Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1694 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 18:15

Arra voltam kíváncsi, hogy a házirendszerekben elő jött-e a dolog, vagy ki milyen megoldást talált erre.

Amiket írtam opciónak, azok külön vannak.
A, Vé csökkenés = codex megoldás
B, Fegyver átütés, páncél stp számolás = UTK megoldás (nem teljesen)
C, Hol véd a pajzs = MKK N megoldás
D, valami szakértelem próba = saját tipp

Kimaradt az
E, Ilyen a rendszer, ez nem bug, hanem feature

ETK-t írtam, mert az a MAGUS alap.

Különösebb cél nélkül kérdeztem, csak kíváncsiságból.

 

Nálunk az "E" pont "és/vagy" megoldások dívtak:

- mágia

- kahrei gatling 

- roham-psziroham

 

Alacsonyabb szinteken a Molotov Shackallor koktél a nagypajzsos ellenfél pajzsára jött még be. 


Módosította KLM: Ma, 18:16


Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 151 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 18:10

Arra voltam kíváncsi, hogy a házirendszerekben elő jött-e a dolog, vagy ki milyen megoldást talált erre.

Amiket írtam opciónak, azok külön vannak.
A, Vé csökkenés = codex megoldás
B, Fegyver átütés, páncél stp számolás = UTK megoldás (nem teljesen)
C, Hol véd a pajzs = MKK N megoldás
D, valami szakértelem próba = saját tipp

Kimaradt az
E, Ilyen a rendszer, ez nem bug, hanem feature

ETK-t írtam, mert az a MAGUS alap.

Különösebb cél nélkül kérdeztem, csak kíváncsiságból.

Módosította Symur: Ma, 18:12


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 17:31

A codex-ben az jelentős változás a M*-hoz képest, hogy a VÉ csökken, nem pedig Fp.

Így egyre nagyobb a sebesülésre az esély.

Igen, CXben - bár találatra nagyjából változatlanul konstans az esély - folyamatosan nő az esély a sebesülésre.

 

 Most sima ETK esetén, ha van fix 70 támadóm meg 140 védőm, és ugyanilyen ellenfél jön szembe, akkor 71-et kell dobni a találathoz. (most a számok csak hasraütés szerűek, pajzsot használva)

 

 

 

Más is van, pld. az, hogy CXben egy "tucat városőr" járőrnek nekimenni, a csökkenő VÉ miatt komoly kockázattal jár ( bár pár körig viszonylag biztonságos).

ETK-ban meg pár szinttel az ellenfelek felett (pláne ha neked van rúnakardod, pajzsod, stb) csak a 00-ban reménykedhetnek, a túlerő jelent valamennyi ellensúlyt, de az is maximális bónuszokat jelent csak, tehát - mondjuk - nem 4., hanem 6.-7. szinten leszel "immunis" a túlerőre.

 

Amiket leírtál, azt csak nagyon elborult, nagyon türelmes partinak vezetném be, esetleg számítógépes játékban engine-jében (van igazság a "csökkenő VÉ mellett Ép/Fp/felszerelés STP sebzés megkülönböztetés" ötletében, csak eddig 1+1 értéket kellett vezetni (Ép+Fp vs. ÉP+VÉ), de még ott is az ÉP sebzés a harc végét szokta jelenteni... 

VÉ-t, Fp-t és fegyver-pajzs-vért STP-t vezetni - na az kemény lenne. 

 

De akkor most ZÖLD/ETK/UTK harcrendszer-hegesztéshez kérsz tanácsokat vagy saját rendszerhez?

 

És mi a célod vele? Vagyis milyen lenne az ideális harcjelenet 1v1-ben, 1vN-ben, stb? 


Módosította KLM: Ma, 17:32


Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 151 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 17:06

A codex-ben az jelentős változás a M*-hoz képest, hogy a VÉ csökken, nem pedig Fp.

Így egyre nagyobb a sebesülésre az esély.

Most sima ETK esetén, ha van fix 70 támadóm meg 140 védőm, és ugyanilyen ellenfél jön szembe, akkor 71-et kell dobni a találathoz. (most a számok csak hasraütés szerűek, pajzsot használva)

De mivel nem csökken a VÉ, csak 30% esély van mindíg. De szerintem inkább 50% körül kellene lenni a találati esélynek.

