Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői Akadémia


  • Válasz írásához lépj be
3057 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 12:04

Talán pont ez a legkényesebb dolog a saját elképzelésemmel. Alapvetően úgy képzeltem el, hogy a katasztrófa mindenképpen bekövetkezne, bármit is tesznek. 

 

 

 

Na, ez az, amit a legtöbb parti, akit ismertem-ismerek NEM akarna. Azt elfogadják, hogy sok és nehéz dolgot kell megcsinálniuk és az nem sikerül vagy "nem úgy dőlnek a dominók", de az, hogy bármit csinálnak, "nem számít" azt nem.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5667 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 11:06

Ha ezzel szemben esélyuk sincs, mondjuk jon a háború pár év múlva, akkor kérdéses hogy mi fogja a játékost motiválni, hogy torodjon a helyzettel. Minimum a lehetoségét meg kell adni, hogy lesz értelme annak amit csinálnak.

Talán pont ez a legkényesebb dolog a saját elképzelésemmel. Alapvetően úgy képzeltem el, hogy a katasztrófa mindenképpen bekövetkezne, bármit is tesznek. A sztori során lennének sikerek, győzelmek, de a végeredmény mindenképpen az lenne, amivel a másik kampány elején, más karakterekkel szembesülnek.

Nem feltétlenül lenne TPK (nem szeretném), könnyen lehet, hogy egyszerűen sebesülten vagy csalódottan szétszélednek és a legendák közé vesznek, mint a hősök, akik megpróbálták a lehetetlent.



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1757 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.15, 01:32

Ilyenkor lehet azzal is játszani, hogy nem az okozza a vesztét amit eddig gondoltak, hanem valami hasonló. Adott esetben akár ok is hozzájárulhatnak azáltal, hogy a bukás ellen harcolnak. Persze csak akkor ha a megfelelo idoben és szinten játszódik a cselekmény. Ha ezzel szemben esélyuk sincs, mondjuk jon a háború pár év múlva, akkor kérdéses hogy mi fogja a játékost motiválni, hogy torodjon a helyzettel. Minimum a lehetoségét meg kell adni, hogy lesz értelme annak amit csinálnak.

 

Egy csapatnak D&Dben meséltem egy másodlagos csapatot, ahol az elsodleges csapat idovonala elott tíz évvel találkoztak az új karakterek a másik csapat fogonoszával, csak nem azonos néven. Ok meg motivációt és lehetoséget adtak neki, hogy fogonosszá válhasson a kovetkezo tíz évben, igaz, végig jószándékból cselekedtek. Persze itt ugye a csavar csak a végén derult ki, amikor már nem nagyon tehettek ellene semmit, de legalább 'látták' hogyan és miért lett belole késobb fogonosz. Elotte meg eszukbe sem jutott, hogy a két dolog osszefugghet. Szerintem jól sult el.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4728 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.14, 20:15

Szimplán más korban játszódna :) . Mint pl. a Hobbitban Smaug vs Thorin és társai :) . A playerek először felszabadítanák Erebort de a játék elején Erebor még javában Smaug birodalma, Dale pedig egy rakás rom.

Aztán a következő kampányban már olyan karaktereket alakítanának, akik vagy akár Erebor vagy Dale lakói. A játék elején tudni fogják, hogy majd egyszer jön Smaug és mindent elpusztít, de az addig vezető út lehet elég érdekes is :) .

 

Bár nem szeretem, de a Star Wars 1-2-3 az elég jó példa arra, hogy a jók folyamatosan sikeresek, folyamatosan "nyernek", de a végeredmény szempontjából majdnem mindegy.

 

- megmentik Amidalát a szövetségből, továbbá elviszik a sivatagbolygón keresztül a szenátusba (ami egyébként nem Palpatine terve, de teljesen megfelel neki)

- megmentik Amidalát az orvtámadástól, megtalálják a klónhadsereget, és elindul a sereg a droidok ellen (ami egyébként nem lehetett Palpatine célja, de kapóra jön, hogy Amidala nem tud ellene beszélni)

 

Ez abból a szempontból érdekes, hogy a konkrét feladatokat sikerrel teljesítik a hősök, de a végkimenetel nem kérdéses.

