Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 1 Szavazat

DnegyvenD #7: Az ADnD 2 utóélete


  • Válasz írásához lépj be
21 hozzászólás érkezett eddig

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.09, 09:47

Hmm, jó kis párosítás, remélem bejövős volt.

DiMalto: nem igazán... Hiányoltuk a crpg-kből már ismert hagyományos szintlépést meg a mágiát. Nagyon kezdők voltunk, nem volt szó semmiféle konverzióról, ötlet szintjén sem. Egyszerűen elhagytuk a rendszerből a setting-idegen dolgokat, de ennyi. Egy-két próbálkozás után el is hagytuk a dolgot, mert jött (majd ment) a M*. :)

 

Egyébként a Star Wars D6-ot eléggé univerzális rendszernek használtuk, pl. Alien-szerűséget is játszottunk benne. A játékosok kidolgoztak egy kazalnyi tengerészgyalogost (na, itt már képbe jöttek az új fegyverek is, jó nagy sebzésekkel, mer' az idegenek azok nagyon kemények voltak :D), aztán mindig az lett a vége, hogy csak 1-2 menekült meg az idegen bolygóról, ahová leszálltak akciózni. ;)



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 731 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.08, 21:10

A KJK-ról csak annyit, hogy már Star Wars D6-ban is tettünk kísérleteket a kalandozásra Feketehomok-kikötőben, csak persze sugárfegyverek és egyéb sci-fi elemek nélkül. ;)

Hmm, jó kis párosítás, remélem bejövős volt.

Tulajdonképpen csak felszerelés/fegyver-tábla, néhány faj, meg varázslatok kellenének a konverzióhoz - utóbbi szerencsére elég könnyen kivitelezhető, mivel a Sorcery! varázslatlistája elég kezelhető hosszúságú. Miért is nem jutott ez eszembe anno?

 

Egyébként a cikkben felsorolt setting-ek egyike sm hoz különösebben lázba - a Spelljammer-en kívül. Utóbbit muszály lesz valamilyen formában beszereznem....



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6223 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.08, 20:08

A Ravenloft egyik nagyon jó kiegészítője (vannak hibái, pl. Budapest és Magyarország kimaradt, de Drakula, mint a tápolás csúcsa, benne van) az alap-világtól független, 1800-as években, a Földön játszódóik, kicsit más a felállás, mint alap Ravenlofté, bár itt a sötét erők másként jelentkeznek: Masque of the Red Death, talán megint nem annyira az AD&D passzolna hozzá, mint a d20 modern, de a maga módján hangulatos. :cool:

Okkultizmus, a korabeli, XIX. századi dolgokkal és woodoo, meg sok jó dolog.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.08, 10:40

Az M*-ot pedig részben azért is dobtuk elég hamar a repertoárból, mert nem volt a világképe kellőképpen KJK/Titán-konform, és az AD&D-t - mint ~általános rendszert - alkalmasabbnak találtuk a KJK-szerű/hangulatú/ihletésű kalandozásra. :)

 

Én is ezért hajlottam az AD&D felé a MAGUS helyett, de mivel nálunk a MAGUS-lobbi erősebb volt, így sokszor meséltem a Városállamokban (Yneven), ahova minden KJK ihletőségű agymenésem simán befért. :)

 

Bulldy



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.08, 10:31

A KJK-ról csak annyit, hogy már Star Wars D6-ban is tettünk kísérleteket a kalandozásra Feketehomok-kikötőben, csak persze sugárfegyverek és egyéb sci-fi elemek nélkül. ;)

 

Az M*-ot pedig részben azért is dobtuk elég hamar a repertoárból, mert nem volt a világképe kellőképpen KJK/Titán-konform, és az AD&D-t - mint ~általános rendszert - alkalmasabbnak találtuk a KJK-szerű/hangulatú/ihletésű kalandozásra. :)

 

A City of Greyhawk számomra nem volt épp csalódás... Egyrészt semmit sem tudtam az eredetéről, Greyhawk nekem sosem jelentett sötét, bűnös metropoliszt. Mikor megismertem ezt a dobozt, nem is vártam tőle ilyesmit... és léptékekkel jobbnak és használhatóbbnak találtam, mint pl. a From the Ashes-t.

