Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 2 Szavazat

Shadowrun Returns és Dragonfall


  • Válasz írásához lépj be
38 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7601 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.22, 07:04

Most ingyen adják a Shadowrun Returnst a Humble Store-ban:
https://www.humblebundle.com/store/shadowrun-returns-deluxe

Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.19, 05:52

Lehet én találtam bele a közepébe fizikai adeptussal? Én voltam a csapat felderítő tankja és közelharcosa. Ha vittem Gloryt is, akkor ketten ütöttük a népet, bár voltak helyzetek, amikor inkább pisztolyt használt. Mivel én mást nem fejlesztettem, a végére a lövési esélyeim ilyen 8% körülire estek, szóval ez nálam teljesen kiesett, cserébe, ha felnyomtam a buffokat, pár körig alig sebződtem. Közelről meg akkorát ütöttem, mint lórúgás. De sosem éreztem azt, hogy bárki is felesleges lenne a csapatomban. Még a kutyát is vittem magamal valamelyik küldetésre, mert viccesnek tűnt. Az egyetlen problémám az volt, hogy a végén mindenképpen vinnem kellett mágiahasználót, mert a világ összes medkitje nem lett volna elég. Így is elfogyott az összes, pedig annyit vettem, hogy mindenki tele volt vele. :D

 

én még a director's cut előtt nyomtam adeptussal, rettenetesen gyenge volt.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1945 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.18, 14:56

Lehet én találtam bele a közepébe fizikai adeptussal? Én voltam a csapat felderítő tankja és közelharcosa. Ha vittem Gloryt is, akkor ketten ütöttük a népet, bár voltak helyzetek, amikor inkább pisztolyt használt. Mivel én mást nem fejlesztettem, a végére a lövési esélyeim ilyen 8% körülire estek, szóval ez nálam teljesen kiesett, cserébe, ha felnyomtam a buffokat, pár körig alig sebződtem. Közelről meg akkorát ütöttem, mint lórúgás. De sosem éreztem azt, hogy bárki is felesleges lenne a csapatomban. Még a kutyát is vittem magamal valamelyik küldetésre, mert viccesnek tűnt. Az egyetlen problémám az volt, hogy a végén mindenképpen vinnem kellett mágiahasználót, mert a világ összes medkitje nem lett volna elég. Így is elfogyott az összes, pedig annyit vettem, hogy mindenki tele volt vele. :D



Warg

Warg

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.18, 11:03

Helló, nálam az jött be, hogy a karakteremet több irányba fejlesztettem. Indítottam egy riggert, most már decker is. Persze így a vörös punk üzemen kívül, de nem igazán bánom.

Nagy hátrány viszont, hogy csak három cuccot lehet vinni, így egy fegyver, egy billentyűzet, és egy robot fér csak be, pedig már két robotom is lehetne.

Lehet később több cuccot vinni, vagy ez mindig így marad? Max áttérhetnék a fő sráccal ökölharcra egy új robotért cserébe...



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.17, 21:30

 Egészen addig amíg nem futottam bele egy bugba a vége felé, ami miatt eggyel csökkent az AP-m. Az valóban frusztráló volt. (PC-n játszom.)

 

Második nekifutásra ötletem se volt, mivel érdemes nekikezdeni a játéknak. Tényleg mindenre jó az alapcsapat. Ami szerencsés, mert így nincs kényszer, hogy egy bizonyos típusú karaktert pakolj össze, mert az a csapat érdeke. Cserébe viszont valaki feleslegessé válik. Egy négyfős csapatba nem kell két mesterlövész, sem két közelharcos, sem két dekás, sem két varázshasználó. Játszottam pár órát egy utcai szamurájjal, de így Glory lényegében csak pihenget a menedékben.

 

 

Az AP csökkenést szerencsére javították a 2.06 patchben.

"Resolved issue that caused Players max AP to be reverted back to 2 AP in Feuerstelle mission."
 

Egyébként a másik dologra akkor szerinted/szerintetek mi lehet a jó megoldás? Azt nyilván nem lehet megtenni, hogy nem lesz egyetlen decker sem a csapattársak között, mert akkor mihez kezdünk azokban a játékokban, amikor nem decker a főkarakter? De ha meg deckert indítok, akkor a decker NPC otthon marad... (Engem egyébként nem zavar ez a helyzet a játékokban. Legalább egy következő végigjátszásban még több újdonság lesz, amikor előtérbe kerülnek azok a csapattársak, akiket az elsőben hanyagoltam, mert konkuráltak a főkarakterem szerepkörével.)

