Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
911 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 19:59

Hogy ne kelljen keresgélni:

A ZŐD Kódexhez - Kódex alapú M* - egy mérgezéses szisztéma vázlata:

 

Tehát lesz egy táblázat, amiben szerepel, hogy milyen hatást okoz a méreg - mondjuk -1/-10-től szép lineárisan felmegy -5/-50-ig. Azzal nem szuttyogunk, hogy ez mely rendszer (vérkeringés, légzés, emésztés, ideg, DOS) pontosan milyen roncsolásával keletkezik, maximum a konkrét méreg leírásánál.

 

A kisebbik szám  a főértékekből vonódik le (az Kódexben az egészség esetén az ÉP is, Fp nincs, csak sérülés meg hasonló "törődés" esetén százalékos Fájdalomtűrés próba), a nagyobbik a képzettségekből (ideértve a képzettség alapú harcot és mágiát is).

Halál - első ránézésre -  nincs.

 

Ám mivel a méreg nem "egyszer" sebez, hanem mondjuk k10 körig, körönként (ez egy combosabb fegyverméreg lesz) egyszer, ezért mégis bele lehet halni. Alkalmasint elég hamar is.

 

folyt köv.

 

A méreg elsődleges hatása az, ami a táblázatban szerepel ha rontott az egészségpróba. A másodlagos hatás mondjuk két rovattal alatta van (ekkor a méreg szintje fölé dobott).

A harmadlagos hatás megint két szinttel van alatta, tehát ha a skálát 10 lépcsősre csináljuk -1/-10 és -5/-50 között, akkor csak a profi (de nem csak a vérprofi meg a "szakma virtuóz művésze") kategóriás mérgek árthatnak meg a combosabb kalandozóknak.

 

A hatóidő hossza meg legyen a mentődobás eredménye, az adott szubsztanciától függően persze az a k10 az pillanatokat, perceket vagy órákat jelent. Esetleg hónapokat.

 

Aztán jön a hatóidő - mondjuk szegmens-kör-perc-óra-nap megadásával, ahol a perc az alapeset, az attól való eltérés NÖVELI a keverés nehézségét. Aztán  jön a lappangási idő - mert elvileg kikeverhető olyan ételméreg, ami k10 napig lappang, de aztán k10 szegmensen keresztül sebez 5 ÉP-ket... Csak nagyon nem lesz egyszerű kifőzni, pláne mágia nélkül.

 

És végül az erősség, ami az egészségpróba nehézségét jelenti - vagyis egy tűzhegynyi (na jó, azért zsákvarró tű hegye) mennyiséget, amit még nem érezhet meg egy pohár borban az átlagember. Egy jobb pecsétgyűrűbe mondjuk befér 3-5 dózis.

 

További nehézséget jelent, ha a méreg hamar oldódik folyadékban, fegyverrántás után pár perccel még hatásos marad szabad levegőn, stb (de ezek már csak  tájékoztató jelleggel).

 

- - - 

 

Toxikológiai osztályunk termékei:

- Ellenméreg: mérgezés után bevéve (de legalábbis nem sokkal előtte - ha tudod, hogy Lucretiával fogsz koccintani pld. akkor percekkel előtte mehet, de előző nap fogyasztva semmit sem ér) ad némi bónusz az Egészséghez és/vagy pár ciklussal (a k10-ből levonva) csökkenti a sebződést.

 

- Ellenméreg kúra:  Ugyanez, de folyamatosan.

 

- Méreg semlegesítő ital: Mint az ellenméreg, de alkímista keveri és a méreg hatásszintjét is csökkenti a hatóidőn túl

 

- Méregsemlegesítő amulett: pár dózis magába szív, aztán szétporlad. "Rendes" varázstudó készíti.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 765 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 19:45

KLM: Ezt úgy érted, hogy k10 körig körönként kellene dobni, hátha mégis beüt a cucc? Soknak érzem, elég ha egyszer ront. Talán ha a sikeres mentők csökkentenék a hatékonyságot rontásnál, de ez már túl bonyolult szerintem.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 19:30

A ZŐD Kódexhez - Kódex alapú M* - egy mérgezéses szisztéma vázlata:

 

Tehát lesz egy táblázat, amiben szerepel, hogy milyen hatást okoz a méreg - mondjuk -1/-10-től szép lineárisan felmegy -5/-50-ig. Azzal nem szuttyogunk, hogy ez mely rendszer (vérkeringés, légzés, emésztés, ideg, DOS) pontosan milyen roncsolásával keletkezik, maximum a konkrét méreg leírásánál.

