Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Turing tesztje - Cyberpunk krónika


  • Válasz írásához lépj be
12 hozzászólás érkezett eddig

Terde

Terde

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 28 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.12, 23:40

Köszönöm az elismerő szavakat!

GITS-SAC-bol jott az otlet az androiddal?
Igen, nem tagadom, a történet egyik fő inspirátora a GITS volt. Ebbe persze nemcsak a SAC, hanem az összes GITS anime beletartozik. Nagy kedvenceim :)



gront

gront

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.12, 17:45

Tetszik, koszi.:)
GITS-SAC-bol jott az otlet az androiddal?

Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1351 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.11, 15:47

Nagyon tetszett a beszámoló! Remélem, mihamarabb jön a folytatás!

Terde

Terde

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 28 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.11, 12:07

A harci jeleneteket is szetdaraboljatok 10 perces reszekre?
Ez változó. A 10 perces játékidőt rugalmasan kezeljük, tehát senkinek sem kell félbeszakítani a mondatát, cselekedetét emiatt. Ugyanígy a harcoknál is, bár az nyílván egy jóval hosszabb folyamat, ezért gyakran túllépjük az időkeretet, vagy olyan résznél vágunk, ahol ez a legjobban megoldható, utána onnan folytatjuk.Elismerem, így leírva talán furcsának tűnhet, de nem szokott gond jelenteni. Hozzá kell tennem azonban, hogy nagyon kevés nálunk a harci jelenet. Nem vagyok benne biztos, hogy egy harcorientáltabb kalandnál is működne a körváltó. A grandiózusabb ütközetekben több JK is részt vesz, így adott esetben vagy összadódnak a körök, vagy ha a jelenlévő összes játékos érintett, nincs is körváltó.

Elsore belegondolva az nem tunik fairnek, hogy 3, egy helyen kolbaszolo JK ugyanugy 10 percet kap, mint 1 szolozo JK. Valojaban ugyanis nagyon ritka az olyan jelenet, ahol ennyire kulonbozo szakteruletu karakterek egyforman jelen tudnak lenni.
JK találkozásoknál szoktunk duplakört (2x10 perc) használni ha indokolt, de nem mindig. Ha sokan vagyunk akkor csak 10 percet. Az is előfordul, hogy az egyik játékos elnyomja a társát (akinek ezáltal redukálódik a játékideje), de szerintem ez a probléma csapatoknál is előjöhet. Ha egymással tárgyalnak - és ez a leggyakoribb szituáció -, akkor a szakterületből adódó különbségek nem számítanak a játékidő tekintetében.

A szalak osszetalalkoznak majd kesobb?
A történet egy irányba, közös csomópont felé halad, valamint folyamatosan lesznek átfedések, JK találkozások.

Ez az osszefoglalo hany jatekules esemenyeit mondja el?
Összesen négyet: a prológust és az első három játékalkalmat. A prológus egyfajta tesztjáték volt, ugyanis a csapat egy része komoly fentartásokkal fogadta a CP-t, illetve a rendszert is meg kellett ismernünk. Mivel ez sok plusz munkával járt, kissé egybemostam az első játékokat. A későbbiekben játékülésekre lesznek lebontva az összefoglalók, ahol lehet majd látni, hogy adott játékülésen kik voltak jelen, melyik JK-val mi történt.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3346 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.10, 19:17

A harci jeleneteket is szetdaraboljatok 10 perces reszekre?
Elsore belegondolva az nem tunik fairnek, hogy 3, egy helyen kolbaszolo JK ugyanugy 10 percet kap, mint 1 szolozo JK. Valojaban ugyanis nagyon ritka az olyan jelenet, ahol ennyire kulonbozo szakteruletu karakterek egyforman jelen tudnak lenni.

A szalak osszetalalkoznak majd kesobb?

 

 +1 (szerk.): ez az osszefoglalo hany jatekules esemenyeit mondja el?


Módosította Nocturna: 2014.08.10, 19:18


bbface

bbface

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.08, 11:24

Köszi, azt hiszem, adok egy lehetőséget a körváltós módszernek. Általában külön alaklamat szoktunk szentelni a karakterek egyéni akcióinak, de három játékosnál talán még a húszperces holtidőt valahogyan kibírják majd.

Terde

Terde

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 28 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.07, 22:51

Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat, kérdéseket! A folytatás már Dekszternél van a sütőben :) Jelenleg a 12. játékülésnél tartunk, számításaim szerint 3-4 játékülés múlva érünk a sztori végére.

