Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 1 Szavazat

Bulldy: Veszett Ynev


  • Válasz írásához lépj be
18 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8213 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.17, 23:01

A SaW kiadója hírezett Bulldy pályaművéről:
https://www.peginc.com/hungarian-classic-magus-reborn-as-savage-ynev-with-the-fan-license/

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.03, 16:41

Sziasztok,

 

Van egy csomó jó és érdekes kérdés, de a héten megbeszélésről-megbeszélésre járok, így nem jut időm a válaszokra. Valamikor a hétvégén fogok válaszolni.

 

Bulldy



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8213 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.03, 15:58

Én úgy értelmeztem a szabályokat, hogy a kaszt (mondjuk paplovag) meghatározza a 6 erőt, amit a karakter használhat, és ez a nevezésben a kaszt kidolgozásának része.

Ellenben ami a nevezés célja volt, hogy a paplovag karakter kidolgozásakor szabadon válasszanak 6 erőt a játékosok a paplovagnak, és ez majd megadja, hogy az az adott paplovag mit tud majd varázsolni. És szerintem te így is értelmezted helyesen, mert például velem ellentétben ismered a SaWo-t...

 

Nos, én ebből indultam ki eredetileg és kábé ezt próbáltam leírni is, de az azt követő hozzászólásod megkavarta ezt a nyugodt vizet. :)



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.03, 14:39

Én speciel most már kezdem nem érteni, hogy te hogyan érted. :gyagya:


Az egyetlen logikus magyarázat, ami nyilván nem zárja ki a nemlogikus magyarázatokat, hogy miért is beszélünk el egymás mellett az ez:

Én úgy értelmeztem a szabályokat, hogy a kaszt (mondjuk paplovag) meghatározza a 6 erőt, amit a karakter használhat, és ez a nevezésben a kaszt kidolgozásának része.
Ellenben ami a nevezés célja volt, hogy a paplovag karakter kidolgozásakor szabadon válasszanak 6 erőt a játékosok a paplovagnak, és ez majd megadja, hogy az az adott paplovag mit tud majd varázsolni. És szerintem te így is értelmezted helyesen, mert például velem ellentétben ismered a SaWo-t...

Na, lehetséges feloldása ez a félreértésnek?

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8213 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.02, 14:02

Én speciel úgy értelmeztem, hogy minden varázsló tud fél tucat "erőt", amikből 3 van leírva a pályaműben, a "lövedék" erő, a Tulajdonság Növelése/Csökkentése erő és az Eltérítés erő. Ezt azért gondoltam így, mert a "nagyjából féltucatnyi erővel bírnak" kifejezés azt sugallja, hogy a felsorolt 3 helyett 6 darabot lehet kiválasztaniuk. Szóval szerintem nem lett volna akkora vasziszdasz ezt a 6-ot felsorolni a paplovaghoz, hogy azok is érezzék a dolog ízét, akik nem olvassák el a Savage Worlds Delux könyvet. Ezért írtam azt, hogy "talán praktikus lett volna ezt a hat darab erőt felsorolni"...


Nem kell olyan dolgokat belelátni, amit nem írtam bele, szerintem nagyon precízen fogalmazok, bár nyilván tévedhetek itt ott. :)

 

Én speciel most már kezdem nem érteni, hogy te hogyan érted. :gyagya:

 

Ettől függetlenül szerintem a megadott 3-3 kidolgozott varázslat pont megadja az ízelítőt, hogy hogyan is működik ez a rendszer. Egy példajátékot ezekkel is bőven le lehet játszani, ennél továbbmenni meg úgyis csak az összes power azaz a SaW alapkönyv ismeretében célszerű.


Módosította strato: 2014.12.02, 14:04


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.02, 07:48

Persze.
 
SZVSZ az AD&D "hápébuffere" nem eléggé, a SaWo robbanó kockái viszont túlságosan, (ráadásul
túl magas véletlenfaktorral ) lehetővé teszik a "mókusos instakill érzést".
 
Mint mondtam: szerintem. :gumicsirke:



Határeset, még úgy, hogy ismerem a (4E előtti) DnD-ket, néhány retro házi konverziót, a mágust és a SW-t sem tudom igazán eldönteni.

