Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
814 hozzászólás érkezett eddig

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4511 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.20, 23:41

Amit nem teljesen értek, hogy BePe vissza kérdezett: "Csak gyors kérdésként, bármi jogi vitát megelőzve... ugye a szövegek nem egyben lettek átemelve a M*-ból?"

 

 

Kerdezhettel volna speciel engem is :)

Adott szoveghatarig nem szamit szerzoi jogi sertesnek egy adott szoveg atvetele/kozlese. 

Ha csak a `receptek` lettek volna sajatok, de pl az osszes varazslat osszes leirasa copypaste lenne a jogvedett konyv(ek)bol, akkor koszonettel lemondtam volna az online terjesztesrol. 

 


  • Ratface kedvelte ezt

Lendor_01

Lendor_01

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 58 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.20, 11:15

Köszi

 

Remélem nem lesz jogi vita, hogy egy az egyben átvettem a jogi nyilatkozatodat. :)

 



KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.17, 14:31

 

Amit nem teljesen értek, hogy BePe vissza kérdezett: "Csak gyors kérdésként, bármi jogi vitát megelőzve... ugye a szövegek nem egyben lettek átemelve a M*-ból?"

 

 

Az aláírásomban lévő linken én is hegesztgetek (és a pár verzióval ez előtt változat letölthető az lfg.hu-ról, elvileg, vagyis nem volt vele baj), annak ez van a végén:

 

 

Jogi nyilatkozat:


Rajongói kiegészítő a M.A.G.U.S regényekhez / szerepjátékhoz és a Codex szerepjátékhoz.

 

Ynev és a kapcsolódó kifejezések a világot megalkotó szerző Wayne Chapman (Gáspár András és Novák Csanád) szellemi tulajdona.

A M.A.G.U.S, avagy a kalandorok krónikája a Gameskút Kft. bejegyzett védjegye.


A négy, példaként felhozott szereplő Wayne Champan műveiből (Holtak Légiója, A Halál Havában és Karnevál) származik.


A játéktechnikai kifejezések (KÉ, TÉ, VÉ, CÉ, ÉP, MGT és a többi) a Nitor kiadó szellemi tulajdonát képezik, a Kódex és a Grimoire a Nitor kiadó terméke.

 


Módosította KLM: 2017.02.17, 14:32


Lendor_01

Lendor_01

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 58 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.17, 13:01

Sziasztok!

 

Nemrég elővettem a saját M* alá írt Codex mágiákat, és rendszert. Bár tudom, hogy félkész, de magamtól már biztos nem fejezem be, ezért elküldtem BePe-nek hátha fel lehet rakni a letöltések közé, és akkor mások véleménye és kritikái alapján folytatom, vagy más folytatja, átveszi vagy csak ötleteket nyer belőle. (Ha valakit érdekel írjon rám, és átküldöm mail-ban.)

 

Amit nem teljesen értek, hogy BePe vissza kérdezett: "Csak gyors kérdésként, bármi jogi vitát megelőzve... ugye a szövegek nem egyben lettek átemelve a M*-ból?"

 

Természetesen a mágiák neveit a M*-ból vettem, az Arkánumokét a CODEX-ből. A mágiák szövege át lett írva, de természetesen több mondat is van amit egy az egyben hagytam, mivel nem volt kedvem a mágia hatását csakazértis átfogalmazni.

 

Valaki fel tudna világosítani, hol a határ? Ennyi erővel egy modult sem lehetne felrakni, ha az író valamelyik hely, szörny stb. leírását az alapkönyvből szedi.

 

Köszönettel:

 

Lendor

 

 



KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.03, 12:39

Nagyjából érthető, csak nem teljesen vagyok képben annak kapcsán, hogy miért kell ennyiféle forrásból összeszedni három harcértéket? :titok:

 

Köszönöm a kimerítő választ :csingcsung:

 

Mert a négy harcmodor elég mókás egymás ellen.

 

A tőrös jellemzően vért izzad, ha nem sikerül közel kerülnie, de ha egyszer bejut, akkor hamar eldönti a küzdelmet.

 

Szálfegyveres ellen bárki, kivéve a másik szálfegyverest, stb.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5496 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.03, 12:19

Nagyjából érthető, csak nem teljesen vagyok képben annak kapcsán, hogy miért kell ennyiféle forrásból összeszedni három harcértéket? :titok:

 

Köszönöm a kimerítő választ :csingcsung:


Módosította Orastes: 2017.02.03, 12:19


KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.03, 11:17

Hopp, ez kimaradt.

 

-a harcérték kiszámolása hogy van pontosan? :titok:

 

 

Vegyük pld. a Boszorkány archetípust (azon belül is a "nemes(kis)asszony, érdekes kedvteléssel verziót).

 

Nem egy harcias karakter, de elég változatosra sikerül.

 

Van neki egy Általános Harci Tapasztalata, ami egy 8x képzettség, tehát 5%-ra felvenni 40 TP-be került. Ezzel bármilyen nem távolfegyvert (beleértve a tíz körmét is) már tud forgatni.

 

A "kaszt" kidolgozásánál úgy döntöttem, hogy apuci csak egyfajta mesternél engedi vívóleckéket venni, tehát csak a spádét (kiskard - egy rövidebb, véknyabb rapírfajta) ismeri, de azt - és mellesleg az ilyen-olyan tőröket - Kardvívásban és Közelharcban is képzetten forgatja. Ez kettő darab 1x képzettség, Fegyverforgatás. 

