Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
911 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10674 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.13, 11:16

 

Szóval ha az "egyszerűségében nagyszerű" KéM apró módosítása is ilyen emlékeket hagyott benned, akkor egy harmadik kiadást taposó WWolf termék átbalanszolása mennyire lenne egyszerű feladat?

 

Sztem kevesebb munkaórámba kerülne, mint neked a ződkódex :P

 

 

Úgy, hogy ne kelljen hozzá Exalted alapkönyv? :titok:



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 487 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.13, 11:08

 

Szóval ha az "egyszerűségében nagyszerű" KéM apró módosítása is ilyen emlékeket hagyott benned, akkor egy harmadik kiadást taposó WWolf termék átbalanszolása mennyire lenne egyszerű feladat?

 

Sztem kevesebb munkaórámba kerülne, mint neked a ződkódex :P

 

 

Azt meg lehetne tudni, hogy a mágiát hogyan képzeled? A harc és a próbák a könnyebb dolog ugyan is. (Mert pl a Fate konverzió is ott akadt el, pedig még ötlet is van rá, csak nagyon hosszúra nyúlt kifejteni...)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.13, 10:45

Szóval ha az "egyszerűségében nagyszerű" KéM apró módosítása is ilyen emlékeket hagyott benned, akkor egy harmadik kiadást taposó WWolf termék átbalanszolása mennyire lenne egyszerű feladat?

 

Sztem kevesebb munkaórámba kerülne, mint neked a ződkódex :P



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10674 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.13, 07:52

 

Jó statok, piszok jó dobás, esetleg (még kidolgozásra váró) meritek kombinációjával megoldható - illetve még azon gondolkozom, hogy be lehetne vezetni a "teljes értékű" kalandozó meg a battle groupba hajigálandó statiszta közötti narratív szereppel bíró karakterekre egy új template-et.

 

Itt jegyzem meg, hogy 

 

De a "rendszer kezel olyan dolgokat, amiket máshol csak macerásan vagy effektíve mesélői döntés alapján lehetne" olyasmire vonatkozott, mint pl. a pár napja KéM topicban kialakuló vita az elszakadásról és a leütésről, vagy Dallasz kifogásai arról, hogy a M*-ban nincs rendesen kidolgozott szociális rendszer.

 

 

az elszakadás a szabályok MÓDOSÍTÁSÁRÓL szólt elsősorban, méghozzá a harcrendszer "kevésbé érje meg halálig küzdeni" kérdésében.

Dallasz meg olyasmiket is szokott kifogásolni, hogy ha orgyilkolásra készülsz - a reterátban, ahogy szoktál  :nyenye: - akkor meg sem próbálhatod, mivel nem jelentetted be, hogy viszel fegyvert. 

Amúgy meg a WoD pont ad megoldást arra, hogyan lehet dobás nélkül lerendezni a szociális helyzeteket.

 

Szóval ha az "egyszerűségében nagyszerű" KéM apró módosítása is ilyen emlékeket hagyott benned, akkor egy harmadik kiadást taposó WWolf termék átbalanszolása mennyire lenne egyszerű feladat?

 

(Nem ismerem csak a WoD-os rendszereket, de egy DA:Mage jelleggel, baltával formázott mágiarendszerrel ki tudnék békülni Yneven.)


Módosította KLM: 2017.09.13, 07:55


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.13, 07:25

@Al2O3
Tehát a nem exaltált, de tápos kalandozók egymagukban nem nagyon tudják mondani, hogy rosszkor jöttél Kígyó.
Szintén nem nagyon fog összejönni, hogy Gorduin és kisebb részben Eriel "ÉP sebzéssel ugyan", de úgy nyomjon le féltucat jól képzett fanatikust - viszonylag gyorsan - hogy utána még egy Hella Riqult is el tudjanak tenni láb alól.

Vagy igen?

 

Jó statok, piszok jó dobás, esetleg (még kidolgozásra váró) meritek kombinációjával megoldható - illetve még azon gondolkozom, hogy be lehetne vezetni a "teljes értékű" kalandozó meg a battle groupba hajigálandó statiszta közötti narratív szereppel bíró karakterekre egy új template-et.

 

A példában a féltucat jól képzett fanatikus battle groupnak számít, így nem meglepő, ha viszonylag gyorsan végigmentek rajtuk (de ha valakinek ez csípi a szemét, a fenti gondolat erre is megoldást kínálhat).