Van olyan RPG, ahol a főkarakter kasztja/foglalkozása nem teszi fölöslegessé a hasonló szerepkört betöltő csapattársakat? Pl. BG-ben sem nagyon akarok több tolvajt a csapatba, ha a főkarakterem az. Vagy ha paladin vagyok, akkor Keldorn hasznossága is drámaian zuhan, mert nem jut neki Carsomyr. :)


Módosította Vorador: 2015.02.17, 21:33


Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.17, 20:08

 

 

 

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.

 

Lehet, h. nem itt kéne kérdeznem... de hol van ez az opció? (directors cut-ot játszom)

 

 

Bizonyos mennyiségű küldetés elvégzése után meg fog jelenni a jobb alsó sarokban egy nyíl, amire kattintva előjönnek a fejlesztési lehetőségek.

 

crewAdvance-600x376.png

 

***

Ha majd végigviszed a játékot, akkor kíváncsi vagyok, hogy mi róla a véleményed! (Meg persze bárki más véleményére is.)

 

 

Basszus, ha tudom, hogy az a sárga nyíl Kreuzbasar-ban nem csak azt jelenti, h. otthon vagyok, hanem ezt, akkor nem lett volna olyan izzadtságszagú az elmúlt pár quest :)

Köszi :)



bbface

bbface

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.17, 20:02

Egy combat mage-et vittem. Rifle és spellcasting kombinációval - egy kis kiberver is belefért - kifejezetten hatékony tagja voltam a csapatnak, meg merném kockáztatni, hogy jóval erősebb is voltam náluk. Egészen addig amíg nem futottam bele egy bugba a vége felé, ami miatt eggyel csökkent az AP-m. Az valóban frusztráló volt. (PC-n játszom.)

 

Abban igaza van Cthulhunak, hogy nem sok dolog derül ki a főkarakterről. Ezt meg lehetett volna oldani valahogy, mert így tényleg lógott a levegőben. Nem egyszer irigykedtem is a csapattársakra a menő hátterük miatt. Lehet mondani, hogy így sokkal szabadabb, az ember azt lát bele a karakterébe, amit csak szeretne. Így viszont a történet végigjátszása alatt a karakter nem jut el A-ból B-be. Egy alapvetően történet- és nem szereplőközpontú játéknál ez szerintem beleférhet, de ízlés kérdése.

 

Második nekifutásra ötletem se volt, mivel érdemes nekikezdeni a játéknak. Tényleg mindenre jó az alapcsapat. Ami szerencsés, mert így nincs kényszer, hogy egy bizonyos típusú karaktert pakolj össze, mert az a csapat érdeke. Cserébe viszont valaki feleslegessé válik. Egy négyfős csapatba nem kell két mesterlövész, sem két közelharcos, sem két dekás, sem két varázshasználó. Játszottam pár órát egy utcai szamurájjal, de így Glory lényegében csak pihenget a menedékben.

A hangulat kárpótolhat a hiányosságokért, de azért bízom benne, hogy a következő rész jobb lesz ennél, ahogy a Dragonfall is jobb volt a Returnsnél.



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.17, 19:06

 

 

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.

 

Lehet, h. nem itt kéne kérdeznem... de hol van ez az opció? (directors cut-ot játszom)

 

 

Bizonyos mennyiségű küldetés elvégzése után meg fog jelenni a jobb alsó sarokban egy nyíl, amire kattintva előjönnek a fejlesztési lehetőségek.

 

crewAdvance-600x376.png

 

***

Ha majd végigviszed a játékot, akkor kíváncsi vagyok, hogy mi róla a véleményed! (Meg persze bárki más véleményére is.)


Módosította Vorador: 2015.02.17, 19:11


Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.17, 18:20

 

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.

 

Lehet, h. nem itt kéne kérdeznem... de hol van ez az opció? (directors cut-ot játszom)



mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 58 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.17, 09:57

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.15, 11:39

A Shadowrun: Hong Kong (pc only release :) ) kickstarter ma elérte az 1 millió dollárt, így megvan a minikampány stretch goal is. Még 2 napig lehet beszállni, minden adakozó megkapja az alapjáték mellé ingyen a minikampányt is.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 680 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.15, 08:54

Direktben gyakorlatilag nem nagyon tudod növelni a statjaikat. Bizonyos időközönként a csapattagok "szintet lépnek" (tényleg így hívják a játékban is) és akkor választhatsz nekik két lehetőség közül. 

