Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1570 hozzászólás érkezett eddig

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 480 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.06, 11:44

A Warhammeresnek (ha lenne ilyen) meg Wierhammer! (Bocs)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.06, 08:13

Csak az jutott eszembe, hogy a Kard és Mágia alapú MAGUS átiratnak lehetne az a címe, hogy Krad és Mágia. :buszke:

Köszönöm, kitalálok egyedül is. :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.19, 15:37

 

A boszi kap -3 szintet a bal kézzel rámutatás miatt mivel a te változatodban az 5. szintű félelem a legnagyobb az adja az "alapját". 

 

vs.

 

A varázsláshoz bal mutatóujjukkal kell kijelölni a célpontot, kivéve ha csókkal vagy szexuális érintkezéssel. Erejük megújításához használják a Hatalom Italát - ám nem kizárólag attól függenek, szexuális érintkezéssel is “elvannak”. (...)

Mindez két szinttel növeli a varázslataik hatását, kivéve az asztrális alapúakét, amelyekét néggyel.

 

 

Tehát egy 10 MP-os varázslat alapvetően 1. szintű, de ha Asztrálmágia, akkor a boszorkánynak 5. szintű. 



Kilhalm

Kilhalm

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.19, 15:02

Üdv!

 

Szerintem a Félelem nem jó mert a a legtöbb kalandozó eleve bátor (főleg akkor ha olyan valakit kell lehentelni aki most éget szét.) Legyen inkább irtózat a gondolattól, hogy ártson a boszinak.

 

Tűzbogarak

 16 Mp (4. szintű Irtózat, 3. szintű Tűz teremtés, 3.szintű Bénítás, -3 szint összhangok)

 

A boszorkány szellemkezével auraérintés kezdeményez, bal mutatóujjával rámutatva áldozatára, ha a varázslat megfogan az illető ruhája alatt tüzek gyúlnak 3 ÉP-t sebezve körönként, továbbá az illető -3 Ügyesség, -30 TÉ és VÉ módosítókat szenved el és ha csak nem dob -5-el sikeres Önuralom próbát 10-es nehézség ellenében irtózik a gondolattól, hogy a varázslat ideje alatt ártson a boszorkánynak. A varázslat hatóideje K10 kör. Esőben, vizesen a boszorkány nem képes megidézni a varázslatot.

 



Kilhalm

Kilhalm

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.19, 14:49

Üdv!

 

Ha hozzácsapunk egy 5. szintű félelem varázst és két másik 3. szintű varázslatot akkor szerintem nem ennyibe fog kerülni.

 

A boszi kap -3 szintet a bal kézzel rámutatás miatt mivel a te változatodban az 5. szintű félelem a legnagyobb az adja az "alapját". Tehtá 5-3 az 2 azaz 20 Mp, ahhoz jön még négy 3.szintű az +12, tehát az egész 32 Mp ha jól tévedek.

 

Vagy lemaradtam valamiről?  



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.19, 11:08

Kicsúsztam a szerkesztésből, vastaggal a javítás:

 

 

Tehát ha meghagyjuk a varázslatodat, már akkor is 11 MP, de már 3. szintű tűzteremtés és bénítás - azaz 3 ÉP. Körönként. És -3/-30 levonás a bénítás miatt. 
Ráadásul ha Auraérintéssel támadsz (azaz távolságtól függően gyengül a varázstudó Aurája, tehát a "buta harcos" is némi eséllyel áll ellen) akkor simán létrehozhatod a tüzet a roházatában, akár testében is (nincs SFÉ)... és ha időmágiát nem használsz, akkor k10 körig ég. 
 
Jujj, bibis lesz :)
 
VISZONT ekkor nem kell látványosan a boszorkány testét elhagynia a mágiának. 

 

 

Csapjunk hát hozzá egy 5 szintű Félelmet, egy 3. szintű Imaginációt és egy 3. szintű Igaz Illúzót - ekkor még mindig csak 14 MP - és a varázslat úgy manifesztálódik, hogy a Boszorkány bal kezéből kirepül több tucat bogárnyi tüzecske és megtámadja azokat, akiket kijelöl (második-harmadik-sokaik célpontonként +1/fő MP).