Mivel induláskor előbb felvette az ÁHT-t, ezért a két ff szakértelem csak 10-10 TP-be került, mégis 15-15%-ot kap.

 

Ezek után a fegyvertechnikák következnek - a kardvívás részre jobban koncentrált és komolyan foglalkozott is vele, a támadásra és a védekezésre is egyformán gondot fordítva, tehát kardvivásban +7, tőrként, közelharcban +3 TÉ-t és VÉ-t kap. 

(Ez van M* fegyverforgatás af-mf helyett).

Ezek az értékek a fegyver alapértékein felül járnak. 

 

Kiskard (spádé, KV) EGO(KÉ) 4, TÉ: 6(+7) VÉ:10(+7) 

Kiskard, tőr (KH) EGO 3 TÉ 3(+3) VÉ:4(+3)

 

Ehhez jön még a két harcmodor által adott EGO és esetleges bónuszok.

Közelharc EGO 3

Kardvívás EGO 6

 

A TÉ és VÉ esetén ÁHT/HM/FF-ből a legnagyobb vonatkozó+fegyvertechnika az effektív érték,

Kezdeményezésnél meg a Fegyver EGO + HM EGO + TÉ/10

 

Tehát "két lépésről" spádéval 

TÉ: 15 (FF) + 13 (fegyvertechnika) = 28

VÉ: 15 (FF) + 17 (fegyvertechnika) = 32

KÉ: 6 (KV HM) + 4 (fegyver) + 2 = 12.

 

Mindez első szinten.

 

Ha második és harmadik szinten oszt 5-5 TP-t a Spádé ff szakértelemre (és 1-1 TÉ-t a fegyvertechnikára), akkor harmadik szinten már úgy néz ki, hogy

 

TÉ: 25 (FF) + 15 (fegyvertechnika) = 40

Mivel a kiskard "2tám", azaz kétszeres támadás értéke 33, ezzel a leggyorsabbak közé tartozik, ezért körönként már kétszer támad - ha valaha eléri a 66-ot, akkor majd háromszor.

 

VÉ: 25 (FF) + 17 (fegyvertechnika) = 32

KÉ (6 KV HM) + 4 (fegyver) + 4 = 14

 

Megjegyzés: Negyedik szinten még oszthat 5-öt a kiskard (KV) fegyverforgatás szakértelmére, de ezzel eléri maximumot - az ÁHT+25-öt.

Tehát ha hatodik szinten ha a ff szakértelmét fejleszteni akarja, ahhoz már a KV harcmodort (3x) is fejlesztenie kell - ez 20 TP.

Ekkor lesz neki

ÁHT (8x) 5%

KV HM (3x) 10%

Spádé ff (1x) 35%

 

Kérdés?



KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.02, 20:35

Hja, amelyik partiban 60 körüli képzettségek vannak, méregérzékelő meg nincs a felszerelés rovatban, az "így járt".

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5496 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.02, 19:54

Volt ilyen karakterem a Codexhez, csak a könyvek már nincsenek meg. Az volt hogy a csapatot rá kellett venni a küldetésre, de nem akarták, nagyon nem. A karakterem csapott nekik egy lakomát, majd közölte, hogy az ellenméreg nincs még kikeverve, de nehéz elkészíteni,a kisvárosban nem képes rá más, a komponensek megvannak. Ezt nyomatékosította pár, a gerendákon elhelyezkedő számszeríjász, akik az alkalomra voltak felbérelve. :buszke:

 

Persze ehhez magasabb szint sem árt, illetve az rémlik, hogy a gyógyítás és a méregkeverés volt neki elég felhúzva 60% körülre.



KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.02, 18:57

KLM, nézem de nem egészen értem:

-a megmaradó TP-t még leoszthatod? Gondolom akkor 5%/szint mehet mindenre pluszban? :titok:

-a harcérték kiszámolása hogy van pontosan? :titok:

-van olyan lehetőség, hogy "specialistát" rakjak össze? Teszemazt, szeretnék egy gyógyítót, aki tud olyat, mint a Gyurcsók, csak nála van hatása is, meg mellette mérgez és jó a herbalizmusa. Hogy tehetem meg?

 

Szóval a régi CX-ben volt olyan, hogy egy képzettségre nem 5%, hanem 20% mehetett, erre gondoltam

 

Jól látod, 1. tsz-en 20%, 3. tsz-en (javasolt induló) meg 30%-os maximumot egy képzettségre.

 

Ha esetleg első szinten egy képzettségre 13%-ot raktál, akkor 2. szinten az maximum 23% lehet, stb.

 

VISZONT, minden archetípus valami "extrát" - jelenleg olyanok vannak, mint jó vagyoni helyzet (apuci minden hónapban utal a dzsenn bankba neked pld.) vagy kapsz egy 1x képzettségre 30%-ot, stb.

 

Nincs patikamérlegen kimérve, az adott kaland-kampány esetén úgyis más és más lesz a "táp" (Elátkozott vidéken játszódó hent-survival-dungeon crawl mesében a boszorkánynak meg az Ellana papnőnek nem túl sok babér terem, az ereni  udvari intrikákban meg a sirenari erdőjáró fog szívni, örüljön, ha nem arról szól, hogy sok kutyával és fáklyákkal üldözik végig a városon).

