Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
967 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 757 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.12, 06:46

Volt, aki kipróbálta az Azael-féle KéM-átiratot, és meg is írta a tapasztalatait:

https://grungirpg.blog.hu/2018/10/09/retro_rovat_kard_es_magia_m_a_g_u_s_setting

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.18, 16:40

Jahogy work in progress? Akkor hajrá! :)



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 222 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.18, 14:52

(OFF)@Acelpatkany: Nem ártana egy délutánt rászánni és újratördelni ezt az anyagot. Én pl. hülyét kaptam az oldalakon át másfeles sorközben leírt tulajdonság:0 felsorolástól. Ezeket meg a fegyvereket is át lehetne ültetni egy pofás táblázatba, az egész anyagot sorkizártra rendezni stb. Egyébként maga a rendszer nem tetszik, bár értem a koncepciót mögötte.(/OFF)

Nem fogom tudni újratördelni, mert eleve be sincs tördelve, ez még olyan, ahogy kijött LibreOffice-ból, az meg messze nem tördelőprogram. Amíg be nem fejezem, addig tök felesleges lenne betördelni. A rendszer célközönsége pedig nem a mágusfanok, hanem azok, akik hozzám hasonlóan undorodnak a mágus rendszerétől, akiknek az ETK szitokszó, de a világot nem vetik meg.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.18, 13:24

(OFF)@Acelpatkany: Nem ártana egy délutánt rászánni és újratördelni ezt az anyagot. Én pl. hülyét kaptam az oldalakon át másfeles sorközben leírt tulajdonság:0 felsorolástól. Ezeket meg a fegyvereket is át lehetne ültetni egy pofás táblázatba, az egész anyagot sorkizártra rendezni stb. Egyébként maga a rendszer nem tetszik, bár értem a koncepciót mögötte.(/OFF)

 
@Cundior: Pedig ha belegondolsz, akkor ez pont így működik, vannak akik odafutnak és bekapcsolódnak a harcba és már nem lehet rájuk visszatámadni. De azt se felejtsd el, hogy ha sokan harcolnak, akkor ez elég sok időt elvehet, ha nem akar magára megszakító támadásokat a tőrös, mindnekit nagy ívben ki kell kerülnie, plusz a KÉ sorrend dönti el a cselekvések időrendjét, tehát egy kardos, ha ő a gyorsabb, simán megvárhatja - késleltet -, hogy a tőrös odafut hozzá és akkor jól rávág egyet. Plusz a tőrös azt sem teheti meg, hogy futkározik és mindenkit megszúrkál, mert minden elszakadáskor támadhatnak rá. S igen, a tőr gyorsabb fegyver, csak a kardoknak vannak előnyei ellene. A nagy fegyvereknek ez a hátránya, alabárddal nem lehet rohangálni és harcolni is, hacsak nem rohamozol, de az meg ugye kétélű fegyver.
 
Spoiler



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 222 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.18, 07:53

Végülis, ha jól értelmeztem, ez az "ingyen" mozgás van ott is. Amúgy érdekes rendszer ez is, megérne egy próbát.

 

Synergyben folyamatosan mozogsz, az nem kerül akcióba, de mozgási sebességed befolyásolja a harci módosítókat. Nehezebben találsz célba (kivéve roham, amikor pont az ellenfél felé mozogsz), és téged is nehezebben találnak el. A sérülések is befolyásolják a mozgási sebességedet. Az egyik lentebbi hemás videóban jól csinálták a srácok, ha ekkora pengéktől valaki bekap egyetlen komolyabb sérülést, onnantól olyan negatív módosítói lesznek, hogy felesleges folytatni a harcot, különben vége, akárhányadik szintű harcos is (nincsenek szintek, és életpont sincs).