 

Érdekesség #2: pár hete vettem Thirlentől egy Dungeon-t a '90-esekből. Nem emlékszem hanyadik évfolyam és szám, de a levrov első bejegyzésében épp az ifjú Chris Perkins reagál - tök normálisan - egy modulját ért kritikára, miszerint a hivatalos szabályok alapján egy bizonyos Imp NPC nem lenne képes arra, amire a modulban képes. Ajh... :D



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4351 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.08, 08:45

Nahát, Chomyhoz egészen hasonló élményeim vannak:

Forgotten Realms doboz (1993-as változat): Bő lére eresztett, de legalább többnyire érdektelen és kalandidegen információcsomag, a céljaira teljesen alkalmatlan bevezető kalandban ("ha bárhol Faerunön leásol tíz métert, feljönnek a sötét elfek") minden idők egyik legmegalázóbb deus ex machinájával. Meglepő módon a harmadik kiadáshoz kijött, magyarul is megjelent új kiadás nagyon jó munka, a maga műfajában etalon.

 

City of Greyhawk: Bő lére eresztett, de legalább többnyire érdektelen és kalandidegen információcsomag, a céljaira teljesen alkalmatlan és többnyire nem is a városban játszódó példakalandokkal. Mint megtudjuk, Greyhawk nem egy "semleges" érdekcsoportok által mozgatott bűnös, sötét metropolisz, hanem egy barátságos, kertvárosias negyedekkel megspékelt középváros, jól működő kormányzattal és a kis kiterjedésű tolvajnegyedbe visszaszorított bűnözőkkel. Kahrén és a Tolvajok Városán nevelkedett fiatalabb önmagamnak keserű csalódás volt. Egyébként a TSR még egy olyan, igazán jó háttérvilágot is képes volt tönkretenni, mint a Lankhmar - az első kiadása hangulatos és hasznos, a második már tele van extra, de fölös infókkal, a harmadik - a dobozos - pedig infantilizált, minden sötétebb árnyalatot elkerülő tiniszettinget csinál Fritz Leiber mesterművéből.

 

Savage Frontier: Sajnos ez már sokkal, sokkal később jutott el hozzám, Kornya Zsolttal folytatott kiterjedt levelezésünk egyik melléktermékeként. Meglepő (illetve a szerző múltját ismerve nem is annyira meglepő) módon a klasszikus sandboxok kicsit aktualizált, a kor igényeihez igazított újrateremtése. Ha jól emlékszem - és nem biztos, hogy jól - akkor nem is a Realmsben gyökerezik, hanem kiadatlan Dragonquest anyagok átpofozásával készült. De annyi biztos, jó munka.

 

Szóval, összegezve, nekünk valami olyan szellemiségű anyag kellett volna, mint a Kaland-Játék-Kockázat sorozat kötetei vagy a Cherubion-ponyvák, vagyis biztosan faltuk volna a kezünkbe került TSR-klasszikusokat vagy a Judges Guild jobb kiadványait (a Győzhetetlen Nagyúr Városa azt hiszem ki is akasztotta volna a menőségmérőt), a korabeli TSR viszont csalódások sorával szolgált. Nyilvánvaló, hogy aki a kiváló Ravenloft dobozzal vagy a Dark Sun első kiadásával találkozott, az máshogy látja, a Planescape pedig külön műfaj (szó szerint - szerintem az AD&D bilincs volt neki), de aki az "általános kalandozófantasy" vonalon keresett magának segédanyagokat, az könnyen megjárta.

