Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

DnegyvenD #8: A DnD 3. kiadása (3.0 és 3.5)


  • Válasz írásához lépj be
31 hozzászólás érkezett eddig

GODPOWER

GODPOWER

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.20, 20:55

Off: a varázslós grafika nekem nagyon bejött!
Esetleg valaki ismeri a modelt akiről mintázták , legyen szíves bemutatni neki. :-)

mardnolor

mardnolor

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 79 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.14, 13:03

Annó ADnD-ztem is, de mivel akkoriban nem beszéltem angolul így eléggé mérsékelt volt a háttértudás, bár a többiek mindent megtettek ennek enyhítésére. Épp ezért nekem a 3 és 3.5-ös verzió jött be a legjobban. Az igazat megvallva mi már nem is kezdtünk bele a késöbbi kiadásokba mert annyira sikerült elkapni az életérzést, hogy eszünkbe sem jutott :)
Mindamellett, hogy d20 a király, én StarWars-ot csak d6-tal tudok játszani... mit tesznek a régi remek játékélmények :D

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2528 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.12, 15:01

A 3.0 és a 3.5 sztem pont sokkal bonyolultabb volt, mint az addigiak. Elődeihez  hasonlóan valszeg előre megfontoltan, aljas nyereségvágyból jött létre, bár a nyílt forráskódú mozgalommal a hozadék inkább pozitív lett a végére. Úgy 10+ éve játszottunk is vele, vagy csak az L5R d20 változatával, ki emléxik? Végül is nem fájt, de kb. bármilyen dobálgatós rendszerrel ugyanígy lehetett volna, a featek egymásra karácsonyfázása nem hozott lázba akkor sem.

 

A CoC d20 viszont, leszámítva a helyenként elég gagyerák kifestőkönyv-külsejét, hatalmas minőségi ugrás a Chaosium műemlékéhez képest.



Desrix

Desrix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 542 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.12, 14:38

 

Azért a AD'nD-hez képset sokkal egyszerűnn imprózni benne, az olvasottak alapján

Ezt így semmiképp sem állítanám, sőt. Nem tudom, konkrétan minek az improvizálására gondoltál, de minél több improvizálható dolog jut eszembe, részemről annál inkább az AD&D javára billen a mérleg. :)

 

 

Épp ezt akartam mondani én is. :) Az AD&D-ben kevesebb a korlát, a kötöttség, szinte bármire rá tudtam mondani, hogy akkor ezt meg ezt dobjál, nem kellett rajta agyalni, hogy le van-e képezve konkrétan mechanika szintjén a dolog.



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.12, 13:41

Azért a AD'nD-hez képset sokkal egyszerűnn imprózni benne, az olvasottak alapján

Ezt így semmiképp sem állítanám, sőt. Nem tudom, konkrétan minek az improvizálására gondoltál, de minél több improvizálható dolog jut eszembe, részemről annál inkább az AD&D javára billen a mérleg. :)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12090 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.12, 13:13

Hmmm....90's születésűként előszőr talán 11-12 éves koromban halottam mi az szerepjáték és a gondolatba azonnal beleszerettem....aztáán.....2011-ben kezdtünk el játszani....

 

 

90-ben én már egy éve meséltem. Ha még nem láttál dinoszauruszt :lmao:

 

D&D 3.0-át (mert ugye a Delta Vision csak azt adta ki, vagyis azt tudtuk elérni az antikváriumból. magyarul)
Úgyhogy a Shadowrun erősen "bugos" fanatasy háziverzióját hátrahagyva áttértünk a 3.0-ra és azóta is boldogan élünk.
Őszintén szólva, alig 1 éve kicsit érdeklődtem az előző kiadások mibenléte után és rájöttem, hogy a legjobbkor születtem, mert az előző kiadásohoz külön nappalis képzésre kellet volna járnom, nemhogy KM-kedek :).

 

 

Aztán miért? Kell egy kis konyhai angol, aztán hajrá.

 

(A M-ásikról meg csak annyit halottam a nagyöregektől, hogy "hajító csatpáncél").

 

 

Annál azért több - valamiért az ETK a magyar szerepjáték csótánya (ti. lefejezés után nemhogy él, de még párzani is tud) - mégpedig nem véletlenül.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12090 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.12, 13:06

A 3.-ik kiadásnak a magyar fordításban viszont van egy nyomdahibája.

