti őket, ahol végül a playerek szembesülhetnek vele, hogy kijátszották őket és, hogy mi történt a múltban. Mire visszaérnek, a városuk már egy jégkocka.

 

A főszereplők valószínűleg nem tudnák legyőzni Smaugot, így "a mesélő" offscreen megöleti a sárkányt.

Elképzelésem szerint ezek a karakterek (prequel) egyetlen egyszer látnák a sárkányt, amikor elpusztul az otthonuk és ott szépen fade to black, mivel ténylegesen esélytelenek lennének ellene.
A komolyabb gondom az lenne, hogy ne akarjanak azonnal a sárkány után menni, amikor kiderül, hogy sárkány veszélyezteti a várost.

 

Megkérdeztem az egyik playerem (a legrutinosabbat), hogy tetszene-e neki egy nem happy endes történet és teljesen felcsigázva bólogatott és helyeselt :).



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5387 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.19, 17:30

Dexter:

A kérdésen kicsit pontosítanál? A katasztrófa a saját karaktereik által (közreműködésével) jön el, vagy csak "it happens", hogy a katasztrófa után ugyanott játszottak egy másik karakterrel?

 

Az a dilemma, hogy tudják, hogy majd el fog bukni a város, vagy az, hogy pontosan tudják, hogy hogy fog elbukni a város?

 

Ami az időutazási paradoxonban is lehet megoldás, hogy a jövőbeli "énjük" rosszul tud valamit. Hiába küzd valami ellen, - noha a történelem így emlékezik - valójában nem az okozta a bukást. Ami a kaland érdekessége lehet, hogy kiderítik, hogy mi is volt az igazi ok, és láthatják, hogy hogyan változik meg az a történelem szemében. Tudhatják, hogy mi történt, de valamiért - pl. saját érintettség okán - nem tehetnek a "történelemhamisítás" ellen semmit. De lehet pl. a "bűnös" utána a túlélők lelki támasza, azok megmentője, akit ha erkölcsileg megingatnák, akkor tovább tetéznék a problémát. Pl. Sötét Lovagban Kétarc.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4626 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.17, 09:52



Dexter

 

Ami eszembe jutott  működhet: A hősök képesek megmenteni a sárkánytól a várost viszont olyan döntési helyzetbe kerülnek ahol egyszerűen máshol kell lenniük és legyőzni egy nagyobb rosszat*. Mire hazaérnek a város már romokban. Ez úgy üthet jobbat ha játékosként sem dörgölöd a helyeztet az orruk alá, hanem egyszerűen megtörténik. Sztem az üt még ha előtte a város élt (pl tartozást akartak megadni/kapni, volt pár homályos érdekes kalandcél) teát úgy térnek vissza a városba hogy dolgunk van... és nincs többé

 

 

*M*ból jutott eszembe: a Dúlás során a kráni 13ak lezúzzák a gömbszentélyt. Akiknek esélyük lett volna ellene (pl Sonor...) az épp az Ibarát túrja hogy a manifesztációt megakadályozza/elhalassza. Persze lehet csavarni egyet úgy h a krániak (nálad a sárkány) küldi el őket közvetve.

 

Végülis a Hobbit is hasonló. A főszereplők valószínűleg nem tudnák legyőzni Smaugot, így "a mesélő" offscreen megöleti a sárkányt. Ennek lehet nem mindenki fog örülni mondjuk. (példa a No country for old men című filmben Llewelynt kinyírja egy "mexikói random encounter". Emlékszem, hogy egy cimbim majdnem beberzerkelt a moziban)

 

 

Néhány ötlet, hogy az elpusztulás ne legyen egyértelmű bukás:

 

- újrakezdés: a legenda szerint trójai menekültek alapították Rómát, ravennai menekültek alapították Velencét, stb.