Ilyenkor kiírja, hogy amúgy melyik statok növekednek - ezekbe nincs beleszólásod. A választott fejlődési lehetőség időnként azzal jár, hogy egyik-másik statjuk növekszik - ez az egyetlen mód ahogy a statjaikra hatni tudsz. Amúgy inkább speckó képességet és/vagy felszerelés módosítást jelentenek a fejlesztések általában.


Módosította Cthulhu: 2015.02.15, 08:55


Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.15, 08:23

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 680 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.14, 22:09

Azért azt lássuk be, hogy a tablet, phablet, smartphone nem játékplatform, bármennyire is erőltetik.

 

Bulldy

 

Ahogy már korábban is írtam, teljesen megértően fogadtam volna, ha a készítők is ezt mondják, és nem adják el mégis a játékot nekem az említett platformra. Vagy felhívják a figyelmemet a hibákra.

Különösen, hogy a Returns-ben nem voltak ennyire súlyos problémák, csak apró bugok (pl. a zenét maximum hangerőre vette ahányszor megnyitottam a menüt), de a teljesítménnyel semmi baj nem volt egy percig sem. 

A jelekből elég egyértelműnek tűnik, hogy a probléma oka nem a platform, hanem a hanyag/hozzá nem értő/összecsapott/egyéb módon nem kielégítő programozás.


Módosította Cthulhu: 2015.02.14, 22:10


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6216 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.14, 21:51

Azért azt lássuk be, hogy a tablet, phablet, smartphone nem játékplatform, bármennyire is erőltetik.

 

Bulldy



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 680 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.14, 21:35

A bugokkal kapcsolatban az a véleményem, hogy fizettem volna 20-30%-kal többet a játékért, ha ezeket megoldják. Vagy azt is megértettem volna, ha azt mondják, hogy nem vállalják be az IOS verziót és játsszak máson. Így viszont maradt a keserű pirula...
 
Ne érts félre, az NPC speciális képességeket nagyon szeretem - kedvenceim ezen a téren a Planescape Torment karakterei voltak. De ott pl. az én karakteremnek is volt valami specialitása, amit csak én tudtam, ők nem. Meg Baldur's Gate-ben is. Mindkettőben éreztem, hogy a történet az én karakteremről szól - Dragonfall-ban ez valahogy nem annyira akar jönni.
 
Persze, elfér még egy utcai szamuráj a csapatban (most is azzal tolom), csak khm... A többiek kapnak speckó, egyedi, mások által nem elérhető képességeket, én nem. Az én karakteremre miért nem gondoltak a fejlesztők? Csak numerikusan tudom felülmúlni a többieket, de ehhez kevésnek érzem a karmát (amúgy a karma jutalmazási rendszerről is lehetne egy köröm, de az csak kisebb probléma).
 
Például ha mondjuk szeretnék egy jó snipert, akkor Eiger mindent tudni fog, amit én és még lesznek képességei, amik számomra sosem elérhetőek. Persze megtehetem, hogy nem sniper-re specializálom, de miért tenném? Ha kell nekem a csapatba sniper, akkor ő sokkal jobb lehet, mint az én karakterem. 
Az egyetlen esélyem, hogy feltolom a Quickness-t, a Ranged Combat-ot meg a Rifle skillt az egekbe, és akkor legalább számszakilag jobb leszek. De cserébe minden más statom a béke s*gge alatt lesz, igazi "one trick pony" lesz a karakterem, és például csomó dialógusopció és egyéb kimarad.
Ugyanígy kitápolhatok egy jobb közelharcost mint Glory, csak egyfelől szvsz felesleges (az eddigiek alapján az ő közelharci tudása bőven elégséges, hogy levágjon bárkit (és már nagyon a végén vagyok), pedig nem is fullosan közelharcra toltam - valamelyik szinten inkább a pisztolyos fejlesztést választottam a karmok helyett.
Persze, kitolhatom a statjaimat Glory fölé, de ezzel nagyjából ugyanúgy hentelek le mindenkit közelharcban, mint ő, csak ő még mellette elég jó combat medic is és van egy speckó pisztoly támadása (ami nekem nincs). Az egyetlen amit elmondhatnék, hogy nekem jobbak a közelharci értékeim, de mivel az övéi is bőven elégségesek, ráadásul én akkor semmi mást nem fogok tudni, csak közelharcban hentelni. Valahogy ez a nettó matematikai fölény nem annyira hoz lázba.

