Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
911 hozzászólás érkezett eddig

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 536 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.18, 08:46

De egyébként Mágust (vagy akármit) általános rendszer alá konvertálni nagyon nagy meló. És ennek a legunalmasabb, legidegőrlőbb része a varázslatok összeállítása. Két-három példát mindenki össze tud írni, de kidolgozni mindent ami fontos (mennyi ez mágusban? 60db?) nagyon sok idő. Pláne, ha szeretnéd, hogy a varázslatok hangulatosak, de használhatók legyenek, és mindez szépen, tömören, érthetően, de érdekesen legyen megfogalmazva.

 

Ó, ez teljes mértékben így van!!! Én személy szerint végigrágtam magam az összes MAGUS szabálykönyv összes varázslatán, és a végső tanulság az lett, hogy az összes kiadványban majdnem ugyanazok a varázslatok (mondjuk összesen 10 új született az ETK+MTK óta, meg a PPL speciálisak). A leírás mindenhol ugyanaz, csak a képletek változtak az aktuális rendszer szerint. Ebből szerintem le lehet szűrni, hogy a játékfejlesztők is ugyanerre jutottak, és nem is erőltették meg inkább magukat... (Megelőlegezem, hogy a 2018-as változat két egész fejlesztője sem fogja.)

 

Szóval, a copy-paste fejlesztéssel egy konverziót készíteni nem akkora nagy munka, de ha értelmes és hangulatos mágiát akarsz, az hihetetlen nagy meló. (Már az is, ha csak végigmész a varázslatokon, és kukázod azt, ami a regényekhez nem passzol - ADnD örökség, vagy csak egyszerűen f***ság -, és kiegészíted azzal, ami a regényekből következne.)

 

Még annyi kívánkozna ide, hogy a DND konverziónak még az is az előnye, hogy nem kell a mágia működésének semmiféle elméletét elkészíteni (hogy eldönthető legyen, hogy egy hatás létrejöhet-e és hogyan), mert varázslatlista van, és emögött nincs semmi logika. Ez azért jelentős egyszerűsítés egy minimál-freeform rendszerhez képest, ahol a játékos találja ki a varázslatokat, és muszáj valamilyen keretet adni neki.


Módosította NoiseEHC: 2017.10.18, 08:50


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6093 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.18, 07:42

A klasszik kalandozó-fantasy vonalra jó az alap SaWo. High fantasy irányban be kell dobni a 'heroic combat' szetting-szabályt (a nem-wildcard ellenfelek sebzésdobásai nem 'ace'-elnek).

Low fantasy irányban a HC helyett a 'Gritty Damage' szetting-szabály van érvényben, ami szerint nem csak akkor kell maradandó sérülésre dobni, amikor Harcképtelenre ütnek, hanem bármikor, amikor sebet kapsz.

Horror fantasy irányban (vs Aquir szuttyogányok) félelem és rettegés ellen nem Lelkierővel kell dobni, hanem van külön Bátorság (guts) képzettség. Az extra hatás érdekében lehet úgy is, hogy induláskor nem lehet felvenni. :ördög:

Innen nem nehéz eljutni a low horror fantasy -ig... ;)

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4150 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 21:07

@bulldy:
Leírják valahol "offisölben", hogy magasabb rangra felvéve nagyobb hatású lehet egy varázslat (vagy hasonló "boostolást"?

 

 

Ami eszembe jut:

- a Solomon Kane-ben van olyan, hogy magasabb rangba érve, más hatásokat tudsz elérni. Pl. kezdőként át tudsz változni macskává fél órára, veteránként meg elefánttá két órára.

- A Deadlans-ben van olyan, hogy ha jól sikerül az alkudozás a démonoddal, akkor mindenféle bónuszokat ad (pl. nem tíz percig érvényes, hanem egy hétig, és ki-be tudod kapcsolni a hatást). Ez nem kifejezetten rangtól függ, de alacsony rangban nem tudsz összehozni olyan alkut, amivel ez kijön. (poker kellene öt lapból. Legendás varázslóként, minden ilyen előnyt felvéve - ha jól emlékszem 8 lap, plusz hármat lehet cserélni - már meg lehet csinálni egy pókert)

 

 

Plusz még: a maradandó varázslatokra nyugodtan be lehet vezetni egy alternatív módszert, nem feltétlenül kell a SaWo alap erőit használni.