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10674 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.13, 06:22

@Al2O3
Tehát a nem exaltált, de tápos kalandozók egymagukban nem nagyon tudják mondani, hogy rosszkor jöttél Kígyó.
Szintén nem nagyon fog összejönni, hogy Gorduin és kisebb részben Eriel "ÉP sebzéssel ugyan", de úgy nyomjon le féltucat jól képzett fanatikust - viszonylag gyorsan - hogy utána még egy Hella Riqult is el tudjanak tenni láb alól.

Vagy igen?

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 22:19

 

namost egy 7-es sebzésű decisive átlagosan sebez 2, max. 3 életerőszintet, ami kb. arra elég, hogy -1 levonást kapjon az ellenfeled,
 
Aki nem statiszta, azt nem kell battle groupba dobni. 2-3 "normál" ellenfél elég csúnyán elrontja mindenki napját, függetlenül attól, mekkora tápjancsi amúgy, ugyanis minden bejövő támadás után jár -1 módosító a védelemre - úgy meg elég nehéz összeszedni annyi kezdeményezőértéket, amivel akár már az elsővel végezhetsz, hogy minden körben szájbavág valaki az összegyűlt védelem levonások miatt

 
Namost ha jól számolom két támadóval szemben van -1 védelmem, amitől vért fogok izzadni (egy 8 kockás karakter két hat kockással szemben), de ha én ütök egy egy -1, pláne -2-t érő tényleges sebzést egy hasonló ellenféllel szemben, akkor mégis csak bukok.
 
Értem, köszönöm.

 

 
 
A sikeres decisive után a karakter kezdeményezőértéke visszatér egy fix 3-as értékre. Ha egy veled egyenrangú ellenfélbe ütsz -1, max. -2-es sebzést, nem elképzelhetetlen, hogy ő a levonás ellenére is bevisz egy witheringet (mondjuk van 8 kockája mindkettőtöknek, akkor neked fix 4-es a védelmed, és oké, kap -2 levonást, de az max. arra elég, hogy a withering accuracy bónuszát kiüsse vagy mérsékelje - hacsak nem nehézfegyverrel rohangál a drága). 3 initiative meg nagyon kevés (bár tény, jó páncélban elképzelhető, hogy nem kaszabolják le rólad 1 támadásból, hacsak nem szerez nagyon sok sikert a támadó).
 
Két támadó annyiban bonyolítja a helyzetet, hogy persze, előbb-utóbb eljön a pillanat, amikor valamelyikük elszánja magát egy decisive-ra, amit akár túl is élhetsz, és a saját körödben crashelheted, de ha az a decisive érdemben sebzett beléd, akkor utána a másik támadó elég könnyen be tud vinni neked egy witheringet, amivel elszedi a kapott bónusz nagyját. Arról nem is beszélve, hogy a defend other akció pl. direktben csökkenti a célpont elleni decisive támadások sebzését... szal ja, macerás így az élet, de innen szép nyerni.

 

Ha a lincstömeg simán agyonnyilaz (vagy agyonver, nincs akkora különbség a távol és közelharc között, mint M*-ban, ugye?) , akkor mégis hogyan futtatnak meg a kalandozók egy század orkot "kezdő szinten"?

 

 

Távol- vagy közelharc: az íjász battle groupnak megvan az a hátránya, hogy csak minden második körben tud lőni (legalább medium range-et feltételezve, de short range-ből nem sok hasznuk van, mert egy kör alatt közelharcba mozog velük az ellen, ami íjászoknak általában nem tesz jót) - cserébe viszont long range-en belül tetszőleges számú ellenfelet támadhatnak. A közelharci lincstömeg ezzel szemben csak azokat tudja ütni, akivel közelharcban van (de belőlük szintén korlátlan számút).

