Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

MAGUS szerepjáték fejlesztő verseny(ecske)


  • Válasz írásához lépj be
45 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 13:18

Seti, volt ugyan egy magus-reboot topik, bár a végkövetkeztetés az lett, hogy amíg a jogtulajok nem mondanak semmit, addig nem lesz új játék (a topik egy idő után átment öncélú rejszolásba a harcrendszerről, meg minden egyébe, hogy hogy mit hogy kéne).

 

Nekem a D&D 5. kiadás most teljesen megfelel, nem akarok már belevágni egy újabb, sok oldalas, barokkos rendszer újratanulásába.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 960 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 13:07

Olvastam ezt az egész threadet, és több dologra jutottam:

-a Magus egyik kiadásában sem lehet rendesen a képzettségeket használni

-a Magusban azon még mindig megy a problémázás, hogy Af/Mf :he:

 

Miért nem lehetne a Magus világát egy sokkal egyszerűbb rendszerrel játszani?

 

Ez most csak egy költői kérdés volt ugye? :)

 

Ha meg esetleg választ is vársz rá: Azért nem lehet Yneven egyszerűbb rendszerben játszani, mert csili-vili, agyonrészletezett világhoz csili-vili agyonrészletezett szabályrendszer dukál. Még mindig nem tanultad meg? Ejnye-bejnye... :szomoru:

 

Mondhat bárki, bármit, a legnormálisabb képzettségrendszere a D20-as változatnak volt, de az ugye sokak szemében eretnekségnek számít, amiért Ranagol átkát érdemelnék a fejlesztők.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 12:53


Nincs értelme a szexuális kultúra képzettségnek. :)

 

A szexmentes tinédzserkori fantáziálást leszámítva nem látom, hogy hol van ennek szerepe. :)

 

Pont az ilyenekre írtam, hogy a vizeléshez is külön képzettség kell.

 

Bulldy

 

 

Én inkább a meggyőzés szakértelem specializációjának tekintem... Esetleg mágikus "segédszakértelemnek".

 

Igaz, a meséimben annyi szexjelenet van, mint John Wayne életművében :)
 


 

Igazából a képzettségrendszerből kiemelhető lenne mind az első, mind a harmadik kategória. A harci képzettségek helyett lehetne a fegyvertípusoknak egy "fejlesztési nehézsége", és az alapján lehetne kp-ból bónuszokat venni az adott fegyverre, egyenként.

 

A Codex üdvözletét küldi.  :flower:

 

 

:flower: Tudom, tudom, menjek gépelni :)
 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7999 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 12:28

De gustibus non est disputandum. ;)



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 12:24

 

Herbalizmus, méregkeverés szerintem pont olyan dolgok, amihez lehet próbát rendelni, sikerül-e az a gyógyfőzet, méreg stb. Vallásismeret is akár, pl dobj arra, hogy felismered-e ennek a homályba merült istennek ezt a szimbólumát ilyesmi.

 

Ezzel vitába szállnék, persze ez a saját preferenciám, és teljes mértékben ízlésfüggő.

 

Szóval a méregkeverés, elektronika, szakácsmesterség, stb. képzettségekre nem tartom jó ötletnek a próbák dobálását - egyfajta erőltetett "játékosítást" látok benne, azaz "na legyen valami random ide is, ne csak mindig a harcban".

 

Ha jó szakács vagyok, akkor tudok paprikás krumplit főzni, és nem valószínű, hogy véletlenül paprika helyett cukrot teszek bele és elrontom. Ez halmozottan igaz, ha hosszabb idő áll rendelkezésre, pl. délutánról reggelre lefőz a boszorkánymester egy mérget vagy hatalom italát.

 

Nem azt mondom, hogy nem lehet kitalálni helyzetet ahol lehetne dobatni, csak hogy nem érdemes.

 

Hasonlóan, a tudás jellegű képzettségeknél, én mesélőként egyszerűen csak megmondanám / átnyújtanám egy titkos cetlin az adott képzettséggel rendelkező játékosnak, hogy tanulmányai során egy könyvből emlékszik hogy az milyen isten szimbóluma.

