Ugrás tartalomhoz


Fotó

Zaranassinum


  • Válasz írásához lépj be
34 hozzászólás érkezett eddig

Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.07, 22:09

Tisztelt Matzi!

 

Tényleg köszönöm a hozzászólásodat. 

 

Igazad lehet, hogy a szöveg terjengős, de azért az sem nézne ki jól, ha annyira minimalista lenne (csak nem hegyes a fülük :) )  Ha jól értem, meg kellene találnom a középutat a két véglet között.

 

Az információ súlyozása is fontos dolog. Erre is figyelnem kell.

 

A téma 99,99%-ban sem népszerű. Ez a játék egy olyan ember és barátai szerepjátéka, akik nem szeretik az erőszakot, a mágiát, és a többi "csúnyaságot", mégis szeretnének fantasy környezetben kalandozni. Ehhez próbálok meg egy világot és egy rendszert alkotni. Igen, nem az itt fórumozó embereknek készítem. Viszont nagyon sok jó tanácsot kaptam tőlük már eddig is, amik irányt mutattak. Ezért van ide feltöltve.

 

Azt azért tudom, hogy miről szól a játékom. A konfliktust vagy inkább a problémát nem csak a velejéig gonoszok képesek létrehozni. Jöhet a természet részéről, a tökéletlenség és önzés okozta hibák összességéből, egy intelligens, de tudattalan parazitától vagy vírustól, a véletlenekből vagy egyszerűen csak egy semleges feladat elvégzéséből. Ezeknek megoldásában szerepeltetni akarom a technikát, a különleges képességeket. Ez a játékstílus abban különbözik, hogy egy átlagos szerepjátékban, ha a csapat felé rohan egy éhes oroszlán, előveszik a pengéket és szétnyiszálják a fenevadat. A Zaranassinum RPG-ben ennél kreatívabbnak kell lenni. El lehet hárítani a veszélyt, egy jégfallal, az oroszlán alól kihúzni a talajt, hogy egy lyukba essen, áttetszővé válni, vagy egy nagyot szaltózva elrepülni felette, egy lövedékkel el lehet altatni, jól lehet lakatni, a jövőbe vagy a múltba küldeni, megmerevíteni, lekicsinyíteni, megszelidíteni, stb.

 

A fura rendszernek azért van ennyi dobása, mert tesztelés közben untam, hogy mindenre azonos mechanikával dobunk. A dobásokban van valamiféle logika (több kevesebb). Pl: A gyógyításdobásban ellentétpárokat keresünk, azaz a betegséget egészséggé dobjuk. Ezeket elég a Mesélőnek tudnia, aki pár mondatban elmagyarázhatja a Játékosának a szabályt dobás előtt.

A skilleket már megnyírbáltam, csupán az igazán hasznosak maradtak meg. Később ezeket is megosztom.

 

Köszönöm, hogy az utóbbi két kérdésemre reagáltál (Mi az, ami visszatart majd attól, hogy ha készen lesz, kipróbáld ezt az RPG-t. Mi tetszik/ nem tetszik az egészben?).

 

Annyi biztos, hogy átgondolásra késztettél. Még 1X köszi!

 

 

 

 



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.07, 21:11

Nem megyek végig a kérdéseken, mert nincs értelme. Alapvetoen nem az én ízlésemnek való ez a világ, de azt mondtad minden érdekel. Ettol fuggetlenul ne vedd az érdeklodés hiányát személyesnek, akik olvassák ezt a topicot azok vagy maguk is két három saját rendszert butykolnek, vagy már nem érdekli oket igazán. Szóval ez egy nehéz és hálátlan munka. Mégha a világ legjobb játékát hoznád ossze sem hiszem hogy tolonganának érte.

 

A leírtakról az a véleményem, hogy feleslegesen terjengos, és tele van kitalált kifejezésekkel. Így a fele nem értheto, a fele érdektelen részlet, és fogalma sincs az embernek a végére, hogy mi a fontos belole. Amolyan megboldogult mágusos leírás szaga van, ahol senki sem "ul le", hanem "elterebélyesedik egy kyr rúnákkal surun faragot predoci óakácból és shiedoni bársonyból ácsolt fenséges alkonyvoros trónuson". Az ilyesmi még szabálykonyben is csak "szinesíto szovegnek" megy el, de itt a fórumon szerintem felesleges. Értettuk volna ha azt írod, hogy "Faal: fehér hegyi elfek, csak nem élnek ezer évig és nem hegyes a fuluk".