Opciók, lehetőségek:
ETK-nál is VÉ csökkenés lenne harcnál, nemcsak fp veszés
- Kell az fp egyáltalán?
- Túl sok számolgatás?

Pajzs/páncél támadás lehetőség leírása
- Módosító kitalálása
- Nyomon követni a pajzsok/páncélok STP-jét
- Jobban átnézni milyen fegyver képes pajzsot/páncélt tönkretenni
- Túl sok számolás?

A pajzs tényleg ne védjen mindenhol (MKK N megoldás)
- Lenne fegyver oldali meg pajzs oldali védő?
- Körönként pontosan meghatározni mit véd a pajzs
- De ha a kisebb felület miatt a támadó negatív módosítót kap, akkor van-e változás?
- Túl sok számolás?

Valami nem használt képzettség aktív használata
-pl. Taktika ellenpróba, siker esetén +a TÉ-hez
- Túl sok számolás?

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 13:56

 

Dobok támadót az egyiknek, mekkora esély kellene egy találathoz ahhoz, hogy a harc ne is legyen irreálisan gyors de ne is legyen az, hogy nem tudják egymást megtámadni és megsebezni.

 

 

Mi az irreálisan gyors? :) Sőt, mit akarsz a harcrendszerrel elérni?

 

Mondom a Kódex alapján a szujjektív véleményemet:

1, Azonos szintű és "harciasságú" karakterek (ti. harcos vs harcos nem harcos vs. boszorkány) több körön át is csépelhessék egymást (ha nem túl képzetlenek és bénák max 5-6), de a végére az egyik vagy lefekszik vagy visszavonul, utóbbit esetleg (komolyabb) sérülés nélkül.

2, Azonos szintű karaktereknek harcjelenetet mesélve a főmonszta/boss ne csak a 2-3 harcos karakter támadhassa a partiban úgy, hogy ne automatikusan legyen karakterhalál (harcos vs boszorkány - pusztán fegyverrel legyen esélye túlélni pár körig)

3, A magasabb szintű karakterek a világ átlagosan alacsony szintű "névtelen városőr" ellenfelei gyorsan hulljanak, de alakzatban már gondot jelenthetnek.

3.1, A fejvadászok és hasonlók KÜLÖNÖSEN gyorsan le tudjanak aprítani gyengébb ellenfeleket, akár nyikkanás nélkül is

3.2, Erre a M*-márkajelzés fejvadászkard és sequor jellegű "fura bicskákkal" is képesek legyenek, még egy amúgy vértezetet viselő ellenféllel szemben.

 

 

SZVSZ nagyjából ez a "mágusos" harcrendszerrel szembeni követelmény.

 

Vélemény, ellenvetés, kérdés? 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1886 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 13:28

Ez igazából több részből áll. Egyrészt mennyi a találati esély, másrészt mennyit sebzel, mennyi az össz HP, vagy ezek megfelelője.

 

KK20 esetében, ha senkinek nincs semmije, (módosító, vért), akkor +0 a támadás, 10 a VO, és egyenlőségre van siker, így d20-nál 55%-ot jelent (az alap K&M-ben változott hogy egyenlőség esetén sikeres vagy sikertelen, én egységesítettem, és mindenhol sikeres lett).

 

Ugyanakkor ha két +3-as harcosról beszélünk, akkor mindkettőnek 70% esélye van eltalálni a másikat - itt látszik, hogy a védekezés itt nem a találati esély levonásából megy, hanem a HP levonásából -> több HP => tapasztaltabb, jobban védekezik.

 

Viszont a harc végeredményének a sebességének a meghatározását ez nem befolyásolja. Ha gyorsítani akarod, akkor a fegyverek sebezzenek többet vagy legyen kevesebb a HP.

 

Az eltérés abból adódik, hogy ETK-ban a tapasztalati, aktív védekezést a VÉ foglalja magában, ami teljesen negálni tudja a sebzést, míg d20-ban a HP jelöli az aktív védekezést, a találat esélyét pedig a passzív ügyesség+páncél+pajzs, nem a használata, hanem már a jelenléte is.



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 151 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 12:59

Más téma, de talán ide passzol, mert többen fejlesztenek házi rendszert meg ugye MKK N* is van:

 

Van két ugyanolyan harcértékekkel rendelkező "harcos", akik egymással küzdenek.

