Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Körkérdés: hogyan népszerűsítenéd az asztali szerepjátékot?


  • Válasz írásához lépj be
59 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8672 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.06.10, 11:08

Meg így is, ha az embernek megvan a kapcsolati és egyéb tőkéje hozzá:
https://geekandsundry.com/titansgrave-chapter-0/



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8672 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.06.09, 14:49

Így is lehet:
http://anatolemondja.blog.hu/2015/06/09/szerepjatek_bemutato_mission_completed#more7529028



eleskanyar

eleskanyar

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 18 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.05.14, 08:33

Nem csak elméleti filozófálás szintjén akarok hozzászólni, ha igény, keret van rá szívesen segítek is. Szóval sokan felvetették, hogy a társasjátékoknak nagyon bejött az elmúlt évtized. Tényleg reneszánszukat élik és nagyon közel állnak a szerepjátékokhoz, erre pl. lehet alapozni. Ha valaki bemegy a GémKlub társasjátéküzletbe mit lát?

1.: Egy nagyon igényes boltot, egyáltalán nem olyan "geek hely" benyomása van, mint pl a szellemlovasnak (nem sértés, ott is sokat vásároltam anno)

2.: Tolonganak az emberek, nem csak iskolások, de méginkább kismamák, öltönyös emberek, öregurak stb. (nyilván főként decemberben)

3.: Aktívak az emberek az esti társasjáték alkalmaikon is.

Ezek a dolgok nem a semmiből teremtek, ha utána olvastok láthatjátok, hogy egy egyetemista társasrajongó csoport volt, ami kemény munkával elérte, hogy ma a társas egy olyan dologgá lett, ami nagyon is elismert társadalmilag: ha valaki azt mondja, h otthon társasozik a gyerekeivel, akkor a legtöbb ember ezt gondolja: milyen jó család, és nem hagyja, h a gyerekei a TV előtt bambuljanak. A felnőttek egymásközti társasozásáról pedig szintén csak egy kicsit alter értelmiségi kép él a többségben, teljesen elfogadott. Szóval több sikeres szubkultúra győzelemre vitte már az ügyét, bringások a critical massal, társasjátékozók stb.

Szerintem adja magát, hogy kihasználva a társas sikerét/elfogadottságát együtt kellene működni a társasjáték boltokkal, klubbokkal:

1.: Olyan kezdő szerepjáték szetteket ajánlanék, ami hasonlít egy társasra: Starter Set, ami szép, dobozban van stb...

2.: Pár előregyártott lightos kaland, semmi nagyon hentelős, és könyékig járunk a kimondhatatlan nevű szörnyekben, se nem 3 napos játékidő. Vannak történetmesélős társasok amik népszerűek, semmi racionális oka nincs, hogy a szerepjáték ne legyen népszerű, csak nevezzük eleinte pl. kreatív társasnak, társas 2.0-nak stb :)

3.: Előre elkészített karakterek, amikből csak választani kell

Mondok egy másik példát: az öcsémnek 10 évig ajánlottam a Gyűrűk Urát, de nem olvasta el, ez olyan geek fantasy dolog, a győzködéssel nem mentem semmire, aztán bejöttek áradatként ezek a filmek, nagyon elterjedt lett, elolvasta, és oda volt érte. Ha azt mondom neki társasozzunk, akkor bármikor jön és mindenki a családból, ha szerepjátékot, akkor nem fognak, de ha leteszem dobozban, kész karakterlappal, akkor nem reménytelen.

Szóval egy már elfogadott, de a hobbihoz közel álló dolog kell, amivel becsatornázzuk a témát, ha a családoknak megtetszik, akkor pedig az utánpótlás is autómatikus lesz...

A másik egy sokkal szárazabb dolog: számos kulturális, ifjúsági pályázat van EU-s, amit meg lehet kapni ilyen projektre is simán, ha valaki pályázatíró, akkor hajrá, egy egyesülettel nincs akadálya...

 

Ugyan nem élek Mo-n, de olyan területen dolgozom, ahol napi szinten önkéntesekkel, emberek mobilizálásával foglalkozom. Szóval ha valaki egy ilyen projektbe belefogna (persze nem vagyok naív, de ki tudja), akkor szívesen adok tanácsokat menet közben ha tudok.



zsirvezer

zsirvezer

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 50 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.05.13, 19:25

Valaki feltette a kérdést, miért is kell népszerűsíteni ? 

