Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 2 Szavazat

Shadowrun Returns és Dragonfall


  • Válasz írásához lépj be
40 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.18, 21:24

Hong Kong:
Itt nagyon félrement valami, ezt nem fogom végigjátszani szerintem. Alapvetően két komolyabb problémám van, az egyik a mátrix, a másik pedig az író/szerkesztő csapat


Tévedtem, mégis sikerült. Két oka van:
- egyszerűen "elfogyott" a szöveg (végre). Kb. a játék felénél elértem azt a pontot, hogy mindenkivel mindent megbeszéltem, és onnantól kezdve egy elég lendületes játékot kaptam.
- mátrix: a real time lopakodást nem bírtam megszokni. De szerencsére magasabb szinten, a mátrixot képességeket választva, még a NPC törpe is képessé válik izomból lezúzni a védelmeket. (csak arra figyeltem oda, hogy ott riasszon be a rendszer, ahol én akarom, akár körökön keresztül provokáltam a watcher ic-ket, ha találtam egy jó helyet)


Összességében a sztori nem tetszett annyira, mint a Dragonfall, viszont
- több féle karaktert lehet benne összerakni (olyat csináltam, mint Glory a dragonfallban. Csak elavult kezek helyett anti-gránát kezet választottam)
- tetszett, hogy be kell osztani a pénzt, sokkal inkább, mint a karmát. Végül mindent meg tudtam venni, amit szerettem volna, de sok visszajáró nem volt (karmából volt kb. 20, ami már nem kellett igazából)
- a legtöbb karakter elég sablonos, vagy inkább unalmas, de van néhány, ami elég jól van megírva. (nekem Ambrose és Reliable Matthew, valamint a csapattagok közül Racter tetszett)

Módosította galu22: 2020.01.18, 21:26


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.12, 09:28

Karácsonyra megkaptam a három játékot ajándékba, és mivel elkaptam valami vírust, ezért betegszabi alatt végigjátszottam. (illetve nem, de azért véleményem van).


Returns:
Talán ez tetszett a legjobban a három közül. Igazi retró, hello 1999!
Pro:
- film noir hangulat
- vannak logikai feladványok, de mind megoldható google nélkül
- nagyon jó volt az író! Egy "bármi lehet" karakternek sikerült laza válaszokat írni.
Kontra:
- szerintem borzasztó az UI (a játék legvégén jöttem rá hogyan kell sorozatot lőni)
- a sok karma miatt túl könnyű a játék
- a felbérelhető társak nagy része béna
- unalmas a mátrixharc, szerencsére csak kettő van


Dragonfall:
Ez a második helyezett a háromból. Néhány dolgot sikerült fejleszteni. Az első részhez képest:
Pro
- Berlin nekem jobban tetszett, mint Seattle
- több ellenfél, többféle környezet
- a Kreuzbasar NPC-k esetén szerintem sikerült jól belőni a duma/küldetés arányt
- jó a főhadiszállás (e-mail, paydata, stb.)
Kontra
- az író (elsősorban a játékos válaszainál) már nem volt a helyzet magaslatán
- itt már gyanús volt, hogy nem fog működni az a séma, hogy a küldetésen senki nem szól hozzád, a küldetés után pedig be nem áll a szájuk (de itt még nem volt zavaró, mert általában társul hozzá valami küldetés is, és csak négy NPC van)
- unalmas a mátrixharc, sajnos több van belőle, mint az első részben
- nekem hiányzott a toborzás. A Returnsben tetszett ez a Jagged Alliance módszer: ha a legjobbakat vitted, akkor csökkent a profitod egy meló után. Itt, ha nem az alap csapatot viszed, akkor szinte biztos, hogy nem lesz nyereséges. Nem megoldható, hogy külsősekkel dolgozz sajnos.


Hong Kong:
Itt nagyon félrement valami, ezt nem fogom végigjátszani szerintem. Alapvetően két komolyabb problémám van, az egyik a mátrix, a másik pedig az író/szerkesztő csapat.

