Ugrás tartalomhoz


Fotó
* - - - - 1 Szavazat

Korongos szabályrendszer


  • Válasz írásához lépj be
21 hozzászólás érkezett eddig

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.10.09, 19:31

Ez a megoldás semmivel nem egyszerűsíti a játékot.
Ennél gyorsabb, egyszerűbb és felhasználóbarátabb megoldás dobni egy kockával és leolvasni a kapott eredményt.

Ennél nincs gyorsabb, és nem is kell.
Ez a korongos megoldás soha nem lesz alkalmazva már látom.

Frigabus

Frigabus

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 10 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.10.06, 20:00

Csak a pontosítás kedvvéért: a húzott korongok száma részben valóban a tulajdonság értékétől függ, részben pedig a képesség értékétől. Tulajdonság a játékban igen ritkán növekszik, inkább a képességek növekedése jellemző.
Ha valakinek egy szellemi képessége nő, az nem befolyásolja a test alapú próbáit. Ha egy szellemi tulajdonsága nő, az pedig valójában csökkenti a test alapú próbák sikerének esélyét - mert az illető karakter éppen egy másik oldalát fejlesztette, ami NÉMILEG negatív hatással van az elhanyagolt oldalára. Viszont egy pont szellemi tulajdonság-növekedés lényegileg javítja a szellemi oldalt (bizonyos képességeknél eggyel több korongot húzhat ÉS nagyobb az esély a sikerre), és annál kisebb mértékben rontja a testi oldalt (rosszabb a siker esélye, de ugyanannyi korongot húzhat). Ezzel fogja meg az amúgy nem korlátozott fejlődést a rendszer, mert nem szeretem a félistenes karaktereket.
De amúgy jogos a kritika, de ezen a semleges korongok bevezetésével sem lehetne változtatni, mert a semleges korongnek nincs értelme: amit kihúzok, az vagy siker vagy kurdarc, nem lehet értelmezni a "semlegest".

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1080 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.10.05, 23:48

@ Lord Thanatos

Nem tévedsz; de ugyanez a következtetés már elhangzott (talán többször is) a kommentekben.



Lord_Thanatos

Lord_Thanatos

    Nagyúr

  • Fórumita
  • 1870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.10.05, 22:12

Elöljáróban megjegyzem, hogy nem olvastam el a szabálykönyvet, csak a bevezetőt. A kérdésem a következő:
Ha ugye van egy karakterem aminek a négy fő értéke mondjuk úgy oszlik el, hogy:
testi - 10
lelki - 4
szellemi - 3
mágikus -2
Mondjuk legyen ez egy harcos karakter akit én kigyúrtam harcra. Ha testi próbát teszek akkor ha jól értem 10-szer húzok a zacsiból és elég jó eséllyel húzok testi színűt, ami fekete.
Na mármost feltételezzük hogy lehet fejleszteni a karaktert, mert életutat játszunk vagy mittomén. Ha én a karakternek nem a testi tulajdonságait növelem, hanem mondjuk a szellemit, és az megnő mondjuk 7-esre, amíg minden más változatlan marad.
Akkor utána ugyanannál a testi próbánál, amit az előbb is megcsináltam, kisebb lesz az esélye, hogy kihúzom a megfelelő számú fekete golyót, mivel nőtt a nem megfelelő golyók/korongok aránya.
Vagyis azzal, hogy fejlesztettem az egyik képességemet, a másik effektíve rosszabb lett.
Szerintem ez így alapjaiban véve hibás design.
De javítson ki valaki ha tévednék.

Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 304 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.10.05, 08:10

Ha legfeljebb 4 színünk van, akkor egy (vagy két) pakli francia kártya is megteszi. A nagy kérdés az, hogy ettől mennyivel lesz gyorsabb...

De egyébként tényleg csak a semleges szín bevezetésével hozza a megfelelő arányt! És nem lehet túl sok szín sem, mert akkor nagyon lemegy az esély a sikerre. Ezzel pedig az átlagos rendszerek zömét kapásból ki is zárja.

Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.10.01, 15:00

Lehet, de hogy az itteni hozzászólók több logikus ötlettel szolgáltak, mint a bevezető írás (aminek ugye illene jónak lennie, hogy felkeltse a figyelmet), az biztos. :)

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11967 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.10.01, 10:26

A 192 oldal roppant dicséretes, de amíg a korong-rendszer alapjaiban hibás (lassú, logikátlan), addig sajnos ez nem fegyvertény.

 

Ne legyünk igazságtalanok: lehet logikus, sőt "jó" eloszlást is produkálhat.

 

De nagyon-nagyon lassú.

 

Talán annyiban gyorsítható, hogy egy jelenetre húzol 8-10 tokent és ebből kell gazdálkodni.



Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.10.01, 09:18

A 192 oldal roppant dicséretes, de amíg a korong-rendszer alapjaiban hibás (lassú, logikátlan), addig sajnos ez nem fegyvertény.



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 980 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.30, 21:23

aluminiumtrioxid:

 

Most felkerült mellé egy gyenge 192 oldalas szabálykönyv is.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1771 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.30, 20:42

Ez a játékmechanika már évekkel korábban előkerült, és akkor is darabokra lett szedve kommentekben. Őszintén nem értem,  minek kellett megint előrángatni.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11967 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.30, 11:04

A már említettek szerint akkor lenne jó az eloszlás, ha a 4 tulajdonság maximális értéke - mondjuk - 4*12, akkor negyvennyolc token lenne a zsákban, a példabeli 9+7+11+0 főértéksor 4 (igazából 3) színű, 27 darab kavicsa mellé lenne 11 darab (48-11) "semleges" korong.

