Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Swords Without Master bemutató


  • Válasz írásához lépj be
20 hozzászólás érkezett eddig

Naruto17

Naruto17

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 29 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.05.08, 13:55

Naruto17: természetesen jogod van nem szeretni a játékot, de amit írtál, az több ponton pontatlan.

Egyrészt a fiktív világon belül van tét (pl. egyenlőség dobással elrontható bármi). Ami szerintem sokakat zavar, hogy nem más (pl. mesélő) dönti el ezek a jelentését, hanem te. Emellett résztvevői szinten kifejezetten nagy tétekkel kell számolni (sikerül-e olyat dobnom, amit akarok? sikerül-e szórakoztatnom a többieket? sikerül-e emlékezetesen reinkorporálnom egy szálat?) A feladatmegoldásra ugyanez áll, elsősorban nem karaktered nézőpontjából, hanem történetszövői szempontból kell helyt állnod.

Másrészt saját tapasztalatom alapján a jelenetek egyáltalán nem mindig a karakterek győzelmével érnek véget. Sőt! Kifejezetten az a tapasztalatom, hogy a játékosok örömmel élnek a drámai elbukás lehetőségével, ha már szabadon választhatják (ez pl. a Fiascora is nagyon igaz).

 

Nos ez nem győzött meg. :) Engem nem zavar ha egy jó mesélő dönt felettem, illetve vannak olyan esetek amikor 3. tényező dönt. (pl. random encounter)

Jobban kedvelem a jól bevált oldschool módszereket és kizárólag a saját karakterem cselekedetein keresztül beleszólni a történetbe.
Az meg, hogy tudatosan vesztésre játszak végképp távol áll tőlem.

Megértem, hogy van, akinek üdítő a sok hagyományos rpg után, de én maradok a réginél.
 



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.05.06, 22:18

Naruto17: természetesen jogod van nem szeretni a játékot, de amit írtál, az több ponton pontatlan.

Egyrészt a fiktív világon belül van tét (pl. egyenlőség dobással elrontható bármi). Ami szerintem sokakat zavar, hogy nem más (pl. mesélő) dönti el ezek a jelentését, hanem te. Emellett résztvevői szinten kifejezetten nagy tétekkel kell számolni (sikerül-e olyat dobnom, amit akarok? sikerül-e szórakoztatnom a többieket? sikerül-e emlékezetesen reinkorporálnom egy szálat?) A feladatmegoldásra ugyanez áll, elsősorban nem karaktered nézőpontjából, hanem történetszövői szempontból kell helyt állnod.

Másrészt saját tapasztalatom alapján a jelenetek egyáltalán nem mindig a karakterek győzelmével érnek véget. Sőt! Kifejezetten az a tapasztalatom, hogy a játékosok örömmel élnek a drámai elbukás lehetőségével, ha már szabadon választhatják (ez pl. a Fiascora is nagyon igaz).

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 197 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.05.04, 17:14

 

Kipróbáltuk és nem jött be. Elsősorban az zavart, hogy teljesen tét nélküli. A jelenetek mindig a karakterek győzelmével végződnek és csak hosszuk és minőségük múlik rajtuk. Gyakorlatilag nincs feladatmegoldás csak történetszövés.

 

Ezt azért kár számon kérni. Ezek a játékok (Swords without master, Fiasco, stb.) kiiktatják a játékból a tétet, hogy ezzel a történetszövést tolják előtérbe.

Persze engem is zavar, hogy tét nélküli, dehát nem is játszom ilyen rpg-kel.

 


Szerintem nem volt rossz, egy felejthetetlen estét töltöttünk vele. :)


Módosította theomer: 2015.05.04, 17:15


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.05.04, 16:46

Kipróbáltuk és nem jött be. Elsősorban az zavart, hogy teljesen tét nélküli. A jelenetek mindig a karakterek győzelmével végződnek és csak hosszuk és minőségük múlik rajtuk. Gyakorlatilag nincs feladatmegoldás csak történetszövés.

 

Ezt azért kár számon kérni. Ezek a játékok (Swords without master, Fiasco, stb.) kiiktatják a játékból a tétet, hogy ezzel a történetszövést tolják előtérbe.

Persze engem is zavar, hogy tét nélküli, dehát nem is játszom ilyen rpg-kel.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.05.04, 15:50

Gyakorlatilag nincs feladatmegoldás csak történetszövés.

 

Nem nagy meglepetés, hiszen (a leírás alapján) ennél többet nem is vállalt a játék.