Cundior

Cundior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 469 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.18, 07:35

KLM, ezt így gondolom én is, csak jó előre kitalálni valami általánosat, de belegondolva, igazából ezt a hagyományos harc közben sem számoljuk. Az elején mindenki megtámad valakit, aztán kezdődik a harci kör. Meghagyom a kör nyitócselekedeteként szabad cselekedetnek a mozgást, aztán az ezen felüli plusz mozgások majd csökkentik a további lehetőségeit, de csak a mozgónak (hogy ne lehessen a tőrösnek 6 szegmensnyit kerülve rohangálni, hogy aztán még szúrhasson a maradék 4-ben, de a kardos már ne üthessen vissza). :)

Acelpatkany, bocsánat, csak túl sok anyag ömlött rám egyszerre. Végülis, ha jól értelmeztem, ez az "ingyen" mozgás van ott is. Amúgy érdekes rendszer ez is, megérne egy próbát.

Na, azt hiszem most már mindent értek, köszönöm mindenki segítségét, itt az idő tesztelni a dolgokat!

Selmo, leírod a KÉ számolási eljárásotokat? :)

Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 222 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.17, 17:41

Az összes itt felsorolt esetet kezeli a Synergy...

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.17, 15:10

Az se biztos, hogy jó-e egyáltalán, ha a mozgás elvesz időt. Mert ha van egy 10-es időigényű fegyvered, akkor ha odalépsz valakihez mindössze 1 szegmens alatt, máris tehetetlen vagy a kör további részében, 

 

Pár lépés közben felemelni a háromkezes agyonváglakot és elkenni vele valaki rúzsát szerintem pont ugyanannyi idő, mint ugyanezt egy helyben állva megtenni.

 

Tehát bizonyos távolság mehet "szabad akcióból" - ennél többet tud viszont az megtenni, aki megfogja középtájt (vagy két végén, eszköztől függően) - de akkor tényleg nem támad.



Cundior

Cundior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 469 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.17, 14:41

Az se biztos, hogy jó-e egyáltalán, ha a mozgás elvesz időt. Mert ha van egy 10-es időigényű fegyvered, akkor ha odalépsz valakihez mindössze 1 szegmens alatt, máris tehetetlen vagy a kör további részében, míg ő támadhat rád, mivel nem mozgott. Vagy ha ő se támadhat, és ő is csak a maradék 9 szegmenset használhatja ki, akkor ha nála van a 10-es fegyver, te odalépsz, és marad 9 szegmensed elhelyezni rajta 3 (kétkezes harc esetén 6) tőrszúrást, míg ő nem üthet vissza. Szóval se így, se úgy nem jó, valamiféle ingyen mozgás kéne mégis.

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.17, 14:41

Jah, el is felejtettem, hogy teljesen más a KÉ számolás nálam. :D Ezt is leírhatom.

 

A sétát mi úgy számítjuk, hogy ez a kör végére jön létre, tehát a kör végén akik sétálnak, azok át lesznek helyezve, egyébként nem számoljuk, hogy hányadik szegmensben hány méternél járnak, persze lehet ezt is, csak nagyon belassíthatja a dolgokat.

Egyébként szegmens/időigényesek a varázslatok és van jópár 1/E-s, tehát simán kijöhet, az általad említett 8 szegmens egy 8E-s varázslásra pl. és akkor még marad 2 másra. Csak alapvetően a legtöbb varázslat 3/5/10 időigényű lett, mert így párban vannak a  fegyverekkel és egyszerűbb számolni velük, meg a KÉ dönt nem a gyorsasága a cselekvésnek.

 

Amúgy meg úgy használjátok, ahogy nektek jó.



Cundior

Cundior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 469 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.17, 14:26

Én arra gondoltam, meghagynám a szegmens alapot, és (2 láb méretű mezővel számolva) 1 mező / szegmens sebességgel lehetne sétálni. Így egyértelmű lenne, hogy ki, mennyit támadhat, vagy varázsolhat mozgás mellett. Annyit lehetne még hozzátenni, hogy a gyorsaságon is múljon, hogy mondjuk 13-15-nél +1 mező/kör, 16-18-nál +2 mező/kör, vagy hasonló.

Örülök, hogy a varázslásnál ezt írod, mi is úgy használjuk, hogy a varázslat KÉ-je 11-varázslás ideje (szegmens), és a kezdeményeződobás által meghatározott időben jön. Itt szintén nem nagy különbség, ha meghagyom a szegmens alapot, és a 6 szegmenses varázslatot nem kerekítem 5-re, vagy a példánál maradva a 8-at 10-re, és marad még 2 szegmens, mondjuk hátrálni 2 mezőt.

