Ugrás tartalomhoz


Fotó

GURPS LITE HU


  • Válasz írásához lépj be
176 hozzászólás érkezett eddig

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.09.30, 18:25

A kérdésem a játékban szerzett dolgokért való karakterpont költésre irányul. Nálatok ha valaki talál egy láda kincset és ezért mondjuk 2-3-4 fokozattal gazdagabb lesz, akkor a játékossal kifizettetitek a kevés-sok karakterpontot (ahogy a szabálykönyvben is van(, ha nem értettem nagyon félre)), különben a két mese közti időszakban megsemmisül a karakter vagyona?

Ugyanezt emberi kapcsolatokra is el lehet mondani, meg valószínűleg sok minden másra is.

Megjelent egy cikk, The Color of Money címmel, ami az anyagi részét taglalja ennek a problémának, szvsz elég jól kezeli a helyzetet. Ez a 3. kiadáshoz jelent meg, azóta már itt van a 4. és ebben is beleestek ugyanebbe a (szerintem) hibába...

Én nem kötöm a vagyoni helyzet előnyhöz a karakternél lévő pénz/felszerelés értékét. Ha egy karakter gazdag (előnyt vett fel), akkor úgy tekintem, hogy megalapozott a gazdagsága - a vagyona biztos helyen van, azt nem veszem el tőle (vagy ha a történet megkívánja, akkor is idővel valószínűleg visszakapja). Ha nem gazdag, viszont sok pénz van nála, akkor úgy veszem, hogy a vagyona megalapozatlan (vagyis van amíg van, ha elveszik, elveszik).

Meg persze ha munkát vállal egy karakter, akkor az állandó vagyoni helyzetének megfelelő keresetet fogja megkapni.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.09.25, 13:43

Hell!

Nem tudom, volt-e itt már szó róla...

A kérdésem a játékban szerzett dolgokért való karakterpont költésre irányul. Nálatok ha valaki talál egy láda kincset és ezért mondjuk 2-3-4 fokozattal gazdagabb lesz, akkor a játékossal kifizettetitek a kevés-sok karakterpontot (ahogy a szabálykönyvben is van(, ha nem értettem nagyon félre)), különben a két mese közti időszakban megsemmisül a karakter vagyona?

Ugyanezt emberi kapcsolatokra is el lehet mondani, meg valószínűleg sok minden másra is.

Megjelent egy cikk, The Color of Money címmel, ami az anyagi részét taglalja ennek a problémának, szvsz elég jól kezeli a helyzetet. Ez a 3. kiadáshoz jelent meg, azóta már itt van a 4. és ebben is beleestek ugyanebbe a (szerintem) hibába...

Valaki?

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.13, 14:36

Igazából az sem volt világos régen, hogy mely előnyöket engednek később is felvenni és melyeket nem. Státuszt, vagyont, reputációt, kapcsolatokat nyilván, de a nagy előnylistánál már korántsem volt egyértelmű, hogy mit lehet kargen után fölvenni (és mit nem),  és ha lehet, akkor milyen pluszköltséggel.

Szvsz ez JPÉ - nyilván mondjuk Magery, Mathematical Aptitude, Language Talent, stb. nem, státusz, egyebek, igen.

Ezzel sosem volt gondunk, mindig mesélői ítéletre bíztuk, de nagy eltérés nem volt a különböző mesélők döntései között.

Aranyszabályként tehetség jellegű dolgokat nem, tanulható/megszerezhető dolgokat igen.

Néha úgy gondoltam, hogy egyértelmű a kargen utáni előnyfölvétel tiltása és pontosan azért van kismillió képzettség, hogy valami újdonság mindig érje a karaktert. Vagyis kb. azt a szerepet töltik be a skillek (illetve ezeknek sokasága), mint a d20-ban a featek.
Ma már viszont, mivel a kargen utáni előnyfölvételben egyáltalán nem olyan szigorúak, mint régebben, sztem nincs szükség ilyen hosszú skill-listára.