 

Adott mondjuk egy helyzet: a társaság egyik tagja seblázban fekszik 1 ÉP-n, és kell valamit keríteni amivel javítható a túlélés esélye. Elsőnek, ha a karakter nem rendelkezik herbalizmus képzettséggel:

 

- Keresek valami gyógyfüvet amivel segíthetnék a társamon.

- Hol keresel?

- Megnézem hogy van-e valami bozótos vagy bokros rész.

- Az útmenti bozótosban sokféle növény tenyészik. A teljesen hétköznapi bogáncs mellett felfigyelsz egy citromillatú, selymes levelű növénykére, ami több helyütt telepekben nő, valamint nő itt egy magas, bodros levelű növény is, amit a szülőfaludban mérges jégfűnek hívtak, és óva intettek hogy akár hozzányúlj. Itt-ott felismered, hogy kamillavirág is terem.

- Leszedek egy marék kamillavirágot és főzök belőle egy bödön teát, hogy azzal borogathassam a társam sebeit.

- A kamillateával kimosod a sebet, ez egy kis pluszt fog jelenteni a következő stabilizációs mentődobáson.

 

Ha a karakter herbalista:

 

- Keresek valami gyógyfüvet amivel segíthetnék a társamon.

- Hol keresel?

- Vissza tudom idézni, hogy ezen a terepen hol találhatok lázcsillapító hatású füvet?

- Errefelé nagyon elterjedt gyomnövény a jeges kránfű, ami útszéli bozótosokban tenyészik. Mérgező, de kis mennyiségben jelentősen csillapítja a lázat.

- Akkor végigböngészem a közeli bozótosokat.

- A teljesen hétköznapi bogáncs mellett felfigyelsz a citromillatú ambrózia kis telepeire, ami hasznos gyógynövény álmatlanság és székrekedés ellen, és valóban, felfedezel több tőnyi kránfüvet is. Van pár tő kamillavirág is az út szélén.

- Szedek kránfüvet lázcsillapítónak, és leszedek egy marék kamillavirágot is, hogy kimossam vele a társam sebeit.

- A kamillateával kimosod a sebet, és a kránfű tea sikeresen leviszi a lázát. Sikerült stabilizálnod az állapotát, már csak idő kérdése hogy magához térjen.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 12:03

Olvastam ezt az egész threadet, és több dologra jutottam:

-a Magus egyik kiadásában sem lehet rendesen a képzettségeket használni

-a Magusban azon még mindig megy a problémázás, hogy Af/Mf :he:

 

Miért nem lehetne a Magus világát egy sokkal egyszerűbb rendszerrel játszani?



noobest

noobest

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 32 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 11:42

Herbalizmus, méregkeverés szerintem pont olyan dolgok, amihez lehet próbát rendelni, sikerül-e az a gyógyfőzet, méreg stb. Vallásismeret is akár, pl dobj arra, hogy felismered-e ennek a homályba merült istennek ezt a szimbólumát ilyesmi.

 

Attól függ hogy hogyan tekintjük a dolgokat. Ha szigorúan full OSR szemszögből nézem, akkor a "flavor" képzettségeknek egyáltalán nincs értelme, nem csak a szexuális kultúrának, de a herbalizmusnak vagy a vallásismeretnek se nagyon.

 

A karakter osztálya ad némi iránymutatást, és a játékos-mesélő interakcióból nagyjából minden megoldható.

 

Viszont én ha visszaemlékszem a Magus játékaimra, meg arra amikor az első karakteremet raktam össze, ezek a flavor képzettségek nagyon sokat segítettek, hogy elképzeljem a világot és a karaktert magát.

Hogy pl. Pyarronban az emberek konkrétan tanítják, ill. tanulják a jó szex technikáit - ez máris adott a világnak egy mérsékelten hedonista ízt, ami élesen szembeállította a középkorról élő sztereotípiákkal.

 

És pl. amikor a karakterem az összekuporgatott kp-ből megvette a méregkeverést, az legalább akkora sikerélmény volt játékosként, mintha menő varázstárgyat zsákmányolt volna, és egész csomó új lehetőséget nyitott meg.