 

A kisebbik szám  a főértékekből vonódik le (az Kódexben az egészség esetén az ÉP is, Fp nincs, csak sérülés meg hasonló "törődés" esetén százalékos Fájdalomtűrés próba), a nagyobbik a képzettségekből (ideértve a képzettség alapú harcot és mágiát is).

Halál - első ránézésre -  nincs.

 

Ám mivel a méreg nem "egyszer" sebez, hanem mondjuk k10 körig, körönként (ez egy combosabb fegyverméreg lesz) egyszer, ezért mégis bele lehet halni. Alkalmasint elég hamar is.

 

folyt köv.

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 16:31

Ide is: született egy új varázslat a ZŐD Kódexhez. 

 

 

http://lfg.hu/forum/index.php/topic/768-rendszerkedjunk/?p=2152948



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5889 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 11:07

Pár dolgot javítani fogok:
-célszám csak passzív próbánál lesz
-kalandozó-pontból lehet tulajdonságot növelni
-passzív próbáért nagyon ritkán jár kalandozó-pont
-ellenállásnak csak a Testi/Szellemi tulajdonság számít
-a több kockás cucc kikerül
-kalandozó-pont jár a konfliktusokért és a halál elkerüléséért, kaland teljesítésért
-az aládobásos siker megmarad

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1446 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 22:28

30.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5130 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 22:17

 

Bocsi, de most már kilencet.

KéM-et is átnéztem - az se tetszik, túl unalmas, fantáziátlan, semmilyen - szóval már 10. Mi az új célszám?


Módosította Dronner: 2017.09.11, 22:17


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 18:28

@Orastes:

:tex:

 

Tulajdonságok és alárendelt képzettségek:

Testi: Fforgatás és verekedés helyett közel és távolharc. 

Lássuk be, az elég bután néz ki, hogy legyaláznak, de amint a kezedbe kerül egy kavics (már nem puszta kézzel harcolsz), te vagy az über.

 

Akaraterő: Befolyásolás, Kényszerítés, Megtévesztés, Nyomozás... Hát ezek egymásnak majdnem szinonímái.

 

Tanult: erdőjárás, lopózás, tolvajlás... Itt is túl komoly átfedések vannak. De az akrobatikával is.

 

Nem alárendelt képzettségek:

Lovaglás - mi a különbség a lovasnomád között, aki ügetésben is képes vacsorát főzni, aludni és még pengével borotválkozni is (bár talán nem egyszerre :P) és a varázslóm között, aki kispárna nélkül jobb, ha nem ül nyeregbe, de amúgy is segítség nélkül nehezen kászálódik fel?

 

"Mikor kapsz két kockát egy helyett? Akkor, ha a tulajdonságod és a vonatkozó képzettséged összege eléri a 10-et, de ebben az esetben a sikerre is, nagyobb célszámot kell megdobnod."

 

 

Ööö... 12-es célszámnál 5+4-es értéknél 3-al megvagyok, ami elég kényelmes. 5+5-ös értéknél viszont hattal magasabbra kell dobnom, azaz több, mint 50%-ban rosszabbul járok (ti. a második kocka az esetek felében 6 ALÁ dob és átlagosan is 5,5-öt).

 

ellenpróba: ekkor másik személy ellen teszel egy próbát és ő is dob, akinek nagyobb a sikere, az nyerte meg, annak lesz előnye a másikkal szemben.

 

 

A fentiekbeli 5+4-eske és 5+5-öske verekszik - az utóbbinak akkor most van két kockája?

 

Egy párbajnál az számít, hogy ki dobta meg jobban a „fegyverforgatás” képzettségét, aki túldobta a másikét, az annyi pontot sebezhet, amennyi a különbség. Ehhez jöhetnek különlegességekből továbbiak.