 

Egy? :lmao:

 

Mintha a papi szférákat is kihagyták volna ha jól emlékszem. Úgy kompletten.



Bodri

Bodri

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.12, 12:32

Yep!

Tényleg mi is a ritkábban játszókhoz tartozunk és még sajnos egyik kampányban sem értünk el tovább az 5. szintnél. (az egyik a "fantasy-shadowrun"-ból...(még leírni is undorító és nem én gm-kedtem és nem Earthdawn...) később DnD-re átnyergelt sztori.
A másik meg az enyém.
Azért a AD'nD-hez képset sokkal egyszerűnn imprózni benne, az olvasottak alapján, bár tény és való, hogy a featekkel előre kell készülni, de ezért is használok már összedobott tamplate-ket(én dobtam össze), amiknek ha kell a szintjét növelem.

Meg mi azért sztoriorientáltabbak vagyunk, szóval ez az agyontaktikázott dungeon dwelling ez nem jellemző ránk, talán ezért sem annyira jönnek elő a hibák
(azért szerény személyen egy próbakampányban egy erőbónuszos varázslót hozott, jövendölés specializációval, így 1-es szinten naponta kétszer előrelátással forgattam a kétkezed kardot. (1d20+20 a to hitre és 2d6+2 a sebzésre :P)

A 3.-ik kiadásnak a magyar fordításban viszont van egy nyomdahibája. A napi bónuszvarázslatos táblázat egyel el van csúszva, ezért a 0 szintű varázslatoktól kezdődik a napi búnusz, nem pedig az elsőtől.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.12, 09:26

Másfelől, amikor a 4. kiadás xp-gyűjtővé visszadegradált monsztáit néztem pontosan az a szabadság hiányzott, amiben akár egy csapat démonból összeverbuvált partit is le lehetett játszani minden különösebb extraszabály nélkül.

 

Azért itt szeretném hozzátenni, hogy a 4E -nek is elég gazdag a játszható faj-listája. Ami a szörnyeket illeti, az alapkönyvekkel nincs tapasztalatom, de az Essentials vonal Monster Vault -jában kimondottan sok infó van a szörnyekről, ami a harcon kívüli mesélésüket, érdekessé tételüket segíti.

 

Bulldy



SlyZero

SlyZero

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.11, 23:14

 

Orastes: Level Adjustment nélkül ezek vannak. Összesen 173db. Ha az LA -s fajok is játszanak, akkor, ahogy lentebb SlyZero is írta, kábé minden szörny, ami valaha megjelent.

 

:ize: :eeek: :elajul:

 

Nézegettem ezt a listát, de a törpe fajok után becsuktam. Olyan érzésem volt, hogy: ez minek? :he:

 

 

 

A törpe fajoknak még legalább van valami regénybeli előélete, de pl. a Illumianinak tényleg csak annyi volt a funkciója, hogy legyen még egy faj a Races of Destenyben (sajnos szegény Zarusnak is, pedig benne lettek volna még lehetőségek).

Amúgy amikor először néztem a listát még hirtelen hiányoltam is pár fajt, de aztán leesett, hogy az LA-s népek nincsenek rajta, hiaába voltak részletesen kifejtve valamelyik kiadványban játszható karakterként. :D

 

Másfelől, amikor a 4. kiadás xp-gyűjtővé visszadegradált monsztáit néztem pontosan az a szabadság hiányzott, amiben akár egy csapat démonból összeverbuvált partit is le lehetett játszani minden különösebb extraszabály nélkül.


Módosította SlyZero: 2014.12.11, 23:17


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.11, 19:44

Orastes: Level Adjustment nélkül ezek vannak. Összesen 173db. Ha az LA -s fajok is játszanak, akkor, ahogy lentebb SlyZero is írta, kábé minden szörny, ami valaha megjelent.