Mátrix: real time lett, teljesen esélytelen vagyok. Úgy is próbálkoztam, hogy direkt beriasszon a rendszer, de ahhoz meg PC hacker kellene, Isobel nem elég jó, hogy megölje a céges hackereket. Ha minden igaz, van olyan küldetés, ahol úgy kell a mátrixban bóklászni, hogy az nem riaszt be, így nem fogom tudni végigvinni a játékot. De ez mindegy is, mert:

Az írók/szerkesztők: nem tudom mit szívtak, de ez valami nagyon brutál. Gondolkodtam azon, hogy miért nem tetszik, mert például a New Vegast vagy a Planescape-et szerettem, pedig abban sok szöveg van. Miben más az a két játék, mint a HK? Miért nem működött nálam a HK? Erre jutottam:
- a szöveg eloszlása nem egyenletes. (csinálsz egy húsz perces küldetést, utána egy óra megy el azzal, hogy mindenkit végighallgatsz)
- a beszélgetések nagy része nem interaktív, hanem inkább végighallgatott monológok
- a szöveg nagy része egyszerűen nem érdekes. Ez részben a csapattársakra is igaz (Isobel, Gobbet, Duncan), de a legbrutálisabbak az árusok.
- van azért kivétel, Racter és Gaichu egy fokkal jobb az átlagnál, mert nekik legalább konkrét céljaik vannak, vezetnek valahova a beszélgetések

Vagy kevesebb szöveg kellett volna, vagy kicsit jobban elosztva a játék során. (pl. küldetés alatt is lehetett volna karaktert adni egy-egy szereplőnek, és akkor lehetett volna spórolni a küldetés utáni beszélgetés-körön)

Módosította galu22: 2020.01.12, 09:29


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8602 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2018.06.22, 07:04

Most ingyen adják a Shadowrun Returnst a Humble Store-ban:
https://www.humblebundle.com/store/shadowrun-returns-deluxe

Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.19, 05:52

Lehet én találtam bele a közepébe fizikai adeptussal? Én voltam a csapat felderítő tankja és közelharcosa. Ha vittem Gloryt is, akkor ketten ütöttük a népet, bár voltak helyzetek, amikor inkább pisztolyt használt. Mivel én mást nem fejlesztettem, a végére a lövési esélyeim ilyen 8% körülire estek, szóval ez nálam teljesen kiesett, cserébe, ha felnyomtam a buffokat, pár körig alig sebződtem. Közelről meg akkorát ütöttem, mint lórúgás. De sosem éreztem azt, hogy bárki is felesleges lenne a csapatomban. Még a kutyát is vittem magamal valamelyik küldetésre, mert viccesnek tűnt. Az egyetlen problémám az volt, hogy a végén mindenképpen vinnem kellett mágiahasználót, mert a világ összes medkitje nem lett volna elég. Így is elfogyott az összes, pedig annyit vettem, hogy mindenki tele volt vele. :D

 

én még a director's cut előtt nyomtam adeptussal, rettenetesen gyenge volt.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2132 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.18, 14:56

Lehet én találtam bele a közepébe fizikai adeptussal? Én voltam a csapat felderítő tankja és közelharcosa. Ha vittem Gloryt is, akkor ketten ütöttük a népet, bár voltak helyzetek, amikor inkább pisztolyt használt. Mivel én mást nem fejlesztettem, a végére a lövési esélyeim ilyen 8% körülire estek, szóval ez nálam teljesen kiesett, cserébe, ha felnyomtam a buffokat, pár körig alig sebződtem. Közelről meg akkorát ütöttem, mint lórúgás. De sosem éreztem azt, hogy bárki is felesleges lenne a csapatomban. Még a kutyát is vittem magamal valamelyik küldetésre, mert viccesnek tűnt. Az egyetlen problémám az volt, hogy a végén mindenképpen vinnem kellett mágiahasználót, mert a világ összes medkitje nem lett volna elég. Így is elfogyott az összes, pedig annyit vettem, hogy mindenki tele volt vele. :D



Warg

Warg

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.18, 11:03

Helló, nálam az jött be, hogy a karakteremet több irányba fejlesztettem. Indítottam egy riggert, most már decker is. Persze így a vörös punk üzemen kívül, de nem igazán bánom.

Nagy hátrány viszont, hogy csak három cuccot lehet vinni, így egy fegyver, egy billentyűzet, és egy robot fér csak be, pedig már két robotom is lehetne.