 

Ezen felul az információ súlyozása sincs a helyén. Azt még nem tudjuk (miután kérdezted, gondolom te sem tudod) hogy mi lenne a konfliktus és miért érdemes a játékkal játszani, de azt már tudjuk, hogy vannak kecses hegyi elfek.

 

A pacifizmus kozponti téma, így arról csak annyit írnék, hogy nem véletlenul nem népszeru ez a téma. Kevés embernek fogja meg a képzeletét az ilyesmi, nem úgy mint mondjuk egy jó nagy háború és intrika.

Személyes megjegyzésem, hogy ha erosek a kontrasztok, akkor még jobban ki is jon, hogy ki jó (igazából) és ki gonosz. Míg ha a világ egy ilyen langymeleg akkor ez teljesen súlytalanná válik. Jó esetben a mesélo bemesélhet egy idegen megszállást, ahol jól elkulonítheto aljas gonoszok vannak. Amit meg ugye el akartál kerulni.

 

A rendszer minimum fura. A matek része még csak hagyján, de lényegében minden típusú feladatra kulon algoritmus van. Ember nem lesz a foldon, aki mindet megtanulja és sosem keveri ossze. A szuperképességek sincsenek egy ligában egymással, meg a legtobb skillrol fogalma sem lehet az embernek, hogy mennyire fontosak.

 

Megintcsak személyes dolog, hogy az efféle anakronisztikus techológia-mágia-robot-kozépkor világ számomra kimondottan ellenszenves. Ha mágia van, akkor nevezzuk annak. Ha az ég világon semmi technológia jellege nincs akkor az mágia, csak máshogy néz ki. Az ilyesmi mondjuk jól mutat regényben, meg japán számítógépes rpg-kben, de én azokat is messzirol kerulom.

 

Osszességében terjengos, elidegeníto, és fókuszálatlan. De a legkomolyabb gond, hogy te sem tudod mitol lenne érdekes vagy mirol is szólna a játék. És ez a legfontosabb pedig.



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.07, 14:58

 

Megfogalmazok néhány pontos kérdést, amire reagálhattok: (persze, néhányra csak akkor tudtok majd válaszolni, ha több anyag lesz fenn).

 

Mitől lehetne izgalmasabb ez a pacifista világ?

 

Milyen konfliktusforrás férne még bele a koncepcióba?

 

Eléggé részletesen írok, vagy bővebben is kifejthetném?

 

Az írás stílusáról mi a véleményed?

 

Az írások alapján könnyű elképzelni, amit át akarok adni? Hogyan írhatnám másképpen?

 

A fajok miért tetszenek/  nem tetszenek neked?

 

A leírásuk miben lehetne jobb?

 

Az országok miért tetszenek/  nem tetszenek neked?

 

Mit kellene még az országokhoz írnom?

 

A hátterek miért tetszenek/  nem tetszenek neked?

 

A szabályok eléggé egységesek, egyértelműek és eredetiek? Mit javasolsz, mit változtassak meg?

 

Azokat a kifejezéseket, amik idegen szavak maradtak (xézer, amniakron) változtassam meg, vagy nem zavaró?

 

Mi az, ami visszatart majd attól, hogy ha készen lesz, kipróbáld ezt az RPG-t.

 

Mi tetszik/ nem tetszik az egészben?

 

Valakinek lenne kedve megfogalmazni pár sort? Minden tanácsnak örülök.  :)



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.12, 22:15

Jártasságok és a "szuperképességek" is megérkeztek:

 

 

Spoiler

 

 

 

 

 

 



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.10, 21:38

Kedves wisp!

 

 

Köszönöm a hozzászólásod.

 

A kockadobások a teszteken jól működtek eddig. Ha a te példádnál maradunk, hat darab kockával 0-18 ig lehet sikert dobni. (Max 2X3X3=18). De egy alaptulajdonság átlagban 7-8-as (ennyi kockával dobunk). Így arányaiban már nő az esély a sikerre. Így benne van a pakliban a bődületes kudarc és az extrém siker is.