 

Orkok megfuttatása: kalandozóknak illik jobb kezdeményt összeszedniük, mint egy csapat statisztának (akiknek ráadásul stunt se jár), ergo kapnak (partitagok száma mínusz szerencsétlen kezdeménydobások) számú extra támadást az orkok előtt. Ha ebből sikerül 0-ra redukálni a század magnitude-ját, akkor ők dobnak egy akaraterőt, hogy futnak-e, és ha nincs meg, akkor szétszaladnak. (Egy jobb parancsnok persze még össze tudja fogni őket, illetve egy méretkategória elvesztésétől se fognak rögtön elmenekülni, viszont elmegy a következő körük arra, hogy rendezzék a soraikat, amikor is a karakterek megint kapnak ellenük csomó extra támadást, et cetera et cetera.)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 22:04

Amit a skillnél írtál nem üti szerintem a kétségeimet a koncepcióval kapcsolatban. Az, hogy szintenként talán felveszek egyetlen képzettségre +2-t, nem változtatja meg a tényt, hogy a maradék 19 skillnél erősen tulajdonság-súlyos a rendszer. Viszont mint írtam, ez nyilván szubjektív, nekem nem tűnik logikusnak.

 

Igen, ez egy tulajdonságokra épülő rendszer, van ilyen több is, pl. a Codex, Fantasy Age, meg sok másik, ebben nem tudom mi a probléma? :titok:

Szerintem nem kizárólag azon múlik egy rendszer, hogy mi mennyire logikus benne, nem az adja meg a hangulatot szerintem, hogy milyen a motor.
 



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 21:57

A harcrendszerről eddig kb két sor van, ebből kiindulni.... majd lesz több is, ezek csak alapok, fogom javítani bővíteni, jövő héten szabadságon vagyok, talán időm is lesz rá.

 

A skill lehet nagyobb, mint a tulajdonság: hamar kiderül hogy van egy "specializáció" nevű előny, ami bármilyen képzettségre +2 pontot ad. Olvasni + olvasni + olvasni nem árthat. FA.

 

Te kértél véleményt a leírtakról. Ha kb két sort írtál, miből kellett volna kiindulnom? :)

 

Amit a skillnél írtál nem üti szerintem a kétségeimet a koncepcióval kapcsolatban. Az, hogy szintenként talán felveszek egyetlen képzettségre +2-t, nem változtatja meg a tényt, hogy a maradék 19 skillnél erősen tulajdonság-súlyos a rendszer. Viszont mint írtam, ez nyilván szubjektív, nekem nem tűnik logikusnak.
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10674 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 21:55

 

 

namost egy 7-es sebzésű decisive átlagosan sebez 2, max. 3 életerőszintet, ami kb. arra elég, hogy -1 levonást kapjon az ellenfeled,

 

Aki nem statiszta, azt nem kell battle groupba dobni. 2-3 "normál" ellenfél elég csúnyán elrontja mindenki napját, függetlenül attól, mekkora tápjancsi amúgy, ugyanis minden bejövő támadás után jár -1 módosító a védelemre - úgy meg elég nehéz összeszedni annyi kezdeményezőértéket, amivel akár már az elsővel végezhetsz, hogy minden körben szájbavág valaki az összegyűlt védelem levonások miatt

 

Namost ha jól számolom két támadóval szemben van -1 védelmem, amitől vért fogok izzadni (egy 8 kockás karakter két hat kockással szemben), de ha én ütök egy egy -1, pláne -2-t érő tényleges sebzést egy hasonló ellenféllel szemben, akkor mégis csak bukok.

 

Értem, köszönöm.

 

Valamint - ha jól értelmeztem, amit mondtál - két csekélyebb, de azért "mégis valaki" ellenfél már erősen problémás.

 

- - - 

Ha a lincstömeg simán agyonnyilaz (vagy agyonver, nincs akkora különbség a távol és közelharc között, mint M*-ban, ugye?) , akkor mégis hogyan futtatnak meg a kalandozók egy század orkot "kezdő szinten"?



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 21:21

@Al2O3
Nem tudom, én nem nagyon szoktam 2-3 csatánál többet egy ülésen mesélni, szóval egy lvl2 és egy lvl3 stunt ránézésre elég is az egész ülés "megnyeréséhez"

 
Ha az egy szem támadás/védekezés dobáson szerzett +1/2 extra siker automatikus győzelmet jelent az ellenfeleddel szemben, akkor te bénáztad el a statok összeírását - az átlagos karakternek ugyanis jó esetben van 6 kockája kezdeményezésre, +2 stunt, ebből összejön neki 4 siker, amit az alapértékhez adva kijön kőkemény 7 initiative - namost egy 7-es sebzésű decisive átlagosan sebez 2, max. 3 életerőszintet, ami kb. arra elég, hogy -1 levonást kapjon az ellenfeled, te viszont resetelsz 3-ra, ahonnan levonás ide vagy oda, elég könnyű lesz crashbe verni. Ezt pedig a következő körben a crashért kapott +5 initiative miatt egy irdatlan méretű pofon fog követni.
 