 

 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7999 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 11:38

Attól függ hogy hogyan tekintjük a dolgokat. Ha szigorúan full OSR szemszögből nézem, akkor a "flavor" képzettségeknek egyáltalán nincs értelme, nem csak a szexuális kultúrának, de a herbalizmusnak vagy a vallásismeretnek se nagyon.


Egy herbalizmus próbára nekifutás nélkül több esetet/lehetőséget tudok felfűzni, mint a szexuális kultúrára nekifutással. ;)

 

pl. Pyarronban az emberek konkrétan tanítják, ill. tanulják a jó szex technikáit - ez máris adott a világnak egy mérsékelten hedonista ízt, ami élesen szembeállította a középkorról élő sztereotípiákkal.


Ezt a háttér/ország leírásában is meg lehet ejteni, nem kell, hogy a karakterlapokon is feltűnjön képzettségként.



noobest

noobest

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 32 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 11:37

Ha mondjuk a csapat boszorkánya azt mondja, hogy bízzátok rám a dolgot egy éjszaka és nem lesz itt semmi gond, védőamulett ide vagy oda, akkor talán jobb, ha az ember dobat egyet a dologra, mint ha azt mondja, hogy na akkor írd le légyszíves a dolgot részletesen, hogy dönteni tudjak :)

Azért gyanítom én is, hogy ez egy olyan gyakoriságú eset, ami nem igényel külön képzettséget :)

 

 

A második kategória viszont sokkal jobb így Af-Mf-ben szerintem. Tényleg van értelme annak, hogy kövessem, hogy a karakter épp 25 vagy 45%-on áll szexuális kultúrában?! Vagy hogy próbát dobassak rá?

 

- Dobj próbát szexuális kultúrára!

- Egyes...

- Fúha... hát ez bizony lekókadt...

 

Oké, szóval nincs. Ezek flavor jellegű dolgok. Azt írják le, hogy a karakter mihez ért. Hogy kovács, könyvtárkukac tudós, vagy utcán nevelkedett tolvaj. Nyilván előfordul hogy van a játékra kihatásuk, de én ezt inkább játékos-mesélő interakcióban kezelném, adott esetben bónuszokkal vagy levonásokkal, ha arra kerül a sor. Bőven elég ide az Af-Mf.

 

Nincs értelme a szexuális kultúra képzettségnek. :)

 

A szexmentes tinédzserkori fantáziálást leszámítva nem látom, hogy hol van ennek szerepe. :)

 

Pont az ilyenekre írtam, hogy a vizeléshez is külön képzettség kell.

 

Bulldy

 

 



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 11:33

Nincs értelme a szexuális kultúra képzettségnek. :)

 

A szexmentes tinédzserkori fantáziálást leszámítva nem látom, hogy hol van ennek szerepe. :)

 

Pont az ilyenekre írtam, hogy a vizeléshez is külön képzettség kell.

 

Bulldy

 

 

Attól függ hogy hogyan tekintjük a dolgokat. Ha szigorúan full OSR szemszögből nézem, akkor a "flavor" képzettségeknek egyáltalán nincs értelme, nem csak a szexuális kultúrának, de a herbalizmusnak vagy a vallásismeretnek se nagyon.

 

A karakter osztálya ad némi iránymutatást, és a játékos-mesélő interakcióból nagyjából minden megoldható.

 

Viszont én ha visszaemlékszem a Magus játékaimra, meg arra amikor az első karakteremet raktam össze, ezek a flavor képzettségek nagyon sokat segítettek, hogy elképzeljem a világot és a karaktert magát.

Hogy pl. Pyarronban az emberek konkrétan tanítják, ill. tanulják a jó szex technikáit - ez máris adott a világnak egy mérsékelten hedonista ízt, ami élesen szembeállította a középkorról élő sztereotípiákkal.

 

És pl. amikor a karakterem az összekuporgatott kp-ből megvette a méregkeverést, az legalább akkora sikerélmény volt játékosként, mintha menő varázstárgyat zsákmányolt volna, és egész csomó új lehetőséget nyitott meg.