 

Két jelentős kivételt azért tudok említeni. Az egyik a Dungeon magazin, ami a kilencvenes évek elején élte virágkorát, kiválóbbnál kiválóbb, szabadúszók és lelkes amatőrök által fejlesztett kalandokkal; a másik pedig a Ruins of Undermountain doboz, ami valóban belevaló (bár kicsit túlírt) megadungeon az alaprecept szerint (gonosz ősmágus + számtalan szint + mágikus talányok). Mindkettőhöz pozitív élmények sora kapcsolódik. Azért az átok rajtuk is beteljesedett: a Dungeon 1994-1995-re teljesen ellaposodott, az Undermountainhoz pedig sorban jöttek az újabb és újabb folytatások, amelyek mind hangulatukban, mind tartalmukban méltatlanok voltak az első részhez.



Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.08, 00:08

A Tales of the Lance sztem a FR doboz teljes ellentéte. Nagyon nagy adag térkép, az eddigi legtisztességesebb világkidolgozás, ami nem vész el a részletekben, hanem eléggé arra koncentrál, ami érdekes lehet. Más kérdés, hogy a setting történelmét átírták, és ez a szerzőknek, mint utólag kiderült, nem tetszett túlságosan, az egyik fanatikus valami 30 oldalt szánt a sok pontatlanság és kánonsértés vázolására, de soha nem érzékeltem az eltolás mélységét.

Igazi kalandozós fantasy setting volt, szerettük nagyon.
A kalandgeneráló metódusra egy külön kiadványt alkottak a dobozban, ezt a mai napig sem igazán értem, sikerült teljesen zavarosan megfogalmazniuk. Ami még lelkesítő, az a dm paraván, aminél jobbat a mai napig nem láttam. még azt is tartalmazza, hogy miként mesélj*. és dl ide vagy oda, de korántsem a vonatmeséket erőlteti. arra ott vannak a hivatalos kiadványok.


*kb. egy metódust vázol, szóval nem akkora eresztés, de a maga idejében még csak hasonlót sem láttam.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.07, 22:22

Marvin: ahogy a cikkben is írtam, a kiherélés-mizéria engem, személyesen szintén nem érintett. Sőt, az alapkönyv kimondottan inspirált, valami elképesztő nagy funt sejtettem az egész mögött, a finoman sugallt heroizmusa pedig még imponált is. Ami eleinte rettenetesen izgatott, hogy általában hogyan is kéne zajlania ennek a funnak (kalandmesterként: hogyan is lenne érdemes kalandot írni)... és mivel kiegészítőink és kalandmoduljaink nem voltak, ezért a kedvenc rovatom minden szerepjátékos magazinban az IJM (így játszunk mi) volt (helló, CU! :)). 
 
elGáboréhoz hasonló élményben mégis volt részem. Amit először sikerült megvennünk az AD&D-hez, az a Forgotten Realms doboz volt, az 1996-os Revised verzió. 
 
Szörnyű csalódás volt. Vizuálisan irdatlanul ingerszegény és béna, és bár vitathatatlanul hangulatos volt a maga módján, és láttunk is benne potenciált, összességében az egész nagyon dagályos, felszínes, kontrainspiratív (hogy mondják ezt értelmesen magyarul?) és haszontalan volt. Egyszerűen nem tudtunk mit kezdeni a benne foglalt hatalmas információmennyiséggel, az viszont, hogy hogyan írjunk modult, hogyan vezessünk játékot Faerúnon még a "Running the Realms" füzet ellenére sem derült ki belőle, azonnal felhasználható konkrétumok és praktikus segédletek - pl. véletlen táblázatok - meg konkrétan nem voltak benne. Tele volt a világtérkép pl. romokkal, de egy sem volt kidolgozva - helyette volt benne lajstrom a Realms magas szintű NPC-inek leírásával (17. szintű Drizzt és társai). A példakaland meg közepesen érdektelen volt.
 
