Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 2 Szavazat

Shadowrun Returns és Dragonfall


  • Válasz írásához lépj be
40 hozzászólás érkezett eddig

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.14, 13:24

A hirtelen eszembe jutó legfőbb pontok:

 

Programozás:

  • IOS-re vettem meg a játékot, iPad-en játszom. A gépem felülteljesíti a preferált konfigurációt, ennek ellenére a játék gyakran szaggat, különösen bizonyos pályákon, pedig semmi más nem fut a háttérben (amúgy is alig van App rajta). Rákerestem googlin a dologra, mások is szívnak ezzel, programozási hiba miatt memóriaszivárgás van. A fejlesztő releváns fórumán ötödik hónapja áll a topik, látszólag nem tudják, vagy nem akarják megoldani.
  • A Humanis-os küldetésnél ha megölöm az összes ellenfelet, a játék egyszerűen megáll – nem lehet továbbmenni. Nem lefagy, de csak a menübe tudok kilépni, mást nem. Ez is ismert probléma már a fejlesztők oldalán, mégsem történik semmi hónapok óta.
  • Ide tartozik, hogy a játék gyakran összeomlik – különösen Blitz küldetése alatt, amikor az elhagyott íróasztal fiókját felfeszítem (vagy otthagyom). Azon a pályán kb minden második cselekmény előtt jobb ha mentek.
  • A Retina kijelzőt jól láthatóan nem tudja rendesen kezelni. Nem értem ezt hogyan lehetett kifelejteni az IOS-re való fejlesztéskor – legalább akkor baki, mint Blitz külön küldetésében a széf ajtaja.
  • Felülírja a mentéseimet. Egy példa: Lodge próbaküldetés, megérkezek a földszintre, csata. Eszembe jut egy kockázatos taktika, ezért mentek (kézi mentés, nem automatikus), majd nekilátok. Négy  kör után sajnos nem jött össze a taktika, csapat kétharmada meghalt, sebaj, van mentett állás még mielőtt bármit csináltam volna. Visszatöltöm – hát nem, ez már valamiért az a pont, amikor a második kör közepén vagyok (első kör legelején mentettem).
  • Eltűnő felszerelések. Például a Jolt-ot kétszer kellett megvennem, mert az első egyszerűen eltűnt. Később meglett, ott volt a nálam hurcolt cuccok között, de amikor az elsőt betettem, valamiért nem vette. Aztán amikor a másodikat is beraktam, már kettő volt nálam, pedig én csak egyet szerettem volna. Ez egyébként a Returns-ben is megvolt.

Történet és karakterek:

  • A sztori csattanója megint előre sejthető: Még nem vagyok a végén, de valamiért erősen sejtem, hogy nem egészen az a főgonosz, akot kergetek, hanem pont fordítva. Sajnos ezt nem tudom a többi karakternek elmagyarázni – nyilván mert akkor megölném a sztorit...
  • A karakterem nagyjából felesleges a csapatban. A többiek tele vannak olyan speckó képességekkel, amik révén a saját területükön sokkal jobbak tudnak lenni, mint amilyen karaktert össze tudnék hozni (hiszen nekem nem elérhetőek ezek a speckó képességek). Blitz-et kicsit gyenge decker-nek érzem, bár a Fairlight Excalibur-t jóval előbb megkapja, mint nekem esélyem lenne rá, illetve a külön küldetésében szerzett dobozkával kap egy egészen pofás képességet, de ha az én karakterem is decker, akkor én miért nem??? Talán még Dietrich az, aki helyett egy mágus vagy sámán jól jöhetne – ezt még ki kell próbálnom. Ezekután nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy Monika előre tudta, hogy ki fog purcanni és kellett az utód. De miért pont én? A csapata tele van kompetensebb alakokkal, es újoncként egyből vezetői posztra kerülni eléggé sántít...
  • Mindezek fényében külön jól esett, amikor az indulóküldetés után és amúgy a játék első része folyamán Eiger rendszeresen jól lehordta  a karakteremet, hogy hát béna kezdő. Sajnos igaza van – a többiekhez képest lényegesen gyengébb karakterrel lehet csak indulni, és egészen Monika haláláig nincs valós hozzáadott értéke a karakternek a csapathoz – mindenre van elég jó emberük. Első nekifutásnál itt kedvem lett volna letenni a játékot mondván „Igazad van Eiger, semmi keresnivalóm itt, megyek is máshová.” Ha esetleg decker vagyok még lenne némi értelme a dolgonak, de Blitz viszonylag korai megjelenése ezt is gyorsan hazavágja. Egyes egyedül talán egy jól összerakott, well-rounded karakternek látnám értelmét mint csapatvezető, de ezt ugye a játék felfogása nem támogatja – ha szeretném a kategóriám csúcsfegyverét használni, kell a legalább 8-as alapérték és a megfelelő Weapon skill (lásd lentebb), ez pedig annyi karmába kerül, hogy amellett már nem marad pont arra, hogy well-rounded is legyen. Marad a „one-trick-pony” típusú karakter.
  • Elvarratlan szálak: Jól érzem, hogy mind Glory, Eiger és Blitz külön sztorijának az a vége, hogy még lenne mit csinálni, de majd a főküldetés után, vagyis már nem ebben a játékban? Vagyis a fontos NPC küldetések 75%-át csak elkezdeni tudom. Kösz.
  • Az NPC-k egész jók, de nem konzekvensek.