Módosította Lepus: 2015.01.06, 11:36


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6456 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 11:05

A második kategória viszont sokkal jobb így Af-Mf-ben szerintem. Tényleg van értelme annak, hogy kövessem, hogy a karakter épp 25 vagy 45%-on áll szexuális kultúrában?! Vagy hogy próbát dobassak rá?

 

- Dobj próbát szexuális kultúrára!

- Egyes...

- Fúha... hát ez bizony lekókadt...

 

Oké, szóval nincs. Ezek flavor jellegű dolgok. Azt írják le, hogy a karakter mihez ért. Hogy kovács, könyvtárkukac tudós, vagy utcán nevelkedett tolvaj. Nyilván előfordul hogy van a játékra kihatásuk, de én ezt inkább játékos-mesélő interakcióban kezelném, adott esetben bónuszokkal vagy levonásokkal, ha arra kerül a sor. Bőven elég ide az Af-Mf.

 

Nincs értelme a szexuális kultúra képzettségnek. :)

 

A szexmentes tinédzserkori fantáziálást leszámítva nem látom, hogy hol van ennek szerepe. :)

 

Pont az ilyenekre írtam, hogy a vizeléshez is külön képzettség kell.

 

Bulldy



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7999 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 10:07

Igazából a képzettségrendszerből kiemelhető lenne mind az első, mind a harmadik kategória. A harci képzettségek helyett lehetne a fegyvertípusoknak egy "fejlesztési nehézsége", és az alapján lehetne kp-ból bónuszokat venni az adott fegyverre, egyenként.

 

A Codex üdvözletét küldi.  :flower:



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.06, 09:57

A MAGUSban alapvetően háromféle (nem százalékos tolvaj típusú) képzettség van az én meglátásomban.

  • Van a fegyveres proficiency, ami tulképp a harcrendszer része;
  • Vannak a "flavor" képzettségek, mint pl. szexuális kultúra vagy vallásismeret;
  • És vannak azok a képzettségek, amik szerintem valamiféle prestige class jelleggel alapvetően módosítják a karakter rendszerbeni képességeit (tipikus példája a pszí)

Ez a harmadik kategória szerintem zseniális húzás volt az alkotóktól. Mondjuk azáltal, hogy minden egyes klassz szinte alapból megkapja a pszít, ez kevésbé nyilvánvaló. :D

 

Igazából a képzettségrendszerből kiemelhető lenne mind az első, mind a harmadik kategória. A harci képzettségek helyett lehetne a fegyvertípusoknak egy "fejlesztési nehézsége", és az alapján lehetne kp-ból bónuszokat venni az adott fegyverre, egyenként. Ezzel akit a fegyverképzettségek hirtelen fejlődése zavart, az megnyugodhatna. :)

 

A harmadik kategóriából lehetnének d20 alatt tényleges prestige classok, és ott a képességeket szét lehetne osztani annyi szintre amennyire nem szégyelli az ember. (Sőt, itt olyan szépségek is elképzelhetőek volnának, mint hogy a mágus nem mágusként, hanem pszionistaként kezdené a pályafutását, és mondjuk a Lar-dori pszionista 2. szint után vehetne fel varázsló szinteket.)

 

A második kategória viszont sokkal jobb így Af-Mf-ben szerintem. Tényleg van értelme annak, hogy kövessem, hogy a karakter épp 25 vagy 45%-on áll szexuális kultúrában?! Vagy hogy próbát dobassak rá?

 

- Dobj próbát szexuális kultúrára!

- Egyes...

- Fúha... hát ez bizony lekókadt...

 

Oké, szóval nincs. Ezek flavor jellegű dolgok. Azt írják le, hogy a karakter mihez ért. Hogy kovács, könyvtárkukac tudós, vagy utcán nevelkedett tolvaj. Nyilván előfordul hogy van a játékra kihatásuk, de én ezt inkább játékos-mesélő interakcióban kezelném, adott esetben bónuszokkal vagy levonásokkal, ha arra kerül a sor. Bőven elég ide az Af-Mf.



noobest

noobest

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 32 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.05, 22:58

Aloha,

A képzettségrendszerrel alapvetően ott a gond, hogy ha nagyon el akarsz térni az Af-Mf felbontástól, akkor a harci képzettségek miatt vagy a harcrendszerbe is mélyen bele nyúlsz vagy teljesen leválasztod a harci képzettségeket. (Az Új Tekercsek az én értelmezésemben nem egy eltérő rendszert mutatott be a képzettségek terén, csak feleslegesen bonyolította a dolgot).