Viszont én az hiszem, hogy a M* hangulatához jobban illik az, hogy bár képzetlenebb ellenfeleket közelharcban egyenként simán le lehet agyalni, de ha körbevesznek akkor véged. Már az is necces, ha egy folyosón folyamatosan 2-3 amúgy csekélyke ellenféllel küzdesz (OK, mire végighátrálsz, addigra nyolcat is megfektethetsz (főleg, ha jó a vérted), de kilencedikként a te karakteredet rajzolja körbe a helyi Darton-pap.

 
Aki nem statiszta, azt nem kell battle groupba dobni. 2-3 "normál" ellenfél elég csúnyán elrontja mindenki napját, függetlenül attól, mekkora tápjancsi amúgy, ugyanis minden bejövő támadás után jár -1 módosító a védelemre - úgy meg elég nehéz összeszedni annyi kezdeményezőértéket, amivel akár már az elsővel végezhetsz, hogy minden körben szájbavág valaki az összegyűlt védelem levonások miatt.
 

Nyílzáporban meghalsz. Pont.


Nyílzáporban itt is meg lehet halni, max. kicsivel tovább tart: a battle groupok kapnak méretbónuszt a támadásukra és sebzésükre, plusz a vezetőjük hadvezetés dobásán elért sikerei közvetlenül hozzáadódnak bónusz kockaként a támadóértékükhöz - nem nehéz kiszámolni, hogy egy késő esti lincselésre összegyűlt embertömeg (size 2) teljesen átlagos értékekkel rendelkező parancsnok mellett is az alapkatonához képest +5 kockával dob. Ez önmagában még nem feltétlenül lenne halálos, viszont crashelt célpontok ellen közvetlenül életerőbe sebeznek a kezdeményezőértéküktől független fegyveres sebzésükkel, ami körönként 10-15 kocka sebzést (átlag 4-6 életerőszint) jelent. Szóval annyira itt sem érdemes kekeckedni.


Módosította aluminiumtrioxid: 2017.09.12, 21:24


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 21:10

KLM kommentjét a harcról is érdemes lenne megfontolnod vagy csak magadnak szimulálni párat. Túlságosan halálosnak tűnik és jó eséllyel az első találatig tart.

 

Gyors példa:

Frédi 4. szintű harcimarci, Test 4, Fegyv.forg (FF) 3

Béni 5. szintű marciharci, Test 5, FF 4

 

Frédi dob 9, Béni dob 2.

Frédi eredménye: 4+3+9 =16

Béni eredménye: 5+4+2 = 11

 

Ha mint írod a sebzés a tulajdonságból megy le, Béni máris placcs, pedig ő magasabb szintű, képzettebb.

 

Másik: ha élni akarok, minden harcot úgy kezdek, hogy veszek egy előnyt. Ebben az esetben Frédi eredménye 25, ebbe Béni játékosának még a következő két karaktere is belehalt. :)

 

Más téma: a rendszerben az is furcsa, hogy a tulajdonság mindig nagyobb, mint a skill. A tehetség mindig fontosabb, mint a tanult ismeret. Ez induláskor lehet így van, de folyamatosan szerintem nem túl "reális" koncepció. Ofc csak szvsz.

 

 

A harcrendszerről eddig kb két sor van, ebből kiindulni.... majd lesz több is, ezek csak alapok, fogom javítani bővíteni, jövő héten szabadságon vagyok, talán időm is lesz rá.