- a város, bár elpusztul, sikerül kimenekíteni az újrakezdéshez (vagy az ellenállás megszervezéséhez) életbevágó személyeket. (Konstantinápolyt is elfoglalták párszor. Mikor létrejött a Latin Császárság, rögtön három bizánci utódállam alakult, amiből az egyik vissza is foglalta a várost)

- van olyan, hogy nem annyira szép, mint amennyire látszik. Ninive (Moszul) asszír fővárosként például Babilon után a legnagyobb város lett, óriási könyvtárral, rengeteg művésszel, stb. Maga a birodalom azért mégiscsak a környező népek leigázásán nyugodott, amik el is söpörték, mikor meggyengült. (elfogytak a katonaparasztok).

- elképzelhető, hogy egy nagyobb rosszat sikerül megakadályozni. Mi van, ha a sárkány a város alatt ébredező Leviatán/Cthulhu miatt lett behívva? (csak miután a karakterekkel szövetkezve legyőzni a leviatánt, kiderül, hogy mindenkit átvert.)

- az is lehet, hogy a város fordul a hősök ellen, és "átadják a kulcsokat" a sárkánynak. Pl. Giustinianit néhány beszámoló szerint bizánciak ölték meg, a spártaik hátába vezeti a perzsa sereget egy áruló; de van olyan legenda is, miszerint Filippo Scolarit lefizették, hogy kerülje el Velence feldúlását.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.17, 08:52

Dexter

 

Ami eszembe jutott  működhet: A hősök képesek megmenteni a sárkánytól a várost viszont olyan döntési helyzetbe kerülnek ahol egyszerűen máshol kell lenniük és legyőzni egy nagyobb rosszat*. Mire hazaérnek a város már romokban. Ez úgy üthet jobbat ha játékosként sem dörgölöd a helyeztet az orruk alá, hanem egyszerűen megtörténik. Sztem az üt még ha előtte a város élt (pl tartozást akartak megadni/kapni, volt pár homályos érdekes kalandcél) teát úgy térnek vissza a városba hogy dolgunk van... és nincs többé

 

 

*M*ból jutott eszembe: a Dúlás során a kráni 13ak lezúzzák a gömbszentélyt. Akiknek esélyük lett volna ellene (pl Sonor...) az épp az Ibarát túrja hogy a manifesztációt megakadályozza/elhalassza. Persze lehet csavarni egyet úgy h a krániak (nálad a sárkány) küldi el őket közvetve.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 903 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.16, 17:28

Az se mindegy, hogy a hősök a prequelben előidézői lesznek-e a sárkány megérkeztének, vagy a sárkány érkezése olyan esemény, amely a karakterek kalandjaitól függetlenül is előbb-utóbb felbukkanna. Mert azért az utóbbi esetben több a sandbox-lehetőség.

 

A hobbit kapcsán egyébként pont Erebor és Suhatag (Dale) gazdagsága és virágzása csábíthatta oda Smaugot, más kérdés, hogy vajon közvetlenül érezte-e meg az aranyhegyek jelenlétét vagy közvetetten valaki (pl. a Feketemágus, azaz az inkognitóban Dol Guldurban rejtőző Sauron) sugallatára ment oda az aranyért. A filmváltozatban emellett még ki van hangsúlyozva Thrór király sárkánykórsága is, mint előidéző ok, s bár Thór végül Azog keze által esett el Moriánál, végső soron aranyéhsége okozhatta bukását.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4626 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.16, 17:11

Azt szeretném, ha maga a város szerves és központi részt töltene be mindkét játékban. Mondhatni, az eredeti sztoriban a fő történés a város felszabadulása és újászületése lenne, míg az előzmény játékban a  város  (vagyis nem a hősök) bukása lenne a drámai esemény. A hősök talán csak távoli tanúi  lennének a város pusztulásának (egy fehér sárkány által), de az előzményben ugyanabban a városban járnának, laknának, csak itt tele lenne élettel és sok-sok (remélhetőleg) érdekes npc-vel, akik már nem élnek/nem laknak ott az "eredeti" történetben, nekem pont ez adna neki egy kicsit keserű-szomorú ízt, ami a cél lenne.
Szerencsére a játékosaim elég messze állnak a metagame/on-off keveréstől, tulajdonképpen csak ezért mert megfogalmazódni a gondolat is, hogy visszafele mesélnék el egy történetet, de bíztató szavak mellett bőven kapok Tőletek óvó szavakat is, és lássuk be, itt mindenki rutinosabb mesélő mint én :aboci: .

