Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1429 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 17:53

 

 Persze vigor és harci turbók is jók lennének, de kezdő karaktert építünk.

 

Itt kezdek a szerény SaWo tudásom szürke zónájából is kifutni, de ahogy Bulldy is írta, a kezdő Veszett Ynev karakter +5 fejlesztéssel vagy mennyivel indul (ez 5 játékalkalom?).

 

Másképp nézve egy kezdő M* kalandozó hellyel-közzel egy 3. tsz AD&D karakternek felel meg (mondjuk 1-3rd ed szerint). 

 

 

 

Seasoned szinten (4 extra fejlesztés) már elég erős karaktereket lehet összehozni. Ha nem bánja a csapat, hogy nem lovaggal és varázslóval, hanem fegyvernökkel és varázsinassal indulnak, akkor mondjuk a novice is megfelelő.

(néhány koncepcióhoz sok előny és fejlesztés kell, itt lehet, hogy nem lesz készen a karakter egy darabig, ha novice-ként indul. Pl. paplovag: "illene" normális strength és vigor, de a speciális mágia miatt kellene spirit is. Plusz legalább az arcane background: miracles/faith, és a champion előny. Ez öt fejlesztés, novice karakternek pedig - ha ember - három van. Így valószínűleg későbbre tolódik a champion, a d8 vigor és/vagy spirit)

 

 

Erőszint: a mágus elég játékosbarát az AD&D-hez képest, sokkal könnyebb a második szintre lépés, és vannak speciális szabályok amik védik a játékosokat. (túlütés, morális szabály, stb.)

Ennél kicsit még kedvezőbb a SaWo: oké, hogy van robbanókocka sebzésre, de a tapasztalatom szerint igen ritka a karakterhalál (egy-két benny-t lehet be kell áldozni), bár még magas szinten is előfordul, ha óvatlan vagy vakmerő egy játékos. Nagyjából úgy tudnám hasonlítani, hogy egy kezdő SaWo karakter Ad&d-ben olyan harmadik-negyedik szintűnek számítana, 20 játékalkalom után pedig olyan hetedik szintűnek. Sokkal laposabb  fejlődési görbe, nincsenek igazán béna, de félisteni karakterek sem.


Módosította galu22: 2019.05.16, 17:55


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 13:40

 Persze vigor és harci turbók is jók lennének, de kezdő karaktert építünk.

 

Itt kezdek a szerény SaWo tudásom szürke zónájából is kifutni, de ahogy Bulldy is írta, a kezdő Veszett Ynev karakter +5 fejlesztéssel vagy mennyivel indul (ez 5 játékalkalom?).

 

Másképp nézve egy kezdő M* kalandozó hellyel-közzel egy 3. tsz AD&D karakternek felel meg (mondjuk 1-3rd ed szerint). 



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 705 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 12:46

Ha felkeltette az érdeklődésed, itt van egy magyarra fordított Savage Worlds "quick start" kiadvány részben szintén Bulldy-tól:
http://lfg.hu/55783/hirek/savage-worlds-alapok-magyarul-probamenet/

 

Pontosabban 99.9%-ban Bulldy-tól. :ok:

 

Egyébként az a koncepció hibátlan, hogy az egyes iskolák Edge / Hindrance "csomagokat" jelentenek, persze úgy, hogy nulla legyen az "egyenleg".

 

Pl. fejvadász kap induláskor pszi használatot, jobb orvtámadást, vagy valami gyengébb harcművészetet, de ugyanakkor hátrányokból keményen kapja pl. a klán felé a Vow / Code of Honor (Major)-t, Enemy / Wanted (Major)-t a rivális klán felé, vagy ha renegát, akkor a sajátja felé (is).



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 12:00

A maradék 10% a klán, a speciális fegyverzet meg a slan-diszciplínák?


Ha SaWo-t játszom, akkor általában valamilyen koncepcióból indulok ki. Az, hogy kezdő ereni embervadász vagy "civil ördögi szerencsével" ebből a szempontból mindegy.