Lehet később több cuccot vinni, vagy ez mindig így marad? Max áttérhetnék a fő sráccal ökölharcra egy új robotért cserébe...



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.17, 21:30

 Egészen addig amíg nem futottam bele egy bugba a vége felé, ami miatt eggyel csökkent az AP-m. Az valóban frusztráló volt. (PC-n játszom.)

 

Második nekifutásra ötletem se volt, mivel érdemes nekikezdeni a játéknak. Tényleg mindenre jó az alapcsapat. Ami szerencsés, mert így nincs kényszer, hogy egy bizonyos típusú karaktert pakolj össze, mert az a csapat érdeke. Cserébe viszont valaki feleslegessé válik. Egy négyfős csapatba nem kell két mesterlövész, sem két közelharcos, sem két dekás, sem két varázshasználó. Játszottam pár órát egy utcai szamurájjal, de így Glory lényegében csak pihenget a menedékben.

 

 

Az AP csökkenést szerencsére javították a 2.06 patchben.

"Resolved issue that caused Players max AP to be reverted back to 2 AP in Feuerstelle mission."
 

Egyébként a másik dologra akkor szerinted/szerintetek mi lehet a jó megoldás? Azt nyilván nem lehet megtenni, hogy nem lesz egyetlen decker sem a csapattársak között, mert akkor mihez kezdünk azokban a játékokban, amikor nem decker a főkarakter? De ha meg deckert indítok, akkor a decker NPC otthon marad... (Engem egyébként nem zavar ez a helyzet a játékokban. Legalább egy következő végigjátszásban még több újdonság lesz, amikor előtérbe kerülnek azok a csapattársak, akiket az elsőben hanyagoltam, mert konkuráltak a főkarakterem szerepkörével.)

Van olyan RPG, ahol a főkarakter kasztja/foglalkozása nem teszi fölöslegessé a hasonló szerepkört betöltő csapattársakat? Pl. BG-ben sem nagyon akarok több tolvajt a csapatba, ha a főkarakterem az. Vagy ha paladin vagyok, akkor Keldorn hasznossága is drámaian zuhan, mert nem jut neki Carsomyr. :)


Módosította Vorador: 2015.02.17, 21:33


Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.17, 20:08

 

 

 

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.

 

Lehet, h. nem itt kéne kérdeznem... de hol van ez az opció? (directors cut-ot játszom)

 

 

Bizonyos mennyiségű küldetés elvégzése után meg fog jelenni a jobb alsó sarokban egy nyíl, amire kattintva előjönnek a fejlesztési lehetőségek.

 

crewAdvance-600x376.png

 

***

Ha majd végigviszed a játékot, akkor kíváncsi vagyok, hogy mi róla a véleményed! (Meg persze bárki más véleményére is.)

 

 

Basszus, ha tudom, hogy az a sárga nyíl Kreuzbasar-ban nem csak azt jelenti, h. otthon vagyok, hanem ezt, akkor nem lett volna olyan izzadtságszagú az elmúlt pár quest :)

Köszi :)



bbface

bbface

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.17, 20:02

Egy combat mage-et vittem. Rifle és spellcasting kombinációval - egy kis kiberver is belefért - kifejezetten hatékony tagja voltam a csapatnak, meg merném kockáztatni, hogy jóval erősebb is voltam náluk. Egészen addig amíg nem futottam bele egy bugba a vége felé, ami miatt eggyel csökkent az AP-m. Az valóban frusztráló volt. (PC-n játszom.)

 

Abban igaza van Cthulhunak, hogy nem sok dolog derül ki a főkarakterről. Ezt meg lehetett volna oldani valahogy, mert így tényleg lógott a levegőben. Nem egyszer irigykedtem is a csapattársakra a menő hátterük miatt. Lehet mondani, hogy így sokkal szabadabb, az ember azt lát bele a karakterébe, amit csak szeretne. Így viszont a történet végigjátszása alatt a karakter nem jut el A-ból B-be. Egy alapvetően történet- és nem szereplőközpontú játéknál ez szerintem beleférhet, de ízlés kérdése.