Az Af egyébként 50%, az Mf 90%-nak volt értelmezhető egy fél-hivatalos álláspont szerint, ha nagyon akart az ember próbát dobni rá. (Időnként előfordult, hogy egy-egy Af-Mf képzettséget %-ossal kellett szembehelyezni). Nálunk egyébként kevés olyan helyzet fordult elő, hogy hiányzott a képzettségpróba lehetősége, de nem ördögtől való dolog, hogy adjon a rendszer lehetőséget a dologra és persze a játékot nagyban gyorsíthatja, ha nem kell minden képzettségről fejben tartani, hogy x. foka miről is szól, pláne, hogy mi történik, ha egy másik képzettség ellen kell használni.

Persze, ha valaki egy képzettségbe beleforgatott már 41 Kp-t és 45 az Mf, akkor joggal támaszt elvárásokat, hogy ne a 10 Kp-ért elért Af szintjén mozogjon. Ilyenkor ez a KM-re van bízva, hogyan bírálja el a dolgot mondjuk egy tudományos képzettségnél. A harcinál meg egyértelműen úgy szokott lenni, hogy addig Af, amíg hirtelen ki nem nő a karakterből az Mf, mert a nagyon elveteműltektől eltekintve nem akar senki azzal molyolni, hogy na jó már +2KÉ, +6TÉ, +6VÉ van a fegyverforgatásodon, mert x Kp benne van.

Tény, hogy elég durván diszkrét a rendszer. Ha valaki megtartaná az Af-Mf felállást, de ennél valami folyamatosabb fejlődési görbét szeretne, az mondjuk használhat valami ilyesmit:

Minden a képzettségre áldozott Kp +20% Af-ig.

Minden az Af elérése utáni Kp +50% Mf-ig.
Például:
Szakma (fegyverkovács):
1Kp=21%, 2 Kp = 22%, 3Kp=50% = Af
4 Kp = 51%, 5 Kp = 52%, ... 29 Kp = 76%, 30 Kp = 90% Mf

 

Nyílván itt is vannak ugrások, de a karakter érzi, hogy fejlődik, nem mellesleg nem kell 200 oldalt átlapozni, hogy mi a kókadt lópatkót jelent, hogy 4. fokú a legenda ismeretem.
Ha pedig valaki nagyon meg akarja ideologizálni, hogy miért van így, az ellő pár olyan lózungot, hogy van egy szint, amikor hirtelen a tanult dolgok összeállnak egy egységes egésszé, ami több, mint a részek összessége stb ezért lesz 22%-ból 50% hirtelen, biztos van erre is valami természettudományos magyarázat generátor.

Ehhez kell azért természetesen egy jobb próbarendszer (nehézségi szint, vagy módosító szint, vagy bármi, ami értelmesen és relatíve objektíven használható), hogy akinek megfordul a fejében hogy felvesz 60 képzettséget 1 Kp-ra, az felejtse is el, amikor a próbadobásokról olvas.

 

Persze mindez nem használható a Harci képzettségekre, azok jelenlegi formájában. Én azoknak a nagyrészét is úgy kb elfelejteném (a harci módosító táblákkal együtt kb), mert csak agyon bonyolítják a dolgot. (Belharc, Földharc, Félrézsútosharc, Harc vízben, Harc iszapos vízben, Harc félkemény iszapos vízben, Harc fejjellefelé, Kitörés harcikörből földön helyhezkötve lóról, meg a bánat tudja, hogy mi található még a neten szerteszét). Ezek helyére tennék kb egyet, meg vagy 5 sornyi táblázatot (pl kis hátrány, közepes, nagy, tetemes, végzetes), aztán bepasszintanám a harcba egy próbával, a fentebbi módon, ha valak ehhez folyamodik.

 

Így a kecske is jól lakhat, meg a káposzta (Af-Mf) is megmaradhat.

