Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Mouse Guard szerepjáték ismertető


  • Válasz írásához lépj be
16 hozzászólás érkezett eddig

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5577 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.23, 14:37

Üdv :)

 

Player's turn
Ez a rész (a sok hagyományos játék után) nekem picit furcsának érződik. Ha a játékos a GM's turn alatt nem szerzett (pluszban) egy checket sem (és a társaitól sem kap ajándékba), akkor az ingyenes check mellett a player's turn alatt ő úgymond (akaratlanul) passzív?
Ezen kívül vannak példák, amiket nem egészen értek, hogy az miért kerül checkbe.

"He chooses to spend his check to lead the patrol to Barkstone so that he might have his revenge!"

Ha jól emlékszem, több kalandban is láttam, hogy az egyik lehetséges opció volt, hogy utazzanak tovább. De miért költene rá, ha nem szorítja őket az idő és a következő GM's turn valószínűleg az utazással kezdődik?
1 check mindenképpen = 1 test?

Harc és Conflict goal
Harcban mennyire törvényszerű, hogy az ellenfél célja nem a karakter/karakterek megölése? Egy mérgeskígyó miért elégedne meg azzal, hogy elkergeti őket? Ugyanez él a karakterekre is. Miért hagynának életben egy menyétet vagy nyércet, akik később esetleg veszélyesek lehetnek?

Death and Compromises

"If a patrol wins with a compromise in a group conflict, one character takes it for the team. Everyone else is Injured and Tired."

Vagyis egyikük meghal?



Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.21, 11:51

Hát, az ilyen "márpedig most szerepet fogsz játszani ha belé döglesz is" típusú narrativista rendszerek valahogy nem sugallják nekem a játszhatóság érzését.

Persze ha valakinek ez adja meg a pluszt, akkor hajrá, de nem tudom félretenni az érzést, hogy a nagy ajnározás meg díjak nem a tényleges játékélménynek, hanem egy absztrakt esztétikának szólnak, kb. "de szép lenne ha az emberek így játszanának szerepjátékot", de persze nem így játszanak, mert nem túl szórakoztató.

A "rules light", mesemondós rendszerekről el tudom hinni hogy emberek szeretnek vele játszani, még akár lehet hogy én is élvezném, de az ilyen barokk istenharagjákkal olyan lehet játszani mint kifutóra tervezett konceptruhát hordani az utcán.

Egy időben nekem is hú de bejöttek az ilyen "forradalmi" rendszerek, de belegondolva, egyáltalán nem ez az, ami annak idején megfogott a szerepjátékban, és amit igazán élveztem benne. Sőt, ez kifejezetten ellentétben áll vele.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.17, 09:07

Egy példajáték bemutatása sokat segítene azon, hogy mégis mitől olyan csodásan egyedi és utolérhetetlen ez a játék. :nos:

Guildenstern

Guildenstern

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 322 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.16, 15:01

A Mouse Guard (és gondolom Luke többi játéka is) olyan, mint egy jól megépített gépezet, ahol a fogaskerekek szépen egymáshoz kapcsolódnak, és ha valaki érti a módját, az be tudja indítani, és az egész szépen elketyeg. Mint mondjuk egy régimódi ingaóra.
A legtöbb embernek persze egyszerűbb ránéznie a telefonjára vagy a karórájára, ha az időre kíváncsi, de vannak azért, akiket lenyűgöznek az efféle masinériák. Vagy csak szimplán tetszenek nekik az ingaórák.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.15, 17:12

Nekem inkább az a gondom, hogy a rövid világleírás alapján ez lehetne egy D&D világ is, csak a játszható fajokat kicserélték egerekre, azért mert... ...fogalmam sincs, hogy miért. A kicsit mókásan kinéző karakterek (ami nem baj) és a nagybetűs dráma nekem üti egymást.

 

Nekem az alapötlet tetszett volna, bár nekem nem a mókás kinézet jött le a kiadványból, sokkal sötétebb a hangulata, mint gondoltam.

Egyébként pont ez nem tetszett, mostanában nem nagyon vagyok vevő a borongós hangulatú dolgokra :nos:

 

A plusz, amit adhat a játék az a különleges nézőpont. Egérként olyan dolgok okoznak nehézséget, mint két centi (térdig érő) hó, vagy a falusiakat riogató bagoly.