 

A skill lehet nagyobb, mint a tulajdonság: hamar kiderül hogy van egy "specializáció" nevű előny, ami bármilyen képzettségre +2 pontot ad. Olvasni + olvasni + olvasni nem árthat. FA.
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10674 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 21:00

@Al2O3

Nem tudom, én nem nagyon szoktam 2-3 csatánál többet egy ülésen mesélni, szóval egy lvl2 és egy lvl3 stunt ránézésre elég is az egész ülés "megnyeréséhez" 

 

 Helyette inkább felhívom a figyelmet arra, hogy a withering/decisive különbségtétel gyakorlatilag ugyanarra a narratív problémára kínál megoldást, amiért a M* anno bevezette a az Fp/Ép rendszert (azt akarjuk, hogy a játékosok kaphassanak be felületi sebeket náluk sokkal gyengébb ellenfelektől, de a velük egy szinten lévő vagy őket felülmúló támadók képesek legyenek életveszélyes fenyegetést nyújtani anélkül, hogy kismillió HP-t kellene lekaszabolniuk róluk). 

 

 

 

Viszont én az hiszem, hogy a M* hangulatához jobban illik az, hogy bár képzetlenebb ellenfeleket közelharcban egyenként simán le lehet agyalni, de ha körbevesznek akkor véged. Már az is necces, ha egy folyosón folyamatosan 2-3 amúgy csekélyke ellenféllel küzdesz (OK, mire végighátrálsz, addigra nyolcat is megfektethetsz (főleg, ha jó a vérted), de kilencedikként a te karakteredet rajzolja körbe a helyi Darton-pap.

 

Nyílzáporban meghalsz. Pont.

 

 

Mindez persze mágia nélkül. 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 20:48

Aluminiumtrioxid: Cak überkompetens kalandozóval lehet játszani? Mert mi nem igazán szeretjük ám a fajtáját itt errefelé!

 

Nyugodtan hozzá lehet adni a feltüntetett nehézségekhez +2-t, és akkor emberközelibb léptékekre is jól fog működni (tehát 1-es a nagyon könnyű feladat, 3-as a középnehéz, 5-ös a nagyon nehéz, és ha a mesélő engedékeny kedvében van, az akciófilmes/wuxia logikába beleférő, de a valós emberi teljesítőképesség határait meghaladó dolgokat ízlés szerinti 6+ nehézségre dobathatja). Csak a stunt bónuszokat ne felejtsd el, mert a fenti matek feltételezi, hogy az átlagos tulajdonságokkal és képzéssel (2+2) rendelkező karaktereknek még jár +2 stunt kocka az átlag 3 sikerhez (=közepes nehézség).

 

 

 

Q: Miért pont Exalted?

A: Mert az alapszabályok remekül megfogják az überkompetens kalandozó-hangulatot, és rengeteg olyan alrendszert kezel nagyon elegáns megoldásokkal, amiket máshol csak macerásan, komoly háziszabályozással, vagy effektíve mesélői döntéssel lehetne megoldani.

 

Q: Ok, hogy működik az alaprendszer, és miben segíti a köpönyeglobogtatós-kompetenciapornós érzés megteremtését?

A: Vannak tulajdonságaid és képzettségeid, mindkettő 1-5-ös skálán; tulajdonság+képzettség számú kockával dobsz, ha egy kockán 7-9 jön ki, az egy siker, ha 10, az kettő. Emellett az akcióidra kaphatsz stunt bónuszt, azaz ha kellően f***a leírást kanyarítasz a cselekedeted köré, a mesélő +2 extra kockával jutalmaz (ill. ha nagyon tetszik neki a leírásod, ehhez még hozzácsaphat +1-2 automatikus sikert és ugyanennyi visszanyert akaraterő pontot is). Emellett a nehézségek is úgy vannak belőve, hogy egy kellően kompetens karakter nem nagyon tud mellényúlni: 1-es nehézségű egy feladat, ha egy adott területen képzett karakter 

 

 

Vajon a két kiemelt rész nem üti egymást? 

 

 

Szabály szerint "everything is a stunt that goes beyond a basic declaration of intent and isn't a repeat of an earlier stunt in the scene". 2. szintű stuntot (+1 automatikus siker, +1 WP) jelenetenként, 3. szintűt (+2 automatikus siker, +2 WP) legfeljebb játékalkalmanként egyszer javasolt kiosztani, szóval emiatt tényleg nem kell aggódni, hogy a mesélői önkény majd minden más megfontolást felülír.

 

De a "rendszer kezel olyan dolgokat, amiket máshol csak macerásan vagy effektíve mesélői döntés alapján lehetne" olyasmire vonatkozott, mint pl. a pár napja KéM topicban kialakuló vita az elszakadásról és a leütésről, vagy Dallasz kifogásai arról, hogy a M*-ban nincs rendesen kidolgozott szociális rendszer.