Nagyjából átnézem, hogy mik azok a dolgok, amik a koncepció alappillérei, mi az ami egy kezdőnek is "rögtön kell", és mi az, amit később is ráérek megszerezni. Fejvadásznál/bérgyilkosnál nekem rögtön kell egy életképes harcérték, stealth, notice és agility. Persze vigor és harci turbók is jók lennének, de kezdő karaktert építünk.

Fejvadásznál a slan diszciplínákat, különleges klánfegyvereket valószínűleg később (veteran/legendary szinten) kezdeném el megvenni, mert van ami fontosabb a koncepcióhoz. (pl. szerintem a danger sense előrébb van a fontossági sorrendben)
SaWo-ban (sem) rakható össze egy Messorhoz hasonló figura kezdő szinten.

Egyébként ezért is viszonylag nehéz nem elrontott paplovagot, druidát és erdőjárót összerakni, mert sok minden kéne rögtön.


erre írtam, hogy kezdőként elég nagy a fedés egy klános fejvadász és egy szóló bérgyilkos között.

Módosította galu22: 2019.05.16, 12:01


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6476 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 10:19

Íme a versenyre beküldött változat:
http://lfg.hu/68051/rpg/rpg-fejlesztes/bulldy-veszett-ynev/


Egyelőre ez az egyetlen "hivatalos" verzió. :)

(Az 5E pedig már régi, anál szerintem van újabb.)

Bulldy

Módosította Bulldy: 2019.05.16, 10:20


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 09:53

Strato, belinkelheted a Veszett Ynevet is akár, szintén fent van az lfg-n. ;)

 

Valamiért az volt bennem, hogy ott van az aláírásodban, de ott "csak" az Ynev5E szerepel. Betehetnéd emezt is, ha van/lesz publikus verzió belőle. :)

Íme a versenyre beküldött változat:
http://lfg.hu/68051/rpg/rpg-fejlesztes/bulldy-veszett-ynev/



tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 773 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 09:25

Hűűű, köszi! A célirányosításhoz különösen jól jön, mert én tényleg elkezdtem gondolkodni azon, hogy egy-egy ikonikus Ynevi szervezethez való csatlakozás milyen hátrányokkal/előnyökkel járhat.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6476 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 09:21

Strato, belinkelheted a Veszett Ynevet is akár, szintén fent van az lfg-n. ;)

(Én telefonról fórumozva nem vállalkozok ilyesmire. :P )

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8024 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 09:06

Ha felkeltette az érdeklődésed, itt van egy magyarra fordított Savage Worlds "quick start" kiadvány részben szintén Bulldy-tól:
http://lfg.hu/55783/hirek/savage-worlds-alapok-magyarul-probamenet/

 

Angol nyelven elérhető egy Lankhmar témájú is:
https://www.peginc.com/store/savage-worlds-test-drive-lankhmar/

 

Meg egy horror kaland köré felépített verzió is:

https://www.peginc.com/store/test-drive-savage-worlds-the-wild-hunt/

 

Ha jól csalódom, mindegyik az eggyel ezelőtti, azaz a Deluxe Edition szabályait használja.

A bennük felsorolt előnyök és hátrányok segíthetnek az itteni diskurzus célirányosításában is.



tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 773 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 08:44

A kibontandóbb kérdés: Mi az a TOP 12 szervezet, amit a fenti módon kidolgozva be kellene tenni egy alapkönyvbe? Milyen hátrányokat adna egy-egy iskola és mit támogatna? (Nem kell ismerni a SaWo-t a válaszhoz, az ötletelés is segít, a mechanikát majd mellérakom én.)

 

 
Ikonikus mágus iskolák:
Én fordítva csinálnám, hogy minden archetípusra legyen egy-egy példa. Kb így:

...
- tudós fajta* (Adron/Krad/Dreina)
....