 

:ize: :eeek: :elajul:

 

Nézegettem ezt a listát, de a törpe fajok után becsuktam. Olyan érzésem volt, hogy: ez minek? :he:

 

Egy dolog van, amit a D&D wikin néztem és :sirvarohog: 

http://dnd-wiki.org/wiki/Lesser_Thri-Kreen_%283.5e_Race%29
 


Módosította Orastes: 2014.12.11, 19:45


seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.11, 16:41

Szuper ez a cikksorozat! Én a magyarul megjelent 3E-vel ismerkedtem meg a DnD-vel, a korábbi kiadásokat egyáltalán nem, vagy csak hallomásból ismertem. Az AD&D-t például a számítógépes játékokból(BG1-2, IWD), illetve a Rúna, és Bíborhold/Holdtölte magazinokból.

 

A harmadik kiadás nekem pont a legjobbkor jött, mert már korábban megcsömörlöttem a Mágustól, és ugyan jókat játszottunk az Earthdawn-nal, de nekem mégis volt némi hiányérzetem, amit a DnD sikeresen be tudott tölteni.

 

Emlékszem, hogy akkoriban mekkora kreatív löketet kaptam a könyvektől! A DMG alapján nekiálltam kidolgozni egy kisebb területet, kábé akkora lehetett, mint a 4E-ben a Nentir Völgy. Térképeket, és egyéb jegyzeteket készítettem, nem egy városról, amiknek jó része még ma is megvan. Aztán mikor kijött az FR világleírás azt is megvettem, mert akkoriban kattantam rá az FR regényekre. A Mágusos nyavalygások, és be nem tartott ígéretek után ezek a könyvek maguk voltak a Kánaán nekem, és a csapatnak. Az FR világleírás meg tele volt új dolgokkal, kalandötletekkel, amik nagyon hasznosak voltak a számomra. Azóta sem láttam hasonlóan jól összerakott világleírást, ami megjelent volna nálunk.

 

Nekem mindössze annyi a problémám a rendszerrel, hogy mióta megjelent én 2012-ben tudtam először kipróbálni játékosként, de az már a Pathfinder volt. Mesélőként nagyon meguntam a rendszert, főleg magasabb szinteken, pedig én szeretek szöszölni az NJK-k kidolgozásával, nem is játszunk gyakran, szóval még időm is lenne rá, csak már türelmem nincs hozzá, hogy hosszútávon foglalkozzak a témával. Pedig én szeretem a Kiemelt Kasztokat, az Archetípusokat, a rendszer által biztosított lehetőséget, hogy egyedi, aprólékosan kidolgozott karaktereket lehet benne alkotni.

 

Összegezve: Számomra a 3.X, és a PF jelenti a DnD-t a mai napig, amivel ha ritkán is, de még mindig jókat tudunk játszani, minden hibája ellenére is.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.11, 11:06

Chomy:

 

A kritika nagy részével egyetértek, bár fenntartom, hogy a 3. kiadás a "másodvonalbeliségtől" mentette meg a D&D -t.

 

A felvetett kérdések jogosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy én, mondhatjuk, hogy 3E rajongóként és átálltam más játékokra. Hogy engem pontosan mi vezetett erre, azt csak azért nem írom le itt, mert jelentős részét képezi az OGL/OSR cikknek. ;)

 

Maradjunk annyiban, hogy az általad leírtakat jogosnak tartom, ha nekem kellene most dizájnolnom a 3E -et, teljesen máshogy csinálnám. De 14 év és töménytelen játéktapasztalat után könnyű okosnak lenni! :)

 

Ami a lélektelenséget illeti: ez együtt jár a standardizálással. Valóban a jó, hangulatos kiegészítők segíthettek volna ezen, de azokat nem lehet tömeggyártásban készíteni, irdatlan kreatív energiát emésztenek fel. Sajnos a WotC a könnyebbik utat választotta. De ezt írtam is a cikk végén.

 

Bulldy



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12090 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.11, 10:47

A kritikán aluli magyar kiadás is felróható, bár azzal csak később találkoztam.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12090 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.11, 10:36

A "hármas" volt az utolsó kiadás, amivel játszottam, alapvetően egy jó ötlet ... khmm... nem annyira jó megvalósításának tartom.

 

A featek közül nagyon sokat olyasminek tartok, amit "képzetlen" emberből is kinézek, a presztízs kasztokról is esett már szó.

 

Ha komolyabban akarnék vele foglalkozni, akkor alaposan átírnám - valami egységes karakterfejlődési pontra visszavezetve az egészet.