 

Ha van valami koncepció, ami ezekhez érthet, akkor a gyógyítás (4x), méregkeverés (2x), herbalizmus (2x) szakértelmekre pakolsz - még valami mágiát is kitalálunk neki. Elsőre valami "greenwaros" elf "druida" (kráni megtartók vagy az elborultabb siranariak pld.) ugrik be, mint ami ilyet csinál.

 

Vagy a Mama (a Kincs ami nincsből, Anulu anyukája), de orkban.

 


Módosította KLM: 2017.02.02, 18:59


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5496 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.02, 16:06

KLM, nézem de nem egészen értem:

-a megmaradó TP-t még leoszthatod? Gondolom akkor 5%/szint mehet mindenre pluszban? :titok:

-a harcérték kiszámolása hogy van pontosan? :titok:

-van olyan lehetőség, hogy "specialistát" rakjak össze? Teszemazt, szeretnék egy gyógyítót, aki tud olyat, mint a Gyurcsók, csak nála van hatása is, meg mellette mérgez és jó a herbalizmusa. Hogy tehetem meg?

 

Szóval a régi CX-ben volt olyan, hogy egy képzettségre nem 5%, hanem 20% mehetett, erre gondoltam.


Módosította Orastes: 2017.02.02, 16:11


KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9871 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.02, 15:53

A ZŐD kódexbe bekerült az elf és a "vad" ork faj, két archetípus (rohamork és Ranagol-pap), egy új BM varázslat és pár alkímista-herbalista boltokban kapható cucc.

 

Link az aláírásomban.


  • Orastes és Ardenthis kedveli ezt.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.18, 19:33

@Kashuka


Azzal kapcsolatban, hogy izgalmasabbá kéne tenni a harcot, eszembe jutott valami.
Az Over the Edge-t ismered? Néhány éve ingyenes (OGL).
http://www.atlas-games.com/warp/

Mivel a Gumshoe-ban elég különálló a nyomozati és "egyéb" képzettségek használata, elég könnyen beilleszthető.


A lényeg:

OtE-ban a képzettségek kockatartalékot adnak, azaz megmutatják hány kocka összegével lehet teljesíteni a próbádobást. (átlagos célszám = 2d6 - a mesélő dobja, de lehet fix 7)

képzettség foka = kockatartalék
nagyon béna = 1K
átlagos = 2K
menő = 3K
kivételes = 4K

Karakterek
A játékos választ egy dolgot, amiben kivételes, kettőt, amiben menő, és egyet amiben nagyon béna. Minden más átlagos.
(itt van néhány szabály. Például ha elf karaktert akar, akkor az "elfségét" kénytelen "menőként" felvenni, de ilyen a mágiahasználat is. Így az elf karakter az "elfséghez" kapcsolódó dolgokra, pl. hőlátás, elf kultúra, faölelgetés, 3d6-ot dob)


Van továbbá bónusz és büntetőkocka: bónusznál eggyel több kockát dobsz, és a legrosszabb nem számít. Büntetésnél ugyanígy, de a legjobb dobást vesszük ki. (ezzel nagyon jól lehet harci manővereket szimulálni: kibillented az egyensúlyából, a következő cselekedetén büntetőkocka van. De jó arra is, ha nálad hosszúkard van, az ellenfél pedig két tőrrel harcol).


Életerő és sebzés:
átlagos karakterek 4d6 (vagy 14) életerővel indulnak, de ez lehet több, ha választottak kapcsolódó dolgot menőként vagy kivételesként.
(A sebzést a támadásdobás és hárítás különbsége adja meg, amire a fegyver ad bónuszt. Ezen lehet gyorsítani, ha nem védekeződobást adunk, hanem számolunk egy fix célszámot, pl. közelharc fele +2)


Hasonló a Barbarians of lemuriahoz (ott nem több kockát, hanem fix bónuszt kapsz) és a Star Wars-hoz (ott "elszállhat" a kockatartalék, itt max 4d6-ot lehet összehozni), de ez még ingyenes is mellé.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.10, 08:08

Mágiához:

A "STreets of Marienburg" nevű dungeon world hack-hez (ingyenes) van egy egyszerű, 2d6 alapú mágiarendszer. (ami tulajdonképp felfogható d6 + 3,5 alapúként :D)

Három módszer van:
- idézés és megkötés
- tapasztalati mágia
- magas mágia

Az idézéskor az idézett lény erőssége a célszám (a halott városi őr szellemét kifaggatni egyszerűbb, mint megidézni Arioch démonurat), a megkötés pedig vagy áldozat (életerő, varázstárgy) vagy alku.

A tapasztalati mágia tulajdonképp egy varázslatkészítő táblázat. Az alap varázslatoknak hatóideje, léptéke és hatása van. A hatóidő és a varázslási idő összefügg: vagy instant varázslat rövid hatóidővel, vagy a következő körtől érvényes de a jelenet végéig érvényes, vagy hosszú rituálé egy napos hatóidővel. A lépték alapvetően olyan, mint a BoL-é: a varázstrükk egy kisebb jelenséget (szellő, pára) vagy egy egyszerű tárgyat helyettesít ("fáklyának megfelelő fényt ad" "tovajkulcs nélkül is nyitja a lakatot" "fertőtlenít elsősegélycsomag nélkül").