De lehet simán csak annyit kellene tenni, hogy lecserélni az egészet a versenyben indult egyik pályaműben használtra :)


Módosította noobest: 2015.01.05, 23:02


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.05, 15:04

Csak csendben megjegyezném, hogy az ÚTK a %-os képzettségekkel elég keményen bánik. Egyrészt 100%-ot fejleszthetsz, tehát, alap tulajdonság+100 lesz a maximumod, másrészt 20%-onként ugrik a fejlesztési nehézség. Lehet, hogy ugyanannyi KP 5%-ot fejleszteni, de időben sokkal több lesz. Azt is aláírom, hogy a képzettség követelmények néhol röhejesek lettek, de még mindig jobb összeségében, mint az Af/Mf. Szerintem. 10 év nem mágusozás után, ez volt az, ami meggyőzött, hogy tegyek vele egy próbát. Kicsit kalapálni kellett ugyan rajta, de hasonlóan szabad rendszer, mint az Sruné. Az egyetlen dolog, ami még bántja a szemem, az a tulajdonság próba elcseszettsége, de valszeg ezt majd orvosuljuk a 2k10-es dobás bevezetésével.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.05, 14:34

 

Én azt mondanám, hogy a legtöbb esetben amikor az ember képzettségpróbát akar dobatni, nem feltétlenül kell próba. Ebben a kérdésben inkább az OSRes grognardokkal vagyok egy véleményen, részben szerepjátszással, részben meg tulajdonságpróbával megoldható a legtöbb eset.

 

Személy szerint a tolvajképességeket is inkább elintézném erő meg ügyességpróbákkal, meg szerepjátszással. Esetleg annyi plusz, hogy valaki képzett-e kötéltáncban vagy nem, mert ha nem, akkor mínusszal dobja az ügyességet, meg még akaraterő is megy körönként hogy elszédül és bepánikol-e.

 

Ez eddig olyan képzettségrendszer, ami bónuszokat ad a képességpróbákra és persze van benne "automatikus siker" . :)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.05, 14:32

 


A realizmus engem nem motivál, olyan szerepjátékban úgy sincs, legfeljebb realizmusra törekvő. :)

 

(...)

A képzettség-alapú rendszerek vége az, amikor már a nem-bevizelésre is képzettség kell. A sok bevezetett képzettséggel a végére már a régi MAGUS is ilyen volt, az ÚTK ezt örökölte meg, gondolom LÚTK (LegÚjabb TörvényKönyv :P) is ilyen lesz, mert a MAGUS már csak ilyen...

 

KLM:

 

Igen, az SW d6 is olyan, hogy kemény határ nincs, csak puha: lehet 22d is a sugárfegyvered, csak a.) nem lett volna jobb másra költeni a KP -t? b.) minek? :)

 

Ellenben MAGUS -ban 10% -ről 15% -ra ugyanolyan nehéz növelni az ugrást, mint 150% -ról 165% -ra. Tanulság: ha a tanulásra kellő pont nem aránylik az aktuális értékhez, akkor kell a kemény határ, ha igen, akkor nem szükséges, ott van puha határnak a józan ész. :)

 

Bulldy

 

 

Realizmus: valami realizmusféle nekem jól esik, de azt nem szabad keverni a felbontással (d6 vs. d100 ugye) és a bonyolultsággal (1 dobás eredményét összevetni 1-2 számmal vs. több dobás, háromjegyű számokat összeadva és esetleg több táblázatot böngészve)

 

A LUTK-ról pár napja írta Raon a DV fórumán, hogy másfél éve nem láttak belőle semmit.

Spoiler

 

SW d6: Volt karakterem 9k-s sugárpinyó specializációval, egyszer egy kör alatt kilőttem egy hatfős osztag kezéből a sugárvetőket :) 22 kockával meg :)))))

 

....

 

Mondjuk M*-ban a növekvő TP igény miatt "többet kell kalandozni" 1-1 kp-ért vagy százalékért. Éppen ezért magasabb szinten a Mf fegyverforgatás (ami persze párosfegyvernél már +10 KÉ és +20 TÉ/VÉ... ) igencsak megdobja a harcértékeket. De egy fegyvernél is 25 HM!