 

Viszont ettől eltekintve egy egész pofás, viszonylag nagy karakterfejlődési szabadságot ad, főleg a "hasznos kis kütyü" kategóriás varázstárgyak viszonylag könnyű legyártásával.

 

Szerk: Amíg írtam, addig Chomy benindzsázott :)


Módosította KLM: 2014.12.11, 10:39


chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.11, 10:19

Bulldy: hát jó, akkor szubjektív élmények és benyomások következnek.
 
Bár nem volt ellenszenves, nem is hozott lázba minket a 3. kiadás. A 3E-t teljesen átugrottuk, csak 2004 környékén tértünk át a 3.5-re. Semmi forradalmit nem láttunk benne ugyanis a maga korában, bár úgy tűnt, hogy ami rendszerelemet használ, azt letisztultan, átgondoltan, egyszerűen - ugyanakkor sótlanul, lélektelenül teszi.
 
Két hosszabb kampányt meséltem benne, az egyik ~13-14. szintig, a másik kb. 12. szintig ment, mielőtt befulladt és "szüneteltettük" volna. Ezután mindenképp váltani akartunk, vagy PF-re, vagy 4E-re. Végül a 4E győzött, mert a PF-től visszariasztott a vizuális stílusa, a 4E pedig megoldást ígért egy csomó, 3E-vel kapcsolatos problémámra.
 
Szerintem nem a PrC-k voltak a rendszer legnagyobb rákfenéi, hanem az elsőre nagyon vonzó áramvonalassága. Azzal, hogy a játék mindenre a D20+módosító>=célszám mechanizmust használta, kodifikálta a hatásokat és állapotokat, majd ezekből az elemekből épített fel mindent, azzal gyk. mindenre mechanikus megoldást kínált. Mi több, megteremtette rá az igényt, hogy mindenre legyen mechanizmus. Szemléltető példa: ha van rá feat, hogy meg tudd vakarni a füledet, az azt sugallja, hogy kell feat a bokád megvakarásához is. Ha feat kell a füled megvakarásához, akkor más nem tudja megvakarni a fülét, csak az, aki felvette rá a feat-et. Az alapjátékot így elképesztően fárasztó mennyiségű crunch követte - feat-ek, prc-k, anyámkínja, hivatalos és 3rd party egyaránt. (És ugyanezt a Pathfinder is megörökölte tőle.) Ez az egyik problémám: értelmes, hangulatos, inspiratív kiegészítők helyett mindent elöntött a változó minőségű, mechanikus kiegészítéseket tartalmazó hulladéktenger, amiben, ha volt is, elveszett az értékes kivétel.
 
Ez még relatíve könnyen, tollvonással orvosolható dolog a játékasztalnál (nem használunk kiegészítőket). Ami kevésbé, hogy az áramvonalasított rendszer papíron, elméletben zseniális és egyszerű, gyakorlatban - főleg a mesélő, mint kalandíró és játékvezető számára - viszont elképesztően nehézkes. (Másnak sose volt az a benyomása Monte Cookról, hogy jobban szeret dizájnolni, mint játszani, btw?) Jártasság-szinergiák, class/cross skillek, egymásra épülő (improved...) és egymástól függő, jórészt fantáziátlan, kiegyensúlyozatlan feat-ek, template-ek, ezernyi érdektelen részlet a szörnyek képességeinél, fantáziátlan és hangulattalan varázslatok, amik csak azért vannak, hogy a varázslónak/papnak minden szinten meglegyen az arányos sebzése/buffja, ill. minden választható sebzéstípusból tudjon válogatni, na meg persze az egymásra pakolható/nem pakolható buffok és a változó időtartamig ható varázslatok...
 
Mindenkinek gratulálok, aki képes izgalmasan, gördülékenyen lemesélni egy összecsapást mondjuk 13. szintű parti és egy csapat hasonló szintű NPC kalandozó között. (Akiket valószínűleg egy hétig alkotott a DM - nekem erre a végén már külön NPC-alkotó exceleim voltak.) És most tételezzük fel, hogy van velük egy druida is...
 
