Ugrás tartalomhoz


Fotó

GURPS LITE HU


  • Válasz írásához lépj be
176 hozzászólás érkezett eddig

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.16, 15:43

http://www.rpg.net/news+reviews/reviews/rev_2473.html

Most így nem emlékszem, hogy mennyire vannak benne steampunk cuccok - nem nagyon -, de az általános dolgok árai egész szépen szerepelnek benne. Kellemes cucc és nem kell hozzá ismerni a Rolemastert. De ha érdekel, otthon pontosan átnézem, mi van benne a témában...


(fuck.. az oldal részben bejelentkezik, de az alsó mezőben hibát jelez) Egyébiránt az ismertető brekeg valamit a viktoriánus korszakról, jóllehet általánosságban ígéretesnek hangzik. A RM-es hivatkozás nem jelenthet problémát, mert 10 éven át nyomtam a Rolemastert. Ugyanakkor a sötétségtől (vagy az oldalhibától) nem látok ki a fejemből: eme könyvecske szigorúan pénzes-bankós megrendelés tárgyát képezheti, vagy letölthető?

A Screampunk inkább csak hangulati/mesélői tipp összefoglaló, képességeket, adatokat ilyesmiket ne várj tőle.


A felbújtó cikkedben (bedőltem :P ) utaltál egy bizonyos Nighmare of Mine-s nevű produktumra. Az hasznosabb lehet? (Mondjuk a Screampunk sem pénzben, sem terjedelemben nem akkora, hogy ráfizetés legyen, majd meglátjuk.)

Persze lehet átfedés. Attól függően, hogy milyen világot képzeltél el, lehet alkalmazni más (GURPS) elemeket, hogy felépíts egy játékkörnyezetet.

A hangulatébresztő könyvvel egyetértek, hogy a viktoriánus korban kevéssé van helye Elminsternek és Gandalfnak. Ezt én amolyan újkori gnoszticizmusként kezelném, ami kifejezetten a spiritiszták (Miss Blavatsky és a hasonszőrűek) szellemi tulajdona. Lásd 19 sz-i kísértethistóriák, klasszikus horror a skót várkastélyok homályában vagy Indiában, elzártan a megosztott expanziójú gőzgépek tengerétől. Avagy pl. mit szólnak azok a holt lelkek, amelyek testéből Dr. Frankenstein összeférceli a teremtményét.

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.16, 12:01

Mindenekelőtt olyan primer jellegű problémám van mint felszerelés és az árak... A Steampunkban található "felszerelés lista" enyhén szólva is csupán irányadó. A steamtechben vannak apró jegyzetek néhány cikk korabeli költségeiről (pl. ruházkodás), de alapvetően szükségem lenne az átalgos dolgok árlistájára, illetve adataira. Persze utána lehet nézni neten, hogy mivéle fegyverek, mindennapos eszközök léteztek a 19. században, de ha má' létezik ilyen összeállítás...


http://www.rpg.net/news+reviews/reviews/rev_2473.html

Most így nem emlékszem, hogy mennyire vannak benne steampunk cuccok - nem nagyon -, de az általános dolgok árai egész szépen szerepelnek benne. Kellemes cucc és nem kell hozzá ismerni a Rolemastert. De ha érdekel, otthon pontosan átnézem, mi van benne a témában...

a másik... korabeli hiedelmek, spiritizmus, szupernaturális erők, képességek, rituálék (direktekte nem mágiának nevezném az effélét, holott némileg arra gondolok). A screampunk megfelel ennek a célnak? avagy valami mást keressek?


A Screampunk inkább csak hangulati/mesélői tipp összefoglaló, képességeket, adatokat ilyesmiket ne várj tőle.

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.16, 10:58

a másik... korabeli hiedelmek, spiritizmus, szupernaturális erők, képességek, rituálék (direktekte nem mágiának nevezném az effélét, holott némileg arra gondolok). A screampunk megfelel ennek a célnak? avagy valami mást keressek?

Általánosságban szólva én kétféle eltérő Steampunk felfogást ismerek (ez most nem GURPS-specifikus). Az egyikben a "mágia" maga a technika - vagyis gépekkel lehet csodálatos hatásokat elérni, alapvető babonaság megvan, de mindennek van (ál)tudományos megoldása.