Spoiler

 

Egyéb idegesítő marhaságok:

  • Miért kell az egyes kategóriák csúcsfegyvereihez 8-as skill? Egyáltalán, miért kell skill megkötés egy pisztolyhoz, gépisztolyhoz, puskához, stb-hez? Miért nehezebb egy kézzel készített katanát forgatni, mint egy olcsóbb utánzatot? Tényleg minden Lone Star járőrnek 8-as Ranged Combat-ja van? Ja nem, ez csak az én karakteremre vonatkozik: Blitz, 5-ös Ranged Combat-tal vidáman lövöldözik az SCK Model 100-zal, csak az én karakteremnek kell legalább 6-os ugyanehhez a fegyverhez.
  • Kezdeményezés: Szinte mindig az ellenfél kezd. Rárúgom az ajtót néhány fickóra, akik éppen elmerülten kínoznak halálra valakit - először ők fedezékébe rohannak, aztán levarázsolnak, és csak utána jövök én. Még jó hogy én rontok rájuk amúgy harcrakészen, 10-es Quickness-szel - képzelem mi lenne fordított felállásban.

Lenne még, de egyelőre ennyit bírtam írni. Érdekel a többi? Azok már főleg apróságok mondjuk.


Módosította Cthulhu: 2015.02.14, 13:28


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.14, 09:47

Egyelőre alig-alig találok olyan elemet benne, ami ne lenne tele lépten-nyomon bosszantó hibákkal, kezdve a programozástól a történeten keresztül egészen a karakterekig.

 

Tudnál írni néhány példát a fenti hibákra? (spoilerben, ha a történethez kapcsolódik)

 

Kösz a véleményt!
 



Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.02.14, 09:33

Végigjátszottam a Returns-t és célegyenseben vagyok a Dragonfall Director's Cut-tal. A véleményem röviden:

 

A Returns, tisztes iparosmunka, így a cikk után nagyjából az hozta, amire számítottam. Pár óra kellemes játékot adott, és mivel már eléggé akciósan adták, azt gondolom hogy az árát bőven megérte. Talán az egyetlen fájó pont az, hogy kb 20 perc után már lehet tudni a legvégső csattanót (nem azt, hogy ki a főgonosz, mit miért csinál, stb. hanem, hogy mi lesz a jutalmazással). Ez azért elég rendesen hazavágta nálam az "in character" motivációt, sikeresen kizárva bármilyen szintű beleélést. 

Összességében szerintem Shadowrun környezetben játszódó, hangulatos, korrekt kis lövöldözős játék, viszonylag gyenge történettel és némi nyomozás imitációval. Sajnos tényleges árnyvadászat és szerepjáték csak elvétve akad benne, de ha valaki ezektől el tud vonatkoztatni, akkor élvezhető.

 

A Dragonfall ezzel ellentétben sajnos nekem borzasztó csalódás volt. Egyelőre alig-alig találok olyan elemet benne, ami ne lenne tele lépten-nyomon bosszantó hibákkal, kezdve a programozástól a történeten keresztül egészen a karakterekig. Összességében azt kell mondanom, hogy sajnálom a rá kiadott pénzt - valahogy nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy ezzel bizony le lettem húzva. Ennek fényében erősen kétlem, hogy a következő játékukért pénzt adnék. Nagy kár, mert a fejlesztői brigád amúgy szimpatikusnak tűnik, és annyira jó felütéssel indult a dolog...



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.27, 00:52

Shadowrun: Hong Kong elérte a Revamped Matrix stretch goalt. Alábbi linken olvasható róla néhány érdekesség. Egyéb újítások mellett lesznek sculpted systemek!

 

https://www.kickstarter.com/projects/webeharebrained/shadowrun-hong-kong/posts/1117572

 

***

Következő cél: Shadows of Hong Kong. Egy magas szintű karakterekre szabott minikampány, mely a fő Hong Kong kampány története után játszódik, és az alapjátékbeli karakterünkkel folytathatjuk. Kickstarter támogatóknak ingyenes, akárcsak a Dragonfall volt a Returns Kickstarternél.



