Ugrás tartalomhoz


Fotó

Alternatív rendszerek MAGUS-hoz


  • Válasz írásához lépj be
1053 hozzászólás érkezett eddig

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 10:13

Bulldy:

Az első sikeres adventúra után a parti elvisz a bordélyba. Még nem léptél szintet, nincs KP-d, hiába történik meg az aktus, nem tudod megvenni a képzettséget.

Hmm. Mondjuk, több megoldás van.

:elajul:  Az ÚT-ban Tp-ből vehetsz +Kp-t minden szinten. Levonod a szükséges Tp-t és voilá

:elajul:  Jószívű a KM, megadja ingyen, és felvésheted a karakterlapodra a képzettséget

:elajul:  Nem jószívű a KM, felvésed, de a köv. szinten kapottból le kell vonnod.

 

Mivel az első verzió az ÚT-ben teljesen működőképes, szerintem vihar egy kiskanálban a problémafelvetés.

 


Módosította Dronner: Tegnap, 10:13


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 09:45

Dronner:

Ennek a gyakorlati oldalával van gond. Ha nem vetted fel a képzettséget akkor szűz vagy. OK. Az első sikeres adventúra után a parti elvisz a bordélyba. Még nem léptél szintet, nincs KP-d, hiába történik meg az aktus, nem tudod megvenni a képzettséget. Ez ingame hogy nézett ki? Nem állt fel?

Szerintem egyszerűbb azt mondani, hogy a képzettség nélkül "ahogy esik úgy puffan" módra megy a szex: üdv az 5 másodperces menetek világában, ahol annyi fogalmad van a kulturált együttlét titkairól, mint Khal Drogo-nak Daenerys előtt. :)

Bulldy

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 09:16

Krynn:

A szexuális kultúra érdekes kérdés. Miért baj, ha a karaktered szűz? A régebbi korokban IRL érték volt a szüzesség, és megbélyegezték mind a házasságon kívül teherbe eső nőt, mind az így született gyereket. A fogamzásgátlás elterjedéséig nem volt ekkora szabadosság/szabadság, a mai normákat egy kvázi középkori társadalomra szerintem hiba rávetíteni.

 

"- A karakterem nem szűz.

- Ok, hol a feleséged?"

 

Persze lehet, hogy a kiválasztottság jellemzője, hogy automatikusan jár hozzá egy ingyen numera a helyi Lótusz virágánál. Még ha a szépséged 3-as is....



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 20:23

Csinálni 10+ papi szférát, új varázslatokkal
(...)
A mágiahasználók szabadon válogathatnak a varázslatok között, a papok csak saját szférájukat ismerik

 

Már miért ne legyen 10+ "tapasztalati/magas" mágikus ágazat (Arkánum, Szféra, stb)?

 

Miért ne lehetne átfedésben a papi mágiával? 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 17:17

Dronner, majdnem mindenben egyet értünk. Nálunk a hiányzó jártasságokra az volt a házi szabály, hogy néhány nap in-game gyakorlással minden Jk megkaphatta ingyen az első szintet. Azt ugye úgy sem kell kifizetni a rendszer szerint, kezdheted a második szintről rögtön a fejlesztést. Így mindenki, aki kalandozónak vallotta magát legalább nem volt teljesen inkompetens az alapokat illetően, aki meg ténylegesen akarta fejleszteni az adott jártasságot a speckó/nagyon nehéz próbákhoz, az játéktechnikailag nem kapott semmi előnyt az 1. szintből, tehát nem borult a korábbi balansz.