 

Vele értek egyett. Ez egy szórakozási forma elöbb utóbb rátalál az aki amúgy is fogékony. Aki meg nem az talán jobb is, hogy ha a facebook nyomatja míg bele nem döglik :)

 

Visoznt reszpekt azoknak akik őrzik a lángot. 

 

 

 

 

 


Módosította zsirvezer: 2015.05.13, 19:26


Tebolyult_Tuzmagus

Tebolyult_Tuzmagus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 119 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.20, 19:36

Pár évig nem adnék ki alapkönyvet, quick start szabályokat, alapvető információkat, csak a játék logójával ellátott füzetet, bögrét, alsógatyát, óvszert szerepjátékos műzlit gyártanék. Így bekerülne a szerepjáték a köztudatba, hiszen minden használati tárgy magán hordozná a logót.

Valamint csinálnék egy facebook oldalt a játéknak, ahol még véletlenül sem tennék közzé semmit a készülő kiadványokból, viszont minden nap kiraknék egy cicás posztot, amire rá-photoshopolnám a játék logóját, meg kiraknék valami érdekfeszítő szerepjátékos szavazást, pl. "Szerinted kinek nagyobb a kukija a Trónok harcában?".

Valamint szerveznék tesztjátékokat a kész anyagokkal, de szigorúan a világtól elzárva, és aki bármit elárulna a játék tartalmából azt súlyos pénzekre perelném, így biztosítva, hogy hosszú évekig fennmaradjon a játék misztikussága, és minden játékos tűkön ülve várja, hogy szerepjátékozhasson végre.

Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 174 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.17, 12:31

Hmm, megállt a téma, de egy utó-gondolat még megfogalmazódott bennem:
a lentebb is említett egyetemi játékhoz hasonlóan, szerintem érdemes lenne nyílt játékokat, eseményeket hirdetni, kifejezetten és határozottan ezzel a megnevezéssel. Habár belsősként világos, hogy egy "verseny" is igazából annyiról szól, hogy 1< csapat egy légtérbe ül le játszani, ugyanazzal a kalanddal, de nincs tényleges, komoly tétre menő versengés, maga az elnevezés miatt teljesen biztos vagyok hogy egyetlen egy érdeklődőnek sem jutott eszébe egy ilyenen kipróbálni a játékot. Az egyéb, hasonló funkciójú rendezvények pedig inkább táborokhoz szoktak kötődni (legalábbis az én rálátásom alapján - könnyen tévedhetek), ahol pedig a többnapos időbeli elköteleződés az, ami visszariaszt(hat) egy lelkes, de tudatlan és ezért kicsit félénk újoncot.

Úgy gondolom, hogy egy tudatos, felkaroló hangvételű megszólítással meglepően sok embert lehetne bevonzani - ha nem is köteleződik el hosszútávra, a hobbi népszerűségének már az is jót tenne, ha a köztudatban nem egy ilyen távoli szigeten álló elefántcsonttoronyként szerepel, hanem egy teljesen normális, hétköznapi dolog, amit már 1-2 barátom ki is próbált, és nem az emlékektől zokogva jött haza utána.

Üdv.
Kashuka

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12634 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 19:16

De a lényeg persze a hálózat... művház, plázában is láttam már közösségi zugot, stb.

Csak ugye kellene pár arc, aki csinálja, méghozzá rendszeresen. Ez pedig valahogy nem megy már, nem csak nekem, de az egykori partinak sem.

........

Nekem mondjuk 89-ben a számtek teremben egy széthagyott leporelló, rajta egy banshee leírás magyarul volt a kapocs , persze a lapozgatós könyvek után. Azokból is a néhai Robur magazinban jelent meg az első.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12634 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 19:04

Első nekifutásra a SW d6 a kedvencem, mert a világ is közismert, meg a rendszer is egyszerű, főleg ha a léptékek és az Erő nem játszik be.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1875 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 18:52

Egyetértek Kashukával, videó hasznos lenne. Pl jól emlékszem, hogy a legelső játék során fogalmunk se volt, hogy kéne zajlania a játéknak, menet közben kellett kitalálnunk.