 

Az Auraérintésnél a legtávolabbi célpont távolságával (-30 méter az Imagináció miatt!) csökkentett értékkel történik - tehát öt ellenfélnél akik sorban 15, 20, 25, 30, 35 méterre vannak a Boszorkány Aurája-5 ellen dobhatnak, az egész 19 MP-ba kerül a Boszorkánynak.

 

A szenvedő alanyok körönként 6 ÉP-t szenvednek el (aminek a fele nem valóságos, tehát jellemzően hamarabb vesztik el eszméletüket, mint meghalnának).A túlélők az illúziósebzést k10 körrel a varázslat vége után "renegerálják" ha eszméletükön maradtak, akik elájultak, azok k10 perc alatt).

 

A boszorkány megtámadását (lásd Félelem mozaik) "bizonytalan időre elhalasztják". 

 

A varázslat nem erősíthető (mert csak :), de ahhoz, hogy a bevetésére képes legyen, a Boszorkánynak k10 naponta k10 percet nyílt láng közelében kell töltenie. 


Módosította KLM: 2020.04.19, 11:09


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.19, 10:36

Hali!

 

Tűzbogarak

11 Mp (1. szintű Tűz teremtés és 1.szintű Bénítás)

 

A boszorkány szellemkezével auraérintés kezdeményez, bal mutatóujját pénzérményi lángnyelvek hagyják el amik ha a varázslat megfogan megégetik a célpontot 1 ÉP-t sebezve, aki K10 körre -1 Ügyesség, -10 TÉ és VÉ módosítókat szenved el. Ha gyúlékony holmit visel a varázslat 10% eséllyel meggyújtja azt, további 1 ÉP/kör égést okozva még a lángokat el nem oltják vagy azok el nem alszanak. Esőben, vizesen a boszorkány nem képes megidézni a varázslatot.

 

 

Úgy emlékeztem a Tűzbogarakat meg akartam csinálni a boszorkánynak is, de valamiért kimaradt. 

 

Kezdjük kicsit messzebbről, azaz a Boszorkánymágia leírásától (ZŐD Kódex):

A varázsláshoz bal mutatóujjukkal kell kijelölni a célpontot, kivéve ha csókkal vagy szexuális érintkezéssel. Erejük megújításához használják a Hatalom Italát - ám nem kizárólag attól függenek, szexuális érintkezéssel is “elvannak”. (...)

Mindez két szinttel növeli a varázslataik hatását, kivéve az asztrális alapúakét, amelyekét néggyel.

Varázslataik túlnyomó részéhez szertartásokat vagy szertartások során előkészített fétiseket használnak, ezek a fentieken túl is tovább erősítik a hatást - amit az adott varázslatoknál le is írunk.

 

 

 
 
Tehát ha meghagyjuk a varázslatodat, már akkor is 11 MP, de már 3. szintű tűzteremtés és bénítás - azaz 3 ÉP. Ráadásul ha Auraérintéssel támadsz (azaz távolságtól függően gyengül a varázstudó Aurája, tehát a "buta harcos" is némi eséllyel áll ellen) akkor simán létrehozhatod a tüzet a roházatában, akár testében is (nincs SFÉ)... és ha időmágiát nem használsz, akkor k10 körig ég. 
 
Jujj, bibis lesz :)
 
VISZONT ekkor nem kell látványosan a boszorkány testét elhagynia a mágiának. 
 
 
 
 

Módosította KLM: 2020.04.19, 10:37


Kilhalm

Kilhalm

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.19, 07:29

Üdv!

 

Csináltam két boszorkány varázslatot a modulomhoz. Ha hasznát veszed akkor viheted. :)

 

Tűzbogarak

11 Mp (1. szintű Tűz teremtés és 1.szintű Bénítás)

 

A boszorkány szellemkezével auraérintés kezdeményez, bal mutatóujját pénzérményi lángnyelvek hagyják el amik ha a varázslat megfogan megégetik a célpontot 1 ÉP-t sebezve, aki K10 körre -1 Ügyesség, -10 TÉ és VÉ módosítókat szenved el. Ha gyúlékony holmit visel a varázslat 10% eséllyel meggyújtja azt, további 1 ÉP/kör égést okozva még a lángokat el nem oltják vagy azok el nem alszanak. Esőben, vizesen a boszorkány nem képes megidézni a varázslatot.