 

Az egyetlen, amivel vitatkoznék a bejegyzésedből, az a hatás a játékosi kreativitásra. Tökéletesen igaz, hogy az ÚT remek leírásai rengeteg jó karakterkoncepciót ihlettek, de játék közben ha nincs meg a skill, akkor nem trükközhetsz. Minél több mindent fednek jártasságok, annál több dolgot zár ki a hiányuk. Tipikus példa ÚT-ből a tivornyázás vagy mi, ami nélkül nem bírtál legyűrni két pohár bort berúgás nélkül, vagy a szexuális kultúra, aminek az első szintje kellett, hogy ne legyél szűz. Erről szívesen meghallgatnám mások véleményét is, akik játszottak/játszanak OSR játékokkal, mert szerintem ez fontos következménye volt a "modern" irányvonalnak, és talán az egyik fő ok, amiért sokan visszatértek a kasztrendszerre a jártasságalapú rendszerekről.

 

 

Bulldy, szerintem sem volna feltétlen profitábilis (erre gondoltál szerintem te is), de sokkal jobban örülnék neki, mint egy lényegében teszteletlen egyedi új rendszernek. Ezért is köszönet az eddigi DnD5 Mágus konverziódért, és remélem nem állsz le a fejlesztésével!



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 15:39

Egy átfogó mágiarendszer módosítást lehetne csinálni. Akár a rendszertől is független lehet.

Pl. Rendezni a pszi (belső erő) vs mágia (külső erő) kérdést

Csinálni 10+ papi szférát, új varázslatokkal

Megnézni, hogy egy varázslat csak egyszer szerepeljen

A mágiahasználók szabadon válogathatnak a varázslatok között, a papok csak saját szférájukat ismerik

Ez se könnyű, persze de a M* szónak akár szerepelnie se kellene benne

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 15:00

Krynn: Jó lenne, ha valaki varázsütésre csinálna egy DnD5 MAGUS-t. Csak az a baj, hogy a hivatalos DnD5E sem lenne rentábilis, nemhogy egy olyan, ami egy világ köré van építve. A keményvonalas rajongókat alapból elvesztettük, aki meg az általános DnD miatt venné, azt meg Ynev miatt buktuk.

A mágiát én lebontanám képzettségekre (a'la Codex) és annak a szintje határozná meg, hogy mennyivel olcsóbb az abba tartozó mozaik. Tapasztalati felhasználásnál meg limitált, hogy milyen iskolát tanulhat, illetve milyen szintet érhet el. De ugye ez nem kiforrott.

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 14:20

Nem tudom, mit vagytok úgy oda, a mágiarendszer miatt. Alyr Arkhon a Halál havában c. regényben elmondott sok más AD&D varázslat között egy Raise Dead-et is.

 

Nem, nem az volt már az sem :) Sőt, az általam ismert Animate Dead varázslat sem fog normál fegyverrel sebezhetetlen élőholtakat kreálni pár körre...

 

És akkor még csak egy könyvről volt szó. 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 14:14

 

Dronner, DnD-ben nem véletlenül tud alapból mindenki írni, olvasni, logavolni, úszni, mászni, csomózni, stb.

Nézd, ez világfüggő. A Földön sem tudott mindenki (és ma sem tud) olvasni (számolni), lovagolni (autót vezetni), úszni, mászni.  Számomra teljesen valid, ha egy világban ezek a képzettségek nem zsigerből jönnek, hanem csak azok tudják, akik érdemben foglalkoztak vele. De ha zavar, akkor mint a helyismeret, élő nyelv és kultúra képzettségeket, ezeket is tedd az alapból ingyen megadottnak a játkosaid számára. A világkép nem változik, csak a JK-k lesznek táposak.

 

 

 megfelelő állatra (!) felvett állatismeret nélkül kb. fel sem ismered azt a teremtményt

Ez mondjuk erős sarkítás, de sose mondtam, hogy az ÚT tökéletes lenne. Például az elsődleges, másodlagos, harmadlagos képzettség-idiótaságot kapásból kukáztam. Nekem a koncepciója tetszett, a képzettségek leírása, amelyek önmagukban gondolatébresztőek voltak nem csak kaland, hanem karakteralkotáshoz is (pl. cápavadász, vagy tőrvető), a ÚT varázslási módszerek (demonológia, mestermágia, stb.)  amikkel egy gond volt, nem voltak teljesen kidolgozva, pedig számomra nagyon hangulatosak és ötletesek  voltak (pl. csomózás és szimbólummágia kapcsolata).