Ha már úgyis van nálunk egy pakli franciakártya, akkor lehet használni a Castle Falkenstein módszerét:

- maradandó hatás létrehozásához minden körben* húzol egy kártyát

- a húzott kártya színének megfelelő anomáliák jelentkeznek (ha jól emlékszem a treff a túlvilági jelenlét, poltergeist, szellem átjön, ilyesmi)

- összeadogatod a kártyák értékeit, addig húzol, amíg össze nem jön a varázslat ára

- ha dzsókert húzol, akkor bukó van, ilyenkor van a regényekből ismerős "túlságosan nagynak képzelte magát" pofon. (a klasszikus megoldás, hogy a térkapud nem két helyet köt össze, hanem inkább átjön Arioch a pokolból)

- többen is összedolgozhatnak, ekkor mindenki húz kártyát, és bedobja a közösbe

 

 

 

De egyébként Mágust (vagy akármit) általános rendszer alá konvertálni nagyon nagy meló. És ennek a legunalmasabb, legidegőrlőbb része a varázslatok összeállítása. Két-három példát mindenki össze tud írni, de kidolgozni mindent ami fontos (mennyi ez mágusban? 60db?) nagyon sok idő. Pláne, ha szeretnéd, hogy a varázslatok hangulatosak, de használhatók legyenek, és mindez szépen, tömören, érthetően, de érdekesen legyen megfogalmazva.

 

*a kör itt relatív, a nagyságtól függ. Lehet harci körönként, lehet percenként, lehet, hogy hetente...


Módosította galu22: 2017.10.17, 21:08


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1805 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 18:33

Kérdés, hogy Ynevet High Fantasy, vagy Dark Fantasy szettingnek tekintjük? Vagyis pre, vagy poszt Sumi? Én az előbbire szavaznék.

 

 

Megfelelő rendszerrel nem igazán számít. Mesélői/csapat hozzáállástól függően, elég sok stílust ki lehet hozni, ha a rendszer nem mond neki ellent. Az Earthdawn is alapvetően dark, mégis lehet high stílusban játszani és szerintem ugyanígy a legtöbb high rendszerben is lehet darkosat mesélni. Ha a motor jól össze van rakva, onnantól, minden csapat olyan stílust húz rá, ami neki tetszik. A probléma inkább ott van, hogy bármilyen konverzió is baromi nagy meló.
 



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 642 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 18:30

 

No igen, csak a kivastagított rész már a Kódexnél sem működött (illetve ott volt némileg kínos, hogy az alapkönyves mágia csak részben volt kompatibilis a Grimóval... Illetve ez utóbbi is jobban mutatott volna 2-3 "kaszttal" és azok varázslatlistájával, úgy kidolgozva, hogy legfeljebb 3-4. TSZ-en már kellő repertoárral rendelkezzen a karakter).

 

 

Csakhogy a SW célzottan úgy lett kiadva, hogy minden licencelő fejlesztő, és minden játékos csapat hegessze, ahogy jólesik. Toolkit.

 

M* és Codex esetében viszont ezt a hegesztést kizárólag a fejlesztőknek kell(ene) elvégeznie, hogy kellőképpen körülhatárolt (de opciókban, trapping-ekben gazdag) varázslatok és listák álljanak a fogyasztók rendelkezésére. Magyarul a meló( nagyjá)t már a nyomdába kerülés előtt elvégzik.

 

Szvsz.
 


Módosította DiMalto: 2017.10.17, 18:31


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6093 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 18:19

KLM, kulcsra kész rendszer úgysem lesz az M*-hez, a munkát mindbe bele kell tenni.

Seti, a Shaintar csak példa volt, hogy bőven lehet betolni olyat a saját világodba SaWo-ban, ami máshol nincs. Mondjuk a rangonkénti bónusz a Shaken lerázásához pont illik akár M*-be is. :)

Bulldy

seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 881 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 16:20

A Shaintar high fantasy például minden rangon extra tápot ad a karaktereknek. Ingyen.

Bulldy

 

 

Kérdés, hogy Ynevet High Fantasy, vagy Dark Fantasy szettingnek tekintjük? Vagyis pre, vagy poszt Sumi? Én az előbbire szavaznék.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10900 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 11:45

KLM: azt írják le "offisölben", hogy az egész SaWo egy szerszámosláda, használd úgy, ahogy neked megfelel. Azért vannak az alakönyvben a tervezői jegyzetek, hogy jobban rávilágítsanak a rendszerrel való alakítgatásra.

Az egész SaWo arról szól, hogy te tedd bele a munkát és faragd olyanra, amilyen kell. Pont az ellentéte a MAGUS-os "Törvénykönyv" felállásnak.