Visszakanyarodva a skill-listához is: GURPS-ben szerintem sok specializációt, 'skill quirk'-et külön skill-ként vezettek be. Nekem ez azért nem igazán tetszik, mert sok pontot el lehet szórni egy 'well-rounded' karakter kihozásánál (ami nem igazán jelentkezik a karakter 'erejében').

Gyakorlatilag azonban nem zavarnak a plusz szakértelmek, mert van néhány gyűjtő szakértelem, amibe bele lehet gyűjteni sok más skill-t - pl. olyan mesében, ahol nincs szerepe a természetfelettinek/mágiának, az Occultism kivált rengeteg skill-t.

A Skill-rendszer egyszerűsítésénél, amikor én csináltam ilyet, azt vettem figyelembe, hogy akkor van 'létjogosultsága' egy skill-nek, ha 1) el tudok képzelni az adott világban olyan foglalkozást, amit ez a skill határozna meg, illetve 2) nincs olyan skill, amivel úgy érzem, legalább 50%-os átfedést mutat.

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.07, 20:36

Mondjuk én soha nem voltam nagy GURPS rendszer fan, de nekem az volt a benyomásom (vagy legalább is úgy éreztem), hogy az advantagek is csak valamilyen "attributok". Nem is értettem miért nem nevezik az attributokat is (dis)advantagesnek.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.06, 19:59

Nyilván variálni kéne a skillek felvételi költségén, csak nem tudom, hogyan lenne érdemes nekifogni.

Igazából az sem volt világos régen, hogy mely előnyöket engednek később is felvenni és melyeket nem. Státuszt, vagyont, reputációt, kapcsolatokat nyilván, de a nagy előnylistánál már korántsem volt egyértelmű, hogy mit lehet kargen után fölvenni (és mit nem), és ha lehet, akkor milyen pluszköltséggel.

Néha úgy gondoltam, hogy egyértelmű a kargen utáni előnyfölvétel tiltása és pontosan azért van kismillió képzettség, hogy valami újdonság mindig érje a karaktert. Vagyis kb. azt a szerepet töltik be a skillek (illetve ezeknek sokasága), mint a d20-ban a featek.
Ma már viszont, mivel a kargen utáni előnyfölvételben egyáltalán nem olyan szigorúak, mint régebben, sztem nincs szükség ilyen hosszú skill-listára.

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.03, 21:28

A GURPSnak igazán két számomra nem tetsző jellemzője volt


Irigyelek ;)

A kérdés tehát az, hogy van-e olyan skill-lista GURPS-höz, amely nem lépi át a 25-35-ös határt? Ha van, szeretnék hozzá linket.


Márpedig csodák nincsenek :rohog: Szerintem ez ez nem bug, hanem feature és sokan szeretik, csak mi nem.

Ha nincs, akkor meg kéne nézni, hogy mit kéne változtatni a GURPSön belül, hogy létrejöhessen ez a rövidre vágott skill-lista.


Nincs default és adsz egy rövid skill listát ala Blue Planet azt csokolom. Az más kérdés, hogy a pont rendszer egyensúlya felborúl...

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.03, 14:16

A GURPSnak igazán két számomra nem tetsző jellemzője volt: az egy másodperces harci forduló, és az, amit külföldi fórumokon csak Giant Skill List of Doomnak neveznek. Az egy másodperces harci fordulóval mainapság már nincs különösebb gondom, de a skill lista csaknem végtelen hossza a továbbiakban is bosszant. Főképp a default lehetőségek miatt, no meg persze azért, mert a rövidre szabott (25-35 tagú skill-listánál) mindig könnyű számon tartani, hogy adott feladatban melyiket is érdemes használni. Nincs továbbá olyan, hogy ehhez ugyan nem értek, de nekiállok és megkeresem, hátha van valami másik skillre defaultolás.
A GURPSnek szinte minden más része tetszőlegesen variálható, akkora crunchfokozatot használ a parti, amekkorát szeret és amekkorával jól és gyorsan elboldogul a játékalkalmak sűrűsége függvényében*.