A szabályrendszer lényegtelen, viszont a játék tartalma mostanában aktuális dolog kéne hogy legyen. Pl játék a witcher, a dragon age, a skyrim, warcraft, trónok harca vagy a vikingek világában. Avagy amilyen sorozat, crpg, esetleg könyv éppen népszerű. Így a szerepjátékot nem ismerő nézőnek is lesz fogalma róla, hogy mi zajlik éppen. A szabályrendszer és a dobások száma lényegtelen, lehet dragon age-t játszani dnd-vel vagy savage worlds-szel is.

Az is jó ötlet, hogy egy kerek epizód legyen fölvéve.

 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2734 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 17:57

Kiadták a csuprok a Vámpírt, D&D3e-t, 7Tengert meg még ki tudja mit?

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 17:50

Selmo: Magas labda! Mi az, amit nem tett tönkre a DV szerepjáték fronton? :)

Bulldy

Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 174 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 17:19

(OFF)Megölték a Sárkánytüzet?! Szemetek!
Na jó, nem mintha ne lenne jogos a mögötte lévő piaci hanyatlás miatt, de akkor is, emlékezetes délutánokat töltöttem náluk Veszprémben. (Ahol ezzel nem is tudom, maradt-e egyáltalán szerepjátékos bolt.)
Pont az volt benne a cool, hogy leülhettünk akármi random arccal játszani, akár társas, akár figurák voltak épp kirakva az asztalra.(/OFF)

 

 

ON:

Szerintem az új emberek megfogása abban rejlik, hogy mennyire tudjuk levenni a vállukról a betanuláshoz szükséges energiabefektetést, ezen kívül ki kéne alakítani valami módszertant/felületet, ahol rá tudnak nézni egy tényleges játékmenetre, és így lássák az első értetlenség után, hogy akkor ez ténylegesen hogyan is néz ki.
Azért emelem ki ezt a köztes lépést, mert sok emberrel találkoztam, aki érdeklődött, már elmondták neki nagy vonalakban hogy mi zajlik itt, viszont még mindig nem tudta elképzelni, hogy egy ennyire szabadon hagyott játék hogyan fog mégis működni. Márpedig sok laikusnál pontosan ez az a félelem/kényelmetlenség, amit már nem kész átlépni: túl nagy elkötelezettségnek érzi, hogy belekezdjen, miközben még nem is érti a dolgot.
Erre most lehetne persze mondani, hogy "így nem is fogja megismerni, álljon már neki játszani!", csak a bevezetésnek meg pont az lenne a lényege, hogy teljesen egyoldalúan kell a "Reprezentálónak" alkalmazkodnia a célközönség igényeihez, akkor is ha egy-egy kifogás furcsának vagy irracionálisnak tűnik. Ide tartozik egyébként a nagy tinédzser-ostorozás is: az hogy ők az elektronikus formátumot részesítik előnyben, nem probléma, hanem körülmény, amihez kutya kötelességünk lenne zokszó nélkül alkalmazkodni (feltéve persze hogy be akarjuk őket vonni).

Szóval visszatérve a fő gondolatmenethez: kellene egy első lépcső, egy félórás-órás játékvideó vagy leírás, lehetőleg mentesen a gáz RPG toposzoktól, egyszerű, főleg karakter-interakcióra építő történettel (az, hogy hány kockával dobunk támadást, nem tartozik a szerepjáték kiemelendő erényei közé).
A második egy bevezető kaland, aminek a lényeges tulajdonságait már nagyjából összeszedték előttem: kész karakterek (a végtelen szöszmötölés morálgyilkos), rövid játékidő, de lezárt történet (2-4 óra egy "rendes" 8 órás ülés helyett), egyszerű vagy egyszerűsített játékrendszerrel, ahol lehetőleg csak szökőévenként kell dobnia a karakternek. A rendszernek e mellett is nagyon kevés információt szabad tartalmazni, fő tulajdonságokkal, képzettségekkel, életerővel stb. nem szabad, hogy 10-15-nél több értéket kelljen értelmeznie, a teljes játékra értve! Persze most minden "kutatás" nélkül mondok csak hasra-ütésre egy számot, de szerintem egy könnyen fogyasztható rendszernek 20 oldalnál nem szabad hosszabbnak lennie teljes egészében, a legfontosabb szabályokat és dobásokat pedig 1, max 2 A4-es oldalban össze kell, hogy tudja foglalni.
Ezzel kapnának a kezükbe egy áramvonalas szerszámot, amivel megtehetik az első próbálkozásaikat, és így már tudnak kezdeni valamit azzal is, hogy mi a különbség egy éppen megmutatott 500 oldalas szabályrendszer és a szerepjáték, mint elfoglaltság között - és innentől lehet nekik bemutatni hirtelen féltucat rendszert pár elnagyolt vonalban, amiből már tud (az eddigre kialakult) saját szempontjai szerint választani.