Naruto17

Naruto17

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 29 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.05.04, 15:46

Kipróbáltuk és nem jött be. Elsősorban az zavart, hogy teljesen tét nélküli. A jelenetek mindig a karakterek győzelmével végződnek és csak hosszuk és minőségük múlik rajtuk. Gyakorlatilag nincs feladatmegoldás csak történetszövés.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.17, 21:16

A kelleténél ömlengősebb, de összességében remek cikk.

Úgy érzem e cikk több, mint alkalmas ahhoz, hogy meghozza a kedvet a játékhoz.
Adnék is egy tippet azoknak akik belevágnának. Mindenképpen javasolt - de nem kötelező - egy olyannal kezdeni aki már legalább 1 játékban részt vett. Segít, higgyétek el.

Ha mindenki full kezdő, az sem gond, ez annyira könnyű játék, hogy igazából csak fantázia kell hozzá az meg gondolom akad, hisz szerepjátékosok vagyunk. :)

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 23:28

galu22: ha megnézed a játék részeit, tisztulhat a dolog, de valóban nem volt egyértelmű. A játék előkészületében elgondolkodtok a közös koncepción, majd a játékosok karaktert alkotnak. Ekkor agyalsz a képmáson, nevesített dolgokon, hősi cselekedeteken és trükkökön, a játékvezető meg inspirációt, hangulati elemeket gyűjt.

Miután beindult a játék, nálad a kocka, te mesélsz. A feladatod: dobott hangulatnak megfelelően narrálj. Játékosként, ha egyenlőséget vagy szálat (rejtélyt, tanulságot) dobsz, még ezeket is be kell építened a mesélésedbe. Természetesen behozhatod a karakterlapodon lévő dolgokat is, de ez nem kötelező, rajtad áll. Tapasztalatom szerint eleinte elsősorban a rejtély meg az extraszabályok jelenthetnek nehézséget, később azok sem nagyon. A többi eset játékban adja magát.

Közben a csendes hallgatóság gyűjti a motívumokat. Ilyen szempontból munkamegosztás van. Leegyszerűsítve, játék előtt közösen brainstormingolsz. Ha nálad a kocka, az eredményéből kiindulva mesélsz. Ha nincs nálad kocka, motívumot gyűjtesz (esetleg rövid megjegyzést fűzöl).

strato: ha pontosabban akarok lenni, azt kell írnom, hogy amint dobtál a kockákkal, csak te beszélhetsz, a többiek hallgatóság. Ameddig a kezedben tartod a kockákat (vagy miután felemelted dobás után, hogy továbbadd), bárki hozzáfűzhet a játékhoz rövid, az alaphangulatba illeszkedő részleteket, kiegészítéseket. A kocka kézben tartása, de el nem gurítása egyértelmű jelzés a többieknek, hogy "Tessék, lehet hozzájárulni!". De mindenki csak a saját hatáskörében járulhat hozzá a történethez, tapasztalatom szerint minimális az egymás dolgába dumálás.

KekPafrany

KekPafrany

    Kotnyeles Saláta

  • Fórumita
  • 608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 17:03

Ez érdekesnek tűnik :)



WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 458 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 14:26

Lehet, hogy innen ugrott be... ez is érdekesnek tűnik.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 13:10

Valamelyik korábbi Villámhírekben volt hír ilyenről is, de ha meggebedek sem emlékszem a nevére... :(

 

Szerk.: Kicsit gyűjtöttem a kereső-kít magamban, és egy újabb nekifutással meglett:

https://www.kickstarter.com/projects/2006204732/wield-a-little-game-about-ancient-powers

Épp akciós:
http://www.drivethrurpg.com/product/131729/Wield


Módosította strato: 2015.04.16, 13:16


WCB

WCB

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 458 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 13:03

Érdekesen hangzik, azt a 4 dollárt beleteszem.
A címből azt hittem, itt intelligens kardokat személyesítenek meg a játékosok, akik a tulajdonosaikat manipulálva érnek el dolgokat :)

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 11:44

Kösz a pontosítást. Vmit tisztult, játszani kéne vele akkor értemén és élvezném is.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2937 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 11:37

Csaja uraság nekem is mesélt (főjátékoozott) egy ilyen remeket, a karácsonyi utáni napokban, amikor volt egy kis szabad energiám. Tök jópofa volt!