 
*szerintem ez a legfontosabb. A knowledge skillek/scholar miatt sokkal könnyebb hasznos civil karaktert csinálni SaWo-ban, mint mágusban. Erre jó lenne egy példa, tudós, hadvezér, nem mágikus orvos, kereskedő, stb.
Mágusban lehetsz író/költő - ha mondjuk harcos vagy tolvaj karakterosztályú vagy, de kapsz olyan tudást is, ami nem kell a koncepcióhoz. (tolvajképzettség, bárdmágia vagy harcos harcérték)


És az ilyen "tudós" a típusú karakter mellé, mint példa szervezetet esetleg lehetne mondjuk a "Sigranomoi Egyetemet" társítani, mint tipikus, ezzel foglalkozó iskolát.

(OFF)Ahogy beszéltek róla egyre jobban tetszik ez a SaWo - egyszerű, letisztult, pörgős, modern rendszernek tűnik kismillió képzettség, dobáskód és mechanika nehézkessége nélkül, ugyanakkor egyedi karakterek létrehozatalára alkalmasnak (/OFF)


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 06:17

 

edit: SaWo-ban mindegy, hogy fejvadásznak vagy tolvajnak hívsz egy lopakodós-kommandós gyilkost. 90%-ban ugyanazokat az előnyöket venném fel, ha ilyen karaktert szeretnék. (assassin, danger sense, thief, quick draw, rapid attack... agility-melee-stealth-climb-notice fejlesztések. Esetleg ambidextrous-two fisted). 
 

 

A maradék 10% a klán, a speciális fegyverzet meg a slan-diszciplínák? 

 

Az ilyen testőr-szerű védelmi miniszter persze más kérdés.

 

 

A milyen micsoda? Csak nem egy több száz éves kráni szabad vadászra gondolsz? :))



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 05:53

Természetesen kifutottam az időből, és már nem lehet szerkeszteni.


Talán érdemes lenne Erionra kidolgozni a példákat, mert ott tényleg minden van. Még (szuke) a harcművészek, kardművészek, fejvadászok is beleférnek a hivatalos kánonba. (ha jól emlékszem Kobrák, govikiak és maffialeszámolások is vannak, szóval az erdőjáró klisén kívül mindenre van helyi példa)

Módosította galu22: 2019.05.16, 05:53


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.16, 05:41

Ezek mondjuk nem igazán ikonikusak, ellenben fejvadászok nagyon kellenek (elvégre kommandósfantazi).


Ez a kettő, valamilyen tolvaj és valamilyen erdőjáró-ranger-barbár azért kell, mert ezeket nem egyszerű SaWo-ban összerakni elsőre. Nem az ikonikus mágus voltuk miatt, hanem a "hogyan lehet megcsinálni egy ilyet SaWo-ban" miatt szükségesek.

Egyébként nálunk nem volt ritka az erdei karakter (főleg elfek, vagy Arel papjai).

A tolvaj igen... De az főképp azért, mert a fejvadász és bárd osztály kb. tud mindent amit a tolvaj, csak még mást is mellé. Viszont SaWo-ban ez nem így van, megállhat a saját lábán egy tolvaj egy fejvadásszal egy csapatban is.


edit: SaWo-ban mindegy, hogy fejvadásznak vagy tolvajnak hívsz egy lopakodós-kommandós gyilkost. 90%-ban ugyanazokat az előnyöket venném fel, ha ilyen karaktert szeretnék. (assassin, danger sense, thief, quick draw, rapid attack... agility-melee-stealth-climb-notice fejlesztések. Esetleg ambidextrous-two fisted). Az ilyen testőr-szerű védelmi miniszter persze más kérdés.
 

- karizma alapú karakter (boszorkány vagy bárd)
Ezekből mindkettő kell.