Kényelmi okokból én biztosan egy már kiadott világra írnék történetet, és max a szabályrendszer lenne új; viszont az is biztos, hogy jobb hatásfokkal lehetne közismertebb világokra/korszakokra berángatni a népet. Személy szerint lehet nem is a klasszikus fantasy stílussal kezdeném, hanem valami, a mai emberhez közelebb álló témával: 1920-as nyomozás, jelenkori rendőrkommandós/titkosügynökös/katonás akció, vagy egy közeljövőbeli nagyvárosi dzsungel karakterei, motivációjuk sokkal jobban átélhetőek, a környezet NPC-ivel is természetesebben teremtenek kapcsolatot.

Ami a dolog körítését illeti, valóban valami nagyobb médiafigyelem, popkultúrális integráltság kéne ahhoz, hogy random tömegeket vonzzon be célzott beszervezőakció nélkül is.
A rajongók gyarapításának értelmét pedig elGabor nagyon szépen, tudományosan alátámasztva már megmutatta: több érdeklődő -> több potenciális játékos és mesélő a csapatomba, akármilyen rendszert akarok kipróbálni.

Hadd zárjam mondandómat optimista meglátásommal: a szerepjáték igenis élheti reneszánszát a XXI. században! Az elektromos kiadványok terjedésével, a videó-konferenciával, mint új médiával, egy egyre inkább absztrakt rendszerekben gondolkodó és élő társadalommal nagyon könnyű lehetne a tájékozódás és kapcsolatteremtés.
És ami az igényeket illeti, meglepően sok ismerősöm kérdezgetett lelkesen, amikor felmerült a műfaj; a legutóbbi, egyetemi klub által tartott nyílt napon pedig, bár csak egy kollégium lakóközösségét céloztuk meg, majdnem annyian eljöttek játszani, mint ahányan a versenyeinkre járnak.
Lehetne itt mit csinálni, igenis van kint egy nagyobb tömeg, amit érdemes lenne megszólítani - de tapasztalat, infrastruktúra és pénzügyi érdek nélkül ezt nem igazán hiszem hogy meg tudja valósítani az amatőr közönség.

Üdv.
Kashuka

U.i.: engem a család szervezett be; hat közeli rokonnal a fiatal generációban nem volt gond összehozni egy csapatot. :)


Módosította Kashuka: 2015.04.14, 17:20


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2139 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 15:28

 

Ami nekem fura, hogy itthon a szerepjáték nincs összekötve a többi "geek" dologgal: képregények, figurák, társasjátékok, stb. (Budapesten igen, de vidéken nem.) Illetve eseményeket sem rendez, ami pedig lendítene a forgalmon. Gyakorlatilag meg kell teremteni a vevőkört.

 

A Sárkánytűz bolthálózatban pont ez volt. Még mangákat is árultunk. A Delta megvette, most ennyi van belőle.
Van még kérdés?



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1875 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 12:58

Meztelen nőkkel népszerűsíteném, azzal mindent el lehet adni.

