Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1522 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11859 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 14:05

 

Viszont pozitívum, hogy DnD alapra helyezve Ynevet Alyr számos varázslata elérhetővé válna  :pajzs:  :gonosz:

 

Igazából nem nagyon emlékszem tőle olyasmire, amit az 1993-as Zöld alapján ne lehetne modellezni. 



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 14:04

Cain:

 

 

Egyébként mik számítanak alap ynevi fajnak? ember, elf, félelf, törpe, udvari ork? A többi nélkül személy szerint tudnék élni bőven...

Milyen értelemben? Egy olyan történelmi nüanszot, mint a Manifesztációs Háború elég nehéz amundok és dzsennek, no meg homoki elfek nélkül levezényelni.

 

Hogy JK-k lehetnek-e? A dzsennek simán játszhatóak a dzsadok miatt, az amund "árvák" is eléggé meg vannak alapozva a regényekben és a világban (pl. valami noname vaskezű Alex). Homoki elfek jelenleg nem annyira játszhatóak, de bevallom, az első Rúnás Taba el Ibara cikk óta az a faj folyamatosan izgatta a fantáziámat, elég hangulatos a hátterük.

 

 

Nyílván JK szempontból értettem, mivel a rendszerről beszélünk, nem a világleírásról. A homoki elfek pl. abszolút a "játszahtó elfek távoli tápos rokonai" kategóriába esnek. Történelmi szempontból alap ynevi faj a kyr az óelf meg az aquir is.

(OFF)De nem is az amundok és a dzsennek amiket a legszívesebben elfelejtenék, (bár elég fölöslegesnek érzem őket fajként) hanem a khál meg a wier.(/OFF)

 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 13:46

Cain:

 

 

Egyébként mik számítanak alap ynevi fajnak? ember, elf, félelf, törpe, udvari ork? A többi nélkül személy szerint tudnék élni bőven...

Milyen értelemben? Egy olyan történelmi nüanszot, mint a Manifesztációs Háború elég nehéz amundok és dzsennek, no meg homoki elfek nélkül levezényelni.

 

Hogy JK-k lehetnek-e? A dzsennek simán játszhatóak a dzsadok miatt, az amund "árvák" is eléggé meg vannak alapozva a regényekben és a világban (pl. valami noname vaskezű Alex). Homoki elfek jelenleg nem annyira játszhatóak, de bevallom, az első Rúnás Taba el Ibara cikk óta az a faj folyamatosan izgatta a fantáziámat, elég hangulatos a hátterük.

 

 

 

Sajátságos, hogy a MAGUS nevű játékban szerinted pont mozaikmágussal nem lehet játszani, valamint a talán legnépszerűbb regényhős, a dorani Alyr kasztja sem játszható. Nyilván azért, mert akkor jönnek az NJK nekromanták is 

Viszont pozitívum, hogy DnD alapra helyezve Ynevet Alyr számos varázslata elérhetővé válna  :pajzs:  :gonosz:



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 13:35

Cain,

"A mozaikmágia már az első kiadásban óta nem a kezdő játékosoknak volt való."

Fixed that for you. ;)

 

 

Kidolgoztam DnD5e szerint az alap ynevi fajokat. Nehezebb volt, mint gondoltam, főleg a félelf elég unalmas mágus rendszerben - kaszt megkötések nélkül azt hiszem nem sok félelf harcművészt/kardművészt láttunk volna. :) A források kapcsán is volt bőven dilemma, pl. ETK törpe felfedezi a csapdákat ösztönösen, UTK-ban könnyebben tanulja a mechanikát (de csapdákat nem fedez fel jobban), summáriumban van homálytestvér hátránya, stb. Most még jobban becsülöm Bulldyt, hogy a kasztokkal ilyen messze jutott. :)

 

Esetleg kivehetnék a teljes Pyarroni pantheont is a játszható papok közül önkényesen, mert kicsit se tartoznak bele a M* világképébe. Valahogy így vagy a mozaikmágiával ? :)

Egyébként mik számítanak alap ynevi fajnak? ember, elf, félelf, törpe, udvari ork? A többi nélkül személy szerint tudnék élni bőven...
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11859 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 13:01

A mindent lefedő mozaikmágiának az lenne pont az előnye, hogy az összes varázshasználó azt használja. Persze minden kaszt, csak pár ösvényét, míg a varázsló az összeset. De így is mindenkinek ott helyben kellene megalkotnia a helyzethez kellő varázslatot.

