Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
966 hozzászólás érkezett eddig

Sentinel

Sentinel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.11, 10:08

 A facebookos MASZK csoportban futottam bele.

 

 

"Merész dologra vállalkoztam. Nem vagyok elégedett az eddig megjelent M.A.G.U.S. konverziókkal és szabálymódosításokkal, amik eddig az LFG-n NoiseEHC által szervezett pályázatok keretében megjelentek, ezért elkészítek egy saját konverziót. Az én választásom a Synergy rendszerre esett, ami először a Kék Bolygó szerepjátékban jelent meg, de fantasy változata is létezik Worlds of Adventure: Fantasy Realms néven: http://www.drivethrurpg.com/…/Worlds-of-Adventure-Fantasy-R…
Néhány irányelv, ami istenkáromlásnak hangozhat:
- NIncsenek kasztok. De most tényleg. Vannak iskolák, amik adhatnak neked képzettségcsomagokat, de már az előtörténetedből adódhat többszörös karriermódosítás.
- Nincs ÉP, FP, HP, mégis brutális sebeket lehet adni és kapni, amiből hónapok alatt lehet felépülni mágia nélkül.
- Nincs manapont, pszi-pont, mégis meggondolod, elsütöd-e a következő erős diszciplínát / varázslatot, vagy nem kockáztatod meg, hogy az agyad a füleden folyjon ki.
- Van ezek helyett kezdők számára is könnyen felfogható karakterkészítés, ami gyors, célszerű, és megadja a háttértörténeted vázát (honnan származol, hol nevelkedtél, mivel foglalkoztál).
- Van gyors, pörgő harcrendszer, ahol könnyen ki lehet választani a harci manőverek közül az éppen legalkalmasabbat, és megfelelő taktikázásra is van lehetőség.
- Új Törvénykönyv szükséges a használatához, hogy az iskolák, képzettségek, pszi és varázslatok leírásait onnan lehessen használni, meg különben is ez csak egy rajongói hobbiprojekt, nem hivatalos átültetés.
- Remélhetőleg kiküszöbölöm azokat a hibákat, amiket Raon készül elkövetni a készülő kiadványában. Még ha tabukat is kell döntögetnem."



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.12, 11:47

A mágiahasználatot kb. így egységesíteném.

Alap erősség mindennek egy. Csak példa értékekkel.

Varázslás menete.
1, nyitsz a manahálón egy 25 mp-s "örvényt". -25 mp. Ez a varázslat mp költsége.
2, a varázslat típusa: szegmens.
Ennyi ideig tartó koncentrálás ad 1 erősséget. Ha 5 szegmensig zavartalanul koncentrálsz az 5-ös erősség.
3, lezárod az örvényt. Létrejön a varázslat. Az erősségtől függ a hatás és az időtartam (ha van).

Kiegészítés, a varázslat csak az aurán belül jöhet létre. Aurán belül képes lehetsz több varázslatot végteleníteni, de ilyenkor a környező világra kevésbé/egyáltalán nem tudsz figyelni.

Ez a mozaikmágiára nem vonatkozik, többire igen.

Módosította Symur: 2018.02.12, 11:49


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11152 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.12, 09:58

Az mennyire "hasznos" ha összevonnék pár szakértelmet?

Pl.
Atlétika: futás, ugrás, mászás
Akrobatika: zsonglőrködés, egyensúly, esés


Érdemes.

Javasolt továbbá, hogy olcsóbb legyen, mint külön-külön, de ne sokkal.

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.12, 09:19

Az mennyire "hasznos" ha összevonnék pár szakértelmet?

Pl.
Atlétika: futás, ugrás, mászás
Akrobatika: zsonglőrködés, egyensúly, esés

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.04, 19:25


A probléma: minden varázstárgy a mannahálót szívja.


(OFF)Psszt, a mannát a zsidók ették az Ószövetségben... Amire te gondolsz, az a mana,(/OFF)

Upsz. Jogos.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11152 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.04, 14:07

A probléma: minden varázstárgy a mannahálót szívja.

 

(OFF)Psszt, a mannát a zsidók ették az Ószövetségben... Amire te gondolsz, az a mana,(/OFF)


Módosította KLM: 2018.02.04, 14:08


Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.04, 13:49

A varázstárgyak viszonylag egyszerűen készíthető bármely varázshasználó által. Csak adott varázslat, MP és drágakő kell hozzá.