A saját megfigyelésem az, hogy a robbanó kockák miatt néha előfordul, hogy egy minion nagyon súlyosan megsebesít egy karaktert, olyat is, ami harcra van optimalizálva. Viszont konkrétan a karakterhalál nem túl gyakori: ha valaki nagyon nagy sebzést kap, általában meg tud menekülni a haláltól (ha van még benny-je.)


 

[Teljesen ízlésbeli kérdés, hogy a Sawage Worlds rendszere nekem nem annyira jön be, pedig egy egészen hosszú kampányban vettem részt -Planescape volt. Túl random, és egy idő után eléggé monotonná tud válni, nem szólva a kártyás kezdeményezésről, amitől borsódzik a hátam.]


Az előnyei szerintem mesélői oldalról nagyok. Nem kell megtanulni száz varázslatot és harminc módosítót, hanem elég ismerni kábé húsz "erőt" és néhány módosítót. (jellemzően -4, -2, +2, +4 a skála)


Játékosként pedig tényleg ízlés kérdése: az eredeti Deadlands, az Earthdawn, a Shadowrun, vagy a Mongoose-féle Conan D20 hangulatos rendszerek. Ha egy játékos hajlandó megtanulni őket, akkor alighanem jobbak a saját területükön, mint egy SW konverzió.*
A másik oldal pedig az, hogy ha egy világon szeretnél játszani (jelenleg én pl. Barsaive-n) de véletlenül sem az eredeti rendszerrel, akkor meg lehet spórolni egy hosszú tanulási folyamatot egy ügyes konverzió használatával.

 

 

*Ez egyébként néha sokkal nagyobb meló, mint elsőre tűnik. Nemrég átlapoztam az Earthdawn-t, mert meg akartam ismertetni a csapattal. Biztos vagyok benne, hogy legalább 6-8 játékalkalom lenne amíg minden flottul sikerül (varázslást is beleértve). Annyi időnk nem nagyon van, 6-8 játékalkalom nálunk fél év alatt szokott összejönni.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 22:57

Az em. rövítés a karaktereknél az ember fajt jelöli; emiatt kap (még) egy előnyt indulásnál.


Köszi, rá nem jöttem volna... :)

A Mágiánál szerintem NoiseEHC félreértette: nem fél tucat konkrét varázslatról van szó, hanem egy széles tárházból tetszés szerint összeválogatható erő-leíró kombinációkról (amire utal a kritikát érő rész előtti bekezdés is). A féltucat arra vonatkozik, hogy a Savage Worldsben egy közepes tapasztalatú varázshasználó jellemzően 5-6 varázslatot ismer használat szintjén.


Én speciel úgy értelmeztem, hogy minden varázsló tud fél tucat "erőt", amikből 3 van leírva a pályaműben, a "lövedék" erő, a Tulajdonság Növelése/Csökkentése erő és az Eltérítés erő. Ezt azért gondoltam így, mert a "nagyjából féltucatnyi erővel bírnak" kifejezés azt sugallja, hogy a felsorolt 3 helyett 6 darabot lehet kiválasztaniuk. Szóval szerintem nem lett volna akkora vasziszdasz ezt a 6-ot felsorolni a paplovaghoz, hogy azok is érezzék a dolog ízét, akik nem olvassák el a Savage Worlds Delux könyvet. Ezért írtam azt, hogy "talán praktikus lett volna ezt a hat darab erőt felsorolni"...

Nem kell olyan dolgokat belelátni, amit nem írtam bele, szerintem nagyon precízen fogalmazok, bár nyilván tévedhetek itt ott. :)

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6238 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 22:28

Bulldy, nagyon jó lett! :hc:

 

[Teljesen ízlésbeli kérdés, hogy a Sawage Worlds rendszere nekem nem annyira jön be, pedig egy egészen hosszú kampányban vettem részt -Planescape volt. Túl random, és egy idő után eléggé monotonná tud válni, nem szólva a kártyás kezdeményezésről, amitől borsódzik a hátam.]