Amúgy a célszámok max 12-14 esek szoktak lenni. Átlagban 7-10.

 

A világba tényleg valahogy bele kellene tenni a háttérben meghúzódó valamit. Na ezen majd agyalok. De jó ötlet! Köszi!  :)

 

Szívesen fogadom még a meglátásaidat!



wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 70 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.10, 21:08

Szia!

 

Egy profi matekos majd kijavít, de nekem ezzel a dobásmechanizmussal kapcsolatban az az érzésem, hogy a kockatartalékhoz mérten aránytalanul kicsi a siker esélye. Lehet, hogy ez csak az én fóbiám, hogy nem szeretek túl sok kockával szerencsétlenkedni (egy online gurító mondjuk ezt megoldja, de az meg nem ugyan az), de azért az, hogy 6k6-al is tudok "nullát dobni" (bár kicsi rá az esély) kicsit durva :) Szintén egyéni ízlés kérdése, de nekem jobban tetszenek azok a rendszerek, ahol nem adódnak össze a kockák, hanem egyszerűen a legjobb eredmény számít, a dupla erdmények meg lehetnének "kritikus sikerek", amik adnak valami extrát. Mindez csak első benyomás, a gyakorlatban működhet jól az eredeti elképzelésed is.

 

A világ: az új anyagokban még nem nagyon sikerült elmerülnöm, de a korai leírásokról nekem az ugrott be, hogy leginkább egy Euréka-hangulatú sztroit tudnék benne elképzelni, csak kisváros helyett egy komplett világ lenne. Ha nem ismered azt a sorozatot, Euréka egy amcsi kisváros, ahova az ország legnagyobb zseniit gyűjtik össze titokban, amolyan mini utópia, ahol minden ingyen van, szabadon dolgozhatnak és alkothatnak, persze minden innovációt a kormány kap. A középpontban a helyi rendfenntartók vannak, akiknek (a tipikus macska a fán, meg a szomszédnak túl hangos az atomreaktora jellegű feladatokon túl) főleg az időnként elszabaduló kísérletekkel, meg a várost működtető infrastruktúra meghibásodásaival kell megbirkózniuk. Van minden a szökött robottól a tűzgolyóforma nanofelhőig, meg a várost (szó szerint) levegőbe repítő antigravitációs mütyűrig, szóval nagyon kreatívak ilyen téren. Időnként persze van, hogy egy-egy tudós megkergül, és szándékosan rosszra használja a tudását, de ez a ritkább eset, meg van egy gonosz "konzorcium" is, ami a városba beszivárogva próbál zavart kelteni és hasznot húzni a lakók felfedezéseiből. Szerintem egy ilyen alap-struktúra jól működne a te világodban is, a karakterek kezdetben véletlenszerű zavarokat oldanának meg, aztán szép lassan rájönnének, hogy sötétebb erők is vannak a háttérben. 

 

Remélem, sikerült valami használhatót írnom, ha a frissebb dolgokat olvasva eszembe jut még pár dolog, megírom azt is :)



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.10, 16:30

Haladok:

 

 

Dobás szabályok:

 

Spoiler

 

 

 



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.10, 00:45

Megfogalmazok néhány pontos kérdést, amire reagálhattok: (persze, néhányra csak akkor tudtok majd válaszolni, ha több anyag lesz fenn).

 

Mitől lehetne izgalmasabb ez a pacifista világ?

 

Milyen konfliktusforrás férne még bele a koncepcióba?

 

Eléggé részletesen írok, vagy bővebben is kifejthetném?

 

Az írás stílusáról mi a véleményed?

 

Az írások alapján könnyű elképzelni, amit át akarok adni? Hogyan írhatnám másképpen?

 

A fajok miért tetszenek/  nem tetszenek neked?

 

A leírásuk miben lehetne jobb?

 

Az országok miért tetszenek/  nem tetszenek neked?

 

Mit kellene még az országokhoz írnom?

 

A hátterek miért tetszenek/  nem tetszenek neked?

 

A szabályok eléggé egységesek, egyértelműek és eredetiek? Mit javasolsz, mit változtassak meg?