Mondjuk, tutira ez is egy olyan játék, amit sokkal egyszerűbb csinálni, mint beszélni/írni/olvasni róla... egy igen egyszerű, közös történetmesélőj játékról van szó, ahol néhány szintén egyszerű, de remek kis mankó/szabvály támogatja az agyalást.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 11:27

Köszönöm az ismertetőt! Érdekes játéknak tűnik, ami az én elképzeléseim alapján a Fiasco és a "hagyományos" szerepjátékok közötti képzeletbeli vonalon helyezkedik el valahol.

 

Az időbeliség kérdése bennem is felmerült. Ha nálad a kocka, csak te beszélsz, csak te alakítod a helyzetet, vagy mindenki más is közbeszúrhatja a saját gondolatait és a kocka inkább csak döntési/irányadói szerepet ad? Magyarul úgy megy, mint egy társasjátékban (vagy akár az említett Fiascóban), hogy a játékosok sorban egymás után jönnek, vagy inkább mint egy szerepjátékban, ahol mindenki hozzáteheti a sajátját, és majd a mesélő dönt (aki itt mindig a kockát fogó játékos)?

 

A példajátékba majd belenézek, akkor bizonyára világosabb lesz, de ha addig érkezik szövegbeli válasz, azt megköszönöm. ;)


Módosította strato: 2015.04.16, 11:29


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 11:14

Köszönöm a cikket, játékajánlókat mindig szívesen olvasok.


Emellett egyetértek Auer-ral, hogy nehezen lehet összerakni a cikkből, hogy miről is van szó. (mindenki egyszerre gondolkodik trükkökön, nevesített dolgokon, motívumkártyákon, történetszálakon és azok lezárásán, komor vagy kedélyes hangulaton?)

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 11:12

Auer: igen, ettől a veszélytől tartottam. Megpróbálom összefoglalni, mit történik.

"AKKOR MIT IS CSINÁLUNK?

A játék elején kialakítjuk annak koncepcióját. Ezután karaktereket alkotunk, amely kulcs a játékvezető számára is, hogy pontosan miről szóljon a történet.

A játékvezető az általa dobott hangulat alapján különféle szakaszokat vezet fel (hol vagyunk?, ki van jelen? mi történik?, mi jelent fenyegetést?), amelyekben ha nálad a kocka, a dobott hangulatod szerint elmondhatod, karaktered miképp győzedelmeskedik/bukik el, milyen felfedezéssel viszi új irányba a történetet vagy miképpen old meg egy konkrét helyzetet. A legtöbbször te döntöd el, mennyire vagy sikeres és mik a tetteid következményei, így a "mit teszel" helyett a "hogyan"-ra koncentrálhatsz. Néha azonban megtorpansz (az esetek felében rejtélyes okból), néha pedig nem várt következményei vannak a tettednek (tanulság).

A játék során felírjuk motívumnak azokat az inspiráló elemeket, amelyek a másik meséléséből megragadnak bennünket. Minden motívumkártyán három elem számára van hely, és minden motívumkártyán egy elemnek utalnia kell egy korábbi elemre - ez összetartja a kialakuló sztorit. Ha megtelik mind a kilenc hely, kezdődik a végjáték.

A végjátékban ugyanúgy szakaszok alapján folyik a játék, mint eddig, de ha nálad a kocka, lehetőséged van valamilyen korábbi szál (motívum, rejtély, tanulság) reinkorporálása, ezáltal bemutatva, miképp ér tematikai csúcspontjára a történet (pl. keretes szerkezet), mi állt a kaland hátterében, vagy miféle jellemfejlődésen esett át karaktered. Miután a többiek reinkorporáltak, az utolsó játékos egy rövid epilógussal lezárja a történetet.

Az egész leírva kissé száraznak hathat, de a második alkalomra általában már rendkívül felszabadító érzés átélni-részt venni.

Így már átláthatóbb?

Strato, BePe: ha gondoljátok ezt berakhatjátok az Értékelés rész elé magyarázatképp.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 10:48

A játék valószínűleg jó ezt nem vitatom, de vhogy ez nem jött át/nem állt össze a cikkből.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1210 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 10:43

Nagyszerű ismertető egy nagyszerű játékról. Köszönet érte! Igazán jó volt olvasni olyan példákat, amelyeknek magam is a részese lehettem. :) Alig várom, hogy újra legyen elég időm visszatérni az LFX-es játékokhoz. :)
Remélem, hogy sokaknak felkelti az érdeklődését a cikk, mert egy tényleg igazán egyedi darabról van szó, megéri kipróbálni.

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.04.16, 10:43

Koszi szepen!


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]