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 17:00

 

 

- néha a minion szintű lények is okozhat súlyos sebet, ami mágusban nem fordulhat elő (a robbanó sebzéskocka miatt)
 

 

Neked sem dobtak még k3-on íjász szabállyal 10-12 körüli ÉP sebzést... :)

 

Oké, de SaW-ben ilyesmi még egy fogpiszkálónál is előfordulhat. :D

 

 

Persze.

 

SZVSZ az AD&D "hápébuffere" nem eléggé, a SaWo robbanó kockái viszont túlságosan, (ráadásul

túl magas véletlenfaktorral ) lehetővé teszik a "mókusos instakill érzést".

 

Mint mondtam: szerintem. :gumicsirke:



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 980 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 15:40

(OFF)

 

közben és dörcögök, mérgelődök és mérges vagyok saját magamra, amiért nem tudtam aminőségi küszöböt átlépni...
Hmm. kedves népek 4 nem akartok karaktereket alkotni a Beer Mat RPG-hez? Legalább az indulna be !
:(((((((
Mi lesz így a 7 másik RPG-mmel, amit azóta alkottam? :(

 

 

 

 

Nehezemre esne, lévén még mindig nem tudom miről szól...(/OFF)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8213 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 15:32

 

- néha a minion szintű lények is okozhat súlyos sebet, ami mágusban nem fordulhat elő (a robbanó sebzéskocka miatt)
 

 

Neked sem dobtak még k3-on íjász szabállyal 10-12 körüli ÉP sebzést... :)

 

Oké, de SaW-ben ilyesmi még egy fogpiszkálónál is előfordulhat. :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 14:54

- néha a minion szintű lények is okozhat súlyos sebet, ami mágusban nem fordulhat elő (a robbanó sebzéskocka miatt)
 

 

Neked sem dobtak még k3-on íjász szabállyal 10-12 körüli ÉP sebzést... :)
 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 13:49

Nem sok dolgot csináltam volna másképp, úgy gondolom, hogy egy jól sikerült konverzió.

Egy teljes konverzióhoz (pl. minden mágiaforma, a gyakran használt varázslatokkal) alighanem annyi energiát kellene befektetni, amennyit csak akkor éri meg, ha az ember játszani is akar. Lenne 50-60 oldal.
(bár van egy olyan érzésem, hogy ha végigvesszük a valóban gyakran használt varázslatokat mágusban, akkor kasztonként 10-12 varázslat elég lenne)

 

A harcrendszer standard ámde gördülékeny, a kezdeményezést francia kártyával húzzuk, ez mondjuk inkább csak color, bár a dzsókernek van egyéb hatása is.


Ez igazából Deadlands maradvány, de megállja a helyét. A lényege igazából az, hogy
- nem lehet döntetlen
- nem kell felírni a számokat, a játékosok előtt van a kártya.
- vannak előnyök, amiket a joker aktivál

(aki villámkezű karaktert akar, az vehet fel olyan előnyt, hogy több kártyát húz)

Persze semmiből nem tart átállni kezdeményezés-dobásra.

 

A sebesülés az, ami inkább eltér a megszokott rendszerektől, mert a kisebb sérüléseket nem számoljuk, mert nincs is HP, a nagyobb sérülések pedig sebet okoznak, amiből csak három lehet, utána jön a harcképtelenség. A kettő között a kábult állapot van pár szabállyal, ami szerintem kellőképpen gyors és halálos rendszert eredményez, ahol jobban megéri taktikázni, mint tankként az ellenfelek sűrűjébe gázolni. Hogy ez menyire Ynev hű, azt mindenki döntse el maga, de szerintem csak az Észak lángjait nem lehetne így lejátszani…


A SW szerintem kevésbé halálos, mint a mondjuk a DnD 3.
Ami játéko közben kiderült:
- néha a minion szintű lények is okozhat súlyos sebet, ami mágusban nem fordulhat elő (a robbanó sebzéskocka miatt)
- a játék igencsak támogatja a taktikázást (harci manőverekkel, ezek egy része máshol feat lenne)
- illetve vannak képzettségek (intimidate, taunt) amikkel a szociálisabb karakterek is hasznosak tudnak lenni harcban

Módosította galu22: 2014.12.01, 13:50


Guildenstern

Guildenstern

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 322 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 13:26