 

Azokat a kifejezéseket, amik idegen szavak maradtak (xézer, amniakron) változtassam meg, vagy nem zavaró?

 

Mi az, ami visszatart majd attól, hogy ha készen lesz, kipróbáld ezt az RPG-t.

 

Mi tetszik/ nem tetszik az egészben?

 

 

 

 

 

 

 



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.10, 00:19

Csapkodom a billentyűzetet, ahogy bírom.

 

Itt van még egy kis véleményezni való.

 

 

Spoiler

 

 

Spoiler

 

 

Spoiler

 

Köszi azoknak, akik olvassák, pláne azoknak, akik hozzá is szólnak.



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.07, 19:45

Úgy döntöttem, hogy az eddig meglevő összes anyagot feltöltöm ide.

 

Tulajdonképpen már csak ez maradt:

 

Spoiler

 

A többi begépelésre vár.



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.06, 12:41

Itt egy kis történelem és világleírás:

 

Spoiler

 

 

 



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.05, 20:29

Köszönöm Abdul a véleményedet!

 

Beszúrok még egy kis tartalmat, legyen mit olvasgatni/ véleményezni:

 

Fajok (emberi):

 

Spoiler

 

 

Hátterek:

Spoiler

 

 

Szívesen fogadok bármilyen észrevételt!

 

Jó olvasgatást!

 

Salamon



Abdul

Abdul

    Jetipásztor

  • Fórumita
  • 396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.05, 07:38

Nekem tetszik a koncepció, egyelőre semmi belekötnivalót nem találtam. :) Egy-két részletben hasonlít kicsit Asimov Gaia/Galaxia koncepciójához és Silverberg Majipoorjához, amiket szeretek, szóval ez plusz pont.

Kíváncsian várom a folytást! :)

Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.05, 01:10

Sziasztok!
 
Néhány hónapja címlapra került a Zaranassinum RPG kiadványom. Sok negatív kritikát kapott. Nem adom fel, próbálom kijavítani a hibákat. 
DE
Szeretném a segítségeteket kérni. Úgy döntöttem, hogy nem egyben tárom elétek a kiadványt, hanem részeiben. Így el tudjátok mondani, hogy abban a részben mi a jó vagy rossz, mi hiányzik, mi lehetne izgalmasabb.
Ne kíméljetek a gyakorlatias tanácsokkal!(Persze jó lenne, ha nem harapnátok le a fejem egyúttal). 
A Cél valami használhatónak/izgalmasnak a megalkotása.
 
Egyetlen jutalmat tudok felajánlani: Mindenkit megemlítek a kiadványban, aki érdemben segít. (hát ez nem nagy dolog, dehát...)
 
 
Az első dolog amit elétek tárok az alapkoncepció:
 
A világ már nem olyan rózsaszín, mint volt (de azért annyira nem durvult be). Az emberek még most sem ölnek, de már igencsak tökéletlenek és önzők. Nincsenek háborúk, de a törvényeket sokan hágják át. A környezet középkori (fantasy ruhák, eszközök, fejlettség), mégis létezik a Tudás, ami egy hirtelen kiugró technikai tudomány. Így már léteznek olyan eszközök, mint a teleportgépgyűrű, de az egyszerű emberek még mindig faekével művelik a földjüket.
A mágia helyett programozható valóság van. Létezik egy szuperszámítógép (A Nagy Mag) a bolygó magjában, ami egy sugárzást bocsát ki. A Háló a Nagy Magnak egy, a bolygó minden atomjára hatással levő globális sugárzása. Minden sejthez és atomhoz hozzátapad a sugárzás által eljuttatott parányi részecske, a qweatron. Ez olyan tulajdonságot ad ezeknek a sejteknek és atomoknak, amelyek segítségével képesek teljesen szabadon formálódni, működni és mozogni. A qweatronokat programozni lehet, így mindent meg lehet vele valósítani, amit csak akar a programozó. A Háló az egész bolygót egy globális számítógéppé változtatta, amelyben a fizikai dolgok szabadon programozhatóvá váltak.  A Hálóprogramok a komolyabb varázslatok, a hálóalkalmazások a kisebb varázslatok szerepét töltik be ebben a világban.
A lények, szörnyek mind gépezetek itt. (kb, mint a Horizon Zero Dawn nevezetű videojátékban). A robotok, androidok, kiborgok ugyanolyan állampolgárok, mint bárki intelligens ember. Ezek is középkori ruhákban járnak (fantasyrobotok- nem scifi robotok)
A lakosság folyamatosan küzd a dühöngő természeti anomáliákkal, mélyről jövő férgekkel, kevés élelemmel, csillagfattyaknak nevezett alakváltó földönkívüliekkel, káoszt okozó vírusokkal. 
A játékosok jelen verzióban hős, rendőr, nyomozó, lovag, pap, orvos, diplomata, kalandozó szerepet töltenek be egyszerre. Ők a Tűzhangyák:

 

Spoiler

 

 

 

 

Első körben ennyi. Jöhetnek a kérdések.

Az én kérdésem: hogyan lehetne ez még jobb?

 

 

 

Előre is köszönöm a segítséget mindenkinek!!!

 

 

Salamon



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7795 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.06.27, 12:07

Címlapsztori:

http://lfg.hu/78843/



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.06.19, 22:05

Alakulnak a dolgok! Elkapott a hév és néhány átvirrasztott éjszaka alatt elkészült  a Zaranassinum Fantasy Szerepjáték Alapkönyvem béta verziója.

 

Itt érhetitek el:

 

https://drive.google.com/file/d/0B2-VXedRxTw3WVlYd2dPMnBPQm8/view?usp=sharing

 

Szeretném az LFG letöltései közé is feltenni.

 

Várom az építő kritikákat! Jó olvasást!



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.06.16, 11:44

Egy kis kedvcsinálóként leírom a készületben levő kiadványom hozzávetőleges tartalomjegyzékét.

Ha tetszik valakinek, jelezze, ezzel segítve az elkészülését.

 

Mi az a szerepjáték?

Koncepció- Rianvírus

Karakteralkotás

Szakértelmek- Képességek- Ismeretek

Fajok

Szabályok ( Próbák- Diplomácia- Párbaj)

Világleírás  (Társadalom- Eszmerendszerek- Egyedi fogalmak)

Technikai eszközök

Agyi alkalmazások

Járművek

Mesélői Tanácsok

Játékosi tanácsok

Bestiárium

Példakarakter

Példakaland



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.06.10, 05:17

Szia Tileo!

 

Természetesen, ha ezt látod benne, akár lejátszhatsz egy ilyen kampányt is, de én ilyenre nem gondoltam. 

Maradok a békés világban zajló kalandoknál.

 

Köszönöm Eberen Orkodo a bíztatást!

 

Remélem, lesznek még páran, akik segítenek motivációhoz jutnom.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 944 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.06.09, 20:21

Érdekes, hajrá, nézzük, mi lesz belőle!



Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.06.09, 14:16

Sziasztok,

Érdekes, bár erősen szirupos a koncepció. :) de mint kiindulásai alap remek, és tök jó kampányt lehetne mesélni rajta:

Egy véletlen eseményláncolattal indulna, ami felkorbácsolja az emberekbe kódolt alap érzelmeket: félelem, düh, paranoia, stb. Erre reagál a többi ember, reakció mindig épp csak kicsit erősebb mint a kiváltó akció. Mindezt addig amíg a teljes társadalom nem lesz érintett, és össze nem omlik a civilizáció.

A karakterek lehetnének az összeomlás szélén egyensúlyozó rendszer ügynökei, állandó dilemmával: látnak egy érzelmei álltal „megfertőzött” személyt, vajon cselekedjenek, és elpusztításával növeljék a gonoszt, vagy nézzék tétlenül az ámokfutását.

Ahogy az erejét veszett bolygó egyre kevésbé képes kontrolálni a természetet, már tömegek esnek ki a harmonikus állapotból, ami egyre gyorsuló spirálban vezet a végső pusztulás felé. A legvégén pedig remek posztapokaliptikus kalandokat lehet mesélni, bemutatva a romok között nyomorgók legendáiba hogyan épül be, az egykor volt aranykor.

 

Bocs,

Tilleo




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]