 

 

Komolyra fordítva, téged nyilván nehéz lenne meggyőznöm, hogy felesleges ennyi mindenre külön jártasság, mert visszafogja a játékosi kreativitást (player skill) és gyengíti a kalandozó érzést.

Erről valóban, mert az ÚT szerintem pont nem ezt hozta elő sem belőlem, sem a játékostársaimból. Semmi gond nem volt a sem a kreativitással, sem  a kalandozó érzéssel, sőt. Mint mondtam, kifejezetten üdítően gondolatébresztő volt.



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 13:13

Dronner, DnD-ben nem véletlenül tud alapból mindenki írni, olvasni, logavolni, úszni, mászni, csomózni, stb. Ha valami speckó/nagyon nehéz dolgot probál a karakter, akkor persze már kell(het) jártasság. ETK-ban (ami elvileg szintén nem jártasság központú) viszont alapfok nélkül képtelen vagy ezekre a dolgokra. Jártassággal meg képes vagy rájuk, dobás nélkül (mert ugye igazi jártasságpróba / célszám nincs).

Ez kicsit OFF, de ha jól emlékszem te az ÚT-t is szereted, ahol a megfelelő állatra (!) felvett állatismeret nélkül kb. fel sem ismered azt a teremtményt, ami szembe jön veled a baromfiudvaron. Megtámadod, hátha szörny - de már a szkájrimból tudjuk, hogy ennek mi a következménye! :P Komolyra fordítva, téged nyilván nehéz lenne meggyőznöm, hogy felesleges ennyi mindenre külön jártasság, mert visszafogja a játékosi kreativitást (player skill) és gyengíti a kalandozó érzést.

 

Bulldy, az UTK nem dupla akkora, összemérhetőek terjedelemben. A jártasságok vannak bővebben kifejtve, meg a kasztoknál vannak egyedi iskolák (amik korábban a HGB-ben voltak vagy valamelyik PPL-ben voltak az ETK-hoz). Ezeket leszámítva kevés új dolog került bele emlélekeim szerint, szóval nehezen is lehetne sokkal hosszabb. Komplexitásban talán egyedül a karatergenerálás más, a játék közben full ugyanaz. KÉ, TÉ, VÉ, CÉ, MP, PP, harci helyzetek, ÉP és FP, speckó kasztképességek, stb. Semmivel sem bonyolultabb vagy egyszerűbb. Abban egyetértünk, hogy már az ETK is feleslegesen bonyolult, ezért hegesztés és rengeteg tesztelés helyett egy olyan rendszert kéne venni, ami már bizonyított = DnD5.



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 270 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 11:55

Nem tudom, mit vagytok úgy oda, a mágiarendszer miatt. Alyr Arkhon a Halál havában c. regényben elmondott sok más AD&D varázslat között egy Raise Dead-et is. Így az M* D20 visszatért a gyökerekhez. Az, hogy ezt nem fogadták jól a "csakaződ" rajongók, az nem a termék hibája, viszont előrevetíti minden más alternatív rendszer fogadtatását.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 11:47

Krynn: Az ÚTK nagyon nem az. Az a könyv dupla akkora, mint az ETK és hatványozottan bonyolultabb. Én feleakkorára venném az ETK-t, ráengedve Occam Borotváját (pl. a KÉ ebben a formában is menne a levesbe).

Igen, a mágiarendszer a legnagyobb falat. Ott is kellenek gyökeres váltások. De amennyi idő elment már más rendszerekre, határozott koncepció mentén egy "ETK revised" is meglenne már.

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 11:11

Én abban is látnék potenciált, hogy "MAGUS-retroklón" jelleggel egy ETK-ráncfelvarrás lenne az új kiadás.

