Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Assassin’s Creed sorozat (Inspiráció szerepjátékhoz) - 2. rész


  • Válasz írásához lépj be
3 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.05.14, 11:17

Bár az előző részhez hasonlóan számomra nem sok használható tipp volt a cikkben, ez nem az írót vagy a szellemi termékét minősíti. Csak nem én vagyok az elsődleges célközönség, ennyi. Ezzel együtt élvezet volt elolvasni. Köszönet mindkét részért.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5178 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.05.14, 07:13

Kis megjegyzés a mivel színesítsük részhez: próbálkoztam én is de a játékos általában bambulnak, tudják hogy ez a kötelező bullshit része aztán továbblépnek. Új, kevésbé rutinos játékosoknak adhat az élményhez, de vén rókáknak már fel sem tűnik, ott felesleges ilyeneket erőltetni.

 

A cikk maga jó, viszont az állandó hasonlítgatás az AC-hez kicsit nehezen emészthetővé teszi.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.05.14, 07:07

Az "ellenfelek legyenek elérhetők" dologhoz.

Ugye alap, hogy ha megmutatod az ellenfelet, akkor az bármikor meghalhat. Mivel az "elteleportál" elég gagyi megoldás, ezért érdemes lehet előre gondolkozni hogyan tudjon kommunikálni a játékosokkal úgy, hogy önmaga ne legyen veszélyben.

Nálam jól beváltak a mágikus módszerek (álomban megjelenve, Star Wars-osan kivetítve, varázstükörben). Sokat dob egy ellenfélen, ha a játékosok tudnak vele beszélni is.
Persze az is megoldás, ha a társadalmi státusza miatt nem nyúlhatnak hozzá. (pl. a bíboros mégiscsak a francia király minisztere, nem lehet csak úgy lekardozni.)


Továbbá az ellenfelek - ha a játékosok keresztbe tettek neki - tegyenek megfelelő ellenlépéseket.
- a karaktereknek megsúgja valaki, hogy keresik őket (vagy észreveszik hogy követik őket, hogy rosszarcú alakok vannak a lakásuk előtt)
- megpróbálhatja lefizetni a karaktereket
- vagy zsarolni (csatlós elrablása pl.)
- megpróbálhatja meggyőzni őket (nyilván akkor működik, ha az ellenfélnek a saját szempontjából igaza van, pl. Magneto ilyen, Joker már nem igazán)
- persze jöhetnek a szokásos bérgyilkosok is (ha ez igen dúrva, pl. bomba a wc-n, akkor illik figyelmeztető jeleket adni)


Ha kitesszük az illetőt a veszélynek, hogy a karakterek esetleg megölik, akkor érdemes lehet alternatívákon gondolkodni. Egyszerű módszer a fanatikus alvezér, aki továbbviszi a halott főnöke tervét.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6369 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.05.14, 07:07

Az előző epizódban a térképre fókuszáltunk, most nézzük, mit tanulhatunk az Assassin’s Creed sorozattól a világot benépesítő szereplőkkel (nem-játékos karakterekkel) és az eseményekkel, kalandjaink gerincét adó történettel kapcsolatosan... A számítógépes játékok elsősorban anyagi, másodsorban technikai okok miatt dolgoznak véges számú szereplővel, ráadásul jól megkülönböztetik a fontos (átvezető videókban is szerepet kapó, saját szöveggel, szinkronhanggal rendelkező) és háttér-szereplőket.

Assassin’s Creed sorozat (Inspiráció szerepjátékhoz) - 2. rész


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]