 

Második nekifutásra ötletem se volt, mivel érdemes nekikezdeni a játéknak. Tényleg mindenre jó az alapcsapat. Ami szerencsés, mert így nincs kényszer, hogy egy bizonyos típusú karaktert pakolj össze, mert az a csapat érdeke. Cserébe viszont valaki feleslegessé válik. Egy négyfős csapatba nem kell két mesterlövész, sem két közelharcos, sem két dekás, sem két varázshasználó. Játszottam pár órát egy utcai szamurájjal, de így Glory lényegében csak pihenget a menedékben.

A hangulat kárpótolhat a hiányosságokért, de azért bízom benne, hogy a következő rész jobb lesz ennél, ahogy a Dragonfall is jobb volt a Returnsnél.



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.17, 19:06

 

 

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.

 

Lehet, h. nem itt kéne kérdeznem... de hol van ez az opció? (directors cut-ot játszom)

 

 

Bizonyos mennyiségű küldetés elvégzése után meg fog jelenni a jobb alsó sarokban egy nyíl, amire kattintva előjönnek a fejlesztési lehetőségek.

 

crewAdvance-600x376.png

 

***

Ha majd végigviszed a játékot, akkor kíváncsi vagyok, hogy mi róla a véleményed! (Meg persze bárki más véleményére is.)


Módosította Vorador: 2015.02.17, 19:11


Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.17, 18:20

 

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.

 

Lehet, h. nem itt kéne kérdeznem... de hol van ez az opció? (directors cut-ot játszom)



mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 70 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.17, 09:57

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.15, 11:39

A Shadowrun: Hong Kong (pc only release :) ) kickstarter ma elérte az 1 millió dollárt, így megvan a minikampány stretch goal is. Még 2 napig lehet beszállni, minden adakozó megkapja az alapjáték mellé ingyen a minikampányt is.



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.15, 08:54

Direktben gyakorlatilag nem nagyon tudod növelni a statjaikat. Bizonyos időközönként a csapattagok "szintet lépnek" (tényleg így hívják a játékban is) és akkor választhatsz nekik két lehetőség közül. 

Ilyenkor kiírja, hogy amúgy melyik statok növekednek - ezekbe nincs beleszólásod. A választott fejlődési lehetőség időnként azzal jár, hogy egyik-másik statjuk növekszik - ez az egyetlen mód ahogy a statjaikra hatni tudsz. Amúgy inkább speckó képességet és/vagy felszerelés módosítást jelentenek a fejlesztések általában.


Módosította Cthulhu: 2015.02.15, 08:55


Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.15, 08:23

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.14, 22:09

Azért azt lássuk be, hogy a tablet, phablet, smartphone nem játékplatform, bármennyire is erőltetik.

 

Bulldy

 

Ahogy már korábban is írtam, teljesen megértően fogadtam volna, ha a készítők is ezt mondják, és nem adják el mégis a játékot nekem az említett platformra. Vagy felhívják a figyelmemet a hibákra.

Különösen, hogy a Returns-ben nem voltak ennyire súlyos problémák, csak apró bugok (pl. a zenét maximum hangerőre vette ahányszor megnyitottam a menüt), de a teljesítménnyel semmi baj nem volt egy percig sem. 

A jelekből elég egyértelműnek tűnik, hogy a probléma oka nem a platform, hanem a hanyag/hozzá nem értő/összecsapott/egyéb módon nem kielégítő programozás.


Módosította Cthulhu: 2015.02.14, 22:10


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.14, 21:51

Azért azt lássuk be, hogy a tablet, phablet, smartphone nem játékplatform, bármennyire is erőltetik.

 

Bulldy



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.14, 21:35

A bugokkal kapcsolatban az a véleményem, hogy fizettem volna 20-30%-kal többet a játékért, ha ezeket megoldják. Vagy azt is megértettem volna, ha azt mondják, hogy nem vállalják be az IOS verziót és játsszak máson. Így viszont maradt a keserű pirula...
 
Ne érts félre, az NPC speciális képességeket nagyon szeretem - kedvenceim ezen a téren a Planescape Torment karakterei voltak. De ott pl. az én karakteremnek is volt valami specialitása, amit csak én tudtam, ők nem. Meg Baldur's Gate-ben is. Mindkettőben éreztem, hogy a történet az én karakteremről szól - Dragonfall-ban ez valahogy nem annyira akar jönni.
 