Talán rossz felé is próbálkoztam, és az a bizonyos doboz egyszerűen nem azt tartalmazta, amit vártam tőle - helyette a City of Greyhawk-ot, a Ruins of Zhentil Keep-et, vagy valami hasonló, kisebb területre és konkrét kalandocskákat tartalmazó dobozt kellett volna elsőre megvásárolnom... vagy a First Quest-et. Mindenesetre ez az élmény jól el is riasztott minket az FR-től, és közrejátszott benne, hogy végül magunknak kísérleteztük ki a cikkben is említett két megközelítést, ami a legélvezetesebbnek bizonyult a játékok során. (Egyszer talán előkeresem az ascii-térképes sandboxokat, és ha nem bődületesen vérciki, megosztom valahol, mint kordokumentumot... tán még a leporellóra nyomtatott változat is megvan valahol... ;))
 
Érdekesség: a napokban levettem a polcról a Savage Frontier c. FR kiegészítőt, ötletbányászat céljával. Paul Jaquays (ma már Jennel Jaquays) írta, aki a Judges Guild cuccairól is ismerős lehet, de pl. pályákat is dizájnolt a Quake-hez az id-nél. Régebben ezzel a füzettel sem tudtam volna mit kezdeni... Konkrét segédlet van is benne, meg nincs is - van hozzá pár egész használható minitérkép, leírás a különböző területekről, hogy általában mikkel lehet ott találkozni (random encounter tábla továbbra sincs), a helyi városok zanzás leírása a populáció számszerűsítésével, NPC-k leírása (Drizzt még csak 10. szintű, de a többség itt is 20. szint körül/felett jár már! :D), néhány elég vacak kaland-tipp, meg egy bődület nagy regionális térkép. Viszont most, hogy már van vele tapasztalatom, hogy mit érdemes kidolgozni és mit nem, azt hiszem, egy egész frankó kis sandboxot lehetne ebből kihozni - csak épp populálni kell ezzel-azzal. Meg kidolgozni hozzá a random encounter táblázatokat. Maga a terület egész érdekes, még démonok uralta vár is van rajta. ;)
 
Birthright: nekem is fent van a polcomon, és türelmesen várja, hogy nyugdíjba vonuljak. :D
 


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2437 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.06, 09:44

Birthright megvolt, sőt elvileg van is, csak egy havernál üdül olyan 6-7 éve. Nekem nagyon tetszett, a Trónok harca helyett (ami akkor még a kanyarban sem volt hála az égnek (érdekes, hogy a sznobság milyen negatív színben tüntet fel egy ilyen OMGmekkorasikeeer!!!444 dolgot, ami pedig önmagában, az elképesztő körbelihegés nélkül akár még jó is lehet, talán kanyarodjunk vissza)), szóval a TH helyett inkább a Hegylakó jutott eszembe róla a limitált mennyiségű mágikus valamiért egymást gyakó uralkodócsaládokkal, akik még ráadásul a földjeikhez is köthetik maguk némi szertartásokkal á la Arthur király az Excaliburból. A társasjáték-szint igen pompázatos és bonyolult volt, amiből tetszés szerint ereszkedhettünk le a karakterek léptékére, ha éppen kalandozni kellett. Egyszer játszottunk is vele, de sajnos nem jutottunk messzire, noha a műfaj erényei egyértelműen hosszú távon mutatkoznának meg. Messzi ábránd ez is, hogy majd egyszer, persze mostanában örülök, ha az elvileg futó partikat össze tudjuk szenvedni kb. szökőévenként.



Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 23:54

Birthright: Nekem tetszett a világ-alapötlet bele-beleolvasgatás alapján, de annyira azért nem, hogy tovább ne passzoljam.

 

A világ maga egy kissé túlrészletezett, bár egész máshogy, mint a Nagy Szettingek. Itt nem az információ szórtsága és a fölösleges kultúrrészletezgetésekkel voltak a bajok, hanem azzal, hogy töménytelen infót zúdítanak az olvasóra, és ezt menedzselni is illik egy ilyen birtokigazgatósdiban. Amire már ha a mesélőben sincs meg a türelem, akkor mit szóljunk a partihoz?

