Ugrás tartalomhoz


Fotó

GURPS LITE HU


  • Válasz írásához lépj be
176 hozzászólás érkezett eddig

cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 112 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.03.13, 21:41

Volt szerencsém lefordítani (97%-ban) a GURPS 3. kiadásának előnyeit, hátrányait, képzettségeit, ezzel egészítve ki a remek GURPS Lite-ot. Szeretem a "minimalista" játékokat, ezért további szabályokat nem fordítottam, kizárólag a minél színesebb karakteralkotás miatt tettem meg ezt is. A képzettségek megvásárlásához már a 4. kiadású alapkönyv táblázatát raktam be, mely nem oszlik fizikai és szellemi képzettségekre. (A táblázatba belekerült egy kis baki, amit most nincs lehetőségem kijavítani, de gondolom mindenki rá fog jönni a tutira. Meg persze, aki akarja, úgyis a régi táblázatokat fogja használni.)

www.sgerzson.fw.hu/raktar/gurps_lite+.zip

Szia ez a lite+ megtalálható még valahol? Én ezen a cimen nem találtam. Esetleg a kiegek közül nem tudsz vmilyen forditást? Előre is köszönöm.

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.29, 16:33

Viszont felvetődik a kérdés: Mi a csapda?
Minden rendszernek vannak gyenge részei. Ennek mi lenne az?


Kedves Fox!

Számomra (az egyik) csapda az előnyök és hátrányok. Az előnyök és a hátrányok mennyisége ami nem tetszik. Pl.: egy rendőr karakternál előny hogy rendőr (pl.: van hatalmi letartóztatni) de hátrány is (közelező rendőrségi szolgálat). Ezek számontartása rémálom. Ha meg nem tartom számom akkor minek az egész?
Persze ettől még lehet szeretni a GURPSot.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.24, 22:21

Miért rontanánk el az örömöd a hibák kitárgyalásával, ha egyszer fantasztikusnak tartod a játékot?


Egyébként a véleményeddel nem vagy egyedül, sok rpg.netes, sokat látott rpg-s is kedvenc játékaként nevezi meg a GURPS-ot. A kiegészítők minősége terén szerintem nincs is jobb. Az persze biztos, hogy erős mesélői elképzelés kell hozzá, hogy kiválogasd az összes közül azokat a szabályokat, amelyeket tényleg használni akartok. Válogatni szükésges; az összes szabályt nem szabad ráengedni a partira, mert megbolondul. A GURPS-ban tényleg az a jó, hogy az alkalmazott szabálymennyiséget jól alakíthatja a csapat, a mese maga nem borul miatta, hogy light üzemmódban hasznláják a rendszert, az opcionális szabályokat figyelmen kívül hagyva, szemben mondjuk egy nagyon szorosan fölépített rendszerrel, amiből nem lehet összedőlés nélkül kihúzkodni neked nem tetsző elemeket (d20-as játékok pl.).

Eleinte érdemes beszerzeni egy világkönyvet, és haszálni a benne található karaktermintákat (template), máskülönben soha nem ér véget a karaktergenerálás.

foxy

foxy

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 5 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.21, 13:24

Üdv!

Sajnos csak most találtam meg a GURPS-ot és az a kérdés vetődött fel bennem, hogy miért áldoztam életemből ennyi időt más rendszerek tanulmányozására.
Jelenleg a "cukormentes" (lite) verziónál tartok, de "beszereztem" az összes kieget hozzá és alig hiszek a szememnek. Első olvasásra már a 3.0-ás verzió is simán veri szinte az összes rendszert egyszerűségében, játszhatóságában és realitásában.

Viszont felvetődik a kérdés: Mi a csapda?
Minden rendszernek vannak gyenge részei. Ennek mi lenne az?

Persze minden party-nak, társaságnak megvan a jól bevált, megszokott rendszere. De ha ez a rendszer tényleg ennyire jó, mint ahogy most tűnik, akkor megérdemelne egy kicsivel nagyobb publicitást is itthon, mint pár fórum topic vagy egy oldal, ahonnan letölthető a lite verzió.
Ennek jegyében:
Szívesen elvállalom a rendszer közösségi oldalának kialakítását (normális portál rendszert, fórumot, a szerzőknek/fordítóknak wiki oldal létrehozását, hogy gördülékenyebb legyen a munkátok). Segítenék a reklámozásban és terjesztésben, ha erre van igény.

