Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

DnegyvenD #10: az OGL és az OSR


  • Válasz írásához lépj be
61 hozzászólás érkezett eddig

Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.18, 17:01

Az LotFP szvsz az egyik legjobb B/X változat; kezelhető képességek, skill és encumbrance rendszer, megjegyezhető és jól kereshető szabályok mindenféle kazamatajárós meg vadonban bóklászós szituációkhoz.
 
A moduljaik, meg a grafikai stílus sokaknak nem jön be, de szvsz azért érdemes megnézni őket. Különösen a következő modulokat javaslom:

  • A Red & Pleasant Land (Alice In Wonderland + kémkedős-szabotálós háborút vívó vámpírfrakciók)
  • Better Than Any Man (rengeteg apróság, és teljesen ingyenes!)
  • Carcosa (minimál-hexcrawl egy idegen világban; jó alapok, de mégis hiányérzetet kelt az emberben)
  • Death Frost Doom (az új verzió tele van még pofásabb új ötletekkel, és nagyon jól használhatóan van megírva/átírva)
  • Quelong (délkelet-ázsiai hexcrawl; remek hangulat)
  • Vornheim (szuper, jól használható ötletek és technikák városi kalandokhoz)
Igen, elég jó az encumbrance megoldása. :) És az egy kaszt - egy képesség megközelítés is nagyon szép ötlet.

A Better than Any Man és a Doom-Cave of the Crystal Headed Children után véleményeztem az író stílusát. :D Mindkettő meglehetősen szadista és szürreális, a szuttyogásra meg még Kornya Zsolt is csak elismerően csettinthetne. :)

De ettől függetlenül látszik hogy nagyon átgondolt és koncepciózus a rendszer és a világlátása is-

Módosította Lepus: 2015.01.18, 17:04


Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.18, 13:57

A cikk hatására utánanéztem pár OSR kiadványnak... A Lamentations of the Flame Princess ismerős valakinek? Hogy is mondjam, elég érdekes alak lehet ez a Raggi aki írta. xD (Ez főleg az ingyenes kalandmodulok olvasása során válik egyértelművé, de már az alapkönyv is megadja a hangulatot.)

Nem tudom hogy játszani játszanék-e vele. De jó tudni hogy ilyen is van.

Az LotFP szvsz az egyik legjobb B/X változat; kezelhető képességek, skill és encumbrance rendszer, megjegyezhető és jól kereshető szabályok mindenféle kazamatajárós meg vadonban bóklászós szituációkhoz.

 

A moduljaik, meg a grafikai stílus sokaknak nem jön be, de szvsz azért érdemes megnézni őket. Különösen a következő modulokat javaslom:

  • A Red & Pleasant Land (Alice In Wonderland + kémkedős-szabotálós háborút vívó vámpírfrakciók)
  • Better Than Any Man (rengeteg apróság, és teljesen ingyenes!)
  • Carcosa (minimál-hexcrawl egy idegen világban; jó alapok, de mégis hiányérzetet kelt az emberben)
  • Death Frost Doom (az új verzió tele van még pofásabb új ötletekkel, és nagyon jól használhatóan van megírva/átírva)
  • Quelong (délkelet-ázsiai hexcrawl; remek hangulat)
  • Vornheim (szuper, jól használható ötletek és technikák városi kalandokhoz)


Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.17, 23:25

A cikk hatására utánanéztem pár OSR kiadványnak... A Lamentations of the Flame Princess ismerős valakinek? Hogy is mondjam, elég érdekes alak lehet ez a Raggi aki írta. xD (Ez főleg az ingyenes kalandmodulok olvasása során válik egyértelművé, de már az alapkönyv is megadja a hangulatot.)

Nem tudom hogy játszani játszanék-e vele. De jó tudni hogy ilyen is van.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.10, 11:42

Bár "szakmai ártalomból" már elég sokszor olvastam és kommenteltem már a cikket, "magánszemély" olvasóként még nem szóltam hozzá. Ezt most pótolom:

 

Örülök, hogy elkészült ez a cikk, mert szerintem sokaknak vagy semmilyen vagy hiányos ismereteik voltak az OGL gerjesztette mozgalmakról és a köztük lévő összefüggésekről meg a benne részt vevő szereplőkről. Én is valahogy így voltam ezzel a cikk előtt. Tudtam az OGL-ről, de a ráépülő dolgokról csak ködös képem volt.