 

Még egyszer hangsúlyozom - valamiért bennem az az érzés alakult ki, hogy a készítők az én karakteremről gondolkoztak a legkevésbé. Mind háttér-történetileg, mind játéktechnikailag az én karakterem kötődik a legkevésbé az eseményekbe, Blitz-cel együtt nekem lenne a legkönnyebb azt mondani, hogy "gyerekek, kiszállok". Szerintem ez nagy hiba.
 
Glory küldetése és története amúgy nagyon tetszett. Sablonos, de mégis jóra megcsinált karakter, azt a részét nagyon élveztem. Csak jól esett volna még egy "akkor vadásszuk le Harrow-t is" misszió még a vége előtt. És Eigernél is behoznak egy új titkos társaságot a játékba, megszellőztetik, aztán jól nem csinálhatok vele semmit... 
Így utólag belegondolva, Blitz külön sztorija végső soron elfogadható mennyiségű elvaratlan szálat hagy, azzal ki tudok békülni, szóval igazából csak 50%-os hiányérzetem van. :)
Viszont amikor decker-rel voltam, Blitz mellékszála olyan szinten borította a beleélésemet, hogy az már fájt:

Spoiler


Módosította Cthulhu: 2015.02.14, 21:37


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.14, 20:17

Cthulhu!

 

Technikai, programozási gondok: ez alapján tényleg elég gáz az iPad verzió, nem gondoltam volna a fejlesztőkről, hogy ilyen hibákat orvosolatlanul hagynak. :(

Viszont azt elmondhatom, hogy pc-n (a felsőbbrendű játékplatformon :) ) három végigjátszás során egyik általad említett hibával sem találkoztam. Sőt, igazából más buggal sem.

 

 


A karakterem nagyjából felesleges a csapatban. A többiek tele vannak olyan speckó képességekkel, amik révén a saját területükön sokkal jobbak tudnak lenni, mint amilyen karaktert össze tudnék hozni (hiszen nekem nem elérhetőek ezek a speckó képességek).

 

Nekem nagyon tetszik, amikor egy játékban speckó képességei vannak a csapattársaimnak, pl. Baldur's Gate-ben Minsc ranger, de tud őrjöngeni.

Meg aztán az egyedi képességeik ellenére pont azt éreztem, hogy a főkarakterem simán a legerősebb a csapatban, mivel neki teljesen szabadon tudom szétosztani a karmáját, a többieknek pedig előre meghatározottan fejlődnek a tulajdonságai. Ha mondjuk egy "tökéletes" közelharcost akarok, akkor a főkarakternek felhúzom max. 9-esre a Strengthet, a Close Combatot és a Melee Weaponst. Ha jól emlékszem, Glorynak (kiberkarmos csapattárs) a játék legvégén közel sem lesznek ilyen magas értékei.

 

 

egészen Monika haláláig nincs valós hozzáadott értéke a karakternek a csapathoz – mindenre van elég jó emberük

 

Az igaz, hogy egy kiegyensúlyozott csapatba kerülsz: van benne decker, lőfegyver specialista, mágiát ismerő és közelharcos/medic. De én úgy gondolom, nem kötelező, hogy minden csapatban csak egyetlen személy töltsön be egy szerepkört, simán elfér pl. 2 street samurai. Két mágus különböző varázslatokat tanulhat meg, stb. A csapattársaid sem olyanok, hogy a "szakmájukon" kívül teljesen tehetetlenek, pl. Blitz hivatalosan decker, de mellette rigger és a gépfegyverével is korrektül tud lövöldözni.

 

 

Elvarratlan szálak: Jól érzem, hogy mind Glory, Eiger és Blitz külön sztorijának az a vége, hogy még lenne mit csinálni, de majd a főküldetés után, vagyis már nem ebben a játékban? Vagyis a fontos NPC küldetések 75%-át csak elkezdeni tudom. Kösz.

 

Ha úgy nézzük, hogy megoldottad-e a csapattársaid életének minden problémáját, akkor valóban maradtak elvarratlan szálak. Nekem viszont nem volt hiányérzetem a küldetéseik végén, sokat megtudtam róluk és fontos dolgokban segítettem nekik.