A körváltóról még néhány szóban:
Elöljáróban meg kell jegyeznem, hogy csak krónikában használjuk a körváltós rendszert, ha együléses történetet mesélek (pl.: CoC-t) akkor együtt van a csapat.
A körváltó nálunk úgy alakult ki, hogy egyre gyakrabban bizonyos játékosok elszakadtak a csapattól, önálló akciókba kezdtek. Pláne, miután egyre összetettebb karaktereket alkottak, ráadásul elég eltérő szerepjátékos stílust képviseltek/képviselnek. Később a csapatlétszám is nőtt, valamint a kellő szabadságot is megkapták a mesékben. Én meg szerettem volna sok szálon futó, összetett történeteket mesélni és ezt csapattal nem tudtam megvalósítani. Ráadásul nálunk rengeteg a párbeszéd, ami négy-öt játékos felett óhatatlanul háttérbe szorítja a játékosok egy részét. Úgy gondolom, legfőképpen ezek a tényezők játszottak közre abban, hogy így játsszunk. Kezdetben nem is mértük az időt, csak „érzésre” váltottam a következő játékosra. De ez nem volt igazán jó, mert a játékosok nem feltétlenül kaptak ugyanannyi játékidőt és lehetőséget. Ezért vezettük be a 10 percet, amit valamelyik játékos szokott mérni a telefonján. Amint „kicsöngetnek”, jön a következő játékos és így tovább. Egyébként nehezen honosodott meg a rendszer az auer által említett probléma miatt: sok volt a holtidő. Azonban mégis visszatértünk ehhez és egy rendkívül hosszú Vampire krónika után, végleg gyökeret vert nálunk a mechnaizmus. Az a tapasztalatom – és úgy gondolom nyilatkozhatok a csapatom nevében -, hogy összességében megéri ez az "áldozat", hiszen így teljesen az adott játékosra tudom szabni a mesét, lényegében teljes szabadságot kapnak. A legnehezebb az, hogy minden játékosra külön kell készülni.

Egyszerre hány játékos ül asztal mellé?
Ez változó, leginkább az „aki ráér” elv dönti el :) Az ideális létszám a 3-4 fő, 5 vagy több játékosnál már nagyon sok a holtidő. Ha sokan vagyunk, akkor igyekszem megoldani, hogy néhány játékos együtt legyen (technikailag ők egy játékosnak számítanak), így lényegében nem kell többet várniuk a körükre.

Mesélőként mennyire megterhelőek a váltások?
Nagyon, ennek ellenére hihetetlenül élvezem :) Főleg, mivel teljesen más környezetben vannak a karakterek. A történetre persze előzetesen felkészülök, de akkor is rengeteg váratlan lépést tesznek a játékosok. Például hirtelen beszélni akarnak az egyik NJK-val, vagy éppen megölik azt akivel másik JK-nál egy tárgyalást terveztem be stb. így borulhat az egész előzetes tervezgetésem. A legnehezebb azonban a sok NJK eljátszása. Elsősorban azért, mert teljesen más mondjuk Peter Garfield intrikus politikai ellenfeleit/szövetségeseit alakítani, mint Max Dewitt bandájának tagjait, ráadásul azonnal át kell állni. Emellett más-más hangulatot igyekszem megragadni.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.07, 21:39

Természetesen érkezik majd a folytatás :) . De előtte, a monokatana helyett előkerül még a rokugani acél is ;) .

bbface

bbface

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.07, 20:34

Remélem, lesz folytatás.
A körváltós mesélési formáról is szívesen olvasnék részletesebben. Egyszerre hány játékos ül asztal mellé? Mesélőként mennyire megterhelőek a váltások?

_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2014.08.07, 13:07

Tetszetős, várom a folytatást!

Harlequin

Harlequin

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.07, 11:39

Tetszett, jöhet még :)

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5193 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.07, 07:31

Nagyon hangulatos írás grt a modul(ok)hoz, jól átjön a közeli sötét jövő.
A 10 perces fordulók nagy önfegyelmet kívánnak, nálunk ez nem menne, habár mi inkább mindenhova együtt szoktunk menni és akkor nincs holtidő.
Várom a folytatást.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.07, 07:15

Különös(en nehéz) feladat összefoglalót készíteni arról, ami igazán asztalnál működik. Furcsa is, mert ez az írás nem kifejezetten szórakoztatás céljából íródott, hanem leginkább valamiféle betekintés abba, hogyan játszik egy másik csapat, mi történik az asztalunknál. A szöveg megírása alatt folyamatosan kísértett a gondolat, hogy mennyire tudom átadni azt, amit játszunk, mennyire érthető, túl sok esetleg túl kevés-e az információ.

http://lfg.hu/66490/vegyes/turing-tesztje-cyberpunk-kronika/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]