Köszönöm, hogy Bulldy és Premier (illetve a linkek egy nagy részével Chomy) eloszlatta a ködöt. Hasznos írás mindenki számára, aki kicsit is érdeklődik a D&D iránt. Ha valakinek nem tetszenek az újabb kiadások (3E+) de a régiek között van olyan, ami megfogta, a OSR tengeréből a cikkben kiemelt linkeken megtalálhatja a számítását.

:sor:



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 197 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.01.01, 01:56

Köszönöm a válaszokat!

Az említett alkotásokra rá fogok nézni, ha más nem betekintés szintjén.

A Helvécziával már barátkoztam korábban, de a régies nyelvezetemiatt nem tudtam úgy megszokni, mint a KÉM-et. Ami szerintem hibái ellenére az egyik legösszeszedettebb magyar RPG.

elgabor: Ez egy nagyon jó kérdés, elgondolkoztam rajta, de nem tudnám egzaktul megfogalmazni. Jelentheti azt is, hogy az eredeti 74-es kiadás újra kiadása javításokkal, de mint ez tudjuk megtörtént a Wizards által. Szellemiség szintjén viszont sokkal képlékenyebbek a válaszok. Mint tudjuk (akár a korábbi cikkekből) az eredeti dnd nem volt egységes és teljesen tudatosan megtervezett termék. Így csak azt tudom mondani, hogy rábíznám az itteni közösség tagjainak szubjektív értékítéletére a DnD hűség terén.

Tudom hogy a felsorolt kritériumoknak nem tud megfelelni egyetlen klón, egymást kizáró szempontokat soroltam fel, ezért számítottam rá, hogy több válasz érkezik. Viszont érdekelt, hogy mihez nyúljak, ha valamelyik kritérium szerinti termékre lenne szükségem.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.30, 16:42

Számomra az igazán előremutató dolog az OSR-ben az, hogy most már vannak egyoldalas dungeon-ök (a One-Page Dungeon Contestben meg a DungeonSlayers honlapján), melyek, meglehet, kimerülnek egy játékalkalom alatt, de nem is kell nekem nagyobb és epikusabb modulméret.

A feldolgozhatóság felső határa így kb. 16 oldalnyi szöveg (a Barebones moduljai ilyenek, és ilyenek a Helvéczia moduljai is szerencsére). Többel nincs értelme vesződnöm, mivel ha van mese, az évi egy. Ha több lesz (legyen!), akkor meg évszakonként egy.


Na, ezzel igazán egyetértek.
Az ideális nekem is a nagyjából 3-20 oldal közötti méret, sokkal szívesebben vágok bele egy ilyen tesztelésébe, mint az egyébként már bizonyított sandboxok, epikus modulok lemesélésébe.
(ebből a szempontból a "Larin Karr" mesélésére való felkészülés is időigényes, bár nekem mindkétszer megtérült)

Megértem azokat is, akiknek ezek túl rövidek, vagy nem elég részletesek, elsősorban attól függ, hogy a csapatnak, mesélőnek mennyi ideje van.

A Kard és Mágia és Helvéczia modulokért pedig köszönet az illetékeseknek.



érdekes... nekem a Necromancer Games cuccai (Crucible of Freya, Tomb of Abysthor, Rappan Athuk) valahogy nem találtak be. Nem éreztem bennük azt az egyedi ízt, hangulatot, milliőt, érdekes felütést, szórakoztató prózát, bármit, ami meggyőzött volna arról, hogy én ezt mesélni akarom és a játékosaim is rápörögnek majd. Mivel annyian dícsérik őket, valószínűleg bennem van a hiba, és/vagy játék közben jön elő a cucc zsenialitása



Ami számomra a legnagyobb élmény volt az az "Ancient Kingdoms: Mesopotamia". Hangulatilag Mezopotámiához illesztett kis sandbox, sword&sorcery stílusban, sok közismert D&D elemet felhasználva.

Az új karakterosztályok, featek mondjuk nem hatottak meg, de a minisetting nagyon jó.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.30, 02:05

Spoiler

 

Spoiler


Módosította strato: 2014.12.30, 02:06


Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.30, 00:29

Vault of Larin Karr: meglehet, hogy ez remek ötletbánya volt, számomra viszont a terjedelem miatt egy csöppet sem tűnt mesélőbarátabbnak, mint akármelyik nevezetes vasútmese. Ahhoz, hogy feldolgozzam, csak el kell olvasnom, és valszeg többször is, mielőtt mesélném. És bármennyire is támogatja a sandbox-élményt, ennyi idő nincs.