 

Univerzális mágiaelméleti rendszer: természetesen. 

 

Mindenkinek ott helyben: szerintem nem. Az "egyszeri pléjer" lusta, nem fog átrágni 200 oldalt (de talán még 20-at sem), hogy az első varázslatát kitalálja.

Kell nekik egy varázslatlista.

 

Ráadásul kasztonként, sőt, ha lehet iskolánként, morzsánként összeharácsolt, gondosan őrzött tudásmennyiséggel.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11859 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 12:54

Cain,

"A mozaikmágia már az első kiadásban óta nem a kezdő játékosoknak volt való."

Fixed that for you. ;)

 

 

Sajátságos, hogy a MAGUS nevű játékban szerinted pont mozaikmágussal nem lehet játszani, valamint a talán legnépszerűbb regényhős, a dorani Alyr kasztja sem játszható. Nyilván azért, mert akkor jönnek az NJK nekromanták is  :gonosz:



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 12:49

Cain,

"A mozaikmágia már az első kiadásban óta nem a kezdő játékosoknak volt való."

Fixed that for you. ;)

 

 

Kidolgoztam DnD5e szerint az alap ynevi fajokat. Nehezebb volt, mint gondoltam, főleg a félelf elég unalmas mágus rendszerben - kaszt megkötések nélkül azt hiszem nem sok félelf harcművészt/kardművészt láttunk volna. :) A források kapcsán is volt bőven dilemma, pl. ETK törpe felfedezi a csapdákat ösztönösen, UTK-ban könnyebben tanulja a mechanikát (de csapdákat nem fedez fel jobban), summáriumban van homálytestvér hátránya, stb. Most még jobban becsülöm Bulldyt, hogy a kasztokkal ilyen messze jutott. :)



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 11:18

A mindent lefedő mozaikmágiának az lenne pont az előnye, hogy az összes varázshasználó azt használja. Persze minden kaszt, csak pár ösvényét, míg a varázsló az összeset. De így is mindenkinek ott helyben kellene megalkotnia a helyzethez kellő varázslatot. Ezt tettem félre egyelőre és jelenleg úgy néz ki, hogy csak a karteralkotáskor kell varázslatot alkotni, amit a delikvens felír a karakterlapjára, meg amikor újat tanul és csak a varázsló az aki rögtönöz.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.16, 10:18

 


 

Elsőre én is ilyet akartam, de aztán mégsem léptem rá az ösvényre, szerintem sok embert elriasztana, ha ott helyben kéne összetennie a varázslatokat.

 

 

A mozaikmágia már az első kiadásban óta nem a kezdő játékosoknak volt való. Szerintem nem baj ha ez az egyetlen "kaszt" kicsit bonyolultabb, ha minden más könnyen játszható.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11859 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.14, 19:09

Elsőre én is ilyet akartam, de aztán mégsem léptem rá az ösvényre, szerintem sok embert elriasztana, ha ott helyben kéne összetennie a varázslatokat. 

 

 

Nem feltétlenül kell ott helyben összerakni, lásd pld. Ars Magica - ahol a varázslók képesek imporvizálni, de a "már összerakott" varázslataik sokkal erősebbek. 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.13, 18:57

A mozaikmágiát nyílván a Magusbeli mozaikmágiára értettem. Nyílván vannak sokkal rugalmasabb rendszerek is. Igazábó egy új rendszerrel sem a mozaik-működést modellezném le (azt meghagynám fluffnak), hanem az elérhető hatásokat. Legendben lehet varázslatokat kombinálni, célpontokszámát/területet/hatótávot/időt növelni, varázslatot erősíteni. Elemental magiccel még a négy őselem formázás is meglenne. Ez nyílván nem 100% úgy mozaikmágia ahogy te használod a szót, de szvsz elég rugalmas ahhoz hogy működjön, és ne legyen annyira bonyolult hogy alig pár játékos érti.

Egyébként amikor mi SR-t játszottunk, egyáltalán nem az idézéseké volt a főszerep. Lehet hogy egyszerűbb lett az 5. kiadásban? Az elementálok ugye pénzbe kerültek, a helyi szellemekkel meg néha körülményes dolgozni. Mondjuk annyira nem illene a M*-hoz egy ilyen váltás szerintem.