Minden egyéb harci módosítója ugyanakkora mindegyiknek.

 

Dobok támadót az egyiknek, mekkora esély kellene egy találathoz ahhoz, hogy a harc ne is legyen irreálisan gyors de ne is legyen az, hogy nem tudják egymást megtámadni és megsebezni.

 

Pl.

ETK esetében, ahol d100-zal dobom a támadót, 50-es dobás elég lenne? (50%)

Vagy inkább az lenne az "ideális", ha már 35-ös dobással is megvan a találat? (35%)

 

Az összes dobási értéket figyelembe véve kritikus találat-nak mennyi esélye legyen?

Vagy kell-e egyáltalán?

Pl.

ETK esetében 1% az esély a 00-ra, amikor nagyon jól támadtam.

de ETK-nál olyan is van, hogy ha 50-nel nagyobb a össz támadóm mint a másik VÉ-je, akkor nem Fp-t, hanem Ép-t sebzek. (ez a karakterektől függ, mennyi %)

 

Akik csinálgatnak házirendszert azoknak milyen "elméleti" találati esély jön ki?

Ha két igencsak védekezésre specializált karakter harcol egymással lehet, hogy csak 30% találati esélyük van pl. ETK-ban nagy pajzs + gyenge támadóval bíró fegyver.

Hogyan gyorsíthatom fel a harcot ez esetben, mert ugye sokkal többször nincs találat?

 

 

 


Módosította Symur: Ma, 13:00


cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 124 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 18:58

Bár sokkal kevésbé kreatív, mint Narmor "Két hold" rendszere. De ha már narratív. Régóta gondolkozom a M.a.g.us Risus konverzióján. A kasztok egyszerűen klisékké válnának. Az átlag ember és a kalandozók közti különbséget, pedig a "Funky dice" szabállyal lehetne megoldani. Ez utóbbi, ha valaki nem ismerné: az átlag yneviek klisé kockája d6 lehetne, a kalandozóké D8 vagy d10. Kérdés, ti melyik kockát javasolnátok a kalandozóknak? Ugye a rendszerben egy klisé 6.-ik szintig fejlődhet. Ekkor az njk-k max dobása 36, a kalandozóké 48 vagy 60. Bevallom én a d10 felé húzok, nosztalgiából. "Mert annyira M.a.g.u.s-os" :gugye:  De lehet így már túl erősek lennének a karakterek a világhoz képest. 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 923 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 17:01

 

Narmor:

 

Felmerült bennem egy ötlet.

 

Mit szólnál ahhoz, hogy kalandok között a sebekből, ha van a játékosnak jó ötlete, lehetne "jellemzőfejlődést" csinálni.

 

Teszem azt, a jóképű bekap egy "savas támadást" és akkor a kaland végén nem KP-ból megyógyítattja, hanem bevállalja, hogy mostantól ő "égett arcú" lesz. Mondjuk egy KP-ért vagy akár ingyen.

 

Csak akkor, ha ilyen mód indokolható a dolog, de szerintem hangulatos tud lenni. Meg egy másféle mód a sebek "eltüntetésere", honorálná az aktív karakterfejlődést jellemzők terén.

 

Kalandok között automatikusan eltűnnek a sebek, bár ezt lehet, sehol nem írtam le. A KP-ból való költés mindig a kaland közben zajlik, a végére lehet 3 sebe is az illetőnek, a következő kalandra (ami nem feltétlenül esik egybe a session időtartamával) egyszerűen eltűnik. Persze a jóképűt, ha úgy szeretné, a játékos felcserélheti két kaland között sebhelyesre. A kalandot mindig annyi KP-val kezdi egy karakter, amennyit a tapasztalata meghatároz (pl. Beavatott mindig 3 KP-val indul).

 

 

Ah, ok. Rendben, ez tényleg kimardt.

 

Tehát a KP mindig az adott kalandra szól csak, és "resetel" a kaland végén. Ugyanígy a sebek.

 

Ez kicsit megváltoztatja a leányzó fekvését.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1534 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 11:46

Narmor:

 

Felmerült bennem egy ötlet.