Különös viszont, hogy nem lehet megtrimmelni a bő lére eresztett skill-listát. Más generikus rendszerek (Unisystem, d6 system, d20, O.R.E., Savage Worlds) remekül elboldogulnak a maguk 25- 35 tagú skill-listájával és a mesélő és a játékosok is jól járnak (mindketten jól tájékozódnak a skill-rendszerben és nem érzi egyik játékos sem, hogy fölöslegesen fejleszt skilleket).

A kérdés tehát az, hogy van-e olyan skill-lista GURPS-höz, amely nem lépi át a 25-35-ös határt? Ha van, szeretnék hozzá linket.

Ha nincs, akkor meg kéne nézni, hogy mit kéne változtatni a GURPSön belül, hogy létrejöhessen ez a rövidre vágott skill-lista.










*(extrém rules-heavy játékok (GURPS Advanced Combat, D&D, Iron Heroes) meglehetősen rosszul tűrik a havonkénti játékalkalmakat).

Módosította Radivoj: 2006.08.03, 14:18


_okkult (NPC/NJK)

_okkult (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.04.05, 10:01

Segitsetek
Neten hol lehet magyar nyelvü gurps kiegészitéseket találni? :nemertem:

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.30, 16:11

http://www.rpg.net/news+reviews/reviews/rev_2473.html

Most így nem emlékszem, hogy mennyire vannak benne steampunk cuccok - nem nagyon -, de az általános dolgok árai egész szépen szerepelnek benne. Kellemes cucc és nem kell hozzá ismerni a Rolemastert. De ha érdekel, otthon pontosan átnézem, mi van benne a témában...


Hát azt hiszem mégis rászorulok a segítségedre. Ha vennéd a fáradságot, megköszönném. Ha értékelhető a 19.-i rész, megrendelem valamelyik netes illetőségű cégnél.

Meglivorn

Meglivorn

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 149 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.23, 12:20

aha, de végül is mindegy hogy a karakter ájult vagy halott. Egy lövéstől elfekszik; a koma odalép és a szeme közé lő. A gáz az aktív hp-kkel van, nam a nulla alattiakkal.

De az a gáz hogy nem ájult, sőt :aboci: Még simán lehentel mire elfekszik.
Erre a mesélőnk azt magyarázta hogy "teljesen logikus, ha valakit tüdőn is lősz, pár másodpercig még kapálózik". Mi meg a szánkat húzzuk, hogy "igen, de ez nem kapálózik, ez teljes harcértékkel simán lehentel" :gyagya:

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.23, 10:34

A GURPS alapbeállítás szerint nem cinematikus játék. Persze lehet úgy is játszani, de akkor el kell látogatni S. JOhn Ross webcímére.
Vagy egy valamivel vitézibb motort használni (melyek közül a Savage Worlds igazán dícséretet érdemel).

S John Ross GURPS-lapja

Lejjebb, a letöltések között a Test Drive Rules-ról van szó

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.23, 10:17

aha, de végül is mindegy hogy a karakter ájult vagy halott. Egy lövéstől elfekszik; a koma odalép és a szeme közé lő. A gáz az aktív hp-kkel van, nam a nulla alattiakkal.

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.23, 10:00

És akkor még nem is használtátok (vagy igenn?) a martial ars kiegészítő számtalan lehetőségeit....... ;)

Meglivorn

Meglivorn

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 149 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.23, 09:30