 

Elsőre én is ilyet akartam, de aztán mégsem léptem rá az ösvényre, szerintem sok embert elriasztana, ha ott helyben kéne összetennie a varázslatokat. Persze ha nem sikerül normálisan megcsinálnom, akkor nem marad más út.

Az idézésben nem látom a problémát. Egy másféle felfogás kell hozzá, de szerintem nincs probléma vele. A nem túl harcias varázslók simán idézhetnek elementált, hogy az harcoljon csatában, a papok természetszellemeket, a bm élőhalottat. S az idézést nem kötelező felvenni senkinek sem. De mindez még csak ötletelés szintjén van meg, ha eljutunk tesztjátékig, majd akkor látom, mi merre mennyi.
 


Módosította Selmo: 2019.09.13, 19:00


DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 748 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.13, 15:17


Hulla M* Patchét olvasva sokat gondolkodtam ezen. Szerintem két dolog: a kasztrendszer és a világ. Szerintem, ha a kiadó kiadna egy Ynev DnD 5th edet* akár mozaikmágia nélkül, akár kukázva a varázslatok 90%-át valamennyi kasztnál (mert használjuk inkább az alapkönyveseket), illetve pszionika lenne pszi helyett, de hangulatosan Ynevre igazítva, pl. a varázslók általános varázslók lennének, a többiek specialisták, és menne vele (a kukába) a mozaikmágia és a pszi, szerintem senkinek nem fájna. Innentől ezt játsszuk hivatalosan. Valaki korábban írta, hogy a M*-sal az a legnagyobb baj, hogy elvonja az embereket a jó kis DnD közösségtől, és nem DnD-t játszanak. Ha a DnD közösség megtalálná a számítását Yneven, és onnan (is) áramolna új játékosközösség a hazai szerepjátékos fejlesztések háza-tájára, az a játékosok, a világ és a kiadó számára is lehetne jó. 

 

Ha a mágiarendszert, kiemelten a mozaikmágiát megmentésre méltónak ítéljük**, akkor szerintem  gombhoz kell szabni a kabátot. Ki kell dolgozni, hogy hogyan lesz konzekvens, és jól működő a mozaikmágia, miközben megőrzi M*-os örökségét, majd utána megnézni, hogy melyik motorba lehet ezt legkönnyebben beépíteni.

 

Jó lenne, a klasszik M* (al)kasztokat meg lehetne alkotni 5e path-okból, plusz ugye a Background-okkal is lehet cicomázni a dolgot.

Pszi mehetne valami skill/feat alapú, egyszerűsített cantrip-ekből álló rendszernek.

Mozaikmágia meg... nos azt majd egy külön kiegben kifejtenék... ami nem baj, ha végül meg sem jelenik.

:ork:

 

És valóban: ugyan az AK emlékezete több rajongót távol tartana, viszont a 5e társaságból talán ugyanennyien lennének kíváncsiak a végeredményre.

Bár reálisan szemlélve a dolgot, valami más. képzettségalapú rendszer jobb lenne mindenkinek; pl. a címlapos írásnál emlegetett Runequest / Legend motor - utóbbi ráadásul OGL alatt jött ki, szóval gyak. szabad a gazda.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.13, 12:01

@Cain: a mozaikmágia igazából sosem volt így jelen a szó értelmében, egyetlen varázslatot sem raksz össze mozaikokból. Azt, hogy a varázslatok hatótávját és/vagy idejét meg lehet növelni, nem nevezném mozaiknak. Vannak tényleg ilyen rendszerek, ahol te rakod össze, hogy mi a hatás, meddig tart, milyen erős, kikre. De a mókusban ilyen sosem volt.

A mozaikmágiát nyílván a Magusbeli mozaikmágiára értettem. Nyílván vannak sokkal rugalmasabb rendszerek is. Igazábó egy új rendszerrel sem a mozaik-működést modellezném le (azt meghagynám fluffnak), hanem az elérhető hatásokat. Legendben lehet varázslatokat kombinálni, célpontokszámát/területet/hatótávot/időt növelni, varázslatot erősíteni. Elemental magiccel még a négy őselem formázás is meglenne. Ez nyílván nem 100% úgy mozaikmágia ahogy te használod a szót, de szvsz elég rugalmas ahhoz hogy működjön, és ne legyen annyira bonyolult hogy alig pár játékos érti.