 

 

Hogy manapság hogyan megy egy ilyen papír alapú birtokigazgatósdi, azt nem tudom (lehet, hogy flottabbul és kevesebb elkötelezettséget igényel a partitól), de ha birtokigazgatósdit szeretnék, annak szerintem nem a szerepjáték a legjobb médiuma. Hanem a társasjáték, esetleg valami Crusader Kings-szerű számítógépes.


Módosította Radivoj: 2014.12.05, 23:56


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4351 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 23:32

Nekem megvolt a Birthright, sőt, ez volt az a bizonyos RPG kiegészítő, ami után évekre abbahagytam a szerepjátékot. Nem, nem annyira rossz (itt már a teve hátát eltörő szalmaszál-effektus játszott), de kiváló példa arra, hogy hogyan lehet egy hangulatos, jó alapötletet is sótlanul tálalni és ezzel érdektelenségbe fullasztani. A Birthright valóban egy birtokigazgatást és birodalmak közötti konfliktusokat előtérbe helyező világ, mágikus vérvonalú uralkodóházakkal, aránylag alacsony mágiaszinttel. Talán még a gyenge Trónok Harca-párhuzam is megáll a helyén. Sajnos ez is egy olyan anyag, ami egyrészt valakinek a kudarcot vallott regénye volt (és ez a származás több helyen átüt a kiegészítőn); másrészt pedig a szerkesztés / termékké pofozás közben ebből is sikerült kifacsarni a maradék sötétséget, stílust és azt a valamit, ami megragadja az olvasót. Némi munkával lehetne belőle valami jót faragni, de némi munkával saját világot is lehet ácsolni, meg minden.

 

A példajáték viszont nagyon szórakoztató, és mutatja, hogy nem a TSR-nél dolgozók voltak örömgyilkos dementorok (na jó, jelentős részük tehetségtelen, de olcsó és termékeny senki volt), hanem a termékfejlesztésben romlottak el a jó dolgok is. Hangulathűnek azért nem nevezném.


Módosította elGabor: 2014.12.05, 23:33


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 22:23

Miskolcon volt egy Birthright parti, nagyon szerették - de én csak egyszer játszottam és beleolvasni is csak másnap tudtam.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6223 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 20:13

Nagyon jó írás ismét, és a nosztalgia odabasz! :bezzeg: A kedvencem volt a Skills & Powers, kár hogy élesben csak próbálkozások voltak, játék nem igazán.

 

A Birtrihgt-ról van egy ismertető az egyik Holdtöltében, bár nem ismerek senkit, akinek meglett volna, olyat pláne nem, aki játszott volna vele (legalábbis a korombeli, ismerős rpg-dínók némelyike bővebb ismeretekkel renelkezi, pl. Marvin). Arra emlékszem, hogy erős benne a bullák és bányajok + nagyjóuram vonal, és ezek a karakterek, akik ezzel foglakoznak.



kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 18:38

Én meg erről a Jakandorról hallok most először, pedig azt hittem, mindent tudok...

SlyZero

SlyZero

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 14:02

Hehe Planescape díszdoboz itt virít a polcomon és sokakkal egyetemben a legjobb dolognak tartom, ami valaha a DnDvel történt.
A Birthrightról viszont most hallok először. Valakinek esetleg valami személyes tapasztalata vele kapcsolatban?

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 12:23

A 2. kiadás alapján készült CRPG-k közül kiemelném a Dark Sun: Shattered Lands-t, melyet két karakterrel, a játékvilág és a történet minden szegletét alaposan felderítve végigjátszottam. SSI játékhoz képest meglepően sok kalandjátékelemet és érdemi történetet tartalmazott.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Sun:_Shattered_Lands

A Wake of the Ravager című folytatásába csak belekezdtem -- szerencsére importálni lehetett az első rész játékmentéseiből a két fős csapatomat --, és az is egészen ígéretesnek tűnt, de majd csak a végigjátszása után alkotnék róla véleményt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Sun:_Wake_of_the_Ravager

 

Lesz a sorozat vége felé egy összefoglaló cikk a D&D videojátékokról (a teljesség igénye nélkül), amiben megemlítjük ezeket is. ;)