A magas mágia is hasonló. Általános hatások vannak:
- környezeti tényező (felgyújtani a fészert)
- ellenfelet akadályozó tényező teremtése (elemi erőfal, mocsár)
- sebzés (az alap sebzés annyi, mint egy fegyverrel lenne)
- képzettség "helyettesítése" (célpont megkeresése varázsgömbbe tekintve, a streetwise használata helyett)
- stb.
- ha egyenlőt dob a varázsló (1+1, 2+2, ...) vadmágikus hatás érvényesül
- a több célpont, a nagyobb hatóidő, nagyobb hatótáv választható, de több erőpontért
- a varázslatok konkrét megjelenési formája a varázslón múlik. Mindegy, hogy indák fonják át az ellenfél lábait, csontvázkezek húzzák le, vagy belefagynak egy tóba, a hatás minden esetben "ellenfelet akadályozó hatás"

Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.10, 02:59

U.i.:

Kimaradt a végéről:


- A GS-ek ezzel szemben, illetve alternatív mérsékletességre intő funkciójukkal a karakter egy-egy "mágia stílusban" szerzett tapasztalatát modellezik.
(...)

 

 

A második funkció az adott "alkalmazási stílus" szerinti gyakorlatot jelölné: minden varázslat az erejének megfelelő nehézségű skill-próbát igényel, amiben így értelemszerűen mind a nagyobb, mind a több megbízható varázslathoz jó a magas érték. (Pl.: Támadásra kigyúrt tűzvarázsló.)



Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.10, 02:37

Nem mindig a legjobb fordítást javasoltam (direkt). Azért, mert a mágusban már vannak képzettségek, amik majdnem lefedik az erdetetit.

 

Ez a szempont jogos, de ebben próbálok egy másik oldalról is hatni a játékosra:
bizonyos esetekben sokkal többet fednek le a GS-s képzettségek, mint az eredeti "oldschool" rendszerben felsoroltak. Ezen túl ráadásul a felhasználásuk eltérhet, ha egy eredendően dobás-próbával használt képzettséget itt nyomozói automatizmussá írok.

A nevezékben +1-kínom van még: minden második szociális skill elé odakívánkozik a "meg-" igekötő.

 

Nekem még nehéz átlátni a munkaverziós képzettségeket, már csak azért is, mert nincs róluk összefogó táblázat. De egyelőre az a benyomásom alakult ki, hogy van egy csomó relatív fontos és van egy csomó ritkán kellő (építészet, really?). Mi a terved ezekkel? Mindenre kiterjedő általános kategóriákat akarsz, vagy egy nagy listát, vagy valamiféle átmenetet?

illetve

 

[galu22-től] :

 

Még annyit, hogy a végleges verzióban valahogy jelezni kellene a képzettségek általános voltát, vagy írni példákat a konkrét megjelenési formára. Arra gondolok, hogy csábító boszorkány, a hibátlanul érvelő demagóg és a nagydumás ugyanazt a meggyőzést használja, a játékos dönti el, hogy milyen módon.

A jelen verzió v1.0-ás evolúciójához, azaz a minimális normálisan közzétehető anyaghoz ez a leírás az ami leginkább hiányzik - egyelőre teljesen tudatosan tolva a rendszertechnikai kérdések mögé.
Ugyanitt a képzettségenként felhozott példák nagyon fontosak lesznek. Mind felhasználási lehetőségek szerint, mind karakterszemélyiség-beli reprezentációjuk szerint akarok példa-listákat írni.

Ami a cél: teljesen általános képzettségeket akarok, ökölszabályként minden kreatív felhasználást megengedő pontköltési filozófiával, nem szégyellt átfedésekkel. Legutolsóra példa: egy maffia boss tárgyalásánál mindig választhatnak az "Alvilági..." és az oda illő "Normal Interpersonal" képzettség között. A különbség - a rendszer céljainak megfelelően - a sztori pontos ábrázolásában lesz: a képzettség meghatározza a használt módszert és stílust, a PC és a Mesélő egyetértése alapján.

Ezek mind hatványozottan igazak a Nyomozói képzettségekre, amik mind-mind egyszerre jelenítenek meg lexikális tudást, a témához kapcsolódó munkakörök rutinját, illetve szociális ismeretanyagot és kapcsolatrendszert is.

Ez a tág értelmezés pedig teljes mértékben kiterjeszthető az Általános képzettségekre az alap Gs rendszer "átváltási" módszerével (azaz pl. 2-Ökölharc / 1-"Investigative_Ökölharc" váltással szocális skillként költheted egy boxolással foglalkozó társaságnál).

Urban: ha van időd+kedved, ki tudod nekem írni a jelenlegi listából (a kifejtettek közül) melyikeket és miért látod "eldobhatóan"-kicsi lefedésűnek?
 

 

Lehet, hogy csak azért, mert most nagyon benne vagyunk galu22-vel a kardozós rendszerekben meg a Chronica Feudalisban, de nekem a bossfightokról, fontos párbajokról eszembe jutott egy olyan harcmodellálási irány, ahol a cél az ellenfél vigorjának (CF) vagy előnyének (H+I) lenyomása különféle taktikákkal. Tehát nem HP-t veszít az ellenfél a sikeres támadástól, hanem közelebb kerül a legyőzéshez, de ezt el tudja kerülni azzal, ha gyengülés helyett bevállal sérülést (életerő pool).

 

A harci változatosságot meg talán valami olyan is erősíthetné, hogy "nagyon fogy a legyakás tartalékom, most már be kéne vetnem valamit a manőveresből is." Ez így persze eléggé metázós harc, de így már nem annyira: "megpróbálok belharcba kerülni manőverrel, hogy használhassam aztán a fegyver tartalékom helyett a pusztakezes tartalékomat."

