Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1509 hozzászólás érkezett eddig

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.17, 11:52

 

(OFF)mondjuk nálam 20+ éve működik a Dreonnar teszt ha új fantasy rendszerrel találkozom, ha nem is mindig alkalmazom. Röviden : ugyanaz a M* mintakaland átdolgozva az adott rendszerre, amiből kiderül pl. mennyire halálos a harcrendszer, hogy működik a mágia, mennyire nehézkes/könnyen érthető a rendszer stb a többihez képest.(/OFF)

 

Ez valami olyasmi, mint az RPG-k Turing-tesztje?

 

 

Nagyjából. Magát a kalandot (kicsit alakítva) már annyiszor meséltem az utóbbi 20 évben, hogy egy új rendszerben mesélve elég sok dolgot le tudok szűrni a rendszerről, amit a szabálykönyv olvasásból nem. Idősorrendben alább. (spoiler, ha valaki nem játszotta volna vagy játszaná)

Spoiler


Ráadásul az is kiderül, hogy a játékosok mennyire érzik/értik a rendszert, mert kb mindenből van egy kicsi (így új rendszert tanítani is jó), és egy rövid délutáni játékalkalommal lemesélhető az egész. A "sztori" kőbalta egyszerűségű, ami nem baj, mert úgyis a mechanikákat tesztelem vele. Bónusz pont, hogy a kaland elég világ és helyszínfüggetlen. Nyílván nem a legjobb kaland evör, de erre a célra megfelel.


Módosította Cain: 2019.09.17, 11:55


kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.17, 11:21

(OFF)mondjuk nálam 20+ éve működik a Dreonnar teszt ha új fantasy rendszerrel találkozom, ha nem is mindig alkalmazom. Röviden : ugyanaz a M* mintakaland átdolgozva az adott rendszerre, amiből kiderül pl. mennyire halálos a harcrendszer, hogy működik a mágia, mennyire nehézkes/könnyen érthető a rendszer stb a többihez képest.(/OFF)

 

Ez valami olyasmi, mint az RPG-k Turing-tesztje?



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.17, 10:19


Dzsenn, gnóm és wier még viszonylag jól be van ágyazva a civilizált világba (vagy legalábbis nem bukik le azonnal, ha látják az arcát). Nehezebb mesélni amund, goblin, vadork, khál, erdőpille karakternek. Amúgy amit én sajnáltam, hogy a sáskaemberek (aun?) nem lettek soha hivatalos kiegben kidolgozva, pedig biztos kipróbáltam volna. :D

 

Erdőpille ?? Látszik rég foglalkoztam M*-val, mert azt se tudom mi az. Sok gnómra sem emlékszem.

A khál (és jó eséllyel a wier) nálam az elsők között kerülne be a "nem kánon" kategóriába.

Azon gondolkozom, hogy lenne-e arra érdeklődés hogy teljes konverzió helyett, első körben egy "Dreonnar küldetése, saját +-al" + játszható mintakarakterek szintű, önmagában játszható tesztet csinálni a Legend/Runequest rendszerrel?

(OFF)mondjuk nálam 20+ éve működik a Dreonnar teszt ha új fantasy rendszerrel találkozom, ha nem is mindig alkalmazom. Röviden : ugyanaz a M* mintakaland átdolgozva az adott rendszerre, amiből kiderül pl. mennyire halálos a harcrendszer, hogy működik a mágia, mennyire nehézkes/könnyen érthető a rendszer stb a többihez képest.(/OFF)



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2065 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 17:03

Univerzális mágiaelméleti rendszer: természetesen. 
 
Mindenkinek ott helyben: szerintem nem. Az "egyszeri pléjer" lusta, nem fog átrágni 200 oldalt (de talán még 20-at sem), hogy az első varázslatát kitalálja.
Kell nekik egy varázslatlista.
 
Ráadásul kasztonként, sőt, ha lehet iskolánként, morzsánként összeharácsolt, gondosan őrzött tudásmennyiséggel.