 

Tűzpillangók

22 Mp (2. szintű Tűz teremtés és 2.szintű Bénítás)

 

A boszorkány szellemkezével auraérintés kezdeményez, bal mutatóujját tenyérnyi lángnyelvek hagyják el amik ha a varázslat megfogan megégetik a célpontot 2 ÉP-t sebezve, aki K10 körre -2 Ügyesség, -20 TÉ és VÉ módosítókat szenved el. Ha gyúlékony holmit visel a varázslat 20% eséllyel meggyújtja azt, további 2 ÉP/kör égést okozva még a lángokat el nem oltják vagy azok el nem alszanak. Esőben, vizesen a boszorkány nem képes megidézni a varázslatot.

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 18:12

 

Ha egy karakternek nincs af-e egy képzettségben, akkor egy tulajdonság próbával lehet, hogy több esélye van a sikerre, mint egy képzett társának vagy akár önmagának, ha felveszi a képzettséget és hirtelen nem vezetik vissza neki a próbát a tulajdonságára.

 

Ez ugye akkor igaz, ha kellőképp kicsi nehézség, viszont jó magas a tulajdonásága. Ui. ha képzetlenül próbálkozol valamivel, akkor egy fokozattal feljebb kerül a nehézség.

 

Nehézségi szint:

5% - mindennapos feladat

10% könnyű

15% átlagos

30% nehéz

50% nagyon nehéz

75% hősies

90% közel lehetetlen

100% emberfeletti

Lehetetlen : csak 00-as dobással.

 

 

Itt ugye a nehézség növelése közel azonos eredményt hoz az "alapfokot adó tulajdonságok 10 feletti részét vesszük csak"  metódussal. 

 

- - - 

Mondjuk a én jobban örültem volna egy WEG d6-os rendszerre hajazó megoldásnak, de már az alapfokot is kukáztam a ZŐD Kódexből... 



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 17:47

Előre leszögezem, hogy hosszú ideje nem foglalkoztam CX-el, :)

 

Viszont azt soha nem értettem, hogy (ha leszámítjuk az AD&Ds hagyományokat) mi értelme van egy képzettségekre épülő rendszerben külön tulajdonság próbákat kezelni. Főleg az olyan rendszerekben, mint a CX, ahol a képzettségek induló alapfokát eleve tulajdonságokból származtatják, ráadásul a nehézség mechanika miatt eleve van esély a sikerre.

 

Ha egy karakternek nincs af-e egy képzettségben, akkor egy tulajdonság próbával lehet, hogy több esélye van a sikerre, mint egy képzett társának vagy akár önmagának, ha felveszi a képzettséget és hirtelen nem vezetik vissza neki a próbát a tulajdonságára. Nekem az lenne logikus, hogy minden esetben képzettség próba legyen, vagy 0%-ra vagy úgy számítva, mintha a tehetsége a skillben a két érintett tulajdonság 10 feletti részeinek az átlaga lenne csak (ha 10 alatt van, akkor lehet negatív is). Persze csak szvsz.



Kilhalm

Kilhalm

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 17:27

Üdv!

 

Köszi megtaláltam őket.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 16:43

Most nyálazom az előkotort CX alapkönyvet de még nem találtam benne tulajdonságpróba nehézségeket,


A 3. szem leírásánál pld. 5-nél kezdődik a nehézség-táblázat, a leplezetlen 50 MP-os varázslattal (CX-ben ez az, ami már megölhet egy embert). 



Kilhalm

Kilhalm

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 16:02

Üdv!

 

Értem. Köszi.

 

Most nyálazom az előkotort CX alapkönyvet de még nem találtam benne tulajdonságpróba nehézségeket, sőt emlékeimben is úgy él, hogy annyi volt, hogy vagy sikerül vagy nem.

 

A képzettségpróba nehézségek megvannak persze.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 15:46

Az Éberség képzettség kizárólag lopakodás/rejtőzés tudatos keresésére jó?