 

Köszönöm a tételes ajánlásokat, a végleges verzióba pontosan valami ilyen filozófiájú-felbontású rendszert akartam adaptálni!

Nagyon leegyszerűsítve az amiből jelenleg ki akarok indulni:
a GS rendszeréhez illeszkedően az alrendszer "coin"-jának az egyes vonatkozó képzettségek pool-jait fogom használni. Ez tervem szerint "General Skills" kategóriájú harci skillekkel lesz megoldva. Ebben az alap GS-hez képest kicsit bővitett listájú, általánosan használatos képzettségek lesznek. (Így pl.: "Fegyverhasználat: Pallos" soha.)

A karakterek ezeket tudják "sebezni", "elkölteni", illetve hagyományosan "dobás boostra költeni".

Pontos képzettségszám, és így következésképp "rendszer-fókusz" megfontolás, kidolgozás és tesztelés alatt van-lesz, ebben a sorrendben majd ismételve. (Majd.)

 

Ami még fontos változtatás lenne, és a MAGUS stílushoz-tempóhoz jobban fog illeni, ha gyakrabban újratöltődnek a harci képzettségek, nem csak 24 óránként. Persze ez magával vonja az egész harcrendszer pontpazarlóbb lezajlását, de úgy érzem ezzel tudok majd egy mozgalmas pontkötés/akció rendszert felépíteni.
Erre a megoldásra ami jó lehet szerintem: vagy a harconkénti feltöltődés, vagy egy másik pool-ból pontköltéssel aktivált feltöltést (amit persze ekkor óvatosan be kell árazni).

 

 

[Urbantól. válaszokhoz számoztam - a szerk.] :

 

1.) Az általam ajánlott mágiamodellek szerintem sokat merítettek pont a neked sokat jelentő AM-ből és M:tA-ből.
(...)
2.) A Barbarians of Lemuriából csak annyit emelnék át, hogy négyfajta erőszint van: (...).
(...)

3.) A Lady Blackbirdé egy fokkal bonyolultabb rendszer, nem biztos, hogy ez a célod.(...)

 

 

1+2.) Köszönöm az összefoglalókat, nagyon hasznos volt első pillantásra eldönteni, mi lesz megfelelő!

Röviden leírom a jelenlegi megközelítésemet. Szabály szempontból egységesen működnének a különböző alváltozatok, de a WoT-ok mellőzése végett "Spoiler"-ezem a 4 eddig felmerült változatot.

A megközelítésem alapja, hogy a varázslást két pool-ból végeztetem a Játékossal. Rendszermechanikailag a varászlat egyik komponense egy speciális Investigative Skill 

költés, a másik pedig egy General Skill dobás, aminek a javításához lehet pontot költeni a vonatkozó poolból.

A felosztás kb. az alábbi logikát követi:

- Az IS-ek egyrészt Mana-poolként funkcionálnak, azaz elköltésük ütemével akarom a játékost mértékletes használatra kényszeríteni. 
Az alapötlet szerint ezen kívül a mágiaformák szerint lennének felosztva, azaz pl. egy "Boszorkánymesteri mágia" skill költés kell a láncvillám elsütéséhez (a B. ötletemet ld. a 4. Spoiler alatt).
Az "Kalandonkénti" újratöltést valószínáleg nem lehet lecserélni "Meditálás/Stb..."-re, mert nagyon felborítaná a rendszeregyensúlyt. Ebben ugye megintcsak lehet állítani a másik oldalról is, azaz drága+gyengébb varázslatokkal elértékteleníteni a pontot hagyományos IS-ekhez képest.

Ehhez adtál nagyon jó ötletet a BoL-al - valószínűleg hasonló elképzelés alapján, szökség szerint más max-értékhez skálázott felosztással fogom használni.

 

- A GS-ek ezzel szemben, illetve alternatív mérsékletességre intő funkciójukkal a karakter egy-egy "mágia stílusban" szerzett tapasztalatát modellezik.
Az időskála pontos kezelése egy nagyon érdekes technikai kérdés, több féle hatás elérhető vele - még messze nem látom melyik fog célravezetni. Ha a harci képességek fenti verziójához hasonlóan harconként engedem a védekezési/támadási használatukat, az kérdéseket vet fel az elvontabb/békésebb varázslatoknál. A rendes 24 órás rendszer igazából működhet, a másik "mana-töltés" megoldástól függően vagy egy gyorsabban újragondolható, vagy a döntési helyzettől független alternatív, időben fix felosztással ad plusz takitkázási teret a játékosnak.

S akkor rövid képzettésg felsorolással, és egy egy felvezető, összefoglaló mondattal következzenek a gyorsan felskiccelt alapváltozatok:

A felhasználási körök szerinti General Skillekkel kapcsolatban nem gondolkodtam alternatív megoldásokon, úgyhogy álljanak ezek itt legelől. Az összes Investigation Skillhez ezek használandók.

 

Spoiler

1.) Az alapváltozat, mágikus hagyományok szerint felosztott IS-ekkel:

Spoiler

2.) Kicsit bővitett változat, részletezni nem kívánt okokból a Magasmágia skill-t egyedüliként kibővítettem:

Spoiler

 

3.) [...], 's rájöttem, hogy ha megtiltom a különböző hagyományok keveredését, "ikerkasztosodását", - alernatívaként többször felvehető Mágikus képzettséggel -, akkor egy minimalista rendszerhez jutok:

Spoiler

Megjegyzendő, hogy itt aprólékos leírást, útmutatást illetve belátást igényelnek az egyes kasztok ETK-hű varázslatai.