 

No igen, csak a kivastagított rész már a Kódexnél sem működött (illetve ott volt némileg kínos, hogy az alapkönyves mágia csak részben volt kompatibilis a Grimóval... Illetve ez utóbbi is jobban mutatott volna 2-3 "kaszttal" és azok varázslatlistájával, úgy kidolgozva, hogy legfeljebb 3-4. TSZ-en már kellő repertoárral rendelkezzen a karakter).

 

(Ugye mindenki látja az aláírásomban a linket? :D)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6093 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 11:40

KLM: azt írják le "offisölben", hogy az egész SaWo egy szerszámosláda, használd úgy, ahogy neked megfelel. Azért vannak az alakönyvben a tervezői jegyzetek, hogy jobban rávilágítsanak a rendszerrel való alakítgatásra.

Az egész SaWo arról szól, hogy te tedd bele a munkát és faragd olyanra, amilyen kell. Pont az ellentéte a MAGUS-os "Törvénykönyv" felállásnak.

A Shaintar high fantasy például minden rangon extra tápot ad a karaktereknek. Ingyen.

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10900 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 09:58

A paplovagok kevesebb varázslattal indulnak, 

 

Akkor már inkább a SaRifts alapján nem indulhatnak "MAster of Magic" előnnyel vagy valami hasonló.

(OFF)(Homályban tapogatózok, még mindig nem láttam a SaWo rendszerét működés közben).(/OFF)

 

- - - 

@bulldy:

Leírják valahol "offisölben", hogy magasabb rangra felvéve nagyobb hatású lehet egy varázslat (vagy hasonló "boostolást"?



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 881 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.17, 05:33

Bulldy:

 

Jól sejted, hogy nem csak a varázshasználókra gondoltam, hanem a többi kasztra is. Egy harcos például megkaphatja a Közelharc képzettséget d8-as értéken, és még kettő szabadon választott Harci Előnyt, valamint egy szabadon választott képzettséget d6-os kezdeti értékkel. Vagy valami hasonló.

 

Ha meg a felvehető Előnyöket, Hátrányokat nem korlátozzuk le csak az alapkönyvesekre, akkor mindjárt bővül a későbbiekben felvehető lista is. A paplovagok kevesebb varázslattal indulnak, vagy a másik topikban példaként felhozott tűzvarázslótól is el lehet venni két varázslatot, hogy ne legyen olyan sok választási lehetősége kezdetben, illetve kaphat Hátrányt is, bárhonnan is származzon: Egy ordani például felesküdhet Sogronra, egy renegát megkapja az Ellenség,és Körözött Hátrányt, mert az ordaniak vadásznak rájuk, stb... Az IF-ek is kapnak ilyesmit nem is keveset, nem csak a bónuszok jönnek nekik. Csak hát ezeket ki kell játszani, és nem hagyni, hogy csak szöveg legyen a karakterlapon.

Ha gondolod összedobhatunk egy vázat valamikor, aztán meglátjuk, hogy mi lesz.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6093 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.16, 21:11

M2018-ból:

 

Savage Worlds vs Arkán Hátterek vs Iconic Framework-ök

 

Most csak röviden: varázshasználóra jól működhet, de valamit adni kell a harcos fajtáknak is. Kicsit unfair-nek érzem, hogy egy tűzvarázsló csak 6+ előnyt IF-ből, egy harcos meg kap sima karakteralkotás szerint készül.

 

Sejtem persze, hogy te sem így gondoltad, de a ló másik oldala meg az, hogy megadunk mindenkinek mindent, ami szerintünk passzol hozzá, aztán azt vesszük észre, hogy nem maradt érdemi előny, amit felvehetne.

 

Ehhez mérten én két, max három előnynél többet nem adnék meg IF-ben.

 

Bulldy



Kilhalm

Kilhalm

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.26, 08:20

Üdv!

 

Lehet el kéne kezdenem megint olvasni G. A. fórumát.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10900 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.26, 08:07

Üdv!

 

Na talán innen nem lesz törölve a hozzászólásom... :ninja:  

 

Orastes maradhat? :)

 

Szóval mi az a vésnök nemesség? Mert nekem nem egyértelmű.

 

Olyan kiváltságos réteg aki iparosmunkával foglalkozik? És a varázslók, földbirtokkal nem rendelkező egyéb mágiatudók, a papok akik szintén nem bírnak földet... Ők toll nemesség vagy véső nemesség?