A probléma: minden varázstárgy a mannahálót szívja. Ez egy nem varázshasználónak nem gond. Viszont az aurában lévő varázstárgyak töltődése már gond a varázshasználóknak. Minden aktív tárgy x% eséllyel megzavar minden aktív varázslatot. A megzavart varázslat megszűnik. Papokra ez nincs hatással de ök korlátozottan képesek tárgyakat előállítani.

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.04, 09:54

Ja és nálam a manna pont azt jelenti, hogy a varázshasználó egyszerre mennyi MP-t tud felhasználni a mannahálóból. Szinte körönként tud ennyit felhasználni, csak saját mágikus kifáradása gátolja.

Csak a pszi pont van ténylegesen a "fejükben".

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.04, 09:48

A mozaikmágiát két kaland közt vagy karaktergeneráláskor lehetne használni, ha a játékos olyan varázslatot szeretne alkotni, melyhez hasonló sincs a könyvben. Kalandok közben viszont a már meglévő, ismert varázslatait használná. Így menet közben nem akad meg a játék, ha a játékos lassan töpreng, hogy milyet kéne csinálni és a KM is átgondolhatja két kaland közt, hogy az új varázslatok milyen erősek.

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.03, 17:52

A fele.

Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.03, 16:48

Symur: Vagyis  mozaikmágia kuka?



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.03, 13:06

A kasztokról befejező rész. A mágiahasználókról.

 

Minden varázshasználó karakter a saját erejéből képes varázslásra. Auráján belül ő az úr, de csak ott. Egyetlen varázslata sem jöhet létre az auráján kívül. A varázslat alanyai természetesen már elhagyhatják az aura területét, a rajtuk lévő varázslatok adott ideig megmaradnak. A játékosnak a többi tulajdonságából kell pontokat átcsoportosítania az aura tulajdonságára, melynek értéke maximálisan 20 lehet, ekkor 20 méteres sugarú gömbben van aurája és szintenként 10 MP-t kap.

Akinek nincs aura tulajdonsága, az soha nem lehet képes önerejéből varázslásra.

 

Az, hogy egy mágiahasználó milyen "iskola" tanulmányait követi, tökéletesen leolvasható az aurájából, így egy hozzáértő képes beazonosítani az általa leggyakrabban használt varázslat típusokat.

 

Az auráján belül bármely varázshasználó képes korlátlanul fenntartani bármely varázslatát, (ha a folyamatos hatás értelmezhető),ha koncentrál rá. Egy varázshasználó bármennyi varázslatot fenntarthat egyszerre, de minden egyes újabb varázslat esetén próbadobást kell tennie, ha elrontja, a koncentráció megtörik és az összes fenntartott varázslata megszűnik.

 

Ha alszik vagy elveszti eszméletét minden ilyen fenntartott varázslata megszűnik. Még sikeres próbadobások után is minden egyes fenntartott varázslat csökkentheti harcértékeit és más szellemi tevékenységre vonatkozó próbáit, hiszen a mágikus koncentráció elvonhatja figyelmét a való világról.

 

A legnagyobb varázslóiskolák tanítványai nagyon szigorú belső törvények szerint kapnak lehetőséget arra, hogy ott tanuljanak. Ezt semmilyen kezdő vagy ifjú tanonc nem képes kicselezni. Tudatos belegyező döntés kell ahhoz, a helyi szabályok betartása, hogy bárki ott tanuljon. A varázslatok tanulása Kp pontokból történik. (pontos értékek később)

A varázshasználók önállóan is képesek új varázslatok tanulására Kp pontjaikból.