Számomra az igazán előremutató dolog az OSR-ben az, hogy most már vannak egyoldalas dungeon-ök (a One-Page Dungeon Contestben meg a DungeonSlayers honlapján), melyek, meglehet, kimerülnek egy játékalkalom alatt, de nem is kell nekem nagyobb és epikusabb modulméret.

A feldolgozhatóság felső határa így kb. 16 oldalnyi szöveg (a Barebones moduljai ilyenek, és ilyenek a Helvéczia moduljai is szerencsére). Többel nincs értelme vesződnöm, mivel ha van mese, az évi egy. Ha több lesz (legyen!), akkor meg évszakonként egy.

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 21:01

Dwimmermountnak és Stonehellnek mi köze NG/FGG-hez?

Ja, ez lehet, nem volt tiszta: más, közismert OSR kiadványokhoz igyekeztem hasonlítani a cég produktumait.

 

Az általam jobban ismert NG/FFG anyagokról tervezek még írni (ha máshol nem, a blogomon), de eddig még nem mindet sikerült élesben is használnom, addig meg kicsit ódzkodom a véleménynyilvánítástól; mindenesetre a szerkesztésbeli hiányosságokat az újabb kiadványoknál is tapasztalom, amit egy ilyen kaliberű/múltú cégtől nem várnék.


Módosította Ynas_Midgard: 2014.12.29, 21:07


Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 20:16

Dwimmermountnak és Stonehellnek mi köze NG/FGG-hez?



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 20:08

@ Chomy

Szvsz a legtöbb NG/FGG termék inkább a jó iparosmunkának tűnnek (lásd Dwimmermount, ami a maga nemében persze azért jó*), semmint a nagyon innovatív (vö. Stonehell, legalábbis a prezentációt illetően; tartalmilag még a Dwimmermountba is több eredetiség szorult) vagy az "elborul az agyam, annyira állat" kategóriába valónak (nekem ilyenek az ASE, Many Gates of the Gann, The Fane of Poisoned Prophecies, meg mondjuk a Demonspore).

 

Persze John M. Stater hexcrawl-jai elég jók, és a Rappan Athukban is van sok jó ötlet, de nekem valahol a prezentációban csúsznak el. Sok szerkesztési hiba, néha PDF bookmark és hyperlink szegénység, sokszor nehezen használható egymásra utalások (úgy értem, ezekről jó lenne valami összefoglalót írni) - és sokszor túl is van írva (ezt Rappan Athuk közben nagyon éreztem).

 

 

* Azt hiszem, nem hangsúlyoztam eléggé, hogy a Dwimmermount mennyire jó - mert az. De néhány spoileres jó ötleten túl a játékosi oldalon nem sokban különbözik a legtöbb megadungeon-től.



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1996 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 18:21

Viszont az Iron Heroes, Arcana Unerthed vagy a True20 megmutatták, hogy hova lehetne vinni a d20-at (részben ezeket a Pathfinder meg is valósította).

...erre térjünk még majd vissza a PF-cikk alatt. :)

 

Spoiler

 

elGabor: érdekes... nekem a Necromancer Games cuccai (Crucible of Freya, Tomb of Abysthor, Rappan Athuk) valahogy nem találtak be. Nem éreztem bennük azt az egyedi ízt, hangulatot, milliőt, érdekes felütést, szórakoztató prózát, bármit, ami meggyőzött volna arról, hogy én ezt mesélni akarom és a játékosaim is rápörögnek majd. Mivel annyian dícsérik őket, valószínűleg bennem van a hiba, és/vagy játék közben jön elő a cucc zsenialitása. A Tomb of Abysthort épp ezért tervezem is lemesélni, a polcon várja a sorát. :)



kunadam

kunadam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 927 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 15:59

Sajnálom, hogy a leírás az OSR-re összpontosít, miközben az OGL-ről szinte csak mellékesen ír. Szerintem pedig ez utóbbi (időrendben az előbbi) a lényeg. Az igazi innováció ugyanis ezekben jelent meg. Az psi rendszerek klónjainak gyártását én (tudom ez egyéni vélemény) nem tartom sokra. Ha AD&Dzni szeretnénk, akkor elővesszük az AD&D szabálykönyveket.

Viszont az Iron Heroes, Arcana Unerthed vagy a True20 megmutatták, hogy hova lehetne vinni a d20-at (részben ezeket a Pathfinder meg is valósította). A d20 rendszer kísérleti terepe is volt/van egyben a OGL.