Valószínűleg igen.
Nagy különbség a SaWo és a Mágus közt, hogy a meggyőzésnek, mellébeszélésnek, gúnyolásnak, stb. konkrét játéktechnikai előnye is van, ezt valahogy be kell mutatni annak, aki nem ismeri a rendszert. Erre szerintem érdemes lenne ellőni egy-két előre legyártott klisét.
(egy olyan karakter, aki nem mágus, nem "zsivány", nem tud harcolni még lehet hasznos bármilyen jelenetben, a bunyót is beleértve. Ha van egy csomó knowledge alapú ismerete, és tanul taunt képzettséget mindig lesz valami, amit csinálhat)

Módosította galu22: 2019.05.16, 05:48


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.15, 22:24

 

Ikonikus mágus iskolák:

 

- besurranó gyilkos (toroni, kobra, stb.)

- erdőjáró (mondjuk sirenari vagy yllinori)

(...)

 

Ezek mondjuk nem igazán ikonikusak, ellenben fejvadászok nagyon kellenek (elvégre kommandósfantazi).

 

- karizma alapú karakter (boszorkány vagy bárd)

 

 

Ezekből mindkettő kell. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.15, 20:31

A kibontandóbb kérdés: Mi az a TOP 12 szervezet, amit a fenti módon kidolgozva be kellene tenni egy alapkönyvbe? Milyen hátrányokat adna egy-egy iskola és mit támogatna? (Nem kell ismerni a SaWo-t a válaszhoz, az ötletelés is segít, a mechanikát majd mellérakom én.)

 

 

A Streets of Bedlam nevű konverzióban van olyan, hogy lehet karakterkliséket választani a normál kezdő előnyökön-hátrányokon kívül. Mindegyik 0 végösszegre van kihozva. Ez ilyen "nem Sin City" játék.

 

Két példa:

 

Bulldog

(főjellemző)"I've had worse than they can dish out": +1 vigor kocka soron kívül

(edge) "Take a punch. Keep. Going.": zúzó sebzésre benny felhasználása nélkül dobhat egy próbát, a siker és minden emelés semlegesít egy sebet. Lőfegyverek, kések, stb. ellen nem működik.

(hindrance) "walks into trouble". Soha nem göngyölíthetsz fel egyetlen ügyet sem anélkül, hogy verekedned kellene. Valaki mindig útban van, semmi nem megy simán.

(Hindrance)"choose your baggage". választható hátrány: vengeful (major), shellshock/paranoia (major), habit (major; painkiller, booze, other), constant reminder (emlék, aminek a megtartásáért bármit megtesz, "death wish"-nek számít)

 

Monster

(főjellemző) +1 vigor, +2 strength kocka, lassúnak számít (pace 4+1d4)

(edge) dramatic entrance. Ha megjelensz egy jelenetben, valami apróság történik ami kiemeli, hogy egy badass van a jelenetben. (villámlik, mindenki elhalkul, a háttérben van egy baleset, stb.)

(edge) bulletproof. Bármilyen sebzésre dobhat vigor próbát, minden emelés és siker semlegesít egy sebet. Narratívában zúzódásként, "csontot nem ért" lövésként, stb. marad meg. Benny-t nem kell költeni rá, de cselekedetnek számít.

(Hindrance). Looks guilty. Gyakorlatilag az első ember, akit bárki megvádol, a zsaruk elsőként őt hozzák be bármi miatt, stb.

(hindrance) choose break point. trigger (meg kell határozni egy trigger eseményt. Ha bekövetkezik, erőszakosan fogsz viselkedni véletlenszerűen meghatározott célpontok ellen) comfortably numb (ha más akar megnyugtatni, vagy meggyőzni -4 büntetést kap a dobásaira. Előbb-utóbb lesz olyan, hogy hallgatni kéne másra, de nem tud meggyőzni...) Twisted perspective (szabadon választható major dilusion/code of honor/deathwish

 

 

 

 

 

Ikonikus mágus iskolák:

Én fordítva csinálnám, hogy minden archetípusra legyen egy-egy példa. Kb így:

- tolvaj (szürkecsuklyás vagy kobra)

- besurranó gyilkos (toroni, kobra, stb.)