Amikor pedig a lélektelenségről beszélek, a már emlegetett varázslatok és feat-ek mellett ugyanerről a szimmetrikus, mechanikus, áramvonalasított, logikus, rendszerszemléletű dologról beszélek, ami pluszban rátelepedett a világképre is a fiendish dire weasel-ek, celestial half-dragon boar-ok, meg hasonlók képében.
 
Senkit nem célom megbántani, de a leghatározottabban szubjektív benyomásom szerint a 3E/PF vonal inkább azoknak a DM-eknek imponál, akik
- Ritkán játszanak, ezért idejük, és játékpótlékként kedvük is van felkészülni
- Jobban szeretnek NPC statisztikákkal szüttyögni, mint a kalandok egyéb elemeire koncentrálni
- Alacsony szinten mesélnek
- Gyári modulokat mesélnek, amivel kevesebb a felkészülési macera
 
(Utóbbiakról - főleg a PF-vonalról - a bevallottan kis mintavételem alapján amúgy megintcsak nem vagyok túl nagy véleménnyel, bár azt aláírom, hogy eleinte a 3E-hez nagyságrendekkel jobb modulok jöttek ki, mint az AD&D 2nd ed-es átlag.)
 
No, hát a fentiek azok a problémák, amit a 4E úgy oldott meg, hogy minden a halálba absztrahált az egyszerűség kedvéért, ugyanakkor meghagyta a szimmetriát, áramvonalat és kodifikációt, tehát nem megoldotta a problémát, csak kényelmes zacskóba csomagolta és átkötötte masnival - de majd erről a 4E cikk alatt inkább.


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.11, 09:56

Orastes: Level Adjustment nélkül ezek vannak. Összesen 173db. Ha az LA -s fajok is játszanak, akkor, ahogy lentebb SlyZero is írta, kábé minden szörny, ami valaha megjelent.

 

Bodri: a korábbi kiadások megtanítanak arra, hogy nem kell mindent készpénznek venni, ami a könyvben van. Ha egy szabály zavar benneteket, írjátok át. A 3E utáni D&D -kben a nem halálos sebzés okozáshoz annyi kell, hogy a karakter bejelentse, hogy nem akarja megölni az ellenfelét. Ugyanúgy a normál harci értékeit használja, nincs levonás. Ha pedig tényleges "figyelmeztető lövésről" van szó, akkor még a kábító sebzést sem kell jelölni, a JK / NJK leveheti az infót, hogy kivel packázik abból, hogy mennyi sebzést kapott volna. Leírásban ez megjelenhet úgy, hogy "Látod a feléd zúgó pallost, amit pengével hárítani reménytelen, előle ellépni pedig már nincs időd! A legrosszabbtól tartva felkészülsz a fájdalomra, egy pillanatra behunyod a szemed... ...majd nem történik semmi. A zsoldosvezér vigyorogva néz, fegyvere egy centire van a nyakadtól: -Mi van kölyök, magad alá raktál?"

 

Játék közben annyi szokott lenni a kikötés, hogy előre közölni kell, hogy a karakter elfogásra megy, utólag nem lehet beszólni, hogy "Akkor az utolsó rablót mégsem öltük meg!" Ez első pofonegyszerűnek tűnik, de vadásztam én már profit céljából barlangi macskákra, ahol mindenkinek egyértelmű volt a cél, azonban voltak olyan bosszantóak, hogy egy-kettőt így is idegből kinyírt a parti. (Mondjuk ez 4E volt, de részletkérdés.)

 

Bulldy

 



Ellach

Ellach

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 187 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.10, 23:11

Üdv!

 

Mi a haverokkal évek óta játszunk 3. kiadású D&D-vel.

A 3.0 nem volt rossz, de tény, hogy nagyon nem voltak egyensúlyban a kasztok, és a mágiával sem volt minden rendben. Paladinnal és Barbárral játszani totál nem érte meg a Harcos helyett - a rohadt sok feat minden esetben többet ért, mint az egy szerencsétlen Smite Evil, vagy az Őrjöngés - nem is beszélve a varázslat iskolák átgondolatlanságáról (a Lángoló Kezek spell az Átalakítás iskolában - Why?).