A másik megközelítés amolyan "tech vs. magic", ahol a mágia és a technika együtt létezik egy világban, sőt, esetleg harcban áll egymással. (CRPG-ben az Arcanum c. játék egy ilyen világban játszódik.)

Persze lehet átfedés. Attól függően, hogy milyen világot képzeltél el, lehet alkalmazni más (GURPS) elemeket, hogy felépíts egy játékkörnyezetet.

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.02, 10:42

Daneel,

Óva intelek attól, hogy tálcán kínáld a kihasználhatóságodat, mert én élek vele :D :dilis:

Mindenekelőtt olyan primer jellegű problémám van mint felszerelés és az árak... A Steampunkban található "felszerelés lista" enyhén szólva is csupán irányadó. A steamtechben vannak apró jegyzetek néhány cikk korabeli költségeiről (pl. ruházkodás), de alapvetően szükségem lenne az átalgos dolgok árlistájára, illetve adataira. Persze utána lehet nézni neten, hogy mivéle fegyverek, mindennapos eszközök léteztek a 19. században, de ha má' létezik ilyen összeállítás... nos, leköteleznél vele :)
a másik... korabeli hiedelmek, spiritizmus, szupernaturális erők, képességek, rituálék (direktekte nem mágiának nevezném az effélét, holott némileg arra gondolok). A screampunk megfelel ennek a célnak? avagy valami mást keressek?

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.29, 07:16

Abszolút GURPS kezdőként én is beleütköztem abba a koherenicába, amely ezt az egész "rendszer-birodalmat" jellemzi. Ami engem érdekel mindebből, az a Steampunk. A könyvecskét olvasgatva lépten-nyomok beleütközök azokba a hivatkozásokba, amik más háttérkönyvekben kifejtett részekre utalnak. Namost első felindultságomban úgy éreztem, hogy ez aljasság.

Hát igen, eleinte nekem is fura volt és nem tetszett. Azonban belátható, hogy a kiadó inkább azoknak akar kedvezni, akik több könyvet vesznek; gondolj bele, az mekkora kitolás, ha van 50 GURPS könyved, és egy csomó minden ötször le van írva, gyakorlatilag minden könyvből egy pár rész tök felesleges, mert már le van írva máshol. Ez egy olyan kelepce, amiből sehogy nem mászik ki a kiadó, mindenképpen pénzéhesnek tünik, akár úgy, hogy könyveket akar vetetni a játékosokkal, akár úgy, hogy újra meg újra ugyanazt adja ki, és így veteti meg ugyanazt a tartalmat újra meg újra a játékosokkal.

[...]

A lehetőség megvan, beszerezhetem a cuccost, de én inkább majd saját kútfőből pótolom a hiányokat.

Ha valamiről úgy gondolod, hogy esetleg szívesen vennéd más GURPS játékosok tanácsát egy ilyen saját kútfő megoldáshoz, szerintem nyugodtan dobd fel a kérdést, hátha kapsz használható ötleteket is. :P

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.25, 08:02

Abszolút GURPS kezdőként én is beleütköztem abba a koherenicába, amely ezt az egész "rendszer-birodalmat" jellemzi. Ami engem érdekel mindebből, az a Steampunk. A könyvecskét olvasgatva lépten-nyomok beleütközök azokba a hivatkozásokba, amik más háttérkönyvekben kifejtett részekre utalnak. Namost első felindultságomban úgy éreztem, hogy ez aljasság. Aztán utánagondoltam az egésznek, és rájöttem hogy nem hibáztathatom a céget. A GURPS célját tekintve egy általános engine, ami elméletileg mindenfélével kompatibilis. Ez jó ötlet, dícséretes vállalkozás. az csupán egy plusz, hogy a kiadó sorra rukkol elő a kóülönböző világokkal, amelyek -értelemszerűen- GURPS alatt üzemelnek. Nem lehet minden egyes alkalommal a kályhától indulni, és egy teljes engine-t beletuszkolni a kiadványokba.