Igen, ezért tettem le én is róla. Majd leírok pár népszerűbb varázslatot, hogy lehessne látni, mi, hogy megy. Aztán, ha esetleg eljut oda a dolog, akkor majd lehet hozzá mini grimoárt írni. De ez még nagyon messze van.



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 15:34

Cain,

"Egyébként mik számítanak alap ynevi fajnak? ember, elf, félelf, törpe, udvari ork? A többi nélkül személy szerint tudnék élni bőven..."

Igen, az ETK és UTK is ezeket tartalmazta. Kicsit gondolkodtam, hogy a kyr vérű külön faj legyen-e, mint az UTK-ban, vagy csak egy népcsoport (mint a dzsad, tiadlani, stb.). Egyelőre nem dolgoztam ki, tehát az utóbbi megoldással hozható ilyen karakter.

 

Dronner,

"Homoki elfek jelenleg nem annyira játszhatóak, de bevallom, az első Rúnás Taba el Ibara cikk óta az a faj folyamatosan izgatta a fantáziámat, elég hangulatos a hátterük."

Igen, én is gondolkodtam ezen, hogy az elfet szétszedem három "alfajra":

- közönséges elfek (sirenar, elfendel, stb, tehát kb. Urria hívei)

- kráni elfek (ha jól emlékszem Sumiban volt hozzájük külön mechanika)

- homoki elfek 

 

Dzsenn, gnóm és wier még viszonylag jól be van ágyazva a civilizált világba (vagy legalábbis nem bukik le azonnal, ha látják az arcát). Nehezebb mesélni amund, goblin, vadork, khál, erdőpille karakternek. Amúgy amit én sajnáltam, hogy a sáskaemberek (aun?) nem lettek soha hivatalos kiegben kidolgozva, pedig biztos kipróbáltam volna. :D

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 14:16

 

 

 

Viszont pozitívum, hogy DnD alapra helyezve Ynevet Alyr számos varázslata elérhetővé válna  :pajzs:  :gonosz:

 

Igazából nem nagyon emlékszem tőle olyasmire, amit az 1993-as Zöld alapján ne lehetne modellezni. 

 

Ha jól emlékszem Spectral hands raise dead a Halál havában...

 

 

Spectral hand + vampiric touch + Animate Dead lenne az, csak az a baj, hogy Animate Dead-el nem tudsz normál fegyverre immunis élőholtat produkálni, pláne olyat, ami a napfényt is jól viseli, különösen nem 50-100 méterről.

 

Egy VII. osztályba tartozó "Életerővel táplálkozó szellem" viszont képes ilyesmire - 85 manapont megidézni.   :bezzeg:



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5415 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 14:10

 

 

Viszont pozitívum, hogy DnD alapra helyezve Ynevet Alyr számos varázslata elérhetővé válna  :pajzs:  :gonosz:

 

Igazából nem nagyon emlékszem tőle olyasmire, amit az 1993-as Zöld alapján ne lehetne modellezni. 

 

Ha jól emlékszem Spectral hands raise dead a Halál havában...



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 14:05

 

Viszont pozitívum, hogy DnD alapra helyezve Ynevet Alyr számos varázslata elérhetővé válna  :pajzs:  :gonosz:

 

Igazából nem nagyon emlékszem tőle olyasmire, amit az 1993-as Zöld alapján ne lehetne modellezni. 



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 14:04

Cain:

 

 

Egyébként mik számítanak alap ynevi fajnak? ember, elf, félelf, törpe, udvari ork? A többi nélkül személy szerint tudnék élni bőven...

Milyen értelemben? Egy olyan történelmi nüanszot, mint a Manifesztációs Háború elég nehéz amundok és dzsennek, no meg homoki elfek nélkül levezényelni.

 

Hogy JK-k lehetnek-e? A dzsennek simán játszhatóak a dzsadok miatt, az amund "árvák" is eléggé meg vannak alapozva a regényekben és a világban (pl. valami noname vaskezű Alex). Homoki elfek jelenleg nem annyira játszhatóak, de bevallom, az első Rúnás Taba el Ibara cikk óta az a faj folyamatosan izgatta a fantáziámat, elég hangulatos a hátterük.