SlyZero

SlyZero

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 14:08


 

Hozzáadott érték talán inkább a válogatásban lenne, amely segítené a tájékozódást a számtalan kiadvány között - ki mit ajánlana az általa ismert kalandmodulok közül és miért.

 

 

+1

Különféle modulokból annyi van, mint a szemét, és ha valakinek nincs az egészségesnél több szabadideje, akkor aligha fogja mindet átnyálazni, hogy kiválogassa a gyöngyszemeket.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 10:33

Ezzel az a probléma, hogy angolul számtalan kritika van róluk (pl. az RPGNet-en, az RPGGeeken, vagy célzottabban Bryce Lynch oldalán), és maguk a modulok is angolok. Vagyis aki bírja a nyelvet, az tud is tájékozódni.

 

Hozzáadott érték talán inkább a válogatásban lenne, amely segítené a tájékozódást a számtalan kiadvány között - ki mit ajánlana az általa ismert kalandmodulok közül és miért.

 

Számomra is az hordozná egy-egy ilyen kritikában a fő értéket, hogy látnám, melyik modul érdemes a figyelemre, de ebben sokat segít, ha az is le van írva, hogy miért. Én például magamtól nem kezdenék el angolul modulok után kutatni, szóval ha valaki ír róluk egy pár oldalas kritikát magyarul, az nem lenne kidobott munka. Én biztos elolvasnám és szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

 

Ezzel együtt üdvözölném a válogatás jellegű írásokat is. Akár olyan felállást is el tudok képzelni, hogy először jön egy válogatás pár mondatos jellemzésekkel, ami nagyjából bemutatja egy adott kor/kiadás jó és rossz moduljait, aztán a kiemelt darabokról sorba jöhetnének 2-3 oldalas közepesen mély ismertetők, amik kicsit jobban megmagyarázzák, hogy pont azok miért is olyan jók.


Módosította strato: 2014.12.29, 10:37


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4326 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 09:52

Jó lenne ha lennének az lfg-n modul kritikák, hogy könnyebben megtalálja az ember az ilyesmiket. (a Vault of Larin Karr-t egy társasjátékboltban vettem Pesten, elfekvő készlet lehetett, mert nagyon olcsó volt. Mikor megvettem még nem hallottam róla semmit) Lehet írok egy párat kezdetnek.

 

Ezzel az a probléma, hogy angolul számtalan kritika van róluk (pl. az RPGNet-en, az RPGGeeken, vagy célzottabban Bryce Lynch oldalán), és maguk a modulok is angolok. Vagyis aki bírja a nyelvet, az tud is tájékozódni.

 

Hozzáadott érték talán inkább a válogatásban lenne, amely segítené a tájékozódást a számtalan kiadvány között - ki mit ajánlana az általa ismert kalandmodulok közül és miért.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.29, 08:55

Jó lenne ha lennének az lfg-n modul kritikák, hogy könnyebben megtalálja az ember az ilyesmiket. (a Vault of Larin Karr-t egy társasjátékboltban vettem Pesten, elfekvő készlet lehetett, mert nagyon olcsó volt. Mikor megvettem még nem hallottam róla semmit) Lehet írok egy párat kezdetnek.

 

Jó modulokról szerintem rendszertől függetlenül szívesen olvasnának sokan (de én biztosan ;)). Ha írsz bármelyikről ismertetőt/kritikát, küldd be bátran! Lesz helye a cikkek között. :sor:

Csak arra figyelj, hogy a csak mesélőknek szánt rész jól elkülönüljön attól, amit a játékosok is olvashatnak, vagy legyen az egész legelején egy figyelmeztetés, hogy "csak mesélőknek".



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.28, 17:32

Nagyon jó példát hoztál fel, mert ez mutatja a Necromancer-kiadványok jelentőségét. A Vault of Larin Karr úttörő volt a sandbox játékstílus modern formájának lábra állításában és elterjesztésében, a Rappan Athuk a megadungeon-kalandok újraélesztésében (bár a maga nemében a Tomb of Abysthor szerintem jobb kiadvány), a Crucible of Freya pedig annak elfogadtatásában, hogy egy alacsony szintű, "falu-orkok-ellopott kincs-vadonbéli rom" sémára építő modul is játszhat nagy tétekben (nagy nyereményekkel és nagy kockázattal).



Nem az egyetértés kedvéért, de a Vault és a Crucible of Freya is a kedvenc moduljaim közt van. Jól használhatóak, könnyen módosíthatóak, lehet belőlük tanulni bőven.