(A Hobbit trilógiát néztem az elmúlt napokban, és azóta nem szabadulok Dale városától, innen jött az ötlet.)

 

A Hobbit olyan szempontból nem túl jó példa, hogy a főszereplők nem buknak el :)

Alapvetően nem az prequel a probléma, hanem a garantált bukás, bár alább mondtak jó tippeket arra, hogyan lehetne ezt jól (győzelemként) eladni.

 

Ami még eszembe jutott: nézd meg, hogy a jelenlegi kampányban kik a legfontosabb személyek, és a karakterek legyenek az ő szüleik. Így nem valószínű, hogy kinyírják őket :D De egyébként létezik feltámasztás, klónozás, szóval annyira nem gáz a dolog.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.16, 14:59

Azt szeretném, ha maga a város szerves és központi részt töltene be mindkét játékban. Mondhatni, az eredeti sztoriban a fő történés a város felszabadulása és újászületése lenne, míg az előzmény játékban a  város  (vagyis nem a hősök) bukása lenne a drámai esemény. A hősök talán csak távoli tanúi  lennének a város pusztulásának (egy fehér sárkány által), de az előzményben ugyanabban a városban járnának, laknának, csak itt tele lenne élettel és sok-sok (remélhetőleg) érdekes npc-vel, akik már nem élnek/nem laknak ott az "eredeti" történetben, nekem pont ez adna neki egy kicsit keserű-szomorú ízt, ami a cél lenne.
Szerencsére a játékosaim elég messze állnak a metagame/on-off keveréstől, tulajdonképpen csak ezért mert megfogalmazódni a gondolat is, hogy visszafele mesélnék el egy történetet, de bíztató szavak mellett bőven kapok Tőletek óvó szavakat is, és lássuk be, itt mindenki rutinosabb mesélő mint én :aboci: .

(A Hobbit trilógiát néztem az elmúlt napokban, és azóta nem szabadulok Dale városától, innen jött az ötlet.)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 903 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 17:15

Valószínűleg úgy okozhatná a legkevesebb problémát ez a prequel-kampány, ha teljesen másról szólna, mint az adott szetting későbbi sorsa - tehát közvetlenül nem kapcsolódna a fő sztoriszála a későbbi katasztrófához.

Nem azt mondom, hogy lehetetlen másként megvalósítani, de ha a prequel-kampány fő következménye az összeomlás lenne, ami előre le van fixálva, az erősen demotiváló a játékosok számára, bármennyire is nem tudnak erről mindent előre és bármennyire is igyekeznek kizárni a meta-gondolkodást.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2051 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 14:57

Talán pont ez a legkényesebb dolog a saját elképzelésemmel. Alapvetően úgy képzeltem el, hogy a katasztrófa mindenképpen bekövetkezne, bármit is tesznek. A sztori során lennének sikerek, győzelmek, de a végeredmény mindenképpen az lenne, amivel a másik kampány elején, más karakterekkel szembesülnek.

Nem feltétlenül lenne TPK (nem szeretném), könnyen lehet, hogy egyszerűen sebesülten vagy csalódottan szétszélednek és a legendák közé vesznek, mint a hősök, akik megpróbálták a lehetetlent.