4.) A Magasmágia újragondolását követve elkezdtem barátkozni a többi hagyomány kiterjesztésével is, de végső soron egy egészen új megközelítés látszik természetes végpontnak: az AM-hez hasonlatosan az első komponens tisztán a varászlat "típus szerinti" alanya alapján lesz felosztva. Ha végül értelmes felosztást eredményez, egy lezáró táblázatban összefoglalnám az egyes mágikus hagyományokban (aka. régi kasztokban) használt egyes Típus Skilleket.
Kb. felosztás a MAGUS varászlatok jellegéből kiindulva:

Spoiler


Üdv.
Kashuka



Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1531 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 17:51

Nekem még nehéz átlátni a munkaverziós képzettségeket, már csak azért is, mert nincs róluk összefogó táblázat. De egyelőre az a benyomásom alakult ki, hogy van egy csomó relatív fontos és van egy csomó ritkán kellő (építészet, really?). Mi a terved ezekkel? Mindenre kiterjedő általános kategóriákat akarsz, vagy egy nagy listát, vagy valamiféle átmenetet? Bennem feltámadt az igény egyfajta főkategóriákra (származási osztályismeretek, elméleti tudományágak, nyomozós skillek, szociális skillek), Egyáltalán, hány nyomozó képzettséget akarsz egy átlagos PC-nek? Kevés magasabb értékűt vagy több alacsonyabb értékűt?

 

Lehet, hogy csak azért, mert most nagyon benne vagyunk galu22-vel a kardozós rendszerekben meg a Chronica Feudalisban, de nekem a bossfightokról, fontos párbajokról eszembe jutott egy olyan harcmodellálási irány, ahol a cél az ellenfél vigorjának (CF) vagy előnyének (H+I) lenyomása különféle taktikákkal. Tehát nem HP-t veszít az ellenfél a sikeres támadástól, hanem közelebb kerül a legyőzéshez, de ezt el tudja kerülni azzal, ha gyengülés helyett bevállal sérülést (életerő pool).

 

A harci változatosságot meg talán valami olyan is erősíthetné, hogy "nagyon fogy a legyakás tartalékom, most már be kéne vetnem valamit a manőveresből is." Ez így persze eléggé metázós harc, de így már nem annyira: "megpróbálok belharcba kerülni manőverrel, hogy használhassam aztán a fegyver tartalékom helyett a pusztakezes tartalékomat."

 

A Blades in the Darkot majd (ahogyan írtad már,) kipróbálhatod a készülő Ifines kampányomban. Februárra-márciusra tervezem jelenleg a beindítását, és nem kell hosszútávon elköteleződni, ki is lehet majd próbálni.

 

Az általam ajánlott mágiamodellek szerintem sokat merítettek pont a neked sokat jelentő AM-ből és M:tA-ből. A Barbarians of Lemuriából csak annyit emelnék át, hogy négyfajta erőszint van: trükk (mondjuk ingyenes, ha nem merültél ki), emberi lépték (1 pont?), emberfeletti lépték/amire ember nem képes (2 pont?), kozmikus szint (4 pont?). És akkor akinek van 4-es tartalékú mittudomén, boszorkánymesteri mágia tartaléka, az képes vulkánkitörést is okozni, ami nyilván azt jelenti, hogy a legtöbb varázshasználó 1-3 közötti tartalékokkal mozog. Ami annyira nem gyengus, ha nem csak általános mágiatartalékok vannak, pl. boszorkánymesteri mágia: 3, hanem "szférakategóriák", pl. villámmágia, rontásmágia, nekromancia, stb. Ekkor alacsony pontértékű tartalékokkal is eléggé erős, sokoldalú, de a monoton repetitivitást megakadályozó rendszert kapsz.

 

A Lady Blackbirdé egy fokkal bonyolultabb rendszer, nem biztos, hogy ez a célod. Ami a lényege, hogy még jobban szétbontja a dolgot és azokat kell kombinálnod. Szó szerint nem lehet beépíteni, mert nem poolköltő, hanem poolgyűjtő rendszer, de a felosztása érdekes lehet. Példa az eredeti játékból: Varázsmondó, Csatornázás, Viharvérű, Szél, Villámlás, Repülés, Csapás, Érzékelés. Holló úrnő ezeket a jelzőit tudja kombinálni, mindegyikért egy kockát kapva, ha meg tudja indokolni, hogy függ össze a helyzet megoldásával. Átértelmezve kicsit "mozaikmágiás" lehet: "az általános villámmágia tartalékomban még maradt egy pontot, és az alá tartozó kitörés formát még nem alkalmaztam ebben a kalandban, így azt elhasználva is kapok még egy pontot. Bármikor bevállalhatom, hogy átvezetem a saját testemen az energiákat, így az életerő tartalékomból is költhetek mágiára, ami kockázatos, de most szükségem van rá, mert össze kell gyűjtenem valahogy 4 pontot, hogy kozmikus mágiával (4 pontigény) az egész tömeget sokkoljam. Honnan tudok még egy pontot elkölteni?"


Módosította Urban: 2017.01.06, 17:55


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.06, 07:06

A nevezéktant elolvastam, párat át is írtam, maradékuk megfontolás alatt.