Persze, elfér még egy utcai szamuráj a csapatban (most is azzal tolom), csak khm... A többiek kapnak speckó, egyedi, mások által nem elérhető képességeket, én nem. Az én karakteremre miért nem gondoltak a fejlesztők? Csak numerikusan tudom felülmúlni a többieket, de ehhez kevésnek érzem a karmát (amúgy a karma jutalmazási rendszerről is lehetne egy köröm, de az csak kisebb probléma).
 
Például ha mondjuk szeretnék egy jó snipert, akkor Eiger mindent tudni fog, amit én és még lesznek képességei, amik számomra sosem elérhetőek. Persze megtehetem, hogy nem sniper-re specializálom, de miért tenném? Ha kell nekem a csapatba sniper, akkor ő sokkal jobb lehet, mint az én karakterem. 
Az egyetlen esélyem, hogy feltolom a Quickness-t, a Ranged Combat-ot meg a Rifle skillt az egekbe, és akkor legalább számszakilag jobb leszek. De cserébe minden más statom a béke s*gge alatt lesz, igazi "one trick pony" lesz a karakterem, és például csomó dialógusopció és egyéb kimarad.
Ugyanígy kitápolhatok egy jobb közelharcost mint Glory, csak egyfelől szvsz felesleges (az eddigiek alapján az ő közelharci tudása bőven elégséges, hogy levágjon bárkit (és már nagyon a végén vagyok), pedig nem is fullosan közelharcra toltam - valamelyik szinten inkább a pisztolyos fejlesztést választottam a karmok helyett.
Persze, kitolhatom a statjaimat Glory fölé, de ezzel nagyjából ugyanúgy hentelek le mindenkit közelharcban, mint ő, csak ő még mellette elég jó combat medic is és van egy speckó pisztoly támadása (ami nekem nincs). Az egyetlen amit elmondhatnék, hogy nekem jobbak a közelharci értékeim, de mivel az övéi is bőven elégségesek, ráadásul én akkor semmi mást nem fogok tudni, csak közelharcban hentelni. Valahogy ez a nettó matematikai fölény nem annyira hoz lázba.

 

Még egyszer hangsúlyozom - valamiért bennem az az érzés alakult ki, hogy a készítők az én karakteremről gondolkoztak a legkevésbé. Mind háttér-történetileg, mind játéktechnikailag az én karakterem kötődik a legkevésbé az eseményekbe, Blitz-cel együtt nekem lenne a legkönnyebb azt mondani, hogy "gyerekek, kiszállok". Szerintem ez nagy hiba.
 
Glory küldetése és története amúgy nagyon tetszett. Sablonos, de mégis jóra megcsinált karakter, azt a részét nagyon élveztem. Csak jól esett volna még egy "akkor vadásszuk le Harrow-t is" misszió még a vége előtt. És Eigernél is behoznak egy új titkos társaságot a játékba, megszellőztetik, aztán jól nem csinálhatok vele semmit... 
Így utólag belegondolva, Blitz külön sztorija végső soron elfogadható mennyiségű elvaratlan szálat hagy, azzal ki tudok békülni, szóval igazából csak 50%-os hiányérzetem van. :)
Viszont amikor decker-rel voltam, Blitz mellékszála olyan szinten borította a beleélésemet, hogy az már fájt:

Spoiler


Módosította Cthulhu: 2015.02.14, 21:37


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.14, 20:17

Cthulhu!

 

Technikai, programozási gondok: ez alapján tényleg elég gáz az iPad verzió, nem gondoltam volna a fejlesztőkről, hogy ilyen hibákat orvosolatlanul hagynak. :(

Viszont azt elmondhatom, hogy pc-n (a felsőbbrendű játékplatformon :) ) három végigjátszás során egyik általad említett hibával sem találkoztam. Sőt, igazából más buggal sem.

 

 


A karakterem nagyjából felesleges a csapatban. A többiek tele vannak olyan speckó képességekkel, amik révén a saját területükön sokkal jobbak tudnak lenni, mint amilyen karaktert össze tudnék hozni (hiszen nekem nem elérhetőek ezek a speckó képességek).