Módosította aluminiumtrioxid: 2017.09.12, 20:50


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10674 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 20:36

 

Q: Miért pont Exalted?

A: Mert az alapszabályok remekül megfogják az überkompetens kalandozó-hangulatot, és rengeteg olyan alrendszert kezel nagyon elegáns megoldásokkal, amiket máshol csak macerásan, komoly háziszabályozással, vagy effektíve mesélői döntéssel lehetne megoldani.

 

Q: Ok, hogy működik az alaprendszer, és miben segíti a köpönyeglobogtatós-kompetenciapornós érzés megteremtését?

A: Vannak tulajdonságaid és képzettségeid, mindkettő 1-5-ös skálán; tulajdonság+képzettség számú kockával dobsz, ha egy kockán 7-9 jön ki, az egy siker, ha 10, az kettő. Emellett az akcióidra kaphatsz stunt bónuszt, azaz ha kellően f***a leírást kanyarítasz a cselekedeted köré, a mesélő +2 extra kockával jutalmaz (ill. ha nagyon tetszik neki a leírásod, ehhez még hozzácsaphat +1-2 automatikus sikert és ugyanennyi visszanyert akaraterő pontot is). Emellett a nehézségek is úgy vannak belőve, hogy egy kellően kompetens karakter nem nagyon tud mellényúlni: 1-es nehézségű egy feladat, ha egy adott területen képzett karakter 

 

 

Vajon a két kiemelt rész nem üti egymást? 



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 20:35

Pár dolgot javítani fogok:
-célszám csak passzív próbánál lesz
-kalandozó-pontból lehet tulajdonságot növelni
-passzív próbáért nagyon ritkán jár kalandozó-pont
-ellenállásnak csak a Testi/Szellemi tulajdonság számít
-a több kockás cucc kikerül
-kalandozó-pont jár a konfliktusokért és a halál elkerüléséért, kaland teljesítésért
-az aládobásos siker megmarad

 

KLM kommentjét a harcról is érdemes lenne megfontolnod vagy csak magadnak szimulálni párat. Túlságosan halálosnak tűnik és jó eséllyel az első találatig tart.

 

Gyors példa:

Frédi 4. szintű harcimarci, Test 4, Fegyv.forg (FF) 3

Béni 5. szintű marciharci, Test 5, FF 4

 

Frédi dob 9, Béni dob 2.

Frédi eredménye: 4+3+9 =16

Béni eredménye: 5+4+2 = 11

 

Ha mint írod a sebzés a tulajdonságból megy le, Béni máris placcs, pedig ő magasabb szintű, képzettebb.

 

Másik: ha élni akarok, minden harcot úgy kezdek, hogy veszek egy előnyt. Ebben az esetben Frédi eredménye 25, ebbe Béni játékosának még a következő két karaktere is belehalt. :)

 

Más téma: a rendszerben az is furcsa, hogy a tulajdonság mindig nagyobb, mint a skill. A tehetség mindig fontosabb, mint a tanult ismeret. Ez induláskor lehet így van, de folyamatosan szerintem nem túl "reális" koncepció. Ofc csak szvsz.

 

 

 


Módosította Avangion: 2017.09.12, 20:36


Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 769 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 20:30

KLM: Ja, értem. Használható.

Aluminiumtrioxid: Cak überkompetens kalandozóval lehet játszani? Mert mi nem igazán szeretjük ám a fajtáját itt errefelé!



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 20:21

Morgorito kérésére ide (vonatkozó topic, hát nem?): M* és Ex3

 

Q: Miért pont Exalted?

A: Mert az alapszabályok remekül megfogják az überkompetens kalandozó-hangulatot, és rengeteg olyan alrendszert kezel nagyon elegáns megoldásokkal, amiket máshol csak macerásan, komoly háziszabályozással, vagy effektíve mesélői döntéssel lehetne megoldani.

 

Q: Ok, hogy működik az alaprendszer, és miben segíti a köpönyeglobogtatós-kompetenciapornós érzés megteremtését?