Nem mindig a legjobb fordítást javasoltam (direkt). Azért, mert a mágusban már vannak képzettségek, amik majdnem lefedik az erdetetit.
Például nincs okkult/okkultizmus, de van démonológia és mágiaismeret. Azért javasoltam az utóbbit, hogy a gumshoe-t nem ismerő mágus játékosoknak ismerősebb legyen.

Még annyit, hogy a végleges verzióban valahogy jelezni kellene a képzettségek általános voltát, vagy írni példákat a konkrét megjelenési formára. Arra gondolok, hogy csábító boszorkány, a hibátlanul érvelő demagóg és a nagydumás ugyanazt a meggyőzést használja, a játékos dönti el, hogy milyen módon.


figyelmembe ajánlottad az ihletül szolgáló NBA-t! :sor:


Örülök, hogy bevált :)

Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.04, 21:13

Köszönöm a bíztatást és a tanácsokat! Máris van min elgondolkodni! :)

 

Ami elsőre eszembe a 4. témáddal kapcsolatban.
  • Ha jól értem, a GS átiratod önmagában a "klasszikus" nyomozós jellegű M* játékokra lesz jó (ahol a városi gyilkosságok néha pentagrammákat rajzolnak ki a térképen, valami mélyebb összefüggések derengenek fel, és a háttérben valamilyen nagy csúnya aquir/démon/stb. áll, amit meg kell állítani!). Mire még?

 

A játékkal alapvetően 3-4 különböző játékstílust akarok támogatni, amik érzésem szerint természetesen illeszkednének egymáshoz a történetívhez igazodva.

Ezek kb.:

  • Az általad is említett, klasszikus nyomozós. Nem feltétlenül bűnügyes, de mindenképpen több-kevesebb erőszakos konfrontációval. A hangsúly (rendszerben és játékidőben) a nyomozáson van, de az ellenséges találkozásokkor előkerülnek a fegyverek.
  • Szintén klasszikus M* téma, bár talán regényekben többször jön elő: kémkedős, behatolós kaland, szintén kvázi-nyomozással a középpontban. Ide tartozhatnak orvgyilkos/szabotázs küldetések is.
  • Udvari intrikák. Ebben is elsősorban információ-központú kalandokat képzelek el, azonban a "nyomokat" itt bonyolult kapcsolat- és érdekrendszerek, a rang távolsága vagy a merev etikett bújtatja.

 

 

  • Mindenképpen olyan rendszert akarsz, ami mindezekre (nyomozás, harc, mágia) nagy hangsúlyt fektet?
  • A Gumshoe rendszert használó, annak kereteit erősen feszegető Nights Black Agent (galu222 írt róla ismertetőt itt nemrég) elvileg kihozza harcrendszer tekintetében, amit ki lehet hozni-e keretek közül. Ezt ismered? Ha igen, megoldja a problémáid (egy részét)?

 

A fentiek alapján az elvárásaim a rendszertől:

  • Nyomozás: alapos és kimerítő rendszert. (Pipa.)
     
  • Harc: Hollywood-i hős-párbajokat.
    Egy igazi harcos karakter tömegellenfeleket hármasával vágja ki az ablakon (Nights Black Agent kiváló mechanikát tartalmaz rá; többek között ezt is nyúlom).

    "Bossfight" alatt is tartani akarok egy viszonylag gyorsan, <10 dobásból lezajló harcot, azonban valamilyen döntési lehetőséget kell a játékos kezébe adnom, hogy ne a "Szokásos: 2-pont közelharcra. Dobok->ütök. Van még pontom? Akkor majd köv-körben is." szitura redukálódjon.

    Az NBA harcrendszerét már nézegettem, illetve eleve az ihletett meg erre a M*-hackre. :)
    Alapvetően jó lehet, ezt már pontosan csak teszt-játékon fogom tudni megmondani. Ami munkát még mindenképp igényel, a közelharci akciók kibővítése (első körben pofátlanul lemásolt mechanikákkal a lőfegyverektől).
    Amit hiányolok az egészből, az a védekezés kezelése, de nem döntöttem még el hogy ez fontos-e egyáltalán.
     
  • Mágia: színesítő alternatív megoldások a fenti két játékmenetben való részvételre az egyensúly megtartása mellett. Azaz: lehessen harcra használni, de ne legyen erősebb a fegyveresnél; lehessen információszerzésre használni, de ne tegyen értelmetlenné nyomozós képzettségeket.

 

 

  • Ilyen csapatmunkás-összehangoltan kommandozós-behatolós játékra a Blades in the Dark rendszere szerintem a legjobb jelenleg a piacon, és könnyen hackelhető (mostanában dolgozom ugye rajta) de szerintem csak kifejezetten ilyen klános csapatkoncepcióra, esetleg nagyon összeszokott kalandozócsapatokhoz jó, másra erőltetett, nem olyan a feelingje, mint a nincs taktikánk - mindent rögtönzünk kalandozócsapatnak. Persze így is lehet csinálni, csak akkor nem használható a rendszer leginnovatívabb része, anélkül meg csak egy sima szabálykönnyű rendszer az egész.

 

A címen már megakadt a szemem többször, sajnos a kipróbálásra még nem akadt lehetőségem. Ha jut rá időm mindenképp beleolvasok, de per pillanat az a legszűkebb keresztmetszet.

 

 

  • Mágiára mennyire akarsz komplex megoldást? Én ha valami rugalmasat akarnék, akkor a Lady Blackbird / Barbarians of Lemuria kombóban gondolkodnék - pontosabban ilyenben gondolkodok, de még csak elképzelésszinten.