 

 

 

 

Korábbi korszak általánosságban: szerintem ettől el lehet vonatkoztatni.

Hiába tudod, hogy mondjuk az Osztrák-Magyar Monarchia el fogja veszíteni a világháborút, és meg fog szűnni, az 1860-as években élő karaktered még megpróbálhatja csökkenteni a poroszok fölényét a Königgratz-i csatában.

Attól, hogy tudod, hogy néhány évtized múlva az Elric áldal elindított eseménylánc leradírozza az egész térképet, jelenleg még zavarhat az, hogy a Pan Tang elvitte a háború után árvánmaradt gyerekeket, hogy hadsereget neveljen magának.

 

 

Így végiggondolva ez szerintem nem probléma. Nem feltétlenül kell, hogy ők okozzák a bukást, ha nem így van, akkor meg kábé mindegy is.

 

 

Egyébként én még történelmi játékokban is szoktam engedni, hogy változtassanak a történelem folyásán. Napóleon nyer Waterloo-nál, a Habsburgok nyernek Königgratz-nél, az angolok nem Hong Kong-ot kérik az Ópiumháború után, hanem egy nagyobb kínai tartományt, stb. Hosszú távon nem nagyon számít.


Módosította galu22: 2017.12.14, 20:22


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5667 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.14, 18:15

Szimplán más korban játszódna :) . Mint pl. a Hobbitban Smaug vs Thorin és társai :) . A playerek először felszabadítanák Erebort de a játék elején Erebor még javában Smaug birodalma, Dale pedig egy rakás rom.

Aztán a következő kampányban már olyan karaktereket alakítanának, akik vagy akár Erebor vagy Dale lakói. A játék elején tudni fogják, hogy majd egyszer jön Smaug és mindent elpusztít, de az addig vezető út lehet elég érdekes is :) .



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 995 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.14, 18:00

Sziasztok

 

Mesélt már valaki olyan kampányt, ahol egy korábbi kampány előzménye került lemesélésre úgy, hogy a játékosok tudták ebből kiindulva, hogy a sztorinak mindenképpen rossz vége lesz?

Például az 1. kampányban egy romokban álló birodalmat/várost/stb. szabadítanak fel/verik le a főgonoszt /stb. majd a későbbi, 2. kampányban ebben a birodalomban/városban/stb. indulnának, de akkor még a teljes pompájában meglenne.

Számos példa akad ilyenből filmekben (pl. Star Wars prequel trilogy), játékokban (pl. Halo: Reach), de nem tudom, hogy asztali rpg-ben ez okozhat-e problémát.

 

:sor:

 

Nem egészen világos, hogy itt most a karakterek időutazásáról van-e szó, amely játékon belüli ismeretet jelent, vagy a játékosok más karakterekkel más korban játszottak már ugyanott - ez utóbbi metatudás.

 

Első esetben szerintem kifejezetten érdekes, színesítő elem, hogy a múltba keveredtek vissza, volt már ilyen játékban részem, és nagyon oda kellett figyelni, hogy ne kuszáljuk össze a saját szálainkat (még a végén nem születünk meg, vagy nem úgy és annak, aminek).

 

Utóbbi esetben szerintem elég, ha a játékosok kellően érettek, hogy felfogják, a karaktereik kevesebbet tudnak, mint ők maguk. Ez nem csak akkor áll fenn, ha már játszottak az adott szetting egy későbbi időszakaszában, hanem akkor is, ha pl. egy közkedvelt szettingről van szó, amelynek a történetét OUT ismerik már (pl. jól ismert könyvek, filmek, számítógépes játékok népszerű világai tipikusan ilyenek).
 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5667 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.12.14, 15:45

Sziasztok

 

Mesélt már valaki olyan kampányt, ahol egy korábbi kampány előzménye került lemesélésre úgy, hogy a játékosok tudták ebből kiindulva, hogy a sztorinak mindenképpen rossz vége lesz?