 

Technikai kérdés: a Wake of the Ravagert milyen formában játszod? Én talán DosBox segítségével próbáltam meg tavaly, de folyamatosan lefagyogatott, szóval hamar feladtam. Ha stabilan be tudnám üzemelni, lehet, hogy adnék neki még egy esélyt. PÜ-ben válaszolj légyszi, hogy ne offoljuk ezt a témát! Köszi.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2437 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 11:42

Ezt a sokat emlegetett kiherélés-mizériát valahogy én se éreztem, pont elég heroikusnak, vagy inkább mitikusnak tűnt már az 1. kiadás, beleértve a képi világot is, elég csak a Dave Sutherland-féle egész oldalas paladinra gondolni a Player's Handbookból. A batezu-TANÁRI kettősön persze lehetett jókat röhögni, de különösebb lelki válság nélkül hívtuk őket továbbra is ördögnek meg démonnak.

Hoild

Hoild

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 11:24

A 2. kiadás alapján készült CRPG-k közül kiemelném a Dark Sun: Shattered Lands-t, melyet két karakterrel, a játékvilág és a történet minden szegletét alaposan felderítve végigjátszottam. SSI játékhoz képest meglepően sok kalandjátékelemet és érdemi történetet tartalmazott.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Sun:_Shattered_Lands

A Wake of the Ravager című folytatásába csak belekezdtem -- szerencsére importálni lehetett az első rész játékmentéseiből a két fős csapatomat --, és az is egészen ígéretesnek tűnt, de majd csak a végigjátszása után alkotnék róla véleményt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Sun:_Wake_of_the_Ravager

GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 11:21

Huh, azok a boxed setek. Hangsúlyoznám, hogy vizuális típus vagyok, társasjátékokból is a látványosakat szeretem. Persze ez akkoriban nem volt ennyire tudatosan a fejemben, mindenesetre imádtam a boxed seteket. Talán a Ravenloft áll legközelebb a szívemhez, ugyanis jó ötvözete volt az akkoriban felfedezett Vampire: the Masquarade hangulatának és a klasszikus kardozós-varázslós fantasynek. A dobozban volt egy gyönyörű könyv, hatalmas térképek, hexa fólia, kártyák. A Forbidden Tales volt a második box, ami még magasabb szintre emelte a világban való elmerülés hatékonyságát a tarot paklival és a mai szemmel kicsit bénácska matricafelragasztós jóskockákkal.

Ugye ekkoriban minden boxed set mást kínált (pl. a Dark Sun a mesélőknek adott olyan spirálfüzet-szerű lapozós segédletet, ahol az ő oldalán a szabályok, találkozások és szörnyek szerepeltek, a másik oldalon pedig a kalandot illusztráló rajz szerepelt; a Dragonlance doboz kivágható figurákat tartalmazott, amikkel a csatákat lehetett modellezni és olcsó alternatívák voltak a minifigurákhoz). Sok volt a kísérletezés, a térképek szépek voltak, jó minőségű papíron, a könyvek persze változatos színvonalon megírva. Mai fejjel már nehézkesek és tele vannak feleslegesnek tűnő oldalakkal, de akkoriban még nagyon mások voltak az elvárásaink.

A cikkben emlegetett "puhaságot" én anno nem éreztem, bár tény, hogy nem ismertem a korábbi változatokat.

Nagyon jó volna újra látni ilyen boxed seteket, akár világtól függetlenül, de sajnos az üzletpolitika megváltozott. Többet és biztosan akarnak keresni a Wizardsék, így lett lelőve a Dungeon Command, a gyenge minőségű figurákat összerakó WizKids csinálja a Dragon Commandot (érdemes összevetni az FFG figuráival). Mindegy, ábrándozni lehet, amit tudok, azt mostanában összerakom otthon, költségkímélő módon, saját kútfőből.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.05, 10:27

Az Al-Qadim-ot mindig is ki akartam próbálni játékosként, de sosem sikerült :(




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]