 

Mit szólnál ahhoz, hogy kalandok között a sebekből, ha van a játékosnak jó ötlete, lehetne "jellemzőfejlődést" csinálni.

 

Teszem azt, a jóképű bekap egy "savas támadást" és akkor a kaland végén nem KP-ból megyógyítattja, hanem bevállalja, hogy mostantól ő "égett arcú" lesz. Mondjuk egy KP-ért vagy akár ingyen.

 

Csak akkor, ha ilyen mód indokolható a dolog, de szerintem hangulatos tud lenni. Meg egy másféle mód a sebek "eltüntetésere", honorálná az aktív karakterfejlődést jellemzők terén.

 

Kalandok között automatikusan eltűnnek a sebek, bár ezt lehet, sehol nem írtam le. A KP-ból való költés mindig a kaland közben zajlik, a végére lehet 3 sebe is az illetőnek, a következő kalandra (ami nem feltétlenül esik egybe a session időtartamával) egyszerűen eltűnik. Persze a jóképűt, ha úgy szeretné, a játékos felcserélheti két kaland között sebhelyesre. A kalandot mindig annyi KP-val kezdi egy karakter, amennyit a tapasztalata meghatároz (pl. Beavatott mindig 3 KP-val indul).



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 923 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.24, 20:47

Narmor:

 

Felmerült bennem egy ötlet.

 

Mit szólnál ahhoz, hogy kalandok között a sebekből, ha van a játékosnak jó ötlete, lehetne "jellemzőfejlődést" csinálni.

 

Teszem azt, a jóképű bekap egy "savas támadást" és akkor a kaland végén nem KP-ból megyógyítattja, hanem bevállalja, hogy mostantól ő "égett arcú" lesz. Mondjuk egy KP-ért vagy akár ingyen.

 

Csak akkor, ha ilyen mód indokolható a dolog, de szerintem hangulatos tud lenni. Meg egy másféle mód a sebek "eltüntetésere", honorálná az aktív karakterfejlődést jellemzők terén.



Avangion

Avangion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 506 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.23, 17:31

 

 

 

 

 

 Olyan verseny mondjuk lehetne , hogy az MKK tesztverziót kell egyértelműen megfogalmazni, legkevesebb karakter nyer. Ha valami a pontozók szerint nem egyértelmű, akkor büntetés karakterszámot kap...

 

Pályázatom: Egyezzetek meg.

 

 

Hmmm... nehéz lesz felülmúlni... akkor az enyémet William Wallace támogatja: Szabadsááág!

 

Azért nem olyan nehéz, mert az első pályázó büntetés karaktereket kap a gyenge megfogalmazásért: ugyanis nem írta, hogy Narratívan kéne megegyezni... :D

 

 

Na ez a különbség a hivatalos profi fejlesztők és a magunk fajta amatőrök között... A narratív szó és három év fejlesztési idő. :rotfl:
 



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.23, 10:30

 

 

 

 

 Olyan verseny mondjuk lehetne , hogy az MKK tesztverziót kell egyértelműen megfogalmazni, legkevesebb karakter nyer. Ha valami a pontozók szerint nem egyértelmű, akkor büntetés karakterszámot kap...

 

Pályázatom: Egyezzetek meg.

 

 

Hmmm... nehéz lesz felülmúlni... akkor az enyémet William Wallace támogatja: Szabadsááág!

 

Azért nem olyan nehéz, mert az első pályázó büntetés karaktereket kap a gyenge megfogalmazásért: ugyanis nem írta, hogy Narratívan kéne megegyezni... :D



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1534 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.22, 21:55

Köszönöm a válaszokat, örülök, hogy nem ment félre a kérdésem! Kicsit későn reagálok, mert most van rengeteg családi elfoglaltságom, de még mindig foglalkoztat a kérdés. Igazából a motivációm az, hogy nagyon megtetszett Narmor rendszere, és megjött a kedvem, egy korábban készített, hasonló "rendszerem" részletesebb kidolgozására. Egy több napos túrára találtam ki, és valóban jól működött egy gyors játék alkalmával, csak elbizonytalanodtam, a hosszútávú használhatóságát illetően. Ezért is faggatóztam. :)

Tetszenek ezek az új jellemzők, hogy működnek?