Mindazonáltal az már az én problémám, hogy gyakorlatilag egy valagnyi dolog homályos marad, és csak utalásszerűen hallok róla, mert nincs meg az x,y,z,zs kiadvány. Tulajdonképpen ez nem veszi kedvemet, mert ettől még marha jónak érzem az egész Steampunk hangulatot és az alapkönyvet. A lehetőség megvan, beszerezhetem a cuccost, de én inkább majd saját kútfőből pótolom a hiányokat.

:szent:

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.22, 10:30

A kiegészítők nekem úgy ahogy vannak jók (na jó, a GURPS szabályrész felesleges  :P ), én nem a GURPShöz használom.

Ez sok esetben működik így nálam is (pl Atlantis, Steampunk, Ultratech, Timetravel = ötletforrások :felvon: ). De ha egy jó setting csak és kizárólag GURPS-ra van elkészítve, nem kellemes nekiállni és átkonvertálni az egészet (Technomancer, Witchworld...)

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.21, 21:48

Meglivorn: nem beszólásnak vettem, csak mást értettem az első generációs alatt.

A program használata biztos jó, mivel nem GURPSöt használok nem tudok hozzászólni.

A kiegészítők nekem úgy ahogy vannak jók (na jó, a GURPS szabályrész felesleges :felvon: ), én nem a GURPShöz használom. Sajnos egyre gyakrabban hivatkoznak egymásra a könyvek, ami valóban nem szép dolog. Nekem ezért nincs a kedvenceim között a GURPS, mert minden kiegészítőben csomó új szabály van, ami nekem púp a hátamon. Viszont maximálisan megértem, ha valakinek pont ez tetszik. Kinek a barna, kinek a szőke....

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.21, 21:27

2. Egy szóval sem említettem hogy a rendszer milyen. Csak javasoltam, hogy  érdemes használni a programot, mert szerintem a karakteralkotás igencsak túlbonyolított. De már látom, hogy nem kellett volna, mindenki beszólásnak vette. Bocs. :\

Egyrészt: teljesen megértem, ha szerinted bonyolult a GURPS karakteralkotás. Szerintem nem az, de más játékosok véleményére alapozva egyáltalán nem hihetetlen számomra, hogy valaki így gondolja - főleg, hogy a GURPS játékosaim több mint fele így gondolja... :felvon:

Másrészt: frankón nem beszólásnak vettem, amit írtál. Kultúrált voltál, írtam is, és még a gyanú sem merült fel bennem, hogy beszólnál. Igazából saját kukacoskódó természetem íratta velem azt, amit; de semmiképp ne értsd félre, nem vettem rossz néven, amit írtál. Sőt!

Meglivorn

Meglivorn

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 149 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.21, 10:44

Mellékes megjegyzés: Az első generációs RPG-k nem csak azért első generációs mert pont elosztósak, sőt (WOD, SilCore és még sokan  mások is pont osztogatosak)

Mellékes megjegyzés 2.: az hogy a karakterkészítés milyen, semmit nem mond a rendszerről: SilCore vagy Living Steelnél a rendszer tök egyszerú, de a karakter készítés a legkomplexebb, viszon Shadowrunban (3. kiadás) a karakterkészítés egyszerűm, viszont a rendszer (csak ne legyen harc a mesélői mantrám :titok: )


1. "első generációs (ezt eredetiben elgépeltem, bevallom) pontelosztásos", és nem "első generációs, pontelosztásos". Nem olyan ugyanaz ^_^. Én a pontelosztásos rendszerek első generációjáról beszélek, nem a szerepjátékok első generációjáról. Az nem is pontelosztásos volt :dead:

2. Egy szóval sem említettem hogy a rendszer milyen. Csak javasoltam, hogy érdemes használni a programot, mert szerintem a karakteralkotás igencsak túlbonyolított. De már látom, hogy nem kellett volna, mindenki beszólásnak vette. Bocs. :\

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.21, 09:24

Szvsz az egyetlen alapkövetelmény 3. kiadáshoz (már a választott settingbookon kívül) a Compendium

Azt mondod, ebben össze van gyűjtve mindaz, amit én a többiből bogarásztam össze? Frankó, hogy még csak nem is láttam ez a könyvet soha :titok: :dead:

(Ettől függetlenül egyes settingek, - a Technomancerre konkrétan emlékszem -, oldalszámmal hivatkoznak más kiegek konkrét pontjaira, és ha nincs meg a hivatkozás, elég munkás betömni a réseket, szvsz)

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.21, 09:02

Szvsz az egyetlen alapkövetelmény 3. kiadáshoz (már a választott settingbookon kívül) a Compendium. Elég bosszantó, hogy nem lehet itthon kapni.
Low-Tech: belenéztem már többször, de valahogy soha nem tűnt nélkülözhetetlennek. A Magic szükségessége egyéni ízlés kérdése; ha high magic fantasyt akarok játszani, előveszem az AD&D-t, szvsz a GURPS történelmi köteteihez elég fölösleges. Nemrég akadt meg egy fura dolgon a szemem: a Horrorban azt írják, játszhatod teljesen FX-mentesen, csak akkor ragaszkodj is ehhez, és ne gyere elő mágikus és egyéb béna magyarázatokkal. S ez több, mint tetszetős.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.21, 08:31

Üdv

De a kiegészítői nagyon tutik!!!

Ezzel szvsz csak az a bibi, hogy néhány kieg szabályosan alapkövetelmény. 3. kiadást ismerem, ehhez low-tech mindenképp kell, és ha nem fantasy/történelmi a világ, akkor hi-tech és valszeg vehicles is. Veszünk egy bonyolultabb világot, mint a Technomancer, és már kell a fentieken túl a Magic és a Grimoire, aztán sf-hez Ultratech...

(Egyáltalán, hogy van az, hogy a mágia és pszí alapjai benne vannak az alapkönyvben, de egy low-tech (vagy akármilyen) szintű generic felszerelés/fegyverek lista nincs? :titok: )

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.20, 22:40

Mellékes megjegyzés: Az első generációs RPG-k nem csak azért első generációs mert pont elosztósak, sőt (WOD, SilCore és még sokan mások is pont osztogatosak)

Mellékes megjegyzés 2.: az hogy a karakterkészítés milyen, semmit nem mond a rendszerről: SilCore vagy Living Steelnél a rendszer tök egyszerú, de a karakter készítés a legkomplexebb, viszon Shadowrunban (3. kiadás) a karakterkészítés egyszerűm, viszont a rendszer (csak ne legyen harc a mesélői mantrám :titok: )

GURPS. A GURPShoz sok gyakorlat kell mint minden komplexebb rendszerhez. De azért nem a világ (bár nem az estem). Amitől durva hogy nagyon sok kegészítő van és már az alapkönyvek is rengeteg előnyt / hátrányt felsorolnak. Ez szerintem mint mesélői és játékos szembontból nehezen kezelhető a sok adat. Persze aki szeret lapozgatni és karaktert készíteni, annak nagyon fog tetszeni. Ki mit vár el a játétktól... (Szerintem nagyon sok dolgot jobban megoldottak már, mint a GURPSben.)

De a kiegészítői nagyon tutik!!!

Daneel: egyetértek a hozászólásoddal....

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.20, 19:06

Az a helyzet hogy 7 éve játszunk egy kampányt, megvan a világ, a setting, minden. Csak egy 17. szintű karaktert a maga kaszt specialitásaival, presztizs osztályaival és hasonlókkal nem könnyű :ejj:

...

Nem azért mert sok a lehetőség (halál nem érdekel hogy a skillel a kőbaltától a sugárfegyverig mennek) hanem mert amilyen egyszerű és következetes maga a játék (3d6 a skill-módosítók alá) annyira nem az a karaktergenerálása.