Például az 1. kampányban egy romokban álló birodalmat/várost/stb. szabadítanak fel/verik le a főgonoszt /stb. majd a későbbi, 2. kampányban ebben a birodalomban/városban/stb. indulnának, de akkor még a teljes pompájában meglenne.

Számos példa akad ilyenből filmekben (pl. Star Wars prequel trilogy), játékokban (pl. Halo: Reach), de nem tudom, hogy asztali rpg-ben ez okozhat-e problémát.

 

:sor:



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.23, 12:57

 

gyébként érdekes, hogy a kalandfilmek mellett kihaltak a moziból a klasszikus (?) akciófilmek is

Szerintem a Rendes Fickók (nem biztos, hogy ez a címe) ilyen. Szerintem nem rossz. Ha még nem láttad nézd meg szvsz. Semmi extra de jó.

 

 
A Nice Guys tényleg jó, de akciófilmnek azért nem nevezném. Szerintem inkább a Beverly Hills-is zsaru mellé lehetne tenni, mint a korai Die Hardok mellé.



_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2017.09.22, 20:08

Üdv!

 

 

Nem nagyon látom, hogy merész, újszerű ötleteket engednének kipróbálni.

Hát azt mondják, hogy alkotói válság van H. Wood környékén. Mondjuk SZVSZ tényleg inkább ez van amit írsz, hogy próbálkozó lenne, csak a stúdiók inkább a biztosra mennek. 

 

 

Egyébként érdekes, hogy a kalandfilmek mellett kihaltak a moziból a klasszikus (?) akciófilmek is

Szerintem a Rendes Fickók (nem biztos, hogy ez a címe) ilyen. Szerintem nem rossz. Ha még nem láttad nézd meg szvsz. Semmi extra de jó.

 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4728 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 19:50

Valószínűleg azért nincsenek mostanában tömegesen kalandfilmek, mert a zsáner a westernekhez hasonlóan kifulladt, maga a "közepes költségvetésű film" is eltűnőben van a valóban költséges blockbusterek és a művészfilmek között, és talán az is közrejátszik, hogy a modern ember a korábbinál is messzebb került saját történelmétől - a klasszikus műveltségre nevelés visszaszorulása általános. A valamikor a történelmi kalandfilmek által játszott közönségszórakoztató szerepet most a Trónok Harca és a szuperhősös filmek töltik be.



Kalandfilm: szerintem ez már harminc éve is így volt. Történelmi kalandfilm a rendszerváltás körül (már ami kiállta az idő próbáját) sem volt túl sok, talán az Utolsó mohikán ami most is jónak számít. Még a Rettenthetetlen rémlik, ami nem rossz, de nem az igazi.

 

Egyébként érdekes, hogy a kalandfilmek mellett kihaltak a moziból a klasszikus (?) akciófilmek is. Olyasmikre gondolok, mint a Beverly Hills-i zsaru, a Die Hard, a 48 óra vagy az Utolsó cserkész. Tudom, hogy van a Die HArdnak ötödik része, de ez már egy más stílus. Az utolsó ilyen stílusú (keménykedős, "halandóbb" főszereplővel és humorral operáló) akciófilm a Get the gringo volt, azt is van öt éve láttam...

 

 

Közel sem járok annyit moziba, mint régen, de mikor böngészem a moziműsorokat, azt látom, hogy a stúdiók abszolút a tutira mennek:

- vagy franchise-ok vannak, amiket nehéz egy filmmel bedönteni (star wars, x-men, stb.)