 

Ha sikerül megakadályozniuk valamit, ami még rosszabbá tenné az egészet, akkor akár névtelen hősként elbukva se lesz annyira keserű szájízük. Legfeljebb attól, hogy senki sem maradt, aki elmondhatta volna, hogy megénekeljék, mit is tettek. Teszem azt sikerül egy másik hatalmat megállítani, ill. az futhat ki még jól, ha olyan történik, aminek a végén a sárkánytűzben elégés kifejezetten jó végeredmény, mondjuk így elpusztít valami szörnyű navalyát, vagy megmenti a népet attól, hogy zombisereggé változzanak.
 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4626 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 14:32

Talán pont ez a legkényesebb dolog a saját elképzelésemmel. Alapvetően úgy képzeltem el, hogy a katasztrófa mindenképpen bekövetkezne, bármit is tesznek. A sztori során lennének sikerek, győzelmek, de a végeredmény mindenképpen az lenne, amivel a másik kampány elején, más karakterekkel szembesülnek.
Nem feltétlenül lenne TPK (nem szeretném), könnyen lehet, hogy egyszerűen sebesülten vagy csalódottan szétszélednek és a legendák közé vesznek, mint a hősök, akik megpróbálták a lehetetlent.



 

Attól, hogy tudják, hogy Szarumán harmadik félként önállósítja magát, és sereget szervez (majd sokára), még aktuálisan lehetnek normális céljai. Sőt, elképzelhető, hogy a kampány egésze során szóba se kerül Szarumán, mert mittomén HAradföldi fosztogatókkal harcolnak végig.

 

Attól, hogy az Elric által elindított láncreakció - MAJD, sokára - elpusztítja a Fiatal királyságokat, most még kellene valamit tenni Pan Tang láncos kutyái ellen. Attól, hogy a melnibonéiak egyszer majd visszahúzódnak a szigetükre, és elhagyják gyarmatvárosaikat, attól most még itt vannak, elhurcolják a szeretteinket rabszolgának, ugyanolyan szemetek, mint később lesznek.

 

 

Maga az ötlet, hogy a kampány fő témája a hősök bukása legyen, nekem nem annyira szimpatikus. De ha nem ez a fő téma, még simán lehet a múltban játszani.

 

 

A fő bajom az ötlettel egyébként az, hogy a kampány fő célja ki van találva, aztán ha úgy alakul, hogy a játékosokat más érdekli, akkor nehezen lehet ezt elengedni. Visszatekintve, a jól sikerült kampányaim mind olyanok voltak, hogy néhány alkalmas össze-vissza kapkodás után magától kialakult, hogy mi érdekli őket, és utána azzal foglalkoztunk tovább.

Volt például egy nomádos kampány, ahol a világ leírásában egy mondat volt, hogy a "teremtő hallgatásba vonult, a sámánok ezért csak szellemekkel érintkeznek", nem szántam neki semmilyen szerepet. De ez valahol bekattant pár játékosnál, akik a fejükbe vették, hogyha a teremtő visszakapná a szavát, az sokat segítene (ezt egyébként nem tudom honnan vették). Utána olyan kalandokat dolgoztam ki, amik során rájöttek, hogyan vesztette el a szavát, mi ennek az oka, hogyan lehet visszaadni neki. Ilyen rézmező középen vár-szerű mesés/szellemvilágos kampány lett, pedig eredetileg úgy készültem, hogy sima sword&sorcery lesz, karavánokkal meg a karavánúton lévő kisebb városokkal. Ha előre kitaláltam volna, hogy ez lesz a téma, nem működött volna.


Módosította galu22: 2017.12.15, 14:37


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11605 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 12:04

Talán pont ez a legkényesebb dolog a saját elképzelésemmel. Alapvetően úgy képzeltem el, hogy a katasztrófa mindenképpen bekövetkezne, bármit is tesznek. 

 

 

 

Na, ez az, amit a legtöbb parti, akit ismertem-ismerek NEM akarna. Azt elfogadják, hogy sok és nehéz dolgot kell megcsinálniuk és az nem sikerül vagy "nem úgy dőlnek a dominók", de az, hogy bármit csinálnak, "nem számít" azt nem.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 11:06

Ha ezzel szemben esélyuk sincs, mondjuk jon a háború pár év múlva, akkor kérdéses hogy mi fogja a játékost motiválni, hogy torodjon a helyzettel. Minimum a lehetoségét meg kell adni, hogy lesz értelme annak amit csinálnak.