 

A sebzések a tulajdonságból vonódnak le + a tapasztalati szintjéből, vagyis egy 5. szintű bajvívó, akinek 4-es a Testi tulajdonsága, az 9 pontot képes elviselni.

 

 

Hát, az egy dolog, hogy életútra kb. annyi az esély, mint CPunkban, de itt nem fordulhat elő, hogy egy közel azonos veszélyességű ellenfél leamortizál, mert esélyesen sérülés nélkül verem le (az első vágás után durván romlik a harcértéke, nem?)

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 17:54

Dronner, de hát neked nincs túl sok összehasonlítási alapod mert maximum 8 rendszert ismersz. :rohog:

 

Bocsi, de most már kilencet.

 

És ezt neked köszönhetjük.  :D


  • Orastes kedvelte ezt

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5889 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 16:39

Dronner, de hát neked nincs túl sok összehasonlítási alapod mert maximum 8 rendszert ismersz. :rohog:

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5130 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 15:19

Dronner, megfontolandó amiket írsz, lehet átírom. Azzal nem tudok mit kezdeni, hogy neked nem tetszik :ezvan:

Tudom, ezért is fejtettem ki, hogy miért nem. :)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5889 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 14:16

Dronner, megfontolandó amiket írsz, lehet átírom. Azzal nem tudok mit kezdeni, hogy neked nem tetszik :ezvan:

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5130 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 13:26

Orastes:

Röviden: :hogymi:  Nemtetszik.

 

Hosszabban:

A képzettségek csoportosításánál látok átfedéseket, pl. a befolyásolás és a megtévesztés között nem látok akkora szakadékot, ami miatt pont ezt a kettőt kellene külön bontani. Fegyverforgatás-verekedés dettó.

 

Az alap célszámot magasnak tartom. Ha az átlag tulajdonság 3, a képzettséged maximum ennyi, tehát a dobás előtt legfeljebb 6-od van. A 12-höz legalább 6-os dobás kell, azaz 40%-os esélyed van a sikerre. Egy standard, átlagos feladatnál. Képességet kétféleképp láttam lehetőséget növelni: vagy a vonatkozó képzettségeket kimaxolod, vagy rendkívül sikeres képzettségpróbával. No ez utóbbi akkor működik, ha min. 8-cal túldobod a célszámot, ami 6+8=14-es dobást jelent a 10 oldalú kockán. Nem valószínű. Ellenben, ha a képességeid megnőnek, akkor ennek a valószínűsége is jelentős lehet (5+4 (tul+kpz) esetén 20% esély). A másik út szintén valószínűtlen, Egy városi nemesúrnak nem valószínű, hogy szüksége lenne az erdőjárás, lopózás, tolvajlás képzettségekre, míg a művészet és a tudás fontosak lehetnek a számára. ugyanígy egy demonológus számára a hit vagy az alkímia teljesen kívül esnek az érdeklődési köréből, ellenben a többire szüksége lenne.

 

A + kocka és a növekvő célszám kapcsán halmozottan felmerül, hogy mit is jelent egy bizonyos képzettség fok. Az, hogy 3-as a képzettséged, az mit tud? Az, hogy 5-ös? Mert a többlet célszám miatt a sikeresebb képzettségpróba sem biztos (konkrétum híján nem tudok számolni).

 

 A magasabb tulajdonság és képzettség elvileg nagyobb biztonságot adna a véletlennel szemben alapesetben, ezzel szemben a többlet kocka tovább növeli véletlen szerepét, és a +célszám fix értékkel nő vélhetőleg, ami tovább nehezíti a feladatot. Ugyanaz a feladat miért nehezebb egy képzettebb számára?

 

Az előnyök a dobáskód miatt túl erősek, a hátrányok dettó. Szintén túl erősek a faji módosítók. Minden dobásnál +10-20%? :bezzeg:

 

Szóval nekem nembegyere, bocs.