Nem kötözködni akarok, meg semmi ilyesmi, mert nem is ilyen stílusban írtál, szóval csak meg akarom jegyezni, mint egy zárójelben, hogy a "17. szintű karakter a maga kaszt specialitásaival, presztizs osztályaival és hasonlókkal" nekem elég bonyolultnak tűnik. :titok: Tudom, hogy ez már messze nem karakteralkotás, hanem karakterfejlődés, de azért valahol számomra ide illett... :dead:

Meglivorn

Meglivorn

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 149 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.20, 11:59

Az a helyzet hogy 7 éve játszunk egy kampányt, megvan a világ, a setting, minden. Csak egy 17. szintű karaktert a maga kaszt specialitásaival, presztizs osztályaival és hasonlókkal nem könnyű :)

De nem kell engem meggyőzni, én csak javasoltam a progi használatát. Nem mondtam hogy a gurps rossz, vagy ilyesmit, csak hogy a karakteralkotás túlbonyolított. Nem azért mert sok a lehetőség (halál nem érdekel hogy a skillel a kőbaltától a sugárfegyverig mennek) hanem mert amilyen egyszerű és következetes maga a játék (3d6 a skill-módosítók alá) annyira nem az a karaktergenerálása.

De ez persze az én szubjektív és egyéni véleményem, nem akarom én ráerőltetni senkire :sor:

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.20, 09:27

MEGLIVORN:
GURPS-ben vannak ám templates-ek is. Ezek előre összeállított csomagok, amiket aztán kiegészíthetsz ezzel-azzal. A templates igazából nem kaszt, mert semmiféle további fejlődési-fejlesztési irányvonalat nem jelöl ki, de annyiban rokon a kaszt fogalmával, hogy a karaktert elég jól körvonalazza, pontosabban szerepét elég jól meghatározza adott settingben. Szvsz sokkal gyorsabban készül el template-ekkel egy parti, és valszeg később is jobban működik.

A magam részéről úgy tartom, hogy csak akkor érdemes belekezdeni egy parti fölépítésébe, ha már megvan az a settingbook, amit használni fogsz. Csak az alapkönyvvel nehéz a mesélő dolga, és nehéz a karaktergenerálást unó játékosok dolga is, túl sok a választási lehetőség, és a fene tudja, a fene se garantálja, hogy a fölvett előnyök és képzettségek használhatók lesznek-e a mesében. Mert hiába mondod meélőként, hogy fantasy lesz: az egyik játékos high fantasyre számít, a másik sword-and-sorceryre, a harmadik valami Discworld-félére, a negyedik meg egy historikus fantasyre. Ezért jobb előre megadni a világot, a világon belüli típusokat és az ajánlott cuccok listáját. Egy-settingbook pont ebben segít (szvsz a 3. kiadás settingbookjai jobbak, mert szűkebb spektrumra koncentrálnak).

Módosította Radivoj: 2005.10.20, 09:30


Meglivorn

Meglivorn

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 149 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.20, 09:12

Félreértés ne essék, ismerek sok rendszert, nem dnd-mokus vonalon utazok. De a gurps klasszikusan az elsőgenerációs pontelosztásos rendszerek jegyeit viseli magán (ezt ennyi pontért annyival fejlesztheted, azt meg annyiért amannyival, a harmadikat meg megint tökmásképp mert az függ a ... tulajdonságodtól is brrr.... :) )
Egy Earthdawn, Shadorwun, de még egy rolemaster karaktert is gyorsabban dobok össze :sor:

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.19, 20:29

És nagyon megkönnyíti az egyébként baromira elbonyolított karakteralkotást.

Egyébként én főleg 3. kiadásban vagyok otthon, a 4.-ben nem játszottam még (bár megvan az alapkönyv), és azt kell mondanom több mint 100 GURPS karakter megalkotása után, hogy annyira nem bonyolult, amint amilyen szabadságot a rengeteg opció jelent. Sőt! Ha összevetem más rendszerrel, arra jutok, hogy arányait tekintve sokkal jobb hatékonysággal használja ki a komplexitását.

Meglivorn

Meglivorn

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 149 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.10.19, 10:42

Mesélőnk beleszeretett a GURPSba és most azt kell játszanunk, akár tetszik, akár nem ^_^°
Mindenesetre ajánlom ezt a progit mindenkinek:
http://www.sjgames.com/gurps/characterassistant/
Igaz, nem tökéletes, pár dolgot hackelni kell rajta (pl. máig nem világos, hogy az ArmStrength előnynél miért hiányzik a bejegyzés, hogy megadja a +sebzést közelharcban) de az is könnyen megtehető, ha az ember belerázódott.

És nagyon megkönnyíti az egyébként baromira elbonyolított karakteralkotást.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]