Már csak azt nem értettem, mit jelent az, hogy 10 szegmens/időigény alatt gyorsaság métert tesz meg? Mi az időigény, hiszen szabad cselekedet, annak pedig nincs?

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.17, 13:12

Selmo, nagyon tetszetős amit írtál, elolvasva a D20-as változatot (tehát a D&D3.5-öt), én is így képzeltem el. Kifejezetten hasznos az a néhány időigény meghatározás. Ha jól értem, annyi a különbség (leszámítva persze az alapvető szegmens alapú gondolkodást és a vele járó dolgokat), hogy az elszakadás nem lehet soha automatikus, mindig vonzhat szabad támadást (megszakító támadást), ami viszont nem ingyen támadás, mint a D20-ban, csak megfelelő harctéri gyakorlattal, különben egy rendes támadás helyett tehető csupán.

Igen, az elszakadás egy harci manőver, amire vagy számítasz és tartalékolsz rá egy támadást vagy nem. Persze a megfelelő harci tapasztalattal rendelkezők ezt már rutinból tolják, így nekik ez ingyen mehet. Ráadásul a sikeressége is helyzet(KM)függő, egy szűk folyosón pl. sokkal egyszerűbb megakasztani valakit a menekülésben, mint nyílt terepen. Előbbire mondjuk elég Fp sebéz, míg utóbbinál már kell 1 Ép. De persze harci helyzettől meg fegyvertől függően lehet egészen más a narratíva, egy lándzsával pl. el is lehet gáncsolni sérülés okozása nélkül.

Plusz lehet azzal is kombinálni, hogy a 4-5-ös méretű fegyverekkel már nem csak a szomszédos hexát éred el, hanem az eggyel távolabbit is. De ez már tényleg csak harcosoknál számít, mert kevés támadásuk van egy körben az ekkora fegyvereknek.
 

A mágia és pszi gondolkodtatott el. Az, hogy mindent a 3 fegyverkategóriára igazítasz időigény tekintetében, és azt írod, hogy a fegyverekhez hasonlóan kell kezelni őket, az azt jelenti, hogy egy például 8 szegmenses varázslat egész körös, de mint egy fegyver, lehet akár az első esemény a körben?

A teljes szegmensrendszert kukáztam, mert egyszerűen nem működik. KÉ alapján van a cselekvési sorrend, aztán miután mindenki volt, akkor a legnagyobb KÉ értékű ismét jöhet, ha van még végrehajtható időigényű cselekvése a körben. S ez így megy, amíg mindenki kifogyott a cselekvésekből. Így valóban előfordulhat, hogy a 8 szegmenses varázslat lesz a körben az első, csak utána még valaki háromszor hasbaszúrhatja, mert mást már nem tud csinálni.
 

Amúgy a tábla mérete nálad is 2 láb mezőnként, a mozgás pedig (sétálva) akkor gyorsaság fele mező, és lévén szabad cselekedet, körönként kétszer végezhető ingyen, tehát például az ellenfélhez sétálás nem csökkenti a támadások számát? Mert ha jól értelmeztem a D20-at, ott vagy 2 mozgás, vagy 1 mozgás 1 támadás, vagy 2 támadás (teljes körös cselekedet).

Mi általában 1 hexát 1 méteresnek veszünk, úgy egyszerű számolni, néha 2 méteresnek, ha nagyon nagy területen folyik a harc, de alapvetően csak akkor szoktuk ezt használni, ha nagyon sokan vannak,  és számít is, mert idő mindenkit mozgatni, felrakni, tologatni. A legtöbb esetben nem vacakolunk ezzel.

Mozgásból mindenki csak 1-et végezhet egy körben, tehát vagy sétál, ami 10 szegmens/időigény alatt jelent GY métert vagy, ha ennél gyorsabban akar mozogni, akkor az már elvesz a köréből. Ez azt hiszem tényleg nem lett leírva így.