A: Vannak tulajdonságaid és képzettségeid, mindkettő 1-5-ös skálán; tulajdonság+képzettség számú kockával dobsz, ha egy kockán 7-9 jön ki, az egy siker, ha 10, az kettő. Emellett az akcióidra kaphatsz stunt bónuszt, azaz ha kellően f***a leírást kanyarítasz a cselekedeted köré, a mesélő +2 extra kockával jutalmaz (ill. ha nagyon tetszik neki a leírásod, ehhez még hozzácsaphat +1-2 automatikus sikert és ugyanennyi visszanyert akaraterő pontot is). Emellett a nehézségek is úgy vannak belőve, hogy egy kellően kompetens karakter nem nagyon tud mellényúlni: 1-es nehézségű egy feladat, ha egy adott területen képzett karakter számára normális környezetben, a megfelelő eszközök birtokában is kihívást jelent (pl. feltörni egy zárat); 3-as nehézségű, ha valami nagyon extrát akarsz (pl. egy kígyókkal teli dézsa közepéről úgy kikapni egy ékkövet, hogy ne marjanak meg); és 5-ös nehézségű, ha bullshit wuxia logika szerinti, már-már emberfeletti feladatot vállalsz be (pl. egy vaksötét szobában úgy elolvasni egy tekercset, hogy az ujjbegyeddel kitapogatod a betűket).

Én egy 8 játékalkalmas mini-kampányt meséltem halandó karaktereknek (ill. a futó kampányban ennyi ideig tartott, mire exalt lett belőlük, a játék utána ment tovább), és az a tapasztalatom, hogy értelmes koncepció szerint összerakott, nem agyatlanul min-maxolt JK-k mellett ez a skála lehetővé teszi, hogy a karakterek fő fókuszát jelentő területeken megbízhatóan hozzák a howardi-leiberi vonulaton mozgó klasszikus fantasy ponyvahősök által elvárható dolgokat, és mellette legyen egy csomó kiegészítő képességük, amiben a komolyabb kihívások azért rendesen megizzasztják őket. Ez szerintem M*-ra pont ideális.

 

Q: Ok, hogy működik a harcrendszer?

A: A harcrendszer lényege alapvetően az, hogy a résztvevő felek elsősorban a küzdelem tempójának irányításáért tusakodnak, és ténylegesen sebző/gyilkos támadásra csak akkor kerül sor, ha valaki döntő előnyre tett szert. Ez úgy néz ki, hogy mindenkinek van egy kezdeményezőértéke, és ún. withering attackokkal próbálják az ellenfeleket minél előnytelenebb helyzetbe hozni - azaz kezdeményezőértéket "lopni" tőlük. Ha valakinek 0-ra csökken a kezdeményezőértéke, akkor teljesen elveszíti az irányítást a harc tempója fölött, nem próbálkozhat sebző támadásokkal, nem használhat bizonyos, KÉ-be kerülő képességeket, és a támadója kap egy méretes bónuszt az ő kezdeményezőértékére. Ha valaki úgy dönt, hogy elég fickósnak érzi magát, megkísérelhet egy decisive attackot, ami siker esetén az addig összegyűjtött kezdeményezőértékével megegyező számú kockával dob sebzést, és az eredményt a WoD játékokból ismerős hétszintű életerő trackből húzza le, ahol a komolyabb sebesülések nem csak csúnya levonásokkal, de az elvérzés egyre növekvő kockázatával is járnak. A rendszernek vannak finomságai (initiative shift, clash, withering és decisive támadásokra különbözően vonatkozó pontosság és sebtűrés szabályok, stb.), de ezekre most nem térek ki. Helyette inkább felhívom a figyelmet arra, hogy a withering/decisive különbségtétel gyakorlatilag ugyanarra a narratív problémára kínál megoldást, amiért a M* anno bevezette a az Fp/Ép rendszert (azt akarjuk, hogy a játékosok kaphassanak be felületi sebeket náluk sokkal gyengébb ellenfelektől, de a velük egy szinten lévő vagy őket felülmúló támadók képesek legyenek életveszélyes fenyegetést nyújtani anélkül, hogy kismillió HP-t kellene lekaszabolniuk róluk). Az Ex3-ban viszont ez több szempontból szerencsésebben van megvalósítva: egyrészt a kezdeményezőérték ilyen kezelése alapból megoldja a különleges harci manőverek problémáját (pl. elszakadást, visszavonulást megkísérelni, full defense-be menni fix initiative költséggel bír, de az olyan harci manőverek, mint egy karakter lefegyverzése, belharcba vitele vagy lerántása a lóról szintén megoldhatók az ún. gambitek segítségével), másrészt mivel a veszélyesebb ellenfeleknek is el kell jutniuk arra a szintre, ahol kellő kezdeményezőértéket halmoztak fel egy döntő csapáshoz, a JK-k időben felismerhetik, hogy csehül állnak, és megpróbálhatnak taktikát váltani, szociális útra terelni a konfliktusfeloldást, vagy egyszerűen elmenekülni - nincs abból probléma, hogy első körben túlütésből 0-ra vernek és csak a morális szabály ment meg.