Köszönöm (köszönjük) az eddigi munkátokat!
Üdvözlettel: Fox

slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 269 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.01.17, 16:53

Volt szerencsém lefordítani (97%-ban) a GURPS 3. kiadásának előnyeit, hátrányait, képzettségeit, ezzel egészítve ki a remek GURPS Lite-ot. Szeretem a "minimalista" játékokat, ezért további szabályokat nem fordítottam, kizárólag a minél színesebb karakteralkotás miatt tettem meg ezt is. A képzettségek megvásárlásához már a 4. kiadású alapkönyv táblázatát raktam be, mely nem oszlik fizikai és szellemi képzettségekre. (A táblázatba belekerült egy kis baki, amit most nincs lehetőségem kijavítani, de gondolom mindenki rá fog jönni a tutira. Meg persze, aki akarja, úgyis a régi táblázatokat fogja használni.)

www.sgerzson.fw.hu/raktar/gurps_lite+.zip

JimmyJoe

JimmyJoe

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 5 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.01.15, 11:36

Üdv!
A fegyver-hatótávokkal kapcsolatban lenne pár kérdésem.
A GURPS LITE-ban a hatótáv adatoknál mit takarnak a következő, táblázatban szereplő rövidítések:
KL, Pon, 1/2S
Az alap GURPS-ben hogyan befolyásolja a támadást a támadó és a célpont közötti távolság?
És végül: A LITE-ban a tűzfegyvereknél nincs megadva maximális hatótáv. Ez direkt van így, vagy lemaradt?

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.09.04, 21:11

Kérdés a GURPS-gurukhoz

(most, hogy megszámláltam a 3. kiadású Lite-ba tartozó képzettségeket, és úgy találtam, hogy nem is elviselhetetlenül sok ez a 70-egynéhány képzettség):

nagyot döccen-e a motor, ha a skilleket egyszerűen kettébontom deafultosra és nondefaultosra, és minden defaultosnál egyszerűen egy IQ-5 / DX-5-os értéket adok? Így egy csomó aprómunka megtakarítható, a fejlesztést meg úgysem befolyásolja.

Ha jól értem, a kérdés az, hogy a sokféle default (DX-3, DX-4, DX-5, másik skill-3, stb.) helyett egyfélét akarsz használni?

Szerintem az alap defaultot nyugodtan lehet a skill nehézségéhez kötni, pl. E -3, A -4, H/VH -5. Ez szerintem még reális és egyszerű is; vagyis, az első 1/2 pont 2-vel növeli az effektív skill értéket.

A "másik skill" defaultokat benne hagynám, mert az jópofa, pl. a rövidkardos / pallosos példa engem meggyőzött...

Persze nem vagyok nagy GURPS guru, csak valamennyit játszottam már vele...

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.07.18, 18:41

Kérdés a GURPS-gurukhoz

(most, hogy megszámláltam a 3. kiadású Lite-ba tartozó képzettségeket, és úgy találtam, hogy nem is elviselhetetlenül sok ez a 70-egynéhány képzettség):


nagyot döccen-e a motor, ha a skilleket egyszerűen kettébontom deafultosra és nondefaultosra, és minden defaultosnál egyszerűen egy IQ-5 / DX-5-os értéket adok? Így egy csomó aprómunka megtakarítható, a fejlesztést meg úgysem befolyásolja.

Módosította Radivoj: 2007.07.18, 18:41


Reprobus

Reprobus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.07.05, 10:06

1000 kösz

Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.07.04, 11:14

Bocs a kimaradásért, a Lite újra elérhető az ingyenrpg.at.hu-ról.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.06.23, 11:40

Én is azt keresem. De nem találom. :)

Reprobus

Reprobus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.06.23, 07:08

ööö izé... le lehet még tölteni valahonnan a GURPS LITE forditását?

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.06.18, 21:19

Szerintem a Lite-os Gurps-höz képest az igazi már nem nagy falat. Azaz, elolvasni elsőre igen, de játszani vele ugyanolyan. Csak a lehetőség több. Ha van erőd megismerni a Transhuman Space világát, ahhoz képest nem sok az a "néhány" szabály és főleg trait, előny meg hátrány, amivel több az alapjáték a Lite verziónál. Anyagiakra ezt úgy vetíteném le, hogy ha volt pénzed a Transhuman Space kiadvány(ok)ra, akkor egy Gurps se fog legatyásítani. Ha meg elég a kalózverzió, akkor úgyis mindegy.

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.22, 19:54

Ha a GURPS lite elég akkor nem váltanék. A GURPS magába sok szabály van és előre el kell dönteni, hogy mit akar használni az ember és mit nem. De mondjuk én az egyszerűség híve vagyok....

LivingDead

LivingDead

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 51 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.11.24, 09:21

Meg szeretném tudni, hogy használja-e még valaki rajtam kívül a GURPS Liteot a Transhuman Spacehez? Ha igen, mik a tapasztalatok? Esetleg érdemesnek látta valaki átállni az Advanced Systemre?

Chantico

Chantico

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.10.25, 15:01

Csak kiegesziteskent...

Kíváncsi vagyok, hogy lehet, hogy Chantico-nak valamilyen GURPS-el kapcsolatos dologban egyezik a véleménye az enyémmel... :rohog:


Ja, pl. arra gondoltam, hogy ha pl. lenne egy bard (nevezzuk Taliesin-nek), az persze viselkedhet az esetek nagy reszeben cool-an, de ha dob egy critical botch-ot falmaszaskor, akkor a legkevesebb, hogy seggreesik. (Mivel nem aldozott pontot erre, ha a helyzet ugy diktalja ezt a "kepesseget" a Meselo elveheti.)