 

A következő varázslótípusok vannak:

 

Illúzionisták: fény, hang mágiát használnak, a Bárdok tőlük váltak külön több ezer éve már, és teljesen elhagyták a klasszikus tanításokat, de az Illúzionisták még ismerik a varázslói mágia alapjait

 

Mentalisták: érzelmekre és tudatra ható varázslatokat használnak és még ismerik a varázslói tanítások is, a boszorkánymágia alapjai tőlük vált ki több ezer éve

 

Nekromanták: a testekre (élőholtakra), életerőre szakosodott varázslók megnevezése, a boszorkánymesterek valaha közéjük tartoztak, de mára csak néhány hasonlóság maradt a varázslataik között

 

Varázslók: ők maradtak meg tisztán a több ezer éves hagyományokat követve, bármilyen varázslatokat használhatnak

 

A bárdok, boszorkányok és boszorkánymesterek ősi tanítása pont azért vált ki a varázslói hagyományok közül, hogy egy sokkal szabadabb, rugalmasabb és kevesebb szabállyal és kötöttségekkel rendelkező mágiafajtát hozzon létre. Ennek ereménye magával hozta azt, hogy közben számos varázslatot elfelejtettek, illetve más megoldásokat (akár jobbat is) találtak ki rá.

 

 A varázshasználók önerőből képesek a varázslásra, mágikus aurával rendelkeznek és szintenként mannapontokat kapnak, amiből varázslatokat hozhatnak létre. Klánjuk rendjük esetleges szabályain kívül csak saját morális gátlásaiktól függ, hogy ezeket mire használják. Mivel varázslataik miatt igen változatos hatásokra képesek a legerősebb kaszt akkor is, ha esetleg fizikailag gyengék vagy kevés képzettséggel rendelkeznek.

 

 



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.03, 08:39

A mágiahasználatot egyedivé, olyan képességé tenném, mely semmiképp sem tanulható bárki által.

A (nem papi) mágiának közös tőről kellett fakadni és az eltelt évezredek alatt különültek el az egyes csoportok.

Minden varázshasználónak saját, egyedi aurája van. A varázslatok csak azon belül jöhetnek létre.

Minden karakternek fel kell vennie egy aura tulajdonságot. Ehhez a többi tulajdonságát kell csökkentenie és a levont pontok lesznek az aurája értéke.

Minden mágiahasználó annyi MP-t kap szintenként, mint az aura érték fele.
Ha a fél nem egész szám, akkor páratlan szinteken felfelé, minden páros szinten lefelé kerekíthet.

A varázslatokat tanulni kell. Mindet, egyenként kp-ból.

Elméletileg bármely varázsló főkasztba tartozó karakter ismerheti az összes varázslatot, de mára csak a varázslók őrizték meg a tudást az alapjaitól.

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.02, 12:54

A pszi használat alapja a személyes aura kell, hogy legyen. Ez mindenkinek van eltérő erősségben.
A pszi pedig megfeleltethető egy belső erőnek.

A személyes aura védelmet adhat bizonyos mágikus hatások ellen. Eddig is volt asztrális és mentális ellenállás, de ezt ki kell egészíteni egy "fizikai" ellenállással.

Ez olyan hatások ellen véd amelyek a célpont testére közvetlenül hatnak. Mágiával seb okozás vagy végtag levágás. Fizikai lassítás vagy gyorsítás. Életerőszívás és más nekromancia típusú hatások ellen is véd. Testbe teleportáció, stb.

Így már érthető az elfek negatív ellenállása nekromancia ellen.

A legtöbb pszi diszciplína csak a használóra hathat, távolba velük nagyon korlátozottan lehet hatni. Így jól elkülönülnek a pszi használók a varázshasználóktól.

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.02, 08:58

Sziasztok. Ide írom a következő ötleteimet a 3. Törvénykönyv versenyhez. Azért osztom meg, mert ez csak háziszabály kategória. Nagyon titkolóznom nem kell.

A pszi használókról. (Régi harcművész főkaszt)
Ide nem kell besorolni a pyarroni metódust használókat. Azokat a diszciplínákat bárki megtanulhatja. A kyr módszer alkalmazói - varázslók - pedig sokkal erősebbek bármelyik itt felsorolt kasztnál. Itt a slan és siopa diszciplínák alkalmazói szerepelnek.

Harcművész: mint a könyvben slan pszi-t használ. A kardművész is itt van, mert az specializált harcművész. Lehetnek más fegyverre specializáltak is.

Tőrtáncos: a neten találtam és kiváló ötletnek tartom. Ők művészek, táncosok, előadók akik slan diszciplínákkal teszik tökéletessé mozgásukat.