 

 

Nyílván JK szempontból értettem, mivel a rendszerről beszélünk, nem a világleírásról. A homoki elfek pl. abszolút a "játszahtó elfek távoli tápos rokonai" kategóriába esnek. Történelmi szempontból alap ynevi faj a kyr az óelf meg az aquir is.

(OFF)De nem is az amundok és a dzsennek amiket a legszívesebben elfelejtenék, (bár elég fölöslegesnek érzem őket fajként) hanem a khál meg a wier.(/OFF)

 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5415 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 13:46

Cain:

 

 

Egyébként mik számítanak alap ynevi fajnak? ember, elf, félelf, törpe, udvari ork? A többi nélkül személy szerint tudnék élni bőven...

Milyen értelemben? Egy olyan történelmi nüanszot, mint a Manifesztációs Háború elég nehéz amundok és dzsennek, no meg homoki elfek nélkül levezényelni.

 

Hogy JK-k lehetnek-e? A dzsennek simán játszhatóak a dzsadok miatt, az amund "árvák" is eléggé meg vannak alapozva a regényekben és a világban (pl. valami noname vaskezű Alex). Homoki elfek jelenleg nem annyira játszhatóak, de bevallom, az első Rúnás Taba el Ibara cikk óta az a faj folyamatosan izgatta a fantáziámat, elég hangulatos a hátterük.

 

 

 

Sajátságos, hogy a MAGUS nevű játékban szerinted pont mozaikmágussal nem lehet játszani, valamint a talán legnépszerűbb regényhős, a dorani Alyr kasztja sem játszható. Nyilván azért, mert akkor jönnek az NJK nekromanták is 

Viszont pozitívum, hogy DnD alapra helyezve Ynevet Alyr számos varázslata elérhetővé válna  :pajzs:  :gonosz:



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 13:35

Cain,

"A mozaikmágia már az első kiadásban óta nem a kezdő játékosoknak volt való."

Fixed that for you. ;)

 

 

Kidolgoztam DnD5e szerint az alap ynevi fajokat. Nehezebb volt, mint gondoltam, főleg a félelf elég unalmas mágus rendszerben - kaszt megkötések nélkül azt hiszem nem sok félelf harcművészt/kardművészt láttunk volna. :) A források kapcsán is volt bőven dilemma, pl. ETK törpe felfedezi a csapdákat ösztönösen, UTK-ban könnyebben tanulja a mechanikát (de csapdákat nem fedez fel jobban), summáriumban van homálytestvér hátránya, stb. Most még jobban becsülöm Bulldyt, hogy a kasztokkal ilyen messze jutott. :)

 

Esetleg kivehetnék a teljes Pyarroni pantheont is a játszható papok közül önkényesen, mert kicsit se tartoznak bele a M* világképébe. Valahogy így vagy a mozaikmágiával ? :)

Egyébként mik számítanak alap ynevi fajnak? ember, elf, félelf, törpe, udvari ork? A többi nélkül személy szerint tudnék élni bőven...
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 13:01

A mindent lefedő mozaikmágiának az lenne pont az előnye, hogy az összes varázshasználó azt használja. Persze minden kaszt, csak pár ösvényét, míg a varázsló az összeset. De így is mindenkinek ott helyben kellene megalkotnia a helyzethez kellő varázslatot.

 

Univerzális mágiaelméleti rendszer: természetesen. 

 

Mindenkinek ott helyben: szerintem nem. Az "egyszeri pléjer" lusta, nem fog átrágni 200 oldalt (de talán még 20-at sem), hogy az első varázslatát kitalálja.

Kell nekik egy varázslatlista.

 

Ráadásul kasztonként, sőt, ha lehet iskolánként, morzsánként összeharácsolt, gondosan őrzött tudásmennyiséggel.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 12:54

Cain,

"A mozaikmágia már az első kiadásban óta nem a kezdő játékosoknak volt való."