A SW rendszert én is csak ajánlani tudom, ha valaki sok harcot szeretne játszani.
A harc a dzsóker/hős karaktereknek nem halálosabb, mint más szerepjátékokban. Ha viszonylag jó a védekezése, ritkán kap sebet, és azt is negálhatja egy sikeres sebzésfelfogás dobással.

nornwarrior

nornwarrior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 10:53

nem rossznak tűnik. sőt !
közben és dörcögök, mérgelődök és mérges vagyok saját magamra, amiért nem tudtam aminőségi küszöböt átlépni...
Hmm. kedves népek 4 nem akartok karaktereket alkotni a Beer Mat RPG-hez? Legalább az indulna be !
:(((((((
Mi lesz így a 7 másik RPG-mmel, amit azóta alkottam? :(
Nem értek a díszítéshez frankón!

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8213 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 10:07

Ismét a viszálykeltés szándéka nélkül: ahogy a Z.Ő.D. Kódexnél, itt is úgy érzem, hogy a kritika egy része (pozitív és negatív egyaránt) a Savage Worlds rendszerét illeti, nem pedig a pályaművet.

Az em. rövítés a karaktereknél az ember fajt jelöli; emiatt kap (még) egy előnyt indulásnál.

A Mágiánál szerintem NoiseEHC félreértette: nem fél tucat konkrét varázslatról van szó, hanem egy széles tárházból tetszés szerint összeválogatható erő-leíró kombinációkról (amire utal a kritikát érő rész előtti bekezdés is). A féltucat arra vonatkozik, hogy a Savage Worldsben egy közepes tapasztalatú varázshasználó jellemzően 5-6 varázslatot ismer használat szintjén.
Viszonylag jól le lehetne képezni akár a MAGUS összes konkrét varázslatát, de a SaW mágiarendszerének pont az a lényege, hogy a játékos bizonyos mértékig a karakter koncepciójához igazíthatja az erőket. Ha valaki úgy akarja, a papjával a gyógyítás-buff vonalra specializálódik, míg egy másik ugyanolyan pap ráfeküdhet akár a támadó erőkre teljes egészében. Ezeket persze lehet setting rule-okkal szabályozni. Például egy boszorkánymesternek tiltva lehet a tűz leíró használata, de ezzel együtt esélyes, hogy nem lesz két egyforma varázslatkészlettel rendelkező boszorkánymester játékban.

(Ugyanígy a rendszer halálossága is hangolható egy-két setting rule bekapcsolásával.)

 

Hogy teljes legyen a kép, Petrus írt egy elég alapos ismertetőt a Savage Worldsről:

http://lfg.hu/47760/ismerteto/savage-worlds-deluxe-edition/

 

Bulldy amúgy annyira nem hallgat a Próbamenet fordításáról. Itt a Veszett Ynev bevezetőjében is megemlíti. :) Egyébként bárki rákereshet helyben:
http://lfg.hu/55783/hirek/savage-worlds-alapok-magyarul-probamenet/

 

Ha bárki érdeklődik a rendszer iránt, itt kap segítséget:

http://lfg.hu/forum/index.php/topic/20462-savage-worlds/


Módosította strato: 2014.12.01, 10:16


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 10:02

A leírtakhoz még csak annyit, hogy a SaWo honlapján a magyar nyelvű Test Drive nagy részben Bulldy műve - ő ugyan erről szerényen hallgat, én viszont megemlítem.

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 371 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 09:55

Részemről köszönet a konverzióért. Szórakoztató volt olvasni, és legalább lett egy vázlatos képem az SW rendszeréről is. :)

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6492 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.01, 08:20

MAGUS szerepjáték fejlesztő verseny(ecske) - Bulldy már több mint egy éve nekiállt a Savage Worlds konverziónak, ami persze lelkesedés és idő hiányában abbamaradt, mint a konverziók általában. Szerencsére ez a kis versenyke úgy tűnik, átlendítette a holtponton, így már mások is élvezhetik a munkája eredményét. Ez a második leghosszabb pályamű, és véleményem szerint a legszebben szerkesztett.

http://lfg.hu/68051/rpg/rpg-fejlesztes/bulldy-veszett-ynev/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]