Talán pont ez a legkényesebb dolog a saját elképzelésemmel. Alapvetően úgy képzeltem el, hogy a katasztrófa mindenképpen bekövetkezne, bármit is tesznek. A sztori során lennének sikerek, győzelmek, de a végeredmény mindenképpen az lenne, amivel a másik kampány elején, más karakterekkel szembesülnek.

Nem feltétlenül lenne TPK (nem szeretném), könnyen lehet, hogy egyszerűen sebesülten vagy csalódottan szétszélednek és a legendák közé vesznek, mint a hősök, akik megpróbálták a lehetetlent.



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 01:32

Ilyenkor lehet azzal is játszani, hogy nem az okozza a vesztét amit eddig gondoltak, hanem valami hasonló. Adott esetben akár ok is hozzájárulhatnak azáltal, hogy a bukás ellen harcolnak. Persze csak akkor ha a megfelelo idoben és szinten játszódik a cselekmény. Ha ezzel szemben esélyuk sincs, mondjuk jon a háború pár év múlva, akkor kérdéses hogy mi fogja a játékost motiválni, hogy torodjon a helyzettel. Minimum a lehetoségét meg kell adni, hogy lesz értelme annak amit csinálnak.

 

Egy csapatnak D&Dben meséltem egy másodlagos csapatot, ahol az elsodleges csapat idovonala elott tíz évvel találkoztak az új karakterek a másik csapat fogonoszával, csak nem azonos néven. Ok meg motivációt és lehetoséget adtak neki, hogy fogonosszá válhasson a kovetkezo tíz évben, igaz, végig jószándékból cselekedtek. Persze itt ugye a csavar csak a végén derult ki, amikor már nem nagyon tehettek ellene semmit, de legalább 'látták' hogyan és miért lett belole késobb fogonosz. Elotte meg eszukbe sem jutott, hogy a két dolog osszefugghet. Szerintem jól sult el.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4626 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.14, 20:15

Szimplán más korban játszódna :) . Mint pl. a Hobbitban Smaug vs Thorin és társai :) . A playerek először felszabadítanák Erebort de a játék elején Erebor még javában Smaug birodalma, Dale pedig egy rakás rom.

Aztán a következő kampányban már olyan karaktereket alakítanának, akik vagy akár Erebor vagy Dale lakói. A játék elején tudni fogják, hogy majd egyszer jön Smaug és mindent elpusztít, de az addig vezető út lehet elég érdekes is :) .

 

Bár nem szeretem, de a Star Wars 1-2-3 az elég jó példa arra, hogy a jók folyamatosan sikeresek, folyamatosan "nyernek", de a végeredmény szempontjából majdnem mindegy.

 

- megmentik Amidalát a szövetségből, továbbá elviszik a sivatagbolygón keresztül a szenátusba (ami egyébként nem Palpatine terve, de teljesen megfelel neki)

- megmentik Amidalát az orvtámadástól, megtalálják a klónhadsereget, és elindul a sereg a droidok ellen (ami egyébként nem lehetett Palpatine célja, de kapóra jön, hogy Amidala nem tud ellene beszélni)

 

Ez abból a szempontból érdekes, hogy a konkrét feladatokat sikerrel teljesítik a hősök, de a végkimenetel nem kérdéses.

 

 

 

 

Korábbi korszak általánosságban: szerintem ettől el lehet vonatkoztatni.

Hiába tudod, hogy mondjuk az Osztrák-Magyar Monarchia el fogja veszíteni a világháborút, és meg fog szűnni, az 1860-as években élő karaktered még megpróbálhatja csökkenteni a poroszok fölényét a Königgratz-i csatában.

Attól, hogy tudod, hogy néhány évtized múlva az Elric áldal elindított eseménylánc leradírozza az egész térképet, jelenleg még zavarhat az, hogy a Pan Tang elvitte a háború után árvánmaradt gyerekeket, hogy hadsereget neveljen magának.

 

 

Így végiggondolva ez szerintem nem probléma. Nem feltétlenül kell, hogy ők okozzák a bukást, ha nem így van, akkor meg kábé mindegy is.