 

jav:

Viszont bedobsz a képzettséged nagysága alá, akkor nem érvényesül sem az előny, sem a hátrány, ilyenkor a tulajdonságod értékének a dupláját adhatod hozzá, példával illusztrálva: A tulajdonságod nagysága 5 a képzettséged 4, de előnyöd van, dobsz, eredmény 3! A végösszeg ekkor 5+5+4=14

Ha tulajdonság dupláját, akkor nem 10+5+4=19?


Módosította Dronner: 2017.09.11, 13:28


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5889 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 13:26

Avangion, este válaszolok bővebben, ezt még át fogom alakítani a képzettségeket, hogy legyen 3-3 minden tulajdonság alatt, párban. A tulajdonságok ellenállást is jelölnek, kivéve a "tanult".
Több ponton is van igazad, kérted, küldjem ez az "alfa mínusz egy" fázisban van most.

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 12:16

Lehet akkor lehentelni, tenném hozzá hogy tesztelve még nem volt, eddig ennyi van meg:

 

Spoiler

 

Igyekszem konstruktív kritkát írni, ha már ígértem. :) A részletekbe nem is mennék bele, szerintem először az alapokat érdemes véglegesíteni.

 

Első benyomások, kérdések:

 

Tulajdonságok:

- ezeknek a felosztásánál szvsz érdemes lenne figyelni arra, hogy bármilyen karaktert is alkosson valaki, teljesen haszontalan tulajdonság ne legyen a rendszerben. Pl ha én egy egyszerű városi fegyverforgatót készítenék, akkor a Misztikus tulajdonságnak nulla szerepe lenne, de a Tanultnál is rezeg a léc. Vagy olyan passzív, számított értékeket kellene a tulajdonságokhoz rendelni, amik hasznosak (pl ellenállások, ÉP, stb),vagy a képzettségeket újra osztani, hogy mindenhol legyen valami "általánosan hasznos".

- a tulajdonságok növelése az alájuk tartozó képzettségek miatt nehezen kezelhető. Pl a misztikus tulajdonságom növeléséhez egyszerre kell papnak, alkimistának, démonidőzőnek, pszimesternek és árkán mágiahasználónak lennem. Ugyanígy erdőjárómnak a Tanult tulajdonsága növeléséhez kötelező művésznek, tudósnak és tolvajnak is képeznie magát.

 

Képzettségek:

- nem mennék végig, hogy van-e "minden, ami kell", viszont több egyenlőtlenség is van a képzettségek között. Pl befolyásolás skill-ből van három, viszont az ellenálláshoz elég egyet fejleszteni. Ráadásul ez a négyes ugyanahhoz a tulajdonsághoz tartozik, ami nem biztos, hogy szerencsés.

 

Próbák:

- szerintem ez a dinamikusan növekvő nehézség nem biztos, hogy szerencsés. Nekem - erősen szubjektív - a koncepció nem szimpatikus. Játékosként nekem kifejezetten frusztráló, ha a világ velem együtt erősödik (tehát igaziból én nem erősödöm, csak a számok nőnek a karlapon). Miért lenne ugyanaz a próba nehezebb, mert nekem magasabb a skillem?

- mi a helyzet a növekvő nehézséggel, ha a karakterek eltérő erőszintűek? Akkor egyikük 12-re dob, a másik, mert már táposabb már 18-ra?

- két kockával hasonló a problémám. "A" játékos elosztja a tulajdonságait 3-3-3-3 és a skilleket. "B" játékos viszont barbárt hoz, ő az 5-3-3-1 felállásban tolja. Utóbbi jó eséllyel már induláskor két kockával dob, míg "A"-nak előbb fejlesztenie kell minimum 5 skill pontot (mindegyik skill 4-es, majd egy skill 5-ös). Ez játékban azt eredményezi, hogy vagy "B" dob meg mindent, ami "A"-nak kihívás, vagy "A"-nak esélye sincs "B" próbáira ("A" d10+6-tal dob, "B" 2d10+10-zel). Vagy ugyanarra a feladatra teljesen eltérő célszámra dobnak, de ezt lekezelni mesélőként nem könnyű, és nehezen védhető megoldás.