Warg

Warg

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.22, 17:47

A régi Kickstarterről lemaradtam, de most beleugrottam. :D Még szerencse, hogy nincs egyik level sem bekorlátozva számban, mert biztos elkapkodták volna 10 perc alatt őket.
Itt egy link, hátha kedvet kap valaki:

https://www.kickstarter.com/projects/webeharebrained/shadowrun-hong-kong/comments

Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.20, 11:54

Milyen szimpatikusat nyilatkoztak a Shadowrun fejlesztői:

 

Hi everyone!

I don't see any direct questions to answer right now but I'm up to speed on your comments. We'll talk more about the Matrix in an update at the appropriate time. Remember, this isn't a sprint, it's a marathon and our goal is not to raise as much funding as we can. It's to raise as much funding as we need to do what we're planning.

Mitch



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.19, 21:49

A Shadowrun: Hong Kong elérte az Expanded Magic stretch goalt!

 

"If we hit this funding goal, we’ll add new gameplay options and equipment for magic-using characters. Shamans will gain the ability to summon Shrine Spirits at specific locations in the Hong Kong environment. These great-form spirits are far more powerful than their mundane counterparts, can’t break away from your control, but are limited in duration. Hermetic mages and physical adepts will gain access to Foci - enchanted weapons and objects that can boost a spellcaster’s magical power or allow an adept to deliver devastating magical attacks."

 

Kevesebb mint 150k a Revamped Matrixig!



Flaser

Flaser

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 26 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.18, 11:22

Apró kiegészítés a cikkhez: A Steam mellett a GOG-on is kapni a játéko(ka)t.

bbface

bbface

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.16, 10:46

Ez a Dragonfall zseniális. Megvan benne, amit a Returnsben nem találtam. Nagyobb szabadság, kidolgozott mellékszereplők, rövid, akár harc nélkül is megoldható mellékküldetések, és már néhány óra játék után érzi az ember, hogy a dialógusoknak és döntéseknek vannak hosszú távú következményei is.
Tegnap azon kaptam magam, hogy ebédszünetben játszom.

A map editorral kapcsolatban vannak fenntartásaim, de bízom benne, hogy lesznek olyan fanmade küldetések, amik tudják hozni az eredeti játék minőségét. Leginkább azért tartok ennek elmaradásától, mert hiába is adott a technikai háttér, a játék általam legjobbnak vélt részének - a hangulatot jól megragadó átvezető szövegek és dialógusok - megírásához szerintem többre van szükség lelkes amatőröknél. Bár nem egyszer okoztak már meglepetést rajongói tartalmak. Ha valaki esetleg tud kipróbálásra érdemes editoros cuccot, ne habozzon megosztani. :)

mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 70 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.16, 07:27

Van pálya-kaland szerkesztő, az új HK viszont újabb lesz, nem biztos, hogy a régiekkel kompatibilis. Van jónéhány, még mindig lelkes építő. Vannak, akik saját történeteiket próbálják a játékba átvinni, van haladás egy sandbox jellegű (SR Unlimited) modulban és van egy, a régi SNES kaland átírására is.

Vannak, akik csak média elemeket, modelleket vagy új tartalmat fejlesztettek (fegyverarzenál).



Creo

Creo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.16, 04:51

Amúgy mi a helyzet a map editorral?
Végülis, mintha az egyik erősségének szánták volna a készítők, ennek ellenére nem hallani, hogy sokan bíbelődnének vele.

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.16, 03:08

Bár nagyon-nagyon-nagyon szeretem a Shadowrunt, az ilyen jellegű játékok sajnos, engem egyáltalán nem tudnak lekötni. :-(

Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.15, 22:31

A hong kongi csapattársaink. A kickstarter oldalon lehet olvasni róluk néhány sort.

https://s3.amazonaws.com/www.harebrained-schemes.com/ShadowrunHK-KS/srhk_characterPage.png

 

Végül egy ghoul is lett köztük, erre aztán nem számítottam. De nehéz lesz eldönteni, hogy ötük közül kiket ne vigyek egy-egy bevetésre. :)

 

Egyébként a játék elérte az Enhanced Cyber funding goalt, vagyis:

 

"If this goal is reached, we'll add a new skill to our character creation system that enhances a character's cyberware and unlocks the ability to install powerful new cybernetic enhancements. This system will further differentiate characters with 'ware from their flesh and blood counterparts. We'll also add cyberweapons that you can install into your characters' arm slots, complete with new animations and visual effects."