Csak ez nem kicsit lassítja a játékot.

cyberdog

cyberdog

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 88 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 18:45

Érdekes megközelítés, bizonyos rendszereknél működhet. Leginkább taktikai jellegű játékoknál tudom elképzelni ahol belefér az effajta szöszölés. A magam részéről a viszonylag gyors és hatékony harci megoldások híve vagyok, de realisztikusabb módszereken is dolgozom a régi Fuzion variációk alapján, utóbbinál lehet hogy kipróbálom ezt a korongos módszert.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 18:39

Paul Czege új játéka, a zseniális The Clay That Woke éppen most fog megjelenni, és az is kb. ugyanezt az eljárást alkalmazza!



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6277 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 18:00

Volt tesztelve is a rendszer? :titok:

 

Másrészt, nem látom, hogy megy egy szakértelem-próba, vagy ellenállás, vagy bármi? :he:



szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 16:03

WCB: Igen, amit te leírtál, az szerintem a Dynamic D6-hoz hasonló :) Ahol a négy tulajdonság között csoportosíthatod át a kockakészleted - így te döntöd el, hogy a védekezés rovására erőteljesebben támadsz, például.



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 14:12

Pl. ha egy harcban támadó, védő és sebző korongok lennének, és szabadon eldönthető lenne, hogy melyikből mennyit tesz be a játékos a zsákba. Aztán a harci képzettségnek megfelelő számút húzna belőle, és az ellenfél korongajival összevetve derülne ki melyik fél tudta a másikat sikeresen eltalálni, és mekkora a sebzés. Itt a korongok számával a harci taktikát lehetne kiválasztani.
Esetleg lehet olyan rendszer is, ahol a zsákba kerülő korongok száma a karakter kitartásától függ. Ha a harc közben kifogy a korong a zsákból, akkor a karakter kimerült, és csak nagyon rosszul tud harcolni. Ekkor azzal lehet taktikázni, hogy a gyengébb ellenfelek ellen szándékosan kevesebbet húz a játékos, hogy nem merítse le a karaktert.

 

Vagy zsák nélkül, bizonyos pontok bizonyos helyekre csoportosítására a karakterlapon egészen működhet. Pl van 5 fekete erőbigyód, mert közepesen erős vagy, 7 kék ügyesség, mert az átlagnál ügyesebb.

Egy keskeny hídon való harchoz 4 ügyességet hozzárendelsz az egyensúlyozáshoz (odébbtolod az asztalon), 4 erőt meg 2 ügyességet a harchoz (mert ez egy ilyen, főképp erőalapú fegyver, jobb arányt nem enged, nem tehetsz rá több ügyességet, mint az erő fele), és ezt a hatot szétosztod 3:3 arányban a védekezéshez és a támadáshoz (áttolod a megfelelő helyre a karakterlapon)... és mondjuk körönként nem az összeset veheted vissza újraszétosztásra, szóval ha túl sokat osztottál szét különböző dolgokra, akkor a köv. körben gyengébb leszel.

Mondjuk akkor meg bigyók  helyett már kockák is lehetnének, és rögtön dobhatnál velük.

És ez már egy teljesen más rendszer :)



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 980 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 11:02

Szóval ennek a rendszernek az az alapja, hogy nem akar olyan lenni mint a sikeres és elterjedt mechanizmusok, ellenben semmiben sem jobb. Azt hiszem passzolom.

Guildenstern:
 

 

Pl. ha egy harcban támadó, védő és sebző korongok lennének, és szabadon eldönthető lenne, hogy melyikből mennyit tesz be a játékos a zsákba. Aztán a harci képzettségnek megfelelő számút húzna belőle, és az ellenfél korongajival összevetve derülne ki melyik fél tudta a másikat sikeresen eltalálni, és mekkora a sebzés. Itt a korongok számával a harci taktikát lehetne kiválasztani.

 

Ebben azért már látok fantáziát.



Guildenstern

Guildenstern

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 322 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 10:12

Ebben a formában én sem látok sok előnyt a kockához képest. De talán egy kicsit más rendszerben lehetne előnye a korongoknak.
Pl. ha egy harcban támadó, védő és sebző korongok lennének, és szabadon eldönthető lenne, hogy melyikből mennyit tesz be a játékos a zsákba. Aztán a harci képzettségnek megfelelő számút húzna belőle, és az ellenfél korongajival összevetve derülne ki melyik fél tudta a másikat sikeresen eltalálni, és mekkora a sebzés. Itt a korongok számával a harci taktikát lehetne kiválasztani.
Esetleg lehet olyan rendszer is, ahol a zsákba kerülő korongok száma a karakter kitartásától függ. Ha a harc közben kifogy a korong a zsákból, akkor a karakter kimerült, és csak nagyon rosszul tud harcolni. Ekkor azzal lehet taktikázni, hogy a gyengébb ellenfelek ellen szándékosan kevesebbet húz a játékos, hogy nem merítse le a karaktert.

Aleister

Aleister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 09:46

Mindkét észrevétel jogos.

 

Egy harcot így leszimulálni állatira lelassítaná a játékot. Arról nem is beszélve, hogy a mértéktelenül buta karakterek ily módon a náluk erősebbeket is le tudják könnyedén győzni.

 

Úgy lenne logikus, ha a tulajdonság (pl 15) és a maximuma (mondjuk 20) közötti különbség adná a nem sikerült értéket (mondjuk fekete korong). Viszont ez semmivel nincs előrébb a sima D20-as dobásnál, ellenben lassabb.



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.29, 07:40

Jól értem, hogy akkor két egyformán erős ember közül annak van nagyobb esélye egy ugyanolyan erőpróbát megoldani, akinek a többi tulajdonsága alacsonyabb?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]