Jó lenne ha lennének az lfg-n modul kritikák, hogy könnyebben megtalálja az ember az ilyesmiket. (a Vault of Larin Karr-t egy társasjátékboltban vettem Pesten, elfekvő készlet lehetett, mert nagyon olcsó volt. Mikor megvettem még nem hallottam róla semmit) Lehet írok egy párat kezdetnek.

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.28, 15:34

Sziasztok,

Új vagyok itt, ezért szeretnék tanácsot kérni. Eddig a Kémet próbáltam az oldschool játékok közül, viszont érdekelne más is. A következő szempontok szerint melyik játékot ajánljátok?

-Könnyen kezelhetőség, átláthatóság.
-Ingyenesség.
-DnD hűség.
-Hangulat.
-Eredetiség (spéci új ötletek)

Előre is köszi a válaszokat.

 

Hát akkor lássunk párat:

  • Kazamaták és Kompániák: magyar nyelvű, a B/X D&D-hez közel álló klón; ha nem ismered a klasszikus dungeon crawl jellegű játékokat, jól megírt mesélői fejezete nagy segítséget jelenthet; nem igazán újító jellegű, és a készülő második kiadás is inkább csak áramvonalasságra törekszik majd
  • Lamentations of the Flame Princess: angol nyelvű; eredetileg horrorba hajló 17. századi kalandokra íródott, de a rendszer lehetővé teszi a klasszikusabb kalandozást is; a szabályok nagyon közel állnak a B/X D&D-hez; könnyen kezelhető új Encumbrance rendszer; az osztályok egy-egy képesség köré épülnek (a harcos támad, a specialistának vannak képzettségei, stb.), és egyedül ez fejlődik szintlépéssel
  • Arcana Rising: angol nyelvű, urbánus fantasy D&D-esque játék
  • Hulks & Horrors: angol nyelvű, sci-fi dungeon crawl (erről és az előzőről írtam is ismertetőt; azóta ingyenesség váltak)
  • Mazes & Minotaurs: a D&D újragondolása (Milyen lett volna, ha a középkor és Tolkien helyett a görög eposzok ihlették volna az első szerepjátékot?); ismerős, de újragondolt rendszer; rengeteg ingyenes kiegészítő, többek között átirat egy új szettingre is (Vikings & Valkyries)
  • Flying Swordsmen: angol nyelvű, wuxia-inspirált kalandozás; B/X D&D-jellegű rendszer


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4326 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.12.28, 10:33


Nem, megelőzte mind ezt a definíciót, mind a hozzá kapcsolódó netes mozgalmat. Másrészt a klasszikus és modern szabályok, designeri elvek ötvözésére törekedett, ami Amerikában az OSR közösségben egyáltalán nem volt jellemző (de a Necromancer Games körüli társaságban igen).

 

Személy szerint nem tudtam, hogy a necromancer games munkássága az OSR előttre tehető. Van tőlük pár modulom, mind jól használható. A kedvencem a Vault of Larin Karr, ami az újrajátszhatóság mintapéldánya: két csapatnak meséltem, és _teljesen_ más volt a kalandfolyam. (bár a városokon és lakóikon kicsit dolgozni kell, nagyon "generic high fantasy village" mindhárom)

 

Ilyen színvonalú modulokra vevő vagyok bármikor.

 

Nagyon jó példát hoztál fel, mert ez mutatja a Necromancer-kiadványok jelentőségét. A Vault of Larin Karr úttörő volt a sandbox játékstílus modern formájának lábra állításában és elterjesztésében, a Rappan Athuk a megadungeon-kalandok újraélesztésében (bár a maga nemében a Tomb of Abysthor szerintem jobb kiadvány), a Crucible of Freya pedig annak elfogadtatásában, hogy egy alacsony szintű, "falu-orkok-ellopott kincs-vadonbéli rom" sémára építő modul is játszhat nagy tétekben (nagy nyereményekkel és nagy kockázattal).

 

A kiadványsorozat, de különösen a kiadói fórumokon kibontakozó viták újra felfedezték a klasszikus A/D&D számos érdekes lehetőségét, és ezeket újragondolva azt, hogyan használhatók fel a mai játékokban. Vagyis nem csak a másolás, de az újraértelmezés is központi szerepet játszott.

 

theomer: Nem világos, hogy mit jelent a D&D-hez való hűség. A játék legyen D&D átirat, vagy csak a szabályok általános szerkezetéhez (osztályok - alaptulajdonságok - szintek) kell ragaszkodnia?


Módosította elGabor: 2014.12.28, 10:33



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]