Illetve, értem a koncepciót, de mi van akkor, ha mégis az ellenfél cselekszik? Például egy dzsenn megpróbálja átvenni egy JK elméje felett az irányítást. Ilyenkor mit kell csinálni?

Ha lesz időm, és kicsit gatyába tudom rázni a saját hülyeségemet, szívesen venném a tanácsaitokat, mert egyrészt sajnos nem olyan kreatív, mint Narmoré, másrészt nincs tapasztalatom ebben a stílusban, úgyhogy attól tartok olyan dolgokat találtam ki, amik már rég óta léteznek, jobb formában. :) Valamint majd másik topicban kell rá helyet találni, mert Középföldén játszódik.

 

Szuper, én kíváncsi lennék a játékodra! :)

 

A jellemzők ugyanúgy, mint a többi: ha egy jelenet alkalmával előnyt biztosít, akkor felhasználhatja a játékos. Vagy ha hátrányt, akkor pedig kijátszhatja maga ellen KP-ért. Emellett a mesélő is használhatja a kalandok karakterekre szabására (kitaszított fejvadász? :O Na, akkor bíztos jönnek majd levadászni... ;) )

 

Dzsennes példa: A dzsenn delejező pillantását a tiédbe fúrja, s elkezded érezni, ahogy az idegen akarat a tiédre nehezedik... Mi tévő leszel? (Ezután jön, hogy a játékos kitalál valamit és dob, s annak függvényében rázza le a dzsenn akaratát; komlikációnál rázza le az akaratát, de mondjuk nagy kín árán (kap egy sebet /pl. zavarodott, netalántán szédült/ vagy egyéb komplikáció lép fel); balsiker esetén pedig a dzsenn átveszi felette az irányítást és jön a szarvihar a csapatra... :D /Ez tetszik, még felhasználom. ;) /


Módosította Narmor: 2020.11.22, 21:55


Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 889 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.22, 21:10

Köszönöm a válaszokat, örülök, hogy nem ment félre a kérdésem! Kicsit későn reagálok, mert most van rengeteg családi elfoglaltságom, de még mindig foglalkoztat a kérdés. Igazából a motivációm az, hogy nagyon megtetszett Narmor rendszere, és megjött a kedvem, egy korábban készített, hasonló "rendszerem" részletesebb kidolgozására. Egy több napos túrára találtam ki, és valóban jól működött egy gyors játék alkalmával, csak elbizonytalanodtam, a hosszútávú használhatóságát illetően. Ezért is faggatóztam. :)

Tetszenek ezek az új jellemzők, hogy működnek?

Illetve, értem a koncepciót, de mi van akkor, ha mégis az ellenfél cselekszik? Például egy dzsenn megpróbálja átvenni egy JK elméje felett az irányítást. Ilyenkor mit kell csinálni?

Ha lesz időm, és kicsit gatyába tudom rázni a saját hülyeségemet, szívesen venném a tanácsaitokat, mert egyrészt sajnos nem olyan kreatív, mint Narmoré, másrészt nincs tapasztalatom ebben a stílusban, úgyhogy attól tartok olyan dolgokat találtam ki, amik már rég óta léteznek, jobb formában. :) Valamint majd másik topicban kell rá helyet találni, mert Középföldén játszódik.

Avangion

Avangion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 506 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.22, 16:12

 

 

 

 Olyan verseny mondjuk lehetne , hogy az MKK tesztverziót kell egyértelműen megfogalmazni, legkevesebb karakter nyer. Ha valami a pontozók szerint nem egyértelmű, akkor büntetés karakterszámot kap...

 

Pályázatom: Egyezzetek meg.

 

 

Hmmm... nehéz lesz felülmúlni... akkor az enyémet William Wallace támogatja: Szabadsááág!

 

Noise:

 

Volt már kettő is. Szerintem egyiken sem lett egyik induló sem ennyire olvashatatlan. Olyan verseny mondjuk lehetne , hogy az MKK tesztverziót kell egyértelműen megfogalmazni, legkevesebb karakter nyer. Ha valami a pontozók szerint nem egyértelmű, akkor büntetés karakterszámot kap...

 

Na de az a jelenlegi mágiarendszerrel azonnali sanity veszteség. :)
 



irgumburgum

irgumburgum

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.22, 13:55

 

 

 Olyan verseny mondjuk lehetne , hogy az MKK tesztverziót kell egyértelműen megfogalmazni, legkevesebb karakter nyer. Ha valami a pontozók szerint nem egyértelmű, akkor büntetés karakterszámot kap...