Fel lehet vállalni, hogy bizonyos hibáknak gondolt dolgok inkább jellegzetességek. Nem modern játék lenne, ami odaver a D&D5-nek, hanem a MAGUS Zweihänder-e. Persze lehetne farigcsálni egy kicsit a szabályokon, hogy jobban adja a matek, illetve lehetne egy egységesített, átgondolt képzettség-lista, így nem kellene 3+ kiadványból összevadászni.

Ugyanígy lehetne faragni a mágia részen. Sok varázslat, ami sosem lett tisztázva, mehetne a levesbe (hogy majd egy kiegészítőben érdemben előkerüljenek), így a könyv is vékonyabb lenne. Arról nem is szólva, hogy a mozaikmágiából is elég lenni indulásnak az elemi mágia és a mentál/asztrál mágia (jé, mégegy kiegészítő a jövőre nézve).

De ugye ezt is elvetette a DV, hogy macerás a jogi része...

Bulldy

 

A harcos-akrobata-tolvaj-szociális részen mi anno nem nagyon akadtunk fenn, de szerintem ez a dolog kisebbik része - erre épp a CPunk 2020 Interlock/Fuzion fapados rendszere is elég jó lenne, pláne a Luck/Szerencse kreatív "megszabálykodásával".

 

A mágiarendszer az, ami M*/Ynev esetén az egész Achilles-sarka, annak legalább erős vázlat szinten készen kell lennie, mielőtt kiadják (itt jön a szégyentelen önreklám: a CX/Grimó rendszere hasonlít is az ETK-ra, mert százalékos, de mégsem kell hozzá a pentákulumos számológép meg van egy elég pöpec mágiarendszer, ami "lebutítva" varázslatlistákra is működik.

 

Igen, ott a link az aláírásomban, ha valakit érdekel...)


Módosította KLM: 2019.01.16, 11:12


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 10:46

kiválaszott hősök vs. nem tudnak úszni, lovagolni, írni, stb. jártasság nélkül

Ebben én nem látok semmi problémát.  :nemertem:



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 10:31

Bulldy, "nem modernnek" nevezni eufémizmus, az a rendszer rossz. Nem volt rendesen tesztelve, emiatt nincs játékegyensúly pl. a fajok, kasztok, fegyverek között. A különböző alrendszerek bonyolultak és lassítják a játékot, inkább csak elvesznek az értékéből. Használható jártasságpróba / tulajdonságpróba igazából nincs, a kezdeményezés teljes agyrém (bele sem kezdek, annyi sebből vérzik), a mágiarendszer szintén broken (egy varázslatos varázspárbajok, az igazi save or die). A rendszer nem következetes a megcélzott hangulat elérésében - túlütés vs. morális szabály, rengeteg harci helyzet módosító vs. rosszul definiált akció/mozgás szabályok, kiválaszott hősök vs. nem tudnak úszni, lovagolni, írni, stb. jártasság nélkül).

Az elképzelésed már megvalósult amúgy, úgy hívják UTK. Egy az egyben azt csinálták, amit itt felsorolsz. Az egyedüli "modern" lépés az volt, hogy nagyobb szerepet szántak a jártasságoknak, de így sem vegytisztán jártasságalapú a rendszer, mert maradtok kasztok is. Aki szeretne az ETK szellemiségében egy áramvonalasabb rendszerrel játszani, az használja az UTK-t és Selmo/Hulla kiegészítőit.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.16, 09:36

Én abban is látnék potenciált, hogy "MAGUS-retroklón" jelleggel egy ETK-ráncfelvarrás lenne az új kiadás.

Fel lehet vállalni, hogy bizonyos hibáknak gondolt dolgok inkább jellegzetességek. Nem modern játék lenne, ami odaver a D&D5-nek, hanem a MAGUS Zweihänder-e. Persze lehetne farigcsálni egy kicsit a szabályokon, hogy jobban adja a matek, illetve lehetne egy egységesített, átgondolt képzettség-lista, így nem kellene 3+ kiadványból összevadászni.