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2966 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.15, 06:26

Én kickstartereztem őket, van is csini pólom. Meg a képesalbumban meg lehet találni a nevemet a támogatók között, ha nagyon-nagyon alaposan keres valaki...
az alapjátékot élveztem, bár tényleg lineáris. Egy-két mellékszálnál esetleg többféle lehetőség is összejöhet, de semmi lényegesen nem változtat.
Berlinnek még nem vágtam neki, de már rég tervezem...

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.14, 20:12

Én is most játszok a Shadowrun Returns -el (ejj, azok a Steam Winter Sale -ek... :)) és bár eleinte meglepett a linearitása, nem számítom olyan nagy negatívumnak. Így biztosan tudom, hogy nem kerülök el semmit, nem maradok ki semmi érdekességből. :)

 

Bulldy



zsolln08

zsolln08

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 237 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.14, 17:15

Zseniális a cikk! Köszönjük szépen!

 

A leírtak mind igazak annyit még kiemelnék, hogy a negatívumok ellenére a sztori kiváló (jóval erősebb a legutoljára olvasott SR regényemnél) a Dead Man's Switchnél. 

 

A Dragonfall történetéről már csak szuperlatívuszokban tudnék beszélni, szóval aki nem próbálta ki őket az olvassa el a cikket és kezdjen neki játszani ráérő idejében.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8627 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.14, 12:17

@Strato: Itt is megjegyzem, hogy nem SR5 alapkönyvről van szó, hanem régi sourcebookok-ról, valamint Beginner's Box és Runner's Toolkit: Alphaware PDF-ekről, amik nem váltják ki azt, sem nagyobb kiegészítőket.

 

Ó, tényleg. Éjjel már úgy látszik, nem működött az agyam megfelelően, ide meg az éjjeli hozzászólást másoltam át. Így már nem is tűnik olyan jó üzletnek az $55-ös tier...

 

Szerk.: Már látom is a helyreigazítást odaát:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/19853-shadowrun-online/#entry2095725

Köszi, hogy szóltál!


Módosította strato: 2015.01.14, 12:19


mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 70 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.14, 12:13

Vorador, remek összefoglaló! Nem tudtam (mert nem néztem utána), hogy mi az újdonság a Director's Cut-ban, így most megjött a kedvem az újrajátszáshoz.

Valóban lineáris az alap Dead Man's Switch történet és kevés jól kiaknázható lehetőség volt (pl. törpék ingyen bejutása a kikötői raktár területére), azok sem nagy előnnyel.

@Strato: Itt is megjegyzem, hogy nem SR5 alapkönyvről van szó, hanem régi sourcebookok-ról, valamint Beginner's Box és Runner's Toolkit: Alphaware PDF-ekről, amik nem váltják ki azt, sem nagyobb kiegészítőket.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8627 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.14, 11:39

Kösz a cikket!

 

Én a napokban kezdtem neki a Returnsnek, mert év elején már láttam a DnegyvenD projekt végével felszabaduló mérhetetlen sok szabadidőmet (háppersze :)), és épp akciós volt még a Steam karácsonyi vásárában.

Eddig kellemes, bár tényleg eléggé lineáris. A mentett állásokkal mondjuk megtréfált a játék (vagy a Steam), mert amikor egyszer folytattam volna a sztorit, azok nem voltak sehol. Az első méreg után végül újrakezdtem, és azóta kézi biztonsági mentésekkel operálok. :)

 

Ha végeztem, jöhet a Dragonfall, aztán meg a Hong Kong, aminek a Kickstartere épp az éjjel indult el, és alig 2 óra alatt meg is lett a pénz:

https://www.kickstarter.com/projects/webeharebrained/shadowrun-hong-kong
Érdekesség, hogy bizonyos pledge level fölött Shadowrun 5 könyveket is adnak a videojáték mellé. Ha valaki akar, most $55-ért szerezhet egy SR:HK-t plusz egy SR5 alapkönyvet a hozzá tartozó kezdőcsomagokkal (pdf formában).


Módosította strato: 2015.01.14, 11:41


bbface

bbface

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 67 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.01.14, 10:56

A Returns nem szerepjáték, hanem kegyetlen módon csősztori. Ezt a legelején realizálni kell, aztán pedig élvezni. Egy hangulatos történetet kapunk, amit szépen végigkövetünk, kvázi beleszólás nélkül. A harc is tetszett, nem hozta az X-COM színvonalát, de pont elég volt, hogy elszöszmötöljek vele két beszélgetés között.
Összeségében az elmúlt évek kedvenc játékai között tartom számon. Mindig is szerettem az SR-t, de alig volt alkalmam vele játszani, így maradtak volna a könyvek, annál viszont egy fokkal interaktívabb a Returns.

Kösz a kritikát, a Dragonfall lesz a következő hetek programja. :)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]