Pl. Glory küldetése abszolút fordulópontot jelent az életében. Nem az a fontos, hogy a nagy leszámolásnál ott áll-e mellette a karaktered, hanem hogy milyen irányba befolyásoltad a döntését. Teljesen befejezettnek és kielégítőnek éreztem.

 

 

Valamiért vagy csak 1 akcióponttal kezdek, vagy megvan még mind a 2 vagy 3, de a karakter képe kiszürkül és egészen egyszerűen nem tudok vele akciózni az első körben (nem, nem AP csökkentő gránátot kapott vagy ilyes, csak nem tudok vele akciózni).

 

 

Ezt valami iPad bugnak gondolom, pc-n nem rémlik ilyen.

 

***

 

Kösz mégegyszer a visszajelzést!

 


Módosította Vorador: 2015.02.14, 20:20


Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 680 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.14, 13:37

Még a kezdeményezéshez tartozik, csak már nem engedte beszerkeszteni:

Időnként annyira lekezdeményeznek, hogy az első körben cselekedni se marad időm. Valamiért vagy csak 1 akcióponttal kezdek, vagy megvan még mind a 2 vagy 3, de a karakter képe kiszürkül és egészen egyszerűen nem tudok vele akciózni az első körben (nem, nem AP csökkentő gránátot kapott vagy ilyes, csak nem tudok vele akciózni). 

Körülöttem mindenki vadul rohangál, lövöldözik, varázsol én meg állok az első sorban a nyílt terep közepén mint a vett malac. Ha esetleg a korábban említett "felesleges és inkompentens karakter" érzetét sikerülne valamiért elfelejtenem, akkor ezek az apróságok gondoskodnak róla, hogy emlékezzek rá - tisztára adott a veszélyesen tapasztalatlan zöldfülű érzés, akár a játék vége felé is. 


Módosította Cthulhu: 2015.02.14, 13:37


Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 680 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.14, 13:24

A hirtelen eszembe jutó legfőbb pontok:

 

Programozás:

  • IOS-re vettem meg a játékot, iPad-en játszom. A gépem felülteljesíti a preferált konfigurációt, ennek ellenére a játék gyakran szaggat, különösen bizonyos pályákon, pedig semmi más nem fut a háttérben (amúgy is alig van App rajta). Rákerestem googlin a dologra, mások is szívnak ezzel, programozási hiba miatt memóriaszivárgás van. A fejlesztő releváns fórumán ötödik hónapja áll a topik, látszólag nem tudják, vagy nem akarják megoldani.
  • A Humanis-os küldetésnél ha megölöm az összes ellenfelet, a játék egyszerűen megáll – nem lehet továbbmenni. Nem lefagy, de csak a menübe tudok kilépni, mást nem. Ez is ismert probléma már a fejlesztők oldalán, mégsem történik semmi hónapok óta.
  • Ide tartozik, hogy a játék gyakran összeomlik – különösen Blitz küldetése alatt, amikor az elhagyott íróasztal fiókját felfeszítem (vagy otthagyom). Azon a pályán kb minden második cselekmény előtt jobb ha mentek.
  • A Retina kijelzőt jól láthatóan nem tudja rendesen kezelni. Nem értem ezt hogyan lehetett kifelejteni az IOS-re való fejlesztéskor – legalább akkor baki, mint Blitz külön küldetésében a széf ajtaja.
  • Felülírja a mentéseimet. Egy példa: Lodge próbaküldetés, megérkezek a földszintre, csata. Eszembe jut egy kockázatos taktika, ezért mentek (kézi mentés, nem automatikus), majd nekilátok. Négy  kör után sajnos nem jött össze a taktika, csapat kétharmada meghalt, sebaj, van mentett állás még mielőtt bármit csináltam volna. Visszatöltöm – hát nem, ez már valamiért az a pont, amikor a második kör közepén vagyok (első kör legelején mentettem).
  • Eltűnő felszerelések. Például a Jolt-ot kétszer kellett megvennem, mert az első egyszerűen eltűnt. Később meglett, ott volt a nálam hurcolt cuccok között, de amikor az elsőt betettem, valamiért nem vette. Aztán amikor a másodikat is beraktam, már kettő volt nálam, pedig én csak egyet szerettem volna. Ez egyébként a Returns-ben is megvolt.