Egyébként amikor mi SR-t játszottunk, egyáltalán nem az idézéseké volt a főszerep. Lehet hogy egyszerűbb lett az 5. kiadásban? Az elementálok ugye pénzbe kerültek, a helyi szellemekkel meg néha körülményes dolgozni. Mondjuk annyira nem illene a M*-hoz egy ilyen váltás szerintem.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.13, 11:38

@Dallasz: az SR rendszere ilyeneket nem használ. Van aktív meg ismeret szakértelem és mindnek fix a fejlesztési költsége, nincs mana/kegy/pszi pont, a varázslási idő meg mindenkinek ugyanannyi: vagy egy egyszerű tevékenység vagy rituálé. Az erősséget meg a varázsló határozza meg és arra fog kimerülést dobni. Igazából egy jelentős világkép váltás van benne, mert sokkal jobban támaszkodik az idézésre és mindenféle káoszkard helyett sokkal inkább ideig-óráig létező szellemek, elementálok, homonkuluszok (netán élőhalottak és démonok) fogják segíteni a varázslókat.

 

@Cain: a mozaikmágia igazából sosem volt így jelen a szó értelmében, egyetlen varázslatot sem raksz össze mozaikokból. Azt, hogy a varázslatok hatótávját és/vagy idejét meg lehet növelni, nem nevezném mozaiknak. Vannak tényleg ilyen rendszerek, ahol te rakod össze, hogy mi a hatás, meddig tart, milyen erős, kikre. De a mókusban ilyen sosem volt. Én addig jutottam, hogy szétbontottam a mágiafajtákat és így mindenki tanulgatja a neki kellő szakértelmeket. A varázsló abban lesz különleges, hogy ő mindet tanulhatja és ha arra gyúr rá, ugyanolyan lehet fénymágiában mint egy bárd, vagy úgy tud manipulálni, mint egy boszorkány. De akkor nem sok mindenhez ért. Vagy nagyon sok mágiafajtához ért, de csak alapszinten és bármely kaszt jobb lesz nála, de neki minden helyzetben lesz valami a tarsolyában. Viszont garantáltan nem lesz két egyforma varázshasználó.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.13, 09:37

 

 

 

A három kötetesre tervezett Summariumból végül csak 1 kötet lett. A háttérhez sok dologban inkább hozzá adott, nem feltétlen fölülírt.
 

 

Helyes. Akkor az irodalom szerinted 60%-át nem felülírni kellene, hanem "hozzáadni" :)

 

 

Egyáltalán nem ezt mondtam. Kukázni is kéne és új is kéne. Az új nem csak a kukázott helyére. :)

Szerintem kell valamilyen megoldás a mozaikmágiára, mert bár a regényekben kb nem létezik, de a szerepjátéknak egy fontos része. Az általam említett Legend pl. elég egyzserűen kezeli a varázslatok kombinálását és erősítését. Viszont full univerzális varázslók helyett valószínű inkább specialistákat (elementalista, mentalista, nekromanta), vagy 1-2 témát hanyagoló arcokat lehetne jól kihozni belőle, mert a sokféle varázslat az naaagyoooon sok képzettségpont. (egyébként jogosan)

Vagyis kb minnél kevesebb dologra gyúr egy varázsló a teljes repertoárból, annál jobb lesz az adott területen.



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.12, 21:32

Most, hogy nekigyűrkőztem az SR5 átirat mágia részének, egész érdekes olvasni az itteni diskurzust. Legnagyobb meglepetésemre, viszonylag simán sikerült egy általános mozaikmágiát alkotni. Legalábbis, most, az alapokat letéve még így látszik. Meg az is, hogy rengeteg egyedi varázslat kukában végzi, mert nem rendelhető semmi alá. A legnagyobb problémám a papokkal lesz, ez már most látszik. Még nem tudom, hogy fogom megoldani, könnyen lehet, hogy a sámánhoz hasonlóan kapnak majd + és - kockákat bizonyos mágiákra és szellemeket fognak idézni. A többit viszonylag könnyen tudom igazítani a régi rendszerre, de a papi mágia az nagy falat.