És persze ott van a gond (ami mellesleg a D&D 3rd featjeinél is előjött), hogy egy rakás harci manőver esetén külön képzettséget igényel a rendszer... Ami szerintem nonszensz. Pláne az UT gabalyodó képzettségeivel...

 

Na mindegy.
 



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.05, 14:31

Én azt mondanám, hogy a legtöbb esetben amikor az ember képzettségpróbát akar dobatni, nem feltétlenül kell próba. Ebben a kérdésben inkább az OSRes grognardokkal vagyok egy véleményen, részben szerepjátszással, részben meg tulajdonságpróbával megoldható a legtöbb eset.

 

Személy szerint a tolvajképességeket is inkább elintézném erő meg ügyességpróbákkal, meg szerepjátszással. Esetleg annyi plusz, hogy valaki képzett-e kötéltáncban vagy nem, mert ha nem, akkor mínusszal dobja az ügyességet, meg még akaraterő is megy körönként hogy elszédül és bepánikol-e.

 

Amúgy ja, a nem-bevizelés képzettség az tényleg visszatérő jelenség sajnos.

 

Az zavart, hogy nem lehet egy értelmes próbát dobatni, mert nincs mire. Ha AF/MF helyett lett volna 10 -es skála, akkor lehetett volna főjellemző 10 feletti része + képzettség szintje + d10 -re dobatni, illetve adni negatív módosítókat, ha szükséges. Vagy valami hasonló. Illetve ha nem akarok dobatni, akkor elég jól be lehet lőni a biztos tudást is. Ezt csináltam anno Vampire -ben is (ha megvan egy bizonyos kockatartalék, akkor nem kell dobni, automatikus a siker, általában a célszám volt a kiindulási alap, ha azt elérte, akkor úgy vettem, hogy egy sikerrel megcsinálta, aztán fölötte minden két pontért +1 siker; de volt, hogy dobattam, mert úgy éreztem, hogy nem lehet biztosra menni), de működik SaWo -ban is (ha a kocka-közép+1 a levonások után eléri a 4 -et, akkor nem dobatok; d6 -os értéknél tehát normál körülmények között az alap 4 -es célszám automatikus siker).

 

A képzettség-alapú rendszerek vége az, amikor már a nem-bevizelésre is képzettség kell. A sok bevezetett képzettséggel a végére már a régi MAGUS is ilyen volt, az ÚTK ezt örökölte meg, gondolom LÚTK (LegÚjabb TörvényKönyv :P) is ilyen lesz, mert a MAGUS már csak ilyen...

 

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6456 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.05, 13:10

Ez is olyan dolog, hogy kinek mi fontos... viszont a közhiedelemmel ellentétben nekem meggyőződésem, hogy az annak idején a realizmus csimborasszójának kikiáltott fokozatos, képzettségalapú rendszerek úgy istenigazából egyáltalán nem realisztikusak. Akkor meg ha úgyse realisztikus, szerintem jobb ha inkább könnyebb kezelni, és kevesebb a ludonarratív disszonancia.

 

 

A realizmus engem nem motivál, olyan szerepjátékban úgy sincs, legfeljebb realizmusra törekvő. :)

 

Az zavart, hogy nem lehet egy értelmes próbát dobatni, mert nincs mire. Ha AF/MF helyett lett volna 10 -es skála, akkor lehetett volna főjellemző 10 feletti része + képzettség szintje + d10 -re dobatni, illetve adni negatív módosítókat, ha szükséges. Vagy valami hasonló. Illetve ha nem akarok dobatni, akkor elég jól be lehet lőni a biztos tudást is. Ezt csináltam anno Vampire -ben is (ha megvan egy bizonyos kockatartalék, akkor nem kell dobni, automatikus a siker, általában a célszám volt a kiindulási alap, ha azt elérte, akkor úgy vettem, hogy egy sikerrel megcsinálta, aztán fölötte minden két pontért +1 siker; de volt, hogy dobattam, mert úgy éreztem, hogy nem lehet biztosra menni), de működik SaWo -ban is (ha a kocka-közép+1 a levonások után eléri a 4 -et, akkor nem dobatok; d6 -os értéknél tehát normál körülmények között az alap 4 -es célszám automatikus siker).