Szerzetes: a megvilágosodott elmék bölcsek és igyekeznek fenntartani az egyensúly a világban (a szerzetes nem a legjobb szó a kasztra)

Pszi mester: különleges pszi használó, aki képes tudatának erejét kisugározni magából elemi erő hatást létrehozva.

A pszi használók erősebbek az eddig felsorolt kasztoknál, mert a varázslatszerű hatásokra saját tehetségük miatt képesek. Csak saját morális gátlásaik határozzák meg, hogy mire használják ezeket.

A pszi használók több pszi pontot kapnak és varázslatszerű hatásokra képesek

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 643 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.10.18, 08:46

De egyébként Mágust (vagy akármit) általános rendszer alá konvertálni nagyon nagy meló. És ennek a legunalmasabb, legidegőrlőbb része a varázslatok összeállítása. Két-három példát mindenki össze tud írni, de kidolgozni mindent ami fontos (mennyi ez mágusban? 60db?) nagyon sok idő. Pláne, ha szeretnéd, hogy a varázslatok hangulatosak, de használhatók legyenek, és mindez szépen, tömören, érthetően, de érdekesen legyen megfogalmazva.

 

Ó, ez teljes mértékben így van!!! Én személy szerint végigrágtam magam az összes MAGUS szabálykönyv összes varázslatán, és a végső tanulság az lett, hogy az összes kiadványban majdnem ugyanazok a varázslatok (mondjuk összesen 10 új született az ETK+MTK óta, meg a PPL speciálisak). A leírás mindenhol ugyanaz, csak a képletek változtak az aktuális rendszer szerint. Ebből szerintem le lehet szűrni, hogy a játékfejlesztők is ugyanerre jutottak, és nem is erőltették meg inkább magukat... (Megelőlegezem, hogy a 2018-as változat két egész fejlesztője sem fogja.)

 

Szóval, a copy-paste fejlesztéssel egy konverziót készíteni nem akkora nagy munka, de ha értelmes és hangulatos mágiát akarsz, az hihetetlen nagy meló. (Már az is, ha csak végigmész a varázslatokon, és kukázod azt, ami a regényekhez nem passzol - ADnD örökség, vagy csak egyszerűen f***ság -, és kiegészíted azzal, ami a regényekből következne.)

 

Még annyi kívánkozna ide, hogy a DND konverziónak még az is az előnye, hogy nem kell a mágia működésének semmiféle elméletét elkészíteni (hogy eldönthető legyen, hogy egy hatás létrejöhet-e és hogyan), mert varázslatlista van, és emögött nincs semmi logika. Ez azért jelentős egyszerűsítés egy minimál-freeform rendszerhez képest, ahol a játékos találja ki a varázslatokat, és muszáj valamilyen keretet adni neki.


Módosította NoiseEHC: 2017.10.18, 08:50


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6226 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.10.18, 07:42

A klasszik kalandozó-fantasy vonalra jó az alap SaWo. High fantasy irányban be kell dobni a 'heroic combat' szetting-szabályt (a nem-wildcard ellenfelek sebzésdobásai nem 'ace'-elnek).

Low fantasy irányban a HC helyett a 'Gritty Damage' szetting-szabály van érvényben, ami szerint nem csak akkor kell maradandó sérülésre dobni, amikor Harcképtelenre ütnek, hanem bármikor, amikor sebet kapsz.

Horror fantasy irányban (vs Aquir szuttyogányok) félelem és rettegés ellen nem Lelkierővel kell dobni, hanem van külön Bátorság (guts) képzettség. Az extra hatás érdekében lehet úgy is, hogy induláskor nem lehet felvenni. :ördög:

Innen nem nehéz eljutni a low horror fantasy -ig... ;)

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.10.17, 21:07

@bulldy:
Leírják valahol "offisölben", hogy magasabb rangra felvéve nagyobb hatású lehet egy varázslat (vagy hasonló "boostolást"?

 

 

Ami eszembe jut:

- a Solomon Kane-ben van olyan, hogy magasabb rangba érve, más hatásokat tudsz elérni. Pl. kezdőként át tudsz változni macskává fél órára, veteránként meg elefánttá két órára.