 

A magyar nyelven megjelent Monster Manual pedig szégyenletes munka volt - a többi könyv is hagyott kívánnivalót maga után, de a Szörnyek Könyve volt a legdurvább ezen a téren - nem elég, hogy eleve a lények közül is több kimaradt, de amik benne maradtak, azok közül sokaknak kispórolták egy-két képességét. Pl.: egy Skum és egy Ork között maximum ÉP különbség volt, amúgy mindkettő ugyanazt tudta, mert a Skum faroksöprését (vagy karomtámadását?) egyszerűen nem írták bele a fordításba.

 

Aztán jött a 3.5, ami már jóval átgondoltabbnak, összeszedettebbnek, logikusabbnak tűnt. Mi most is ezt játsszuk. A Varázslatlista jelentős mértékben kibővült, és a spellek is a logikailag megfelelőbb iskolákba kerültek. Végre a Ranger, Paladin, Barbár is labdába rúg a fighter mellett - bár a viszonylag alacsony szinten elérhető Forgószél Támadás feat pofátlanul tápos, főleg kombinálva olyan szépségekkel, mint a Fegyver specializáció, és a javított kritikus ütés (jelenleg mesélőként egy ilyen karakter okoz elég komoly nehézségeket - elég kemény).

 

Ami viszont nemrég szemet szúrt, és elég zavaró a 3.5 szörnyei kapcsán:

Értem én, hogy sok lénynek van SFÉ-je, amit különböző hatású fegyverek ütnek át, és az ötlet kifejezetten tetszik. Pl.: a démonokat necces lezúzni, mert sok van, akik ellen Good ÉS Silver kell, hogy legyen a célszerszám, hogy átüssék a srácok a 10-15-ös SFÉ-t.

De ott van az a szegény, szerencsétlen Dragon...

Nem akarok hülyeséget írni, de úgy rémlik, a sárkányok színtől függően valahol 4-6-os Kihívási Érték körül kapnak először SFÉ-t: 5-öt, amit viszont átüt a Mágia - így a mágikus fegyverek is. Ez pedig így marad, bár az SFÉ növekszik, ahogy a öregszik a gyík. Na de azért egy 5-6-os átlagszintű party már bővel bóklászik legalább +1-es fegyverekkel. Az ősöreg féregnek meg tök hiába van SFÉ 20/Magic, ha ezt a 20-as sebzéselnyelést továbbra is röhögve átüti egy +1-es tőr is. Így hiába a sok HP, meg az immunitás egy elemre, sokkal könnyebb felaprítani a 3.5 sárkányait, mint a 3.0-ás verziókat.

3.0-ban ugyanis ahogy nőtt a lény, egyre magasabb mágikus módosító kellett, hogy meg lehessen ütni. Pl.: egy fiatal felnőtt vöröset már nem hatja meg a +1-es mágikus módosító a bökőn, őt már minimum +2-essel kell molesztálni,

 

Kissé kiábrándító, hogy a játék névadó szörnyét lebutították az újabb verzióban.



SlyZero

SlyZero

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.10, 20:22

Elvileg ami szörny benne volt a kiadványokban az mind játszható volt karakterként is, bár az idevonatkozó leírás a mesélők könyvében számomra kissé homályos maradt.
De ha egy isteni szintre emelkedett félödög-troll demilich ősmágussal akartál játszani, akkor a hivatalos kiadványokban minden szükséges információ meg volt hozzá (20-as isteni szintig legalábbis).

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.12.10, 19:52

Jó cikk lett! :hc:

 

Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem:

 


Bár sok minőségi kiadvány is megjelent, idővel a kiadott kiegészítők minősége csökkent, nagyon sok esetben nem voltak mások, mint ötlettelen, de minden korábbinál erősebb képességek és presztízs osztályok gyűjteményei. A WotC listáján  3304 képesség és 782 presztízs kaszt található.

 

Lehet tudni, hogy hány játszható faj volt? :titok:

 

Valamiért nekem mindig hiányérzetem volt, ennek a kiadásnak a kapcsán. Lehet, a 10 év AD&D miatt :rohog:

 

Oké, a swordsage egy baromi jó kaszt, a régi partimmal azzal a karaktremmel játszanék újra :tápos pistike:

 

http://www.dandwiki.com/wiki/3.5e_Martial_Adept_Alternate_Class_Features


Módosította Orastes: 2014.12.10, 19:54



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]