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 10:08

Ez a hálózat (vagy hálózatok?) nagyjából tizenöt éve hanyatlanak. A hobbi komoly erőtartalékainak köszönhetően eleinte nem lehetett igazán érezni a hatásokat, vagyis a támogató struktúrák nélkül is lehetett játszani, csapatot szervezni, a neten beszélgetni. Az elmúlt öt évben azonban már egyre komolyabban látni, hová vezet a szálak megritkulása - aki próbált a fővároson kívül, neadjisten kisvárosban vagy nagyközségben csapatot fenntartani, az valószínűleg jól tudja, milyen nehézségeket kell leküzdenie. És a nehézségek sokasodnak. Egy Pécs méretű város például már nem képes fenntartani egy fantasy/RPG-boltot, már csak azért sem, mert nincs termék, amit a boltban eladnának, és nemigen van vásárló, aki a termékeket megvásárolná. Ezzel pedig egy szerveződési pont el is veszett.

 

 

 

Ez nagyon igaz. Ami a boltokat illeti, a mögöttük álló, aktív (kiadványainak kiadását tudatosan szervező, eseményeket szervező) cég nélkül nem nagyon tudnak mit kezdeni magukkal. Budapesten még talán, de már a megyei jogú városokban is esélytelen.

 

Ami nekem fura, hogy itthon a szerepjáték nincs összekötve a többi "geek" dologgal: képregények, figurák, társasjátékok, stb. (Budapesten igen, de vidéken nem.) Illetve eseményeket sem rendez, ami pedig lendítene a forgalmon. Gyakorlatilag meg kell teremteni a vevőkört.

 

Jelenleg Egerben van egy tetszhalott Camelot-Kártyavár bolt, ami egyfajta on-demand nyitvatartással rendelkezik. Nem rosszindulatból mondom, mert jóban vagyok a tulajjal, anno sokat lógtam ott, segítettem szerepjátékot eladni, jártunk diáknapokra kártyázni, szerepjátékozni (bemutatni), de ebben a formában csak idő kérdése, hogy mikor kapcsolják le a lélegeztető gépről.

 

Bulldy 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4571 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 09:10

Hálózati externáliák! ;)

 

 

A közelmúltban megjelent a hálózati externáliák (network externalities) kifejezés is, amikor egy piaci szerepl ő valamely jószághoz fűződő hasznossága az ugyanezen jószágot fogyasztók számától, az egymással kapcsolatban álló fogyasztók kritikus tömegétől függ. Ilyen lehet pl. a faxgépek használata. Avagy minél többen használják például ugyanazt a szövegszerkeszt ő-típust, annál könnyebbé válik a szövegfájlok cserélgetése. -- Lengyel I. 2002

 

Egyszerűen megfogalmazva: minél népszerűbb a szerepjáték, minél jobban benne van a köztudatban, annál egyszerűbb csapatot találni, új embereket beszervezni, egy adott rendszert vagy stílust kedvelő társaságot összerakni, magyar játékrendszereket és kiegészítőket kiadni, a hobbit boltokon keresztül is terjeszteni - és mindezek előnyeit élvezni.

 

Nem véletlen, hogy a M.A.G.U.S. kiadását és népszerűségét több éves építkezés előzte meg: a fantasy kiadványok megjelenése és elterjedése, bővülő klubélet, a hobbi népszerűsítése (pl. számítógépes vagy sci-fi magazinok mellékleteiben), az első szakboltok, a szerepjátékok kapujának számító lapozgatós könyvek, levelezős játékok és az első szaklapok. Ezzel egy életképes és sokoldalú hálózat jött létre, amely ugyan jelentős és akkoriban fel nem ismert korlátokkal, de képes volt bevonni és megtartani a játékosok széles és egyre bővülő körét.

 

Ez a hálózat (vagy hálózatok?) nagyjából tizenöt éve hanyatlanak. A hobbi komoly erőtartalékainak köszönhetően eleinte nem lehetett igazán érezni a hatásokat, vagyis a támogató struktúrák nélkül is lehetett játszani, csapatot szervezni, a neten beszélgetni. Az elmúlt öt évben azonban már egyre komolyabban látni, hová vezet a szálak megritkulása - aki próbált a fővároson kívül, neadjisten kisvárosban vagy nagyközségben csapatot fenntartani, az valószínűleg jól tudja, milyen nehézségeket kell leküzdenie. És a nehézségek sokasodnak. Egy Pécs méretű város például már nem képes fenntartani egy fantasy/RPG-boltot, már csak azért sem, mert nincs termék, amit a boltban eladnának, és nemigen van vásárló, aki a termékeket megvásárolná. Ezzel pedig egy szerveződési pont el is veszett.