Fixed that for you. ;)

 

 

Sajátságos, hogy a MAGUS nevű játékban szerinted pont mozaikmágussal nem lehet játszani, valamint a talán legnépszerűbb regényhős, a dorani Alyr kasztja sem játszható. Nyilván azért, mert akkor jönnek az NJK nekromanták is  :gonosz:



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 12:49

Cain,

"A mozaikmágia már az első kiadásban óta nem a kezdő játékosoknak volt való."

Fixed that for you. ;)

 

 

Kidolgoztam DnD5e szerint az alap ynevi fajokat. Nehezebb volt, mint gondoltam, főleg a félelf elég unalmas mágus rendszerben - kaszt megkötések nélkül azt hiszem nem sok félelf harcművészt/kardművészt láttunk volna. :) A források kapcsán is volt bőven dilemma, pl. ETK törpe felfedezi a csapdákat ösztönösen, UTK-ban könnyebben tanulja a mechanikát (de csapdákat nem fedez fel jobban), summáriumban van homálytestvér hátránya, stb. Most még jobban becsülöm Bulldyt, hogy a kasztokkal ilyen messze jutott. :)



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2065 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 11:18

A mindent lefedő mozaikmágiának az lenne pont az előnye, hogy az összes varázshasználó azt használja. Persze minden kaszt, csak pár ösvényét, míg a varázsló az összeset. De így is mindenkinek ott helyben kellene megalkotnia a helyzethez kellő varázslatot. Ezt tettem félre egyelőre és jelenleg úgy néz ki, hogy csak a karteralkotáskor kell varázslatot alkotni, amit a delikvens felír a karakterlapjára, meg amikor újat tanul és csak a varázsló az aki rögtönöz.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.16, 10:18

 


 

Elsőre én is ilyet akartam, de aztán mégsem léptem rá az ösvényre, szerintem sok embert elriasztana, ha ott helyben kéne összetennie a varázslatokat.

 

 

A mozaikmágia már az első kiadásban óta nem a kezdő játékosoknak volt való. Szerintem nem baj ha ez az egyetlen "kaszt" kicsit bonyolultabb, ha minden más könnyen játszható.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.14, 19:09

Elsőre én is ilyet akartam, de aztán mégsem léptem rá az ösvényre, szerintem sok embert elriasztana, ha ott helyben kéne összetennie a varázslatokat. 

 

 

Nem feltétlenül kell ott helyben összerakni, lásd pld. Ars Magica - ahol a varázslók képesek imporvizálni, de a "már összerakott" varázslataik sokkal erősebbek. 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2065 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.13, 18:57

A mozaikmágiát nyílván a Magusbeli mozaikmágiára értettem. Nyílván vannak sokkal rugalmasabb rendszerek is. Igazábó egy új rendszerrel sem a mozaik-működést modellezném le (azt meghagynám fluffnak), hanem az elérhető hatásokat. Legendben lehet varázslatokat kombinálni, célpontokszámát/területet/hatótávot/időt növelni, varázslatot erősíteni. Elemental magiccel még a négy őselem formázás is meglenne. Ez nyílván nem 100% úgy mozaikmágia ahogy te használod a szót, de szvsz elég rugalmas ahhoz hogy működjön, és ne legyen annyira bonyolult hogy alig pár játékos érti.

Egyébként amikor mi SR-t játszottunk, egyáltalán nem az idézéseké volt a főszerep. Lehet hogy egyszerűbb lett az 5. kiadásban? Az elementálok ugye pénzbe kerültek, a helyi szellemekkel meg néha körülményes dolgozni. Mondjuk annyira nem illene a M*-hoz egy ilyen váltás szerintem.

 

Elsőre én is ilyet akartam, de aztán mégsem léptem rá az ösvényre, szerintem sok embert elriasztana, ha ott helyben kéne összetennie a varázslatokat. Persze ha nem sikerül normálisan megcsinálnom, akkor nem marad más út.

Az idézésben nem látom a problémát. Egy másféle felfogás kell hozzá, de szerintem nincs probléma vele. A nem túl harcias varázslók simán idézhetnek elementált, hogy az harcoljon csatában, a papok természetszellemeket, a bm élőhalottat. S az idézést nem kötelező felvenni senkinek sem. De mindez még csak ötletelés szintjén van meg, ha eljutunk tesztjátékig, majd akkor látom, mi merre mennyi.
 