 

Q: ..."Szociális útra terelni a konfliktusfeloldást"? Van élet a karizmapróbán túl?

A: A szociális rendszer lényege alapvetően az, hogy minden karakternek (igen, minden karakternek, még az utolsó útsarki NPC parasztgyereknek is) megvannak a maga elvei és viszonyai más karakterekhez - ezeket a rendszer összefoglaló néven intimacyknek hívja. Ezek három erőszinttel jellemezhetők, és meg sem próbálhatsz valakit meggyőzni valamiről, ha nincs azt támogató, a kívánt feladat komolyságával arányosan erős intimacyje. Mivel a semmiből intimacyt csinálni komoly macera (erősíteni meg pláne), a szociális jelenetek főleg akörül forognak, hogy a karakterek megpróbálják kitapogatni, hogy a beszélgetőpartnerük miben hisz, és az így megszerzett tudásra alapozott érvekkel a maguk oldalára állítani őket. Messze a legjobb szociális játékmechanika, amivel valaha találkoztam, ennél sokkal bővebb kifejtést érdemel. (Egyébként az ember mesélői hozzáállására is kifejezetten jó hatással bír, mivel mindenkit egyéniségként, a többi karakterrel való kapcsolatrendszerének kontextusában kell kezelned.)

 

Q: Mindez szép és jó, de van-e lehetőségem arra, hogy a kahrei számszeríjammal egy szívdobbanás alatt féltucat embert lőjek agyon, mert anélkül nem az igazi...?

A: Igen, a statisztákat battle groupokba lehet szervezni, és akkor ők egy karakterként fognak támadni-védekezni, értelemszerűen a méretüknek megfelelő bónuszokkal. Úgyhogy simán megeshet, hogy a kezdő kalandozócsapat játszi könnyedséggel megfutamít egy századra való orkot - akár egy kör alatt.

 

 

Most ennyire volt kapacitásom így magamtól - ha van valami konkrét kérdés, óhaj-sóhaj, hozzászólás, etc., nyugodtan fel lehet tenni.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10674 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 20:21

Ja, az egyszerűség kedvéért az sem számítani a mérgezés szempontjából, ha Konyakot a mérgezés után megint megszúrják, ezúttal öt ÉP-re. Mármint ettől nem lesz "utólag elrontva" az egészségpróbája/méregmentője.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10674 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 20:12

KLM: Ezt úgy érted, hogy k10 körig körönként kellene dobni, hátha mégis beüt a cucc? 

 

Nem.

 

Mondjuk Konyakba, a barbárba mártanak egy tőrt, rajta egy adag közepesen hatékony méreggel (-3/-30 elsődleges, -1/-10 másodlagos és 0 harmadlagos hatással). A méreg erőssége 5.

 

Neki 18-as az Egészsége, a tőr sebzett két ÉP-t, szóval nem aggódik különösebben, hatóideje körökben számolódik.

 

Ha a (sebesüléssel csökkentett) egészségének a 10 feletti része alá dob (5 vagy alatta) megúszta - ezt a mérget.

 

Ha viszont dob 7-et, akkor 7 körön (nem is túl gyors a méreg) át, körönként elveszít 1 ÉP-t és kap egy kumulatív -10-et a képzettségeire.  Talán időben leveri az orgyilkost.

 

Ha azonban a következő körben lehúzza az "univerzális ellenméreg" feliratú flaskája tartalmát - és az alkímista nem is verte át, mert +2-es az ital, ezért végül is megússza -1 ÉP-vel (meg még kettő a késeléstől) meg -10% levonással, ez utóbbi pár óra múlva elmúlik.


Módosította KLM: 2017.09.12, 20:13



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]