 

 

Egyébként én még történelmi játékokban is szoktam engedni, hogy változtassanak a történelem folyásán. Napóleon nyer Waterloo-nál, a Habsburgok nyernek Königgratz-nél, az angolok nem Hong Kong-ot kérik az Ópiumháború után, hanem egy nagyobb kínai tartományt, stb. Hosszú távon nem nagyon számít.


Módosította galu22: 2017.12.14, 20:22


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.14, 18:15

Szimplán más korban játszódna :) . Mint pl. a Hobbitban Smaug vs Thorin és társai :) . A playerek először felszabadítanák Erebort de a játék elején Erebor még javában Smaug birodalma, Dale pedig egy rakás rom.

Aztán a következő kampányban már olyan karaktereket alakítanának, akik vagy akár Erebor vagy Dale lakói. A játék elején tudni fogják, hogy majd egyszer jön Smaug és mindent elpusztít, de az addig vezető út lehet elég érdekes is :) .



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 903 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.14, 18:00

Sziasztok

 

Mesélt már valaki olyan kampányt, ahol egy korábbi kampány előzménye került lemesélésre úgy, hogy a játékosok tudták ebből kiindulva, hogy a sztorinak mindenképpen rossz vége lesz?

Például az 1. kampányban egy romokban álló birodalmat/várost/stb. szabadítanak fel/verik le a főgonoszt /stb. majd a későbbi, 2. kampányban ebben a birodalomban/városban/stb. indulnának, de akkor még a teljes pompájában meglenne.

Számos példa akad ilyenből filmekben (pl. Star Wars prequel trilogy), játékokban (pl. Halo: Reach), de nem tudom, hogy asztali rpg-ben ez okozhat-e problémát.

 

:sor:

 

Nem egészen világos, hogy itt most a karakterek időutazásáról van-e szó, amely játékon belüli ismeretet jelent, vagy a játékosok más karakterekkel más korban játszottak már ugyanott - ez utóbbi metatudás.

 

Első esetben szerintem kifejezetten érdekes, színesítő elem, hogy a múltba keveredtek vissza, volt már ilyen játékban részem, és nagyon oda kellett figyelni, hogy ne kuszáljuk össze a saját szálainkat (még a végén nem születünk meg, vagy nem úgy és annak, aminek).

 

Utóbbi esetben szerintem elég, ha a játékosok kellően érettek, hogy felfogják, a karaktereik kevesebbet tudnak, mint ők maguk. Ez nem csak akkor áll fenn, ha már játszottak az adott szetting egy későbbi időszakaszában, hanem akkor is, ha pl. egy közkedvelt szettingről van szó, amelynek a történetét OUT ismerik már (pl. jól ismert könyvek, filmek, számítógépes játékok népszerű világai tipikusan ilyenek).
 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.14, 15:45

Sziasztok

 

Mesélt már valaki olyan kampányt, ahol egy korábbi kampány előzménye került lemesélésre úgy, hogy a játékosok tudták ebből kiindulva, hogy a sztorinak mindenképpen rossz vége lesz?

Például az 1. kampányban egy romokban álló birodalmat/várost/stb. szabadítanak fel/verik le a főgonoszt /stb. majd a későbbi, 2. kampányban ebben a birodalomban/városban/stb. indulnának, de akkor még a teljes pompájában meglenne.

Számos példa akad ilyenből filmekben (pl. Star Wars prequel trilogy), játékokban (pl. Halo: Reach), de nem tudom, hogy asztali rpg-ben ez okozhat-e problémát.

 

:sor:



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.23, 12:57

 

gyébként érdekes, hogy a kalandfilmek mellett kihaltak a moziból a klasszikus (?) akciófilmek is

Szerintem a Rendes Fickók (nem biztos, hogy ez a címe) ilyen. Szerintem nem rossz. Ha még nem láttad nézd meg szvsz. Semmi extra de jó.

 

 
A Nice Guys tényleg jó, de akciófilmnek azért nem nevezném. Szerintem inkább a Beverly Hills-is zsaru mellé lehetne tenni, mint a korai Die Hardok mellé.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]