 

 

Az ilyen szinten absztrakt - vagy nem is tudom mi erre a jó szó - harcrendszereket meg zsigerből utálom, nekem kiveszi azt az érzést, hogy az összecsapások a karakterek személyes küzdelmei a boldogulásukért, túlélésükért - vagy csak azért, meg enyhe szociopaták, akik nem bírnak a "hatalmukkal".

 

Maga a szerepjáték teljes valójában, de főleg a mögé rakott mechanika egy elég nagy WTF, az tény.



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.15, 08:52

Huh, a kommenteket látva tényleg fontos, hogy ismerjük a képregényeket. Ez szerintem egy teljesen felnőtt témájú alkotás. Az egérkülső pedig számomra növeli a főszereplők törékenységének érzetét, és így a drámaiságát is a történeteknek, amikor hősiesen viselkednek. Szóval abszolút nem nevezném gyerekesnek, vagy felesleges elemeknek.

 

Eddig kétszer próbáltam, a harcrendszer nekem is feleslegesen komplex volt, de amúgy én is az áramvonalas dolgokban utazom, így ez egyéni probléma. A karakteralkotásnál kifejezetten izgalmas a komplexitás, kifejezetten élveztem a dolgot, ellentétben más, hagyományosabb játékoknál.

 

A mesélői és játékosi fordulók elkülönítése nálam telitalálat volt, nem nevezném gyengeségnek :)

 

Jó volt olvasni a cikket, tetszett!

 

(Bulldy eljutott a system does not matterig :D)



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.15, 07:59

Ezt egyszer kipróbáltam (rendes véleményhez kevés volt), de harcrendszer szintjén a Burning Wheel, az eredeti játék volt a mélypont. Annyira túlkomplikált rendszert még nem láttam, tele feleslegesen bonyolított körökkel. A MG egy fokkal könnyedebb volt emlékeim szerint, de tény h messze állt a szokásos rendszerektől.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 23:12

Nekem inkább az a gondom, hogy a rövid világleírás alapján ez lehetne egy D&D világ is, csak a játszható fajokat kicserélték egerekre, azért mert... ...fogalmam sincs, hogy miért. A kicsit mókásan kinéző karakterek (ami nem baj) és a nagybetűs dráma nekem üti egymást.

Jó sok asztali és pár év live Vampire után pedig abban is biztos vagyok, hogy a személyes történethez nem kell karakterlap, meg jellemvonásra dobás, csak beleélést tanúsító játékosok. Ott is sokkal jobban működik az egész természet+viselkedés+emberség/ösvény dolog, ha nem dobunk semmit, csak hagyjuk kibontakozni a játékosokat. Akikkel én játszottam nagyon jókat, azok simán megszavazták maguknak az emberség-vesztést is, ha arról volt szó, nem kényszerültem rá, hogy dobassak valami jellemzőre, amit vagy megmachinálok, hogy az legyen a végeredmény, amit mesélőként akartam (de akkor minek dobattam?), vagy nem, de tök mást hoz ki a kocka, mint amit a dráma diktálna (így kár volt dobatni).

Itt is ezt érzem a leírás alapján: a rendszer kényszeríteni akar valamit, ami ilyesmire fogékony játékosokkal dobás nélkül megy. Nem fogékony játékosokkal pedig minden szabályrendszeri mechanika ellenére kudarc az egész.

Az ilyen szinten absztrakt - vagy nem is tudom mi erre a jó szó - harcrendszereket meg zsigerből utálom, nekem kiveszi azt az érzést, hogy az összecsapások a karakterek személyes küzdelmei a boldogulásukért, túlélésükért - vagy csak azért, meg enyhe szociopaták, akik nem bírnak a "hatalmukkal".

Szóval a személyesebb hőstörténetekre igyekvés dicséretes, az "egérizálás" érthetetlen, a játékstílushoz szükségeshez képest bonyolult szabályrendszer pedig fölösleges.