- erdőjáró (mondjuk sirenari vagy yllinori)

- lovag/bajnok (Uwel, Arel, Darton, Krad szerintem jól játszható)

- tudós fajta* (Adron/Krad/Dreina)

- karizma alapú karakter (boszorkány vagy bárd)

- három fajta mágiahasználó. Egy slan, egy varázsló, egy pap. Szerintem Tiadlan vagy Niare/Pyarron vagy Doran/valamilyen pyar pap vagy Sogron

- egy agility és egy strength alapú harcos (talán itt lehetne legkönnyebben behozni, hogy elf/törpe)

 

Ez 11 típus, szerintem ezek alapján bármit meg lehet csinálni otthon. Csak az a lényeg, hogy megmutasd hogyan lehet kigazdálkodni az életbevágó ismereteket novice szinten. (paplovag és erdőjáró azért nem egyszerű, mert a legfontosabb edge pont olyan főjellemzőhöz tartozik, amit amúgy nem fejlesztenél)

 

*szerintem ez a legfontosabb. A knowledge skillek/scholar miatt sokkal könnyebb hasznos civil karaktert csinálni SaWo-ban, mint mágusban. Erre jó lenne egy példa, tudós, hadvezér, nem mágikus orvos, kereskedő, stb.

Mágusban lehetsz író/költő - ha mondjuk harcos vagy tolvaj karakterosztályú vagy, de kapsz olyan tudást is, ami nem kell a koncepcióhoz. (tolvajképzettség, bárdmágia vagy harcos harcérték)


Módosította galu22: 2019.05.15, 20:35


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6476 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.15, 19:39

Természetesen lesznek kidolgozott iskolák, amikkel el lehet kezdeni a játékot.

Az iskolaalkotási metódus ismertetése ahhoz kell, hogy a mesélő később megcsinálhassa a saját iskoláit, pl. Gianagi Vízvarázslókat vagy Hassidis gladiátorokat. ;)

Az ÚTK iskolái jó ötlet, majd szerzek egyet. :D

Bulldy

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5380 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.15, 19:23

 

 

Az emberek lusták - egy csomó dolgot a "szájukba kell tenni". AZTÁN lesznek olyanok, akik már kreatívkodni is akarnak, de ők nem a többség.


A szerepjátékosok többsége nem kreatív? :pajzs:

Eleinte (új játéknál) nem.

 

Lássuk be, a játék van értünk, és nem fordítva. Ha a játék nem adja el magát azzal, hogy alapból játszható, akkor csókol anyád Jenő. Feccöljek bele én energiát, hogy meggyőzzem magam, hogy érdemes időt áldoznom-e egy új rendszerbe? ájdontszinkszó

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.15, 15:28

Az emberek lusták - egy csomó dolgot a "szájukba kell tenni". AZTÁN lesznek olyanok, akik már kreatívkodni is akarnak, de ők nem a többség.


A szerepjátékosok többsége nem kreatív? :pajzs:

Eleinte (új játéknál) nem.

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 857 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.15, 15:10

Az emberek lusták - egy csomó dolgot a "szájukba kell tenni". AZTÁN lesznek olyanok, akik már kreatívkodni is akarnak, de ők nem a többség.

 

A szerepjátékosok többsége nem kreatív?  :pajzs:



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.15, 14:13

A remélt végeredmény nem egy 12 tételből álló kaszt-lista, hanem egy példákkal támogatott mesélői-játékosi eszköztár a kívánt karakter kialakítására.

 

Ez OK is lenne, de ahogy Dronner is mondta: Igenis csinálj meg pár játszható partira elegendő MINTÁT.

 

Az emberek lusták - egy csomó dolgot a "szájukba kell tenni". AZTÁN lesznek olyanok, akik már kreatívkodni is akarnak, de ők nem a többség. 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]