 

Nekem nagyon tetszik, amikor egy játékban speckó képességei vannak a csapattársaimnak, pl. Baldur's Gate-ben Minsc ranger, de tud őrjöngeni.

Meg aztán az egyedi képességeik ellenére pont azt éreztem, hogy a főkarakterem simán a legerősebb a csapatban, mivel neki teljesen szabadon tudom szétosztani a karmáját, a többieknek pedig előre meghatározottan fejlődnek a tulajdonságai. Ha mondjuk egy "tökéletes" közelharcost akarok, akkor a főkarakternek felhúzom max. 9-esre a Strengthet, a Close Combatot és a Melee Weaponst. Ha jól emlékszem, Glorynak (kiberkarmos csapattárs) a játék legvégén közel sem lesznek ilyen magas értékei.

 

 

egészen Monika haláláig nincs valós hozzáadott értéke a karakternek a csapathoz – mindenre van elég jó emberük

 

Az igaz, hogy egy kiegyensúlyozott csapatba kerülsz: van benne decker, lőfegyver specialista, mágiát ismerő és közelharcos/medic. De én úgy gondolom, nem kötelező, hogy minden csapatban csak egyetlen személy töltsön be egy szerepkört, simán elfér pl. 2 street samurai. Két mágus különböző varázslatokat tanulhat meg, stb. A csapattársaid sem olyanok, hogy a "szakmájukon" kívül teljesen tehetetlenek, pl. Blitz hivatalosan decker, de mellette rigger és a gépfegyverével is korrektül tud lövöldözni.

 

 

Elvarratlan szálak: Jól érzem, hogy mind Glory, Eiger és Blitz külön sztorijának az a vége, hogy még lenne mit csinálni, de majd a főküldetés után, vagyis már nem ebben a játékban? Vagyis a fontos NPC küldetések 75%-át csak elkezdeni tudom. Kösz.

 

Ha úgy nézzük, hogy megoldottad-e a csapattársaid életének minden problémáját, akkor valóban maradtak elvarratlan szálak. Nekem viszont nem volt hiányérzetem a küldetéseik végén, sokat megtudtam róluk és fontos dolgokban segítettem nekik.

Pl. Glory küldetése abszolút fordulópontot jelent az életében. Nem az a fontos, hogy a nagy leszámolásnál ott áll-e mellette a karaktered, hanem hogy milyen irányba befolyásoltad a döntését. Teljesen befejezettnek és kielégítőnek éreztem.

 

 

Valamiért vagy csak 1 akcióponttal kezdek, vagy megvan még mind a 2 vagy 3, de a karakter képe kiszürkül és egészen egyszerűen nem tudok vele akciózni az első körben (nem, nem AP csökkentő gránátot kapott vagy ilyes, csak nem tudok vele akciózni).

 

 

Ezt valami iPad bugnak gondolom, pc-n nem rémlik ilyen.

 

***

 

Kösz mégegyszer a visszajelzést!

 


Módosította Vorador: 2015.02.14, 20:20


Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.14, 13:37

Még a kezdeményezéshez tartozik, csak már nem engedte beszerkeszteni:

Időnként annyira lekezdeményeznek, hogy az első körben cselekedni se marad időm. Valamiért vagy csak 1 akcióponttal kezdek, vagy megvan még mind a 2 vagy 3, de a karakter képe kiszürkül és egészen egyszerűen nem tudok vele akciózni az első körben (nem, nem AP csökkentő gránátot kapott vagy ilyes, csak nem tudok vele akciózni). 

Körülöttem mindenki vadul rohangál, lövöldözik, varázsol én meg állok az első sorban a nyílt terep közepén mint a vett malac. Ha esetleg a korábban említett "felesleges és inkompentens karakter" érzetét sikerülne valamiért elfelejtenem, akkor ezek az apróságok gondoskodnak róla, hogy emlékezzek rá - tisztára adott a veszélyesen tapasztalatlan zöldfülű érzés, akár a játék vége felé is. 


Módosította Cthulhu: 2015.02.14, 13:37



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]