- vagy olyan dolgok, amik köré már épült egy rajongói kör, a moziba kerülés előtt (Szürke ötven árnyalata, Tetolvált lány)

Nem nagyon látom, hogy merész, újszerű ötleteket engednének kipróbálni. Kíváncsi vagyok meddig jutna manapság a Boogie Nights vagy az első Szellemirtók forgatókönyve... Az olyan, már régebben is extrémnek számító filmekről, mint a TAnk girl, már ne is beszéljünk :)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1202 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 18:16

Én is hallottam már mástól, hogy sokkal nehezebb számára Helvéczia kalandot kitalálni, mint valami általános DnD-s dolgot. Másként szocializálódtunk, más az érdeklődési körünk, szóval előfordul az ilyesmi.
Nekem például sci-fit lenne nehéz mesélnem. Noha szoktam filmeket nézni és szeretem is a zsánert, de játékhoz 1-2 alkalmat leszámítva nem tudnám használni a közeget. Ahogy általában a  napjainkban játszódó rpg-k is teljesen hidegen hagynak.

 

Ellenben a Helvécziára jól rá tudok hangolódni. Beleillik az érdeklődési körömbe, ahogy a mezei fantasy is. Így amellett, hogy már eleve van hozzá egy "hátterem", élvezettel gyűjtök hozzá újabb anyagokat (azaz szívesen olvasok pikareszket és kalandregényeket, olykor meséket, nézek hangulatba és korszakba illő filmeket stb.) Egy ideje annyira rákoncentráltam a Katalóniára, hogy mostanság inkább Helvécziához jutnak eszembe ötletek, nem sima dnd-hez.

 

 

Amúgy kívülről talán nem jön át, de elGabor kampánya az egységes Helvéczia életérzés mellett azért elég sokféle kalandot tartalmazott a bohókástól a kísértetiesig. Szóval tényleg nem csak egyféle "ideális" Helvéczia kaland van.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 18:07

Mi lenne? Semmi, nem kötelező senkinek se szeretni (a Helvécziát, ha jól értem). Bár lent mondjuk nem erről volt szó, hanem arról, hogy némely mesélő nem elégedett a saját teljesítményével. 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 15:21

Marvin, mi van, ha felnőtt emberek, ép elméjük birtokában úgy döntenek, hogy nem tetszik nekik?

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 15:12

(Hát ez borzasztó, vannak itt mindenféle fórumok, oszt csak gépelgetnek rájuk össze-vissza mindent a FELNŐTT emberek, ami csak eszükbe jut, hova jut a világ, Lenke néni kérem.)

 

De hogy konstruktív is legyek, a Helvéczia azért nem egy Wraith, ami kimondottan igazzy-művésszy ambíciókkal futott neki a világnak (akkorákkal, amilyeneket se a felhasználók, se a későbbi szerzők nemigen tudtak megugrani). Aki hozza egy tetszőleges magyar (német/helvét) népmesék-epizód vagy az átlag kardozós kalandfilm szintjét, szerintem már bőven rendben van, én legalábbis nem hallottam róla, hogy játékosok bárhol azért borították fel az asztalt, mert valamit nem éreztek elég helvécziásnak. Olybá tűnik, a lent aggályoskodó mesélők talán csak a fejükben létező túlzott elvárásnak kívánnak megfelelni, vagy hőbörögtek emiatt játékosok is?



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4364 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 13:50

Uhhh...

Így már talán érthető. De persze egyszerűbb fantáziátlan, begyepesedett embernek tartani a másikat. (Azt már az M* témában is láttam, hogy az Orastes&Marvin szakasznak ez nagyon megy. Ennél jobbak már csak az egymásra mutogatásban vagytok - lásd a KéM téma "ki miatt halt meg kinek a karaktere" kérdéskörét.)

Levélben már megkértem őket, hogy ne égessék magukat (illetve közvetetten engem meg a játékaimat), és még a "Felnőtt ember vagy, baszki" mondat is előkerült (a "Soha ne keveredj szárazföldi háborúba Ázsiában" mellett), de attól félek, nálam idősebb embereket nem tudok és igazából nem is akarok megnevelni.  :szent:  :hamster3:


Módosította elGabor: 2017.09.22, 13:51


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 12:49

De persze egyszerűbb fantáziátlan, begyepesedett embernek tartani a másikat.