Persze, ha felvesz egy (mondjuk 1 pontos) elonyt, hogy mindig cool-an jon ki mindenbol (meg, ha a fejet levagja egy troll abbol is mondjuk), akkor megkonzultalnam a jatekossal, hogy azt szeretne, hogy:
1, miutan a troll levagja a fejet, az porogve hulljon a hercegno karjaiba es ott lehelhesse ki a lelket, vagy mondjuk
2, porogve repuljon az citromfa fele, ott elkapjon egy citromot a szajaval, es igy landoljon a salatastalban, vagy valami ilyesmi...

Egyébként van olyan módosító a Wealth-nél, hogy Temporary. Ez felezi az előny értékét, jelentősége az, hogy a karakter csak kezdetekben rendelkezik az adott vagyoni háttérrel. Vagyis karakteralkotáskor figyelembe kell venni, az indulóvagyont ez állapítja meg, de a vagyon nem termelődik újra (pl. Gatsby). Társadalmilag nem elfogadott / nem újratermelhető gazdagság az ilyen.


Meg (persze) lehet karakterpontot siman az indulopnz boostolasara hasznalni az alapkonyv (tehat nem a Compendium) szabalyai szerint is (bar a Wealth opcionalis kapcsoloja valszeg "hatekonyabb").

C.

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.10.21, 06:44

Kíváncsi vagyok, hogy lehet, hogy Chantico-nak valamilyen GURPS-el kapcsolatos dologban egyezik a véleménye az enyémmel... :nyenye:

Egyébként van olyan módosító a Wealth-nél, hogy Temporary. Ez felezi az előny értékét, jelentősége az, hogy a karakter csak kezdetekben rendelkezik az adott vagyoni háttérrel. Vagyis karakteralkotáskor figyelembe kell venni, az indulóvagyont ez állapítja meg, de a vagyon nem termelődik újra (pl. Gatsby). Társadalmilag nem elfogadott / nem újratermelhető gazdagság az ilyen.

Chantico

Chantico

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.10.16, 18:22

Én e tekintetben is (illetve szövetségesek, barátok, ellenségek, kontaktok tekintetében is) a Daneel által is javasolt megoldást tekintem üdvözítőnek, azaz (asszem erre gondolt) ami nem illeszkedik a karakter leírásához az a szerzett előny/ hátrány csak ideiglenes, a mesélő bármikor elveheti.

Ha valamiért nem fizettél ponttal, akkor azt nem tekintheted adottnak. Ha kiérdemelted, akkor megkapod a bónuszt, pénzt stb., de a GM bármikor el is veheti, vagy ellened is fordíthatja.

Ha valamiért ponttal fizettél, akkor az az erőforrás végsősoron (még ha időlegesen el is vész) folyton újratermelődik. Esetleg, ha a világ logikája úgy diktálja át lehet forgatni más előnybe-hátrányba, akkor az első előny/ hátrány (esetleg fokozatosan) megszűnik.

----

Egyébként a doktoros sztori (ha nagyon akarjuk) magyarázható. Egy doktor jóságát nem tudod civilként ránézésre megítélni, ezért egy jó modorú, láthatóan jómódú, a gazdagok közt forgó doki mindig könyebben talál gazdag ügyfelekre. Míg egy a szegényekhez szokott doki nem képes a gazdag közönség kivánalmainak/ elvárásainak megfelelni akármilyen jó orvos, hiszen a gazdag ügyfélnek a környezet, a presztízs, stb. is közrejátszik, ilyet pedig a szegény doki kevésbé tud nyújtani.

Pl. századfordulós magyar regényekben az elszegénydett dzsentri még mindig összetart, még mindig jobban érvényesül, könnyebben áll talpra egy csapás után, mint a szegénysorból magát kivakaró emberkék (akiknek sokkal nagyobb munka ismét meggazdagodni).

Pl2. Great Gtasby meggazdagodott ugyan, de a gazdagságát előbb-utóbb elvesztette volna, mert nem volt képes beépülni a gazdagok közé, nem bocsátották meg az újgazdagságát, kevésbé tudta volna újratermelni a gazdagságát, idővel lemaradt volna.

----

Na jó, alapvetően egyetértek azzal, hogy nem feltétlen a legszerencsésebb megoldás, hogy az anyagiak így vannak kezelve. De erre nincs egyértelműen jó megoldás.

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.10.07, 09:54

Nem kötözködés. Ez a "kieegyensúlyozott" karakterkészítés eredménye, ami, szerintem, teljesen felesleges. Az egyetlen dolog amiért kellett, hogy ne lehessen nagyon tápolni, csak kicsit.

Különben nem csak a GURPSben probléma ez a jelenség...

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.10.03, 15:32

Mondjuk egy szegény orvost nem fognak megfizetni sehol sem jobban, akkor sem, ha sokkal jobb mindenben (nyalizás, irányítás, adminisztráció, többet tud és akar dolgozni, stb.), csak mert szegény?

Jó, ez már kötözködés csak a részemről, mert eldöntöttem, hogy a Color of Money-t fogom használni meg a többi "szerepjátékkal" megszerezhető szociális előnyt is olcsóbbá teszem (amennyiben a játék során megszerzi az illető).

Köszi!


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]