 

A mágiarendszert abszolút szabadnak képzelem el, az általános GS filozófia szellemében újragondolva. Azaz a pontérték egy elvont fogalmat jelöl, ami inkább csak határokat jelöl ki, nem lehetőségeket sorol fel.

Amin per pillanat gondolkoztam az egy Mage/Ars Magica szerű, a pontköltségen túl teljesen szabad tervezésű varázslatokkal - viszont ez a legképlékenyebb része a Műnek.

Az említett két rendszert nem ismerem, csak a nevüket hallottam többször. Ezúton köszönöm hogy felhoztad őket, mindenképp érdekel hogyan működik a mágia ezekben!

 

Esetleg be lehetne emelni a hálózat (network) képzettséget az NBA-ból.

 

Köszönöm hogy említetted, teljesen ki is felejtettem! Maga az általánosabban vett téma már foglalkoztatott, de nem tudtam még eldönteni, mennyire érdemes összevonni őket. Ezek a: Kapcsolatok, Befolyás/Rang, Erőforrások.
Mindenképp az elvont pool rendszerrel akarom kezelni az ilyesmiket, ezen kívül különösen megtetszett az NBA-ból illetve a Shadowrun: Anarchy-ből az a játékmechanika, hogy a félretett pontokat flashback-szerűen költhetik a játékosok.

Ezen túl nem tudom, szükséges lesz-e a rendszerben valami Sorspont szerűségre. A sikertelen dobások miatti leállást elvileg kezeli az alap GS pool filozófiája, szóval nem vagyok meggyőződve.

 

 

Alternatív "akcióképzettségek":

nem képzettségpont-költés van, hanem több kocka, és a legjobb számít. Azaz atlétika 3 esetén nem három ponttal növelheted a d6 dobásodat, hanem három kockával próbálkozhatsz legalább egy sikert dobni. (egyes képzettségnél 50% a siker esélye, így ez lehetne az "átlag" érték)

Ez megoldás lehetne a mágiarendszerre is, a Warhammer pl. így működik. (x darab d10-zel dobod meg a varázslat célszámát.)

 

Érdekesség, hogy ha maradna az 1-6 skála, bónuszok nélkül, akkor be lehetne vezetni a dungeon world-ös "yes, but" módszert. 6 siker, 4-5 siker komplikációval, 1-3 bukó

Gondolkoztam, hogyan lehetne feldobni az egyszerű költs-pontot -> fix előny rendszert, nagyon jó ötleteket adtál!

A nevezéktant elolvastam, párat át is írtam, maradékuk megfontolás alatt.
 

Ezekér is köszönet - no meg, eleve hogy itt a figyelmembe ajánlottad az ihletül szolgáló NBA-t! :sor:

Üdv.
Kashuka



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.04, 18:33

Elöljáróban:
1.) A szabályrendszer megegyezik az alap GS alaprendszerrel, a pool-ok használata, a dobáskódok és hasonlók változatlanul használandók. A jelen dokumentum per pillanat semmilyen iránymutatást nem nyújt kezdő karakterek pontszámára vonatkozóan, az további tesztelés és beállítás kérdése.

 

Esetleg be lehetne emelni a hálózat (network) képzettséget az NBA-ból.

 

 

4.) A konverzióból két fontos al-rendszer hiányzik még: rendes harc, illetve a mágia.
Előbbit egyelőre lehet használni az alap GS szabályokkal, azonban hosszú távon az ún. "Kalandozó Fantasy" játékélményhez elengedhetetlennek tartok egy izgalmasabb minijátékot.
Utóbbinak a kiküszöbölése már egy hosszú és bonyolultabb folyamat - ennek ellenére szintén központi eleme Ynev világának, így a végleges verzióból elengedhetetlen.

 

 

Alternatív "akcióképzettségek":

nem képzettségpont-költés van, hanem több kocka, és a legjobb számít. Azaz atlétika 3 esetén nem három ponttal növelheted a d6 dobásodat, hanem három kockával próbálkozhatsz legalább egy sikert dobni. (egyes képzettségnél 50% a siker esélye, így ez lehetne az "átlag" érték)

Ez megoldás lehetne a mágiarendszerre is, a Warhammer pl. így működik. (x darab d10-zel dobod meg a varázslat célszámát.)

 

Érdekesség, hogy ha maradna az 1-6 skála, bónuszok nélkül, akkor be lehetne vezetni a dungeon world-ös "yes, but" módszert. 6 siker, 4-5 siker komplikációval, 1-3 bukó

 

Amit kérek:
- Javaslatokat az elnevezésekhez. A forrás-ability-k megjelölése, illetve a leírás alapján azt hiszem mindegyiknél világos, mire való. Ezzel együtt többször is elég esetlen lett a fordítás, szívesen veszem költői vénával rendelkezők kritikáit!

 

udvartartás -> birtokigazgatás, okkultizmus -> mágiaismeret, történetismeret -> történelem, anatómia -> élettan, rúnakovács -> rúnamágia, metropolis túlélés -> városismeret/városi túlélés, tekintély -> etikett (a leírásod alapján!), rábeszélés -> meggyőzés?, egyezkedés -> alkudozás, megjátszás -> talán meg személyesítés, szóbeszéd -> pletykák? információgyűjtés?, előrelátás -> felkészültség




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]