Ugyanígy lehetne faragni a mágia részen. Sok varázslat, ami sosem lett tisztázva, mehetne a levesbe (hogy majd egy kiegészítőben érdemben előkerüljenek), így a könyv is vékonyabb lenne. Arról nem is szólva, hogy a mozaikmágiából is elég lenni indulásnak az elemi mágia és a mentál/asztrál mágia (jé, mégegy kiegészítő a jövőre nézve).

De ugye ezt is elvetette a DV, hogy macerás a jogi része...

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.15, 17:58

 

Bocs, persze kérdés akart lenni, csak menetközben a gyerekek elkezdték leamortizálni a lakást.

 

 

OFF/ Az a dolguk :) /OFF

 

Izé, egy jó kis deltás kérdőív kellene  :gonosz: , hogy a rendszernek miket kellene teljesíteni... Világhűség (mely regények és szabálykönyvek számítanak alapnak), instakill opciók, a karakterek kiválasztottsága, bejáratott "generic engine", stb.



cobra

cobra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.15, 15:57


(Off) A Fate Core fordítási elérhető valahol(Off)


őőő, gondolom ez egy kérdés akart lenni. Szóval a Fate MAGUS az egy rövidített Fate Core fordítás, emellett van egy Fate Accelerated fordítás (ami nem használja a szokásos szakszavakat), meg valaki belinkelt egy Fate Accelerated + Powered by the Apocalypse keveréket:
https://theszeusz.blog.hu/2018/10/31/fate_world
Meg van egy fél fordítás (kivonat) itt is:
http://lfg.hu/64461/ismerteto/fate-core-ismerteto/

Tudomásom szerint senki sem fordított Fate Core-t, és ha Acelpatkany egy szép napon kiadná, akkor nyilván 0-ról kell fordítania (a szakkifejezések megtartásával).
Bocs, persze kérdés akart lenni, csak menetközben a gyerekek elkezdték leamortizálni a lakást.

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1984 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.15, 12:35

Kocka, szerintem nem lényeges. A d100 szórása pont olyan jó, mint a d20-é. Mi spec játszunk opend20 alapú játékot annyi változtatással, hogy a d20 helyett 2d10 van, ami így középre húz és meglehetősen ritka a két véglet - 1% a d20 5%-ával szemben.

Az ÚTK-t meg annyit kalapáltam már, hogy egyértelműen látszik: a mágiarendszer egy toldozott-foltozott, egymásradobált, ötletszerű katyvasz. A jellemzőbb varázslatokat át lehet venni, de ennyi. ha van egy jól bevált mechanika rá, akkor arra kell ráhúzni Ynev manahálós baromságait, amit meg nem lehet, azt kidobni a fenébe. Egyébként most, hogy jobban belemélyedtünk a SRun5-be, szerintem egész jól lehetne erre konvertálni is. Eléggé képzettségközpontú a rendszer, mindenre dobálással, persze pont ugyanígy lehetne a d6 system is, meg még jópár, itt mondjuk kész a mágia is.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 654 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.15, 12:14

(Off) A Fate Core fordítási elérhető valahol(Off)

 

őőő, gondolom ez egy kérdés akart lenni. Szóval a Fate MAGUS az egy rövidített Fate Core fordítás, emellett van egy Fate Accelerated fordítás (ami nem használja a szokásos szakszavakat), meg valaki belinkelt egy Fate Accelerated + Powered by the Apocalypse keveréket:

https://theszeusz.blog.hu/2018/10/31/fate_world

Meg van egy fél fordítás (kivonat) itt is:

http://lfg.hu/64461/ismerteto/fate-core-ismerteto/

 

Tudomásom szerint senki sem fordított Fate Core-t, és ha Acelpatkany egy szép napon kiadná, akkor nyilván 0-ról kell fordítania (a szakkifejezések megtartásával).


Módosította NoiseEHC: 2019.01.15, 12:17



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]