Én a mágiahasználó típusokhoz tulajdonságokat rendelnék (kb. a következő felállásban): 

- tanulhatóság (könnyű - közepes - nehéz)

- mana/kegy/pszi pont felhasználás (kevés - közepes sok)

- varázslási idő/lehetőség (lassú - közepes - gyors)

- hatásfok (gyenge - közepes - erős)

 

A pap inkább imádkozva varázsol, így inkább több körös is lehet akár a varázslás (áldás) és ritkán gyors (támadó varázslatok). Az erősséget én az ima hosszához is kötném.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11859 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.12, 18:10

 

 

A három kötetesre tervezett Summariumból végül csak 1 kötet lett. A háttérhez sok dologban inkább hozzá adott, nem feltétlen fölülírt.
 

 

Helyes. Akkor az irodalom szerinted 60%-át nem felülírni kellene, hanem "hozzáadni" :) 



irgumburgum

irgumburgum

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 287 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.12, 17:45

Üdv!   

Többen is lelkesen kukázzák a mozaik mágiát. Abból a szempontból igazuk is van, hogy sosem dolgozták ki rendesen. 

Ám a szóbanforgó játékrendszernek pont ez a leg egyedibb része. 

Amit én a mágiarendszerből kihagynék, az az od, az alig sem kidolgozott summáriumos ó mágia. 

Az a nagyon régi elképzelés, hogy az ó fajoknak elég kimondaniuk a varázslatot (nincs szükség kézmozdulatokra, a varázslás ideje is pont annyi amíg kimondja) pont eléggé erős.



Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.12, 15:26

 

A 60%-al alaposan alulbecsülted SZVSZ :nuke:, de

 

- A Summarium után sem égett a Wellhulla (legalábbis nem a rajongói Molotovoktól)

- A "kánonon kívüli" könyvek némelyikénél lehet némi magyarázat, amivel betuszkolható.

 

 

 

Az időbeli ugrás jó ötlet.

 

Nem tudom, nekem pld egy olyan SW (amikor még csak a klasszikus filmtrilógia létezett), ahol csak az Endori Csata előtt 100 vagy utána 100 évvel lehet játszani, biztos nem fogott volna meg... 

 

 

A három kötetesre tervezett Summariumból végül csak 1 kötet lett. A háttérhez sok dologban inkább hozzá adott, nem feltétlen fölülírt.

Az időbeli ugrásnál nyílván az a trükk, hogy olyan időszakot kell találni (vagy a jövő esetén kitalálni), ami vonzó a játékosoknak. Krán és Orwella elég népszerű "főgonoszai" az univerzumnak, ezért vetődött fel bennem a Kyr birodalom, illetve az Ó-Pyarron bukásához vezető időszak (ráadásul nem ilyenkor volt az amund probléma is? rég olvastam...), mint két első gondolat.

Star Warsnál is népszerű valamennyire az Old Republic ideje (végülis benne vannak a sokak által imádott jedik, ráadásul nem csak ketten...) Mostanában szemezgetek a Battletech univerzummal, ahol kb 5-6 forrásanyaggal megtámogatott időszak játszható szerepjátékként egy kb 500 éves időtartamban. (mondjuk utóbbinál szépen haladtak is előre az utóbbi 20 évben)
 

A The One Ring a Hobbit és a Gyűrűk Ura közötti 50-60(?) éves ""üresjáratban"" játszódik.

 

Szerk.: sosem szerettem az m*-ben (javítsatok ki ha tévedek, utoljára talán a Summárium volt a kezemben aktív m* playerként/mesélőként), hogy a történelem folyását regényekből kell megtudnia a játékosnak/mesélőnek. Egy-egy éra könyv csodákra képes egy élő világnál. Szvsz.

 

Na igen, pláne hogy tudtommal egy ideig elég külön volt a szerepjáték és az irodalmi rész, és elég szabad keze volt az íróknak. Nem tudom ez így van-e még. De alapvetően hülyeség regényekre hagyni a világleírást. 1-1 fontos történelmi eseményt jó leírni, de a gyakran fél kontinenst érintő változások részletezéséhez édeskevés.
 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5701 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.12, 14:22

A The One Ring a Hobbit és a Gyűrűk Ura közötti 50-60(?) éves ""üresjáratban"" játszódik.

 

Szerk.: sosem szerettem az m*-ben (javítsatok ki ha tévedek, utoljára talán a Summárium volt a kezemben aktív m* playerként/mesélőként), hogy a történelem folyását regényekből kell megtudnia a játékosnak/mesélőnek. Egy-egy éra könyv csodákra képes egy élő világnál. Szvsz.


Módosította dekszter: 2019.09.12, 14:25



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]