Ellenben kommentelés közben rájöttem, hogy mesélni kellene egy Macskafogó-alapú Savage Worlds kalandot. :)

Bulldy

cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 109 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 22:05

Az a legnagyobb bajom vele, akik igazán jól tudnának vele szórakozni (gyerekek), azoknak túl bonyolult. Így maradnak a gyermek lelkű felnőttek, akik viszont garantáltan nem fognak hosszabb kampány csinálni belőle, így megmarad egyalkalmas kis érdekességnek.

 

Az persze kérdés, ahogy már máshol is felmerült, hogy mennyivel gyerekesebb, egereket alakítani egy szerepjátékba, mint például félorkot, elfet vagy maradjunk a méretarányoknál szélszerzetet. Színházi tapasztalatból mondom, hogy még a gyerekek számára írt mese szereplőket is, ugyanolyan hitelesen kell játszani, mint egy Csehov művet, mert a gyerek sem hülye. Viszont a Mouse Guard ahogy én tudom nem mese. Amikor ugyanis a szerző leszerződött a kiadóval azok éppen új megközelítésű fantasy-t kerestek és nem a gyerekek voltak a célközönség. Ha jól emlékszem az előző cikkben is és most is meg lett említve, hogy az egyik legnagyobb hiba, ha a játékot cuki kis egerekkel képzeljük el. Szvsz. ez a játék azért lehet érdekes, mert a megszokott környezetet, egy másféle perspektívából mutatja be. Nekem ezért is tetszik.
 



SlyZero

SlyZero

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 20:05

Az a legnagyobb bajom vele, akik igazán jól tudnának vele szórakozni (gyerekek), azoknak túl bonyolult. Így maradnak a gyermek lelkű felnőttek, akik viszont garantáltan nem fognak hosszabb kampány csinálni belőle, így megmarad egyalkalmas kis érdekességnek.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 19:32

Nem próbáltam ki, de nem is nagyon vonzanak be az ilyen típusú játékok.

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1073 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 18:01

Nekem nagyon tetszett, amikor játszottunk vele, ahogy testvérjátéka, a Torchbearer is - de én elég elfogult vagyok a félig társasjáték jellegű rendszerekkel szemben.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 17:43

Valahol olvastam,hogy ez egy nagyon egyszerű szerepjáték,de szerintem nem az

 

Szerintem nagyon túl van bonyolítva, de az is igaz, hogy én már nagyon elkényelmesedtem az utóbbi időben, köszönhetően a tényleg áramvonalasított játékoknak.



Olman

Olman

    Magiszter

  • Fórumita
  • 2460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 17:11

Szép ismertető, köszönet érte! A világ (amennyire a képregényekből ismerem) nagyon érdekes és találékony megoldásokkal teli, játszani lehet raja gyerekekkel és felnőttekkel is, kinek-kinek a maga szintjén drámázva - szerintem külön előny, hogy talán könnyebben bevezethetőek a gyerekek a meseszerűsége miatt.

A korábbi írás valamiért elkerülte a figyelmem, de ahogy nézem, a szerkesztése nem valami kifinomult. :)

gergelykoma

gergelykoma

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 111 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 11:15

Valahol olvastam,hogy ez egy nagyon egyszerű szerepjáték,de szerintem nem az

arislan

arislan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 10:46

Már az első bemutatásnál nagy kedvet kaptam hozzá, de sajnos még mindig nem találni magyarul olyan leírást, amely segíthetne játszani vele. :( Kár, pedig tényleg jó lehet.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.14, 07:53

Ugyan volt már egy ismertető erről a játékról, de szerintem a dolog megér még egy nekifutást. A személyes tapasztalaton kívül erre az ad okot, hogy most jött ki a játék második kiadása. Ebben ugyan nincsenek nagy változások (a karakteralkotás egyszerűsítése talán a legfontosabb), inkább csak egy ráncfelvarrással egybekötött újranyomásról van szó, de ez jó ürügy az újabb ismertetőre. A cikkben nem fogom a játékot a maga teljességében bemutatni, inkább csak érdekességeket próbálok felvillantani, amivel kiegészítem az előző ismertetőt, és leírom saját meglátásaimat.

http://lfg.hu/75061/ismerteto/mouse-guard-szerepjatek-ismerteto/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]