Tehát pl., ha két varázshasználó sétálva vív varázspárbajt, akkor ott körözgetnek, vagy vonulnak egy irányba és ezt megtehetik minden probléma nélkül, ellenben, ha az egyik érintést igénylő varázslatot akar végrehajtani, akkor kénytelen erre feláldozni némi időt, távolságtól függően 3-6 időigényben, hogy odafusson a másikhoz érintésnyi távolságba. Ugyanígy egy messzebről lövöldöző íjászt is előbb meg kell közelíteni, csak utána lehet rá támadni. Viszont az, hogy a közelharcban harcoló felek mozognak, forognak, az nem séta, ellenben bármelyik fél megteheti, hogy séta értékű mozgással fokozatosan egy irányban halad, amit a támadóinak követni kell. Így lehet pl. szép lassan viszább vonulni egy folyosón, vagy a csatában közelebb kerülni az ellenfél fővezéréhez. Egyébként a séta alapvetően csak akkor számít, ha van íjász is és így nem álló célpontra fog lőni.



Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1029 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.17, 11:45

Cundior: Az UTK-ban vannak fegyverkategóriák, a nagyoknak lenne egy újabb előnye.
Újabb videó:



Cundior

Cundior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 469 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.17, 10:16

Kaloz, Wisp, Aluminiumtrioxid, igazábol ez teljesen reálisnak tűnik, és önmagában is érdekes ötlet. Tényleg elég elvont dolog a harcot, egy helyben álló, egymás felé csapkodó felekkel modellezni, csak ez valahogy már hozzánőtt a szívemhez. :) Mondjuk érdekes elgondolni, miképp lehetne ezt átültetni a M.A.G.U.S. rendszerébe, talán nem is lenne olyan bonyolult. Vajon az egész sávrendszer mozgatása kerülne időbe, és azon belül lenne minden elérés, a középtávon pedig valami feltétellel ellátott lehetőség rá?

Selmo, nagyon tetszetős amit írtál, elolvasva a D20-as változatot (tehát a D&D3.5-öt), én is így képzeltem el. Kifejezetten hasznos az a néhány időigény meghatározás. Ha jól értem, annyi a különbség (leszámítva persze az alapvető szegmens alapú gondolkodást és a vele járó dolgokat), hogy az elszakadás nem lehet soha automatikus, mindig vonzhat szabad támadást (megszakító támadást), ami viszont nem ingyen támadás, mint a D20-ban, csak megfelelő harctéri gyakorlattal, különben egy rendes támadás helyett tehető csupán.

A mágia és pszi gondolkodtatott el. Az, hogy mindent a 3 fegyverkategóriára igazítasz időigény tekintetében, és azt írod, hogy a fegyverekhez hasonlóan kell kezelni őket, az azt jelenti, hogy egy például 8 szegmenses varázslat egész körös, de mint egy fegyver, lehet akár az első esemény a körben?

Amúgy a tábla mérete nálad is 2 láb mezőnként, a mozgás pedig (sétálva) akkor gyorsaság fele mező, és lévén szabad cselekedet, körönként kétszer végezhető ingyen, tehát például az ellenfélhez sétálás nem csökkenti a támadások számát? Mert ha jól értelmeztem a D20-at, ott vagy 2 mozgás, vagy 1 mozgás 1 támadás, vagy 2 támadás (teljes körös cselekedet).

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.16, 16:52

Kaloz, Wisp, akkor ez azt jelentené, hogy a karakterek nem külön mozognak és harcolnak, hanem az adott távolságkategórián belül bárhova leadhatják a támadásaikat, mert harc közben "odatáncolnak"? Mondjuk több tábadást akár több helyre, tehát gyakorlatban minden támadással járna egy mozgás lehetőség is?

 

Exalted 3E pl. így működik - ha két karakter close range-ben van, az igazából akármit jelenthet a "közvetlenül egymás mellett" és a "triviálisan elérhető közelségben" között. Az, hogy leírás szintjén mennyit mozogsz, teljesen rád van bízva. (Ez ráadásul relatív pozíciót jelöl - simán jelentheti azt is, hogy a két karakter háztetőről háztetőre szökellve robog végig a városon a pengeváltás közben, dobni csak akkor kell, ha az ellenfeledhez képest akarsz elmozogni.)



Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1029 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.16, 16:37

Wisp: Ilyet én is engednék, de csak harc- vagy kardművésznek, belső időben. :) Tény és való, a játék hangulata és szabályai is inkább a regényes, és nem a realisztikus küzdelmet preferálják, de van egy határ ami után nekem már túl sok. (Például a gorduinizmusok ilyenek.)
Amit igazából mondani akartam, hogy elég nagyjából letisztázni ki hol áll, és merre mozog, centizni meg nincs értelme, mert állandóan mozognak a karakterek is, és az ellenfeleik is, és KM legyen a talpán aki meg tudja mondani mikor, merre, mennyit és miért.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.16, 15:52

Hexatábla a legegyszerűbb pedig. :) Egy hexa 1m, aztán ott üthetik egymást a szomszédos hexákon lévők. Rögtön lehet látni, hol van túlerő, kit támadnak félhátulról/hátulról, a területre ható varázslat kikre hat stb.
 

Spoiler



wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 68 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.16, 15:40

Kaloz, Wisp, akkor ez azt jelentené, hogy a karakterek nem külön mozognak és harcolnak, hanem az adott távolságkategórián belül bárhova leadhatják a támadásaikat, mert harc közben "odatáncolnak"? Mondjuk több tábadást akár több helyre, tehát gyakorlatban minden támadással járna egy mozgás lehetőség is?

Igen, valahogy így képzelem: egy sávon belül mindegy, hol van pontosan a karakter, mert minden elég közel van hozzá, hogy egy cselekvés részeként odalépjen/fusson/tigrisbukfencezzen. Nekem a "magusos korszakom" nagyjából kifulladt a Halál havában első fejezetével, de az abban írtakhoz még passzol is ez a megközelítés: a szektairtós cold openben van egy rész, amiben Gorduin odalép az ellenhez, közben fegyvert ránt, majd leszúrja páncélon keesztül, mielőtt a szerencsétlen felfoghatná, mi van. Később viszont körbeveszi egy csapat tetőn bújkáló íjász, akiket meg sem próbál lenindzsázni, mert esélytlen a dolog. Utóbbi esetre van a Messze kategória.
Kaloz inkább a harci szimuláció felől közelít, nálam meg a kalandregényesség/filmesség volna a cél. Volt ötletem többszörös cselekvésre is, amibe simán belefér, hogy a karakter egy kör leforgása alatt támadjon, elgáncsoljon valakit, és bevédje a csinos papnőt anélkül, hogy egy pontnyi módosító jönne bármelyik dobásra, de ez már off.

Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1029 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.16, 15:20

Cundior: Nézd meg a videót. Szétoszthatja a karakter a támadásait, de az ilyesmi mindig remek alkalom az ellenfélnek, hogy a figyelem elterelődését kihasználva támadjon. A rendszer ezt nem igazán kezeli, helyzettől függően megkaphatná mondjuk a támadás félhátulról módosítóit. De egy kalandozócsapat esetén belefér, hogy a csapat lovagja megkockáztat egy csapást a (páncélozott) oldalára, csak hogy megvédje a csinos papnőt... Például.



Cundior

Cundior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 469 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.16, 14:50

Garabonciás, ez nekem eszembe se jutott, átnéztem és teljesen jó kiinduló alap. Kell néhány változtatás, például az ÚTK szegmens alapú cselekedetkezelése miatt, de szerintem menni fog.

Wisp, Strato, köszönöm, ezeket is át kéne futnom, lassan kezd túlnőni a dolog. :)

Selmo, annak nagyon örülnék, ha megosztanád velem ezeket a szabályokat! Ha nem is hexában gondolkozom, biztos hamar átültetem, vagy áttérek rá. :)

Kaloz, Wisp, akkor ez azt jelentené, hogy a karakterek nem külön mozognak és harcolnak, hanem az adott távolságkategórián belül bárhova leadhatják a támadásaikat, mert harc közben "odatáncolnak"? Mondjuk több tábadást akár több helyre, tehát gyakorlatban minden támadással járna egy mozgás lehetőség is?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]