 

Pályázatom: Egyezzetek meg.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.22, 13:45

Most miért kell ezen viccelődni? Feltalálták a "Do It Yourself" szabálykönyvet. :)


Most miért kell ennyire negatívkodni? Szerintem teljesen rendben van, hogy a KM-nek kell majd menet közben realtime kitalálnia egy Ynev hű, de mégis konzisztens előny-hátrány +- rendszert alkotni. Végre mindenki eldöntheti, hogy milyen Yneven akar játszani, erre már régóta igény volt. És nem is lehet annyira nehéz egy jó Narratív Megegyezéssel, hiszen lám, a tesztverzióban is mennyire bugmentes lett. Várjunk csak... :D
 

Most lenne jó egy verseny, hogy alkoss játszhatóbb és érthetőbb rendszert 3 hét alatt, mint a fejlesztők 3 év alatt. Gyanítom több olyan pályázat lenne, ami lekörözné a hivatalos anyagot. :)

 
Volt már kettő is. Szerintem egyiken sem lett egyik induló sem ennyire olvashatatlan. Olyan verseny mondjuk lehetne , hogy az MKK tesztverziót kell egyértelműen megfogalmazni, legkevesebb karakter nyer. Ha valami a pontozók szerint nem egyértelmű, akkor büntetés karakterszámot kap...



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1534 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.22, 09:30

Közben adok némi életjelet az AKK-ról, noha főleg más projektjeimmel foglalkoztam a héten, elég sokat gondolkodtam ezen is. Egyrészt szeretném átalakítani a "karakterlapot", a jellemzőkategóriák megváltoztatásával, plusz a jellemzők számának belövését is még végzem (ebben a további tesztjátékok majd eligazítanak).

 

Jelenleg így néz ki egy karakter (klánja által kitagadott fejvadász, hogy közkedvelt klisékre építsünk): 

 

Név: Igran Delnoar

 

Tapasztalat: zöldfülű

Holdjegy: kék hold

Származás: Új-Pyarron

Vallás: pyarroni (Kyel)

Múlt: klánjából kitaszított

 

Személyiség: intelligens

Test: kitartó

Hiba: embertelen

Kiképzés: mesterlövész, pszihasználó

Felszerelés: "óriásölő" számszeríj, éjfekete köpeny

 

Seb: -

 

KP: 2

 

 

Emellett fejben már megvan, miként lehet "montázs"-t alkalmazni a játékban, ez olyan esetekben jön elő, mint hosszabb utazás, egy akció előkészületei vagy a védelem megszervezése ostrom előtt stb. Minden csapattag vállalna egy szerepet, amelyre előre kidobná mindenki a dobását, majd a krónikás összefoglalná az eredmények alapján egy pár mondatban, hogy mi történt ebben az időszakban, milyen esetleges komplikációk léptek fel (pl. X-Y nem talált út közben elég élelmet, nélkülözniük kellett, ezért megrendült a szakértelmébe vetett hit, s mondjuk kapna egy sebet "bizalomhiány" néven.)

Plusz a "karakterhalál"-ra is van ötletem, 3 seb után a játékos dönthet úgy, hogy feláldozza a karakterét (a játék egy katartikus pillanatában), a csapattag elvesztésének megrázkódtatásából új erőt merítő társai pedig 2-2 KP-t kapnának, vagy ilyesmi. 


Módosította Narmor: 2020.11.22, 09:31


Avangion

Avangion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 506 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.21, 19:56

 

Nem minden szituáció jön ki tökéletesen, de a narratív játékok inkább akkor működnek jól, ha a csapat között megvan a common sense.

 

Ahááá!!! Tehát a Narratív Megegyezés... :D  :gonosz:  :felvon:

 

 

Most miért kell ezen viccelődni? Feltalálták a "Do It Yourself" szabálykönyvet. :)

 

Most lenne jó egy verseny, hogy alkoss játszhatóbb és érthetőbb rendszert 3 hét alatt, mint a fejlesztők 3 év alatt. Gyanítom több olyan pályázat lenne, ami lekörözné a hivatalos anyagot. :)
 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]