Történet és karakterek:

  • A sztori csattanója megint előre sejthető: Még nem vagyok a végén, de valamiért erősen sejtem, hogy nem egészen az a főgonosz, akot kergetek, hanem pont fordítva. Sajnos ezt nem tudom a többi karakternek elmagyarázni – nyilván mert akkor megölném a sztorit...
  • A karakterem nagyjából felesleges a csapatban. A többiek tele vannak olyan speckó képességekkel, amik révén a saját területükön sokkal jobbak tudnak lenni, mint amilyen karaktert össze tudnék hozni (hiszen nekem nem elérhetőek ezek a speckó képességek). Blitz-et kicsit gyenge decker-nek érzem, bár a Fairlight Excalibur-t jóval előbb megkapja, mint nekem esélyem lenne rá, illetve a külön küldetésében szerzett dobozkával kap egy egészen pofás képességet, de ha az én karakterem is decker, akkor én miért nem??? Talán még Dietrich az, aki helyett egy mágus vagy sámán jól jöhetne – ezt még ki kell próbálnom. Ezekután nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy Monika előre tudta, hogy ki fog purcanni és kellett az utód. De miért pont én? A csapata tele van kompetensebb alakokkal, es újoncként egyből vezetői posztra kerülni eléggé sántít...
  • Mindezek fényében külön jól esett, amikor az indulóküldetés után és amúgy a játék első része folyamán Eiger rendszeresen jól lehordta  a karakteremet, hogy hát béna kezdő. Sajnos igaza van – a többiekhez képest lényegesen gyengébb karakterrel lehet csak indulni, és egészen Monika haláláig nincs valós hozzáadott értéke a karakternek a csapathoz – mindenre van elég jó emberük. Első nekifutásnál itt kedvem lett volna letenni a játékot mondván „Igazad van Eiger, semmi keresnivalóm itt, megyek is máshová.” Ha esetleg decker vagyok még lenne némi értelme a dolgonak, de Blitz viszonylag korai megjelenése ezt is gyorsan hazavágja. Egyes egyedül talán egy jól összerakott, well-rounded karakternek látnám értelmét mint csapatvezető, de ezt ugye a játék felfogása nem támogatja – ha szeretném a kategóriám csúcsfegyverét használni, kell a legalább 8-as alapérték és a megfelelő Weapon skill (lásd lentebb), ez pedig annyi karmába kerül, hogy amellett már nem marad pont arra, hogy well-rounded is legyen. Marad a „one-trick-pony” típusú karakter.
  • Elvarratlan szálak: Jól érzem, hogy mind Glory, Eiger és Blitz külön sztorijának az a vége, hogy még lenne mit csinálni, de majd a főküldetés után, vagyis már nem ebben a játékban? Vagyis a fontos NPC küldetések 75%-át csak elkezdeni tudom. Kösz.
  • Az NPC-k egész jók, de nem konzekvensek.

Spoiler

 

Egyéb idegesítő marhaságok:

  • Miért kell az egyes kategóriák csúcsfegyvereihez 8-as skill? Egyáltalán, miért kell skill megkötés egy pisztolyhoz, gépisztolyhoz, puskához, stb-hez? Miért nehezebb egy kézzel készített katanát forgatni, mint egy olcsóbb utánzatot? Tényleg minden Lone Star járőrnek 8-as Ranged Combat-ja van? Ja nem, ez csak az én karakteremre vonatkozik: Blitz, 5-ös Ranged Combat-tal vidáman lövöldözik az SCK Model 100-zal, csak az én karakteremnek kell legalább 6-os ugyanehhez a fegyverhez.
  • Kezdeményezés: Szinte mindig az ellenfél kezd. Rárúgom az ajtót néhány fickóra, akik éppen elmerülten kínoznak halálra valakit - először ők fedezékébe rohannak, aztán levarázsolnak, és csak utána jövök én. Még jó hogy én rontok rájuk amúgy harcrakészen, 10-es Quickness-szel - képzelem mi lenne fordított felállásban.

Lenne még, de egyelőre ennyit bírtam írni. Érdekel a többi? Azok már főleg apróságok mondjuk.


Módosította Cthulhu: 2015.02.14, 13:28


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.02.14, 09:47

Egyelőre alig-alig találok olyan elemet benne, ami ne lenne tele lépten-nyomon bosszantó hibákkal, kezdve a programozástól a történeten keresztül egészen a karakterekig.

 

Tudnál írni néhány példát a fenti hibákra? (spoilerben, ha a történethez kapcsolódik)

 

Kösz a véleményt!
 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]