 

A "vésőnemesség" nem került kifejtésre, meg elég sok formáját el tudom képzelni

 

- egy-egy mesterember nemesi, de nem öröklődő rangja (onnantól csak a "kiráj" ugráltathatja, mindenféle bárók-grófok nem szólhatnak be neki, hogy most itt maradsz és megfestesz róla egy 6 méteres képet, ami a kétszeres életnagyságú lovasszobrom előtt ábrázol engem. - ja, azt is te faragod/öntöd ki.)

- céhek, egyetemek tagjai 

 

(OFF)Orastes nem maradhat, menjen csinálja a d6-os Mókust :gyagya:(/OFF)


Módosította KLM: 2017.09.26, 08:07


Kilhalm

Kilhalm

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.26, 07:37

Üdv!

 

Na talán innen nem lesz törölve a hozzászólásom... :ninja:  

 

Orastes maradhat? :)

 

Szóval mi az a vésnök nemesség? Mert nekem nem egyértelmű.

 

Olyan kiváltságos réteg aki iparosmunkával foglalkozik? És a varázslók, földbirtokkal nem rendelkező egyéb mágiatudók, a papok akik szintén nem bírnak földet... Ők toll nemesség vagy véső nemesség?



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.16, 20:01

 

 

 

És azon elgondolkodtál vajon, hogy a mechanikán kívül ez mégis hogyan passzol az Ynev képhez? Úgy értem, hogy a játékmechanika nyilván jó (feltételezem, mert a harci nekem amúgy tetszik, csak túl sok mondjuk a Fate-hoz képest számomra), de ki lehet hozni az ETK-nak megfelelő varázslatokat és varázslatos lehetőségeket? 

 

 

Persze, hogy ki lehet - más kérdés, hogy érdemes-e. Én pl. a boszorkány kasztot alapjaiban gondolnám újra, és a papok-paplovagok is valószínűleg értelmesebbek lennének istenenként változó spell listával a bénácska ETK-s szférák helyett.

 

 

(OFF)Mennyi mass battle-t játszottál az ex3-ban? Csak mert nálunk a finoman szólva nem harcorientált parti kb kiröhögte a battle groupokat azzal hogy mindig eltalálják őket, és sokkal több initiativeot szereznek mint amennyit a battle group lever róluk. Nálam battle group még nem crashelt játékos karaktert, és 3-4 lejátszott harc után elég esélytelennek tűnik a dolog. (/OFF)

 

 

Mert nem a szabályok szerint játszotok. A battle group elleni magnitude damage nem initiative damage - ergo a sikeres találatért járó +1i illetve a magnitude track 0-ra redukálásáért kapott crash bónusz kivételével nem kapsz semmit, ha csapkodod őket.



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.16, 08:38

alu: 

 

 

 

Nyílzáporban itt is meg lehet halni, max. kicsivel tovább tart: a battle groupok kapnak méretbónuszt a támadásukra és sebzésükre, plusz a vezetőjük hadvezetés dobásán elért sikerei közvetlenül hozzáadódnak bónusz kockaként a támadóértékükhöz - nem nehéz kiszámolni, hogy egy késő esti lincselésre összegyűlt embertömeg (size 2) teljesen átlagos értékekkel rendelkező parancsnok mellett is az alapkatonához képest +5 kockával dob. Ez önmagában még nem feltétlenül lenne halálos, viszont crashelt célpontok ellen közvetlenül életerőbe sebeznek a kezdeményezőértéküktől független fegyveres sebzésükkel, ami körönként 10-15 kocka sebzést (átlag 4-6 életerőszint) jelent. Szóval annyira itt sem érdemes kekeckedni.

 

(OFF)Mennyi mass battle-t játszottál az ex3-ban? Csak mert nálunk a finoman szólva nem harcorientált parti kb kiröhögte a battle groupokat azzal hogy mindig eltalálják őket, és sokkal több initiativeot szereznek mint amennyit a battle group lever róluk. Nálam battle group még nem crashelt játékos karaktert, és 3-4 lejátszott harc után elég esélytelennek tűnik a dolog. (/OFF)

 

Persze ha nyers halandókat helyezünk szembe csoportokkal nyilván más lesz a helyzet mint kiválasztottak esetén, de nem igazán tiszta számomra miért és hogyan képzelnéd el az ex3-at M*-ra. 

 

Ami a rendszer veleje, a skillekhez kapcsolódó charm fák, azt nem tudod adaptálni a M*-ba mert nem illik a settingbe. Ha ezt elveszed akkor van

  • egy eléggé kétesen működő harcrendszered -amit anno kifejtettem ex topikban-
  • meg egy tulajdonság+képzettség kockakészlettel dobás alapmechanikád, amire az Exaltednél azért vannak jobb rendszerek is. 


NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 536 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.16, 08:15

 

Van egy lista mágikus effektekről amolyan Ars Magica módon, minden effektnek van egy szintje, ha az effekt szintje alacsonyabb a vonatkozó varázshasználat képzettségnél, lehet rá rakni extrákat (pl. gyors varázslás, látványos mágikus hókuszpókuszok nélkül varázslás, extra hatóidő, miegymás), máskülönben valamilyen szívást kell érte bevállalni, pl. bashing sebzést vagy mágikus kimerülést. A varázslat szintje megszabja, hány sikert kell elérni a vonatkozó képzettségdobáson, aztán addig hadonászol, amíg össze nem gyűjtesz annyit. Manapontokat nem tartok számon, de a kimerülés jelenthet levonást későbbi varázslás próbákra adott ideig, vagy akár ki is zárhat belőlük. 

 

 

És azon elgondolkodtál vajon, hogy a mechanikán kívül ez mégis hogyan passzol az Ynev képhez? Úgy értem, hogy a játékmechanika nyilván jó (feltételezem, mert a harci nekem amúgy tetszik, csak túl sok mondjuk a Fate-hoz képest számomra), de ki lehet hozni az ETK-nak megfelelő varázslatokat és varázslatos lehetőségeket? Vagy csak passzol a mechanika a kalandozó varázsló/BM/etc képhez, és azért jobban nem mélyedtél bele?

 

Mert pl amikor mi csináltuk az alternatív mágia rendszert, akkor az első lépés (pontosabban a második lépés volt) az volt, hogy végigmentem az összes kaszt összes varázslatán, hogy kiderüljön, hányféle dolgot tudnak, és ebből származott a skillek felbontása. (Az első lépés amúgy a varázslás koncepciója volt, hogy mit is akarok a szabályokkal elérni...) Ez a gyakorlat amúgy nyilván túlzás, ha csak gondolkodsz a dolgon, és nem akarsz igazándiból időt fektetni bele, de azért számomra eléggé új távlatokat nyitott MAGUS téren. Pl ekkor jöttem rá, hogy a későbbi rendszerekbe (d20, UTK) nemcsak a világleírást sikerült copy-paste módszerrel fejleszteni (még a Summarium-ban is), de a varázslatlista is tök ugyanaz, ugyanazzal a leírással, csak más szabályokkal... És például a papi varázslat katyvasz az ugyanolyan katyvasz maradt az UTK-ra is, szóval mondjuk azt nincs értelme emulálni egy konverzióban. Na mindegy, csak az érdekesség miatt mondom.  



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10900 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.13, 22:04

 

 

 

 

Dallasz meg olyasmiket is szokott kifogásolni, hogy ha orgyilkolásra készülsz - a reterátban, ahogy szoktál  :nyenye:

 

Mea culpa, kevertelek Marvinnal, ő gúnyolódott a budiból orvgyilkoláson - amire viszont Dallasz tényleg benyögte, hogy mivel nem mondta, hogy visz fegyert... 

 

De attól még én kevertelek össze vele. Bocsánat.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.13, 12:24

 

 

Szóval ha az "egyszerűségében nagyszerű" KéM apró módosítása is ilyen emlékeket hagyott benned, akkor egy harmadik kiadást taposó WWolf termék átbalanszolása mennyire lenne egyszerű feladat?

 

Sztem kevesebb munkaórámba kerülne, mint neked a ződkódex :P

 

 

Azt meg lehetne tudni, hogy a mágiát hogyan képzeled? A harc és a próbák a könnyebb dolog ugyan is. (Mert pl a Fate konverzió is ott akadt el, pedig még ötlet is van rá, csak nagyon hosszúra nyúlt kifejteni...)

 

 

Van egy lista mágikus effektekről amolyan Ars Magica módon, minden effektnek van egy szintje, ha az effekt szintje alacsonyabb a vonatkozó varázshasználat képzettségnél, lehet rá rakni extrákat (pl. gyors varázslás, látványos mágikus hókuszpókuszok nélkül varázslás, extra hatóidő, miegymás), máskülönben valamilyen szívást kell érte bevállalni, pl. bashing sebzést vagy mágikus kimerülést. A varázslat szintje megszabja, hány sikert kell elérni a vonatkozó képzettségdobáson, aztán addig hadonászol, amíg össze nem gyűjtesz annyit. Manapontokat nem tartok számon, de a kimerülés jelenthet levonást későbbi varázslás próbákra adott ideig, vagy akár ki is zárhat belőlük. 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]