Módosította Selmo: 2019.09.13, 19:00


DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 730 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.13, 15:17


Hulla M* Patchét olvasva sokat gondolkodtam ezen. Szerintem két dolog: a kasztrendszer és a világ. Szerintem, ha a kiadó kiadna egy Ynev DnD 5th edet* akár mozaikmágia nélkül, akár kukázva a varázslatok 90%-át valamennyi kasztnál (mert használjuk inkább az alapkönyveseket), illetve pszionika lenne pszi helyett, de hangulatosan Ynevre igazítva, pl. a varázslók általános varázslók lennének, a többiek specialisták, és menne vele (a kukába) a mozaikmágia és a pszi, szerintem senkinek nem fájna. Innentől ezt játsszuk hivatalosan. Valaki korábban írta, hogy a M*-sal az a legnagyobb baj, hogy elvonja az embereket a jó kis DnD közösségtől, és nem DnD-t játszanak. Ha a DnD közösség megtalálná a számítását Yneven, és onnan (is) áramolna új játékosközösség a hazai szerepjátékos fejlesztések háza-tájára, az a játékosok, a világ és a kiadó számára is lehetne jó. 

 

Ha a mágiarendszert, kiemelten a mozaikmágiát megmentésre méltónak ítéljük**, akkor szerintem  gombhoz kell szabni a kabátot. Ki kell dolgozni, hogy hogyan lesz konzekvens, és jól működő a mozaikmágia, miközben megőrzi M*-os örökségét, majd utána megnézni, hogy melyik motorba lehet ezt legkönnyebben beépíteni.

 

Jó lenne, a klasszik M* (al)kasztokat meg lehetne alkotni 5e path-okból, plusz ugye a Background-okkal is lehet cicomázni a dolgot.

Pszi mehetne valami skill/feat alapú, egyszerűsített cantrip-ekből álló rendszernek.

Mozaikmágia meg... nos azt majd egy külön kiegben kifejtenék... ami nem baj, ha végül meg sem jelenik.

:ork:

 

És valóban: ugyan az AK emlékezete több rajongót távol tartana, viszont a 5e társaságból talán ugyanennyien lennének kíváncsiak a végeredményre.

Bár reálisan szemlélve a dolgot, valami más. képzettségalapú rendszer jobb lenne mindenkinek; pl. a címlapos írásnál emlegetett Runequest / Legend motor - utóbbi ráadásul OGL alatt jött ki, szóval gyak. szabad a gazda.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.09.13, 12:01

@Cain: a mozaikmágia igazából sosem volt így jelen a szó értelmében, egyetlen varázslatot sem raksz össze mozaikokból. Azt, hogy a varázslatok hatótávját és/vagy idejét meg lehet növelni, nem nevezném mozaiknak. Vannak tényleg ilyen rendszerek, ahol te rakod össze, hogy mi a hatás, meddig tart, milyen erős, kikre. De a mókusban ilyen sosem volt.

A mozaikmágiát nyílván a Magusbeli mozaikmágiára értettem. Nyílván vannak sokkal rugalmasabb rendszerek is. Igazábó egy új rendszerrel sem a mozaik-működést modellezném le (azt meghagynám fluffnak), hanem az elérhető hatásokat. Legendben lehet varázslatokat kombinálni, célpontokszámát/területet/hatótávot/időt növelni, varázslatot erősíteni. Elemental magiccel még a négy őselem formázás is meglenne. Ez nyílván nem 100% úgy mozaikmágia ahogy te használod a szót, de szvsz elég rugalmas ahhoz hogy működjön, és ne legyen annyira bonyolult hogy alig pár játékos érti.

Egyébként amikor mi SR-t játszottunk, egyáltalán nem az idézéseké volt a főszerep. Lehet hogy egyszerűbb lett az 5. kiadásban? Az elementálok ugye pénzbe kerültek, a helyi szellemekkel meg néha körülményes dolgozni. Mondjuk annyira nem illene a M*-hoz egy ilyen váltás szerintem.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]