Bár még nem vagyok profi GURPSos, azért a HPrendszert mi is szívtuk. Ravasz a kis mocsok, nekünk is azzal jött a mesélő, hogy "itt nincs 120HP-ja az ellenfélnek, csak 20". Aztán elkezdünk játszani, és kiderült, hogy igenis van nekik 120 HPjuk, csak nem 0-120 hanem -100 és 20 között ^_^°. 0 HPnál HT dobás hogy elájulsz-e. Ha sikeres (és az ellenfélnek ugyan miért is ne lenne az, tökös orkok meg hasonlók), akkor semmi különös, a sebességed csökken csak. Ezt asszem a HP többszöröseinél kell ismételni. Meghalni pedig csak akkor halnak, ha elérték -ban a HP 5x-ösét (most lehet hogy van még valami, szerencsére mi még nem jutottunk eddig, ezt a részt a mesélő kezeli). A lényeg, hogy nem kicsit volt tele a tökünk a kiírthatatlan ellenfelekkel, akikből már kiállt 10 nyilvessző és a feje kétoldalt feküdt a vállán, de még simán átolta rajtunk a kardot ^_^°

Pisztolypárbajnál ráadásul a dodge és hasonlók is hozzájönnek, el lehet szórakozni egy ideig.

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.23, 08:45

Anno a kucsulunál volt némi rezignált felbolydulás, amikor kiderült, hogy a karakterek Hp-i 10-12 között mozognak nagy átlagban. Aztán jött mr. ghoul, aki két ütéssel letépte az orcám.
Elnézegetve a Lite-t... a Hp-k száma egyenlő az Egészséggel (mondjuk 9-12 hp-átlagkarakternél) Ezzel szemben egy Henry-Martini puska 5d-t sebez. Teljesen átlagos, primer gyalogsági lőfegyver.
Szeretem én a pörgő pisztolypárbalyokat, de így nem igazán fog menni. Csak nekem tűnik a halandóbbnál is halandóbbnak a pc/npc?

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.17, 09:46

VictorianLondon


(árlistát első átnézésre nem találtam, de ennyire részletes korrajzot aligha találsz még egyet)

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.17, 09:04

Köszönöm mindannyiotok segítségét, az ötleteket és a linket is. Lesz ezzel meló elég, azt hiszem, dehát etwas für etwas.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.17, 08:58

Viktoriánus árlistát tartalmaz a TSR-féle For Faerie, Queen & Country (afféle proto-Castle Falkenstein), az AD&D Ravenloftjához írt Masque of the Red Death doboz. De erősen gyanítom, hogy a CoC. Gaslight kötetében is van árlista.

Nagyon korrekt életmódtörténeti weblapokat állíto
ttak össze a korszakról nosztalgiás kedvű XIX.-század-rajongók, érdemes keresgélni.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.17, 08:52

A GURPS HORROR 3. kiadása kapható itthon. Ennek is Kenneth Hite a szerzője, s meglehetősen jó. Aki bukik a Chrisopher Shy-féle nyomasztó illusztrációkra, az általános tanácsok és a némi GURPS-anyag mellett ea C. S.-fotómontázsokban is gyönyörködhet (már ha jó szó ez).
A Madness Dossier kampányminta pedig nagyon üt.

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.16, 16:06

(fuck.. az oldal részben bejelentkezik, de az alsó mezőben hibát jelez) Egyébiránt az ismertető brekeg valamit a viktoriánus korszakról, jóllehet általánosságban ígéretesnek hangzik. A RM-es hivatkozás nem jelenthet problémát, mert 10 éven át nyomtam a Rolemastert. Ugyanakkor a sötétségtől (vagy az oldalhibától) nem látok ki a fejemből: eme könyvecske szigorúan pénzes-bankós megrendelés tárgyát képezheti, vagy letölthető?


Kalózkodni biztosan lehet az ügyben, de inkább online antikváriumok tájékán érdemes próbálkozni...

A felbújtó cikkedben (bedőltem :P ) utaltál egy bizonyos Nighmare of Mine-s nevű produktumra. Az hasznosabb lehet? (Mondjuk a Screampunk sem pénzben, sem terjedelemben nem akkora, hogy ráfizetés legyen, majd meglátjuk.)


A Nightmares of mine nem tartalmaz árlistákat meg ilyesmiket. Az kizárólag mesélői segédlet horror mesékhez. Abban mondjuk nagyon jó.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]