 

Úgy értem azt megérezni, hogy gázszag van-e, látni megmoccan egy árny a sarokban éberség képzettségpróba vagy Észlelés tulajdonságpróba?  

 

Az Éberség a CX-ben is homályosan hagyott, de arra az Ynevre ahol Kalidar és TNG fogadása már az első regénybe is bekerült igencsak illik.

 

Tehát van neki egy passzív része - a karaktert nehezebb meglepni, könnyebben szúr ki gyanús részleteket ha nem jelenti be a játékos, hogy "most éberkedek", akkor is.

 

Még olyasmit is csinálhat, hogy egy előtte lévő útszakaszra ránézve a KM szól a neki, hogy "az a liget jó leshelynek tűnik". 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 15:15

Picit várj, vissza kell olvasnom ezt a részt, mert az évtizedben még nem foglalkoztam vele :)

 

Ha nem találsz nehézségi "táblát" a főértékpróbákra, akkor meg kell nézni a CX-ben és azt használni, a képzettségek nehézségeit is onnan vettem (egész pontosan a konverzióban ezt nem változtattam).

 

 



Kilhalm

Kilhalm

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 15:01

Üdv!

 

Köszi a gyors választ.

 

Az Éberség képzettség kizárólag lopakodás/rejtőzés tudatos keresésére jó?

 

Úgy értem azt megérezni, hogy gázszag van-e, látni megmoccan egy árny a sarokban éberség képzettségpróba vagy Észlelés tulajdonságpróba?  

 

A Tulajdonság próbáknak is lesznek nehézségei?

 

Ezt nem találom az aláírásodban szereplő dokumentumban. Ha meg van a skála megosztanád?

 

(OFF)Egy Erionban játszódó modult írok a rendszeredre, azért kéne.(/OFF)


 


Módosította Kilhalm: 2020.04.18, 15:03


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 14:26

Üdv!

 

Nekem KLM-hez lenne egy kérdésem.

 

Z.Ö.D. Kódexben a lopakodás/rejtőzés észlelését és a tulajdonság próbákat hogyan gondolod kezelni?

 

Szerintem a tulajdonságpróbánál a 10 feletti érékre dobás nem valami jó. Talán a 2k10 dobáskód?

 

Lopakodás vs éberség: ellenpróba. Fedezéket, háttérzajt, adott esetben szélirányt is saccolva. 

 

Tulajdonságpróbák: A 10 feletti rész alá VAGY a nehézség FELÉ kell dobni. És akkor már a 8-as erőnletű gyereknek is van esélye az 5-ös nehézségű fáramászásra.

 

Mondjuk ez az "alternatív rendszerek" topicba való lenne, nem? 


Módosította KLM: 2020.04.18, 14:27


Kilhalm

Kilhalm

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.18, 12:14

Üdv!

 

Nekem KLM-hez lenne egy kérdésem.

 

Z.Ö.D. Kódexben a lopakodás/rejtőzés észlelését és a tulajdonság próbákat hogyan gondolod kezelni?

 

Szerintem a tulajdonságpróbánál a 10 feletti érékre dobás nem valami jó. Talán a 2k10 dobáskód?



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1373 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.07, 08:52

Cain, a világa egész érdekes, illetve a rúnák és a benne szereplő szenvedélyek illetve az istenhit segítségével érdekes, tényleg hőshöz jobban hasonlító karakterekkel lehet nyomulni. :cool:
Rendszerileg BRP, de valamivel átgondoltabb, finomítottabb a korábbiakhoz képest. Nekem eddig tetszik, amit a pdf alapján láttam, remélem nem túl sokára megjön a könyv is.

 

Köszönöm. A világa most nekem kevésbé érdekes, elsősorban a rendszerek különbsége érdekelt.
 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.03, 16:45

Cain, a világa egész érdekes, illetve a rúnák és a benne szereplő szenvedélyek illetve az istenhit segítségével érdekes, tényleg hőshöz jobban hasonlító karakterekkel lehet nyomulni. :cool:
Rendszerileg BRP, de valamivel átgondoltabb, finomítottabb a korábbiakhoz képest. Nekem eddig tetszik, amit a pdf alapján láttam, remélem nem túl sokára megjön a könyv is.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]