 

A képzettség-alapú rendszerek vége az, amikor már a nem-bevizelésre is képzettség kell. A sok bevezetett képzettséggel a végére már a régi MAGUS is ilyen volt, az ÚTK ezt örökölte meg, gondolom LÚTK (LegÚjabb TörvényKönyv :P) is ilyen lesz, mert a MAGUS már csak ilyen...

 

KLM:

 

Igen, az SW d6 is olyan, hogy kemény határ nincs, csak puha: lehet 22d is a sugárfegyvered, csak a.) nem lett volna jobb másra költeni a KP -t? b.) minek? :)

 

Ellenben MAGUS -ban 10% -ről 15% -ra ugyanolyan nehéz növelni az ugrást, mint 150% -ról 165% -ra. Tanulság: ha a tanulásra kellő pont nem aránylik az aktuális értékhez, akkor kell a kemény határ, ha igen, akkor nem szükséges, ott van puha határnak a józan ész. :)

 

Bulldy



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.05, 12:16

Nekem az a bajom az AF/MF rendszerével, hogy három kategória játszik:

- nem ért hozzá

- ismeri az alapokat

- mestere a témának

 

Pl. fegyverhasználatnál, ha beletettem 29 KP -t, az még mindig csak azt adta, hogy nincs levonásom a fegyverrel. Ha meglett a +1 KP, akkor hirtelen +5/+10/+10. Minden átmenet nélkül. Ugyanígy az elméleti képzettségeknél sincs köztes szint. Egy AF/KF/MF nekem simán elférne, de az 5 fokozat is jó volt (csak a megvalósítása lett gagyi), de működhetett volna 1-10 skálán, vagy % -osan is. A lényeg számomra, hogy zárt legyen. A Shadowrun tipikusan nem az, nincs elméleti határa annak, hogy meddig mehet fel egy képzettség, lehet akár 18 -as elektronikád is. (Főjellemzőkre van faji határ, illetve a karma költség eléggé behatárolja a fejlesztést, van egy ésszerű szint, ami fölé már nem nagyon érdemes tornászni.) Ugyanígy nem zárt a MAGUS % -os rendszere sem, amiből az lesz, hogy pár fontos képzettséget feltolsz 200% -ra, aztán ha a mesélő megfelezi a képzettséged, akkor is megvan a 100%. Vagy ad -150% -ot, teljesen hasraütés alapon, csak hogy legyen kihívás. Aztán ha a mestertolvaj fekszik és kevésbé profi fejvadásznak kell csapdát szedni, akkor ő hirtelen csak -15% -ot kap, hogy legyen esélye. Ezzel a szemben az AD&D zárt volt, 95% -ig mehetett fel csak a tolvajképesség: mindig volt 5% hibaesély, illetve egy maxos képzettségű karaktert is szívatott a -30% levonás.

 

Bulldy

 

 

Ja, ezt értem, és annak idején amikor mágusoztam, mi is szívtuk rajta a fogunkat bőven, de a kérdés az, hogy ez mennyiben jelent valódi problémát.

 

Nyilvánvalóan teljesen lehetetlen tökéletesen lemodellezni egy ember tanulási, fejlődési folyamatát. A 2 fokozathoz képest az 5 fokozat nem jelent szerintem olyan hatalmas minőségbeli eltérést simulationist szemmel, viszont sokkal nehezebb könyvelni, és sokkal több munkát igényel a szabályok megalkotása hozzá.

 

(Nomeg aztán a MAGUSban a +10 olyan mint DnDben a +1. Szóval nem egy hanyattesős óriás plusz.)

 

Ez is olyan dolog, hogy kinek mi fontos... viszont a közhiedelemmel ellentétben nekem meggyőződésem, hogy az annak idején a realizmus csimborasszójának kikiáltott fokozatos, képzettségalapú rendszerek úgy istenigazából egyáltalán nem realisztikusak. Akkor meg ha úgyse realisztikus, szerintem jobb ha inkább könnyebb kezelni, és kevesebb a ludonarratív disszonancia.


Módosította Lepus: 2015.01.05, 12:17



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]