 

Mutass már rá, hogy hol írtam ilyet ebben a szálban rád, vagy Galura és játékostársaira? :fejsimi:

 

Azt írtam le, hogy van egy csomó megírt modul. Egyébként a Mesélői Almanach is felkínál sok  más kalandtípust.
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 12:40

A játékosokat nem értem akkor, minek ülnek le játszani olyan játékkal, aminek több fő vonása nem érdekli őket?

 

A játékosok Bulldynál PONT nem ülnek le Helvécziázni emiatt, ha hasonló meseötlete van, azt más rendszerben-világon meséli.

 

Ezt írta:

Pedig ez a Helvéczia egyik erőssége, ami nekem amúgy pont tetszik (a játékosaimnak meg nem). E nélkül, ha van npmesés ötletem néhány játékalkalomra, akkor átdobom akár a jelenlegi D&D5E csapatot is Tündérvadonra, ott aztán végképp minden ilyen elfér.

De ilyen tündérmesés ötletem ritkán van (a játék egyik erőssége kilőve), a vallási oldal a játékosoknak nem fekszik (a játék másik erőssége kilőve).

 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 12:36

A játékosokat nem értem akkor, minek ülnek le játszani olyan játékkal, aminek több fő vonása nem érdekli őket? Ha tényleg nem rendülnek meg a sírrabláson, gátlástalan gyilkolászáson és a többi "bevett" kalandozótevékenységen, akkor lehet nevelő célzattal ördögöket kitenni egyre több keresztútra éjfélkor, akik vigyorogva célozgatnak, elfogynak vagy nem jönnek a papi varázslatok stb. Megjegyzem engem se nagyon izgatott az istenes vonal még a klasszikus kampányunkban (legfeljebb annyira, hogy el tudjam kerülni, hogy elvigyen az ördög a legújabb paktum szerint, bár egy idő után már neki se kellettem), de ez cseppet sem akadályozott a játékban.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 12:33

Így már talán érthető. De persze egyszerűbb fantáziátlan, begyepesedett embernek tartani a másikat. (Azt már az M* témában is láttam, hogy az Orastes&Marvin szakasznak ez nagyon megy.

 

De jó, hogy nem nekem kellett ezt leírnom :D



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6564 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.09.22, 12:18

Látom Orastes még mindig nem érted. :)

A játékosok nem akarnak ezzel a résszel foglalkozni. Nem sokkolja őket, nem botránkoztatja meg, egyszerűen csak nem akar azzal foglalkozni, hogy sírrablóként az "szokásos" veszélyeken kívül még ezzel is foglalkozzon. Az meg főleg nem motiválja őket, hogy mindenféle vallások és felekezetek crédójában keressék a kiskaput. Nem ezért ültek le játszani.

Pedig ez a Helvéczia egyik erőssége, ami nekem amúgy pont tetszik (a játékosaimnak meg nem). E nélkül, ha van npmesés ötletem néhány játékalkalomra, akkor átdobom akár a jelenlegi D&D5E csapatot is Tündérvadonra, ott aztán végképp minden ilyen elfér.

De ilyen tündérmesés ötletem ritkán van (a játék egyik erőssége kilőve), a vallási oldal a játékosoknak nem fekszik (a játék másik erőssége kilőve).

Így már talán érthető. De persze egyszerűbb fantáziátlan, begyepesedett embernek tartani a másikat. (Azt már az M* témában is láttam, hogy az Orastes&Marvin szakasznak ez nagyon megy. Ennél jobbak már csak az egymásra mutogatásban vagytok - lásd a KéM téma "ki miatt halt meg kinek a karaktere" kérdéskörét.)

Bulldy


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]