- "biztos tudás" - elsőre logikailag ez nem áll meg nekem. Egyrészt van egy rendszer, ahol a cél, hogy nagyot dobjunk, de néha az is jó, ha kicsit. Másrészt számszakilag sem jön ki jól. Pl 3-as a skillem, 4-es a tulajdonságom. D10-zel dobok, 2, tehát az eredmény 3 skill + 2x4 (2xtul)=11. Viszont ugyanez lenne az eredmény, ha érvényesülne az előnyöm (2x2 dobás+3 skill + 4 tul). Ráadásul nem is célom, hogy bedobjak 3 alá, mert ha legalább 5-öt dobok már jobban járok (5+3+4=12), ha meg még előnyöm is van, akkor meg sokkal jobban. Végül "biztos tudásnak" általában azt nevezik a rendszerek, ha dobni sem kell, pont mert hogy nincs szerepe a szerencsének. :)

- extra siker: tehát ha én nagyon jót dobok Túlélésre az erdőben, amikor a vizes fából próbálunk tábortüzet csinálni, akkor kapok egy pontot, ami három nappal később segít leölni az ősmágust, vagy egy hónappal később fejleszthetem belőle a démonológiám? A kalandozó pontok jó ötlet, de leválasztanám a skillekről és vagy szinthez, tulajdonsághoz, stb kötném vagy fix pontot adnék mindenkinek. A sikeres próbából történő későbbi skill fejlesztés is jó, de csak arra engedd, amire a sikert dobta.

 

Bocs, ha valamelyik szabályt rosszul értettem.

 

 

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5889 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.11, 11:13

Lehet akkor lehentelni, tenném hozzá hogy tesztelve még nem volt, eddig ennyi van meg:

 

Spoiler

Módosította Orastes: 2017.09.11, 11:17


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6062 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.25, 09:14

Sziasztok!

Az Ynev5E-t nem igazán akarom tovább írni. Most átolvastam újra és úgy látom, hogy igazából csak a harc- és kardművészek hiányoznak belőle.

A tolvaj, a bárd, a papok és a paplovagok teljesen jól lefedhetőek a rogue, bard, cleric és paladin kasztokkal. Papoknál annyit változtatnék, hogy aki szférából kap ráadás sebzést 7. szint körül, az nem fényes-látványos elemi sebzést kap, hanem a használt fegyvernek megfelelő +d8 (vagy később több) fanatizmus-sebzést. A páncélviselet és jártasságok variálásával bármit össze lehet rakni.

A harcművésznél sincs sok gond. A tiadlaniak a pusztakezesek, a niareiek az elemi út követői, enoszukéból meg jönnek az árnyékutas ninnyák. (Lehet perzse máshol más is, de ezek az alapok.)

A kardművész annyi, hogy ugyanazt tudja, mint a pusztakezes, de ő két kézre fogott hosszúkarddal nyomja (ami úgy néz ki mint a katana... akarom mondani slan kard :) ). Ettől az alap sebzése jobb lesz, de ha nem használja a kardját, akkor annyi a pusztakezes sebzése, mint bárki másnak (alapból 1+erő).

A fejvadász alapból ranger, ember prédával. Az orvgyilkosok rogue/assassin-ok, a felderítők meg monk/WoShadows-ok. Szóval a fejvadászság inkább háttér (backround), mint kaszt.

Kb ennyi.

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.24, 13:59

 

Kíváncsiságból: a D&D5 konverzión dolgozik valaki jelenleg?

 

Bulldy: az aláírásában ott a link (nagyon f***a :D )

 

Amennyire tudom, az, hogy dolgozik rajta, enyhe túlzás. :)

Szerintem rég nyúlt már hozzá, de majd ő pontosít...



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.24, 13:16

Köszönöm, átfutottam, jóval ígéretesebb, mint a hivatalos vonal kérdőívei. :)



tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 750 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.24, 11:43

Kíváncsiságból: a D&D5 konverzión dolgozik valaki jelenleg?

Bulldy: az aláírásában ott a link (nagyon f***a :D )

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=1E539750012C543F!221&app=Word&authkey=!ABhdyk7mBeM1nBs

Módosította tar242: 2017.08.24, 11:44



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]