- A Deadlans-ben van olyan, hogy ha jól sikerül az alkudozás a démonoddal, akkor mindenféle bónuszokat ad (pl. nem tíz percig érvényes, hanem egy hétig, és ki-be tudod kapcsolni a hatást). Ez nem kifejezetten rangtól függ, de alacsony rangban nem tudsz összehozni olyan alkut, amivel ez kijön. (poker kellene öt lapból. Legendás varázslóként, minden ilyen előnyt felvéve - ha jól emlékszem 8 lap, plusz hármat lehet cserélni - már meg lehet csinálni egy pókert)

 

 

Plusz még: a maradandó varázslatokra nyugodtan be lehet vezetni egy alternatív módszert, nem feltétlenül kell a SaWo alap erőit használni.

Ha már úgyis van nálunk egy pakli franciakártya, akkor lehet használni a Castle Falkenstein módszerét:

- maradandó hatás létrehozásához minden körben* húzol egy kártyát

- a húzott kártya színének megfelelő anomáliák jelentkeznek (ha jól emlékszem a treff a túlvilági jelenlét, poltergeist, szellem átjön, ilyesmi)

- összeadogatod a kártyák értékeit, addig húzol, amíg össze nem jön a varázslat ára

- ha dzsókert húzol, akkor bukó van, ilyenkor van a regényekből ismerős "túlságosan nagynak képzelte magát" pofon. (a klasszikus megoldás, hogy a térkapud nem két helyet köt össze, hanem inkább átjön Arioch a pokolból)

- többen is összedolgozhatnak, ekkor mindenki húz kártyát, és bedobja a közösbe

 

 

 

De egyébként Mágust (vagy akármit) általános rendszer alá konvertálni nagyon nagy meló. És ennek a legunalmasabb, legidegőrlőbb része a varázslatok összeállítása. Két-három példát mindenki össze tud írni, de kidolgozni mindent ami fontos (mennyi ez mágusban? 60db?) nagyon sok idő. Pláne, ha szeretnéd, hogy a varázslatok hangulatosak, de használhatók legyenek, és mindez szépen, tömören, érthetően, de érdekesen legyen megfogalmazva.

 

*a kör itt relatív, a nagyságtól függ. Lehet harci körönként, lehet percenként, lehet, hogy hetente...


Módosította galu22: 2017.10.17, 21:08


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1945 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.10.17, 18:33

Kérdés, hogy Ynevet High Fantasy, vagy Dark Fantasy szettingnek tekintjük? Vagyis pre, vagy poszt Sumi? Én az előbbire szavaznék.

 

 

Megfelelő rendszerrel nem igazán számít. Mesélői/csapat hozzáállástól függően, elég sok stílust ki lehet hozni, ha a rendszer nem mond neki ellent. Az Earthdawn is alapvetően dark, mégis lehet high stílusban játszani és szerintem ugyanígy a legtöbb high rendszerben is lehet darkosat mesélni. Ha a motor jól össze van rakva, onnantól, minden csapat olyan stílust húz rá, ami neki tetszik. A probléma inkább ott van, hogy bármilyen konverzió is baromi nagy meló.
 



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 656 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.10.17, 18:30

 

No igen, csak a kivastagított rész már a Kódexnél sem működött (illetve ott volt némileg kínos, hogy az alapkönyves mágia csak részben volt kompatibilis a Grimóval... Illetve ez utóbbi is jobban mutatott volna 2-3 "kaszttal" és azok varázslatlistájával, úgy kidolgozva, hogy legfeljebb 3-4. TSZ-en már kellő repertoárral rendelkezzen a karakter).

 

 

Csakhogy a SW célzottan úgy lett kiadva, hogy minden licencelő fejlesztő, és minden játékos csapat hegessze, ahogy jólesik. Toolkit.

 

M* és Codex esetében viszont ezt a hegesztést kizárólag a fejlesztőknek kell(ene) elvégeznie, hogy kellőképpen körülhatárolt (de opciókban, trapping-ekben gazdag) varázslatok és listák álljanak a fogyasztók rendelkezésére. Magyarul a meló( nagyjá)t már a nyomdába kerülés előtt elvégzik.

 

Szvsz.
 


Módosította DiMalto: 2017.10.17, 18:31



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]