 

Vannak pozitív jelenségek is - pl. a különböző játékcentrikus mini-találkozók, klubhelységek, szervezett játéksorozatok - de inkább a hobbi kihalásának ellenpontjaiként. Amitől ki-ki játszhat boldogan a saját köreiben addig, amíg kedve és ideje van (én is ezt teszem).



QuippeR

QuippeR

    Story Gamer

  • Fórumita
  • 969 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
    2                      

Kelt 2015.04.14, 08:34

Nyilván van valami konkrétabb célja azzal valakinek, hogy népszerűsíteni akarja a szerepjátékot, és attól a konkrétabb céltól függ, hogy miként érdemes. Vagy ha tényleg csak és kizárólag ez a végcél, hogy legyen a szerepjáték népszerűbb, akkor az a kérdés merül fel, hogy minek? Olyan ez, mintha a szörpöt akarnám népszerűsíteni, sok értelme önmagában nincs, csak akkor válik érthetővé, ha mondjuk én gyártom.
És hogy ezt más megvilágításba is helyezzem, a szörp vajon attól lehet népszerűbb, ha senki nem csinál belőle nagy ügyet, hogy finom, vagy attól, hogy vannak fanatikus kedvelői, akik megpróbálják mindenkivel megértetni mennyire jó is az?
(A szörppel elmondtam, amit akartam, innentől hagyjuk. Bárki képes egy analógiát a visszájára fordítani, ez nem valami szupererő.)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 08:17

Erről még a Marvel Heroic RPG jutott az eszembe, mint pozitív példa, mert egyrészt mindenki ismeri a karaktereket, biztosan van kedvence is, akivel szívesen játszana (aki 3 játékosból kettőnél Wolverine :) ), tehát nem kell még azt sem magyarázni, hogy ki vagy és mire vagy képes, másrészt a rendszer nagyon rugalmas, és szinte bármit, amit a játékos meg szeretne csinálni 1-2 kockadobással meg lehet oldani, semmilyen szempontból nincs megkötve a keze...


Ha már valaki eljut odáig, hogy tart egy bemutatójátékot újoncoknak, akkor tényleg segít, ha ismerik az alapszituációt, és hogy nagyjából mire képesek.

 

Nekem hasonlóan jó tapasztalataim Szellemírtók játékokkal voltak. Mindenki ismeri, tudja mire számíthat, a négy főszereplő különbözik annyira, hogy játékban ne zavarják egymás specialitását, nem kell túl komolyra venni, _bármilyen_ modul könnyen adaptálható. (szerintem simán elfér Szellemírtókban egy zselékocka, őrült tudós, roszdaszörny, de akár "shallow one" is)



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 07:39

Én egy dolgot fognék meg. Titeket , hogy csalogattak be a szerepjáték világába? Szerintem ez egy jó kiindulópont. (Az olyan dolgok mint nálam "Én már ilyen kocka családba születtem" nem érnek :D.)

 

Én egy MERPhez jutottam hozzá, anélkül, hogy tudtam vona mi az. Elsőre nem is értettem, de jó volt olvasgatni :)



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.14, 07:35

Kezdőknek egyszerű rendszert?

Szerintem a szerepjátékosok túlbecsülik, hogy egy-egy rendszer mennyire bonyolult. Eddig bárkivel ültem le Savage Worlds-t, Kard és Mágiát, DnD-t vagy valami BRP rendszert játszani, nagyon hamar felfogta a szabályokat, semmi problémát nem jelentett, nagyjából fél óra után már ment minden, mint a karikacsapás.

 

Erről még a Marvel Heroic RPG jutott az eszembe, mint pozitív példa, mert egyrészt mindenki ismeri a karaktereket, biztosan van kedvence is, akivel szívesen játszana (aki 3 játékosból kettőnél Wolverine :) ), tehát nem kell még azt sem magyarázni, hogy ki vagy és mire vagy képes, másrészt a rendszer nagyon rugalmas, és szinte bármit, amit a játékos meg szeretne csinálni 1-2 kockadobással meg lehet oldani, semmilyen szempontból nincs megkötve a keze...




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]